2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
a képviselő-testület 2011. november 17-i ülésére
Tárgy:
Tájékoztató az önkormányzat 2011. évi költségvetésének I.-III. negyedévi teljesítéséről
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Bán Ibolya gazdálkodási előadó
Véleményező: Valamennyi bizottság
Iktatószám:1296/2011.
Mellékletek:
- „1"; „2"; „3"; „4"; „5"; „6"; „7";"8"„9"számú mellékletek,
- „A"; „B"; „C" függelékek,
Pénzügyi Bizottság beszámolót véleményező határozati kivonata Pénzügyi szakértői vélemény
Tisztelt Képviselő-testület!
Az önkormányzat gazdálkodásának jogi kereteit a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.), a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.), az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.), az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, valamint a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény, és az önkormányzat 2011. évi költségvetéséről, valamint annak módosításairól szóló helyi rendeletek határozzák meg.
Gomba Község
Önkormányzatának Képviselő-testülete a 3/2011. (II.11.) sz. rendeletével
(továbbiakban: költségvetési alaprendelet) hagyta jóvá az önkormányzat 2011. évi
költségvetését, amely a módosításokkal együtt alapját képezi az éves
gazdálkodásnak. A 2011. évi költségvetés végrehajtása során a gazdálkodást
befolyásoló előirányzat módosításra a 4/2011. (IV. 15.) sz., a 9/2011 (VI.30.)
sz., valamint a 15/2011 (IX.16.) sz. önkormányzati rendeletekben került sor.
A fenti rendeletek alapján végrehajtott előirányzat-módosítások, a tervezett bevételi és kiadási előirányzatok főösszegét – a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együttesen figyelembe véve – az eredeti 439.111 e Ft-tal szemben 509.348 e Ft-ra növelték.
A 2011 évi gazdálkodás során az önkormányzat a kötelező és önként vállalt feladatainak ellátását – a Polgármesteri Hivatallal, mint teljes jogkörrel rendelkező önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervvel, valamint a Gólyafészek Óvodával, mint önállóan működő intézménnyel – biztosította. Külön alcímet alkot továbbá Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzata (továbbiakban: kisebbségi önkormányzat).
A költségvetési alaprendeletben engedélyezett létszámkeret önkormányzati szinten 41,45 fő, a közfoglalkoztatás létszámkerete 9,5 fő. Az I.-III. negyedévi gazdálkodás során az engedélyezett keret nem került túllépésre.
Az I.-III. negyedévi gazdálkodás végrehajtásáról szóló központi előírásoknak megfelelő formában összeállított „Pénzforgalmi információs jelentés, valamint a Mérlegjelentés" határidőre elkészült és továbbításra került a Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatóságához.
A Kisebbségi Önkormányzat megtárgyalta a tervezett előirányzatok teljesítésére vonatkozó tájékoztatót, határozata az előterjesztés mellékletét képezi.
A Képviselő-testület tájékoztatására az I.-III. negyedévi gazdálkodás szöveges tájékoztatója mellékleteként szerepelnek a szükséges kimutatások. A mellékletek felépítése igazodik a költségvetés struktúrájához, amely számot ad az Önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatairól és azok háromnegyedéves teljesítési adatairól.
Gomba Község Önkormányzata bevételinek I.-III. negyedévi teljesítését mutatja be az előterjesztés 1. számú melléklete költségvetési címenként, forrásonkénti részletezésben. Az önkormányzat módosított bevételi előirányzatainak teljesítési aránya 83,3%. Számszerűsítve ez az 509.348 e Ft módosított előirányzattal szemben 424.355 e Ft bevételt jelent.
A 2. számú melléklet a Polgármesteri Hivatal, a Gólyafészek Óvoda és a Cigány Kisebbségi Önkormányzat szakfeladatain történt könyvelés adataira támaszkodva – szintén címrend szerint – mutatja be a működési és felhalmozási célú kiadási előirányzatok I.-III. negyedévi teljesítését. A kiadási előirányzatok teljesítési aránya mindössze 69,4 %. Ez a mutatószám összegszerűen 353.376 e Ft felhasználást jelent az 509.348 e Ft-os előirányzati adathoz képest.
Az előterjesztés 3. számú melléklete részletesen tartalmazza a felújítási- és felhalmozási jellegű kiadási előirányzatok háromnegyedéves teljesítését. A felhalmozási célú 28.000 e Ft tartalék előirányzat figyelembe vételével a teljesítési arány 75,4%, amely a 223.876 e Ft-os módosított előirányzattal szemben 168.837 e Ft teljesítést jelent.
A Polgármesteri Hivatal szakfeladatainak tervteljesítését mind kiadási, mind bevételi oldalon a 4. számú melléklet foglalja össze. A költségvetés különböző szakfeladatainak teljesítési adatait teljes részletezettséggel a 6. számú melléklet mutatja be, míg a tényadatok módosított előirányzatokhoz viszonyított %-os teljesülése a 7. számú mellékletből ismerhető meg. A 8. számú mellékletben került összefoglalásra az alapítványok, társadalmi szervezetek működési célú támogatása.
Előterjesztésünk a mellékletek mellett három függelékben foglalja össze az egyéb fontosabb információkat. Az „A" függelékből ismerhetőek meg a különböző adónemeken nyilvántartott hátralékok. Az esedékes adóhátralékok összege 16.994 e Ft. Az előző negyedévhez viszonyítva az adóhátralék összege 1.835 e Ft növekedést mutat, melyen belül
- az építményadó hátralék 369 e Ft-tal nőtt,
- a telekadó hátralék 72 e Ft-tal nőtt,
- a kommunális adó hátralék 44 e Ft-tal csökkent,
- az egyéb bevételek hátralék összege 4 e Ft-tal nőtt,
- a talajterhelési díj hátralék összege 50 e Ft-tal csökkent
- a gépjárműadó hátralék 1.452 e Ft-tal nőtt.
- az idegenforgalmi adó hátralék összege változatlan
A bírságok hátralék összege a féléves és háromnegyedéves zárási összesítőn szereplő eltérő adattartalom miatt nem határozható meg pontosan,
A „B” függelék a központi támogatásokat tartalmazza elemi szinten. A központi költségvetésből befolyó normatív és egyéb jellegű támogatások összege 134.292 e Ft. Ezen belül:
- a személyi jövedelemadó részesedés értéke: 73.170 e Ft,
- a lakosságszámhoz és feladatmutatóhoz kötött
támogatás összege 40.262 e Ft,
- a közoktatási kiegészítő támogatás összege 87 e Ft,
- az egyes szociális feladatok kiegészítő támogatása 15.538 e Ft,
- a működési célú központosított támogatások mértéke 894 e Ft:
- -Közművelődési érdekeltségnövelő támogatás 123 e Ft,
- -Könyvtári állománygyarapításra kapott támogatás 16 e Ft,
- -Bérkompenzációra kapott támogatás mértéke 755 e Ft.
- Felhalmozási kiadásokhoz kapcsolódó központi támogatás összege 4.341 e Ft:
- -Iskolai és utánpótlás sport infrastruktúra fejlesztés
- -pályázati támogatás előlege 844 e Ft,
- -Vis-maior támogatás mértéke [Szemere H utca] 3.497 e Ft.
A „C" függelékben az önkormányzat által folyósított ellátások és egyéb pénzbeli juttatások előirányzati és teljesítési adatai kerülnek részletes bemutatásra.
BEVÉTELEK
A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok I.-III. negyedévi adatait tartalmazó mérlegszerű bemutatását az 5 sz. melléklet tartalmazza.
A bevételek – finanszírozási műveletek és előző évi pénzmaradvány felhasználásának figyelembe vételével – összességében 83,3 %-on realizálódtak. Ezen belül a működési bevételek 86,2%-ra teljesültek, mivel tárgyidőszakig a tervezett 368.622 e Ft-ból 317.703 e Ft folyt be a költségvetésbe. A felhalmozási és tőkejellegű bevételek 75,8 %-os teljesülési mutatót eredményeztek, miután a tervezett 140.726 e Ft-ból megvalósult bevétel az I.-III. negyedévben összegszerűen 106.652 e Ft volt.
A működési bevételek - a módosított előirányzathoz viszonyított - időarányostól magasabb teljesítésére jelentős ráhatással voltak a helyi adóbevételek és a gépjárműadó, valamint a talajterhelési díj adónemen befolyt adóbevételek is. A szeptember havi költségvetési rendelet módosítás alkalmával a helyi iparűzési adó bevételi előirányzatát növelte meg a képviselő-testület 20.000 e Ft-tal, illetve a gépjárműadó előirányzatát 1.000 e Ft-tal. Mindemellett az iparűzési adó bevétel 125,5%-os, az építményadó bevétel 97 %-os, a gépjárműadó bevétel 96,9%-os, míg a talajterhelési díj bevétele 112,9 %-os arányszámmal volt rögzíthető 2011. szeptember 30-án. A fenti teljesítési adatokból kitűnik, hogy az évközbeni módosítást követően a bevételi előirányzatok további növelésére van lehetőség.
A működési célú támogatásértékű bevétel jogcímen befolyt 10.142 e Ft az alábbi tételekből tevődik össze:
- mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása: 122 e Ft,
- területi kisebbségi képviselők választásának támogatása: 21 e Ft,
- helyi kisebbségi önkormányzat működési támogatása: 210 e Ft,
- TÁMOP pályázati pénzeszköz (Óvodai nevelés): 668 e Ft,
- rendszeres gyermekvédelmi támogatás: 789 e Ft,
- társadalombiztosítási alapból OEP. támogatás: 2.485 e Ft,
- közcélú foglalkoztatás (2010. XII. havi) támogatása: 425 e Ft,
- rövid időtartamú közfoglalkoztatás: 757 e Ft,
- Központi Statisztikai Hivataltól népszámlálás fedezete: 1.236 e Ft,
- foglalkoztatás bővítés bértámogatása: 916 e Ft,
- Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati
Kistérségi Társulástól logopédiai ellátás támogatása: 231 e Ft.
A fentieken túl a 2009. évi óvodai normatíva különbözet jogcímen – államkincstári ellenőrzést követően – 2.282 e Ft bevétel realizálódott.
A működési célra átvett pénzeszköz jogcímen 393 e Ft folyt be, amely a temető fenntartási hozzájárulás 39,5 e Ft havi befizetésein alapul.
A felhalmozási jellegű bevételek alakulására jelentős mértékű növelő hatást gyakorolt a rendezvényház beruházásaihoz kapcsolódó felhalmozási célú ÁFA visszaigénylés összege, valamint a szintén beruházásokhoz kapcsolódó fordított ÁFA technikai könyvelése is.
A finanszírozási műveletek nélküli 66.326 e Ft-os felhalmozási és tőkejellegű bevételek bevételi előirányzata 69,7%-kal, 46.252 e Ft-ra teljesült, melyből
- Fundamenta lakás-előtakarékossági bevétel: 2.170 e Ft,
- földterület értékesítés bevétele: 70 e Ft,
- kölcsönök visszatérülése: 40 e Ft,
- beruházásokhoz kapcsolódó ÁFA visszaigénylés NAV-tól: 19.671 e Ft,
- beruházásokhoz kapcsolódó fordított ÁFA technikai könyvelése: 19.960 e Ft,
- „Iskolai utánpótlás sport infrastruktúra" támogatási előleg: 844 e Ft,
- a Szemere Huba utca 13. szám alatti pincebeszakadás
helyreállítási munkáira vis-maior keretből kapott támogatás: 3.497 e Ft.
Pénzforgalom nélküli bevételként került könyvelésre az előző évi pénzmaradvány 98.465 e Ft összege, amely 1 e Ft kerekítési különbözet figyelembe vételével megegyezik a 2010. évi beszámolóban szereplő tárgyévi helyesbített pénzmaradvány összegével. A 2010. évi beszámolóban szereplő pénzmaradvány az alábbi tételekből tevődik össze:
- 2010. évi záró pénzkészlet: 92.808 e Ft
- leltár szerint egyéb aktív és passzív pénzügyi elszámolások: 5.656 e Ft
Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány összesen: 98.464 e Ft
- 2010. évi központi támogatások elszámolása: - 308 e Ft
Tárgyévi módosított pénzmaradvány összesen: 98.156 e Ft
A képviselő-testület által jóváhagyott pénzmaradvány 98.156 e Ft-os összege és a könyvelésre került 98.465 e Ft között 309 e Ft-os eltérés mutatkozik. Amint azt a féléves beszámoló során részleteztük, a 2011 évi költségvetésben lekönyvelt előző évi pénzmaradvány összege és a képviselő-testület által jóváhagyott pénzmaradvány összege között mutatkozó eltérés megegyezik a 2010. évi 308 e Ft többlettámogatás összegéve, és ez nyújtott fedezetet a tárgyévben történő visszafizetésre.
Kiegyenlítő, függő, átfutó bevételek I.-III. negyedévi egyenlege -5 e Ft, amelyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódtak :
- 2010. évi leltárban szereplő függő-átfutó tételek rendezése -36 e Ft
ebből:
- -területi kisebbségi választásra
kapott pénzeszköz felhasználás: -21 e Ft,
- -NA V-tól befolyt adóhátralékok átvezetése
adó beszedési számlára: -5 e Ft,
- adók módjára behajtásra került
- egyéb bírságok rendezése tárgyévben: -10 e Ft.
- Búcsúsok által befizetett kaució: 30 e Ft,
- Csatornadíj hátralék befizetés: 1 e Ft,
Kamatbevételt keletkeztetett tárgy évben is az átmenetileg szabad pénzeszközök rövid lejáratra történő lekötése. Az így realizált kamatbevétel 1.219 e Ft volt az elmúlt háromnegyedévben. A korábbi gyakorlatnak megfelelően a kamatok is tőkésítésre kerültek, melynek következményeként 2011. szeptember 30-án az Önkormányzat 60.376 e Ft lekötött pénzeszközzel rendelkezett.
Hitelfelvétel
A rendezvényház beruházásához eredeti előirányzatként 56.000 e Ft hitel került meghatározásra. Ebből - a beruházás üteme alapján 2010. évben igénybevételre került 27.257 e Ft. A fennmaradó 28.743 e Ft hitel felvételére tárgyévben került sor.
KIADÁSOK:
A finanszírozási műveleteket és előző évi pénzmaradványt számba vevő kiadások - az 509.348 e Ft módosított előirányzathoz viszonyított 353.376 e Ft-os teljesítési adat figyelembe vételével összességében 69,4 %-on realizálódtak. Az időarányostól alacsonyabb kiadási teljesítési arány egyik legfőbb indoka, hogy a tárgyidőszak végén az általános tartalék és a fejlesztési céltartalék előirányzatok 37.330 e Ft-os összege növeli a költségvetési főösszegeket. Ezen előirányzatok figyelmen kívül hagyásával a 472.018 e Ft módosított előirányzattal szembeni 353.376 e Ft felhasználás időarányos, 74,9%-os teljesítést mutat.
A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok I.-III. negyedévi adatait tartalmazó mérlegszerű kimutatásból megállapítható, hogy a tervezett 285.472 e Ft működési kiadásból 184.539 e Ft, vagyis 64,5 %. került teljesítésre A felhalmozási és tőkejellegű kiadások 75,4 %-os teljesülési mutatót eredményeznek, miután a tervezett 223.876 e Ft-ból teljesített kiadás az I-III. negyedévben összegszerűen 168.837 e Ft volt.
A kiadások között a személyi juttatások teljesítési mutatója 70,9 %, míg a munkaadókat terhelő járulékok mutatója 70,7 %. Az időarányostól valamivel alacsonyabb teljesítés egyik indoka az, hogy a „cafetéria" rendszer keretén belül adható egyes juttatások szakfeladatra és költséghelyre való könyvelésére az államkincstári terhelések alapján egy hónapos, csúszással kerülhet sor.
A dologi kiadások módosított előirányzathoz viszonyított teljesítési mutatója 75,5 %. Ebből a felhalmozási kiadásokhoz szorosan kapcsolódó hitel kamata 5.854 e Ft, a beruházásokhoz kapcsolódó fordított ÁFA technikai könyvelésének összege 27.584 e Ft volt.
A társadalom és szociálpolitikai juttatások kiadási előirányzatának teljesítési mutatója 66,2 %. A tervezett 32.507 e Ft eredeti előirányzatot a 2010. évi kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány terhére köztemetés jogcímen 73 e Ft átvezetése, valamint a központi költségvetésből pótelőirányzatként kapott rendszeres gyermekvédelmi támogatás 789 e Ft összege módosította. Így a társadalom- és szociálpolitikai juttatások kiadásainak fedezetére jelenleg 33.369 e Ft áll rendelkezésre. A pénzeszköz felhasználásáról a „C" függelék ad részletesen számot.
Működési célú pénzeszköz átadás jogcímen összességében (működési célra átadott pénzeszközök és a támogatásértékű működési célú pénzeszköz átadások) 2.485 e Ft került kifizetésre, amely az alábbi tételekből tevődik össze:
- Működési célú pénzeszköz átadások: 534 e Ft
- Rozmaring Hagyományőrző
Egyesület támogatása: 50 e Ft,
- BURSA HUNGARICA ösztöndíj: 150 e Ft,
- Gombai Polgári Kör támogatása: 50 e Ft,
- Szloboda András ösztöndíja: 30 e Ft,
- MAGFALVA Egyesület támogatása: 250 e Ft,
Települési önkormányzat összesen: 530 e Ft
- Kisebbségi Önkormányzat által
megítélt pályázati támogatás: 4 e Ft,
Kisebbségi önkormányzat összesen: 4 e Ft
- Támogatásértékű működési célú pénzeszköz átadások: 1.951 e Ft
- a Nyáregyházi Építéshatósági
Igazgatási Társulás részére 776 e Ft,
- Parlagfű elleni védelem
/Monor és Térs.Kistérs.Társ./ 25 e Ft,
- Üllő Kistérségi Társulás részére
/házi szociális gondozás/ 1.150 e Ft,
A tervezett 13.521 e Ft módosított előirányzattal szembeni alacsony 18,4 %-os teljesítési arány egyrészt a Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 9.017 e Ft-os működési célú támogatás igénylésének elmaradásából, másrészt a 600 e Ft-os keretösszegből még meglévő 500 e Ft-os Képviselői Alap maradványából adódik. A fentieken felül a Non-profit és egyéb szervezetek támogatására tervezett összegből a tárgyidőszakig fel nem használt rész 400 e Ft.
Felújítási és felhalmozási kiadások:
Az Önkormányzat 2011. évi felhalmozási kiadásait és annak I.-III. negyedévi teljesítését a 3. számú melléklet elemi szinten tartalmazza. Az I.-III. negyedév során összességében felhalmozási kiadásokra 168.837 e Ft került felhasználásra, amely a módosított – fejlesztési célú 28.000 e Ft tartalék előirányzat nélküli – 195.876 e Ft előirányzathoz viszonyítva 86,2 %-os felhasználást jelent.
Felújítási kiadásokra 6.535 e Ft került felhasználásra, amely a 9.942 e Ft-os módosított előirányzathoz viszonyítva 65,7%-os felhasználást jelent.
Beruházási kiadásokra rendelkezésre álló 136.274 e Ft előirányzatból 118.483 e Ft került felhasználásra, amely 86,9%-os felhasználást mutat, melyből a rendezvényház beruházásra felhasznált pénzeszköz 111.927 e Ft, vagyis 94,5 % volt.
Felhalmozási célra átadott pénzeszköz jogcímen 3.865 e Ft került felhasználásra, amely az 5.161 e Ft-os módosított előirányzathoz viszonyítva, időarányosan 74,9 %-os felhasználást mutat.
Felhalmozási célú hitelfelvételek törlesztésére 6.516 e Ft került felhasználásra, amely 73 %-os teljesítési arányt jelent. Az időarányostól alacsonyabb teljesítés a rendezvényház beruházáshoz kapcsolódó hitelkeret lehívásának átütemezéséből adódott. A tervezetthez képest egy negyedévvel később kellett megkezdeni az építésre felvett hitel törlesztését.
A tárgyévi gazdálkodás során eredeti előirányzatként tervezett 14.000 e Ft fejlesztési céltartalék az iparűzési adó többlet bevételéből további 14.000 e Ft-tal került növelésre.
A fenti felhalmozási kiadásokat részletesen a 3. számú melléklet tartalmazza. A mellékletben rögzítettekből kitűnik, hogy a dologi kiadások között könyvelendő, de a felhalmozási célú kiadásokhoz szorosan kapcsolódó alábbi – összességében 33.438 e Ft felhalmozási célú dologi kiadási – tételek növelik a felhalmozási kiadásokat:
- fejlesztési célú hitelek kamat törlesztése: 5.854 e Ft,
- beruházásokhoz kapcsolódó
fordított ÁFA befizetési kötelezettség: 27.584 e Ft.
Kiegyenlítő-, függő-, átfutó kiadások
Az I.-III. negyedév egyenlege 374 e Ft, melyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódnak:
2010. évi leltárban szereplő függő, átfutó tételek rendezése: |
-9 |
eFt, |
2010. év 12. havi nettó munkabérek: |
-5.082 |
e Ft, |
2010. év 12. havi hóközi kifizetések: |
-2.426 |
e Ft, |
2011. év 09. havi nettó bérindítás és egyéb hóközi számfejtések ( ápolási díjak, képviselők tiszteletdíja, dolgozó-net, étkezési jegyek): |
6.793 |
e Ft, |
ellátmányok, vásárlásra kiadott előlegek: |
100 |
e Ft, |
Munkavállalókkal kapcsolatos kiadások (munkabér előlegek saját dolgozó): |
150 |
e Ft, |
Munkavállalókkal kapcsolatos kiadások (munkabér előlegek FHT. és RSZS- ok): |
30 |
e Ft, |
Következő időszakra átvihető ÁFA követelés összege: |
818 |
e Ft, |
Bankszámla egyenlegek
2011. szeptember 30-án a költségvetési elszámolási számla egyenlege 64.902 e Ft volt. Ebből lekötött pénzeszköz 60.376 e Ft, Helyi kisebbségi önkormányzat elszámolási számla egyenlege 128 e Ft, költségvetési bankszámlaegyenleg 4.398 e Ft.
A fentieken felül tárgyidőszak végén a házipénztár záró egyenlege 40 e Ft volt.
Az I.-III. negyedévi gazdálkodás során az Önkormányzat likviditási helyzete stabil volt, működési célú hitelfelvételre nem került sor.
Az előterjesztés mellékleteiben megismerhető számszerű és statisztikai adatok tükrében, illetve a gazdálkodási munka szöveges értékelése alapján kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a tájékoztatóban foglaltakat és a határozati javaslatot megvitatni, javaslataikkal kiegészíteni, s a pénzügyi szakértő véleményének, valamint a Kisebbségi Önkormányzat határozatának figyelembe vételével elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2011. november 8.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester
Határozati javaslat
..../2011. (XI....) sz. határozat
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az Önkormányzat 2011. évi költségvetésének I.-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztatót és az alábbi határozatot hozta.
1. A Képviselő-testület az Önkormányzat 2011. évi költségvetésének I.-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztatót a határozat 1-9. sz. melléklete és A-C függeléke szerinti részletezés szerint elfogadja.
A határozat végrehajtást nem igényel.
számszaki felhalmozási pénzeszköz "A" "B" "C" Kisebbségi pénzügyi szakértői
mellékletek kiadások átadások függelékek Önkormányzat vélemény
melléklet kiadások átadás