KIVONAT
a képviselő-testület 2014. február 13-án megtartott nyilvános ülésének jegyzőkönyvéből
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi döntést hozta:
22/2014. (II. 13.) képviselő-testületi határozat
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. üzleti tervének elfogadására vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozta:
1. Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete - figyelembe véve a gazdasági társaság felügyelő bizottságának véleményét - a határozat 1. melléklete szerinti szövegezéssel elfogadja a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. üzleti tervét.
2. A Képviselő-testület a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. elfogadott üzleti tervében meghatározott önkormányzati támogatások összegének erejéig az
a) általános településüzemeltetési tevékenységek végzésére vonatkozó megállapodás módosítását,
b) a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel kötött megállapodásra vonatkozó megállapodás módosítását
az önkormányzat nevében és képviseletében eljárva aláírja.
Határidő: azonnali
Felelős: Lehota Vilmos polgármester
Lehota Vilmos sk. Kósa Erzsébet Anikó sk.
polgármester jegyző
1. melléklet a 2/2014. (II. 13.) határozathoz
GTÜ Gomba Község Településüzemeltető, Településfejlesztő
és Szociális Közhasznú Nonprofit Kft. 2014. évi Üzleti terve
VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ
2014. évi tervezés során a 2013. II. féléves tényleges bevételi és kiadási tételeiből indultunk ki, ehhez kalkuláltuk a megvalósítandó feladatok költségeit.
Elsősorban a Rendezvényház üzemeltetéséből érhet el a Nonprofit Kft. vállalkozási bevételt. A rendezvények számának növelésével juthatunk többlet bevételhez, ebből fakadóan a Rendezvényház minél hatékonyabb, gazdaságosabb és jövedelmezőbb működése a Társaság célja.
2014. évben az alkalmazotti létszámot 3 fő alkalmazottal szeretnénk növelni. A településüzemeltetési feladatok terén 1 fő munkavállalói, míg a Főzőkonyhán 2 fő munkavállaló szükségeltetik. A Főzőkonyhán a megnövekedett szociális étkezői létszám (közel 90 fő részére végzünk kiszállítást) valamint az ételkiszállítás hatékonyabb megoldása igényli az új dolgozó felvételét. A Társaság egészét nézve viszont béremelés az idei tervben nem szerepel.
Az új Ptk. rendelkezései szerint a törzstőke nem lehet kevesebb hárommillió forintnál. A törvényes működésnek való megfeleléshez a tőkeemelést legkésőbb 2016. március 15.-ig végre kell hajtani.
A NONPROFIT KFT ÁLTALÁNOS BEMUTATÁSA
Alapadatok:
Működési forma: Korlátolt Felelősségű Társaság
Tulajdonos: Gomba Község Önkormányzata (alapítót Lehota Vilmos Polgármester képviseli)
A Társaság cégneve: GTÜ Gomba Község Településüzemeltető, Településfejlesztő és Szociális Közhasznú Nonprofit Kft.
A Társaság rövidített cégneve:
GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft.
A Társaság székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.
A KFT felépítése, működése
Szervezeti egységei: Központi irányítás, igazgatás és Tanyagondnoki szolgálat
Községgazdálkodás
Épület karbantartás és takarítás
Munkahelyi- és szociális étkeztetés
A KFT-t az ügyvezető, Kiss Tibor irányítja közvetlenül, illetve a beosztott vezetőkön keresztül közvetetten.
A KFT hitvallása, filozófiája
A szolgáltatásokat minden esetben úgy kell végezni, hogy a fogyasztók maximálisan meg legyenek elégedve. A szolgáltatások minőségének javítása érdekében rendszeres fejlesztésre van szükség minden területen. Lehetőség szerint a fejlesztéseknél a legkorszerűbb technikákat, technológiákat igyekszünk majd alkalmazni, hogy a végrehajtott beruházások hosszútávon szolgálják a Társaság és a fogyasztók érdekeit.
Szolgáltatások rövid bemutatása
I. Igazgatás, Tanyagondnoki szolgálat
A Közhasznú Társaság zökkenőmentes működése a fő feladata. Számviteli-, ügyviteli- és pénzügyi feladatok teljeskörű ellátása. Munkavállalók száma 1 fő gazdasági és pénzügyi munkatárs és 1 fő ügyvezető. Az Igazgatás látja el a szociális étkezők, az óvodai gyermekek és az engedélyezett étkezők befizetéseinek kezelését, számláik kiállítását.
Falu- és Tanyagondnoki szolgálat ellátása, amelyet az ügyvezető lát el 2013. november 1-je óta.
II. Községgazdálkodási feladatok
1. Településüzemeltetés
A közterületeken köztisztaság és településtisztaság biztosítása; téli hó-eltakarítás, síkosság-mentesítés, játszótér karbantartása, kötelező növényvédelem, közösségi patkánymentesítés, községi kátyúzási munkák, padkarendezés, parkfenntartás, parlagfű irtás, környezetvédelem, buszmegálló kialakítás és karbantartás, földmunkák, bontási munkálatok.
2. Kenyeres-kerti sport- és szabadidőpark működtetése
Gomba község egyetlen sport – és szabadidőparkjának hasznosítása, üzemeltetése, különös tekintettel a „Kenyeres-kert látogatóbarát fejlesztése” pályázat keretében megvalósult közösségi célú fejlesztése és annak folyamatos karbantartása. Fűszernövények és mindenféle egyéb növények telepítése és folyamatos gondozása.
3. Egészségház, Polgármesteri Hivatal, Óvoda és Civilház gondnoki üzemeltetése
Az Egészségház és a Polgármesteri Hivatal gondnoki feladatainak ellátása. A gondnoki tevékenység magába foglalja az átadott területeken a takarítási, fűtési rendszer üzemeltetése, kisebb javítási karbantartási munkákat és a mérőórák időszaki leolvasását, további feladatként az épület körüli járdák, parkolók tisztítását, síkosság-mentesítését, hó-eltakarítását, zöldterület ápolását.
Községgazdálkodási területen a tényleges munkavállalói létszám 6 fő főállású és 1 fő részmunkaidős (napi 4 órás) foglalkoztatott. Idei évben 1 fő főállású munkavállalóval kívánjuk bővíteni a jelenlegi állományi létszámot. Közterületi munkavégzés feladatainak ellátására és a közfoglalkoztatottak megnövekedett létszáma miatt csoportvezetői feladatok ellátására. A közfoglalkoztatottak munkával való ellátása a községgazdálkodás keretében valósul meg.
III. Konyha üzemeltetése
1. Közétkeztetés biztosító konyha üzemeltetése
Idei évben a konyha területén kívánunk elsősorban fejlesztéseket végrehajtani. A megnövekedett adagszámok végett szükségessé vált egy 250 literes főzőüst valamint egy 520 literes fagyasztószekrény beszerzése. A hatékonyabb ételkiszállítás végrehajtására egy kiszállító jármű beszerzését is szerepeltettük a terv adatok között. Jelenleg a kiszállítást egy fő végzi el. Igény mutatkozott ételallergiás gyermekek ellátása iránt. Megvizsgáltuk a környéken működő és szóba jöhető közétkeztetést végző szolgáltatókat, de nincs lehetőségünk egyikkel sem szerződést kötni. Így az ételallergiás gyermekek étkezését házon belül kell megoldanunk, ezért a konyha kisebb átalakításra szorul, valamint humánerőforrás továbbképzésre, illetve dietetikus szakember megbízására is szükség van a szabályszerű ellátás végett.
2. Melegítő konyha üzemeltetése
Jelenlegi helyiségkapcsolat, illetve a jelenlegi berendezések nem teszik lehetővé a melegítő konyha Társaság általi üzemeltetését. Átalakítással, hozzáépítéssel lehetne megoldani a feladat átvételét.
Konyhai területen a tényleges munkavállalók létszáma 6 fő főállású munkavállaló és 1 fő részmunkaidős ételkiszállító. A terveinkben 2 fő munkavállaló felvétele szerepel egy fő részmunkaidős étel kiszállító és óvodai ételszállító és egy fő főállású második szakács, így a megnövekedett étel adagszám előállítása, a szabadságok kivétele és az esetleges betegségek miatt is zökkenőmentesen biztosítható a konyha üzemeltetése.
Az eszközökre és az átalakításra közel 4.000 e Ft eszközigénnyel terveztünk. Kérem, hogy az eszközök megvásárlására külön tőkeelemként, tőkeemelésként biztosítsák az igényelt összeget. 2013-as év végleges eredménye után beruházási tervet készítve tudjuk meghatározni a pontos tőkeigényt. Az összeállításhoz szükséges árajánlatok megkérése folyamatban van.
EREDMÉNY TERV
Bevételek és kiadások tevékenységenkénti részletezése
I. A Igazgatás és Falu-és tanyagondnoki szolgálat tervezett költségei és bevételei:
- Vásárolt anyagok: Irodaszerek, nyomtatványok, irodai költségek, üzemanyag költség (tanyagondnoki busz)
- Igénybevett és egyéb igénybevett szolgáltatások: telefon-, posta költség, könyvvizsgálat, bankköltség, továbbképzések díja (helyettes tanyagondnoki beiskolázása). Tanyagondnoki busz, fenntartási- javítási költségei. Növekedés további oka, hogy 2013-ban könyvvizsgálati költség nem volt, valamint a tanyagondnoki busz bérleti díja.
- Bérjellegű költségek: ügyvezető (illetve egyben tanyagondnok is), könyvelő bérezése (havi bruttó bértömeg: 539 e Ft). Az FB éves tiszteletdíja 200 e Ft. (ülésenként 2014-re 4 üléssel kalkuláltunk 15e a FB tagoknak és az Elnöknek 20 e).
- Munkavállaló személyi jellegű költsége: tervezett 2 fő főállású munkavállaló cafeteria költsége
- Bérjárulékok: a bérjellegű és a személyi jellegű költségek járulék költsége
- Támogatási bevétel: MÁK tanyagondnoki szolgálat állami támogatása határozat alapján (2.500 e Ft)
Az Igazgatás egyenlege (9.560 e Ft) közvetett költségként kerül érvényesítésre a településüzemeltetési és a közétkeztetés feladatokon (40-60% arányában). Gomba Község Önkormányzatától támogatásként kapja meg a GTÜ Kft. a II.-III. tevékenység finanszírozásán keresztül 12 havi egyenlő részletben, havonta 796,7 e Ft összegben.
II. A Községgazdálkodás, épülettakarítás és karbantartás üzemeltetés tervezett költségei és bevételei:
- Vásárolt anyagok: Fűmag, növények, virágok, növényvédő szerek, kenőanyagok, kis értékű gépek, berendezések, munka- és védőruha költsége, minden egyéb anyag amely a munkálatokhoz szükséges (föld, építési anyagok stb.)
- Igénybevett szolgáltatások: gépi kaszálás, veszélyes fa kivágása, gépi földmunkák, munka- és balesetvédelmi szolg., gépkocsik karbantartása valamint azok esetleges javítási költségei, KGF biztosítás
- Bérjellegű költségek: 7 főállású munkavállaló és 1 fő 4 órás foglalkoztatott bruttó bére (havi bruttó bértömeg: 1.111 e Ft). Tervben szerepel egy új munkavállaló (közterületen történő munkavégzésre és munkairányításra) minimálbéren történő alkalmazása.
- Munkavállaló személyi jellegű költsége: tervezett 8 munkavállaló cafeteria költsége
- Bérjárulékok: a bérjellegű és a személyi jellegű költségek járulék költsége.
- Értékcsökkenési leírás: A Testület által korábban engedélyezett platós autó amortizációját tartalmazza. A gépjármű megvásárlása 2014. I. negyedévében, előreláthatólag március elejéig megtörténik.
- Igazgatás közvetett költsége (40%): A tervezett 9.560 e Ft 40 %-át tartalmazza (3.824 e Ft).
- Tervezett bevétel: Gomba Község Önkormányzatával érvénybe lévő szerződés felülvizsgálata utáni számlázott díj. 2013-ban érvényben lévő szerződés 179.921,- +Áfa forintos díját kérjük felülvizsgálni és az idei évtől elfogadni a módosítani kívánt 365.500,- +ÁFA szolgáltatási díjat. Ha a szolgáltatási díj mértéke marad a tavalyi szinten akkor a különbözetet támogatásként kérjük az Önkormányzattól.
A községgazdálkodás egyenlegét (-22.581 e Ft) Gomba Község Önkormányzatától támogatásként kéri a Nonprofit Kft. 12 havi egyenlő részletben, havonta 1.881,75 e Ft összegben.
III. Közétkeztetés üzemeltetés tervezett költségei és bevételei:
- Vásárolt anyagok: felhasznált nyersanyagok költsége
- Igénybevett szolgáltatások: víz, szennyvíz, szemétszállítás, gáz és a villany költsége, konyhai gépek karbantartása, esetleges szervizelése, autó javítási költsége, KGF biztosítás
- Egyéb szolgáltatások: Korábban részletezettek alapján, feltétele diétás szakács és dietetikus alkalmazása, megbízása és ennek költségét tartalmazza.
- Bérjellegű költségek: tervezett 7 fő főállású és 2 fő részfoglalkozású munkavállaló bére (4 konyhalány, élelmezésvezető, főszakács, új dolgozó kisegítő szakács, 2 fő kiszállítást végző dolgozó, havi bruttó bértömeg: 1.259 e Ft). Terveinkben 1 fő 6 órában foglalkoztatott ételkiszállító személy szerepel aki az szociális ebédek kiszállítását, óvodai napi kétszeri étel szállítást is végezné.
Terveztünk továbbá 1 fő főállású dolgozóval, aki mind a szakács mind pedig az élelmezésvezető helyetteseként segítőjeként dolgozna. A megnövekedett ételadag szám elkészítése megkívánja az új munkaerők alkalmazását.
- Munkavállaló személyi jellegű költsége: tervezett 9 fő munkavállaló cafeteria költsége
- Bérjárulékok: a bérjellegű és a személyi jellegű költségek járulék költsége
- Értékcsökkenési leírás: az újonnan beszerezni kívánt eszközök éves amortizációja.
2014. első félévében letelik a Rendezvényház építésének és a berendezések üzembeállításának garanciális ideje. A 2014. második félévtől a konyhai eszközök átadása is megtörténhet. Az eszközök átadása után minden kezelési, javítási és pótlási feladat egyértelműen a Társaság feladata, valamint az amortizáció is az üzemeltetőnél keletkezik, amely beépül a költségekbe.
Kérjük meghatározni a berendezések jövőbeni tulajdonosát, átadás esetén az átadás módját.
- Egyéb ráfordítás: Az arányosítás miatt vissza nem igényelhető ÁFA összegét tartalmazza
- Igazgatás közvetett költsége (60%): A tervezett 9.560 e Ft 60 %-át tartalmazza (5.736 e Ft).
- Tervezett bevétel: 2013. II. félév tény adagszámait alapul véve és azzal kalkulálva az alkalmazotti és a külső étkezők által térített 489 Ft/adaggal bevétellel számítva, iskolai és óvodai befizetések valamint a szociális étkezők befizetései azonos módon tervezve.
- Tervezett támogatási bevétel: 2014. évi Önkormányzati normatív támogatás átadásának összege (Szociális étkezők: 11.207 e Ft, Óvodai étkezők 1.428 e Ft)
Konyha és melegítő konyha üzemeltetés egyenlegét (- 18.698 e Ft) Gomba Község Önkormányzatától támogatásként kéri a Nonprofit Kft. 12 havi egyenlő részletben, havonta 1.558,2 e Ft összegben.
Tevékenységek összefoglalása
2014. január-december időszakra a fent kimutatott üzemeltetési feladatokra 41.279 e Ft összeg tervezett támogatást irányoz elő Gomba Község Önkormányzata, mint a Nonprofit Kft. alapítója. A tervezett támogatás összege 12 havi részletben kívánja igénybe venni, amely havi bontásban a következőképpen alakul:
2014. január hónap 3.440 e Ft
2014. február hónap 3.440 e Ft
2014. március hónap 3.440 e Ft
2014. április hónap 3.440 e Ft
2014. május hónap 3.440 e Ft
2014. június hónap 3.440 e Ft
2014. július hónap 3.440 e Ft
2014. augusztus hónap 3.440 e Ft
2014. szeptember hónap 3.440 e Ft
2014. október hónap 3.440 e Ft
2014. november hónap 3.440 e Ft
2014. december hónap 3.439 e Ft
1. számú melléklet |
|||
I. Igazgatás, ügyyvezetés, Falu- és tanyagondnoki szolgálat |
|||
adatok e Ft-ban |
|||
2013. tény adatok |
2013. évesített adatok |
2014. terv adatok |
|
Vásárolt anyagok |
221 |
442 |
1 190 |
Igénybevett szolgáltatások |
90 |
180 |
590 |
Egyéb szolgáltatások |
241 |
482 |
1 237 |
Bérjellegű ktg. |
3 350 |
6 700 |
6 671 |
Munkavállaló személyes jell. Ktg. |
186 |
372 |
295 |
Bérjárulékok |
955 |
1 910 |
2 006 |
Értékcsökkenési leírás |
|
|
70 |
Egyéb ráfordítások |
|
|
|
Költségek és ráfordítások összesen: |
5 043 |
10 086 |
12 060 |
Tanyagondnoki szolgálat támogatás bevétele |
339 |
339 |
2 500 |
Igazgatás egyenlege |
- 4 704 |
- 10 086 |
- 9 560 |
2013 évesített adatok: az adott év tényadatainak évesített(kétszeresét) adatait tartalmazzák |
|||
II. Községgazdálkodás, épületkarbantartás és takarítás |
|||
adatok e Ft-ban |
|||
2013. tény adatok |
2013. összesített tényadatok |
2014. terv adatok |
|
Vásárolt anyagok |
2 436 |
4 141 |
3 297 |
Igénybevett szolgáltatások |
691 |
2 746 |
1 310 |
Egyéb szolgáltatások |
|
|
|
Bérjellegű ktg. |
5 710 |
13 108 |
13 333 |
Munkavállaló személyes jell. Ktg. |
859 |
859 |
1 108 |
Bérjárulékok |
1 628 |
3 692 |
3 800 |
Értékcsökkenési leírás |
|
|
296 |
Egyéb ráfordítások |
|
|
|
Költségek és ráfordítások összesen: |
11 324 |
24 546 |
23 143 |
Igazgatási közvetett ktg.-felosztás (40%) |
- 1 882 |
- 4 034 |
3 824 |
Költségek mindösszesen |
13 206 |
28 580 |
26 967 |
Szolgáltatási díjbevétel |
1 098 |
1 098 |
4 386 |
Támogatás bevétele |
12 473 |
12 473 |
- |
Város- és Községgazgdálkodás egyenlege |
365 |
- 15 009 |
- 22 581 |
III. Közétkeztetés üzemeltetése |
|||
adatok e Ft-ban |
|||
2013. tény adatok |
2013. összesített tényadatok |
2014. terv adatok |
|
Vásárolt anyagok |
11 918 |
25 292 |
25 040 |
Igénybevett szolgáltatások |
345 |
2 287 |
1 800 |
Egyéb szolgáltatások |
|
|
250 |
Bérjellegű ktg. |
6 702 |
14 872 |
15 109 |
Munkavállaló személyes jell. Ktg. |
823 |
823 |
1 255 |
Bérjárulékok |
1 881 |
4 295 |
4 753 |
Értékcsökkenési leírás |
|
|
580 |
Egyéb ráfordítások |
191 |
191 |
850 |
Költségek és ráfordítások összesen: |
21 860 |
47 760 |
49 637 |
Igazgatási közvetett ktg.-felosztás (60%) |
- 2 822 |
- 6 052 |
- 5 736 |
Költségek mindösszesen |
24 682 |
53 812 |
55 373 |
Bevétel (Szoc. Étk, Iskola étk, Óvoda étk, egyéb étk) |
10 220 |
25 771 |
24 040 |
Támogatás bevétel (szoc étk., óvodai étk) |
14 641 |
14 641 |
12 635 |
Konyha és melegítő konyha üzemeltetés egyenlege |
179 |
- 13 400 |
- 18 698 |
2013. összesített tényadatok: Önkormányzat 2013.I félév és GTÜ II. félév adatai összesítve |