Vissza

1. napirendi pont

 

 

 

Gomba Község Önkormányzatának

Képviselő-testülete részére

 

Helyben

 

Tisztelt Képviselőtársaim!

 

A munkatervünkben szereplő előző képviselő-testületi ülés óta történt eseményekről részben beszámoltam az időközben megtartott rendkívüli üléseken, de részleteiben az alábbiak szerint tájékoztatom a Képviselő-testületet.

 

6. hét   2012. február 10 – február 12.

Kihirdetésre kerültek az elfogadott önkormányzati rendeletek és megkezdtük a képviselő-testületi ülésen hozott határozatok végrehajtását.

 

7. hét   2012. február 13 – február 19.

Aláírásra került a 2012. évi közfoglalkoztatás két hatósági szerződése. Egyrészt a szociális kisegítő munkakörre kapott kéthavi támogatásra (208.840,- Ft), amellyel 2012. február 1-március 31-ig tudunk foglalkoztatni teljes munkaidős szociális kisegítőt, hogy fokozott figyelemmel lehessünk a gombaiakra a téli időjárási körülmények között. Másrészt szintén szerződéssel rendelkezünk 10 fő hatórás foglalkoztatott tekintetében 2012. február 14-től 2013. január 31-ig terjedő időszakra (7.072.450,- Ft). Mindkét hatósági szerződés a bérköltség 100%-át biztosítja támogatásként.

Megérkeztek a január 19-i rendkívüli ülésen elhatározott vásárlásból származó székek a rendezvényterembe. A 200 darab széket 9800 forintos egységáron sikerült beszerezni.

Megkezdték a kivitelezést a rendezvényterem világítási és színpadi energiaellátásához szükséges elektromos munkákban. A hangtechnika, a fénytechnika, a színpadi elektromos igény és az általános, valamint a hangulatvilágítás beüzemeléséhez szükséges szerelési munkák – az előzetes ajánlat szerint – 760.530,- Ft bruttó összeggel terhelik a világításra, illetve a további befejező munkákra meghatározott költségvetési keretet.

A Társult Települési Tervtanács csévharaszti ülésén csak napirenden kívül tárgyalta a gombai beépítési tervet, amelyet nem az önkormányzat, hanem a gyógyszertár tervezője terjesztett a grémium elé. Döntés híján csak vélemény szintjén fogalmazódott meg a tervtanácsi álláspont, amely mindkét változatot megvalósíthatónak tartja. A következő tervtanácsi ülésen – vélhetően február 27-én, Gombán – már nem csak a beépítési tervet, hanem a gyógyszertár újra benyújtott tervét is tárgyalhatja a Tervtanács, valamint a gombai IKSZT tervét is, amelyre az engedélyezési folyamat miatt szintén vélemény szükséges.

Az ajánlatadó Reflex Professional Kft. képviselője ismételten megtekintette a rendezvénytermet, és az elektromos szerelőkkel egyeztettünk, hogy a befejező munkálatok között a hangosítás megfelelő kábelezése is időben megtörténjen. Ajánlatuk alapján a 982.600,- forintos nettó összegű berendezés megrendelését készítettem elő.

A Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás Társulási Tanácsának, valamint azt megelőzően a társulás Pénzügyi Bizottság ülésén vettem részt. Az ülés napirendjének legfontosabb elemei a 2011. évi költségvetési határozat módosítása, valamint a 2012. évi költségvetés elfogadása voltak, továbbá tárgyaltuk és elfogadtuk a belső ellenőrzési beszámolót is. Tájékoztatót hallgatott meg a Társulási Tanács a Fehér Gyolcs Alapítvány kistérségi működéséről, amellyel szociális alapfeladatokat lát el.

A Monori Körzeti Földhivatallal egyeztettük a helyszínen a 0217/3 hrsz-ú külterületi út (homoki szőlők felé, a diós mellett) természetbeni és nyilvántartási állapotának eltéréseit. A felülvizsgálatra a szomszédos ingatlan használati megosztása miatt volt szükség. A földhivatali folyamatban – minden valószínűség szerint – sikerül a használat szerinti állapotot a nyilvántartásban is rögzíteni.

Dr. Kiss Csaba ügyvéddel és ügyfelével (Dani Józsefné) tárgyaltunk a tóparti üdülőterületen elhelyezett hulladékgyűjtő pont miatt. Ügyvéd úr ügyfelei – mint ezt megelőzően több fórumon és hatóságnál – nehezményezik, hogy ingatlanukhoz közel helyezkedik el az egyik hulladékgyűjtő pont, amelyen idényszerűen 1-3 darab 1100 literes, fedeles hulladékgyűjtő helyezkedik el. A tóparti hulladékgyűjtés öt évre visszamenőleg általam ismertetett története alapján dr. Kiss Csaba azt a következtetést vonta le, hogy nem kerülhető el a peres viszony, mivel az önkormányzat nem kíván módosítani a hulladékgyűjtő pont elhelyezésén. Tájékoztattam, hogy az ingatlanonkénti hulladékgyűjtésre irányuló önkormányzat szándékkal szemben – és a jelenleg is alkalmazott gyűjtópontos hulladékkezelés mellett – olyan nagyságrendű aláírásgyűjtés történt, hogy az önkormányzat a 2011 augusztusában nem változtatott az üdülőterületi hulladékkezelési gyakorlaton. Ügyvéd úr részéről javaslatként elhangzott, hogy az önkormányzat vásároljon, vagy sajátítson ki új, a Dani Józsefékhez közel eső hulladékgyűjtő helyett másik helyszínt. Véleményem szerint a számukra sikertelen kistérségi és regionális ÁNTSZ, a jegyzői, országgyűlési biztosi, majd zöldhatósági eljárás után peres eljárást indítanak az önkormányzattal szemben. A találkozót követően ügyvéd úrtól kapott összefoglalót megválaszolva visszautasítottam az önkormányzat kompromisszum-képtelenségét. Az egyetlen ingatlan védelmére született javaslataik nem szolgálták volna a hulladékkezelés településrészi céljait. Válaszlevelemben felajánlottam egy zajvédő fal megépítését a hulladékgyűjtő pont ingatlanuk felőli oldalán. Az ismételt levélváltásnak még nincs folytatása.

A képviselő-testületi ülésen is felvetett óvodai ellátási témában egyeztettünk az Óvoda és az Önkormányzat, valamint az érintett szurdopedagógus részvételével. A több félreértést, szülői tálalást helyretéve abban egyeztünk meg, hogy 2012. március 5-én szülői részvétellel bővítve ülünk újra asztalhoz, amikorra bekérjük az érintett gyermek vizsgálati és szakértői dokumentumait, hogy a jelenlegi korai fejlesztő folyamatból elő lehessen készíteni az óvodai ellátást.

Megérkeztek a rendezvényterembe rendelt világítótestek, amelyek felszerelését megkezdte a lakatos és az elektromos szerelő vállalkozó. Az iskolabálon már az új világítást használhatták.

A kistérségi családsegítő és gyermekjóléti szolgálat vezetőjével és gombai családgondozójával egyeztettük a település szociális és gyámügyi területének távlati feladatait, különös tekintettel a településrészek szociális leszakadásának megakadályozására. A tárgyaláson szóba került a 2007-ben elfogadott községi fejlesztési terv egyes településrészeket érintő rehabilitációs és revitalizációs javaslata. 

A rendezvényház étkezőjének két fatartóját vizsgálta meg az építész-műszaki ellenőr és a gyártmányterveket készítő tartószerkezeti mérnök. A részletes vizsgálatig a tartók felkötését rendelték el, amelyet azonnal elvégeztettek.

A hőmérséklet emelkedésével megszűnt a föld felső rétegeinek átfagyása, ennek következtében egyetlen hétvége alatt három csőtörést kellett elhárítani a vízszolgáltató szakembereinek. Az Iskola és a Rákóczi utcában szombaton, a Deési utcában vasárnap és hétfőn javították a vezetékrendszert.

 

8. hét   2012. február 20 – február 26.

Elindult Gomba község hivatalos honlapja, a www.gomba.hu. A honlap működés eleinte próbaüzemben, ideiglenes címen, majd egy héten belül éles működésben igyekszik szolgálni a gombai internetes információ-lelőhely szerepét. A civil szervezeteket és intézményeket felkértem a saját oldalaik feltöltésére, adatok (szöveg és kép) szolgáltatására. Egyetlen szervezet már megjelent a honlapon, ketten már önálló honlapjukra kérték irányítani az internetes érdeklődőket.

A KEOP pályázatunk feladatait egyeztettük a Községházán a másnapi monori találkozó előtt. A monori előkészítés bevárását várja el a közreműködő szervezet, hogy mindkét pályázat – lehetőleg azonos módon összeállított – változatelemzése után hagyja jóvá a preferált változatot.

A monori találkozón tisztáztuk azokat a pontokat, amelyeket mindenképpen meg kell valósítani a pályázati támogatásból. A monori vízbázis további használata estén is meg kell építeni a zsákutcák körvezetékét, fel kell újítani a rekonstrukcióra szoruló hálózati szakaszokat és elemeket, valamint meg kell építeni a felsőfarkasdi ivóvízhálózatot. A találkozón meghatároztuk a következő hetek feladatait, hogy mielőbb egyeztethessük a változatelemzés eredményeit és készülhessünk a közreműködő szervezettel lefolytatott konzultációra.

A Földhivatalban egyeztettem a Szemők Balázs téri telekösszevonás folyamatának akadályairól. A nyilvántartás és a természetbeni állapot nagyfokú eltérése miatt hivatalból kellett rendezni a 7 hrsz-ú ingatlan ügyét, hogy azután a telekösszevonásnak ne legyen akadálya. A folyamat gyorsítása érdekében – az önkormányzat nevében – lemondtam a határozat fellebbezési jogáról. Az egyeztetés során az önkormányzat tulajdonában lévő külterületi ingatlanrész önálló ingatlanként kezelésének lehetősége iránt érdeklődtem, ugyanis a jelenlegi 0270/7 hrsz-ú ingatlanban lévő önkormányzati tulajdonrész fedezné a bronzkori földvár területének Ak értékét. Az eljárásmód tisztázását követően kezdeményeztem az ingatlan „szétmérését”, a közös tulajdon megszüntetését. Amennyiben a Földhivatal az eljárást megindítja, úgy az önkormányzatnak nyilatkoznia kell a megosztási egyezségben.

Elkészült a rendezvényházi mobilfal pontosított terve, amelynek megvalósítása lehetővé teszi a rendezvényterem és az étkező részleges összenyitását, közös használatát. A tervezéssel szinte egy időben elbontásra került a két helyiséget elválasztó ideiglenes fal.

Határozat érkezett a falumegújítási pályázatunk (homlokzat-felújítás – „piac” – játszótér) támogatásáról. A korábban, 2011 júniusában hozott 48.315.668,- forintos támogatási határozatot visszavonva az új határozat 50.050.907,- forinttal támogatja a beavatkozásokat, miután a korábbi döntés felülvizsgálatát kértem az eljáró hatóságtól.

A vadászvacsora alkalmával megtörtént a konyha – étkező – rendezvényterem helyiségek, valamint a személyzet munkájának próbaüzeme. A rendezvény sikere egyértelmű biztosítéka a ház működőképességének, amely alátámasztja a kiadhatóságot. Az iskolabál és a vadászvacsora után kijelenthető, hogy a településnek rendezvényháza van, amelynek meg lehet állapítani a használati szabályait és bérleti/használati díját, amelyre önálló előterjesztésben teszek javaslatot.

 

9. hét   2012. február 27 – március 4.

A talajterhelési díj drasztikus növekedése miatt sok megkeresés érkezett az önkormányzathoz, hogy a rákötés fizikai akadályait szüntessük meg, illetve a bekötés módjáról és ügymenetéről tájékoztatást nyújtsunk. A megkeresések egy részénél a nyomott rendszerű csatorna működésének negatív tapasztalatai miatti ódzkodásukat fejezték ki, mivel a gyakori meghibásodás visszatartja a rákötéstől az ingatlanok tulajdonosait. A március 22-i rendkívüli ülésen is tárgyalt, illetve a március 29-i közmeghallgatáson is felvetett problémákkal már február közepe óta folyamatosan foglalkozik a Polgármesteri Hivatal. Robbanásszerűen megugrott a közműfejlesztési hozzájárulásuk befizetéséről a szolgáltató felé igazolást kérők száma. Február 27-én, hétfő délelőtt – éppen – két rákötés előkészítése miatt a Kövál Zrt. Főmérnökével és szennyvíz-ágazati vezetőjével jártuk be a Bényei úti domboldalon lévő ingatlanokat.

Tervtanácsi ülést tartottunk a Rendezvényházban, ahol a napirendi pontok között szerepelt az IKSZT kialakításának terve is. A tervtanács a tervek alapján a beavatkozás engedélyezését javasolta. Az engedélyezéshez csak részben, de a használatba vételhez és a működés engedélyezéséhez szükség lesz a településközponti parkolási lehetőségek rendeleti szabályozására, hiszen az IKSZT esetében – a pályázati lehetőségek nagyságrendje miatt – nem volt megoldható a telken belüli parkolás. A rendeletalkotásra önálló napirendi pontban teszünk javaslatot.

A rendezvényház étkezőjének két fatartóját vizsgálta meg ismét Bódi Attila építész-műszaki ellenőr és Kulcsár Béla, a gyártmányterveket készítő tartószerkezeti mérnök. A megismételt, de már részletekbe menő vizsgálat eredményét (megállapításait és javaslatait) mellékletként csatolom a tájékoztatómhoz.  

A köztisztviselői álláshelyekre kiírt pályázat keretében kiválasztásra került a gazdálkodási és beruházási előadói munkakört betöltők személye. A gazdálkodási előadó munkakörben Kovács Lászlóné (Úri) április 2. napjától állt munkába, a beruházási előadói munkakört Elek Csaba (Gomba) március 1. napjától tölti be. Az új munkaerők ideiglenes elhelyezését megoldottuk a hivatali épületben, de remélhetőleg április közepén már a felújított szobákba vissza tudjuk költöztetni a gazdálkodási és a műszaki előadókat.

Felszólítottuk Szigetvári Mónikát és dr. Benedek Pétert az ügyvédi munkadíj megfizetésére, valamint egyeztetésre hívtuk Őket a „pinceper” utáni követeléseink érvényesítése miatt. A felkínált két egyeztetési nap egyikét sem fogadták el, helyette egy harmadik időpontot kértek. A megbeszélt időpontban viszont nem jelentek meg a Községházán. Az ügyben kértem árajánlatot a – per miatt ingyen el nem végzett – szükséges tereprendezés elvégzésére, az így megkapott árajánlattal alátámasztva javaslom Tőlük kérni a perindításuk miatti meghiúsult földmunka elvégeztetését.

 

10. hét 2012. március 5 – március 11.

A hét estéin – református fenntartói szervezésben – beszélgetések és előadások voltak a rendezvényházban. A minden nap szép számmal megjelent helyi és környékbeli érdeklődők hallgathatták – többek között – Gundel-Takács Gábort és Levente Pétert. A rendezvénysorozatra – a 2007-ben megkötött megállapodás alapján – térítésmentesen vehette igénybe az egyházközség a rendezvényházat. Az épület alkalmasságát és befogadóképességét, valamint praktikusságát sokan dicsérték, hírét vitték Bényére, Kávára, Pándra, Úriba, Sülysápra, Monorra, Vecsésre és még sok környékbeli településre. Az esték bebizonyították, hogy bálok megrendezése mellett a színházi jellegű események kiszolgálására is alkalmas a ház.

A falumegújításra és –fejlesztésre megítélt támogatás további beavatkozásainak előkészítésére hívtam össze egyeztetést a tervezők (építész, tájépítész), a pályázat írója és elszámolója és közbeszerzési szakember jelenlétével. Végrehajtható menetrendet állítottunk össze a fejlesztések költségvetési kiírásának és közbeszerzési dokumentumainak elkészítésére. A dokumentációk a tájékoztató kiküldésének idejére elkészültek, ellenőrzésük után a Képviselő-testület elé terjesztem, hogy a közbeszerzés elindításáról döntést hozhasson az önkormányzat.

A Magyar Közút Nonprofit Kft. pest megyei igazgatója és osztályvezetőjével tárgyaltam a gombai Községházán. A tárgyaláson részt vett a monori üzemmérnökség vezetője is. Találkozásunk, illetve a meghívásuk apropója mi más lehetett, mint a települést átszelő országos összekötő utak állapota, felújításuk sürgetése. Pásztor Zoltán igazgató úr elmondta, hogy a közútkezelő nem rendelkezik felújítási kerettel, még a működési költségeiket is csak az első félévre tartalmazza a költségvetés. A felújításra váró utak felsorolása – amelyen a gombai utak is szerepelnek – évről-évre hosszabb, de még a korábbi regionális programban támogatásra jelölt útszakaszok felújítása is bizonytalan – így a 3113-as jelű út 7+400 és 14+162 kilométerszelvények közötti (Úri – Sülysáp) szakasza is. A tanácskozáson – kérésemre – felvázolásra került egy olyan felújítási próba előkészítése, amely legalább a 3113-as jelű út első hatszáz méterét használhatóvá teszi. A számításokat a monori üzemmérnökség végzi el, majd a megyei igazgatóság jóváhagyása után – a megyei üzemmérnökségek eszközeinek igénybe vételével – hajthatja végre a felújítást, leghamarabb május elején.

Gombai és Gombán már több alkalommal jó minőségben munkát végző építőipari vállalkozásokat hívtam meg, hogy egyeztessem velük egy helyi vállalkozói érdekvédelmi szervezet létrehozásának lehetőségét, valamint az önkormányzat 2012-es esztendőre vonatkozó beruházási terveit. A vállalkozói tömörülés gondolatára többen nyitottak, így annak részletei a közeli jövőben kidolgozásra kerülhetnek. Egy létrehozandó szervezet alkalmas lenne a helyi vállalkozások mögött garanciaként megjelenni, ha soraiba csak a minőségi munkavégzést gyakorlókat venné fel. Továbbá alkalmas lenne az önkormányzattal együttműködni mindkét fél számára előnyös módon, hiszen akár az egyszerűsített közbeszerzési eljárásokban a meghívottak körére javaslatot tudna adni, ugyanakkor egy munkahelyteremtő, vagy –megtartó támogatást is közvetíteni tudna tagjai felé.

A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal munkatársai helyszíni ellenőrzést tartottak az EMVA IV. tengelyében,  Leader kiírásra benyújtott és befogadott „A Kenyeres-kert látogatóbarát fejlesztése” című pályázatunk alapján. Az ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy nem egy meglévő fejlesztést szeretnénk a pályázattal fedezni, hanem valóban tervezett beavatkozásról van szó. A pályázat benyújtása óta már az önkormányzat is rendelkezik MVH-regisztrációs számmal, így a korábbi polgármesteri hivatali regisztrációról átsorolják az élő vidékfejlesztési pályázatainkat.

Az új gyógyszertár építése ügyében tartottunk egyeztetést, mivel a február 27-én megtartott tervtanácsi ülésre nem nyújtottak be tervet a fejlesztők. A lehetőségeket és az idő rövidségét figyelembe véve hivatali, majd helyszíni tárgyalás során tisztáztuk a megoldási módokat, amellyel ez év őszén új épületben kezdheti meg működését az Azulén Patika Bt. Az egyeztetés mélységét mutatja, hogy tulajdonosi, fejlesztői és önkormányzati nézőponton kívül vizsgáltuk az építéshatósági és a szomszédos ingatlan tulajdonosainak szemszögéből is az egyre sürgősebb beavatkozás részleteit.

Az iskola tornatermében működő cselgáncs-oktatás edzőjével, Csík Attilával tekintettük meg a rendezvényház emeleti szintjén lévő helyiséget. Csík úr az eddigi „szállásadó” intézmény vezetőjével tervezett egyeztetése után ad választ az emeleti helyiség használati igényére, mivel eddig sem kértek bérleti vagy használati díjat a tornateremért.

 

11. hét 2012. március 12 – március 18.

A március 15-i iskolai és települési rendezvényekre tettük alkalmassá a rendezvényházat, de az óvoda ünnepi foglalkozását is a rendezvényteremben tartották.

A település határában működő és épülő Magfalva vezetőjével egyeztettük a 2012. esztendő rendezvényeinek együttműködési lehetőségét. A tartalmas és részletes tárgyalás legtöbb feladatot az önkormányzat művelődésszervezőjére szabott. A megbeszélés első eredménye a március 25-én megtartott Magbörze volt, amelyen helyiek és messzebbről érkezettek tudtak eszmét és vetőmagot cserélni.

A Kövál Zrt. működési területének településvezetői együtt ismerhettük meg az új víziközmű-szolgáltatási törvény gyakorlati oldalát. A szolgáltató tárgyalójában megtartott tájékoztatón Ritecz György, a Vízgazdálkodási Szövetség elnöke, a Galgamenti Víziközmű Kft. ügyvezetője tartott előadást. A kapott információkat a március 22-én megtartott rendkívüli ülésen terjesztettem a Képviselő-testület elé, amely alapján döntés is született a jövőbeni szolgáltatási irányról.

A korábbi évektől merőben eltérő ünnepi programmal emlékeztünk meg a Március 15-i eseményekről, az 1848-49-es forradalomról és szabadságharcról. Az ágyúszótól a színpadról elhangzó iskolai és előadóművészi műsorig tartalmas és méltó időtöltést nyújtott az önkormányzat a községi ünnepség résztvevőinek.

Elkészült a színpad acélváza a TZ. Thermobau Kft. kivitelezésében. A közel 1,4 tonna tömegű szerkezet a 95 m2-nyi színpad tartóváza, amely a közepén – szükség esetén – 48 m2-rel csökkenthető úgy, hogy az acélvázat nem kell a teremből kivinni, csak a hátsó rész alá betolni.

 

12. hét 2012. március 19 – március 25.

Levél érkezett Tóth Józseftől és Nejétől, amelyben kérdezik a Bercsényi utcai közművesítés és útalap készítés befejezési idejét és késlekedésének okát, illetve rögzítik, hogy a késlekedés anyagi kárt okoz számukra. A beérkezett levelet és a választ is csatolom tájékoztatómhoz.

Megérkezett a színpadi faburkolat anyaga a rendezvényterembe. A faanyag lángmentesítő kezelését haladéktalanul megkezdtük. A rendezvényház mögötti és a tárolók melletti terület földfeltöltését és tereprendezését folyamatosan végezzük.

A Bercsényi utca végén megkezdődött az útalap készítése. A kivitelező az út elkészítése mellett rendezi a padkát és a majdani zöldsávot is.

A rendezvényház építésének garanciális bejárását tartottuk a kivitelezők jelenlétében. A bejárás meghívóját és jegyzőkönyvét – amelyben feltüntetésre került az előző hetekben összegyűjtött hibák jegyzéke – szintén tájékoztatóm mellé csatolok. A szendvicspanel és a zöldtető hibáit egy későbbi bejárás során egyeztetjük, de a feltárt hibák javítására 30 naptári napban vállaltak kötelezettséget a kivitelezők.

 

13. hét 2012. március 26 – április 1.

A Kövál Zrt. megrendelésünk alapján elvégezte a Bercsényi utca folytatásában 2011. év végén elkészült ivóvízhálózat élőre kötését és öblítését. Ezzel mind az ivóvíz, mind a szennyvízcsatorna hálózata működik az utca végéig. Ehhez kapcsolódóan már korábban kezdeményeztük a szolgáltatónál, hogy a tulajdonközösségnél a megépített szennyvízhálózat szükséges üzemeltetési döntésének meghozatalát készítse elő, illetve a vízhálózat élőre kötése után a használatba vett szakasz üzemeltetését folyamatosan végezzék. Mindezen üzemeltetői módosításokat a 2010-ben bővített Fáy utcai közművek tekintetében is meg kell tennünk.

Az önkormányzat 2011. évi költségvetésének végrehajtását, a végrehajtásról szóló beszámolót vizsgálta a pénzügyi szakértő és a könyvvizsgáló. Az előzetesen leegyeztetett időpontra minden kért adat és kimutatás a rendelkezésükre állt, így hatékonyan tudtak dolgozni – Gombán ebben az összeállításban először. A vizsgálat eredménye a beszámoló mellet kiküldött könyvvizsgálói jelentésben olvasható.

Kérelem érkezett a rendezvényház használatára, amelynek előkészítése mindeddig csak szóban, érdeklődés szintjén zajlott, mivel a rendezvényterem még a tájékoztató készítésekor sem rendelkezik használatbavételi engedéllyel. A kérelmet a tájékoztatóm mellé csatolom. Az új épület használatára és bérletbe adására már több elgondolás született, de mindeddig nem volt esélye a használatba vételnek. A tájékoztató készítésekor már folyamatban van az engedélyezés, a népegészségügyi szolgálat és a tűzoltóság képviselője már helyszíni bejáráson ellenőrizte a házat, és az abban elkészült új helyiségeket. A használatba vétel engedélyezése szükségessé teszi a bérleti és használati rendszer kidolgozását, a bérleti rendszert legalább határozati és ahhoz tartozó szabályzati szinten, a használati szabályokat pedig rendeletben, a meglévő kulturális rendeletünk módosításával javaslom megalkotni. A bérleti konstrukcióra külön előterjesztésben kívánok javaslatot tenni.   

A Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás Társulási Tanácsának, valamint azt megelőzően a társulás Pénzügyi Bizottságának ülésén vettem részt. Az ülés napirendje rendhagyó módon igen terjedelmes volt, hiszen szinte minden, a kistérségi normatívából, vagy annak segítségével feladatot ellátó szociális és közoktatási egység beszámolt a 2011. évi működéséről. Az ülést megelőzően – a közbiztonsági egyeztető fórumon – bemutatkozott a monori rendőrkapitányság új vezetője. A társulási ülés dr. Szűcs Lajos, megyei közgyűlési elnök tájékoztatójával kezdődött, amelyen vázolta az önkormányzati feladatellátás és a közigazgatási átszervezés várható formáit.   Az ülésen még napirendi téma volt a 2011. évi költségvetési beszámoló elfogadása, valamint egy kistérségi sportnap megrendezése.

Közmeghallgatást tartott a Képviselő-testület a rendezvényházban. Az este témája volt az önkormányzat által tervezett ivóvíz-minőség javítási program, a 2011. évi költségvetési beszámoló, a 2012. évi költségvetés, valamint a 2012. évi beruházási tervekről és az önkormányzati adórendszer átalakításának és működésének tapasztalatairól szóló tájékoztató. A közmeghallgatás a szokásosnál érdeklődőbb hangulata több kérdés megválaszolására is lehetőséget adott, többek között a talajterhelési díj emelkedés és a nyomott rendszerű csatornarákötések problémájára is. Az aktív hallgatóság a szokásosnál alig nagyobb létszámmal volt jelen, de az is lehet, hogy csak a terem nagysága miatt tűnt alullátogatottnak az alkalom, viszont a képviselő-testületi részvétel alig érte el a határozatképességet.

A képviselő-testületi ülésig hátra lévő időszak történéseiről a testületi ülésen kívánok tájékoztatást nyújtani, és addig, illetve ott, készséggel válaszolok a tájékoztatóm kapcsán felmerült kérdésekre.

 

Gomba, 2012. április 3.

 

                                                                                                                              Lehota Vilmos s.k.

                                                                                                                              polgármester

 

 

 

POLGÁRMESTERI JELENTÉS

a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról

a Képviselő-testület 2012. április 12-én tartandó ülésére

 

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról legutóbb a 2012. február 9-én megtartott ülésen adtam számot. Az ülés óta hozott képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról az alábbiak szerint tájékoztatom Képviselőtársaimat:

29/2012. (II. 9.)

A Fáy András Református Általános Iskolával a 2012. évi működési célú támogatásra vonatkozó támogatási szerződést megkötöttük.

 

30/2012. (II. 9.)

A Fáy András Református Általános Iskolával a 2012. évi felhalmozási célú támogatásra vonatkozó támogatási szerződést megkötöttük, a támogatás utalása az egy hónapra számított támogatás összegével folyamatos.

 

31/2012. (II. 9.)

A Gólyafészek Óvodában jóváhagyott 2012. évi takarítási szünet időszakáról az intézményvezetőt értesítettük.

 

32/2012. (II. 9.)

A Gólyafészek Óvoda tekintetében a 2012/2013 nevelési évre vonatkozó beíratási időpont jóváhagyásáról az intézményvezetőt értesítettük.

 

33/2012. (II. 9.)

A Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási intézmény tekintetében a 2012/2013 tanévre vonatkozó beíratási időpont tudomásul vételéről az intézményvezetőt tájékoztattuk.

 

34/2012. (II. 9.)

A 2012. évi közbeszerzési tervet az önkormányzat honlapján közzétettük.

 

35/2012. (II. 9.)

A 2012. évi teljesítménykövetelmények megállapításához jóváhagyott szervezeti célok alapján a jegyző részére meghatározott tárgyévi egyéni teljesítmény-követelményeket az előterjesztés mellékleteként a képviselő-testület tájékoztatása  céljából csatoltam.

 

 

36/2012. (II. 9.)

A Polgármesteri Hivatal alapító okiratának módosításáról a törzskönyvi nyilvántartó szerv a szükséges dokumentumok megküldésével értesült. Az államkincstár a módosítások átvezetésére vonatkozó határozatot kibocsátotta.

 

37/2012. (II. 9.)

A Gólyafészek Óvoda alapító okiratának módosításáról a törzskönyvi nyilvántartó szerv a szükséges dokumentumok megküldésével értesült. Az államkincstár a módosítások átvezetésére vonatkozó határozatot kibocsátotta.

 

38/2012. (II. 9.)

A Pest Megyei Kormányhivatal Monori Földhivatalánál a 6/3, 6/4, 6/5 és 7 hrsz-ú ingatlanok telekalakítására vonatkozó eljárás lefolytatását kezdeményeztük, a szükséges eljárási díjakat megfizettük. A Földhivatal az eljárás megindításáról értesítette az önkormányzatot.

 

39/2012. (II. 9.)

A Pest Megyei Kormányhivatal Monori Földhivatalánál a 0162 hrsz-ú és 0166/50 hrsz-ú földrészletek módosított vázrajz alapján történő határrendezésére a vonatkozó eljárás lefolytatását kezdeményeztük, a szükséges eljárási díjakat megfizettük. A Földhivatal az eljárás megindításáról értesítette az önkormányzatot. A költségek megosztására vonatkozó megállapodás megkötése a Monori és Vidéke Horgász Egyesülettel folyamatban van.

 

40/2012. (II. 9.)

A Tápió-menti települések autentikus népdalait és népzenéjét tartalmazó dupla CD megjelenését támogató döntés alapján a támogatási szerződést a tápiószentmártoni Szivárvány Alapítvánnyal megkötöttük, a támogatás átutalása megtörtént.

 

41/2012. (II. 9.)

A hulladékkezelési közszolgáltatásra vonatkozó szerződést a határozat szerint 2012. december 31-ig meghosszabbítottuk a közszolgáltatóval, akit a képviselő-testületi ülésen elhangzottakról jegyzőkönyvi kivonat átadásával értesítettünk. 

 

44/2012. (II. 9.) sz. határozattól a 47/2012. (II. 9.) sz. határozatig

A 19, a 20, a 490/1 és az 538/1 hrsz-ú ingatlanok értékesítése érdekében az eladási ár meghatározására az ülés 19. napirendi pontjának tárgyalásaként előkészített előterjesztésben teszek javaslatot.

 

48/2012. (II. 9.)

A fogászati kezelőegység értékesítésre az adás-vételi szerződést a Szép és Ép Fogak Fogászati Kft-vel megkötöttük. A vételár első részleteként meghatározott 750.000,- Ft befizetése megtörtént, az 50.000,- Ft-os részletek törlesztése problémamentes.

 

50/2012. (III. 22.)

A Polgármesteri Hivatal alapító okiratának ismételt módosításáról a törzskönyvi nyilvántartó szerv a szükséges dokumentumok megküldésével értesült.

 

51/2012. (III. 22.)

A Rendezvényház étkezőjét és rendezvénytermét elválasztó tolófal kivitelezésére és az emeleti rész befejező munkálataira az általános tartalék terhére biztosított fedezet előirányzatok közötti átvezetését az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítására vonatkozó 5. napirendi pont keretében készült előterjesztés tartalmazza.

 

52/2012. (III. 22.) sz. és az 53/2012. (III. 22.) sz. határozat

A talajterhelési díjról, valamint a talajterhelési díjjal kapcsolatos adatszolgáltatásról és eljárásról szóló helyi rendelet elfogadásakor a módosító indítványok beépültek a 13. § (1) és (2) bekezdésének szövegezésébe.

 

54/2012. (III. 22.)

A Faluház tekintetében módosított bérleti díjakat a vonatkozó bérleti szerződések megkötésekor figyelembe vesszük.

 

55/2012. (III. 22.)

A térségi vízmű-szolgáltató megyei szolgáltatók lehetséges részvételével tervezett megalakítására vonatkozó egyetértő határozatot mind Monor Város Önkormányzata, mind a KÖVÁL Zrt részére megküldtük.

 

56/2012. (III. 22.)

Monor Város polgármesterét tájékoztattuk arról, hogy Gomba Község Önkormányzata Monor Város településszerkezeti tervének, helyi építési szabályzatának és szabályozási tervének eseti, részleges módosítása érdekében folyó véleményezési eljárás további szakaszában nem kíván részt venni.

 

57/2012. (III. 22.)

A közművelődési érdekeltségnövelő támogatás igénylésére a pályázatot határidőben benyújtottuk.

 

58/2012. (III. 22.)

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság megbízott megyei főkapitányát a határozat megküldésével tájékoztattuk arról, hogy Önkormányzatunk támogatja Szmodics Róbert rendőr-alezredes kapitányságvezetői beosztásba történő kinevezését.

 

59/2012. (III. 22.)

A közbiztonság növelését szolgáló fejlesztési támogatás igénylésére a pályázatot határidőben rögzítettük az elektronikus rendszerben, s a dokumentumokat a Magyar Államkincstár részére megküldtük.

 

60/2012. (III. 22.)

A sport infrastruktúra fejlesztési támogatás igénylésére a pályázatot szintén határidőben rögzítettük az elektronikus rendszerben, s a dokumentumokat e pályázat tekintetében is megküldtük a Magyar Államkincstár részére.

 

61/2012. (III. 22.)

A sportfejlesztési koncepció módosításának közzététele megtörtént, a koncepciót a sport infrastruktúra fejlesztési pályázat mellékleteként csatoltuk.

 

62/2012. (III. 22.)

A Speed Rally Team Sportegyesületet az önkormányzat támogató döntéséről a határozat megküldésével értesítettük.

 

 

Végrehajtást nem igénylő határozatok:

 

25/2012. (II. 9.)          Napirendi pontok elfogadása

26/2012. (II. 9.)          Adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek meghatározása

2012-től 2015-ig

27/2012. (II. 9.)          Polgármesteri jelentés elfogadása

28/2012. (II. 9.)          Vagyonrendelethez kapcsolódó módosító indítvány elfogadása

42/2012. (II. 9.)          Tanulmányterv 1. sz. változatának elvetése

43/2012. (II. 9.)          Tanulmányterv 2. sz. változatának elvetése

49/2012. (III. 22.)       Napirendi pontok elfogadása

 

           

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől a döntései végrehajtására vonatkozó tájékoztató elfogadását.

 

Gomba, 2012. április 2.  

 

Tisztelettel:

 

                                                                                                          Lehota Vilmos sk.

                                                                                                          polgármester

 

Határozati javaslat

…/2012. (IV.12.) sz. határozat

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról és az előző testületi ülés óta történt eseményekről szóló polgármesteri tájékoztatót és azt elfogadta.

 

Határidő:  azonnali

a határozat további intézkedést nem igényel