10. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2013. január 24-ei nyilvános ülésére
Tárgy: Javaslat az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér működési formájára
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: dr. Veres Ildikó aljegyző
Véleményező: Valamennyi bizottság
Iktatószám: 73/2013.
Tisztelt Képviselő-testület !
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a decemberi testületi ülésen a 292/2012. (XII.13.) számú határozattal elfogadta, hogy az önkormányzat az Integrált Közösségi Szolgáltató Teret önálló intézmény létrehozásával kívánja működtetni. A képviselő-testület felkérte a polgármestert, hogy az intézményalapításhoz szükséges döntéseket a soron következő januári testületi ülésre készítse elő.
A döntés után további tanácskozásra került sor, melyben felvetődött egy esetleges nonprofit Kft. működése, illetve további megoldási lehetőségek.
Az intézményalapítás kapcsán elengedhetetlen intézményvezető kinevezése. A decemberi testületi ülésen ismertetésre került a közművelődési intézményalapításához szükséges intézményvezető kinevezésére vonatkozó kritériumok.
Az intézményalapítás kapcsán meg kell határozni az intézmény nevét, székhelyét, jogszabályi hivatkozással az ellátandó közfeladatot, vezetőjének megbízási rendjét, a fenntartó nevét, az intézmény típusát, a feladatellátást szolgáló vagyont, és az intézmény képviseletére jogosult személyek pontos megjelölését.
Az alapító okirat elkészítése után 8 nap áll rendelkezésre a beküldésre, a Magyar Államkincstár részére 15 nap bejegyzési határidő van biztosítva, mely 20 nap hiánypótlási határidővel meghosszabbítható.
Az alapító okiratban intézményvezető megnevezése szükséges, melynek hiánya a törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyzés elutasítását vonja maga után.
Az ellentétek feloldása és megoldás keresés céljával felkerestük Abasár jegyzőjét tekintettel arra, hogy ott is üzemel Integrált Közösségi Szolgáltató Tér. A jegyző tájékoztatásul elmondta, hogy Abasáron nem önálló intézményként üzemel az IKSZT, hanem a közös igazgatási nevelés-oktatási-közművelődési intézmény részeként szakfeladaton működik. Az intézménynek megbízott vezetője van, aki korábban az általános iskola igazgatója volt, jelenleg az óvoda vezetője. A jövőben elképzelhetőnek tartják intézmény alapítását.
Felmerült kérdésként, hogy amennyiben intézményalapításra kerülne sor az közművelődési intézményként működne-e vagy sem. A címbirtokosi okirat alapján az IKSZT címet elnyert pályázók által ellátandó kötelező és opcionális szolgáltatások a következők:
· közösségfejlesztési folyamatok generálása, folyamatkövetése
· helyszín biztosítása civil szervezetek számára
· egészségfejlesztési programok megvalósítása
· elektronikus közigazgatási végpont szolgáltatások biztosítása ( közháló végpont)
· Állami Foglalkoztatási Szolgáltatások ( ÁSZF) információs pont kialakítása
· a gyermekek (különösen a 0-5 évesek) foglalkoztatását, óvodai felkészítését célzó nappali délelőtti szabadidős, fejlesztő programok megvalósítása
· üzlethelyiségek kialakítása a helyi vállalkozók támogatása érdekében
Látható, hogy ezek a feladatok túlmutatnak a közművelődés keretein, így többcélú intézmény létrehozására lenne szüksége, amely felöleli a fenti feladatokat, és a testület által meghatározott további feladatokat is.
Mindezek ellenére az intézmény létrehozása akadályokba ütközik, tekintettel arra, hogy intézményvezetőt kinevezni nem lehet, mert pályázatot az önkormányzat nem tud kiírni intézmény nélkül, az intézményalapító okiratának pedig elengedhetetlen feltétele az intézményvezető személyének a megnevezése. Sajnálatosan az ilyen jellegű intézmény működtetésének nincs még gyakorlata, így tájékozódni sem lehet sehol.
Az IKSZT működtetésére a nyertes pályázók részére az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó, a vidéki gazdaság és lakosság számára nyújtott alapszolgáltatások körében az integrált közösségi és szolgáltató tér kialakítására és működtetésére igénybe vehető támogatások részletes feltételeiről szóló 112/2009. (VIII. 29.) FVM rendelet ír elő kötelezettségeket. Ennek keretében kell szolgáltatási és programtervet készíteni. E terv az IKSZT kötelező és vállalt szolgáltatásainak igényfelmérésen alapuló naptári félévre meghatározott ütemezési terv, amely tartalmazza a szolgáltatásokhoz kötődő közösségi programok összességét, segíti azok megvalósítását, s alapját képezi a működéssel kapcsolatos ellenőrzéseknek.
Az üzemeltetési kötelezettség ideje alatt negyedévente kell beszámolót készíteni, s elektronikusan benyújtani az IKSZT szolgáltatási- és programterv alapján megvalósított tevékenységéről a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (továbbiakban: NAKVI) részére.
Az alábbi megoldási javaslatot terjeszteném a Tisztelt Képviselő-testület elé:
Az IKSZT működéséhez az induláskor 3 – részmunkaidőben foglalkoztatott – közalkalmazott kinevezésére lenne szüksége. A szociális feladatokat 20 órában, az ifjúsági koordinátori feladatokat 20-25 órában, a könyvtári feladatokat – az eddigi 8 óra helyett – 15 órában lehetne ellátni.
, azzal, hogy határozott időre szóló vezetői megbízást kapna.
Kezdetben az IKSZT címbirtokosi okiratában felsorolt feladatok ellátásához szükséges szociális- és ifjúsági koordinátori munkakörhöz tartozó feladatok költségvetési előirányzatainak kezelését a 910 502 számú, közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése elnevezésű szakfeladaton, míg a könyvtári tevékenységet az intézményalapításig továbbra is a 910 123 számú, könyvtári szolgáltatások elnevezésű szakfeladat keretén belül látom kivitelezhetőnek. Ez utóbbit indokolja, hogy önálló intézmény hiányában a könyvtári érdekeltségnövelő támogatások igénylése a szakfeladaton önállóan kimutatott kiadási előirányzatokkal bizonyítható.
A Képviselő-testület a fentiekben javasolt 3 munkakört ellátó munkavállaló közül a legfajsúlyosabb területen dolgozó közalkalmazott részére határozott időre, meghatározott feladat ellátásra - pályázati eljárás lebonyolítása nélkül - részmunkaidős közalkalmazotti kinevezés mellett megbízást adna szintén határozott időre a majdani intézmény feladatainak koordinálásra. Amennyiben ez megvalósulhat, akkor nincs jogi akadálya az intézményalapításnak. A határozott időre kinevezett közalkalmazott részére adott vezetői megbízás mellett – amennyiben a Képviselő-testület úgy látja indokoltnak – kiírható a vezetői pályázat.
A részmunkaidős ifjúsági koordinátor feladatai mellett javaslom a Képviselő-testületnek, hogy az önkormányzati rendezvények szervezése mellet határozza meg további feladatként ifjúsági klub működtetését, a hivatalos honlap kezelését, önkormányzati kiadvány szerkesztését, illetve a Teleház működtetését.
Ennek a megoldásnak kapcsán felmerült, hogy van-e, és ha van, ki az a személy, aki a fenti részmunkaidős állásokat betöltené?
Az IKSZT átadása után a jelenleg TÖKT fenntartásában lévő Családsegítő Szolgálat ügyfélfogadása átkerülhet a hivatalból az új épületbe. Lehetőséget látok arra - a Képviselő-testület támogató döntése esetén - hogy a jelenleg részmunkaidőben dolgozó családgondozó további jogviszonyban lássa el a címbirtokosi okiratban szereplő szociális irányultságú feladatokat szociális munkatársként, hiszen az IKSZT által ellátandó feladatok az ő munkájával szorosan összefüggenek, s családgondozóként érdeke a gyermekek testi-lelki egészségének elősegítése, az ifjúság gondozása.
Molnár Zsuzsanna vállalná további jogviszony keretében, heti 20 óra munkaidőben a címbirtokosi okiratból adódó szociális jellegű feladatok ellátását. Az egyeztetésen természetesen tájékoztattam arról, hogy mindez Képviselő-testületi döntés függvénye.
Az elmúlt ülésen megfogalmazódott az az igény, hogy kerüljön felmérésre egy esetleges nonprofit kft. alapításának lehetősége. Az aljegyző a Vigadó Nonprofit Kft. ügyvezetőjét kereste meg és informálódott a működési struktúráról, a működési tapasztalatokról. Az információkról összefoglalva az alábbiak szerint tájékoztatom Képviselőtársaimat:
Nonprofit Kft. 500 eFt-os törzstőkével alapítható. A Képviselő-testület hatáskörébe tartozik a cégvezető, felügyelő bizottsági tagok, valamint könyvvizsgáló kinevezése, valamint a cégvezető bérének megállapítása. Az önkormányzat épületét ingatlanhasználati szerződés alapján használja a kft. A cégvezető üzleti tervet készít, melyet a képviselő-testületnek kell jóváhagynia. A képviselő-testület dönti el, hogy milyen időközönként támogatja a Kft-t, ez lehet havi finanszírozás, vagy negyedéves, stb. A cégvezető a képviselő-testület által meghatározott időközönként beszámol, hogy az üzleti tervhez képest, hogyan áll a teljesítés. A nonprofit kft-nek nagyobb a működési szabadsága, az intézményvezető – az erre megállapított pénzügyi kereten belül – eldöntheti, hogy az intézmény személyi állománya részére a jelentkező feladatokat hogyan osztja fel. Az alapítónak biztosítani kell a működéshez szükséges eszközöket és a megfelelő infrastruktúrát. Nonprofit Kft. vállalkozási tevékenységet folytathat, melyből származó vagyont a céljainak megvalósítására köteles fordítani.
Az IKSZT működésének 3 lehetséges formáját az alábbi táblázatot foglaltam össze:
nonprofit Kft. |
Intézmény |
szakfeladat |
|
vezető |
képviselő-testületi kinevezés |
képviselő-testületi kinevezés |
megbízott vezető/testületi kinevezés |
felügyelőbizottság |
szükséges, tagjai részére megbízási díj kerül megállapításra |
- |
- |
könyvvizsgáló |
szükséges, tagjai részére megbízási díj kerül megállapításra |
- |
az önkormányzat könyvvizsgálatával ellátott feladat |
ingatlan |
ingatlanhasználati szerződés alapján |
- |
- |
személyi struktúra |
költségvetésen belül a cégvezető szabadon dönt a személyi struktúráról |
létszámkeretet határoz meg a testület, a kinevezés az intézményvezető hatásköre |
a képviselő-testület határozza meg a személyi állományt |
A vázolt határozati javaslatok a fent ismertetettek függvényében kerültek megfogalmazásra. Kérem Tisztelt Képviselőtársaimat, hogy vitassák meg az előterjesztésben foglaltakat, véleményükkel egészítsék ki, kérdéseiket fogalmazzák meg, és alakítsák ki álláspontjukat az IKSZT üzemelését illetően.
Gomba, 2013. január 16.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos sk.
polgármester
…../2013. (I. 24.) sz. határozati javaslat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér működési formájára vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozta:
A határozat végrehajtást nem igényel.
…../2013. (I. 24.) sz. határozati javaslat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér működési formájára vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozta:
Határidő: 2013. március 31.
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
…../2013. (I. 24.) sz. határozati javaslat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér működési formájára vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozta:
Határidő: értelemszerűen
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
10. napirendi pont kiegészítő előterjesztése
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2013. január 24-i ülésére
Tárgy: Javaslat ifjúsági koordinátori álláspályázat kiírására
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi Bizottság
Iktatószám: ……/2013.
Tisztelt Képviselő-testület!
Az IKSZT működési formájára tett javaslatban, valamint az önkormányzat 2013. évi költségvetését megalapozó döntésekre vonatkozó előterjesztésben is felvetésre került az IKSZT címbirtokosi okiratban foglaltak végrehajtása, s ehhez ifjúsági koordinátori munkakör létrehozása.
Amennyiben a Képviselő-testület egyetért a hivatkozott előterjesztésekben megfogalmazottakkal, az előterjesztés mellékleteként megküldött pályázati felhívás közzétételéhez kérem Képviselő-társaim felhatalmazását. A pályázati felhívás az alábbi jogszabályi hivatkozásokon alapul:
A kinevezés a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (továbbiakban: Kjt.) 83/A. §-a értelmében a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik. Fő szabály szerint a közalkalmazotti jogviszony pályázat alapján létesíthető.
A Kjt. 20/A. § (2) bekezdés d) pontja nyújt lehetőséget arra, hogy a kinevezési jogkör gyakorlója meghatározott munka elvégzésére, illetve feladat ellátására szóló határozott idejű kinevezés esetén mellőzze a pályázati eljárást. A pályázati eljárás mellőzésének lehetősége azonban nem jelenti azt, hogy a munkáltató nem élhet a pályáztatás lehetőségével.
Az IKSZT címbirtokosi okiratában hivatkozott kötelező, és önkormányzatunk által vállalt feladatok ellátása a szociális ágazati feladatok mellett közösségfejlesztési és a gyermekek foglalkoztatását megvalósító programok szervezésével biztosítható. A munkakört, illetve a munkakörbe tartozó feladatokat egyértelműen nem lehet besorolni a Kjt. ágazatspecifikus végrehajtási rendeleteibe. Ezért a munkakör határozott idejű betöltése érdekében célszerű a feltételeket a Kjt. végrehajtásáról a helyi önkormányzatok által fenntartott szolgáltató feladatokat ellátó egyes költségvetési intézményeknél szóló 77/1993. (V. 12.) Korm. rendelet előírásainak figyelembe kialakítani.
A 112/2009. (VIII.29.) FVM rendelet (továbbiakban: jogcímrendelet) rögzíti az IKSZT üzemeltetésében részt vevők képesítési követelményeit, de egyetlen alkalmazott képesítése már elégséges. Javaslom, hogy az ifjúsági koordinátor munkakör betöltésénél határozzuk meg a jogcímrendeletnek megfelelő képesítés meglétét, avagy – ahogyan azt a szociális segítő munkakörnél 2012 decemberében is történt – a képzettség megszerzésének nyilatkozattal történő vállalását. A jogcímrendelet a képzés megkezdésére a 2013. január 1. előtt munkába állt IKSZT-alkalmazottak esetében 2013. június 30-i határidőt szab meg, a továbbiakban – esetünkben – pedig a munkába állástól számított 6 hónapot. A jogcímrendeletben rögzített követelménynek a NAKVI (Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet) által szervezett 40 órás közösségi animátor képzés eleget tesz, de 10 évesnél nem régebbi egyetemi vagy főiskolai felsőfokú képesítés is kiváltja a képesítési kötelezettséget.
Az előterjesztésben rögzítettek alapján a határozati javaslat szerint kezdeményezem ifjúsági koordinátori munkakör betöltésére pályázati felhívás közzétételét.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni, javaslataival kiegészíteni, s az esetleges módosító javaslatokkal kiegészített határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2013. január 20.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos sk.
polgármester
Határozati javaslat
…./2013. (I.24.) sz. határozat
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az ifjúsági koordinátori munkakör betöltésére pályázati felhívás közzétételére vonatkozó javaslatot, és az alábbi határozatot hozta:
1./ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat melléklete szerinti ifjúsági koordinátori munkakör - 2013. március 1-től 2013. április 30-ig tartó időszakra, heti 25 órás, részmunkaidős közalkalmazotti jogviszony keretében - történő betöltésére pályázati felhívást tegyen közzé.
Határidő: értelemszerűen
Felelős: polgármester
Gomba Község Önkormányzata
pályázatot hirdet
Gomba Község Önkormányzata
ifjúsági koordinátor
munkakör betöltésére.
A közalkalmazotti jogviszony időtartama:
határozott idejű közalkalmazotti jogviszony 2013. március 1-től 2013. április 30-ig
Foglalkoztatás jellege:
heti 25 órás részmunkaidős foglalkoztatás
A munkavégzés helye:
Pest megye, 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:
Az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér működéséhez kapcsolódóan közösségfejlesztési és a gyermekek foglalkoztatását megvalósító programok szervezése.
Illetmény és juttatások:
Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a "Közalkalmazottak jogállásáról szóló" 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Pályázati feltételek:
- legalább középfokú iskolai végzettség
- közösségi animátor képzettség, vagy megszerzésének vállalása, illetve legfeljebb 10 éve megszerzett egyetemi vagy főiskolai felsőfokú képesítés. (www.ikszt.hu)
- magyar állampolgárság, hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal igazolt büntetlen előélet
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
- Felsőfokú szakirányú iskolai végzettség
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
- motivációs levél,
- szakmai önéletrajz,
- hatósági erkölcsi bizonyítvány,
- iskolai bizonyítványok/oklevelek másolata,
- nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul
A munkakör betölthetőségének időpontja:
A munkakör 2013. március 1. napjától tölthető be.
A pályázat beérkezésének határideje: 2013. február 8.
A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt
Lehota Vilmos nyújt, a (36 29) 633-061 -os telefonszámon.
A pályázatok benyújtásának módja:
Postai úton, a pályázatnak a Gomba Község Önkormányzata címére történő megküldésével (2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2. ). Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: 52/2013 , valamint a munkakör megnevezését: ifjúsági koordinátor.
Személyesen: Lehota Vilmos, Pest megye, 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.
A pályázat elbírálásának módja, rendje:
A benyújtott pályázatokat Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete bírálja el.
A pályázat elbírálásának határideje: 2013. február 14.
A pályázati kiírás közzétételének helye, ideje:
www.gomba.hu - 2013. január 25.
A munkáltatóval kapcsolatos egyéb lényeges információ:
A pályázat kiírója a pályázati eljárás eredménytelenné nyilvánításának jogát fenntartja.
A munkáltatóval kapcsolatban további információt a www.gomba.hu honlapon szerezhet.