Tisztelt Képviselőtársaim!
Az előző testületi ülés óta történt eseményekről az alábbiakban kívánok beszámolni.
2008.
50-51. hét december 13 – december 21.
A képviselő-testületi ülésen megalkotott rendeleteket (köztük a 32/2008. adórendeletet is) kihirdettük Az adórendelet mellékleteként elfogadott adóbevallási nyomtatványok a 35/2008. (XII.31.) PM rendelet alapján átdolgozásra szorulnak, mivel az esztendő utolsó napjára datált rendelet kötelező adattartalommal írja elő a mellékleteként (néhol hibásan) megjelent nyomtatványok alkalmazását. A megváltozott jogszabályi környezet késleltette a nyomtatványok nyomdai elkészítését.
A Szemere Huba 7. számú ház előtti útbeszakadás helyreállítására támogatási előleget kértünk a Regionális Fejlesztési Tanácstól.
A karácsony előtti hét a 65, illetve a 90 éven felüliek látogatásával telt. Itt köszönöm meg Képviselőtársaim és a Magyar Vöröskereszt munkáját. A döntés és végrehajtásának visszajelzései döntő mértékben pozitívak.
A Mindenki karácsonya rendezvényt követően megtörtént az Egészségház ünnepélyes átadása, amely után egy rövid fogadást tartottunk a Főzőkonyha étkezőjében.
52. hét december 22 – december 28.
Szabadságolások miatt a Polgármesteri Hivatalban csak ügyeletet tartottunk. A Közbeszerzések Tanácsa által megjelentetett ajánlattételi felhívásunkra folyamatosan jelentkeztek, illetve vásárolták meg az ajánlattételi dokumentációt. Két későbbi ajánlattévő is intézett kérdéseket (.A.S.A., illetve Remondis) a kiíróhoz, amelyeket határidőn belül megválaszoltunk, és minden ajánlattételi dokumentációt megvásároló felé kiegészítésként megküldtünk.
1. hét 2008. december 29 – 2009. január 4.
Négy ajánlat érkezett a közzétett kiírásunkra, így a Kaposvári Városgazdálkodási Zrt, az .A.S.A. Magyarország Kft, a Remondis Dabas Kft és Ledniczki Tibor ajánlatát bontotta december 29-én 10 órakor (a svájci atomóra internetes közlése szerint) az Ügyrendi Bizottság dr. Molnár Tamás felkért közbeszerzési szakértő közreműködésével. A bontási jegyzőkönyvben is rögzített ajánlati árak tudomásul vétele után 11 órakor tárgyalásos fordulót tartottunk, amelyre újabb ajánlati összeget adtak meg az pályázók. A tárgyalásos fordulót követően történt meg az ajánlatok érvényességének ellenőrzése. A Kaposvári Városgazdálkodási Zrt, valamint az .A.S.A. Magyarország Kft ajánlatát érvénytelennek minősítette, az ajánlati összegek alapján a Remondis Dabas Kft-t győztesnek, Ledniczki Tibort pedig másodiknak hirdette ki a lebonyolításra felkért Ügyrendi Bizottság.
Az egész napon keresztül tartó procedúra után este rendkívüli ülésen módosította a hulladék-kezeléshez kapcsolódó rendeleteket a Képviselő-testület. Az ülésen további jogszabályokat módosítottunk és alkottunk, amely a 2009-es jogalkalmazást tette lehetővé illetve egyszerűbbé. Másnap a megalkotott rendeletek kihirdetésre kerültek.
Megérkezett a Polgármesteri Hivatal számlájára a kért 3.000 eFt vis maior előleg a Regionális Fejlesztési Tanácstól.
Az év utolsó napján szórólap formájában értesítette a lakosságot az új hulladékkezelő. A szórólap sajnos nem jutott el mindenkihez, de megjelentettük a községi honlapon, és számos kérdésre is sikerült választ adni a témában.
2009. január 1. napjával megszűnt az önkormányzatok törvényességi felügyeletét ellátó közigazgatási hivatal, helyében csak államigazgatási hivatalok működnek, amelyeknek nincs törvényességi felügyeleti hatásköre az önkormányzati döntéseket illetően.
2. hét január 5 – január 11.
Az új hulladékkezelő gyakorlata szerint a pénteki munkanapon szállítják el a faluból a lakossági kommunális hulladékot. Egyeztetés után a közszolgáltató – a hosszabb időszakra tekintettel – a hulladékgyűjtő mellé kihelyezett zsákos hulladékot is elvitte az első szállítási napon (január 9-én), valamint a későbbiekben is el fogja szállítani az immáron három féle, többlethulladékra rendszeresített zsák bármelyikét.
A Falumegújításra és –fejlesztésre kiírt támogatási rendeletre beadandó pályázatunk végső összeállítását végeztük. Az eredetileg 2008. november 30-i első beadási határidővel megjelent támogatási rendeletet több alkalommal módosították, ezzel nem csak a beadási határidő, de a beadandó tartalom is változott. Az októberben még több épület homlokzati felújítását tartalmazó Kt-határozatunk, valamint minden célterületre megvalósítási igénnyel számoló döntésünk a többszöri rendeletmódosítás és számítási pontosítás után teljesíthetetlen lett. (A végső, 2009. január 12-i beadási határidő előtt még 2009. január 7-én is jelent meg módosító jogszabály.) A négy célterület közül a másodikra (sétaút, pihenőpark – kivéve járda) nem maradt igényelhető forrás a kötelezően előírt norma-jegyzék alkalmazásával, de összeállítottuk a másik három célterület (homlokzat-felújítás, szabadtéri elárusítóhely, játszótér) terveit és pályázatát ahhoz, hogy elnyerhető legyen a támogatás. A költségvetési rendelethez írt beruházási kiegészítésben részletesebben írok a pályázatról.) A nyers rendelet alapján meghozott Kt-határozatunk pontosítását hiánypótlásként kérheti a közreműködő szervezet, avagy az irányító hatóság.
Papp István vezette Mérföld-Transz Kft befejezte tevékenységét, amellyel a felsőfarkasdi boltot üzemeltette. A településrész ellátása veszélybe került, helyben nem lehet beszerezni az alapvető élelmiszereket. Több lehetőség (új üzemeltető, mozgóbolt) mellett megvizsgáltuk a tanya- vagy falugondnoki szolgálat beindítását is, amely egy teljesebb ellátást tudna biztosítani a településrészen. További informálódás után kívánok megoldási javaslatot tenni.
Jeszenszki Tamás, a Bercsényi utcai tervezett telekalakítás melletti ingatlan tulajdonosa elkészíttette és rendelkezésünkre bocsátotta a földmérő által elkészített felmérési vázrajzot. A vázrajz alapján is bizonyított a túlhasználat, amelyet egy – még eddig nem ismert – földmérési munkarész megvizsgálása után dokumentálni fogunk.
Összeállítottuk és benyújtottuk a vis maior pályázatunkat az előzetes becslést meghaladó 6,4 milliós helyreállítási főösszeggel. Az 5,8 milliós bruttó helyreállítási költség mellett a tervezés, a műszaki ellenőrzés és a kárelhárítás költségei kerültek beépítésre a pályázat összeállításakor. A beruházás 30% önerőt igényel. A pályázathoz megérkezett már a hiánypótlási felszólítás, ebben szerepel a decemberben, előzetes adatok alapján meghozott határozatunk pontosítása is.
3. hét január 12 – január 18.
Megkötöttük a kivitelezői szerződést a Szemere Huba u. 7. szám előtti pinceomlás helyreállítási munkáira és átadtuk a munkaterületet. A Geoszolg Kft hétfőn megkezdte a munkát. A munkák fedezete nagyrészt az előlegben rendelkezésre áll, így a helyreállítást a benyújtott tervek alapján meg kellett kezdeni.
Dr. Bódi Márta, az egészségház bérlője fordult hozzánk kéréssel, hogy vizsgáljuk felül a bérleti szerződését. Az eredetileg heti két napra kötött szerződés ellenére már régen csak heti egy napon, 3-3,5 órában fogadja betegeit. A megemelt bérleti díjat nem tudja érvényesíteni a kezelés térítési díjában, mert akkor – elmondása szerint – már nem lesz kereslet a rendelésre. Javaslom a bérlő, ezáltal az ellátás megtartását a bérleti szerződés felülvizsgálata utáni díjkorrekcióval. A megkeresést mellékelem.
Postán keresztül a pályázati címre és a Helyi Vidékfejlesztési Irodába is eljuttattuk az önkormányzat falumegújítás és –fejlesztés témájú pályázatát.
Dr. Gajdos Istvánnal, az ADU Építész Iroda vezetőjével, valamint Nyeste László kistérségi főépítésszel tárgyaltam a rendezési tervünk módosításáról. A lehetséges ütemezést figyelembe véve terveztük az áprilisi ülésre a rendelet módosítását.
Véglegesítettük az adórendeletünkhöz tartozó nyomtatványokat és a kitöltési utasításokat, miután megtörtént a 35/2008. PM rendelet szerinti átdolgozásuk. Az építményadó és a telekadó tekintetében nyomdai munkát igényel a nyomtatványok előállítása.
Megtörtént a feltárás és a tömedékelés a Szemere Huba utcában. Részteljesítésként a vis maior előleggel megegyező számlát fogadtunk be. Az utcában még hátra vannak a befejező munkák, amit a kivitelező a közeljövőben el fog végezni.
4. hét január 19 – január 25.
Egyeztettük az ÁNTSZ és a Tűzoltóság illetékeseivel a pályázatunkhoz elkészített terveket. A szabadtéri elárusítóhely vonatkozásában egyeztettünk az érintett szomszéd ház tulajdonosaival is.
Megkezdődött a leltározás az önkormányzat vagyona tekintetében. A mérleget alátámasztó nyilvántartások ellenőrzése rövidesen elkészül.
Hazaszállíttattuk a ceglédi hulladékkezelési projektben a település számára beszerzett szelektív hulladék gyűjtőedényeit. Az edény-garnitúra egyetlen gyűjtőszigetre elegendő, elhelyezéséről döntenünk kell, amikor a szelektív hulladékok elszállítását biztosítani tudjuk.
Összeállítottuk az Egészségház akadálymentesítési pályázatának elszámolását a pályázatíró és projektmenedzsment cég képviselőjével. A hiányzó átutalási igazolásokat a határidőn belül pótoltuk.
Részt vettem a Strázsa – Felső-Tápió Vidékfejlesztési Közösség területéről beérkezett vidékfejlesztési pályázatok helyi előzetes pontozásán. A négy kiírásra (mikro-vállalkozások támogatása, turisztikai fejlesztések, falumegújítás, vidéki örökség) összesen 25 pályázat érkezett be az első beadási határidőig. Gomba község területéről három pályázat három témában helytállóan képviselte településünket.
Válaszlevél érkezett a Magyar Közút Állami Közútkezelő Fejlesztő Műszaki és Információs Közhasznú Társaság Közép-Magyarországi Regionális Főmérnökségétől. Továbbított megkeresésünkre jelzik, hogy a „…3113. jelű út 0 + 000 - 3 + 000 km közötti (Gomba átkelési) szakasza szerepel a Nemzeti Útfelújítási Program 2011. évi programjában”, valamint „Az útszakasz keresztgyűrődéseinek marási munkálatait és a szükséges kátyúzási munkákat az illetékes mérnökség a tavaszi munkaprogramjába vette, azokat 2009. május 31-ig elvégzi.” A táblák kihelyezésére írt javaslatunkra a Kht megyei igazgatósága december 23-án érkezett válaszlevélben jelzi, hogy a táblák – saját költségünkre – kihelyezhetők, miután forgalomtechnikai tervezést követően megkérjük és megkapjuk közútkezelői hozzájárulásukat.
Megkeresés érkezett a Smid és Reichert Ügyvédi Irodától a ceglédi hulladékkezelési rendszerrel kapcsolatosan. A megkeresést, és a mellékleteként megkapott, Cegléd Város Önkormányzatának írt levelet tájékoztatómhoz csatolom. A témában a Képviselő-testület döntését kérem.
Határozati javaslat
…../2009. (II.5.) képviselő-testületi határozat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta a Smid és Reichert Ügyvédi Irodától érkezett megkeresést, és az alábbi döntést hozta:
A képviselő-testület támogatja a közös fellépést a hulladékgazdálkodási rendszer mielőbbi beindításának elősegítéséért, és reméli az események felgyorsulását. Amennyiben 2009. július 15-ig, a bezárt és felhagyott hulladéklerakók rekultivációjának tervezett befejezési időpontjáig a hulladékkezelési rendszeren belül nem végzik el Gomba Község felhagyott hulladéklerakójának rekultivációját, úgy – a megkeresés alapján – csatlakozási szándékát jelzi Tápiószecső Önkormányzatának, illetve a Smid és Reichert Ügyvédi Irodának a közös jogi fellépést illetően.
Határidő: értelemszerűen
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
5. hét január 26 – január 28.
Megtörtént a költségvetési javaslat összeállítása. A 2009. évi költségvetési tervezés a szokásosnál nagyobb körültekintést igényelt, mert több új eleme van az önkormányzat tervezett gazdálkodásának, amely jogszabályi változással is érintett, illetve néhány helyi döntés alapján a szükséges helyi jogszabály-tervezeteket is elő kellett készíteni. A beruházások tervezése külön kiegészítésként kerül a Képviselő-testület elé, mivel a nagyobb léptékű fejlesztések pályázati támogatásáról a rendelet-tervezet tárgyalásáig aligha születhet döntés, márpedig ez motorja, illetve gátja lehet a további beruházásainknak.
Javaslom tagfelvételünket, csatlakozásunkat a Magyar Önkormányzatok Szövetségéhez, amely évi 10 forint lakosonkénti tagdíj fizetési kötelezettséggel jár, de az 1990-ben alakult szövetség elsődleges célja, az önkormányzati érdekek megjelenítése és védelme többet jelenthet az évi harmincezer forintnál. A csatlakozáshoz kérem a mellékelt határozati javaslat támogatását.
Határozati javaslat
…../2009. (II.5.) képviselő-testületi határozat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta a Magyar Önkormányzatok Szövetségéhez javasolt csatlakozást, és az alábbi döntést hozta:
A képviselő-testület kinyilvánítja csatlakozási szándékát a Magyar Önkormányzatok Szövetségéhez. A Szövetség alapszabályában foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A tagdíj fedezetét évente a Polgármesteri Hivatal költségvetése terhére biztosítja. A képviselő-testület az Önkormányzat képviseletével Lehota Vilmos polgármestert bízza meg, és felkéri a polgármestert a csatlakozással kapcsolatos teendők ellátására.
Határidő: értelemszerűen
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
Két állami tulajdonú külterületi ingatlan tekintetében térítésmentes átruházási kérelemmel javaslom megkeresni a tulajdonosi jogokat gyakorló kijelölt vagyonkezelőt.
· Az egyik a teljesen állami tulajdonban lévő 0445/4 hrsz-ú legelő, amelyre a Felsőfarkasd belterületével határos temető megközelítéséhez lenne szükség.
· A másik a részben állami tulajdonú 0270/7 hrsz-ú vegyes művelési ágú ingatlan, amelyben Gomba Község Önkormányzatának tulajdonrésze kiegészülve az állami tulajdonrésszel elegendő lenne az említett ingatlanban lévő legelő/gyep hányad kiváltására. A tulajdoni hányad megszerzése után lehetővé válna a 0270/7 hrsz-ú ingatlan megosztása, amellyel különálló ingatlanként birtokolhatná az önkormányzat az eddig együtt kezelt ingatlanból a legelőként nyilvántartott részt. A terület tulajdonjogára a rendezési terünkben szereplő mentesítő út kialakítása miatt javaslok szert tenni.
Határozati javaslat
…../2009. (II.5.) képviselő-testületi határozat
Gomba Község Önkormányzatának képviselő-testülete megtárgyalta a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-hez benyújtandó kezdeményezést, és az állami vagyonnal gazdálkodás szabályairól 254/2007. (X.4.) Korm. rendelet 50. § (1) bekezdése alapján kéri az alábbi ingatlanok tulajdonba adását:
1. a 0445/4 hrsz-ú, 5348 m2 területű gyep (legelő) művelési ágú ingatlan 1/1 tulajdonrészét, valamint
2. a 0270/7 hrsz-ú, 72.3488 m2 összterületű ingatlan gyep (legelő) területű művelési ágú 16.7806 m2 területrészének megszerzéséhez szükséges 1741/97495 tulajdonrészt.
A képviselő-testület megbízza a polgármestert az igény benyújtására.
Határidő: azonnal
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
A testületi ülésig hátra lévő időszak történéseiről a testületi ülésen kívánok tájékoztatást nyújtani, és addig, illetve ott, készséggel válaszolok a tájékoztatóm kapcsán felmerült kérdésekre.
Gomba, 2009. január 28.
Lehota Vilmos s.k.
polgármester