Vissza

4. napirendi pont

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2014. február 13-i ülésére

 

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására

 

Előterjesztő:               Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:                  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező:                         Valamennyi Bizottság

Iktatószám:      354/2014.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendeletet a 9/2013. (IV. 12.), a 13/2013. (VI. 28.),a 20/2013. (IX. 13.) és a 26/2013. (X. 25.) önkormányzati rendeletek módosították. A módosításokat követően az összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszeg - finanszírozási műveletekkel együtt - 675.543 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszeg 524.009 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszege 508.238 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 356.704 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 85.264 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.910 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 74.215 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 11.819 eFt-tal, valamint a

-       Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 7.826 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 42 eFt-tal került jóváhagyásra.  

 

A költségvetés zárszámadás előtti utolsó módosítását a központi forrásból érkezett bevételek, továbbá a Képviselő-testület utolsó előirányzat módosítást követően költségvetést érintő döntései indokolják.

 

A fentiek alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:

 

Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások

 

önkormányzati intézményi költségvetés

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A kifizetett szociális ellátások visszaigénylése alapján a MÁK előirányzat közlése alapján meg kell emelni az egyes szociális feladatok támogatásának előirányzatát 510 eFt-tal, mely intézményfinanszírozásként a kifizetett ellátások fedezetére átadásra kell, hogy kerüljön a Polgármesteri Hivatal részére.  A tényleges kiadás teljesítésére az ellátottak pénzbeli juttatásaként kerül majd sor.

 

Egyes szociális feladatok támogatása

 

önkormányzatok elszámolása (841 901)

+510

 

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907)

 

+510

A vonatkozó BM rendelet értelmében önkormányzatunk 762 eFt központi támogatást kapott szociális célú tűzifa támogatás biztosítására. Az előirányzathoz képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosításként társul a 262/2013. (X. 25.) határozat értelmében önerő, továbbá a szükséges szállítási költségek fedezete. A kiadás az ellátottak juttatásai között jelenik meg.

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolása (841 901)

+762

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

Átmeneti segély (882 122)

 

+762

A könyvtár épületének lebontása következtében a Petőfi utcai vis maior támogatás 2013-ban ténylegesen igénybevett összege 2.935 eFt volt. 377 eFt támogatás utalására csak 2014. januárjában került sor. A vis maior támogatás pályázat alapján valószínűsíthető összege a felhalmozási célú, támogatás értékű bevételeknél került tervezésre, ahonnan a támogatás megérkezését követően a bevételt át kell vezetni a központosított előirányzatok közé, s ezzel egyidőben az eredeti előirányzatot ezzel az összeggel csökkenteni kell.

 

Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841 126)

-2.935

 

 

Központosított előirányzat

 

Önkormányzatok elszámolásai (841 901)

+2.935

 

A novemberi természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 823.600,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, így a bevételek között számba kell venni. Az önkormányzati költségvetésben működési célú intézményfinanszírozásként kell átadni a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is meg fognak jelenni.

 

Központosított előirányzat

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+824

  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+824

Az önkormányzat több alkalommal és több jogcímen kapott a központi költségvetésből pótelőirányzatot. A pótelőirányzatok egyrészt a pedagógus életpálya modellhez, másrészt létszámnövekedés miatti normatíva pótigényléshez kapcsolódnak. Az ellátotti létszám növekedéséhez fűződik az 1.661 eFt-os szociális étkeztetés feladatellátásának támogatása. A pótelőirányzat általános tartalékba helyezése indokolt.

A köznevelési törvény figyelembe vételével a pedagógus életpálya modell szerinti illetmények az óvoda költségvetésében eredeti előirányzatként biztosításra kerültek, így a normatív támogatásként érkező pótelőirányzat összegei általános tartalékba helyezhetőek. Az „óvodapedagógusok átlagbéreinek és közterheinek pótlólagos összege /10-12 hónapokra/” jogcímen 263 eFt pótelőirányzat, az óvodapedagógusok pótlólagos bértámogatásaként 2.368 eFt, míg óvodapedagógusok bértámogatásaként 944 eFt, óvodapedagógusok munkáját segítők bértámogatásaként 1.632 eFt, óvoda működtetési támogatásként 234 eFt érkezett az önkormányzathoz. A pótelőirányzatok általános tartalékba helyezésére teszünk javaslatot.

 

Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások

 

    b) Egyes köznevelési és gyermek étkeztetési feladatok támogatása

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+5.441

  

 

    c) Szociális- és gyermekjóléti feladatok támogatása

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+1.661

  

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

+7.102

A 2013. január havi bérkompenzáció előleget a MÁK a 2013. XII. havi finanszírozásból visszavonta 153 eFt-os összeggel. Az előleg visszavonását az év első júniusi előirányzat módosításakor jeleztük, amikor az összeg általános tartalékba került. Most az általános tartalék csökkentése indokolt a 153 eFt-tal.

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

-153

  

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-153

Egy óvodai dolgozó 2012. december havi kompenzációjának korrekciójára került sor az év folyamán. A bérkompenzáció kiegészítése 11 eFt-tal növeli a központosított előirányzatokat, mely összeg az Óvoda részére működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy átadásra kerüljön.  

 

Központosított előirányzatok

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+11

  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+11

Központosított előirányzatként bérkompenzáció jogcímen 2013-ban összességében még 299 eFt számbavétele szükséges, melyből 147 eFt intézményfinanszírozásként át kell adni a Polgármesteri Hivatal, 111 eFt-ot az Óvoda részére. A kompenzáció összegéből fennmaradó rész pedig az alábbi részletezésben marad az önkormányzat intézményi költségvetésének szakfeladatain.

 

Központosított előirányzatok

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+299

  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+258

 

Személyi juttatások

 

Család és nővédelmi gondozás (869 928)

 

+9

 

Tanyagondnoki szolgálat (889 928)

 

+23

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Család és nővédelmi gondozás (869 928)

 

+3

 

Tanyagondnoki szolgálat (889 928)

 

+6

 

 

 

 

 

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok

önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A munka- és tűzvédelmi oktatási tevékenység ellátása évek óta szerződés alapján szolgáltatásként biztosított. A kiadási előirányzat 2013-ban a Polgármesteri Hivatal költségvetésében került tervezésre az érvényes szerződésnek megfelelően az önkormányzat valamennyi intézménye számára. 2013. július 1-től a szerződés módosításra került, melynek következményeként az egyes intézmények költségvetéseiben kell megjelenni a kiadás fedezetének éppúgy, mint a dologi kiadásoknak. Ezért a Polgármesteri Hivataltól az ott biztosított intézményfinanszírozásból el kell vonni 201 eFt-ot, és az óvoda finanszírozását meg kell emelni 91 eFt-tal, valamint a Civilház finanszírozását 30 eFt-tal. A 201 eFt visszavont finanszírozásból dologi kiadásként kell megjeleníteni az önkormányzati intézményi költségvetésben a megmaradó 80 eFt-ot a közfoglalkoztatásban részesülők munka- és tűzvédelmi oktatásának szervezése érdekében.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907)

 

-80  

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) 

 

+80

A GTÜ Nonprofit Kft az általa tanyagondnoki feladatok ellátására használt Toyota Hiace gépkocsi önkormányzat által megfizetett 19 eFt-os CASCO díját szerződés alapján megtérítette, mely az általános tartalékot növelheti.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Tanyagondnoki szolgálat (889928)

+19

 

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

+19

A nyári diákmunkára fordított bérköltség fedezeteként további 33 eFt érkezett az önkormányzathoz működési célú támogatásként, mely kiadásként a személyi juttatásoknál jelentkezett a diákmunka költségeit nyilvántartó 841403 szakfeladaton

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

 

Város és községgazdálkodás (841 403)

+33

 

 

Személyi juttatások

 

Város és községgazdálkodás (841 403)

 

+33

Az óvoda épületében keletkezett üvegkárt az Union biztosító megtérítette. A számlát a vállalkozó az önkormányzat, mint biztosított részére állította ki, így a kiadás és a bevétel is az önkormányzati intézményi költségvetésben került számbavételre.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) 

+26

 

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) 

 

+26

November hónap végén a zöldhulladék szállítását rendelte meg az önkormányzat a Hírös Hulladékgazdálkodási Kft-től az előzetes egyeztetés alapján tonnánként 8 ezer Ft + ÁFA egységáron. A háztartásokban összegyűjtött zöldhulladék súlya 17,74 tonna volt. A számla kiegyenlítése 180 eFt pótelőirányzatot igényel az általános tartalék terhére

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (382 101)

 

+180

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-180

Az önkormányzat 30 fő kezdő létszámmal szervezte meg a téli közfoglalkoztatást november 1-től. A hatósági szerződés alapján 2013-ban előlegként kapott az önkormányzat 3015 eFt-ot, melyből 2.265 eFt személyi juttatásokra, 306 eFt járuléka, 444 eFt pedig eszközbeszerzésre érkezett. A fentiek szerint folyósított előlegen túl a november havi munkabérek alapján az elszámolást is benyújtotta az önkormányzat, s így személyi juttatásra további 2.242 eFt, járulékokra pedig 300 eFt bevétel érkezett.

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

 

Téli közfoglalkoztatás (890 444)

+5.557

 

 

Személyi juttatások

 

Téli közfoglalkoztatás (890 444)

 

+4507

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Téli közfoglalkoztatás (890 444)

 

+606

 

Dologi kiadások

 

Téli közfoglalkoztatás (890 444)

 

+444

A 2013. évi szociális ellátások tervezése során költségvetési kiadások között számba vett ellátásokhoz tartozó, önkormányzatot terhelő önrész összege a tényadatok alapján korrekcióra kell, hogy kerüljön. Az ellátások normatív támogatása számbavételre került a kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzatok módosításával. Az önrész fedezetére 330 eFt biztosítása szükséges az általános tartalék terhére, mely önrészt a Polgármesteri Hivatal részére intézményfinanszírozásként kell átadni. A tényleges kiadások a hivatali költségvetésben az ellátottak juttatásai között fognak megjelenni.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907)

 

+330

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-330

A vonatkozó BM rendelet értelmében önkormányzatunk 762 eFt központi támogatást kapott szociális célú tűzifa támogatás biztosítására. Az előirányzathoz képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosításként társul a 262/2013. (X. 25.) határozat értelmében 127 eFt önerő, továbbá a szükséges 65 eFt szállítási költségek fedezete. A kiadás az ellátottak juttatásai között jelenik meg.

 

Általános tartalékok

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-192

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

Átmeneti segély (882 122)

 

+127

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126)

 

+65

A GTÜ Nonprofit Kft részére az átadáskor a konyha nyersanyagok készletértékesítésként kerültek átadásra. 272 eFt-os összeggel. Az önkormányzati bevételből került finanszírozásra a főzőkonyha személyi juttatás előirányzata 25 eFt-tal, a munkaadókat terhelő járulékok 63 eFt-tal, s a további 184 eFt általános tartalékra helyezésére teszünk javaslatot.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Munkahelyi étkeztetés (562 917)

+272

 

 

Személyi juttatások

 

Munkahelyi étkeztetés (562 917)

 

+25

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Munkahelyi étkeztetés (562 917)

 

+63

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

+184

A köztemető fenntartási szakfeladaton a tervezetten felül 60 eFt befizetésére került sor sírhely, vagy urnafülke megváltás összegeként. Itt az eredeti előirányzat növelése indokolt ezzel az összeggel, valamint fel kell vezetni a befizetett ÁFA összegét is a módosított előirányzatok közé. Tekintettel azonban arra, hogy a szakfeladaton a hulladékszállítás költségei a tervezettet meghaladják, így a többletbevételt a többletkiadások fedezetére indokolt fordítani.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Köztemető fenntartás és működtetés (960 302)

 

+60

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

Köztemető fenntartás és működtetés (960 302)

 

+16

 

Dologi kiadások

 

Köztemető fenntartás és működtetés (960 302)

 

+76

A könyvtár épületének a helyreállítás helyetti lebontása a vis maior támogatás tervadatára is hatással van. Feladat elmaradás miatt a felújítási kiadásokat csökkenteni kell bruttó 2.593 eFt-tal. Ezzel egyidőben a felhalmozási célú, támogatás értékű bevételek eredeti előirányzatát is csökkenteni kell 2.334 eFt-tal, a különbözetként jelentkező, fel nem használt felhalmozási előirányzat általános tartalékba helyezhető.

 

Felújítások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126)

-2.593

 

 

Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126)

 

-2.334

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

+259

 

Kifizetésre került a TZ-Thermo Bau Kft. részére az IKSZT épületének - pályázati támogatáson túli, egységes külső megjelenést eredményező - homlokzat vakolásának munkadíja 492 eFt-os összeggel. A kiadás fedezetét az általános tartalék terhére jelöljük meg.

 

Beruházások

 

Város- és községgazdálkodás (841 403)

 

+492

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-492

 

A feladat-ellátási szerződés alapján a fogászati alapellátásban az 50 eFt-ot meghaladó javítási költségek az önkormányzatot terhelik. A fogorvos november 11-én jelezte, hogy a fogászati kezelőegység turbinája és mikromotorja meghibásodott, a várható javítási költség az 50 eFt-ot meghaladja. A javítási költséget, mely 69.850,- Ft volt, az önkormányzatnak kellett fizetni. A fedezetet az általános tartalék terhére javaslom biztosítani.

 

 

Dologi kiadások

 

Fogorvosi alapellátás (862 301)

 

+70

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-70

A Közbiztonsági Központ belső burkolási munkálatainak költsége 121 eFt volt, melyre eredeti előirányzat nem állt rendelkezésre. A pótelőirányzathoz fedezetet az általános tartalék terhére javaslok biztosítani. 

 

Dologi kiadások

 

Város- és községgazdálkodás (841 403)

 

+121

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-121

2013 októberében elkészült a Rendezvényház rendezvénytermében a fénytechnika szerelése és üzembe helyezése. A szerződés alapján az oktatást is elvégezte a vállalkozó. Az általános tartalék terhére javaslom a 348 eFt-os pótelőirányzatot biztosítani, mely a dologi kiadások összegét növeli.

 

Dologi kiadások

 

Város- és községgazdálkodás (841 403)

 

+348

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908)

 

-348

A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt:

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907)

 

-469

 

Személyi juttatások

 

Család- és nővédelmi gondozás (869 041)

 

+120

 

Szociális étkeztetés (889 921)

 

+100

 

Tanyagondnoki szolgálat (889 928)

 

+144

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Család- és nővédelmi gondozás (869 041)

 

+33

 

Szociális étkeztetés (889 921)

 

+32

 

Tanyagondnoki szolgálat (889 928)

 

+40

 

 

 

 

 

 

 

Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

+377

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

+16

 

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

+5.590

 

 

Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások

+7.102

 

 

Központosított előirányzatok (működési)

+310

 

 

Egyes szociális feladatok támogatása

+510

 

 

Egyéb központi támogatás

+1433

 

 

Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről

-5.269

 

 

Központosított előirányzatok (felhalmozási)

+2.935

 

 

Személyi juttatások

 

+4.961

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+783

 

Dologi kiadások

 

+1.410

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

+889

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

-7.342

 

Beruházások

 

+492

 

Felújítások

 

-2.593

 

Általános tartalék

 

+14.404

Összesen

+13.004

+13.004

 

A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 13.004 eFt-tal módosulnak, így 521.242 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a módosítás után 377.050 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében az általános tartalék 14.404 eFt-tal 18.619 eFt-ra változik.

 

 

Kiemelt előirányzat módosítást nem eredményez ugyan, de a költségvetési rendelet felhalmozási kiadásokat részletező mellékletében módosítani kell az IKSZT és a Szemők Balázs téri munkálatokra rendelkezésre álló előirányzat megoszálást. Az IKSZT épületének közmű kiváltási munkáira előirányzatot a Szemők Balázs téri munkálatok pályázattal nem érintett részére biztosított eredeti előirányzat nyújt 167 eFt összegben.

 

Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A munka- és tűzvédelmi tevékenység szerződés módosulásának következményeként az Óvoda, a Civilház és az önkormányzati intézményi költségvetésre eső II. félévi szolgáltatási díj fedezeteként rendelkezésre álló intézményfinanszírozás visszavonásra kell, hogy kerüljön 201 eFt-os összeggel. Ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is csökkenteni kell szintén ezzel a 201 eFt-tal.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907)

-201

 

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126)

 

-201

A hivatal szakfeladatain kerültek kifizetésre az ellátottak pénzbeli juttatásai. Az aktív korúak ellátására fordított kiadások előirányzatát meg kell növelni a tényadatok alapján 546 eFt-tal melyből 36 eFt RSZS-re, 510 eFt FHT-ra került kifizetésre, a lakásfenntartási támogatás előirányzatának szükségszerű növekedése 264 eFt, az óvodáztatási támogatás előirányzat növekedése 30 eFt. Az önkormányzat az ellátások fedezetét a 840 eFt-os intézményfinanszírozásként biztosítja a Polgármesteri Hivatal költségvetésében, melyből 510 eFt-nak központi finanszírozás, 330 eFt-nak saját forrás a fedezete.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) 

+840

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

Aktív korúak ellátása (882 111)

 

+546

 

Normatív lakásfenntartási támogatás (882 113)

 

+264

 

Óvodáztatási támogatás (882 119)

 

+30

A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 823.600,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, az önkormányzati költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a  megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is megjelennek.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+824

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117)

 

+824

 

Az önkormányzati intézményi költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként került átvezetésre a jogszabály alapján járó bérkompenzáció fedezete 147 eFt összeggel. Kiadásként a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatokon jelenik meg az alábbiak szerint:

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+147

 

 

Személyi juttatások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126)

 

+84

 

Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés

 

+30

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126)

 

+24

 

Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés

 

+9

A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt:

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+683

 

 

Személyi juttatások

 

Önkormányzati jogalkotás (841 112)

 

+557

 

Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126)

 

-238

 

Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés

 

+126

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Önkormányzati jogalkotás (841 112)

 

+31

 

Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126)

 

+155

 

Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés

 

+52

 

 

 

 

 

 

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

+871

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-3-302

 

 

Személyi juttatások

 

+559

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+271

 

Dologi kiadások

 

-4.925

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

+1.664

Összesen

-2.431

-2.431

 

 

A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei  2.431 e Ft-tal módosulnak, így 82.833 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg változatlanul 4.781 eFt.

 

Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A munka- és tűzvédelmi tevékenységre vonatkozó szerződés módosulásának következményeként az Óvodára eső II. félévi szolgáltatási díj fedezetét intézményfinanszírozásként kell biztosítani, s ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is meg kell emelni 91 eFt-tal.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+91

 

 

Dologi kiadások

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

+91

Egy óvodai dolgozó 2012. december havi kompenzációjának korrekciójára került sor az év folyamán. A bérkompenzáció kiegészítése 11 eFt-tal növeli a központosított előirányzatokat, mely összeg az Óvoda részére működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy átadásra kerüljön. 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+11

 

 

Személyi juttatások

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

+9

 

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

+2

Az önkormányzattól intézményfinanszírozásként kapott 402e forintból a bérkompenzáció kifizetése került finanszírozásra az alábbi bontásban.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+111

 

 

Személyi juttatások

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

+88

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

+23

A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt:

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-961

 

 

Személyi juttatások

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

-259

 

SNI óvodai ellátás (851 012)

 

-498

 

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851 011)

 

-97

 

SNI óvodai ellátás (851 012)

 

-107

 

 

 

 

 

 

 

A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-1.914

 

 

Személyi juttatások

 

-660

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-179

 

Felhalmozási célú kiadások

 

-1.075

Összesen

-1.914

-1.914

 

A fentiek alapján a Gólyafészek Óvoda bevételi és kiadási főösszegei 1.914 eFt-tal módosulnak, így 72.301 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 11.819 eFt-ra változik.

 

Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A munka- és tűzvédelmi tevékenységre vonatkozó szerződés módosulásának következményeként a Civilházra eső II. félévi szolgáltatási díj fedezetét intézményfinanszírozásként kell biztosítani, s ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is meg kell emelni 30 eFt-tal.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+30

 

 

Dologi kiadások

 

 

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) 

 

+30

A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt:

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-191

 

 

Személyi juttatások

 

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890 211)

 

+50

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505)

 

-68

 

Könyvtári szolgáltatások (910 123)

 

-152

 

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890 211)

 

+14

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505)

 

-17

 

Könyvtári szolgáltatások (910 123)

 

-18

A költségvetési szerv 890505 és a 910502 szakfeladatai közötti előirányzatok átrendezése a személyi juttatások tekintetében 68 eFt-tal, valamint a járulékok tekintetében 21 eFt-tal a pontosság érdekében célszerű.

 

Személyi juttatások

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505)

 

+68

 

Közösségi színterek működtetése (910 502)

 

-68

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505)

 

+21

 

Közösségi színterek működtetése (910 502)

 

-21

 

 

 

 

 

 

 

 

A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzat sajátos működési bevételei

+124

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

+56

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

+53

 

 

Működési célú kamatbevétel államháztartáson kívülről

+3

 

 

Működési célú átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről

+247

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-2.126

 

 

Személyi juttatások

 

-170

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-21

 

Dologi kiadások

 

-1452

Összesen

-1.643

-1.643

 

A fentiek alapján a Civilház bevételi és kiadási főösszegei 1.643 eFt-tal módosulnak, így 6.183 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra, míg a konszolidált bevételek 525 eFt-tal.

 

 

Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzat sajátos működési bevételei

+124

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

+1.304

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

+69

 

 

Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről

+3

 

 

Működési célú támogatások elkülönített állami pénzalaptól

+5.590

 

 

Működési célú átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről

+247

 

 

Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások

+7.102

 

 

Központosított előirányzatok

+310

 

 

Egyes szociális feladatok támogatása

+510

 

 

Egyéb központi támogatások

+1.433

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-7.342

 

 

Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről

-5.269

 

 

Központosított előirányzatok (felhalmozási)

+2.935

 

 

Személyi juttatások

 

+4.690

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+854

 

Dologi kiadások

 

-6.042

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

+2.553

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

-7.342

 

Beruházások

 

+492

 

Felújítások

 

-2.593

 

Általános tartalék

 

+14.404

Összesen

+7.016

+7.016

 

A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei +7.016 eFt-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása +14.358 eFt. A bevételi főösszeg 682.559 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 538.367 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. Az általános tartalék 14.404 eFt-tal módosulva 18.619 eFt-ban kerülhetne meghatározásra. A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a - 120.109 Ft-ról - 105.705 eFt-ra változna.

 

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2014. február 5.     

                                                                          Tisztelettel:

 

                                                                                                             Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

 

 

 

rendelettervezet

 

rendelettervezet mellékletei