Vissza

3. napirend

 

Előterjesztés

a képviselő-testület 2009. november 19-én megtartandó ülésére

 

Tárgy:  Javaslat az önkormányzat 2010. évi költségvetési koncepciójára

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Ügyiratszám:  1501/2009.

Véleményező: valamennyi bizottság

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A 2009. évi munkaterv elfogadása során - a jogszabályi előírások szem előtt tartásával - a november havi ülés napirendjeként került beiktatásra a 2010. évi koncepció megtárgyalása.

 

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (továbbiakban: Áht.) 70. §-a értelmében a jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester, a tárgyév november 30-ig kell, hogy benyújtsa a képviselő testületnek.  A 217/1998. (XII.30.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 21. § (2) bekezdés b. pontja értelmében a költségvetési koncepció készítése, illetve elfogadása a költségvetési tervező munka fontos szakaszát képezi. A koncepció tartalmára, formájára és mélységére nincs kötelező érvényű törvényi előírás. Irányadó szabályozást a koncepció elkészítésének folyamatára is az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának 4. sz. melléklete tartalmaz.

 

A koncepció összeállítása, tartalma

 

A költségvetési koncepciót a hivatkozott Ámr.  28. § (1) bekezdése szerint a helyben képződő bevételek és ismert kötelezettségek figyelembevételével kell összeállítani. Az információk részben a 2010. évi költségvetési törvény T/10554 számú tervezetének az önkormányzatokra vonatkozó előzetes információin, részben helyi tapasztalatokon alapulnak. A jogszabályi előírásoknak megfelelően került sor az önkormányzat bevételi forrásainak, valamint a költségvetési szervek feladatainak az áttekintésére.

 

A koncepció készítése rendkívül nehéz feladat akkor, amikor a kidolgozás időszakában nincs elfogadott költségvetési törvény, mely a jövő évi központi forrásokat, illetve a normatív támogatások fajlagos összegeit meghatározza. A központi költségvetésben meghatározott célok és irányelvek jelentősen befolyásolják az önkormányzat gazdálkodásának kereteit. A tervadatok ismertek, azonban a beterjesztett törvényjavaslatot a számtalan módosító indítvány jelentősen „átszabhatja”, a költségvetési sarokszámokat meghatározó tételek még módosulhatnak. A költségvetési koncepció készítésének időpontjában azonban még nem történt meg a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetésének elfogadása, ezért a számszerűsített adatok csak tájékoztató jellegűek lehetnének.

A 2010. évi költségvetési koncepció így – az elmúlt év gyakorlatához hasonlóan – elemi szinten nyugvó előirányzat tervezést, azaz számszerű adatokat nem tartalmaz. Szintén nem tartalmazza a koncepció számszerűen a költségvetési egyensúly megteremtése érdekében várható hitelfelvétel összegét. A pontos adatok a szennyvízcsatorna beruházáshoz kapcsolódó előtakarékossági szerződések 2009. évben kiutalásra kerülő megtakarítási összegének, az e célból felvett hitel törlesztésének függvényében leghamarabb a 2010. évi költségvetés tervezésénél - a 2009. december 31-i fordulónapi könyvelést követően - válhatnak ismertté.

 

A koncepció készítése során figyelembe vettük a Pénzügyminisztérium internetes portálján a jogszabálytervezeteknél elérhető - a 2010-es költségvetést megalapozó egyes törvények módosítására készített - T/10679. számú törvényjavaslat önkormányzati költségvetésre is hatást gyakorló tartalmát.  

 

 

Bevételek tervezése

 

Intézményi működési bevételként a 2010. évi költségvetés a 195/2009. (X.29.) és a 196/2009. (X.29.) számú határozatokban megállapított bérleti díjakkal, - az étkezési térítési díjak emelését nem tervezve - a nyersanyagnormákról és a megállapított étkezési térítési díjakról szóló 35/2008. (XII.30.) rendeletben meghatározott térítési díjakkal, a gyakorlati tapasztalatokon alapuló helyiségbérletből származó bevételekkel számolhat. Fontos feladat a szennyvízcsatorna beruházáshoz kapcsolódó lakossági hozzájárulások hátralékának behajtása, mely nem jelentős tétellel ugyan, de növelheti az önkormányzati bevételeket és mindenképpen az igazságosság elvét szolgálja.

 

Az önkormányzat sajátos működési bevételeinek tervezési alapját egyrészt a 2009. január 1-től hatályos helyi adókról szóló 32/2009. (XII.12.) sz. rendelet alapján benyújtott adóbevallások, s az ezek alapján számszerűsíthető adó összege jelentheti.

-  Az építmény-, telek- és idegenforgalmi adó tervadata megegyezhet a 2009. évi bevallások alapján számított adó összegével.

-  Kiemelt figyelmet kell fordítani azonban a helyi iparűzési adó tervezésére, melyre Dr. Schmidt Géza pénzügyi szakértő már a féléves beszámoló kapcsán is felhívta a figyelmet. A gazdasági válság hatásaira tekintettel óvatos becsléssel a 2009. évi tényadatok 90 %-ában javasolt a bevételi előirányzat meghatározása az elemi szintű költségvetés kidolgozása során. Az is fontos szempont, hogy az iparűzési adó beszedése 2010. január 1-jétől törvény erejénél fogva az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal hatáskörébe kerül. Az APEH a befizetett iparűzési adót az esedékesség napját követő 35. napon utalja át az önkormányzatoknak. Előre számítható, hogy a vállalkozások által december 20-ig fennálló ún. feltöltési kötelezettség alapján befolyó összeg csak következő év január 24-én fog az önkormányzati bevételek között megjelenni. Ez a 2008. évi tényadatok alapján az éves iparűzési adó 20 %-a. A helyi iparűzési adó tervezése során tehát szintén érvényesülni kell az óvatos tervezésnek.  A két csökkentő tényező együttes hatásaként a bevételt - a 2009-re megállapított adót bázis összegnek véve - célszerű 80 %-on tervezni.

-  A gépjárművek után kilowattonként megállapított adómértéket a közteherviselés rendszerének átalakítását célzó törvénymódosításokról szóló 2009. évi LXXVII. törvény közel 15 %-kal megemelte.

 

A törvényre alapozva így a 100 %-ban átengedett központi bevételként megjelenő gépjárműadó 15 %-os növekedésével lehetne számolni, azonban a gazdasági környezet hatására célszerű a növekedést – a 2009. évi bázisadatok figyelembe vételével – 10 %-on tervezni, hiszen a forgalomból ideiglenesen vagy véglegesen kivont járművek utáni adócsökkenés minden bizonnyal hatást gyakorol az e jogcímen szerezhető bevétel összegére.

 

Az önkormányzat költségvetési támogatásainak összege szinte teljes mértékben a költségvetési törvénytől függ. A normatív hozzájárulások, és a normatív kötött felhasználású támogatások megalapozó felmérése 2009. október 9-én került benyújtásra a Magyar Államkincstár felé.

Ebben a települési önkormányzatot megillető, a településre kimutatott személyi jövedelemadó 8 %-a 30,7 millió forintban, a becsült iparűzési adóalap 1220 millió forint[1]. A szociális étkezés teljesítmény mutatóját 13 fővel, a tanyagondnoki szolgálatot 12 működési hónappal, az óvodai ellátást 8 hónapra 130, s a további 4 hónapra 120 gyermekkel, egész évre 1 fő sajátos nevelési igényű óvodással jelöltük. Kedvezményes óvodai étkeztetést 46 gyermek tekintetében jeleztünk, akik közül 19-en rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülnek, 26-an három- vagy többgyermekes családban élnek, és egy gyermek tartósan beteg. Az óvodában pedagógus munkakörben foglalkoztatottak számát 11 fővel adtuk meg.

 

A költségvetési törvényjavaslat 3. számú melléklete tartalmazza a helyi önkormányzatok várható normatív hozzájárulásait. Összehasonlítva az idei és a terv évi fajlagos összegeket, jelentős támogatás kieséssel lehet számolni.

A normatíva csökkenést az alábbi táblázat szemlélteti.

 

 

Fajlagos összeg 2009-ben

Fajlagos összeg 2010-ben

Település-üzemeltetési és igazgatási feladatok

1.057 Ft/fő, de min. 500 e Ft

xxx

Közösségi közlekedési feladatok

515 Ft/fő

xxx

Települési sportfeladatok

500 Ft/fő

xxx

Települési önkormányzatok üzemeltetési, igazgatási, sport és kulturális feladatai

xxx

1.947 Ft/fő

Lakott területtel kapcsolatos feladatok

3.088 Ft/fő

2.612 Ft/fő

Helyi közművelődési és közgyűjteményi feladatok

1.061 Ft/fő

pályázattal igényelhető

szociális étkeztetés

91050 / 80700 / 64000 (jövedelem függő normatív támogatás)

xxx

otthonközeli ellátás (étk)

xxx

221.450 Ft/fő 25 %-a (55.362.- Ft)

Falugondnoki szolgálat

2.202.300 Ft/szolgálat

1.996.550 Ft/szolgálat

Közoktatási alaphozzájárulás

2.540.000 Ft/Tm/év

2.350.000 Ft/Tm/év

SNI oktatás

239.000 Ft/fő/év

224.000 Ft/fő/év

Óvodai kedvezményes étkeztetés

65.000 Ft/fő/év

22.500 Ft/fő/év

 

 

Terveink szerint az Önkormányzat 2010-es költségvetését befolyásolják még a telekalakításokat követően értékesítésre kerülő ingatlanok bevételei. Célszerű bevételként az értékesítésre szánt ingatlanok eladási árait megállapítani, s a bevételt mértéktartással ez alapján tervezni. A tervezendő bevételek mellett figyelembe kell venni a telekalakítási és közművesítés kiadásait, illetve a közművesített telkek értékesítéséhez kapcsolódó ÁFA befizetési kötelezettséget is.

 

Felhalmozási és tőkejellegű bevételként fog megjelenni még a 2010. évi költségvetési bevételek között is a szennyvízcsatorna beruházáshoz kapcsolódó előtakarékossági összeg jóváírása. A Fundamenta-Lakáskassza előtakarékossági szerződések lezárása folyamatban van. Ahogyan az októberi ülésen tájékoztatást kapott a Tisztelt Képviselő-testület, a szerződések jelentős részének kiutalása – jelenlegi ismereteink szerint megközelítően 95 millió forint – „átcsúszik” a 2010. költségvetési évre. További 8 millió forint kifizetéssel a Fundamenta-Lakáskassza Zrt 2011-ben, és 1,6 millió kifizetésével pedig 2012-ben számol. 

 

A 2010-ben kifizetésre kerülő 95 millió forintból előzetes terveink szerint több mint 50 millió forintnak 2010 január 15. helyett már 2009. december hónapban teljesített kifizetésnek kellett volna lenni. Az „csúszás” oka a kiutalódás és kifizetés közötti - törvényben meghatározott - 15 napos határidő eltérés. Ennek természetesen következménye, hogy a 2009. évben tervezett bevételi előirányzatok módosítása még a december havi ülésen indokolt. A kiadási előirányzat módosítás alapjaként a 2009. december 31-én lejáró hitelből 11. 436.527,- forintnak 2010. január 16-án történő törlesztéséhez megkértük a  Takarékbank hozzájárulását. Mind a bevételi, mind a kiadási előirányzatok egy része így a 2010. évi költségvetésben ismételten az elemi költségvetés részét kell, hogy képezzék.

 

A támogatásértékű bevételek közül

-  jóváhagyott közfoglalkoztatási terv nélkül nem tervezhető a közhasznú és a közcélú foglalkoztatáshoz igényelhető támogatás összege. A költségvetési előirányzatnak a közfoglalkoztatási terv létszámadatán és béradatain, illetve a munkaügyi központtal megköthető megállapodásban foglalt támogatás mértékén kell nyugodnia.

-  Felhalmozási célú támogatás értékű bevételként tervezhető a TEUT pályázaton elnyert 20 millió forint,  azonban az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér kialakítására, illetve a Falumegújítás és –fejlesztésre benyújtott igényünket tervezni nem tudjuk.

-  működési célú támogatásként a temető-fenntartási hozzájárulás megállapított összege, melynek módosításáról még a képviselő-testület nem döntött 2010-re vonatkozóan.

 

A 200 millió forint felhalmozási célú hitel felvételének lehetősége a közbeszerzési eljárással előkészített. A Képviselő-testület döntésétől függ a rendelkezésre tartási időn belül a hitel tényleges igénybevétele a közbeszerzési eljárás során meghatározott célok tekintetében. A hitelfelvétel éven belüli ütemezése jelentősen befolyásolja mind a bevételi mind a kiadási előirányzatok tervezhetőségét.

 

Szintén nem tervezhető előre a pénzmaradvány és annak jövő évi felhasználása még megközelítő pontossággal sem. Azonban már a koncepció előkészítésének időszakában valószínűsíthető, hogy a Fundamenta-Lakáskassza előtakarékossági szerződések lezárásának elhúzódása miatt az év utolsó heteiben áthidaló megoldásként a lejáró hitel törlesztéséből – késedelmi kamat megfizetése mellett – közel 11,4 millió forintnak megfelelő lejárt határidejű adósságot januári befizetésre kell átütemezni.

Kiadások tervezése

 

A kiadások meghatározásánál kiemelt figyelmet kell fordítani a takarékos, szabályszerű gazdálkodás követelményére. A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezése során elengedhetetlen a munkajogviszonyokat, az adó- és járulékfizetési kötelezettségeket szabályozó törvények változásainak nyomon követése. Az előterjesztés kiküldésének időpontjára jelent meg a Magyar Közlönyben a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2009. évi CIX. törvény, mely jelentősen módosította a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényt. A törvénymódosítás után szükséges helyi rendeletek és szabályzatok módosításának előkészítése alapján lehetséges csak átgondolt, a jelen gazdasági és törvényalkotási folyamatok figyelembe vételével is helytálló bértervezés. A közszféra különböző dolgozói csoportjainak a bérezés tekintetében eltérő törvényi megítélése ellentéteket generálhat a köztisztviselők, közalkalmazottak és munkavállalók között.

Célszerű a garantált béreken túl egy olyan juttatási rendszer kidolgozása, és 2010. évi költségvetésben történő megjelenítése, mely önkormányzati szinten legalább reálértéken megőrzi és szinten tartja az elmúlt időszakban jóváhagyott juttatásokat.

 

A létszámgazdálkodás terén mindenképpen figyelemmel kell lenni a megnövekedett közfoglalkoztatásra, az e foglalkoztatási forma keretében elvégzett községgazdálkodási feladatokra, a tevékenység irányítási szükségességére. Minden munkaügyi központ által biztosítható lehetőséget kihasználtunk, mellyel az irányító munkakörben alkalmazott munkavállaló foglalkoztatási költségeit csökkenteni tudtuk. 2010-től támogatásra nem számíthatunk a feladatot ellátó munkavállaló tekintetében. Nem szolgálja az önkormányzati érdeket, ha az irányítási teendőket is a közcélú foglalkoztatásba bevonható dolgozók közül választjuk ki, célszerűbb erre a községgazdálkodási feladatra határozatlan idejű munkaszerződéssel munkavállalót foglalkoztatni a Polgármesteri Hivatal létszámkeretén belül.

 

Szintén humánerőforrás tervezést igényel a beruházási terv szerint kialakításra kerülő - Rendezvényházban megvalósuló - nagyobb kapacitású konyha technológiai folyamataihoz szükséges létszám biztosítása. A főzőkonyhán alkalmazott - speciális képesítést igénylő - élelmezésvezető szakszerű helyettesítésének megoldása éppúgy a következő költségvetési év feladata, mint az önálló polgármesteri hivatal két éves működési tapasztalatain alapuló 1 fős adminisztratív létszámigény. A ügyintézést támogató adminisztratív feladatokat az elmúlt időszakban szintén közfoglalkoztatással oldottuk meg. A munkavállalók személyében történő állandó változás a folyamatosság és a tapasztalatot igénylő részfolyamatok szakszerű ellátása ellen ható tényező. Kiküszöbölése a képviselő-testület támogató döntésével úgy lehetséges, hogy a hivatali engedélyezett létszámkeretet további egy ügykezelői létszámmal megnöveli. 

 

Az önkormányzat háromnegyedéves beszámolójának tényadatai alapján igyekszünk szem előtt tartani a dologi kiadások inflációhoz igazodó mértékű növekedését. Ez azonban az intézmény-üzemeltetési és fenntartási kiadások tekintetében kevésnek bizonyul, itt az inflációt meghaladó mértékű emelés továbbra indokolt is a kiadások tervszerű ütemezése mellett, a felállított prioritások figyelembe vételével.

 

 

 

Az ellátottak pénzbeli juttatása és a társadalom- és szociálpolitikai juttatások szerkezetének átalakulása, az aktív korú ellátás felé történő eltolódás, az átmeneti segély és rendkívüli gyermekvédelmi támogatások iránti kérelmek megemelkedett száma indokolja a tapasztalati adatokon nyugvó szociális jellegű kiadások legalább 20 %-os növelését a 2009. évi záró adatokhoz viszonyítottan. A 2010. évi költségvetésben is célszerű előirányzatot biztosítani az év végi 65 év fölötti korosztály támogatására. Ennek mértékét 1500.- Ft/főben javaslom meghatározni.

 

A működési célú pénzeszköz átadás tervezése az előző időszakhoz hasonlóan történhet. A Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási intézmény részére biztosított támogatás összege a legjelentősebb e kiemelt előirányzat tekintetében. A működési célú - elszámolási kötelezettséggel biztosított - támogatás értékmeghatározása a vonatkozó megállapodásban foglaltak alapján történhet a 2010. költségvetési évben is.

 

A kiadások legjelentősebb részét a felhalmozási kiadások képezik. Az októberi ülésen elfogadott beruházási terv végrehajtása indukálja az útfelújításhoz társuló kiadások mellett a rendezvényház tekintetében tervek elkészíttetését, a következő közbeszerzési eljárások lebonyolítását.

 

A hitelek kiemelt előirányzat tekintetében leszögezhető, hogy az önkormányzat a 2010. költségvetési évben működési célú hitelt nem tervez. Ilyen irányú kötelezettséget a költségvetés nem tartalmazhat. A 2009-ben - hitelszerződés céllal - lefolytatott közbeszerzési eljárás következtében rendelkezésre álló felhalmozási célú hitel tényleges igénybevételéhez kapcsolódóan nagyon fontos annak meghatározása, hogy mikor kívánja önkormányzatunk a hitelt ténylegesen igénybe venni. A rendelkezésünkre álló 200 millió forint tekintetében a tőketörlesztés az előzetes számítások szerint a hitel igénybevételét követő IV. negyedévtől közel 2,6 millió forint negyedévenként, a kamatteher az igénybevételi időponttól számítottan az induló évben negyedévente szintén közelíti a 2 millió forintot. Reálisan azzal lehet számolni, hogy az I. negyedévben a hitel felvételére szinte minden hitelcél esetén sor kerül, így a kamatterhek a II. negyedévtől már tervezhetőek.

 

A költségvetési tervezés során az általános tartalék meghatározását célszerűnek tartom a kiadási előirányzatok közel 2 %-os értékének figyelembe vételével számba venni. Céltartalékban megjeleníteni annak a felhalmozási célú kiadásnak a fedezetét indokolt, mely a beruházási hitel összegén túl a fejlesztések tervezési és kivitelezési munkáinak megvalósításához szükséges.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztésben foglaltakat megtárgyalni, azt véleményével, javaslatával kiegészíteni, s az önkormányzat 2010. évi koncepciójára vonatkozó határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.

 

Gomba, 2009. november 13.

 

                                                                       Tisztelettel:

 

                                                                                                                     Lehota Vilmos

                                                                                                                      polgármester


 

Határozati javaslat

 

…./2009. (XI.19.) sz. határozat

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az önkormányzat 2009. évi költségvetési koncepciójára vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozza:

 

1.    Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat 2010. évi költségvetési koncepciójára tett javaslatot elfogta, s a 2010. évi költségvetés készítés kiindulási alapjának tekinti.

2.    A képviselő-testület a 2010. évi költségvetésben a kötelező feladatokhoz szükséges fedezet biztosítását tekinti elsődlegesnek.

3.    A Képviselő-testület elsődleges célként jelöli meg

a)      az önkormányzat működőképességének megőrzését, a szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítását,

b)      a költségvetési egyensúly megtartását,

c)      a 2010. évi beruházási terv végrehajtását,

4.    A képviselő-testület a működőképesség megőrzése, a költségvetési egyensúly megtartása érdekében szükségesnek tartja, hogy:

a)      az intézményi működési bevételek tervezése a hatályos bérleti-, és térítési díjakon alapuljon,

b)      az építmény-, telek- és idegenforgalmi adó előirányzat egyezzen meg a 2009. évi bevallások alapján számítható adó összegével,

c)      az iparűzési adóból számítható bevétel a 2009. évi adóelőírás 80 %-án tervezhető,

d)     a gépjárműadó előirányzata a bázisadathoz képest 10 %-os növekedést tartalmazhat,

e)      a költségvetési támogatások előirányzata a Magyar Államkincstár tájékoztatása alapján, illetve az elfogadott 2010. évi költségvetési törvény fajlagos összegei alapján, a megigényelt mutatószámok figyelembevételével tervezhető,

f)       az ingatlanértékesítésből származó bevétel tervezését mértéktartás kell, hogy jellemezze, a bevételi előirányzathoz a kapcsolódó kiadási előirányzatok tervezésével szinkronban,

g)      a felhalmozási és tőke jellegű bevételeknél - a 2009. évi költségvetés előirányzatainak módosítását is figyelembe véve - 95 millió forint tervezhető, mellyel párhuzamosan a 2010-re áthúzódó 11,4 millió forint hiteltörlesztés fedezetének tervezése szükséges,

h)      támogatás értékű bevételt a közfoglalkoztatáshoz, érvényes szerződésekhez társulva, illetve a megítélt pályázati támogatások alapján tartalmazzon a 2010. évi költségvetés tervezete,

i)        a 2008. október 1-én Mészáros Terézia vállalkozóval kötött kegyeleti közszolgálati szerződés 30./ pontjában rögzített – és vállalkozó által 2010. évre fizetendő temetőfenntartási hozzájárulás összege – 5 %-os mértékű, 100.- Ft-ra kerekített emeléssel – a szerződés újabb módosításával 37.600.- forintban kerüljön meghatározásra

j)        képezzen bevételi előirányzatot a fejlesztési feladatok végrehajtása érdekében a 2009. évi közbeszerzési eljárás során biztosított 200 millió forint,

k)      a felhalmozási célú hitelfelvétel mellett működési hitel igénybevétele nem tervezhető,

l)        a személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok tervezése során az itt rögzített elvek érvényesüljenek:

-   A közalkalmazottak és köztisztviselők esetében 2010. évben az illetményalap, illetve a közalkalmazotti illetménytábla, valamint az illetménypótlék-alap a jogszabályok szerint változatlan marad.

-   A kötelező legkisebb munkabér emelkedésének mértékét - a jogszabály adta lehetőségek keretein belül - kövesse az önkormányzattal jogviszonyban álló köztisztviselők, közalkalmazottak illetménye és munkavállalók  munkabére is.

-   A választható béren kívüli juttatások rendszerét - az új törvényi szabályozással összhangban - úgy kell kidolgozni, hogy az önkormányzattal és annak költségvetési szerveivel jogviszonyban álló köztisztviselők, közalkalmazottak és munkavállalók juttatásai a 2009. évhez viszonyítva ne csökkenjenek.

-   A választható béren kívüli juttatások előirányzata ezek adó és járulék vonzatát is tartalmazza.

-   A 2009. január 1-i 3011 fővel meghatározott lakosságszám alapján kerüljön tervezésre a jegyzői illetmény a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény előírásai szerint, a polgármesteri illetmény és költségátalány a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény (továbbiakban: Pttv.)  3. § (2) bekezdése szerint - a Pénzügyi Bizottság javaslata alapján -  …. szorzó figyelembe vételével, havi bruttó …………….... Ft-tal, míg a hozzá kapcsolódó költségátalány a Pttv. 18. § (2) bekezdésében foglaltak szerint ….. %-os mértékben, havi bruttó …………. összeggel,

m)    hiánytalanul lezárásra kerüljenek a Fundamenta-Lakáskassza Zrt-nél kötött előtakarékossági szerződések,

5.    A Képviselő-testület a 2010. évi engedélyezett létszámkeret tervezéséhez felhatalmazást ad a Polgármesteri Hivatalnál egy fő fizikai csoportvezetői és egy fő ügykezelői létszámigény figyelembe vételére.

  6.         A társadalom- és szociálpolitikai juttatások tekintetében a kiadási előirányzatok tervezése empirikus adatokon alapulva 20 %-os növelt összeggel, míg a 65 év feletti korosztály év végi juttatásának tervezése 1500.- Ft/fő összeggel történjen.

7.    A képviselő-testület a 2010. évi beruházási tervben jóváhagyott fejlesztések megvalósításához a költségvetésben a szükséges külső forrást a jóváhagyott 200 millió forintos beruházási hitelből biztosítja.

8.    A fejlesztési hitelhez kapcsolódó költségek tervezése során a képviselő-testület I. negyedévi hitelfelvétellel és a II. negyedévtől tervezhető kamatkiadással számol.

9.    A képviselő-testület a 2010 évi beruházási terv végrehajtása érdekében feladatként határozza meg a Rendezvényház szükséges terveinek elkészíttetését a közbeszerzési eljárás lebonyolítását

10.     A felújítási, karbantartási igények felmérését szükséges elvégezni, a különböző munkákra prioritási sorrendet felállítani.

11.     A telekértékesítést megelőzően a Bercsényi utcai és a Liliom-Gombai utca között kialakításra kerülő telkek közművesítéséhez szükséges kiadási előirányzat tervezői költségbecslés alapján kerüljön tervezésre.

12.     A tartalékok tervezése során általános tartalékot a kiadási előirányzatok közel 2 %-os értékének figyelembe vételével, céltartalékot a beruházási hitel összegén túl a fejlesztések megvalósításához szükséges mértékben kell biztosítani.

13.     A Képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a határozat 1-12. pontjai alapján az önkormányzat 2010. évi költségvetésének összeállításáról, a költségvetési rendelet tervezetének elkészítéséről gondoskodjon.

 

 

Határidő:             2010. február 15. illetve folyamatos

Felelős:    Lehota Vilmos polgármester

 

 


 


[1] Az iparűzési adóalap után becsülhető iparűzési adó a 2 %-os adómértékkel számolva 18 millió forint. Az adóalap becsült összege az előző évi tervezett iparűzési adóbevétel - korrigálva a 2009. évi adóerőképesség változással - után került számításra.