Vissza

1. napirendi pont

 

 

Tárgy: Polgármesteri tájékoztató

2011.50 - 2012.4. hét

Gomba Község Önkormányzatának

Képviselő-testülete részére

 

Helyben

 

Tisztelt Képviselőtársaim!

 

A munkatervünkben szereplő előző képviselő-testületi ülés óta történt eseményekről részben beszámoltam az időközben megtartott rendkívüli üléseken, de részleteiben az alábbiak szerint tájékoztatom a Képviselő-testületet.

 

50. hét             2011. december 16 – december 18.

Megkezdtük a képviselő-testületi ülésen hozott rendeletmódosítások kihirdetését és határozatok végrehajtását.

Évzáró dolgozói értekezleten értékeltük a 2011. esztendő tevékenységét, valamint kiosztásra kerültek a bérmaradvány terhére számfejtett jutalom dokumentuma is.

Felszerelésre került 3 darab kültéri kamera az óvoda falára, amellyel az újonnan elkészült játszóteret tudjuk megfigyelni, az eseményeket rögzíteni. Szintén új kamerák kerültek fel a rendezvényház környezetének megfigyelésére is.

51. hét             2011. december 19 – december 25.

Beérkeztek az iparűzési adó 2011. december 20-ra esedékes feltöltési kötelezettségének beadványai. Az éves iparűzési adó tervet meghaladó mértékű feltöltési kötelezettséget jelentettek be az adózók, amely kötelezettséget teljesítettek is. A nagy összegű befizetésnek köszönhetően nem kellett megszüntetnünk az önkormányzat pénzügyi tartalékainak lekötését, hanem a folyószámlán rendelkezésre álló pénzből egyenlítettük ki a szerződéses kötelezettségeket.

A személyes megbeszélés ellenére sem bontották el az önkormányzati területre épített kerítést a Bercsényi utca végén. Az eset kapcsán ismételten írásban szólítottuk fel az ingatlan tulajdonosát, amely levelet nem volt hajlandó átvenni. Más tényezők mellett a télinek nem mondható időjárás is hatékonyabb volt a felszólításnál, így a jogtalanul megépített kerítés helyén támfal építését készítettük elő.

Megjelentettük és eljuttattuk a háztartásokba a Kenyeres-kerti krónikás harmadik számát, amelyben részletesen beszámoltunk az önkormányzat döntéseiről, a 2012. esztendőt érintő díjakról.

Megkezdődött a betonpadló felcsiszolása a rendezvényteremben. Az étkező betonpadlója miatt garanciális bejárást hívtunk össze, amelyen tisztáztuk a nehezen tisztítható falmenti sávok javításának lehetőségeit. A fővállalkozó és a kivitelező képviselőjének, valamint a kivitelezés műszaki ellenőrének jelenlétében megállapításra került, hogy a javítás nem gazdaságos, mert nem biztosított a probléma végleges megszüntetése. A beton felcsiszolása jelenthet biztonságosabb megoldást, de annak költsége több mint a javítás költségének kétszerese. A garanciális bejáráson rögzítésre került, hogy az étkezőre az önkormányzat által korábban bekért ajánlat alapján (3250 Ft/m2 egységáron) a kivitelezők vállalják a betonpadló felcsiszolásának 50%-os költségét, míg a másik 50%-ot – az emeltebb minőségre tekintettel – az önkormányzat vállalja kifizetni. A beavatkozás 178.750 Ft+Áfa összeget jelentett az önkormányzatnak.

Szervezetten és költségkímélő módon sikerült 399 ajándékcsomagot eljuttatnunk a falu 65. életévét betöltött nyugdíjasainak. A karácsonyi tasakban két kilogramm déli gyümölcs, egy zacskó omlós keksz és négy-öt szaloncukor volt. A visszajelzések alapján a nyugdíjasok ebben az évben is örömmel fogadták a megemlékezést.

52. hét             2011. december 26 – 2012. január 1.

Az ünnepek között igazgatási szünetet tartottunk a polgármesteri hivatalban, csak a legszükségesebb (időzített) munkákat végeztük el.

Elkészült a rendezvényteremben a betonpadló csiszolása és a megegyezés alapján elvégezték a közösen finanszírozott padlófelújítást az étkezőben is.

Megtörtént a Bercsényi utca folytatásaként elkészült közművek műszaki átadása. Az ivóvízhálózat bővítésének élőre kötését majd a közműszolgáltató végzi el.

Rendkívüli ülés keretében hozott döntést a Képviselő-testület néhány szükséges kérdésben, valamint tájékoztatást kapott az év utolsó munkanapján.

1. hét   2012. január 2 – január 8.

Aláírásra került a 2012. február 1. napját követő időszakra szóló feladat-ellátási szerződés a dr. Jenei András által képviselt Szép és Ép Fogak Kft-vel.

Beadásra került a Patay és Kölcsey utcák közötti partfal stabilizációjára készített vis maior támogatási kérelem. A döntés értelmében – 10%-nyi önerő vállalása mellett – 30 millió forintot meghaló támogatást kértünk a mintegy 40 méter hosszú partszakasz támfalépítéséhez.

Munkába állt Détári-Lukács Ágnes művelődésszervező, akinek első feladata a kapcsolatfelvétel volt település intézményeivel és működő csoportjaival, majd leltár szerint átvette a Faluházat.

Megkezdődött a képviselői alapból finanszírozott sportszoba kialakítás, valamint a lépcsőház befejezése. A munkákhoz – a felajánlott 500 eFt-ton felül – 61.518,- forintra volt szükség. A lépcsőkorlát elkészítéséről a Testület külön határozott, a sportpadló beszerzésére és a világítás szükséges kiegészítésére később kerül sor.

Az önkormányzat képviseletében eljárva, a leköszönő dr. Kalácskáné dr. Papp Zsuzsanna fogorvostól átvéve, átadtuk a rendelőt dr. Jenei András fogorvosnak, aki másnap, január 6-án megkezdte a rendelést.

A hét végén felpolírozták a rendezvénytermet és az étkezőt. A kért javításokat a padló felfűtése után, a hónap végén végzik el. A munkálatokat – a szerződés szerinti részteljesítés alapján – a december 30-i 90%-s állapotnak megfelelően részben kifizettük.

2. hét   2012. január 9 – január 15.

A Bercsényi utca végén megkezdődött a támfalépítés az előző héten elvégzett tereprendezés és alapozás után.

A postától a CBA-ig tartó járda, valamint a CBA előtti parkoló építésére megrendelt tanulmányterv még 2011-ben elkészült és beadásra került a közlekedési hatósághoz, valamint a közútkezelőhöz. A tanulmányterv szerint (kiviteli tervekkel és 5% tartalékkerettel együtt) 11 MFt a járdaépítés és 13 MFt a CBA előtti parkoló becsült bruttó kivitelezési költsége. A Nemzeti Közlekedési Hatóság részéről Márik Csaba, a Magyar Közúttól Kapás Anna jelent meg a helyszíni bejáráson, amelyen az engedélyezés lehetőségét, valamint a közútkezelői hozzájárulás feltételeit vizsgáltuk.

A közúti helyszíni szemle keretében újra egyeztettük az iskola környékén a gyalogos átkelő lehetséges kijelölését. Habár a 2007-es helyszíni bejáráson a résztvevő hatóságokat még a jelen lévő szakemberek elődei képviselték, a személyi változások mellett az általános megítélés változatlan: a jelenlegi nyomvonal és a környezet beépítése alkalmatlanná teszi az útszakaszt a gyalogos átkelőhely kijelölésére. Lehetőségként megmaradt a meglévőt veszélyt jelző táblák mellett – annak hatását erősítendő – sárga villogó jelzés kihelyezése.

A patika üzemeltetői jogának változása miatt tárgyaltam Dr. Schrádi Ilonával, az Azulén Patika Bt. tulajdonosával. Az egyeztetésre a tiszti-főgyógyszerészi eljárásban pótlólag benyújtandó dokumentumok miatt került sor, de felvetettem az építés kérdését is. Sajnálatos módon az elmúlt egy hónap alatt nem történt egyeztetés a tervező részéről az elutasító tervtanácsi döntés alapján. Az egyeztetéshez főépítészi segítséget kértünk, hogy mihamarabb támogató tervtanácsi döntés születhessen a patikaépítésre.

3. hét   2012. január 16 – január 22.

 Megérkeztek a 2011. évi érdekeltségnövelő közművelődési támogatásból megvásárolt 46 db új szék.

Egyeztetésre került sor az Azulén Patika Bt., az Főépítész és az önkormányzat között a gyógyszertár lehetséges helyének és az építés idejének ügyében. A tárgyalás jegyzőkönyvét a rendkívüli ülés során Képviselőtársaim megkapták, valamint a megoldási lehetőségként elővezetett javaslat is támogatásra került.

A betonpadló minőségét, a javítandó felületi hibákat vizsgáltuk a rendezvényteremben. A padlófűtés beindítása szigorú mértékletességgel január 25-én indulhat, a hibák kijavítására és az újabb polírozásra január 30-31-én kerül sor.

A közfoglalkoztatás új rendszeréről hallgattunk kistérségi előadást a monori városházán, ahol a bemutatkozott Sárközi Zsolt, a monori munkaügyi kirendeltség új vezetője. Várhatóan 2012. március 1-től kezdődően hatórás foglalkoztatás keretében, 100%-os állami finanszírozás mellett lehet majd alkalmazni közfoglalkoztatottakat. A kezdés lehetőségét és a gombai létszámot folyamatosan egyeztetjük a monori kirendeltséggel.

A Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás Társulási Tanácsának, valamint azt megelőzően a társulás Pénzügyi Bizottság ülésén vettem részt. Az ülés napirendjén túlnyomórészt a belső ellenőrzési teendők szerepeltek a terv módosításával és a feladatokra kötött szerződésekkel. Ezen felül működési beszámolók és pályázati tájékoztatók szerepeltek a Társulási Tanács előtt.

Bizottsági üléseken és a rendkívüli ülésen tárgyaltuk a költségvetés elkészítéséhez előterjesztett javaslatokat, valamint a költségvetés elfogadásáig terjedő időszak beruházásait.

A rendezvényterem oldalfalának belső befejező munkáit kezdték meg, amelynek többségét még a padló újabb polírozása előtt be lehet fejezni.

A Magyar kultúra napja alkalmából rendezett esten gombai fellépők mellett két országosan elismert előadó tolmácsolásában hallhattuk a magyar kultúra remekeit.

4. hét   2012. január 23 – január 29.

Beérkeztek a kért árajánlatok a rendezvénytermet és az étkezőt elválasztó mobilfal kialakítására. Az egyetlen harmonikafal nettó 2,8 MFt, a legolcsóbb tolófal (amely a fatartók miatt nem is kivitelezhető egyben) 2 MFt, a legdrágább 4,75 MFt az ajánlatok alapján. Az épület tervezőjével együtt további megoldási lehetőségeket keresünk a megfelelő megjelenésű térelválasztó szerkezetre.

A január 25-én megkapott elvi közútkezelői hozzájárulás alapján a tervező átdolgozta a (járda és CBA parkoló) tervet és elkészítette az új költségbecslést. A tanulmányterven módosításokat kért a közútkezelő, hogy a közlekedési lehetőségek szigorúbb keretek közé legyenek szorítva. A járdaépítés kapcsán a kért módosítás jelentős többletköltséget is jelent, mert a járda és a forgalmi sáv közé tervezett két és fél méter széles (eredetileg itatott mart aszfalt) padkát várakozósávként kérik kialakítani, amelyet a jelenlegi forgalmi sáv burkolatával rétegenként kell összedolgozni (3 x 25 cm-en átlapolni). Ez az útpálya 75 cm széles felújítását jelenti az új, 2,5 méter széles aszfaltozott várakozó- (parkoló) sáv építésével együtt. Az önkormányzatot terhelő költség így eléri a 21 MFt-ot (bruttóban, 5% tartalékkerettel), míg a parkoló építés költsége nagyságrendileg nem változott. A CBA tulajdonosával történő egyeztetés után kérem a Képviselő-testület döntését a kivitelezés tervezésére és a költségmegosztásra.

A gyógyszertárnak is helyet adó épületegyüttes lehetséges megvalósítását tárgyaltuk a patika tervét készítő mérnök és a több önkormányzati beruházást tervező építész részvételével. A főépítésszel egyeztetett folyamatban szükség lenne egy tanulmányterv elkészítésére, amely tervtanácsi támogatás mellett megvalósulhatna és ütemezhetően kivitelezve magába foglalhatná a településközpont funkcióit, elsőként talán a gyógyszertárat. Bódi Attila és Kovács Béla építészek, valamint az önkormányzat képviselői egyet tudtak érteni abban, hogy egy legkésőbb február 6-ra elkészülő tanulmány kerülhetne a Képviselő-testület, majd a Tervtanács elé. Már a tárgyalás folyamán is két lehetséges változat jött szóba, amelyet a terület geodéziai adatai alapján tudnak feldolgozni.

A rendezvényterem világítása kapcsán egyeztettem az elektromos tervezővel, valamint a korábbi ajánlatot adó vállalkozás képviselőivel. A bemutatóval kiegészített tárgyaláson négy különböző világítótest alkalmazása került szóba, amelynek összehasonlítását is elvégeztük. Beruházási és üzemeltetési szempontokat figyelembe véve a LED világítótestek jelentik a leggazdaságosabb megoldást, pedig a legújabb indukciós „izzók” is szerepeltek a bemutatóban és a számításban.

Szintén a rendezvényterem ügyében egyeztettem Pesta László statikussal, akitől a színpad tervezését kértem. Két járható út van a színpad megvalósításában: vagy minősített berendezést vásárolunk a terembe, vagy statikussal megtervezett színpadot építünk be. A változatok költséghatásai miatt kerestem meg a tartószerkezeti tervezőt.

A helyi vízbázisra vonatkozó, KEOP 7.1.0 elnyert előkészítő pályázatunk ügyében egyeztettünk, mivel az közreműködő szervezethez (Energiaközpont) konzultációra kaptunk meghívást. A szükséges témákat megtárgyalva kértük az ütemezés módosítását.

A Strázsa – Felső-Tápió Vidékfejlesztési Nonprofit Kft. döntőbizottságának ülésén vettem részt, ahol a rendelkezésre álló források átcsoportosításáról döntöttünk.

A képviselő-testületi ülésig hátra lévő időszak történéseiről a testületi ülésen kívánok tájékoztatást nyújtani, és addig, illetve ott, készséggel válaszolok a tájékoztatóm kapcsán felmerült kérdésekre.

 

Gomba, 2012. január 30.

 

                                                                                                                              Lehota Vilmos s.k.

                                                                                                                              polgármester