VISSZA az alaprendeletekhez            VISSZA a főoldalra

    

Gomba Község Önkormányzat Képviselő-testületének

3/2011. (II.11.) sz. önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2011. évi költségvetéséről

 

 

(Egységes szerkezetben a 9/2011. (VI.30.) sz.  és a 21/2011. (XII.16.) sz. önkormányzati rendeletekkel)

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló -többször módosított- 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 16.§./1/ bekezdésében kapott felhatalmazás, az államháztartásról szóló -többször módosított- 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 65.§./1/ bekezdése, valamint a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvénynek a helyi önkormányzatokra vonatkozó előírásai alapján -figyelembe véve az államháztartás működési rendjéről szóló többször módosított 292/2009.(XII.19.) Korm. rendeletben (továbbiakban: Ámr.) meghatározottakat- a 2011. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

 

 

 

  1. A rendelet hatálya

 

1. §    A rendelet hatálya kiterjed Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testületére, és annak bizottságaira, Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzatára, valamint a helyi önkormányzat költségvetési szerveire.

 

 

  1. Címrend

 

2. §    (1)   Gomba Község Önkormányzatának (továbbiakban: települési önkormányzat) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve a polgármesteri hivatal (továbbiakban: Hivatal).

          (2)   A települési önkormányzat önállóan működő költségvetési szerve a Gólyafészek Óvoda.

 

3. §    (1) A 2. §-ban felsorolt költségvetési szervek külön-külön címet alkotnak.

          (2) Külön alcímet alkot továbbá Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzata (továbbiakban: kisebbségi önkormányzat), az előző évi pénzmaradvány igénybevétele és a finanszírozási műveletek.

          (3) A költségvetési szervek tevékenységei szakfeladatonként önálló alcímet alkotnak.

          (4) A Képviselő-testület az Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) címrendjét az 1. sz. melléklet szerint határozza meg.

          (5)   Az önkormányzat költségvetésének bevételi és kiadási előirányzatait címek, alcímek előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti részletezésben összegezve a 2. sz. melléklet tartalmazza.

 


 

  1. A költségvetési bevételek

 

4. §    (1)[1] A képviselő-testület az önkormányzat 2011. évi összesített költségvetésének bevételi főösszegét - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 381.422 e Ft-ban,  a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 522.629 e Ft-ban állapítja meg.

          (2)[2] A képviselő-testület a települési önkormányzat 2011. évi költségvetésének bevételi főösszegét  - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 381.212 e Ft-ban,  a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 522.330. e Ft-ban állapítja meg.

          (3)   A kisebbségi önkormányzat bevételi főösszege a kisebbségi önkormányzat 10/2011. (II.9.) sz. CKÖ határozata alapján - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 210 e Ft, a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 299 e Ft.

       (4)   Az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti, valamint működési és felhalmozási célonkénti részletezését költségvetési címek és kiemelt előirányzatok szerinti megbontásban, valamint összesítve a 3. sz. melléklet tartalmazza.

 

  1. A költségvetési kiadások

 

5. §    (1)[3] A képviselő-testület az önkormányzat 2011. évi összesített költségvetésének kiadási főösszegét - a finanszírozási műveletek nélkül - 513.694 e Ft-ban,  a finanszírozási műveletekkel együtt 522.629 e Ft-ban állapítja meg.

          (2)[4] A képviselő-testület a települési önkormányzat 2011. évi költségvetésének kiadási főösszegét  - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 513.395 e Ft-ban,  a finanszírozási műveletekkel együtt 522.330 e Ft-ban állapítja meg.

          (3)   A kisebbségi önkormányzat kiadási főösszege a kisebbségi önkormányzat 10/2011. (II.9.) sz. CKÖ határozata alapján - a finanszírozási műveletek nélkül - 299 e Ft, a finanszírozási műveletekkel együtt 299 e Ft.

          (4) Az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszeg működési és felhalmozási célonkénti részletezését költségvetési címek és kiemelt előirányzatok szerinti megbontásban, valamint összesítve a 4. sz. melléklet tartalmazza.

 

6. §.   (1)[5] A képviselő-testület az önkormányzat 2011. évi összesített működési és fenntartási kiadási előirányzatát 314.102 e Ft-ban az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg.

a)      személyi jellegű kiadások:........................................................... 111.581 e Ft

b)      munkaadókat terhelő járulékok: ................................................... 30.930 e Ft

c)      dologi jellegű kiadások:............................................................... 125.354 e Ft

d)     társadalom- és szociálpolitikai kiadások........................................ 32.391 e Ft

e)      egyéb működési célú kiadások:..................................................... 13.846 e Ft

 

          (2)[6] A képviselő-testület a települési önkormányzat 2011. évi működési és fenntartási kiadási előirányzatát 313.803 e Ft-ban az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg.

a)      személyi jellegű kiadások:........................................................... 111.581 e Ft

b)      munkaadókat terhelő járulékok: ................................................... 30.919 e Ft

c)      dologi jellegű kiadások:............................................................... 125.070 e Ft

d)     társadalom- és szociálpolitikai kiadások........................................ 32.391 e Ft

e)      egyéb működési célú kiadások:..................................................... 13.842 e Ft

 

          (3) A képviselő-testület a kisebbségi önkormányzat 2011. évi működési és fenntartási kiadási előirányzatát 299 e Ft-ban az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg.

a)      munkaadókat terhelő járulékok: .......................................................... 11 e Ft

b)      dologi kiadások:................................................................................. 284 e Ft

c)      egyéb működési célú kiadások:.............................................................. 4 e Ft

 

7. §    (1)[7] A képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási kiadásait 168.078 e Ft-tal az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg:

a)      beruházások:................................................................................ 152.975 e Ft

b)      felújítások:....................................................................................... 9.942 e Ft

c)      egyéb felhalmozási célú kiadások:.................................................. 5.161 e Ft

          (2)[8]  A képviselő-testület a települési önkormányzat felhalmozási kiadásait 168.078 e Ft-tal az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg:

a)      beruházások:................................................................................ 152.975 e Ft

b)      felújítások:....................................................................................... 9.942 e Ft

c)      egyéb felhalmozási célú kiadások:.................................................. 5.161 e Ft

          (3)  A képviselő-testület a kisebbségi önkormányzat részére a 10/2011. (II.09.) sz. határozat alapján felhalmozási kiadást nem állapít meg.

(4)   A képviselő-testület a felhalmozási előirányzatok célonkénti és feladatonkénti részletezését a 5. sz. melléklet szerint határozza meg.

 

8. §    A képviselő-testület a települési önkormányzat finanszírozási műveletei között 8.935 e Ft-ot biztosít felhalmozási célú hitel visszafizetésére.

 

 

  1. Költségvetési hiány, a hiány finanszírozásának módja 

 

9. §    (1)[9] A Képviselő-testület a települési önkormányzat tárgy évi - finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélküli - bevételeinek és kiadásainak különbözeteként a költségvetési hiány összegét 132.272 e Ft-ban állapítja meg.

          (2)[10]       A Képviselő-testület a hiány belső finanszírozására fordítja a települési önkormányzat előző évi pénzmaradványának 98.464 e Ft-os összegét.

          (3)   A Képviselő-testület a felhalmozási célok megvalósításához a hiány külső finanszírozására a 2009. évben lefolytatott közbeszerzési eljárás során meghatározott hitelkeretből igénybe nem vett 42.743 e Ft-ot fordítja.

      

 

10. § (1)   A Hivatal költségvetését alcímenkénti (szakfeladatonkénti) részletezéssel - külön tételben a tartalékok meghatározásával, finanszírozási műveletek és előző évi pénzmaradvány nélkül - az. 6. sz. melléklet tartalmazza.

 

          (2)[11] Az önkormányzat összesített tartaléka 31.514 e Ft, melyből

általános tartalék:.......................................................................... 10.514 e Ft

céltartalék:..................................................................................... 21.000 e Ft

          (3) A Gólyafészek Óvoda költségvetését költségvetési alcímenként a 7. sz. melléklet részletezi.

          (4) A kisebbségi önkormányzat költségvetését költségvetési alcím szerint a 8. sz. melléklet részletezi.

 

 

  1. A bevételi és kiadási előirányzatok egyensúlya

 

11. §  (1) A Képviselő-testület a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve–  a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.

 

12. § (1)   Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatainak előirányzatait a 10. sz. melléklet mutatja be.

(2)   Az önkormányzat költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatait (gördülő tervezést) a 11. sz. melléklet mutatja be.

 

 

  1. A költségvetési létszámkeret

 

13. §  (1)[12]       A Képviselő-testület az önkormányzat engedélyezett létszámát - 41,95 fővel  határozza meg.

          (2)   A Képviselő-testület a közfoglalkoztatás engedélyezett létszámát 9,5 fővel határozza meg.

       (3)   Az önkormányzat költségvetési szerveinek, a Hivatal szakfeladatainak létszámkeretét a 12. sz. melléklet tartalmazza.

 

  1. Közvetett támogatások

 

14. §  A Képviselő-testület az önkormányzat által biztosított közvetett támogatásokat a 13. sz. mellékletben határozza meg.   

 

  1. Kötelezettségvállalás rendje

 

15. §  A kiadások teljesítéséhez kapcsolódó megrendelések, kötelezettségvállalások esetében 1 M Ft összeget meghaladó beszerzésnél, szolgáltatás vásárlásánál legalább három gazdálkodó szervezettől kell írásos árajánlatot kérni, lehetőleg nyílt eljárás formájában.

 

 

  1. Az előirányzat módosítása 

 

16. §  (1)   Az Önkormányzat valamint költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben- felsorolt, illetve a Kormány előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

       (2)   Az önálló címet alkotó költségvetési szervek közötti átcsoportosítás joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.

       (3)   A Képviselő-testület a társadalom- és szociálpolitikai juttatások előirányzat módosításának jogát átruházza a Szociális Bizottságra, aki szükség szerint -a teljesítési adatok alapján- megvizsgálja az előirányzat módosítások lehetőségét.

 

17. §  (1)   A költségvetési rendelet módosítására a polgármester szükség szerint tesz javaslatot.

       (2)   Az átruházott hatáskörben hozott döntések a Képviselő-testület által előzetesen jóváhagyottnál nagyobb (többlet) kiadással nem járhatnak.

       (3)   A kiemelt és a Képviselő-testület által meghatározott előirányzatot csak jogszabály, illetőleg a Képviselő-testület módosíthatja.

 

18. §  (1)   Amennyiben a költségvetési év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap a települési önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet negyedévente tájékoztatni köteles.

          (2)   A települési önkormányzat költségvetési szervei a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól - az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) Korm. rendeletben foglaltak figyelembevételével - előirányzat módosítás nélkül is eltérhetnek. Az előirányzat módosítás, átcsoportosítás nem irányulhat az előirányzat módosítási kötelezettség nélkül teljesülő előirányzatok jóváhagyott céltól eltérő csökkentésére.

(3)   Az önkormányzat polgármestere az előirányzat módosítására benyújtott javaslatban, valamint a pótelőirányzatot igénylő előterjesztésben tájékoztatja a Képviselő-testületet a kiadási többlet egyszeri  (csak az adott költségvetési évben érvényesül) vagy tartós (a költségvetési előirányzatokba véglegesen beépülő) jellegéről.

 

(4)   A tartós jellegű előirányzat növekményből eredő, további költségvetési éveket érintő hatásokat be kell mutatni a döntés előkészítés során. A fenti elemzés nélkül a Képviselő-testület nem tárgyalhat, és nem hozhat döntést e tárgykörben. 

 

 

  1. A települési önkormányzat költségvetési szervei

 

19. §  (1)   Az önkormányzat által létesített, vagy fenntartott költségvetési szerv kiadási előirányzatát nem lépheti túl kivéve, ha az államháztartás más alrendszereitől, alapítványból és saját tevékenységéből származó nem tervezett bevételt ér el.

          (2)   A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli többletbevételét és a külön jogszabályban szabályozott felülvizsgálatot követően jóváhagyott, előző évi előirányzati maradványát kizárólag a Képviselő-testület döntése után használhatja fel.

          (3)   A költségvetési szerv vezetője felelős az intézmény gazdálkodásának szabályszerűségéért, az intézmény számára előírt bevételi terv teljesítéséért, a gazdálkodásról készült információk valódiságáért, valamint az előirányzat módosítások e rendeletben meghatározott időpontban történő képviselő-testület elé terjesztéséért.

 

 

  1. A tartalék felhasználására vonatkozó szabályok

 

20. §  (1)   A Képviselő-testület –a soron következő testületi ülésen történő utólagos tájékoztatás kötelezettségével- felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános tartalék terhére alkalmanként 300 e Ft összegig rendelkezzen.

          (2)   Az általános tartalék az év közben váratlanul jelentkező, költségvetésbe be nem épített kiadások fedezetéül szolgál.

          (3)   A céltartalékok felhasználása tekintetében a szakbizottságok javaslatát követően a képviselő-testület dönt.

 

  1. A pénzmaradvány megállapítása, elszámolása és felhasználása

 

21. §  (1)   A pénzmaradvány megállapítására, elszámolására és felhasználására vonatkozóan a 292/2009.(XII.19.) Kormányrendeletben, valamint a 249/2000. (XII.24.) Kormányrendelet 38. §. és 39.§.-ban foglaltak szerint kell eljárni.

          (2)   A költségvetési szerv pénzmaradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg. A képviselő-testületi előterjesztésben a pénzmaradvány keletkezésének okát a szakmai és gazdálkodási tevékenység végrehajtásának elemzésével be kell mutatni.

          (3)   A pénzmaradvány-csökkentő tételeket a költségvetési szerv önrevízióval állapítja meg.

          (4)   Az Önkormányzat költségvetési szerveinél a célfeladatok előirányzat-maradványa, valamint az ellátotti létszám csökkenése esetén a normatív támogatás arányos része elvonásra kerül.

          (5)   A kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány megállapítására vonatkozóan a 292/2009.(XII.19.)  Kormányrendeletben foglaltakat kell alkalmazni és a zárszámadási rendelet mellékletében kell bemutatni.

          (6)   A zárszámadási rendelet pénzmaradvány megállapításáról szóló mellékletében foglaltak szerint kimutatott, kötelezettséggel nem terhelt, szabad pénzmaradvány felhasználásáról a 292/2009.(XII.19.) Korm. rendeletben kapott felhatalmazás alapján a képviselő-testület dönt.

          (7)   A költségvetési szerv a pénzmaradványt a jóváhagyást követően használhatja fel.

 

  1. Költségvetési többlet

 

22. §  (1)   A Hivatal az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet (felhalmozási vagy működési jellegű) – átmenetileg, vagy tartósan rendelkezésre álló szabad pénzeszközt pénzlekötés útján hasznosítja.

          (2)   Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a soron következő előirányzat-módosítással egyidejűleg tájékoztatást ad a Képviselő-testület számára.

          (3)   Értékpapír vásárlásról a Képviselő-testület esetenként dönt. Törekedni kell arra, hogy a megvásárolt értékpapírok állami garanciával rendelkezzenek.

 

 

  1. Pénzellátás

 

23. §  (1)   Az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a Polgármesteri Hivatal.

          (2)    A Képviselő-testület az előirányzat-felhasználási ütemtervet a 14. sz. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.

          (3)   A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az előirányzat-felhasználási ütemtervtől esetenként eltérjen. Ennek során az éves előirányzatot nem lépheti túl.

 

 

24. §  (1)   Az önkormányzat költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat Gomba Község Önkormányzatának hivatalos honlapján közzé kell tenni, legkésőbb a döntés meghozatalát követő 60. napig.

          (2)   A közzétételre nem kerül sor, ha – az /1/ bekezdésben meghatározott határidő előtt – a támogatást visszavonják, vagy arról a kedvezményezett lemond.

 

 

25. §  (1)   Az önkormányzat pénzeszközei felhasználásával, az önkormányzathoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő – a nettó ötmillió forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű – árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződések esetében annak időtartamát, valamint az említett adatok változásait közzé kell tenni a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül. A közzétételről az önkormányzati költségvetési szerv nevében szerződést kötő személy gondoskodik. A közzététel módjára a 24.§-ban foglalt rendelkezések az irányadóak.

 

          (2)   A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén pedig a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét az /1/ bekezdés szerinti közzétételi kötelezettség szempontjából egybe kell számítani.

 

  1. Képviselői alap

 

26. §  A Képviselő-testület a képviselői alap működéséhez a 2011. évi költségvetésében 600 e Ft előirányzatot biztosít. A képviselői alap a 2010. évi költségvetési évről maradvánnyal nem rendelkezik.  

 

  1. Születési támogatás

 

27. §  A Képviselő-testület a születési támogatás mértékét a 2011. január 1-től 2011. december 31-ig terjedő időszakra gyermekenként 30 e Ft-ban állapítja meg.

 

 

  1. Vegyes és zárórendelkezések

 

28. §  A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a társadalombiztosítási források átvételére vonatkozó megállapodás megkötésére.

 

 

29. §  (1)   Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 2011. január 1. napjától kell alkalmazni.

          (2)   A rendelet mellékletei:

1. sz. melléklet         Gomba Község Önkormányzatának címrendje

2. sz. melléklet[13]       Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetése bevételi és kiadási előirányzatainak címrend szerinti részletezése

3. sz. melléklet[14]       Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetési bevételi főösszegének forrásonkénti részletezése

4. sz. melléklet[15]       Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetési kiadási főösszegének működési és felhalmozási kiadások szerinti részletezése

5. sz. melléklet[16]       Gomba Község Önkormányzatának a felhalmozási előirányzatok célonkénti és  feladatonkénti részletezése

6. sz. melléklet[17]       A polgármesteri hivatal költségvetésének költségvetési alcímenkénti (szakfeladatonkénti) bemutatása,  finanszírozási műveletek és előző évi pénzmaradvány nélkül -                                                                     külön tételben a tartalékok  meghatározásával

7. sz. melléklet         A Gólyafészek Óvoda költségvetésének költségvetési alcímenkénti (szakfeladatonkénti) bemutatása

8. sz. melléklet         Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzata                                                                költségvetésének költségvetési alcím (szakfeladat) szerinti bemutatása

9. sz. melléklet[18]       A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok - finanszírozási műveleteket és előző évi pénzmaradványt is figyelembe vevő - mérlegszerű bemutatása

10. sz. melléklet[19]     A több éves kihatással járó feladatok előirányzatai éves bontásban

11. sz. melléklet[20]     A költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatai (gördülő tervezés)

12. sz. melléklet[21]     Az önkormányzat létszámkeretének meghatározása.

13. sz. melléklet       Az önkormányzat által biztosított közvetett támogatások

14. sz. melléklet[22]     Előirányzat felhasználási ütemterv

 

Gomba, 2011. február 10.

 

 

 

                                                           Lehota Vilmos                       Kósa Erzsébet Anikó

                                                           polgármester                                       jegyző

 

 

               

     A rendelet mellékletei

 

 

 

Kihirdetési záradék:

               

 

A rendelet kihirdetése

2011. február 11-én,

egységes szerkezetbe foglalása

2011. december 16-án megtörtént.

 

Gomba, 2011. december 16.

 

                                                           Kósa Erzsébet Anikó

                                                                       jegyző


 

[1] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 1. §-a

[2] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 1. §-a

[3] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 2. §-a

[4] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 2. §-a

[5] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 3. §-a

[6] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 3. §-a

[7] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 4. §-a

[8] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 4. §-a

[9] Módosította  a 9/2011. (VI.30.) sz. rendelet 5. §-a

[10] Módosította  a 9/2011. (VI.30.) sz. rendelet 5. §-a

[11] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 5. §-a

[12] Módosította  a 9/2011. (VI.30.) sz. rendelet 7. §-a

[13] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[14] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[15] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[16] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[17] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[18] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[19] Módosította  a 9/2011. (VI.30.) sz. rendelet 8. §-a

[20] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a

[21] Módosította  a 9/2011. (VI.30.) sz. rendelet 8. §-a

[22] Módosította a 21/2011. (XII.16.) sz. rendelet 6. §-a