VISSZA az alaprendeletekhez VISSZA a főoldalra
Gomba Község
Önkormányzat Képviselő-testületének
24/2014.
(X. 21.) számú
rendelete
az
önkormányzat
és szervei
szervezeti és működési
szabályzatáról
Gomba
Község
Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1)
bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország
helyi önkormányzatairól
szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében
rögzített
felhatalmazás
alapján az
önkormányzat és
szervei szervezeti és működési szabályzatáról a következő
rendeletet alkotja:
1. §
(1)
Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Gomba Község Önkormányzata
(2)
Az
önkormányzat székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky Endre utca 2.
2. §
Az önkormányzat
hivatalos honlapjának internetes elérhetősége:
www.gomba.hu.
3. §
(1)
A
képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése alapján
hatáskört önkormányzati rendeletben ruházhat
át.
(2)
A
képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet
tartalmazza
4. §
A képviselő-testület
tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők névsorát
az 2. melléklet tartalmazza.
5. §
(1)
A
képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 alkalommal ülésezik.
(2)
A
képviselő-testület alakuló-, ünnepi-, soros- és rendkívüli
ülést tart.
(3)
A képviselő-testület - a nyári szabadságolások miatti időben -
ülésszak-szünetet rendel el minden év július 1. napjától augusztus 31.
napjáig. Ezen időszakban csak előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő
esetben kerülhet sor
rendkívüli ülésre.
6. §
A
képviselő-testület soros ülését az adott hónap utolsó csütörtökén tartja az
önkormányzat
székhelyén. Ettől eltérő időpontról a képviselő-testület egyedi határozattal
elfogadott munkatervében rendelkezhet. A munkatervben nem szereplő ülés
rendkívüli ülésnek minősül.
7. §
(1)
A
képviselő-testületi ülés összehívása,
vezetése a polgármesteri és az alpolgármesteri
tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi
Bizottság elnökének feladata.
(2)
A polgármesteri és az alpolgármesteri, valamint a
pénzügyi bizottsági
elnöki tisztség
egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén az ülés
összehívása, vezetése a mandátummal rendelkező legidősebb képviselő (a
továbbiakban: korelnök) feladata.
8. §
(1)
A képviselő-testület
tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a naprendi
pontok tárgyának és előterjesztőjének, előkészítőjének,
a véleményező bizottságnak
a megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.
(2)
Az ülés összehívását tartalmazó meghívót a polgármester, a
polgármesteri tisztség betöltetlensége, vagy a polgármester tartós
akadályoztatása esetén a 7.
§-ban meghatározottak
(a továbbiakban együttesen: polgármester) az ülés napja előtt 5 naptári
nappal
elektronikus úton és papír alapú
iratként küldi meg a képviselők és e rendeletben meghatározott
meghívottak részére.
(3)
A rendkívüli ülés összehívása
rövid úton, telefonhívás vagy mobiltelefonon küldött rövid
terjedelmű üzenet útján is lehetséges. A sürgősség okáról a képviselő-testületet
tájékoztatni kell.
(4)
Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületi ülést változatlan
napirendekkel,
7 napon belüli
időpontra ismételten össze kell hívni.
(5)
A polgármester a meghívóval egyidőben gondoskodik a tervezett ülés
napirendjére vett ügyekben előkészített előterjesztéseknek a meghívottak
részére elektronikus úton történő megküldéséről.
Ettől eltérni
csak indokolt esetben, a polgármester engedélyével
lehet.
(6)
A zárt ülés napirendi pontjaihoz készült előterjesztések dokumentumai
dokumentumvédelemmel
küldhetők meg a címzettek részére.
9. §
A
képviselő-testület ülésére meg kell hívni
a)
a
képviselő-testület tagjait,
b)
a jegyző,
aljegyzőt,
c)
az
előterjesztőt, az előterjesztés előkészítőjét,
d)
Gomba község
díszpolgárait,
e)
a településen
székhellyel rendelkező önszerveződő közösségek képviselőit a
tevékenységüket érintő napirendi pont tárgyalásakor,
f)
azokat a
személyeket, akiknek meghívását jogszabály kötelezővé teszi,
g)
akiknek a
jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál az előterjesztő és a polgármester
megítélése szerint szükséges.
10. §
(1)
Az ülésen
megtárgyalásra kerülő
napirendek előterjesztése általában írásban történik.
Szóbeli előterjesztést kivételesen a képviselő-testület egyszerű
szótöbbséggel hozott döntés alapján lehet felvenni a napirendek
közé.
(2)
Amennyiben az előterjesztés
előkészítője nem a jegyző irányítása alá tartozó köztisztviselő,
az írásbeli előterjesztést, tájékoztatót, beszámolót, a határozati
javaslatokat legkésőbb
az ülést
megelőző 10. napig
kell leadni a
jegyzőnek.
11. §
A polgármester
ülésvezetéssel kapcsolatos feladatai:
a)
megállapítja, és figyelemmel kíséri a határozatképességet, megnyitja és berekeszti
az ülést,
b)
előterjeszti a napirendi javaslatot,
c)
tájékoztatást ad a két ülés közötti fontosabb eseményekről,
folyamatban
lévő projektekről,
beszámol az átruházott hatáskörben tett intézkedésekről,
d)
napirendi pontonként megnyitja,
vezeti a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
e)
indítványozza a
hozzászólások időtartamának korlátozását, a vita lezárását,
ezekre bármely képviselő is javaslatot tehet,
f)
megadja, vagy
megtagadja, illetve megvonja a szót a hozzászólótól.
12. §
(1)
A napirendi
pontokat az elfogadott sorrend
szerint tárgyalja a képviselő-testület.
(2) A
napirendi pont tárgyalásának elhalasztására, az előterjesztő és bármely
képviselő
tehet javaslatot. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita
nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
13. §
(1)
Az írásbeli
előterjesztés tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére
az előterjesztő jogosult.
(2) A
polgármester az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát.
A vitában elsőként a véleményező bizottság véleményét kell meghallgatni.
(3) A
napirenddel kapcsolatban bármikor szót kérhet az előterjesztő,
továbbá a
jegyző,
ha az
elhangzottakkal kapcsolatban a törvényességet illetően észrevétele van.
14. §
(1) Az
előterjesztőhöz, a napirenddel kapcsolatban a képviselők és a tanácskozási
joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek.
(2) Az
előterjesztőhöz kérdést intézhet
és a vitában részt vehet az
is, aki az ülésen nem tanácskozási joggal vesz részt, ha részére a
képviselők a szót – egyszerű szótöbbséggel
– megadják.
(3) A napirend vitáját az
előterjesztő vagy a polgármester foglalja össze, megfogalmazva
a módosító javaslatokat.
15. §
(1)
A
települési képviselő – az Mötv. 32.
§ (2) bekezdésében meghatározottakon túl – köteles
a)
kapcsolatot
tartani a választókkal,
kérdés
esetén
tájékoztatást
nyújtani a képviselő-testület
működése során hozott közérdekű döntésekről,
b)
lehetőség
szerint előre bejelenteni, ha a testület
ülésén nem tud
megjelenni,
c)
képviselőhöz
méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét,
hitelét
óvni,
d)
a tudomására
jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(2)
Amennyiben a képviselő az
Mötv.
37 § (1) bekezdése alapján összeférhetetlenségi ok megszüntetésére köteles,
és a
jogszabályban
meghatározottak
szerint nem lehetséges
az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony harminc napon belül
történő megszüntetése, akkor az önkormányzati képviselő a jogviszony
megszüntetéséről
szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatát
a Pénzügyi Bizottságnak köteles átadni.
(3)[1]
A
képviselő-testület az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes
érintettség bejelentését
elmulasztó képviselőt
egyedi határozatban egy havi tiszteletdíja 25
%-os mértékű megvonásával sújtja.
16. §
A polgármester
az ülés rendjének fenntartása érdekében
a)
figyelmezteti a
hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés
eredménytelensége esetén megvonja a szót,
b)
tárgyalási
szünetet rendel el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény
felmerülésekor,
c)
biztosítja az
ülés zavartalan menetét, rendre utasítja azt, aki az ülésen méltatlan
magatartást tanúsít, ismételt
esetben a rendzavarót az ülésteremből kiutasíthatja,
kivéve a települési képviselőt.
17. §
A
képviselő-testület a nyilvánosság biztosítása érdekében
alakuló-,
ünnepi- és soros ülésének
időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó
kézbesítésével egyidejűleg a település lakosságát is tájékoztatni kell a
meghívónak a Gombai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal)
hirdetőtáblán való kifüggesztésével és az önkormányzat hivatalos
honlapján történő megjelentetésével.
18. §
A
képviselő-testület az önkormányzat hivatalos honlapján közzéteszi
a)
a nyilvános
ülés napirendi pontjaihoz készült előterjesztéseket
b)
a
nyilvános
ülésről készült jegyzőkönyveket,
c)
a
rendelettárban és a határozattárban
döntéseit.
19. §
A
képviselő-testület Kenyeres-kerti Krónikás címmel időszakosan megjelenő
nyomtatott sajtóterméket alapított és ad ki.
20. §
A
Képviselő-testület a döntéseit az Mötv. 48. §-ában meghatározott módon
hozza.
21. §
A nyílt
szavazás során a képviselők a polgármester szavazásra történő felkérését követően
kézfelemeléssel szavaznak.
A szavazatok
megszámlálásáról a polgármester gondoskodik.
22. §
(1)
A
Képviselő-testület a jogszabályokban meghatározott név szerinti szavazási
kötelezettségen
túl egyéb esetben név szerinti szavazást nem rendel el.
(2)
Név szerinti szavazás esetén a
jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét,
s a jelenlévők nevük elhangzásakor az igen, nem, vagy tartózkodom szó
kimondásával szavaznak. A név szerinti szavazásról aláíró ívet
kell készíteni, melyet a jegyző és a polgármester aláírásával hitelesítve az
ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
23. §
(1)
A
Képviselő-testület az Mötv.
46. § (2)
bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást
tarthat, törvényben meghatározott esetekben titkos
szavazást tart.
(2)
A titkos szavazást a Pénzügyi
Bizottság bonyolítja le, a szavazás eredményéről a polgármestert a bizottság
elnöke szóban tájékoztatja. A szavazás eredményének megállapítására
vonatkozó szóbeli tájékoztatást
az ülés jegyzőkönyve rögzíti, a titkos
szavazás során felhasznált szavazólapok a jegyzőkönyv mellékletét képezik.
24. §
A
Képviselő-testület az Mötv-ben,
és további
törvényekben
meghatározottakon túl
minősített
többséggel hozandó döntés szükségességét nem írja elő.
25. §
(1)
Rendeletalkotást kezdeményezhet
a)
polgármester,
b)
alpolgármester,
c)
bizottság
elnöke,
d)
képviselő,
e)
jegyző,
f)
önszerveződő
közösségek képviselője.
(2)
Az (1) bekezdés szerinti kezdeményezésre irányuló javaslatot képviselő-testületi
ülésen szóban lehet előterjeszteni, vagy írásban a polgármesterhez kell
benyújtani.
26. §
A
rendelettervezetről, határozati javaslatról való szavazás során először a
módosító indítványokról,
majd a rendelettervezet, határozati javaslat egészéről dönt a képviselő-testület.
27. §
Az
önkormányzati rendelet és a normatív határozat helyben szokásos módon
történő kihirdetésének minősül a hivatal hirdetőtábláján történő
kifüggesztés.
28. §
A polgármester,
amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal
hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott
döntést, –
az Mötv. 42. §-ban meghatározott
ügyek kivételével valamennyi ügyben
döntést hozhat.
29. §
A polgármester
a jogszabályok
betartása és a képviselő-testület utólagos tájékoztatása
mellett, az
Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti
időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe
tartozó valamennyi önkormányzati ügyekben.
30. §
A képviselő-testület
üléséről az Mötv. 52. § (1) bekezdésben előírt tartalommal kell
jegyzőkönyvet készíteni, egyéb tartalmi követelményt a képviselő-testület
nem ír elő.
31. §
A
képviselő-testület a közmeghallgatás időpontját éves munkatervében rögzíti.
32. §
A
közmeghallgatás időpontjáról és témáiról a képviselő-testület meghívóban
tájékoztatja
a lakosságot. A meghívót az önkormányzat internetes honlapján közzé kell
tenni és azt a közmeghallgatás előtt legalább 5 nappal minden háztartásba
postaládás
terjesztéssel
el kell juttatni, és a közmeghallgatást megelőzően megjelenő Kenyeres-kerti
Krónikásban
meg kell jelentetni.
33. §
Gomba Község
Önkormányzata Képviselő-testületének szervei a polgármester, a Pénzügyi
Bizottság, a hivatal,
a jegyző, és az a társulás, melynek az önkormányzat társulási megállapodás
alapján tagja.
34. §
(1)
A
polgármester megbízatását főállásban látja el, polgármesteri esküjének
megfelelően
képviseli az önkormányzatot.
(2)
A polgármester államigazgatási tevékenységéért a közszolgálati
szabályok szerint felelős.
(3)
A polgármester ellátja a jogszabályok által hatáskörébe utalt
feladatokat.
(4)
A polgármester az önkormányzat székhelyén,
szerdai napokon 14 órától 16 óráig fogadóórát
tart.
35. §
A
képviselő-testület
- az Mötv. 57. § (2) bekezdése alapján - saját tagjai közül
3 tagú Pénzügyi
Bizottságot hoz létre.
36. §
(1)
A képviselő-testület
az önkormányzat
működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe
tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával
kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre.
(2)
A
polgármesteri hivatal elnevezése: Gombai Polgármesteri Hivatal.
(3)
A hivatal az Mötv. 84. §-ának rendelkezései, a képviselő-testület
által egyedi határozattal
jóváhagyott alapító okirat és saját szervezeti és működési szabályzata
előírásai szerint működik.
37. §
(1)
A jegyző
az Mötv. 81. § (1) - (4) bekezdéseiben foglaltak szerint vezeti a hivatalt,
szervezi
annak munkáját.
(2)
A jegyző köteles a képviselő-testület és szervei részére
a
képviselő-testületi ülésen szóban, egyéb esetben a polgármester részére
haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon
belül írásban jelezni, amennyiben a működés során, vagy a döntéshozatal
folyamán jogszabálysértést észlel.
(3)
A jegyzői
tisztség betöltetlensége, illetve
a jegyző
tartós
akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.
(4)
A jegyzői és az
aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk
esetén
a
képviselő-testület – legfeljebb hat hónap időtartamra – a közszolgálati
tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 129. § (5) bekezdése szerint
jár el.
38. §
Gomba Község
Önkormányzata társulási megállapodásban meghatározott önkormányzati
feladatai ellátása érdekében tagja a
a) Monor és
Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulásnak,
b) Gomba-Bénye
Községek Önkormányzatainak Ivóvíz Társulásának.
39. §
(1)
A
képviselő-testület
saját tagjai közül - a polgármester javaslatára - titkos
szavazással,
minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére
egy alpolgármestert
választ.
(2)
Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el a polgármester
által számára a
3.
melléklet szerint meghatározott feladatokat.
40. §
(1)
A
Pénzügyi Bizottság
végzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, gondoskodik
azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
(2)
A Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság előterjesztése alapján dönt
a polgármester jutalmazásáról.
(3)
Ingatlan
vásárlására és
az
önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok értékesítésére
vonatkozó előterjesztés a Pénzügyi Bizottság állásfoglalásával nyújtható be.
(4)
A Pénzügyi Bizottság önálló
munkatervet készít a képviselő-testület munkatervének elfogadását követő 30
napon belül.
(5)
A Pénzügyi Bizottság végzi mindazon feladatokat, amelyeket jogszabály
hatáskörébe
utal.
(6)
A Pénzügyi Bizottság munkájába külső szakértőt vonhat be. Szakértői költség
felmerülésekor
a szakértő bevonásához
a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester
és a Pénzügyi Bizottság elnökének egyetértése szükséges.
(7)
A bizottsági ülések időpontjáról és a tárgyalandó napirendről a
polgármestert, az alpolgármestert és a jegyzőt értesíteni kell.
41. §
(1)
A
képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg az önkormányzati képviselőnek,
a bizottsági elnöknek és tagnak tiszteletdíjat és természetbeni
juttatást.
(2)
A képviselő-testület az (1)
bekezdés szerinti rendeletben szabályozza a képviselőnek
az Mötv-ben
meghatározott kötelezettségei megszegése
esetén alkalmazandó szankciókat.
42. §
A
képviselő-testület és bizottsága ülésein
az illetékes nyilvántartó szerv nyilvántartásában
szereplő önszerveződő közösségek képviselőit tevékenységi körükben
tanácskozási jog illeti meg.
43. §
A lakosság, az
egyesületek közvetlen tájékoztatását, a
fontosabb
döntések előkészítésébe
való bevonását a falugyűlés szolgálja. A falugyűlés megszervezésére a
közmeghallgatás
szabályait kell alkalmazni.
44. §
(1)
A képviselő-testület az Mötv.
116. §-a szerinti gazdasági programja, fejlesztési terveként az Integrált
Településfejlesztési Stratégiát (a továbbiakban: ITS) határozza meg. Az ITS
jóváhagyására, felülvizsgálatára az Mötv. szabályai az irányadók.
(2)
A jóváhagyott
vagy felülvizsgált ITS-t –
a jóváhagyást,
vagy felülvizsgálatot követő
15 napon belül – közzé kell tenni Gomba község hivatalos honlapján.
45. §
(1)
A képviselő-testület éves
munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2)
A munkatervet a polgármester
terjeszti
a tárgyévet
megelőző év december 31-ig a képviselő-testület
elé, amelyet a jegyző készít elő.
(3)
A munkaterv tervezetére a
tárgyévet megelőző év
november 30-ig
–
a jegyző felhívására – javaslatot tehetnek a képviselők, az önkormányzat
intézményének vezetője, és a gombai székhelyű önszerveződő közösségek vezetői.
46. §
A munkaterv
rögzíti a várható önkormányzati
feladatokat:
a)
az ülések
időpontját, helyét,
b)
a tervezett
napirendenként
ba)
az
előterjesztések tárgyát,
bb)
az
előterjesztők meghatározását,
bc)
az előkészítés
felelőseit,
bd)
a véleményező
bizottság jelölését.
47. §
(1)
Az elfogadott munkatervet a
jegyző megküldi a képviselőknek és a munkatervbe felvett napirendi pontok
előterjesztőinek.
(2)
A jóváhagyott munkatervet –
az elfogadást
követő 15 napon belül –
közzé kell tenni Gomba község hivatalos honlapján és az elfogadást követően
megjelenő helyi újságban.
48. §
(1)
E
rendelet
kihirdetésekor
lép hatályba.
(2)
E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az
önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007.
(XI. 17.) önkormányzati rendelete.
Gomba,
2014. október
21.
Lehota
Vilmos
sk.
Kósa
Erzsébet Anikó sk.
polgármester
jegyző
1. melléklet[2]
az önkormányzat és
szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
24/2014. (X. 21.) önkormányzati
rendelethez
A
képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása
A hatáskör
átruházást megállapító
önkormányzati rendelet száma és címe |
Hatáskör
átruházást megállapító
jogszabályhely |
A hatáskör
átruházás
normaszövege |
28/2014.
(XI. 20.) önkormányzati rendelet a Bursa Hungarica
Felsőoktatási
Önkormányzati Ösztöndíjpályázat
elbírálásának szabályairól. |
5. § |
A
pályázatokat Gomba Község Önkormányzata
Képviselő-testületének átruházott hatáskörében a polgármester bírálja
el. |
23/2014.
(X. 03.) önkormányzati rendelet a szociális célú
tüzelőanyag
támogatásról |
3. § (1)
bekezdés |
Gomba
Község Önkormányza-tának polgármestere - a Kép-viselő-testület
átruházott hatás-körében eljárva - Gomba Község Önkormányzata számára a
Ren-delet alapján igényelt és a Bel-ügyminiszter által jóváhagyott tűzifa
mennyiségi keretének ere-jéig szociális célú tűzifa támo-gatást állapít
meg kérelemre, vagy hivatalból annak a személy-nek, aki a 4. §-ban
meghatározott feltételeknek megfelel. |
7/2015.
(II. 27.) önkormányzati rendelet a szociális igazgatás helyi szabályairól,
valamint a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni
ellátásokról |
5.
§ |
Gomba
Község Önkormányza-tának
Képviselő-testülete (a to-vábbiakban
Képviselő-testület) a Magyarország helyi önkormány-zatairól
szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
(a továb-biakban:
Mötv.) 41. § (4) bekez-désében
kapott felhatalmazással élve az Szt-ben
meghatározott hatásköreit a polgármesterre ruházza át.
|
25/2013.
(IX. 13.) önkormányzati rendelet a helyi településrendezési előírások
tartalmáról szóló előzetes
tájékoztatás és a tervekkel kapcsolatos szakmai konzultáció szabályairól |
3. § (2)
bek. |
A hatáskör
gyakorlását a képviselő testület a polgármesterre ruházza át aki
hatáskörét a Főépítész szakértői véleményére alapozva gyakorolja. |
6/2011.
(IV. 15.) önkormányzati rendelet az egyes helyi közutak forgalmának
szabályozásáról |
11. § |
A
jelzőtáblával elrendelt össztömeg-korlátozás alól felmentést közútkezelői
hozzájárulással a Képviselő-testület felhatalmazása alapján, átruházott
hatáskörben a polgármester adhat. |
18/2008.
(V. 30.) önkormányzati rendelet a köztisztaságról és a
környezetvédelemről |
18. § (3)
bek. |
A
közterület használat engedélyezésével
kapcsolatos önkormányzati hatósági feladatokat a képviselő-testület a
polgármesterre ruházza át. |
22. § (3)
bek.
|
Az
önkormányzat kezelésében lévő út esetén intézkedésre a
képviselő-testület átruházott hatáskörében a polgármester
jogosult. |
2. melléklet
az önkormányzat és
szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
24/2014. (X. 21.) önkormányzati
rendelethez
A
képviselő-testület tagjai
Lehota Vilmos
polgármester
Tasi Péter
képviselő
Kósa Attila
képviselő
Lehoczki Zoltán
képviselő
Szabó Gyula
képviselő
Szegedi Csaba
képviselő
Tóth József
képviselő
3. melléklet
az önkormányzat és
szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
24/2014. (X. 21.) önkormányzati
rendelethez
Az alpolgármester
feladatai
Polgármester
helyettesítése akadályoztatása esetén
Általános helyettesítési
feladatokon felüli
állandóan felügyelt területek felsorolása:
·
gazdaságszabályozási
(adózási és támogatási) rendszer kialakításának
és működtetésének támogatása ;
·
a gazdasági
szereplők közötti együttműködés elősegítése;
·
közösségi
közlekedés;
·
testvér-települési
kapcsolatok;
4. melléklet[3]
az önkormányzat és
szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
24/2014. (X. 21.) önkormányzati
rendelethez
Az
önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatait az önkormányzat intézményi
költségvetésén belül az alábbi kormányzati funkciókon (COFOG) tartja nyilván:
011130
önkormányzatok
és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
tevékenysége
013320
köztemető
fenntartás és működtetés
013350
önkormányzati
vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016010
országgyűlési-, önkormányzati- és európai parlamenti
képviselőválasztásokhoz
kapcsolódó tevékenységek
016080
kiemelt
állami és önkormányzati rendezvények
018010
önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
018020
központi
költségvetési befizetések
018030
támogatási
célú finanszírozási műveletek
041231
rövid
időtartamú közfoglalkoztatás
041232
Start
munkaprogram - téli közfoglalkoztatás
041233
hosszabb
időtartamú közfoglalkoztatás
041236
országos
közfoglalkoztatási program
041237
közfoglalkoztatási mintaprogram
042180
állategészségügy
045120
út-, és
autópálya építés
045160
közutak,
hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051040
nem veszélyes
hulladék kezelése, ártalmatlanítása
063020
víztermelés,
kezelés, ellátás
064010
közvilágítás
066020
város-,
községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111
háziorvosi
ellátás
072311
fogorvosi
alapellátás
074031
család- és
nővédelmi egészségügyi gondozás
081030
sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082042
Könyvtári
állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044
könyvtári
szolgáltatások
082092
közművelődés, hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
083030
egyéb kiadói
tevékenység
084070
a fiatalok
társadalmi
integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése
086020
helyi,
térségi közösségi tér biztosítása,
működtetés
096015
gyermekétkeztetés
köznevelési intézményben
101150
betegséggel
kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások
103010
elhunyt
személyek hátra-maradottainak pénzbeli ellátása
104051
gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
107051
szociális
étkeztetés
107060
egyéb szociális
pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
900060
forgatási és
befektetési célú finanszírozási műveletek
900070
fejezeti és
általános tartalékok elszámolása