VISSZA az alaprendeletekhez            VISSZA a főoldalra

Gomba Község Önkormányzat Képviselő-testületének

24/2014. (X. 21.) számú rendelete

az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

 /Egységes szerkezetben a 29/2014. (XI. 21.) és a 8/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletekkel/

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében rögzített felhatalmazás alapján az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról a következő rendeletet alkotja:

 

  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye

 

1. §       (1)   Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Gomba Község Önkormányzata

          (2)   Az önkormányzat székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky Endre utca 2.

 

2. §       Az önkormányzat hivatalos honlapjának internetes elérhetősége: www.gomba.hu.

  

  1. A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása

 

3. §       (1)   A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése alapján hatáskört önkormányzati rendeletben ruházhat át.

          (2)   A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza

 

  1. A képviselő-testület üléseinek összehívása, vezetése, tanácskozási rendje

 

4. §       A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők névsorát az 2. melléklet tartalmazza.

 

5. §       (1)   A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 alkalommal ülésezik.

          (2)   A képviselő-testület alakuló-, ünnepi-, soros- és rendkívüli ülést tart.

          (3)   A képviselő-testület - a nyári szabadságolások miatti időben - ülésszak-szünetet rendel el minden év július 1. napjától augusztus 31. napjáig. Ezen időszakban csak előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő esetben kerülhet sor rendkívüli ülésre.

 

6. §       A képviselő-testület soros ülését az adott hónap utolsó csütörtökén tartja az önkormányzat székhelyén. Ettől eltérő időpontról a képviselő-testület egyedi határozattal elfogadott munkatervében rendelkezhet. A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.

 

7. §        (1)  A képviselő-testületi ülés összehívása, vezetése a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnökének feladata.

 

          (2)   A polgármesteri és az alpolgármesteri, valamint a pénzügyi bizottsági elnöki tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén az ülés összehívása, vezetése a mandátummal rendelkező legidősebb képviselő (a továbbiakban: korelnök) feladata.

 

8. §       (1)   A képviselő-testület tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a naprendi pontok tárgyának és előterjesztőjének, előkészítőjének, a véleményező bizottságnak a megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

          (2)   Az ülés összehívását tartalmazó meghívót a polgármester, a polgármesteri tisztség betöltetlensége, vagy a polgármester tartós akadályoztatása esetén a 7. §-ban  meghatározottak (a továbbiakban együttesen: polgármester) az ülés napja előtt 5 naptári nappal elektronikus úton és papír alapú iratként küldi meg a képviselők és e rendeletben meghatározott meghívottak részére.

          (3)   A rendkívüli ülés összehívása rövid úton, telefonhívás vagy mobiltelefonon küldött rövid terjedelmű üzenet útján is lehetséges. A sürgősség okáról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

          (4)   Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületi ülést változatlan napirendekkel, 7 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.

          (5)   A polgármester a meghívóval egyidőben gondoskodik a tervezett ülés napirendjére vett ügyekben előkészített előterjesztéseknek a meghívottak részére elektronikus úton történő megküldéséről. Ettől eltérni csak indokolt esetben, a polgármester engedélyével lehet.

          (6)   A zárt ülés napirendi pontjaihoz készült előterjesztések dokumentumai dokumentumvédelemmel küldhetők meg a címzettek részére.

 

9. §       A képviselő-testület ülésére meg kell hívni

a)         a képviselő-testület tagjait,

b)         a jegyző, aljegyzőt,

c)         az előterjesztőt, az előterjesztés előkészítőjét,

d)        Gomba község díszpolgárait,

e)         a településen székhellyel rendelkező önszerveződő közösségek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendi pont tárgyalásakor,

f)          azokat a személyeket, akiknek meghívását jogszabály kötelezővé teszi,

g)         akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál az előterjesztő és a polgármester megítélése szerint szükséges.

 

10. §   (1)   Az ülésen megtárgyalásra kerülő napirendek előterjesztése általában írásban történik. Szóbeli előterjesztést kivételesen a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntés alapján lehet felvenni a napirendek közé.

          (2)   Amennyiben az előterjesztés előkészítője nem a jegyző irányítása alá tartozó köztisztviselő, az írásbeli előterjesztést, tájékoztatót, beszámolót, a határozati javaslatokat legkésőbb az ülést megelőző 10. napig kell leadni a jegyzőnek.

 

11. §   A polgármester ülésvezetéssel kapcsolatos feladatai:

a)                    megállapítja, és figyelemmel kíséri a határozatképességet, megnyitja és berekeszti az ülést,

b)                    előterjeszti a napirendi javaslatot,

c)                    tájékoztatást ad a két ülés közötti fontosabb eseményekről, folyamatban lévő projektekről, beszámol az átruházott hatáskörben tett intézkedésekről,

d)         napirendi pontonként megnyitja, vezeti a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

e)         indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását, a vita lezárását, ezekre bármely képviselő is javaslatot tehet,

f)          megadja, vagy megtagadja, illetve megvonja a szót a hozzászólótól.

 

12. §   (1)   A napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja a képviselő-testület.

          (2) A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására, az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

 

13. §   (1)   Az írásbeli előterjesztés tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.

          (2) A polgármester az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát. A vitában elsőként a véleményező bizottság véleményét kell meghallgatni.

          (3) A napirenddel kapcsolatban bármikor szót kérhet az előterjesztő, továbbá a jegyző, ha az elhangzottakkal kapcsolatban a törvényességet illetően észrevétele van.

 

14. §   (1) Az előterjesztőhöz, a napirenddel kapcsolatban a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek.

          (2) Az előterjesztőhöz kérdést intézhet és a vitában részt vehet az is, aki az ülésen nem tanácskozási joggal vesz részt, ha részére a képviselők a szót – egyszerű szótöbbséggel – megadják.

           (3) A napirend vitáját az előterjesztő vagy a polgármester foglalja össze, megfogalmazva a módosító javaslatokat.

 

  1. Az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok, az ülés rendjének fenntartása és az annak érdekében hozható intézkedések

 

15. §   (1)   A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdésében meghatározottakon túl – köteles

a)         kapcsolatot tartani a választókkal, kérdés esetén tájékoztatást nyújtani a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b)         lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni,

c)         képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d)        a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

          (2)   Amennyiben a képviselő az Mötv. 37 § (1) bekezdése alapján összeférhetetlenségi ok megszüntetésére köteles, és a jogszabályban meghatározottak szerint nem lehetséges az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony harminc napon belül történő megszüntetése, akkor az önkormányzati képviselő a jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatát a Pénzügyi Bizottságnak köteles átadni.

          (3)[1] A képviselő-testület az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselőt egyedi határozatban egy havi tiszteletdíja 25 %-os mértékű megvonásával sújtja.

 

16. §   A polgármester az ülés rendjének fenntartása érdekében

a)         figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót,

b)         tárgyalási szünetet rendel el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor,

c)         biztosítja az ülés zavartalan menetét, rendre utasítja azt, aki az ülésen méltatlan magatartást tanúsít, ismételt esetben a rendzavarót az ülésteremből kiutasíthatja, kivéve a települési képviselőt.

 

  1. A nyilvánosság biztosítása

 

17. §   A képviselő-testület a nyilvánosság biztosítása érdekében alakuló-, ünnepi- és soros ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó kézbesítésével egyidejűleg a település lakosságát is tájékoztatni kell a meghívónak a Gombai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal) hirdetőtáblán való kifüggesztésével és az önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelentetésével.

 

18. §   A képviselő-testület az önkormányzat hivatalos honlapján közzéteszi

a)         a nyilvános ülés napirendi pontjaihoz készült előterjesztéseket

b)         a nyilvános ülésről készült jegyzőkönyveket,

c)         a rendelettárban és a határozatrban döntéseit.

 

19. §   A képviselő-testület Kenyeres-kerti Krónikás címmel időszakosan megjelenő nyomtatott sajtóterméket alapított és ad ki.

  

  1. A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

 

20. §   A Képviselő-testület a döntéseit az Mötv. 48. §-ában meghatározott módon hozza.

 

21. §   A nyílt szavazás során a képviselők a polgármester szavazásra történő felkérését követően kézfelemeléssel szavaznak. A szavazatok megszámlálásáról a polgármester gondoskodik.

 

22. §   (1)   A Képviselő-testület a jogszabályokban meghatározott név szerinti szavazási kötelezettségen túl egyéb esetben név szerinti szavazást nem rendel el.

          (2)   Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, s a jelenlévők nevük elhangzásakor az igen, nem, vagy tartózkodom szó kimondásával szavaznak. A név szerinti szavazásról aláíró ívet kell készíteni, melyet a jegyző és a polgármester aláírásával hitelesítve az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

 

23. §   (1)   A Képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat, törvényben meghatározott esetekben titkos szavazást tart.

          (2)   A titkos szavazást a Pénzügyi Bizottság bonyolítja le, a szavazás eredményéről a polgármestert a bizottság elnöke szóban tájékoztatja. A szavazás eredményének megállapítására vonatkozó szóbeli tájékoztatást az ülés jegyzőkönyve rögzíti, a titkos szavazás során felhasznált szavazólapok a jegyzőkönyv mellékletét képezik.

 

24. §   A Képviselő-testület az Mötv-ben, és további törvényekben meghatározottakon túl minősített többséggel hozandó döntés szükségességét nem írja elő.

 

  1. A rendeletalkotás és határozathozatal

 

25. §   (1)   Rendeletalkotást kezdeményezhet

a)         polgármester,

b)         alpolgármester,

c)         bizottság elnöke,

d)        képviselő,

e)         jegyző,

f)          önszerveződő közösségek képviselője.

          (2)   Az (1) bekezdés szerinti kezdeményezésre irányuló javaslatot képviselő-testületi ülésen szóban lehet előterjeszteni, vagy írásban a polgármesterhez kell benyújtani.

 

26. §   A rendelettervezetről, határozati javaslatról való szavazás során először a módosító indítványokról, majd a rendelettervezet, határozati javaslat egészéről dönt a képviselő-testület.

 

27. §   Az önkormányzati rendelet és a normatív határozat helyben szokásos módon történő kihirdetésének minősül a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés.

 

28. §   A polgármester, amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, –  az Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével valamennyi ügyben döntést hozhat.

 

29. §   A polgármester a jogszabályok betartása és a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, az Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi önkormányzati ügyekben.

 

  1. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

 

30. §   A képviselő-testület üléséről az Mötv. 52. § (1) bekezdésben előírt tartalommal kell jegyzőkönyvet készíteni, egyéb tartalmi követelményt a képviselő-testület nem ír elő.

 

  1. A közmeghallgatás

 

31. §   A képviselő-testület a közmeghallgatás időpontját éves munkatervében rögzíti.

 

32. §   A közmeghallgatás időpontjáról és témáiról a képviselő-testület meghívóban tájékoztatja a lakosságot. A meghívót az önkormányzat internetes honlapján közzé kell tenni és azt a közmeghallgatás előtt legalább 5 nappal minden háztartásba postaládás terjesztéssel el kell juttatni, és a közmeghallgatást megelőzően megjelenő Kenyeres-kerti Krónikásban meg kell jelentetni.

 

  1. Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai

 

33. §   Gomba Község Önkormányzata Képviselő-testületének szervei a polgármester, a Pénzügyi Bizottság, a hivatal, a jegyző, és az a társulás, melynek az önkormányzat társulási megállapodás alapján tagja.

 

34. §   (1)   A polgármester megbízatását főállásban látja el, polgármesteri esküjének megfelelően képviseli az önkormányzatot.

          (2)   A polgármester államigazgatási tevékenységéért a közszolgálati szabályok szerint felelős.

          (3)   A polgármester ellátja a jogszabályok által hatáskörébe utalt feladatokat.

          (4)   A polgármester az önkormányzat székhelyén, szerdai napokon 14 órától 16 óráig fogadóórát tart.

 

35. §   A képviselő-testület - az Mötv. 57. § (2) bekezdése alapján - saját tagjai közül 3 tagú Pénzügyi Bizottságot hoz létre.

 

36. §    (1)  A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre.

          (2)   A polgármesteri hivatal elnevezése: Gombai Polgármesteri Hivatal.     

          (3)   A hivatal az Mötv. 84. §-ának rendelkezései, a képviselő-testület által egyedi határozattal jóváhagyott alapító okirat és saját szervezeti és működési szabályzata előírásai szerint működik.

 

37. §   (1)   A jegyző az Mötv. 81. § (1) - (4) bekezdéseiben foglaltak szerint vezeti a hivatalt, szervezi annak munkáját.

          (2)   A jegyző köteles a képviselő-testület és szervei részére a képviselő-testületi ülésen szóban, egyéb esetben a polgármester részére haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül írásban jelezni, amennyiben a működés során, vagy a döntéshozatal folyamán jogszabálysértést észlel.

          (3)   A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.

          (4)   A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület – legfeljebb hat hónap időtartamra – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 129. § (5) bekezdése szerint jár el.

 

38. §   Gomba Község Önkormányzata társulási megállapodásban meghatározott önkormányzati feladatai ellátása érdekében tagja a

a) Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulásnak,

b) Gomba-Bénye Községek Önkormányzatainak Ivóvíz Társulásának.

 

  1. Az alpolgármester

 

39. §   (1)   A képviselő-testület saját tagjai közül - a polgármester javaslatára - titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.

          (2)   Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el a polgármester által számára a 3. melléklet szerint meghatározott feladatokat.

 

  1. A képviselő-testület bizottsága

 

40. §   (1)   A Pénzügyi Bizottság végzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.

          (2)   A Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság előterjesztése alapján dönt a polgármester jutalmazásáról.

          (3)   Ingatlan vásárlására és az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok értékesítésére vonatkozó előterjesztés a Pénzügyi Bizottság állásfoglalásával nyújtható be.

          (4)   A Pénzügyi Bizottság önálló munkatervet készít a képviselő-testület munkatervének elfogadását követő 30 napon belül.

          (5)   A Pénzügyi Bizottság végzi mindazon feladatokat, amelyeket jogszabály hatáskörébe utal.

          (6) A Pénzügyi Bizottság munkájába külső szakértőt vonhat be. Szakértői költség felmerülésekor a szakértő bevonásához a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester és a Pénzügyi Bizottság elnökének egyetértése szükséges.

          (7) A bizottsági ülések időpontjáról és a tárgyalandó napirendről a polgármestert, az alpolgármestert és a jegyzőt értesíteni kell.

  

  1. A helyi önkormányzati képviselők tiszteletdíja

 

41. §   (1)   A képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek és tagnak tiszteletdíjat és természetbeni juttatást.

          (2)   A képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti rendeletben szabályozza a képviselőnek az Mötv-ben meghatározott kötelezettségei megszegése esetén alkalmazandó szankciókat.

 

  1. Önszerveződő közösségek képviselőinek tanácskozási joga, az egyesületek, lakosság közvetlen tájékoztatását biztosító fórumok rendje

 

 

42. §   A képviselő-testület és bizottsága ülésein az illetékes nyilvántartó szerv nyilvántartásában szereplő önszerveződő közösségek képviselőit tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg.

 

43. §   A lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását a falugyűlés szolgálja. A falugyűlés megszervezésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.

  

  1. Gazdasági program

 

44. §   (1)   A képviselő-testület az Mötv. 116. §-a szerinti gazdasági programja, fejlesztési terveként az Integrált Településfejlesztési Stratégiát (a továbbiakban: ITS) határozza meg. Az ITS jóváhagyására, felülvizsgálatára az Mötv. szabályai az irányadók.

          (2)   A jóváhagyott vagy felülvizsgált ITS-t – a jóváhagyást, vagy felülvizsgálatot követő 15 napon belül – közzé kell tenni Gomba község hivatalos honlapján.

 

  1. Munkaterv

 

45. §   (1)   A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.

          (2)   A munkatervet a polgármester terjeszti a tárgyévet megelőző év december 31-ig a képviselő-testület elé, amelyet a jegyző készít elő.

          (3)   A munkaterv tervezetére a tárgyévet megelőző év november 30-ig – a jegyző felhívására – javaslatot tehetnek a képviselők, az önkormányzat intézményének vezetője, és a gombai székhelyű önszerveződő közösségek vezetői.

 

46. §   A munkaterv rögzíti a várható önkormányzati feladatokat:

a)      az ülések időpontját, helyét,

b)      a tervezett napirendenként

ba) az előterjesztések tárgyát,

bb) az előterjesztők meghatározását,

bc) az előkészítés felelőseit,

bd) a véleményező bizottság jelölését.

 

47. §   (1)   Az elfogadott munkatervet a jegyző megküldi a képviselőknek és a munkatervbe felvett napirendi pontok előterjesztőinek.

          (2)   A jóváhagyott munkatervet – az elfogadást követő 15 napon belül – közzé kell tenni Gomba község hivatalos honlapján és az elfogadást követően megjelenő helyi újságban.

 

  1. Záró rendelkezések

 

48. §   (1)   E rendelet kihirdetésekor lép hatályba.

          (2)   E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI. 17.) önkormányzati rendelete.

 

 

Gomba, 2014. október 21.

 

                                               Lehota Vilmos sk.                              Kósa Erzsébet Anikó sk.

                                                polgármester                                                 jegyző

1. melléklet[2]

az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló

 24/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

 

A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása

 

A hatáskör átruházást megállapító önkormányzati rendelet száma és címe

Hatáskör átruházást megállapító jogszabályhely

A hatáskör átruházás

normaszövege

28/2014. (XI. 20.) önkormányzati rendelet a Bursa Hungarica Felsőoktatási  Önkormányzati Ösztöndíjpályázat elbírálásának szabályairól.

5. §

A pályázatokat Gomba Község Önkormányzata Képviselő-testületének átruházott hatáskörében a polgármester bírálja el.

23/2014. (X. 03.) önkormányzati rendelet a szociális célú tüzelőanyag támogatásról

3. § (1) bekezdés

Gomba Község Önkormányza-tának polgármestere - a Kép-viselő-testület átruházott hatás-körében eljárva - Gomba Község Önkormányzata számára a Ren-delet alapján igényelt és a Bel-ügyminiszter által jóváhagyott tűzifa mennyiségi keretének ere-jéig szociális célú tűzifa támo-gatást állapít meg kérelemre, vagy hivatalból annak a személy-nek, aki a 4. §-ban meghatározott feltételeknek megfelel.

7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet a szociális igazgatás helyi szabályairól, valamint a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátásokról

5. §

Gomba Község Önkormányza-tának Képviselő-testülete (a to-vábbiakban Képviselő-testület) a Magyarország helyi önkormány-zatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továb-biakban: Mötv.) 41. § (4) bekez-désében kapott felhatalmazással élve az Szt-ben  meghatározott hatásköreit a polgármesterre ruházza át.  

25/2013. (IX. 13.) önkormányzati rendelet a helyi településrendezési előírások tartalmáról szóló előzetes tájékoztatás és a tervekkel kapcsolatos szakmai konzultáció szabályairól

3. § (2) bek.

A hatáskör gyakorlását a képviselő testület a polgármesterre ruházza át aki hatáskörét a Főépítész szakértői véleményére alapozva gyakorolja.

6/2011. (IV. 15.) önkormányzati rendelet az egyes helyi közutak forgalmának szabályozásáról

11. §

A jelzőtáblával elrendelt össztömeg-korlátozás alól felmentést közútkezelői hozzájárulással a Képviselő-testület felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester adhat.

18/2008. (V. 30.) önkormányzati rendelet a köztisztaságról és a környezetvédelemről

18. § (3) bek.

A közterület használat engedélyezésével kapcsolatos önkormányzati hatósági feladatokat a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

22. § (3) bek.

Az önkormányzat kezelésében lévő út esetén intézkedésre a képviselő-testület átruházott hatáskörében a  polgármester jogosult.

 


 

 

2. melléklet

az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló

 24/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

 

A képviselő-testület tagjai

 

Lehota Vilmos            polgármester

Tasi Péter                   képviselő

Kósa Attila                 képviselő

Lehoczki Zoltán          képviselő

Szabó Gyula               képviselő

Szegedi Csaba            képviselő

Tóth József                 képviselő

  

3. melléklet

az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló

 24/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

 

Az alpolgármester feladatai

 

Polgármester helyettesítése akadályoztatása esetén

 

Általános helyettesítési feladatokon felüli állandóan felügyelt területek felsorolása:

·         gazdaságszabályozási (adózási és támogatási) rendszer kialakításának és működtetésének támogatása ;

·         a gazdasági szereplők közötti együttműködés elősegítése;

·         közösségi közlekedés;

·         testvér-települési kapcsolatok;


4. melléklet[3]

az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló

 24/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatait az önkormányzat intézményi költségvetésén belül az alábbi kormányzati funkciókon (COFOG) tartja nyilván:

011130     önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320     köztemető fenntartás és működtetés

013350     önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010     országgyűlési-, önkormányzati- és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016080     kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

018010     önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018020     központi költségvetési befizetések

018030     támogatási célú finanszírozási műveletek

041231     rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232     Start munkaprogram - téli közfoglalkoztatás

041233     hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236     országos közfoglalkoztatási program

041237     közfoglalkoztatási mintaprogram

042180     állategészségügy

045120     út-, és autópálya építés

045160     közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051040     nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

063020     víztermelés, kezelés, ellátás

064010     közvilágítás

066020     város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111     háziorvosi ellátás

072311     fogorvosi alapellátás

074031     család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

081030     sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082042     Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044     könyvtári szolgáltatások

082092     közművelődés, hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

083030     egyéb kiadói tevékenység

084070     a fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

086020     helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetés

096015     gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

101150     betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

103010     elhunyt személyek hátra-maradottainak pénzbeli ellátása

104051     gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

107051     szociális étkeztetés

107060     egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

900060     forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

900070     fejezeti és általános tartalékok elszámolása



[1][1] Módosította a 29/2014. (XI. 21.) önkormányzati rendelet

[2] Módosította a 8/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet

[3] Megállapította a 29/2014. (XI. 21.) önkormányzati rendelet, módosította a 8/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet