KIVONAT
a képviselő-testület 2009. május 28-án megtartott ülésének jegyzőkönyvéből
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2009. május 28-án megtartott nyilvános ülésén 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
95/2009. /V.28./ sz. határozat
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzatának módosítására irányuló javaslatot, és az alábbi határozatot hozta.
Határidő: értelemszerűen
Felelős: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Lehota Vilmos sk. Kósa Erzsébet Anikó sk.
polgármester jegyző
Gomba Község Önkormányzata
2217 Gomba, Bajcsy-Zs. u. 2.
Gomba Község Polgármesteri Hivatalának
Szervezeti és Működési Szabályzata
Jóváhagyva Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 126/2007. (XII.10.) számú képviselő-testületi határozatával, mely
módosítva a 71/2008. (V.29.) sz., a 116/2008. (IX.11.) sz., a 175/2008. (XII.11.) sz., és a 95/2009. (V.28.) sz. határozatokkal
Melléklet
Gomba Község Önkormányzatának
126/2007. (XII.10.) sz. képviselő-testületi határozatához
Gomba Község Polgármesteri Hivatalának
Szervezeti és Működési Szabályzata
I. Fejezet
BEVEZETŐ
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Korm. rendelet 10.§ (4) bekezdésében foglaltak alapján, figyelemmel
- Gomba Község Önkormányzatának 16/2007. (XI.27.) sz. képviselő-testületi rendelet 19. §-ára,
- Gomba Község Polgármesteri Hivatalának alapító okiratát elfogadó 104/2007. (X.25.) sz. képviselő-testületi határozatára
a Hivatal szervezetére és működésére vonatkozó szervezeti és működési szabályzatát a 126/2007. (XII.10.) sz. képviselő-testületi határozatával az alábbiak szerint hagyta jóvá:
II. Fejezet
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSE
2.1 A költségvetési szerv neve: Gomba Község Polgármesteri Hivatala
A Hivatal rövidített megnevezése: Polgármesteri Hivatal Gomba
2.2 Székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky u. 2.
2.3 Hivatalos weblapja: www.gomba.hu
e-mail címe: titkarsag@phivatal.gomba.hu
2.4 A hivatal alapító okiratának kelte: 2007. október 25.
-hatályba lépésének időpontja: 2008. január 1.
-jóváhagyó Kt-határozat száma: 104/2007. (X.25.)
2.5 Törzskönyvi nyilvántartási száma: PÍR 391997
2.6 Működési területe: Gomba
2.7 Alapító és felügyeleti szerve: Gomba Község Önkormányzat
Képviselő-testülete
2.8 Jogállása A hivatal a képviselő-testület által létrehozott önálló jogi személyként működő helyi önkormányzati költségvetési szerv. A hivatal a képviselő-testület szerve, az önkormányzat működésével, valamint államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
2.9 Képviselete: A Hivatalt a jegyző képviseli. Eseti megbízás alapján a képviselettel a hivatal dolgozója is megbízható
2.10 A Hivatal alaptevékenységei: A Hivatal mindenkori alaptevékenységeinek körét az alapító okirata határozza meg. Tevékenysége során ellátja a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény szerint az önkormányzat működésével, az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével, a döntések végrehajtásával, a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezésekkel feladat- és hatáskörébe utalt feladatokat.
2.11 A Hivatal alaptevékenységéhez
kapcsolódó szakfeladati gazdálkodással
ellátott feladatai: - Tanyagondnoki szolgálat,
- Védőnői szolgálat,
- Közművelődési, könyvtári tevékenység
- Főzőkonyha
- Község gazdálkodás
A hivatal alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok számát és megnevezését az 1. számú
függelék tartalmazza.
2.12 Vállalkozási tevékenysége: A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat.
2.13 Az állami feladatként ellátott
alaptevékenység forrásai: - állami normatív hozzájárulás
- átengedett központi adók
- saját bevételek
- átvett pénzeszközök
2.14 A feladatmutatók
megnevezése, köre: Alapvető szakfeladat a 75115-3 szakfeladat számon a helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Feladatmutató: -
Teljesítménymutató: -
A Polgármesteri Hivatal alapító okiratában megjelölt, az alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok feladat- és teljesítmény mutatói, és azok tartalmi meghatározása a 2. sz. függelékben kerül rögzítésre
III. Fejezet
SZERVEZETI FELÉPÍTÉS, MŰKÖDÉS
3.1 Szervezeti felépítés: A Hivatal nem tagozódik belső szervezeti egységekre. Az egységes hivatal szervezeti térképét az 1. sz. melléklet mutatja be.
3.2.1 A költségvetési szerv
jóváhagyott létszámának
megfelelően kialakított
köztisztviselői munkakörök:
I. Jegyzői munkakör
II. Műszaki előadói munkakör
III. Gazdálkodási előadói munkakör I.
IV. Gazdálkodási előadói munkakör II.
V. Igazgatási előadói munkakör I.
VI. Igazgatási előadói munkakör II.
VII. Igazgatási előadói munkakör III.
VIII. Igazgatási előadói munkakör IV.
3.2.2 A költségvetési szerv
jóváhagyott létszámában
szereplő egyéb bérrendszer
hatálya alá tartozó munkakörök IX. Takarító (részmunkaidős heti 30 órás
munkavállaló)
X. Karbantartó
XI. Fizikai csoportvezető
3.3 Munkaidő és annak
dokumentálása A Hivatal köztisztviselőinek munkaideje heti 40 óra, mely a Ktv. 39. § (1) bekezdésétől eltérően hétfőn, kedden és csütörtökön 800 órától 1630 óráig, szerdán 800 órától 1800 óráig, pénteken 800 órától 1230 óráig tart.
A köztisztviselők jelenléti íven jegyzik munkába érkezésük és távozásuk időpontját. Napközben a munkahelyről eltávozást a jegyző, távollétében a helyettesítésére jogosult köztisztviselő engedélyez.
3.4 Működés, feladat-ellátás: A Hivatal működése, feladatainak ellátása a 3. sz. függelékben meghatározott munkakör-térképeken, az azokban meghatározott feladat-megosztáson nyugszik.
A jegyző minden héten szerdán 9-től 12 óráig fogadóórát tart.
A jegyző a hivatal köztisztviselői részére szükség szerint, de legalább félévente munkaértekezletet tart.
3.5 Ügyintézők: A Hivatal ügyintézői feladatait a 3.2 pontban meghatározott előadói munkakört betöltő köztisztviselők végzik. Az előadók feladata a Hivatal feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítése, felhatalmazás esetén kiadmányozása, valamint a végrehajtás szervezése. Az előadók a kapott utasítások és határidők figyelembevételével munkaterületükön felelősek a Hivatal állandó és időszakos célkitűzéseinek érvényesítéséért.
3.6 Helyettesítés: A 3.2 pontban meghatározott munkakörökre vonatkozó helyettesítési rendet a 3. sz. függelékben meghatározott munkakör-térképek egyedileg szabályozzák, vizuális megjelenítését a 4. sz. függelék tartalmazza. Akadályoztatás esetén a helyettesítés biztosításáról a jegyző intézkedik.
A jegyző 2 hónapot meg nem haladó távollétében helyettesítését az igazgatási előadó IV. munkakört betöltő köztisztviselő látja el.
A Képviselő-testület az előre láthatóan 2 hónapot meghaladó jegyzői távollét esetére a képviselő-testület szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI.27.) képviselő-testületi rendelet 54. § (3) bekezdésében foglaltak szerint jár el.
3.7 Kiadmányozás: A kiadmányozási jog az ügyben történő érdemi döntésre ad felhatalmazást. A Hivatalban az általános kiadmányozási jogkör gyakorlója a jegyző, illetve az ügyek meghatározott csoportjára vonatkozóan (pl. anyakönyvi igazgatás) a hivatal érdemi ügyintézője. A jegyző e jogkörét meghatározott ügyekre nézve átruházhatja, az átruházott kiadmányozási jogot visszavonhatja.
Az átruházás nem érinti a hivatal munkájáért való felelősségét. A kiadmányozás rendjét saját hatáskörben eljárva a polgármester utasításban, a jegyző a közszolgálati szabályzatban határozza meg.
3.8 Kiküldetés: A kiküldetéssel kapcsolatos munkáltatói jogot a hivatal köztisztviselői tekintetében a jegyző gyakorolja. A belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő dolgozó élelmezési költségtérítésére vonatkozó szabályokat a Ktv-ben, illetve a 278/2005. (XII.20.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően kell alkalmazni.
IV. Fejezet
KÖLTSÉGVETÉSI GAZDÁLKODÁS
4.1 A Hivatal költségvetésének
végrehajtására szolgáló
számlaszám: Gomba Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának költségvetési elszámolási számlaszáma a Dél-Pest megyei Takarékszövetkezet Gombai Fiókjánál (2217 Gomba, Jókai Mór út 2.) vezetett 65800069-10610019 költségvetési elszámolási számla.
4.2 A pénzügyi-gazdasági
feladatokhoz kapcsolódó
szabályzatok Számviteli politika és a kapcsolódó szabályzatok
- Eszközök és források értékelési szabályzata
- Önköltségszámítási szabályzatok
- Leltározási és leltárkészítési szabályzat
- Pénzkezelési szabályzat
Számlarend
SZMSZ és a gazdasági szervezet ügyrendje
Egyéb gazdálkodási szabályzatok
- vállalkozási tevékenység szabályzata
- kiegészítő és kisegítő tevékenység szabályzata
- Ámr-ben előírt belső szabályzatok
/a szabályzatok elkészítési kötelezettségét elrendelő jogszabályi előírások meghatározását az 5. sz. függelék tartalmazza/
4.3 Utalványozási jog,
cégszerű aláírás: A polgármester –ha a jogszabály eltérően nem rendelkezik- minden kifizetést jogosult utalványozni. Az utalványozásra jogosultak nevét, munkakörét, valamint aláírásának mintáját a „Kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjét meghatározó szabályzat a 6. sz. függelékben foglaltak szerint tartalmazza.
4.4 A költségvetés tervezésével
és végrehajtásával kapcsolatos
különleges előírások,
feltételek: Gomba Község Önkormányzata gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Polgármesteri Hivatal. A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges feltétel meghatározására nem kerül sor. A Hivatal gazdasági szervezetének ügyrendjét a 7. sz. függelék tartalmazza.
V. Fejezet
PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉS
5.1 A pénzügyi ellenőrzés
rendszere - A Hivatal pénzügyi ellenőrzésének legfontosabb elemei:
1. A folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés. A FEUVE a jegyző által a Hivatal gazdálkodásának folyamatára (tervezés, végrehajtás, beszámolás) a 8. sz. függelék szerint kialakított rendszer. Tartalmazza mindazon elveket, eljárásokat, és belső szabályzatokat, melyek alapján érvényesül a feladatok ellátására szolgáló előirányzatokkal, létszámmal és a vagyonnal való szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodás követelménye.
2. Belső ellenőrzés, melyet a Hivatalban a Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás által kiválasztott szolgáltató a belső ellenőrzési szabályzat (9. sz. függelék), és ~terv alapján lát el. Tevékenységét közvetlenül a jegyzőnek alárendelten végzi.
Feladata:
- vizsgálni és értékelni a FEUVE rendszer kiépítésének és működésének szabályszerűségét
- vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások megbízhatóságát,
- elemzéseket és értékeléseket készíteni a jegyző számára
- ellenőrzést végezni a Hivatalnál az éves ellenőrzési terv alapján
- figyelemmel kísérni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedések megvalósulását
- kapcsolatot tartani a szakmai ellenőrző szervekkel.
- A szabályzat 3. sz. mellékletét képezi az ellenőrzési nyomvonal, mely tartalmazza a Hivatal tervezési, pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak táblázatba foglalt leírását.
- A 4. sz. melléklet a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjét tartalmazza, amely rögzíti a költségvetési gazdálkodás, állami feladatellátás során előforduló mulasztásokra, hiányosságokra vonatkozó eljárásrendet.
VI. Fejezet
A HIVATALHOZ HOZZÁRENDELT
ÖNÁLLÓAN MŰKÖDŐ KÖLTSÉGVETÉSI SZERV MŰKÖDÉSE
6.1 Részben önálló költség-
vetési szerv neve: „Gólyafészek” Óvoda
6.2 Gazdálkodási feladat-
ellátása Az intézmény tekintetében a gazdálkodási feladatokat, illetve azok ellátását, a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének, munkakörének meghatározását külön megállapodás rögzíti. A megállapodást az SZMSZ 7. sz. függelék tartalmazza.
VII. Fejezet
EGYÉB RENDELKEZÉSEK
7.1 Tanácsadói cím adományozás A jegyző szakmai tanácsadói, szakmai főtanácsadói címet nem adományoz.
7.2 Vagyonnyilatkozat-tételi
kötelezettséggel járó
munkakörök: Az alapvető jogok és kötelezettségek pártatlan és elfogulatlan érvényesítése, valamint a közélet tisztaságának biztosítása és a korrupció megelőzése céljából a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (Továbbiakban: Ktv.) 22/A §-ában meghatározott köztisztviselő, az ott meghatározott adattartalommal és eljárási rend szerint vagyonnyilatkozatot tesz. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket a 7. sz. melléklet tartalmazza.
7.3 Képzettségi pótlékra jogosító
7.4 Iratkezelés: A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet felhatalmazása alapján a jegyző által elkészített –az illetékes közlevéltárral egyetértésben a területileg illetékes közigazgatási hivatal vezetője által jóváhagyott– egyedi iratkezelési szabályzatot a 8. sz. függelék tartalmazza.
VIII. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
8.1 Hatályba lépés: Gomba Község Polgármesteri Hivatalának szervezeti és működési szabályzata 2008. január 1-én lép hatályba.
8.2 Mellékletek: 1. sz. melléklet: Gomba Község Polgármesteri Hivatalának szervezeti térképe
2. sz. melléklet Folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE)
[Ámr. 145/A. § (1)]A
Tartalma:
- Általános rendelkezések
- Szabálytalanságok kezelésének
eljárásrendje
- Ellenőrzési nyomvonal
- Kockázatkezelési szabályzat
3. sz. melléklet Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök
4. sz. melléklet Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök és képzettségek
8.3 Függelékek:
1. sz. függelék A hivatal alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok száma és megnevezése
[a Hivatal alapító okirata szerint]
2. sz. függelék A Polgármesteri Hivatal alapító okiratában megjelölt, az alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok feladat- és teljesítmény mutatói, és azok tartalmi meghatározása
3. sz. függelék: Gomba Község Polgármesteri Hivatala engedélyezett álláshelyeinek munkakör-térképei
4. sz. függelék A Hivatal köztisztviselőinek helyettesítési rendje (vizuális megjelenítés)
5. sz. függelék: A pénzügyi-gazdálkodási felada-tokhoz kapcsolódó szabályzatok elkészítési kötelezettségét elrendelő jogszabályi előírások meghatározása
6. sz. függelék: Kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjének szabályzata
7. sz. függelék: Polgármesteri Hivatal gazdasági ügyrendje
8. sz. függelék: Belső Ellenőrzési Szabályzat
9. sz. függelék: A Polgármesteri Hivatalhoz hozzárendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv gazdálkodási feladataira vonatkozó megállapodás
10. sz. függelék: Iratkezelési szabályzat
11. sz. függelék: Gépjármű használat szabályozása
12. sz. függelék: Telefonhasználat szabályozása
13. sz. függelék: Informatikai szabályzat
14. sz. függelék: Adatvédelmi szabályzat
15. sz. függelék: Egységes Közszolgálati Szabályzat
16. sz. függelék: Közszolgálati adatvédelmi szabályzat
17. sz. függelék: Tűzvédelmi szabályzat
18. sz. függelék: Titkos ügyirat kezelési szabályzat
19. sz. függelék: Gomba község Közösségi Színtereinek Működési Szabályzata