Vissza

4. napirendi pont

 

 

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 2/2014. (II.14.) önkormányzati rendelet módosítására

 

Előterjesztő:             Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:                  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező:             Valamennyi Bizottság

Iktatószám:      …………./2014.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 2/2014. (II.14.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendelet első módosítására teszek javaslatot az előterjesztésben. Az összesített költségvetés bevételi és kiadási eredeti előirányzatának főösszege 932.428 eFt, konszolidált főösszege 771.239 eFt., melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetés bevételi- és kiadási főösszege 770.256 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 609.067 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 81.407 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 618 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 70.606 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 57 eFt-tal, valamint a

-       Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 10.159 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 308 eFt-tal került jóváhagyásra.  

 A 2014. évi költségvetés előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszek javaslatot:

 Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások - önkormányzati intézményi költségvetés

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

Az e-útdíjra tekintettel az önkormányzatok a gépjárműadó bevétel kiesése miatt ellentételezést kapnak az államtól. Esetünkben ez 77 eFt többletbevételt eredményez. Az előirányzat számbavétele elkerülhetetlen. A bevétellel szemben az általános tartalék növelése javasolt.

 

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel (018010)

B115

Működési célú központosított előirányzatok

+77

 

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

+77

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok

önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

 A Képviselő-testület a 49/2014. (II. 27.) határozatával döntött az általános tartalék terhére a Vár úti buszöböl aszfaltozási munkáira 478 eFt + ÁFA kiadási fedezet biztosításáról. Az előirányzatok átvezetése indokolt.

 

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása (045160)

K71

Ingatlanok felújítása

 

+478

K74

Felújítási célú előzetesen felszámított ÁFA

 

+129

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

-607

A Képviselő-testület a 39/2014. (II. 13.) határozatával döntött a 806 hrsz-ú ingatlan 10 %-ának megfelelő tulajdoni arány megvásárlásáról 280 eFt összegben az általános tartalék terhére. A döntés az ügyvédi munkadíjra és a földhivatali eljárási díjakra is vonatkozik, mely összességében 45 eFt előirányzatot igényel.

 

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (013350)

K62

Ingatlanok beszerzése, létesítése

 

+325

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

-325

A Képviselő-testület a 47/2014. (II. 27.) határozatában hagyta jóvá az óvodában az óraadó gyógypedagógus megbízási szerződésének fedezetét, melyet az intézmény számára finanszírozásként kell átadni az általános tartalék terhére. Tényleges kiadásként az óvodánál személyi juttatások és szociális hozzájárulási adó és munkaadót terhelő járulékok rovatrenden fog megjelenni.

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

+99

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

-99

A Pest Megyei Kormányhivatal 2013-ban elmulasztotta leszámlázni a gombai köztisztviselő közigazgatási szakvizsgájához társuló 77 eFt-os költséget. Ennek eredeti előirányzata a költségvetésben tervezésre nem került, azonban a számla kiegyenlítéséhez szükséges a fedezet biztosítása. 

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

+77

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

-77

A költségvetés tervezésekor elmaradt a védőnői szolgálat egyes kiadásainak tervezése, így a védőnői munkát segítő egyesületi tagdíj, továbbá a szakmai napok útiköltség térítésének tervezése, valamint kisebb karbantartásokra költségfedezet. Az összességében 48 eFt-os előirányzat általános tartalék terhére történő biztosítását kérjük.

 

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás (074031)

K1109

Közlekedési költségtérítés

 

+15

K334

Karbantarási-, kisjavítási szolgáltatások

 

+20

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

+8

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+5

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

K512

Általános tartalékok

 

-48

A Petőfi utcai ingatlan értékesítéséből 13 millió forint bevétellel számol a költségvetés, mely az

önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége elnevezésű kormányzati funkción (011130) került számbavételre. Helyesen az „önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok” elnevezésű, 013350 számú kormányzati funkción kell szerepeltetni. Az előirányzat korrekció az alábbiak szerint indokolt

 

Önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

B52

Ingatlanok értékesítése

-13.000

 

 

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (013350)

B52

Ingatlanok értékesítése

+13.000

 

A költségvetés tervezésekor eredeti előirányzatként nem került számbavételre a közművelődési programok között a pálinkaversenyhez kapcsolódó költségek fedezete. A díjazásokhoz kiosztásra kerülő serlegek 47 eFt előirányzatot, a részvevők számára biztosított vacsora és egyéb élelmezési szolgáltatás 80 eFt előirányzatot igényel. A kiadások tételesen a Civilháznál fognak jelentkezni, fedezetét az általános tartalék terhére javaslom biztosítani intézményfinanszírozásként.

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

 

 

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

+127

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

 

K512

Általános tartalékok

 

-127

Az önkormányzat által biztosított étkeztetési feladatok ellátásához kapcsolódó előirányzatok módosítása és pótelőirányzatok biztosítása szükséges ahhoz, hogy az óvodai gyermekétkeztetés és a szociális étkeztetés feladatfinanszírozásához kapcsolódó központi támogatással év végén el tudjunk számolni, és ne kerüljön sor normatíva visszafizetésre.

A szociális étkeztetéshez hasonlóan a gyermekétkeztetés is kötött felhasználású támogatásnak minősül 2014-től kezdődően. A MÁK tájékoztatása szerint a támogatás elszámolása esetünkben kizárólag vásárolt élelmezésként, vagyis számlák alapján lehetséges. Az e célra kapott normatíva átadása a GTÜ Kft. részére tehát nem jelent jogszerű támogatás felhasználást. A Kft. minden egyes adag ételt számláz az önkormányzat részére 2014-ben mind a szociális étkeztetés, mind az óvodai gyermekétkeztetés esetében. Ez a dologi kiadások megfelelő rovatán jelentős előirányzat növekedést eredményez. Ezzel párhuzamosan a bevételi előirányzat is nőni fog, mert a térítési díjakból származó bevételeknek az önkormányzat könyvelésében is meg kell jelenni. A gazdasági társaság az elmúlt féléves gyakorlatnak megfelelően, teljesítve a megállapodásban erre vonatkozó megbízást, beszedi a térítési díjakat, de számla alapján át kell, hogy utalja az önkormányzat részére.  

 

Tekintettel arra, hogy a GTÜ Kft. a biztosított étkeztetést maradéktalanul leszámlázza, ezzel a bevételei növekednek, s így lehetőség nyílik a korábban meghatározott támogatás összegének 6.326 eFt-tal történő csökkentésére a 066020, város- és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások elnevezésű kormányzati funkción, a K511 rovaton, mely összeg a 900070 számú, fejezeti és általános tartalékok elszámolása elnevezésű kormányzati funkción, a K512 rovaton az általános tartalékot növelheti.

 

A 096010 számú, óvodai intézményi étkeztetés kormányzati funkción 1.428 eFt szerepelt eredeti előirányzatként a K511 rovatrenden egyéb működési célú támogatásként. Ez az 1.428 eFt a GYVT-ben részesülő, valamint a 3 és több gyermekes családok óvodás korú gyermekeinek szülők által meg nem térítendő étkezési költségét fedezte volna a nyersanyagnorma mértékéig. Ennek az 1.428 eFt-nak az áthelyezése indokolt a K332 rovatra, a vásárolt élelmezés költségeinek fedezeteként. Bevételként kell szerepeltetni a B405 rovaton a térítési díjak összegét 4.498 eFt-tal. A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. a tervadatok alapján az óvodai intézményi étkeztetésre tekintettel nettó 10.523 eFt-os számlát fog kibocsátani, melyhez 2.841 eFt ÁFA fizetési kötelezettség fog társulni. A K332 rovaton így 1.428 eFt-on túl 9.095 eFt, valamint a K351 rovaton 2.841 eFt pótelőirányzatot kell biztosítani a kiadások fedezeteként. A bevétel figyelembe vételével ez 7.438 eFt általános tartalék igénybevételét jelenti.

 

A 107051 számú, szociális étkeztetés kormányzati funkción 11.207 eFt szerepelt eredeti előirányzatként a K511 rovatrenden egyéb működési célú támogatásként. Ez a 11.207 eFt a a szociális étkeztetésben részesülők térítési díj befizetéseit egészítette volna ki a nyersanyagnorma mértékéig.  Ennek az 11.207 eFt-nak az áthelyezése indokolt a K332 rovatra, a vásárolt élelmezés költségeinek fedezeteként.

Bevételként kell szerepeltetni a B405 rovaton a térítési díjak összegét 8.420 eFt-tal. A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. a tervadatok alapján a szociális étkeztetésre tekintettel nettó 16.019 eFt-os számlát fog kibocsátani, melyhez 4.325 eFt ÁFA fizetési kötelezettség fog társulni. A K332 rovaton így a 11.207 eFt-on túl 4.812 eFt, valamint a K351 rovaton 4.325 eFt pótelőirányzatot kell biztosítani a kiadások fedezeteként. A bevétel figyelembe vételével ez 717 eFt általános tartalék igénybevételét jelenti.

 

Város- és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások (066020)

 

 

K511

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

 

-6.326

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

 

K512

Általános tartalékok

 

+6.326

 

Óvodai intézményi étkeztetés (096010)

 

 

B405

Ellátási díjak

+4.498

 

K332

Vásárolt élelmezés

 

+10.523

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+2.841

K511

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

 

-1.428

K512

Tartalékok

 

-7.438

 

Szociális étkeztetés (107051)

 

 

B405

Ellátási díjak

+8.420

 

K332

Vásárolt élelmezés

 

+16.019

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+4.325

K511

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

 

-11.207

K512

Tartalékok

 

-717

A 2014. március 13-án megtartott rendkívüli ülésen hozott 54/2014. (III. 13.) képviselő-testületi határozat alapján az általános tartalék csökkentése mellett kerül biztosításra kiadási előirányzat pályázatírói feladatok ellátására 300 eFt + ÁFA összegben.

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

 

K337

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

+300

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+81

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

 

K512

Általános tartalékok

 

-381

 

 Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B115

Működési célú központosított előirányzatok

+77

 

B405

Ellátási díjak

+12.918

 

K1109

Közlekedési költségtérítés

 

+15

K332

Vásárolt élelmezés

 

+26.542

K334

Karbantartási-, kisjavítási szolgáltatások

 

+20

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

+308

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

+7.252

K511

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

 

-18.961

K512

Tartalékok

 

-3.416

K62

Ingatlanok beszerzése, létesítése

 

+325

K71

Ingatlanok felújítása

 

+478

K74

Felújítási célú előzetesen felszámított ÁFA

 

+129

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

+303

Összesen (konszolidált) 

12.995

12.995

  Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

2013. évi köztisztviselői közigazgatási szakvizsga költségfedezeteként biztosított finanszírozás terhére kerül az előirányzat számbavételre.

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+77

 

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

 

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+77

2014. évben a Magyar Államkincstár nem tudja biztosítani a jogszabályi változásoknak megfelelő TATIGAZD programot a könyveléshez, az Önkormányzat által választott „ASP” projekt várhatóan 2016-ban valósul meg. Az Önkormányzat a közbenső időben az EPER program bérlésével valósítja meg a könyvelést, mely alkalmas az Államkincstár felé kötelezően elkészítendő jelentésekre. Az EPER program 2014. évi költsége 479 eFt, melynek fedezete - általános tartalék igénybe vétele nélkül - az alábbi előirányzatok átcsoportosításával biztosítható.    

 

Önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

 

 

+377

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+76

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

 

-281 

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

-76

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

 

-96

  A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+77

 

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

 

-281

K2

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-76

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

 

+377

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

-96

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+77

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+2.141

K352

Fizetendő ÁFA*

 

-2.065

Összesen

+77

+77

 

*A hivatali költségvetésben a részletező táblában korrigálásra került a K351-K352 között az ÁFA összegének feltüntetése. Helyesen a 2.065 eFt-os előirányzatnak a K351 rovaton kell szerepelnie.

 Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Képviselő-testület a 47/2014. (II. 27.) határozatában hagyta jóvá az óvodában az óraadó gyógypedagógus megbízási szerződésének fedezetét, melyet az intézmény számára finanszírozásként kell átadni az általános tartalék terhére. Tényleges kiadásként az óvodánál személyi juttatások és szociális hozzájárulási adó és munkaadót terhelő járulékok rovatrenden fog megjelenni.

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+99

 

 

SNI igényű gyermekek óvodai nevelésének ellátásának szakmai feladatai (091120)

 

 

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

+78

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+21

 A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+99

 

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

+78

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+21

Összesen

+99

+99

 Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Civilháznál számításba vett bérbeadási bevételből 308 e Ft bevétellel számol a költségvetés, mely az „önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok” elnevezésű, 013350 számú kormányzati funkción szerepel. A rovatrend szerint azonban a B402-ről át kell helyezni az előirányzatot a B404-re, mert a KGR rendszerben csak itt lehetett eredeti előirányzatot rögzíteni.

 

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (013350)

B402

Szolgáltatások ellenértéke

+308

 

B404

Tulajdonosi bevételek

-308

 

A költségvetés tervezésekor eredeti előirányzatként nem került számbavételre a közművelődési programok között a pálinkaversenyhez kapcsolódó költségek fedezete. A díjazásokhoz kiosztásra kerülő serlegek 47 eFt előirányzatot, a részvevők számára biztosított vacsora és egyéb élelmezési szolgáltatás 80 eFt előirányzatot igényel. A kiadások tételesen a Civilháznál jelentkeznek a kapott , intézményfinanszírozás terhére az alábbiak szerint serlegvásárlás bruttó 47 eFt, vásárolt élelmezés bruttó 80 eFt.

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+127

 

 

Közművelődés - Hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása (082092)

 

 

K313

Árubeszerzés

 

+37

K332

Vásárolt élelmezés

 

+63

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+27

A kisértékű tárgyieszköz beszerzés eredeti előirányzatát a vonatkozó Kormányrendelet értelmében át kell tenni a K64 rovatrenddel jelölt egyéb tárgyi eszközök beszerzése,  létesítése sorba.

 

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése (086020)

K313

Kisértékű tárgyieszköz beszerzés

 

-130

K64

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése

 

+130

 A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B402

Szolgáltatások ellenértéke

+308

 

B404

Tulajdonosi bevételek

-308

 

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+127

 

K313

Árubeszerzés

 

-93

K332

Vásárolt élelmezés

 

+63

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+27

K64

Egyéb tárgyieszközök beszerzése, létesítése

 

+130

Összesen

+127

+127

  Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B115

Működési célú központosított előirányzatok

+77

 

B402

Szolgáltatások ellenértéke

+308

 

B404

Tulajdonosi bevételek

-308

 

B405

Ellátási díjak

+12.918

 

B816

Központi-, irányítószervi támogatás

+303

 

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

 

-281

K1109

Közlekedési költségtérítés

 

+15

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

+78

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-55

K313

Árubeszerzés

 

-93

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

 

+377

K332

Vásárolt élelmezés

 

+26.605

K334

Karbantartási-, kisjavítási szolgáltatások

 

+20

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

 

+212

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+77

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

+9.420

K352

Fizetendő ÁFA

 

-2.065

K511

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

 

-18.961

K512

Tartalékok

 

-3.416

K62

Ingatlanok beszerzése, létesítése

 

+325

K64

Egyéb tárgyieszközök beszerzése, létesítése

 

+130

K71

Ingatlanok felújítása

 

+478

K74

Felújítási célú előzetesen felszámított ÁFA

 

+129

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

+303

 

Összesen

+13.298

+13.298

 

Konszolidáció

-303

-303

Összesen (konszolidált)

+12.995

+12.995

 

A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 13.298 eFt-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása 12.995 eFt. A bevételi főösszeg 945.726 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 784.234 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. Az általános tartalék 3.416 eFt-tal módosulva 2.941 eFt-ban kerülhetne meghatározásra.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2014. március 15.      

                                                                          Tisztelettel:

 

                                                                                                             Lehota Vilmos s.k.

                                                                                                             polgármester

  Költségvetési rendelet módosítás mellékletei

Költségvetési módosító rendelet