Vissza

6. napirendi pont

Előterjesztés

a képviselő-testület 2009. december 10-én megtartandó ülésére

 

Tárgy:  Beszámoló a polgármesteri hivatal tevékenységéről

 

Előterjesztő:  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Ügyiratszám:  1612/2009.

Véleményező: valamennyi bizottság

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2009. február 5-én tartott ülésén tárgyalta meg és fogadta el a 2009. évi munkatervét, amelyben a polgármesteri hivatal tevékenységéről szóló beszámoló a december 10-ei ülés egyik napirendi pontjaként került meghatározásra.

 

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) ad felhatalmazást a képviselő-testületeknek egységes hivatal létrehozására - polgármesteri hivatal elnevezéssel - az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására. A felhatalmazással élve Gomba Község Önkormányzata az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI.27.) sz. rendeletébe iktatott a polgármesteri hivatal működését meghatározó szabályozást. Ennek értelmében hagyta jóvá a képviselő-testület két évvel ezelőtt a polgármesteri hivatal feladat-ellátásának szervezeti kereteit és munkarendjét is meghatározó szervezeti és működési szabályzatot a 126/2007. (XII.10.) számú határozatával.

 

A beszámolóban igyekszem mellőzni a számszerű adatokat, bár sok esetben az egyes tevékenységek mennyiségi mutatói igen beszédesen jellemezik az ügyintézők leterheltségét, a hivatalban egész évben folyó igen sokrétű munkát.

 

A jogszabályok által generált és az önkormányzati működés során jelentkező feladatok meghatározzák egyrészt a hivatal működésének személyi, másrészt - nagy mértékben - tárgyi feltételeit is.

 

A Polgármesteri hivatalban az alapvető tárgyi feltételek biztosítottak. A tárgyi feltételek biztosítása körében mindenképpen említést kell tenni a mindennapi munkavégzést elősegítő informatikai és irodatechnikai háttérről. Az iktató program hatékonyabb működését is szolgálta az internet sávszélességének növelése. A szerverbővítés megteremtette a lehetőséget ahhoz, hogy az önkormányzati honlapon belül a községházi információs portál a jelenlegi struktúrájában és tartalmával szolgálja a közigazgatás iránt érdeklődőket. Az adóprogramhoz integrált újabb A3-as nyomtató az ergonómiai körülmények javítása mellett a  adóügyben kézbesítésre kerülő iratok külső megjelenésében számottevő előrelépést jelentett. Természetesen van még tennivaló a tárgyi feltételek tekintetében. A Községháza épülete, annak műemlékjellege adottság. A költségvetés ez évben is tartalmazott a belső felújításra több mint 4 millió forintot. Az előirányzat töredéke lett felhasználva a beszámoló készítésének időpontjáig. Jelentős változást hozhat majd a belső rekonstrukció, hiszen az egy-egy helyiségbe zsúfolt munkaállomások nem mindig szolgálják sem a zavartalan ügyfélfogadást, sem a nyugodt munkavégzést.

A tárgyi feltételek mellett szükségszerű a személyi feltételek taglalása is. Az önkormányzat 2009. évi költségvetéséről szóló 3/2009. (II.6.) sz. rendelet a 48 fős önkormányzati engedélyezett létszámon belül 9-es mellékletében az önkormányzati igazgatási tevékenység, vagyis a polgármesteri hivatal esetében 10,75 fővel számol. E létszámon belül került meghatározásra a részmunkaidős takarító munkakör 0,75 főként, továbbá a településüzemeltetéshez elengedhetetlen karbantartói és a közfoglalkoztatottak irányítását végző fizikai csoportvezetői munkakör. A fenti létszámkereten túl július 1-től tanyagondnok segíti a szociális feladatok ellátását.

 

Az adó-, az anyakönyvi-, a gyámügyi-, a műszaki-településfenntartási-, a szociális- és általános igazgatási feladatok az ügyiratkezelés, illetve testületi munka támogatása mellett 5 köztisztviselőre hárulnak.  A köztisztviselők túlterheltek, a határidők betartása egyre nehezebb. Az egymás után megjelenő, sokszor egymásnak is ellentmondó jogszabályok nyomon követése egyre kilátástalanabb. Szinte lehetetlen kikerülni a minőségi munka legnagyobb veszélyét jelentő rutinos feladatellátást. Hatékony külső segítséget az apparátus kevés esetben kap, a felettes szervektől kért állásfoglalás a jogszabályok megismétlését tartalmazza. Előfordult, hogy fellebbezési eljárás során helyi viszonyok figyelembe vétele nélkül helyeztek hatályon kívül szankciót tartalmazó döntést, megerősítve ezzel az állampolgárt a jogkövető magatartástól való eltérésben. Mindemellett az igazgatási tevékenység ellátása ha nem is zavartalan, de nem hordozza magán az azonnali beavatkozás igényét mindaddig, amíg közfoglalkoztatás keretében az adminisztrációs feladatok megoldása biztosított.  A személyi feltételek taglalása során kell említést tenni a humánerőforrás fejlesztés biztosítása érdekében tett intézkedésről. Egy köztisztviselő felsőoktatás keretében kezdte meg szakmai ismereteinek bővítését. A munka melletti tanulással megszerzett tudás azonnali hasznosulása is biztosított.

 

Az önkormányzati gazdálkodási tevékenységhez a hivatali szmsz 2 fő alkalmazását biztosítja. Ez a létszám sajnos még akkor is kevésnek bizonyulna az egyre több adminisztrációt követelő pénzügyi munkához, ha a státusz folyamatos betöltése megoldott lenne. A költségvetési évet úgy kezdtük 2009. januárjában, hogy a gazdálkodási előadói állás betöltetlen volt. A 2008. évi zárszámadás elkészítése, az elmúlt év könyvelésének befejezése, a 2009. évi költségvetés államkincstári rendszerben történő rögzítése megbízás alapján volt csak biztosítható. Az év közepén enyhült valamelyest a nyomás, amikor önkormányzati gazdálkodási rendszert ismerő dolgozó kinevezésére kerülhetett sor. Sajnos a próbaidő alatt előadónk jogviszonya megszűnt, a gazdálkodási feladatok ellátása ismét szükséghelyzetet teremtett. Jobb megoldás nem lévén - szakértői megbízás mellett - belső helyettesítés elrendeléséhez kellett ismét folyamodni. A munkakör-térképek között gazdálkodási előadó I. megnevezéssel jelölt státusz ismét pályázati eljárás útján vár betöltésre.

 

A Polgármesteri Hivatalban működő informatikai feladok ellátása, illetve az alkalmazott szoftverek naprakész frissítése, új szoftver illetve hardver eszközök beüzemelése, a segédanyagok beszerzéséről való gondoskodás is jelentős feladat, melynek ellátása - dolgozóink közreműködése mellett - vállalkozói szerződés keretében biztosított.  A számítógépes konfigurációk javításait, karbantartásait, amennyiben a felmerülő hibát nem tudjuk megoldani, megrendelés alapján végeztetjük el.

 

A postai költség az adóigazgatási feladatok ellátásához, illetve a Fundamenta-Lakáskassza előtakarékossági szerződéseinek lezárásához kapcsolódóan jelentősen megnövekedett annak ellenére, hogy a helyi küldemények kézbesítése az önkormányzati alkalmazottak és közfoglalkoztatottak bevonásával történt.

 

A polgármesteri hivatal tevékenysége az Ötv-ből eredeztethetően is kettéválik. A tennivalók egyrészt az önkormányzat működésével, másrészt az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával függenek össze.

 

Az önkormányzati működés támogatása során jelentkeznek az ülések előkészítéséhez, az előterjesztések koordinálásához, az ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséhez, a döntések végrehajtásához fűződő feladatok. Az ülések napirendi pontjaihoz tartozó anyagok e-mailen kerülnek megküldésre, amely költség- és időmegtakarítást eredményez. A jelenlegi gyakorlat továbbfejlesztésére az ún. Egységes Döntéstámogató Rendszer bevezetésével nyílhat lehetőség. A beszámoló időpontjáig a Képviselő-testület összesen 14 ülést tartott, melynek során az egyebek napirendi pont keretében megvitatott kérdésekkel együttesen 168 téma volt tárgysorozaton.  A napirendi témák számának 2-3 szorosa, vagyis 4-500 közé tehető a képviselő-testület tagjai által áttanulmányozott dokumentumok mennyisége. Az ülés előkészítő munka eredményeként 26 rendeletet alkotott és 234 határozatot hozott a testület.

 

A TERKA program keretében a képviselő-testületi jegyzőkönyvek elektronikus formában is megküldésre kerülnek a területileg illetékes államigazgatási hivatal részére. Az ülések jegyzőkönyvei, a rendeletek és határozatok a honlapon rendszerezett formában minden érdeklődő számára elérhetőek. A képviselői munka elengedhetetlen feltétele a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségek teljesítése, mely az év elején rendben lezajlott.

 

Jókora többletfeladatot jelentett az elmúlt évben megkezdődött belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv átültetésével kapcsolatban a helyi rendeletek felülvizsgálata. Ennek során áttekintettük a helyi rendeleteinket, az ütemterv alapján határidőben elküldtük a részjelentéseket az államigazgatási hivatalhoz, s előkészítettük a Képviselő-testület felé a szükséges rendelet-módosításokat.  

 

 

Az államigazgatási eljárások során az ügyek döntésre való előkészítése és végrehajtása történik.

 

Az iktatott ügyiratok száma is jelentős emelkedést mutat az elmúlt évihez képest. A főszámra iktatott ügyiratok száma meghaladta az 1600-at, míg az alszám-iktatás 1944 db. Mindehhez járul hozzá az adóigazgatásban ügydarab nyilvántartóval regisztrált közel 4438 db irat. Jelentős az a dokumentum mennyiség, melynek iktatására egy-egy főszám foglalásával került csupán sor, de közülük például egyetlen főszám takarja a lakáskasszához fűződő 903 szerződés felülvizsgálatát, módozatváltását, és egyedi intézkedést igénylő eseteit.

 

A szociális tevékenységre kiemelt figyelmet fordítok a beszámolóban. A gyermekvédelem területéről az áprilisi képviselő-testületi ülésre átfogó beszámoló készült. A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 2009. január 1-től hatályba lépő változásai nagy terhet róttak a szociális feladatot ellátó köztisztviselőkre. Felülvizsgáltuk az aktív korúak rendszeres szociális segélyére vonatkozó jogosultságot, ez alapján elkülönítettük a továbbra is rendszeres szociális segélyben részesülő 55 év felettieket, és a rendelkezésre állási támogatásra jogosultakat. Közülük kerültek ki a közfoglalkoztatott személyek. A beszámolási időszakban összesen 18 fő foglalkoztatása valósult meg az önkormányzatnál döntő többségében kommunális feladatok ellátására, segédmunkás munkakörben. Új feladat volt még ennek kapcsán a Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis bevezetése, mely egy számítógépes nyilvántartást takar, ennek feltöltése, naprakészen tartása is jelentős időt vesz igénybe.

 

Közgyógyellátásban 24 fő, közlekedési támogatásban 19 fő, ápolási díjban 14 személy részesül. Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságot, családi állapot, élettársi kapcsolatról szóló igazolást hatósági bizonyítvány formájában 6 esetben adtunk ki. Jelentős feladat a krízishelyzetbe került családok támogatásához benyújtott kérelmek felülvizsgálata és továbbítása a nyugdíjfolyósító igazgatóság felé. További feladatot jelent a védett fogyasztói státus vizsgálata a közszolgáltatók jelzése alapján. Szociális étkeztetés igénylése 29 esetben került elbírálásra. Lakásfenntartási támogatásról 44 fő esetében született döntés, temetési segély 11 fő részére került megállapításra, köztemetésre 4 elhunyt esetében került sor.

 

Lebonyolítottuk a nyári szociális gyermekétkeztetést, melynek keretében 11 héten keresztül 28 gyermek részesült ebben a támogatási formában.

 

 

A Szociális és Gyámügyi Bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéseinek előkészítését is a szociális előadó végzi. A bizottság a beszámoló készítésének időpontjáig 139 határozatot hozott. Átmeneti segély iránti kérelemről 75 alkalommal kellett határozni. Az elmúlt év hasonló időszakában ez 35 kérelmet jelentett, így a rendkívüli ellátás iránt benyújtott kérelmek  több, mint 100 %-os növekedése mutatható ki az eltelt egy év alatt. Az év során két fellebbezésre került sor, a képviselő-testület egy esetben helybenhagyta az első fokú határozatot, egy alkalommal pedig megváltoztatva azt támogatást odaítéléséről döntött.

 

Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati pályázatok alapján 4 hallgatót támogatott a bizottság.

 

Az anyakönyvi teendők ellátása során egy Gombán született csecsemő anyakönyvi eseményét kellett rögzíteni, 7 házasságkötésre került sor és 11 esetben volt szükség gombai haláleset anyakönyvezésére. A  hagyatéki ügyintézéshez fűződő ügyek száma jelentősen meghaladva a helyi anyakönyvezés létszámát 65 esetben igényelte hagyatéki leltár felvételét.

 

A népesség-nyilvántartási feladatok ellátása során 163 személy esetében kellett lakcímváltozás bejelentése érdekében intézkednünk.

 

Szeptember hónapban került sor a tüdőszűrő megszervezésére a Civilházban. Az előkészítő munkát a hivatal köztisztviselői végezték, a szűrés lebonyolításában közreműködtek a Vöröskereszt aktivistái.

 

Elvégeztük egy korábbi képviselő-testületi határozat végrehajtását, és tájékoztattuk a földhivatalt, illetve az érintett ingatlantulajdonosokat a tóparti utcanév változásokról.

 

Az adóigazgatásban év elejétől hatályos helyi adókról szóló 32/2008. (XII.12.) sz. rendelet végrehajtása jelentős kampánymunkát okozott. Első teendő a szükséges adóbevallások ingatlantulajdonosokhoz történő eljuttatása volt. Nem segítette a bevallási nyomtatványok előállítását az elmúlt év utolsó napjaiban hozott PM rendelet, mely meghatározta a bevallások tartalmi, és jelentős mértékben a formai követelményeit is.

 

A bevallások benyújtására nyitva álló határidő előtt két napon keresztül a tanácsteremben „központosított ügyintézést” szerveztünk. A polgármesteri hivatal teljes köztisztviselői állománya rendelkezésre állt, hogy segítse a nyomtatványok kitöltését, az adóbevallási kötelezettségek teljesítését. Ezt követte a bevallások feldolgozása, az új rendelet értelmében a fizetendő adót tartalmazó határozat meghozatala, postázása és kézbesítése.

 

Az ingatlan-nyilvántartás - sokszor elavult - adatai alapján került sor az építmény-, telek- és idegenforgalmi adóbevallások teljességi ellenőrzésére. Segítséget ez esetben a korábban megrendelt TakarNet rendszer nyújtott. Teljességi ellenőrzés keretében minden ingatlantulajdonos felszólítást kapott, aki nem nyújtott be bevallást a tulajdonában lévő gombai ingatlan után.

 

Az adóügyben dolgozó kolléganő intenzív munkavégzése ellenére sem jutott elég idő az év első kétharmadában az adóhátralékok behajtására. Még úgy sem, hogy munkájához adminisztratív segítséget kapott, és feladatai ellátásához a kollégák folyamatos segítségét is élvezhette.  Október közepétől azonban e téren is változás következhetett be. A gépjárműadó, kommunális- és iparűzési adóhátralék október 12-én nyilvántartott összege meghaladta a 16 millió forintot. December 2-án a három adónemben összehasonlítást végeztem, és 52,19 %-os hátralékcsökkenés volt kimutatható. Ezen belül a kommunális adóhátralék csökkenés 8,5 %-os, a gépjárműadó hátralék csökkenés 63, 8 %-os, míg az iparűzési adóhátralék csökkenés 40,4 %-os mértéken regisztrálható.

 

A szeptember hónap elején kiküldött adófolyószámla egyenleg értesítőinek kézbesítése, majd a befizetési határidő lejárta után került sor a végrehajtási eljárást megindítását is kilátásba helyező végzés kibocsátására, az éven túli adó tartozással érintett gépjárművek forgalomból történő kivonására. Folyamatban van az adótartozással rendelkező lakosokról a releváns adatok beszerzése az  APEH-től és az OEP-től, továbbá megtettük az intézkedést az adóvisszatartási jog érvényesítése érdekében is. 

 

A 2009. január 1-től érvényes három új adónemben a hátralék összege 715 ezer forint. Az adóhiány feltárása érdekében végzett munka eredményeként - vagyis a hiánypótlási felszólítások alapján - összességében több mint 900 ezer forint adó megállapítására került sor ezideig.

 

Az adóigazgatás terén vannak még elmaradások, azonban a helyi adókat érintő törvénymódosítás éppúgy nem segíti a jövőbeni munkánkat, mint ahogy a jövő évi költségvetési bevételek növekedését sem támogatja.

 

Az adónem váltás által generált igen nagy ügyfélforgalommal járó bevallási teendőkhöz hasonló volumenű feladatot jelentett a Fundamenta-Lakáskassza előtakarékossági szerződések egyedi lezárását segítő felülvizsgálat. A szerződések 2/3-át érintő módozatváltást az érdekelt ügyfelek passzivitása miatt nem sikerült teljes mértékben megvalósítani. Ennek ellenére e témakörben is szükség volt a teljes apparátus bevonásával megvalósított központosított ügyintézés. Az előtakarékossági szerződések lezárásával az elmúlt ülésen foglalkozott részletesen a Tisztelt Képviselő-testület, így ezen ügytípus számszaki ismertetésétől e helyen eltekintek.

 

Egyre nagyobb terhet jelent az adók módjára behajtandó köztartozások kezelése. A hulladékkezeléssel megbízott közszolgáltató havonta jelentkezik a hátralékos listákkal. Folyamatosan ismételt kérésünkre szeptember hónapban csatolták az adók módjára történő behajtást megfogalmazó megkeresésükhöz a jogszabály által előírt bizonyító erejű dokumentumokat.    Az adók módjára történő behajtás azonban nem csak elmaradt közszolgáltatási díj behajtást takar. Szinte heti rendszerességgel érkezik meg nem fizetett közlekedési szabálysértési bírság behajtására vonatkozó intézkedés a bírságoló rendőrkapitányságoktól.

 

2009. június 07-én törvényes és eredményes Európai Parlamenti képviselői választások lebonyolításában vettünk részt. A választás informatikai támogatása az ASZA rendszeren keresztül történt, az anyakönyvvezető közreműködésével valósult meg.

 

Új feladatként jelent meg idén júniustól a hirdetmények központi elektronikus szolgáltató rendszerben való megjelentetése (KR). A hirdetményeket a hagyományos papíralapú kifüggesztésen, valamint a honlapon történő megjelentetésen kívül a KR-rendszerben is kötelező közzé tenni. Ez az ún. hivatali kapu, amely egy új, fejlettebb, kényelmesebb és pontosabb küldési rendszer is egyben. Ez a hivatali kapu nyújt lehetőséget terveink szerint január 1-től a helyi elektronikus ügyintézéshez.

 

Nem volt jelentős azoknak a bejelentéseknek a száma, melyekben szeptember-október fordulónapjain intézkedni kellett, de az átgondolatlan rendeletalkotás következményeként egyik napról a másikra hatályba lépő kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet bizony feladta a leckét mind az önkormányzatoknak mind a közreműködő társhatóságoknak. Hiszen a jogalkotó - teljesen megváltoztatva a korábbi eljárásrendet - a jogszabály alkalmazására történő felkészülésre egyetlen szerdai napot biztosított.

 

Kettő helyett - eredménytelenség miatt - négy közbeszerzési eljárás lebonyolítására került sor megbízott közbeszerzési szakértő közreműködésével. Az előkészítés, a feladatok gördülékeny elvégzése, a határidők pontos betartása odafigyelést igényelt minden érintettől. 

 

 

A gazdálkodás témakörében a képviselő-testületi előterjesztések készítése komoly kihívást jelentett. Ennek ellenére a zárszámadásról, a féléves, majd háromnegyedéves beszámolóról és a jövő évi koncepcióról készült szakértői vélemények alkalomról-alkalomra elismerték a gazdálkodási munkát.

Itt azonban nem a számszerűség igazán a mértékadó, hiszen az előterjesztések elkészítése igen időigényes, könyvelésen alapuló feladat. A gazdálkodási feladatok körében kell ellátni az önkormányzat költségvetésének végrehajtásából eredő, és az önkormányzat működéséhez, a beruházásokhoz kapcsolódó feladatok mellett az önállóan működő (korábban részben önállóan gazdálkodó) óvoda, továbbá a szakfeladati gazdálkodással üzemelő főzőkonyha és a közművelődés pénzügyi-számviteli feladatait is.

 

A pénzügyi egyensúly biztosítása körültekintést igényel az év végén is, hiszen nem a terveknek megfelelően folyik be a bevétel a beruházási hitel visszafizetését célzó előtakarékossági szerződések lezárásából.

 

A beszámoló készítésének az időpontjában jelent meg a Magyar Államkincstár tájékoztató levele is, mely felhívja a figyelmet, hogy az önkormányzatok az előző évek során december utolsó napjaiban folyósított ún. normatíva előleget csak 2010. január 3-án fogják megkapni. Ez előre vetíti, hogy nem lesz lehetőség a decemberi bérek kifizetésére december utolsó napjaiban, erre csak a január első napjaiban folyósított nettófinanszírozásból kerülhet sor.

 

Egységes hivatalként a kollektíva látja el a településfejlesztési-, az ingatlan- és vagyongazdálkodási feladatokat a polgármester hathatós irányításával, aki összefogja és összehangolja a község fejlesztési tevékenységét, településüzemeltetési munkáit. 

 

Több fejlesztést, felújítást célzó pályázat benyújtására került sor az év folyamán. Támogatást ítéltek meg önkormányzatunk részére a TEUT pályázati eljárásában 20 millió forintos összeggel, illetve a falumegújítási pályázatunk alapján több, mint 21 millió forintos összeggel. Az utóbbi pályázathoz kapcsolódóan benyújtott fellebbezésben még nem született II. fokú döntés. Az óvodabővítést célzó CÉDE pályázat azonban forráshiány miatt elutasításra került.

 

Lassan a végéhez közeledik az az előkészítő munka, mely a község úthálózatának fejlesztését, felújítását hivatott biztosítani. Felvetődhet, hogy a folyamatban lévő projektek száma és sokszínűsége, az eltérő szakaszokban jelentkező feladatok változatossága nem indokol-e ezen a területen létszámbővítést.

 

Volumenében ugyan kisebb, de nem elhanyagolható az a nyertes informatikai és eszközpótlási pályázat, mellyel az óvodának sikerül a felszereltségét 1 millió forintos értékben javítani.

 

3 vis maior eseményhez kapcsolódóan igényeltünk támogatást. A károk helyreállítása megtörtént, az elszámolások elkészültek, helyszíni ellenőrzés keretében a beszámoló készítésének időszakában kerül lezárásra mind a Szemere Huba utcai közútbeszakadás helyreállítását, mind a Szemők Balázs téri pinceüreg megszüntetését, mind a Bercsényi utcai megcsúszott partfal helyreállítását biztosító projekt. Ez összességében 6,7 millió saját forrás igénybevételével 15,6 millió forint támogatást jelentett

 

Folyamatos munkát biztosít a szabálysértési ügyek intézése. A szabálysértések száma 47 %-kal nőtt ez évben. 17 tulajdon elleni szabálysértési ügyben, 3 közoktatási törvényben meghatározott kötelezettségek megszegése és 5 egyéb szabálysértési ügyben került sor eljárás lefolytatására. Nem jellemző a magánindítványra induló szabálysértési ügytípus. Mivel a szabálysértési törvény a büntetések kiszabásánál fokozatosságot ír elő, az első szabálysértést elkövetőknél, mérlegelve a cselekmény súlyát, általában figyelmeztetés vagy kisebb összegű pénzbírság alkalmazására kerül sor. Az év elmúlt hónapjaiban 46 ezer forint szabálysértési bírság befizetésére került sor. Befizetetlen pénzbírságot a beszámoló időszakában nem tartunk nyilván.

 

Szintén nőtt a szabálysértési ügyek fajsúlyába tartozó birtokvédelmi eljárások száma is. Ez évben 5 esetben kellett eljárni a jogszabályok által joghézagosan szabályozott ügytípusban.

 

Az építéshatósági feladatok ellátása hatósági igazgatási társulás keretében történik. Ez év március 1-től teljes munkaidős köztisztviselőként tölti be a kolléga a munkakört. A munkaidő növekedése nem az ügyfélfogadási időben jelentkezik, hanem a döntés előkészítő munkára, az e területen is folyamatosan változó jogszabályok követésére jut több munkaóra.  A társult települési főépítész munkájáról az elmúlt hónap tárgysorozatába iktatott napirendi pont keretében kapott a Képviselő-testület tájékoztatást. Önkormányzatunk több esetben kezdeményezett kizárási ok miatt eljáró hatóság kijelölést beruházások, telekrendezési eljárások során. Az államigazgatási hivatal a pilisi építéshatóságot jelölte ki eljáró hatóságként a gombai önkormányzati ügyekben.

 

A polgármesteri hivatal 2009. évi tevékenységéről a fentiek szerint tudok számot adni, és egyben kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, észrevételeivel kiegészíteni és a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.

 

Gomba, 2009. december 2.

 

                                                                       Tisztelettel:

 

                                                                                                          Kósa Erzsébet Anikó

                                                                                                                      jegyző

 

 

 

 

 

Határozati javaslat

 

…./2009. (XII.10.)  sz. képviselő-testületi határozat

 

Képviselő-testülete megtárgyalta a Polgármesteri Hivatal tevékenységéről szóló beszámolót és az alábbi határozatot hozta:

                                                   

1./   A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2009. évről szóló beszámolóját elfogadja.

 

2./   A Képviselő-testület köszönetét fejezi ki a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek a 2009-ben végzett munkájukért, és felkéri a polgármestert, hogy a határozatban foglaltakat tolmácsolja az apparátus dolgozói felé.

 

Határidő:             2009. december 15.

Felelős:    Lehota Vilmos polgármester