IGAZOLÁS HELYI ADÓTARTOZÁS HIÁNYÁRÓL

   Utolsó módosítás időpontja: 2016.03.30. 

 

Eljárás tárgya:

Az igazolás adótartozás hiányáról hatósági bizonyítvány formájában történik.

A hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja, ha

a) kiadása jogszabályba ütközik,

b) az igazolni kívánt tény, állapot vagy egyéb adat más okirattal bizonyítható,

c) az ügyfél a hatósági bizonyítvány felhasználásának célját nem jelöli meg, vagy szükségességét nem tudja valószínűsíteni, vagy valótlan adat, tény, állapot igazolását kéri.

Adótartozást illetve annak hiányát az ügyintéző a helyi Polgármesteri Hivatal  nyilvántartása alapján ellenőrzi, állapítja meg.

 

Kérelmet nyújthat be:

Az adózás rendjéről szóló többször módosított 2003. évi XCII. törvény (továbbiakban: Art.) 85/A § (1) bekezdése alapján az adóigazolást az adóhatóság hatáskörében eljárva, a nyilvántartásban szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapotnak megfelelő, az adózó által kért és a jogszabályban előírt adattartalommal állítja ki, feltéve, hogy az adózó az adóigazolás kiadásának szükségességét valószínűsíti. Az adóigazolás hatósági bizonyítványnak minősül. Az Art. 85/A § (2) bekezdése alapján az adóhatóság az adóigazolást magyar nyelven állítja ki. Az adóhatóság az adóigazolást a külföldi hatóság által rendszeresített nyomtatványon is kiállítja, ha a kérelmező a nyomtatványhoz csatolja annak hiteles magyar nyelvű fordítását.

A nemleges, vagy az általános adóigazolás első példánya után 2.200.- Ft-ot, minden további, az első példánnyal azonos tartalmú adóigazolás után 600.- Ft illetéket kell fizetni. A 2.200.- Ft illetéket készpénzátutalási megbízással, vagy belföldi bankszámláról történő átutalással kell megfizetni a Polgármesteri Hivatal államigazgatási eljárási illetékbeszedési számlájára. A másolat 600.- Ft-os illetékét továbbra is illetékbélyegben kell leróni.

 

Szükséges dokumentumok:

- kérelem

- az ügyfél személyazonosításra és lakcím igazolására alkalmas okmánya. Pl: személyazonosító igazolvány, lakcímkártya, útlevél, vezetői engedély.

Irányadó jogszabályok:

Ügyintézési határidő:8 nap

Letölthető dokumentumok:
A pdf ikonra kattintva új ablakban megnyílik a nyomtatvány, ahonnan a fájl elmenthető.

Kérelem helyi adótartozás hiányának igazolása iránt

Ügyintézés helye:
 

Gomba Község Polgármesteri Hivatala
2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.
Központi telefonszám: (+36 29) 433-927;
Adóügyi előadó: (+36 29) 633-067
Fax: (+36 29) 433-894
e-mail: hivatal@gomba.hu
ügyintéző e-mail:  molnar.zita@gomba.hu