4. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2014. február 13-i ülésére
Tárgy: Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi Bizottság
Iktatószám: 354/2014.
Tisztelt Képviselő-testület !
Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendeletet a 9/2013. (IV. 12.), a 13/2013. (VI. 28.),a 20/2013. (IX. 13.) és a 26/2013. (X. 25.) önkormányzati rendeletek módosították. A módosításokat követően az összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszeg - finanszírozási műveletekkel együtt - 675.543 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszeg 524.009 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül
- az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszege 508.238 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 356.704 eFt-tal,
- a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 85.264 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.910 eFt-tal,
- a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 74.215 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 11.819 eFt-tal, valamint a
- Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 7.826 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 42 eFt-tal került jóváhagyásra.
A költségvetés zárszámadás előtti utolsó módosítását a központi forrásból érkezett bevételek, továbbá a Képviselő-testület utolsó előirányzat módosítást követően költségvetést érintő döntései indokolják.
A fentiek alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:
Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások
önkormányzati intézményi költségvetés
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A kifizetett szociális ellátások visszaigénylése alapján a MÁK előirányzat közlése alapján meg kell emelni az egyes szociális feladatok támogatásának előirányzatát 510 eFt-tal, mely intézményfinanszírozásként a kifizetett ellátások fedezetére átadásra kell, hogy kerüljön a Polgármesteri Hivatal részére. A tényleges kiadás teljesítésére az ellátottak pénzbeli juttatásaként kerül majd sor. |
||||
|
Egyes szociális feladatok támogatása |
|||
|
önkormányzatok elszámolása (841 901) |
+510 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
|
+510 |
|
A vonatkozó BM rendelet értelmében önkormányzatunk 762 eFt központi támogatást kapott szociális célú tűzifa támogatás biztosítására. Az előirányzathoz képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosításként társul a 262/2013. (X. 25.) határozat értelmében önerő, továbbá a szükséges szállítási költségek fedezete. A kiadás az ellátottak juttatásai között jelenik meg. |
||||
|
Egyéb központi támogatás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolása (841 901) |
+762 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Átmeneti segély (882 122) |
|
+762 |
|
A könyvtár épületének lebontása következtében a Petőfi utcai vis maior támogatás 2013-ban ténylegesen igénybevett összege 2.935 eFt volt. 377 eFt támogatás utalására csak 2014. januárjában került sor. A vis maior támogatás pályázat alapján valószínűsíthető összege a felhalmozási célú, támogatás értékű bevételeknél került tervezésre, ahonnan a támogatás megérkezését követően a bevételt át kell vezetni a központosított előirányzatok közé, s ezzel egyidőben az eredeti előirányzatot ezzel az összeggel csökkenteni kell. |
||||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841 126) |
-2.935 |
|
|
|
Központosított előirányzat |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841 901) |
+2.935 |
|
|
A novemberi természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 823.600,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, így a bevételek között számba kell venni. Az önkormányzati költségvetésben működési célú intézményfinanszírozásként kell átadni a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is meg fognak jelenni. |
||||
|
Központosított előirányzat |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+824 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
|
|
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+824 |
|
Az önkormányzat több alkalommal és több jogcímen kapott a központi költségvetésből pótelőirányzatot. A pótelőirányzatok egyrészt a pedagógus életpálya modellhez, másrészt létszámnövekedés miatti normatíva pótigényléshez kapcsolódnak. Az ellátotti létszám növekedéséhez fűződik az 1.661 eFt-os szociális étkeztetés feladatellátásának támogatása. A pótelőirányzat általános tartalékba helyezése indokolt. A köznevelési törvény figyelembe vételével a pedagógus életpálya modell szerinti illetmények az óvoda költségvetésében eredeti előirányzatként biztosításra kerültek, így a normatív támogatásként érkező pótelőirányzat összegei általános tartalékba helyezhetőek. Az „óvodapedagógusok átlagbéreinek és közterheinek pótlólagos összege /10-12 hónapokra/” jogcímen 263 eFt pótelőirányzat, az óvodapedagógusok pótlólagos bértámogatásaként 2.368 eFt, míg óvodapedagógusok bértámogatásaként 944 eFt, óvodapedagógusok munkáját segítők bértámogatásaként 1.632 eFt, óvoda működtetési támogatásként 234 eFt érkezett az önkormányzathoz. A pótelőirányzatok általános tartalékba helyezésére teszünk javaslatot. |
||||
|
Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások |
|||
|
b) Egyes köznevelési és gyermek étkeztetési feladatok támogatása |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+5.441 |
|
|
|
c) Szociális- és gyermekjóléti feladatok támogatása |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+1.661 |
|
|
|
Általános tartalékok |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
+7.102 |
|
A 2013. január havi bérkompenzáció előleget a MÁK a 2013. XII. havi finanszírozásból visszavonta 153 eFt-os összeggel. Az előleg visszavonását az év első júniusi előirányzat módosításakor jeleztük, amikor az összeg általános tartalékba került. Most az általános tartalék csökkentése indokolt a 153 eFt-tal. |
||||
|
Egyéb központi támogatás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
-153 |
|
|
|
Általános tartalékok |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-153 |
|
Egy óvodai dolgozó 2012. december havi kompenzációjának korrekciójára került sor az év folyamán. A bérkompenzáció kiegészítése 11 eFt-tal növeli a központosított előirányzatokat, mely összeg az Óvoda részére működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy átadásra kerüljön. |
||||
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+11 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+11 |
|
Központosított előirányzatként bérkompenzáció jogcímen 2013-ban összességében még 299 eFt számbavétele szükséges, melyből 147 eFt intézményfinanszírozásként át kell adni a Polgármesteri Hivatal, 111 eFt-ot az Óvoda részére. A kompenzáció összegéből fennmaradó rész pedig az alábbi részletezésben marad az önkormányzat intézményi költségvetésének szakfeladatain. |
||||
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+299 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+258 |
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Család és nővédelmi gondozás (869 928) |
|
+9 |
|
|
Tanyagondnoki szolgálat (889 928) |
|
+23 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Család és nővédelmi gondozás (869 928) |
|
+3 |
|
|
Tanyagondnoki szolgálat (889 928) |
|
+6 |
|
|
|
|
|
|
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok
önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
||
|
|
előirányzat változása |
|||
(ezer forintban) |
|||||
A munka- és tűzvédelmi oktatási tevékenység ellátása évek óta szerződés alapján szolgáltatásként biztosított. A kiadási előirányzat 2013-ban a Polgármesteri Hivatal költségvetésében került tervezésre az érvényes szerződésnek megfelelően az önkormányzat valamennyi intézménye számára. 2013. július 1-től a szerződés módosításra került, melynek következményeként az egyes intézmények költségvetéseiben kell megjelenni a kiadás fedezetének éppúgy, mint a dologi kiadásoknak. Ezért a Polgármesteri Hivataltól az ott biztosított intézményfinanszírozásból el kell vonni 201 eFt-ot, és az óvoda finanszírozását meg kell emelni 91 eFt-tal, valamint a Civilház finanszírozását 30 eFt-tal. A 201 eFt visszavont finanszírozásból dologi kiadásként kell megjeleníteni az önkormányzati intézményi költségvetésben a megmaradó 80 eFt-ot a közfoglalkoztatásban részesülők munka- és tűzvédelmi oktatásának szervezése érdekében. |
|||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
|
-80 |
||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
|
+80 |
||
A GTÜ Nonprofit Kft az általa tanyagondnoki feladatok ellátására használt Toyota Hiace gépkocsi önkormányzat által megfizetett 19 eFt-os CASCO díját szerződés alapján megtérítette, mely az általános tartalékot növelheti. |
|||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
||||
|
Tanyagondnoki szolgálat (889928) |
+19 |
|
||
|
Általános tartalékok |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
+19 |
||
A nyári diákmunkára fordított bérköltség fedezeteként további 33 eFt érkezett az önkormányzathoz működési célú támogatásként, mely kiadásként a személyi juttatásoknál jelentkezett a diákmunka költségeit nyilvántartó 841403 szakfeladaton |
|||||
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
||||
|
Város és községgazdálkodás (841 403) |
+33 |
|
||
|
Személyi juttatások |
||||
|
Város és községgazdálkodás (841 403) |
|
+33 |
||
Az óvoda épületében keletkezett üvegkárt az Union biztosító megtérítette. A számlát a vállalkozó az önkormányzat, mint biztosított részére állította ki, így a kiadás és a bevétel is az önkormányzati intézményi költségvetésben került számbavételre. |
|||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
+26 |
|
||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
|
+26 |
||
November hónap végén a zöldhulladék szállítását rendelte meg az önkormányzat a Hírös Hulladékgazdálkodási Kft-től az előzetes egyeztetés alapján tonnánként 8 ezer Ft + ÁFA egységáron. A háztartásokban összegyűjtött zöldhulladék súlya 17,74 tonna volt. A számla kiegyenlítése 180 eFt pótelőirányzatot igényel az általános tartalék terhére |
|||||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (382 101) |
|
+180 |
||
|
Általános tartalékok |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-180 |
||
Az önkormányzat 30 fő kezdő létszámmal szervezte meg a téli közfoglalkoztatást november 1-től. A hatósági szerződés alapján 2013-ban előlegként kapott az önkormányzat 3015 eFt-ot, melyből 2.265 eFt személyi juttatásokra, 306 eFt járuléka, 444 eFt pedig eszközbeszerzésre érkezett. A fentiek szerint folyósított előlegen túl a november havi munkabérek alapján az elszámolást is benyújtotta az önkormányzat, s így személyi juttatásra további 2.242 eFt, járulékokra pedig 300 eFt bevétel érkezett. |
|||||
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
||||
|
Téli közfoglalkoztatás (890 444) |
+5.557 |
|
||
|
Személyi juttatások |
||||
|
Téli közfoglalkoztatás (890 444) |
|
+4507 |
||
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
||||
|
Téli közfoglalkoztatás (890 444) |
|
+606 |
||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Téli közfoglalkoztatás (890 444) |
|
+444 |
||
A 2013. évi szociális ellátások tervezése során költségvetési kiadások között számba vett ellátásokhoz tartozó, önkormányzatot terhelő önrész összege a tényadatok alapján korrekcióra kell, hogy kerüljön. Az ellátások normatív támogatása számbavételre került a kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzatok módosításával. Az önrész fedezetére 330 eFt biztosítása szükséges az általános tartalék terhére, mely önrészt a Polgármesteri Hivatal részére intézményfinanszírozásként kell átadni. A tényleges kiadások a hivatali költségvetésben az ellátottak juttatásai között fognak megjelenni. |
|||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
|
+330 |
||
|
Általános tartalékok |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-330 |
||
A vonatkozó BM rendelet értelmében önkormányzatunk 762 eFt központi támogatást kapott szociális célú tűzifa támogatás biztosítására. Az előirányzathoz képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosításként társul a 262/2013. (X. 25.) határozat értelmében 127 eFt önerő, továbbá a szükséges 65 eFt szállítási költségek fedezete. A kiadás az ellátottak juttatásai között jelenik meg. |
|||||
|
Általános tartalékok |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-192 |
||
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
||||
|
Átmeneti segély (882 122) |
|
+127 |
||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
|
+65 |
||
A GTÜ Nonprofit Kft részére az átadáskor a konyha nyersanyagok készletértékesítésként kerültek átadásra. 272 eFt-os összeggel. Az önkormányzati bevételből került finanszírozásra a főzőkonyha személyi juttatás előirányzata 25 eFt-tal, a munkaadókat terhelő járulékok 63 eFt-tal, s a további 184 eFt általános tartalékra helyezésére teszünk javaslatot. |
|||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562 917) |
+272 |
|
||
|
Személyi juttatások |
||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562 917) |
|
+25 |
||
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562 917) |
|
+63 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
+184 |
||
A köztemető fenntartási szakfeladaton a tervezetten felül 60 eFt befizetésére került sor sírhely, vagy urnafülke megváltás összegeként. Itt az eredeti előirányzat növelése indokolt ezzel az összeggel, valamint fel kell vezetni a befizetett ÁFA összegét is a módosított előirányzatok közé. Tekintettel azonban arra, hogy a szakfeladaton a hulladékszállítás költségei a tervezettet meghaladják, így a többletbevételt a többletkiadások fedezetére indokolt fordítani. |
|||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
||||
|
Köztemető fenntartás és működtetés (960 302) |
|
+60 |
||
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
||||
|
Köztemető fenntartás és működtetés (960 302) |
|
+16 |
||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Köztemető fenntartás és működtetés (960 302) |
|
+76 |
||
A könyvtár épületének a helyreállítás helyetti lebontása a vis maior támogatás tervadatára is hatással van. Feladat elmaradás miatt a felújítási kiadásokat csökkenteni kell bruttó 2.593 eFt-tal. Ezzel egyidőben a felhalmozási célú, támogatás értékű bevételek eredeti előirányzatát is csökkenteni kell 2.334 eFt-tal, a különbözetként jelentkező, fel nem használt felhalmozási előirányzat általános tartalékba helyezhető. |
|||||
|
Felújítások |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
-2.593 |
|
||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841 126) |
|
-2.334 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
+259 |
||
Kifizetésre került a TZ-Thermo Bau Kft. részére az IKSZT épületének - pályázati támogatáson túli, egységes külső megjelenést eredményező - homlokzat vakolásának munkadíja 492 eFt-os összeggel. A kiadás fedezetét az általános tartalék terhére jelöljük meg. |
|||||
|
Beruházások |
||||
|
Város- és községgazdálkodás (841 403) |
|
+492 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-492 |
||
A feladat-ellátási szerződés alapján a fogászati alapellátásban az 50 eFt-ot meghaladó javítási költségek az önkormányzatot terhelik. A fogorvos november 11-én jelezte, hogy a fogászati kezelőegység turbinája és mikromotorja meghibásodott, a várható javítási költség az 50 eFt-ot meghaladja. A javítási költséget, mely 69.850,- Ft volt, az önkormányzatnak kellett fizetni. A fedezetet az általános tartalék terhére javaslom biztosítani.
|
|||||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Fogorvosi alapellátás (862 301) |
|
+70 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-70 |
||
A Közbiztonsági Központ belső burkolási munkálatainak költsége 121 eFt volt, melyre eredeti előirányzat nem állt rendelkezésre. A pótelőirányzathoz fedezetet az általános tartalék terhére javaslok biztosítani. |
|||||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Város- és községgazdálkodás (841 403) |
|
+121 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-121 |
||
2013 októberében elkészült a Rendezvényház rendezvénytermében a fénytechnika szerelése és üzembe helyezése. A szerződés alapján az oktatást is elvégezte a vállalkozó. Az általános tartalék terhére javaslom a 348 eFt-os pótelőirányzatot biztosítani, mely a dologi kiadások összegét növeli. |
|||||
|
Dologi kiadások |
||||
|
Város- és községgazdálkodás (841 403) |
|
+348 |
||
|
Általános tartalék |
||||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841 908) |
|
-348 |
||
A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt: |
|||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
|
-469 |
||
|
Személyi juttatások |
||||
|
Család- és nővédelmi gondozás (869 041) |
|
+120 |
||
|
Szociális étkeztetés (889 921) |
|
+100 |
||
|
Tanyagondnoki szolgálat (889 928) |
|
+144 |
||
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
||||
|
Család- és nővédelmi gondozás (869 041) |
|
+33 |
||
|
Szociális étkeztetés (889 921) |
|
+32 |
||
|
Tanyagondnoki szolgálat (889 928) |
|
+40 |
||
|
|
|
|
|
|
Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+377 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
+16 |
|
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
+5.590 |
|
|
Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások |
+7.102 |
|
|
Központosított előirányzatok (működési) |
+310 |
|
|
Egyes szociális feladatok támogatása |
+510 |
|
|
Egyéb központi támogatás |
+1433 |
|
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
-5.269 |
|
|
Központosított előirányzatok (felhalmozási) |
+2.935 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+4.961 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+783 |
|
Dologi kiadások |
|
+1.410 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+889 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
-7.342 |
|
Beruházások |
|
+492 |
|
Felújítások |
|
-2.593 |
|
Általános tartalék |
|
+14.404 |
Összesen |
+13.004 |
+13.004 |
A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 13.004 eFt-tal módosulnak, így 521.242 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a módosítás után 377.050 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében az általános tartalék 14.404 eFt-tal 18.619 eFt-ra változik.
Kiemelt előirányzat módosítást nem eredményez ugyan, de a költségvetési rendelet felhalmozási kiadásokat részletező mellékletében módosítani kell az IKSZT és a Szemők Balázs téri munkálatokra rendelkezésre álló előirányzat megoszálást. Az IKSZT épületének közmű kiváltási munkáira előirányzatot a Szemők Balázs téri munkálatok pályázattal nem érintett részére biztosított eredeti előirányzat nyújt 167 eFt összegben.
Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A munka- és tűzvédelmi tevékenység szerződés módosulásának következményeként az Óvoda, a Civilház és az önkormányzati intézményi költségvetésre eső II. félévi szolgáltatási díj fedezeteként rendelkezésre álló intézményfinanszírozás visszavonásra kell, hogy kerüljön 201 eFt-os összeggel. Ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is csökkenteni kell szintén ezzel a 201 eFt-tal. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
-201 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126) |
|
-201 |
|
A hivatal szakfeladatain kerültek kifizetésre az ellátottak pénzbeli juttatásai. Az aktív korúak ellátására fordított kiadások előirányzatát meg kell növelni a tényadatok alapján 546 eFt-tal melyből 36 eFt RSZS-re, 510 eFt FHT-ra került kifizetésre, a lakásfenntartási támogatás előirányzatának szükségszerű növekedése 264 eFt, az óvodáztatási támogatás előirányzat növekedése 30 eFt. Az önkormányzat az ellátások fedezetét a 840 eFt-os intézményfinanszírozásként biztosítja a Polgármesteri Hivatal költségvetésében, melyből 510 eFt-nak központi finanszírozás, 330 eFt-nak saját forrás a fedezete. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841 907) |
+840 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Aktív korúak ellátása (882 111) |
|
+546 |
|
|
Normatív lakásfenntartási támogatás (882 113) |
|
+264 |
|
|
Óvodáztatási támogatás (882 119) |
|
+30 |
|
A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 823.600,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, az önkormányzati költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is megjelennek. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+824 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117) |
|
+824 |
|
Az önkormányzati intézményi költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként került átvezetésre a jogszabály alapján járó bérkompenzáció fedezete 147 eFt összeggel. Kiadásként a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatokon jelenik meg az alábbiak szerint: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+147 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126) |
|
+84 |
|
|
Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés |
|
+30 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126) |
|
+24 |
|
|
Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés |
|
+9 |
|
A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+683 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati jogalkotás (841 112) |
|
+557 |
|
|
Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126) |
|
-238 |
|
|
Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés |
|
+126 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Önkormányzati jogalkotás (841 112) |
|
+31 |
|
|
Önkormányzati igazgatási tevékenysége (841 126) |
|
+155 |
|
|
Adó, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés |
|
+52 |
|
|
|
|
|
|
A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+871 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-3-302 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+559 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+271 |
|
Dologi kiadások |
|
-4.925 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+1.664 |
Összesen |
-2.431 |
-2.431 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 2.431 e Ft-tal módosulnak, így 82.833 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg változatlanul 4.781 eFt.
Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A munka- és tűzvédelmi tevékenységre vonatkozó szerződés módosulásának következményeként az Óvodára eső II. félévi szolgáltatási díj fedezetét intézményfinanszírozásként kell biztosítani, s ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is meg kell emelni 91 eFt-tal. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+91 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
+91 |
|
Egy óvodai dolgozó 2012. december havi kompenzációjának korrekciójára került sor az év folyamán. A bérkompenzáció kiegészítése 11 eFt-tal növeli a központosított előirányzatokat, mely összeg az Óvoda részére működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy átadásra kerüljön. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+11 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
+9 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
+2 |
|
Az önkormányzattól intézményfinanszírozásként kapott 402e forintból a bérkompenzáció kifizetése került finanszírozásra az alábbi bontásban. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+111 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
+88 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
+23 |
|
A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-961 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
-259 |
|
|
SNI óvodai ellátás (851 012) |
|
-498 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851 011) |
|
-97 |
|
|
SNI óvodai ellátás (851 012) |
|
-107 |
|
|
|
|
|
|
A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-1.914 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-660 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-179 |
|
Felhalmozási célú kiadások |
|
-1.075 |
Összesen |
-1.914 |
-1.914 |
A fentiek alapján a Gólyafészek Óvoda bevételi és kiadási főösszegei 1.914 eFt-tal módosulnak, így 72.301 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 11.819 eFt-ra változik.
Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A munka- és tűzvédelmi tevékenységre vonatkozó szerződés módosulásának következményeként a Civilházra eső II. félévi szolgáltatási díj fedezetét intézményfinanszírozásként kell biztosítani, s ezzel egyidőben a dologi kiadások előirányzatát is meg kell emelni 30 eFt-tal. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzat elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+30 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|
|
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) |
|
+30 |
|
A Képviselő-testület a 286/2013. (XI. 21.) határozatával döntött a 2013. évi költségvetésben kiemelt előirányzatként szereplő személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok kötelezettséggel nem terhelt kiadási előirányzatainak felhasználásáról, valamint adott felhatalmazást a költségvetési szervek közötti előirányzatok szükséges átcsoportosításához. Ennek értelmében az alábbi módosítások átvezetése indokolt: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-191 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890 211) |
|
+50 |
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) |
|
-68 |
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910 123) |
|
-152 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890 211) |
|
+14 |
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) |
|
-17 |
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910 123) |
|
-18 |
|
A költségvetési szerv 890505 és a 910502 szakfeladatai közötti előirányzatok átrendezése a személyi juttatások tekintetében 68 eFt-tal, valamint a járulékok tekintetében 21 eFt-tal a pontosság érdekében célszerű. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) |
|
+68 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910 502) |
|
-68 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890 505) |
|
+21 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910 502) |
|
-21 |
|
|
|
|
|
|
A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei |
+124 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+56 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
+53 |
|
|
Működési célú kamatbevétel államháztartáson kívülről |
+3 |
|
|
Működési célú átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről |
+247 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-2.126 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-170 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-21 |
|
Dologi kiadások |
|
-1452 |
Összesen |
-1.643 |
-1.643 |
A fentiek alapján a Civilház bevételi és kiadási főösszegei 1.643 eFt-tal módosulnak, így 6.183 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra, míg a konszolidált bevételek 525 eFt-tal.
Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei |
+124 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+1.304 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
+69 |
|
|
Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről |
+3 |
|
|
Működési célú támogatások elkülönített állami pénzalaptól |
+5.590 |
|
|
Működési célú átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről |
+247 |
|
|
Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások |
+7.102 |
|
|
Központosított előirányzatok |
+310 |
|
|
Egyes szociális feladatok támogatása |
+510 |
|
|
Egyéb központi támogatások |
+1.433 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-7.342 |
|
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
-5.269 |
|
|
Központosított előirányzatok (felhalmozási) |
+2.935 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+4.690 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+854 |
|
Dologi kiadások |
|
-6.042 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+2.553 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
-7.342 |
|
Beruházások |
|
+492 |
|
Felújítások |
|
-2.593 |
|
Általános tartalék |
|
+14.404 |
Összesen |
+7.016 |
+7.016 |
A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei +7.016 eFt-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása +14.358 eFt. A bevételi főösszeg 682.559 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 538.367 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. Az általános tartalék 14.404 eFt-tal módosulva 18.619 eFt-ban kerülhetne meghatározásra. A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a - 120.109 Ft-ról - 105.705 eFt-ra változna.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2014. február 5.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester