VISSZA az alaprendeletekhez VISSZA a főoldalra
Gomba Község Önkormányzatának
4/2010. (II.5.) sz. rendelete
az önkormányzat 2010. évi költségvetéséről
[Egységes szerkezetben a 9/2010. (V.27.) sz., 10/2010. (VI.25.) sz., a 20/2010. (X.129.) sz., 26/2010. (XII.10.) sz. és az 1/2011. (II.11.) sz. rendeletekkel]
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló -többször módosított- 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 16.§./1/ bekezdésében kapott felhatalmazás, az államháztartásról szóló -többször módosított- 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 65.§./1/ bekezdése, valamint a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvénynek a helyi önkormányzatokra vonatkozó előírásai alapján -figyelembe véve az államháztartás működési rendjéről szóló többször módosított 292/2009. (XII.19.) Korm. rendeletben meghatározottakat- a 2010. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
I. Fejezet
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testületére, bizottságaira, valamint a helyi önkormányzat költségvetési szerveire.
Címrend
2. § (1) Gomba Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve a polgármesteri hivatal (továbbiakban: Hivatal).
(2) Az Önkormányzat önállóan működő költségvetési szerve a Gólyafészek Óvoda.
3. §[1] (1) A 2. §-ban felsorolt költségvetési szervek külön-külön címet alkotnak.
(2) Önálló címet alkot Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzata
(3) A Képviselő-testület az Önkormányzat címrendjét az 1. sz. melléklet szerint határozza meg.”
II. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSÉNEK BEVÉTELI ÉS KIADÁSI FŐÖSSZEGEI
A költségvetési bevételek
4. §[2] (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2010. évi összesített költségvetésének bevételi főösszegét - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 436.202 e Ft-ban, a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 643.500 e Ft-ban állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a települési önkormányzat 2010. évi költségvetésének bevételi főösszegét - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 436.108 e Ft-ban, a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 643.406 e Ft-ban állapítja meg.
(3) A kisebbségi önkormányzat bevételi főösszege a kisebbségi önkormányzat 19./2010. (XII.22) sz. CKÖ határozata alapján - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 94 e Ft, a finanszírozási műveletekkel és az előző évi pénzmaradvánnyal együtt 94 e Ft.
(4) Az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti, valamint működési és felhalmozási célonkénti részletezését a 2. sz. melléklet tartalmazza.
A költségvetési kiadások
5. §[3] (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2010. évi összesített költségvetésének kiadási főösszegét - a finanszírozási műveletek nélkül - 624.999 e Ft-ban, a finanszírozási műveletekkel együtt 643.500 e Ft-ban állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a települési önkormányzat 2010. évi költségvetésének kiadási főösszegét - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - 624.905 e Ft-ban, a finanszírozási műveletekkel együtt 643.406 e Ft-ban állapítja meg.
(3) A kisebbségi önkormányzat kiadási főösszege a kisebbségi önkormányzat 19./2010. (XII.22) sz. CKÖ határozata alapján - a finanszírozási műveletek nélkül - 94 e Ft, a finanszírozási műveletekkel együtt 94 e Ft.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat kiadásainak működési és felhalmozási célonkénti részletezését a 3. sz. melléklet szerint határozza meg.
6. §[4] (1) A képviselő-testület az Önkormányzat 2010. évi működési és fenntartási kiadási előirányzatát 273.532 e Ft-ban az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg.
a) személyi jellegű kiadások:................................................................. 114.551 e Ft
b) munkaadókat terhelő járulékok: .......................................................... 31.785 e Ft
c) dologi jellegű kiadások:........................................................................ 85.080 e Ft
d) egyéb működési célú kiadások (speciális célú támogatások):.............. 42.116 e Ft
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat 2010. évi támogatási értékű kiadási előirányzatát 3.020 e Ft-ban az alábbi pont szerinti bontásban határozza meg.
a) működési célú támogatásértékű kiadások:.................................... 3.020 e Ft
7. § (1)[5] A képviselő-testület az Önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásait 351.458 e Ft-tal az alábbi pontok szerinti bontásban határozza meg:
a) a beruházások előirányzata:......................................................... 175.275 e Ft
b) a felújítások előirányzata:............................................................ 150.574 e Ft
c) az egyéb felhalmozási célú kiadások, támogatások előirányzata: 7.108 e Ft
d) felhalmozási célú hitel törlesztés: 18.501 e Ft
(2) Az Önkormányzat költségvetési szerveinek felújítási előirányzatát célonkénti és felhalmozási kiadásait feladatonként részletezve az 4. sz. melléklet tartalmazza.
8. § (1) A Hivatal költségvetését feladatonként, és azon belül külön tételben az általános és céltartalék előirányzatait a 5. sz. melléklet részletezi.
(2) [6] Az önkormányzat összesített tartaléka 15.490 e Ft, melyből
a) általános tartalék:.................................................................................... 6.056 e Ft
b) céltartalék:............................................................................................. 9.434 e Ft
9. § (1) Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatainak előirányzatait a 6. sz. melléklet mutatja be.
(2) Az önkormányzat költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatait (gördülő tervezést) a 7. sz. melléklet mutatja be.
A bevételi és kiadási előirányzatok egyensúlya
10. § (1) A Képviselő-testület a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve– a 8. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
A költségvetési létszámkeret
11. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat engedélyezett létszámát - 41,25 fővel határozza meg.
(2)[7] A Képviselő-testület a tárgy évre jóváhagyott foglalkoztatási terv alapján a közfoglalkoztatás engedélyezett létszámát 20 fővel határozza meg.
(2) Az önkormányzat költségvetési szerveinek, a Hivatal szakfeladatainak létszámkeretét a 9. sz. melléklet tartalmazza.
Megvalósítási terv[8]
11/A. § A képviselő-testület az Áht. 125. § (4) bekezdése alapján Gomba Község Önkormányzatának költségvetési szerveinél eltekint az Áht 90. § (4) bekezdésében és az Ámr. 42. §-ában foglalt megvalósítási terv készítésétől.
III. Fejezet
A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
A települési önkormányzat költségvetési hiánya, a hiány finanszírozásának módja
12. § (1)[9] A Képviselő-testület a tárgy évi - a finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélkül - bevételek és kiadások különbözeteként a költségvetési hiány összegét 207.298 e Ft-ban állapítja meg.
(2)[10] A Képviselő-testület a hiány belső finanszírozására fordítja az előző évi pénzmaradvány 11.807 e Ft-os összegét.
(3) A Képviselő-testület a felhalmozási célok megvalósításához a hiány külső finanszírozására a 2009. évben lefolytatott közbeszerzési eljárás során meghatározott hitel felvételét jelöli meg összesen 195.491 e Ft-tal az alábbi felhalmozási cél szerinti tagolásban:
a) útépítésre 4.902 e Ft
b) utak karbantartására 125.000 e Ft
c) rendezvényház építésre 56.000 e Ft
d) pályázati önerő fedezeteként 9.589 e Ft.
Közvetett támogatások
13. § A Képviselő-testület a 11. sz. mellékletben felsorolt közvetett támogatásokat tudomásul veszi.
Kötelezettségvállalás rendje
14. § A kiadások teljesítéséhez kapcsolódó megrendelések, kötelezettségvállalások esetében 1 M Ft összeget meghaladó beszerzésnél, szolgáltatás vásárlásánál legalább három gazdálkodó szervezettől kell írásos árajánlatot kérni, lehetőleg nyílt eljárás formájában.
Az előirányzat módosítása
15. § (1) Az Önkormányzat valamint költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben- felsorolt, illetve a Kormány előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Az önálló címet alkotó költségvetési szervek közötti átcsoportosítás joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
(3) A Képviselő-testület a társadalom- és szociálpolitikai juttatások előirányzat módosításának jogát átruházza a Szociális Bizottságra, aki szükség szerint -a teljesítési adatok alapján- megvizsgálja az előirányzat módosítások lehetőségét.
16. § (1) A költségvetési rendelet módosítására a polgármester szükség szerint javaslatot tesz.
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a Képviselő-testület által előzetesen jóváhagyottnál nagyobb (többlet) kiadással nem járhatnak.
(3) A kiemelt és a Képviselő-testület által meghatározott előirányzatot csak jogszabály, illetőleg a Képviselő-testület módosíthatja.
(4) A Képviselő-testület az 6. §. (2) bekezdésében foglalt előirányzatok módosítási jogát megtartja.
17. § (1) Amennyiben a költségvetési év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap a települési önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet negyedévente tájékoztatni köteles.
(2) A települési önkormányzat költségvetési szervei a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól - az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) Korm. rendeletben foglaltak figyelembevételével - előirányzat módosítás nélkül is eltérhetnek. Az előirányzat módosítás, átcsoportosítás nem irányulhat az előirányzat módosítási kötelezettség nélkül teljesülő előirányzatok jóváhagyott céltól eltérő csökkentésére.
(3) Az önkormányzat polgármestere az előirányzat módosítására benyújtott javaslatban, valamint a pótelőirányzatot igénylő előterjesztésben tájékoztatja a Képviselő-testületet a kiadási többlet egyszeri ( csak az adott költségvetési évben érvényesül) vagy tartós ( a költségvetési előirányzatokba véglegesen beépülő) jellegéről.
(4) A tartós jellegű előirányzat növekményből eredő, további költségvetési éveket érintő hatásokat be kell mutatni a döntés előkészítés során. A fenti elemzés nélkül a Képviselő-testület nem tárgyalhat, és nem hozhat döntést e tárgykörben.
A települési önkormányzat költségvetési szervei
18. § (1) Az önkormányzat által létesített, vagy fenntartott költségvetési szerv kiadási előirányzatát nem lépheti túl kivéve, ha az államháztartás más alrendszereitől, alapítványból és saját tevékenységéből származó nem tervezett bevételt ér el.
(2) A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli többletbevételét és a külön jogszabályban szabályozott felülvizsgálatot követően jóváhagyott, előző évi előirányzati maradványát kizárólag a Képviselő-testület döntése után használhatja fel.
(3) A költségvetési szerv vezetője felelős az intézmény gazdálkodásának szabályszerűségéért, az intézmény számára előírt bevételi terv teljesítéséért, a gazdálkodásról készült információk valódiságáért, valamint az előirányzat módosítások e rendeletben meghatározott időpontban történő képviselő-testület elé terjesztéséért.
A tartalék felhasználására vonatkozó szabályok
19. § (1) A Képviselő-testület –a soron következő testületi ülésen történő utólagos tájékoztatás kötelezettségével- felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános tartalék terhére alkalmanként 300 e Ft összegig rendelkezzen.
(2) Az általános tartalék az év közben váratlanul jelentkező, költségvetésbe be nem épített kiadások fedezetéül szolgál.
(3) A céltartalékok felhasználása tekintetében a szakbizottságok javaslatát követően a képviselő-testület dönt.
A pénzmaradvány megállapítása, elszámolása és felhasználása
20. § (1) A pénzmaradvány megállapítására, elszámolására és felhasználására vonatkozóan a 292/2009.(XII.19.) Kormányrendeletben, valamint a 249/2000. (XII.24.) Kormányrendelet 38. §. és 39.§.-ban foglaltak szerint kell eljárni.
(2) A költségvetési szerv pénzmaradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg. A képviselő-testületi előterjesztésben a pénzmaradvány keletkezésének okát a szakmai és gazdálkodási tevékenység végrehajtásának elemzésével be kell mutatni.
(3) A pénzmaradvány-csökkentő tételeket a költségvetési szerv önrevízióval állapítja meg.
(4) Az Önkormányzat költségvetési szerveinél a célfeladatok előirányzat-maradványa, valamint az ellátotti létszám csökkenése esetén a normatív támogatás arányos része elvonásra kerül.
(5) A kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány megállapítására vonatkozóan a 292/2009. (XII.19.) Kormányrendeletben foglaltakat kell alkalmazni és a zárszámadási rendelet mellékletében kell bemutatni.
(6) A zárszámadási rendelet pénzmaradvány megállapításáról szóló mellékletében foglaltak szerint kimutatott, kötelezettséggel nem terhelt, szabad pénzmaradvány felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
(7) A költségvetési szerv a pénzmaradványt a jóváhagyást követően használhatja fel.
Költségvetési többlet
21. § (1) A Hivatal az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet (felhalmozási vagy működési jellegű) – átmenetileg, vagy tartósan rendelkezésre álló szabad pénzeszközt pénzlekötés útján hasznosítja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a soron következő előirányzat-módosítással egyidejűleg tájékoztatást ad a Képviselő-testület számára.
(3) Értékpapír vásárlásról a Képviselő-testület esetenként dönt. Törekedni kell arra, hogy a megvásárolt értékpapírok állami garanciával rendelkezzenek.
IV. Fejezet
A PÉNZELLÁTÁS
22. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a Polgármesteri Hivatal.
(2) A Képviselő-testület az előirányzat-felhasználási ütemtervet a 10. sz. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az előirányzat-felhasználási ütemtervtől esetenként eltérjen. Ennek során az éves előirányzatot nem lépheti túl.
23. § (1) Az önkormányzat költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat Gomba Község Önkormányzatának hivatalos honlapján közzé kell tenni, legkésőbb a döntés meghozatalát követő 60. napig.
(2) A közzétételre nem kerül sor, ha – az /1/ bekezdésben meghatározott határidő előtt – a támogatást visszavonják, vagy arról a kedvezményezett lemond.
24. § (1) Az önkormányzat pénzeszközei felhasználásával, az önkormányzathoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő – a nettó ötmillió forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű – árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződések esetében annak időtartamát, valamint az említett adatok változásait közzé kell tenni a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül. A közzétételről az önkormányzati költségvetési szerv nevében szerződést kötő személy gondoskodik. A közzététel módjára a 23.§.-ban foglalt rendelkezések az irányadóak.
(2) A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén pedig a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét az /1/ bekezdés szerinti közzétételi kötelezettség szempontjából egybe kell számítani.
Képviselői alap
25. § A Képviselő-testület a képviselői alap működéséhez a 2010. évi költségvetésében további előirányzatot nem biztosít. Az alap céljainak megvalósításához a 2009. évi fel nem használt előirányzat áll rendelkezésre.
Születési támogatás
26. § A Képviselő-testület a születési támogatás mértékét a 2010. január 1-től 2010. december 31-ig terjedő időszakra gyermekenként 30 e Ft-ban állapítja meg.
V. Fejezet
VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
27. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a társadalombiztosítási források átvételére vonatkozó megállapodás megkötésére.
28. § (1) Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2010. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet mellékletei:
1.sz. melléklet[11] Gomba Község Önkormányzatának címrendje
2.sz. melléklet[12] Gomba Község Önkormányzata bevételi főösszegének forrásonkénti részletezése az önkormányzat önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervei szerint.
3.sz. melléklet[13] Gomba Község Önkormányzata önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerveinek működési és fenntartási előirányzatai, kiemelt előirányzatonkénti bontásban
4.sz. melléklet[14] A felújítási előirányzatok célonkénti és felhalmozási kiadások feladatonkénti részletezése
5.sz. melléklet[15] A polgármesteri hivatal költségvetésének feladatonkénti bemutatása, külön tételben az általános és céltartalék meghatározásával.
6.sz. melléklet A több éves kihatással járó feladatok előirányzatai éves bontásban
7.sz. melléklet A költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatai (gördülő tervezés)
8.sz. melléklet[16] A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok -finanszírozási műveleteket is figyelembe vevő- mérlegszerű bemutatása.
9.sz. melléklet[17] Az önkormányzat önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervei létszámkeretének meghatározása.
10.sz. melléklet Előirányzat felhasználási ütemterv
11. sz. melléklet Gomba Község Önkormányzata által az Áht. 118. § (1) bekezdés 2. c) pontja szerint biztosított közvetett támogatások
Gomba, 2010. február 4.
Lehota Vilmos sk Kósa Erzsébet Anikó sk
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetése
2010. február 5-én, egységes szerkezetbe foglalása
2011. február 11-én megtörtént.
Gomba, 2011. február 11.
Kósa Erzsébet Anikó sk.
jegyző
rendelet mellékletei
[1] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 1. §-a
[2] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet. 2. §-a
[3] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 3. §-a
[4] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 4. §-a
[5] Módosította a 26/2010. (XII.10.) sz. rendelet 4. §-a
[6] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 5. §-a
[7] Módosította a 20/2010. (X.29.). sz. rendelet 6. §-a
[8] Megállapította a 9/2010. (V.28.) sz. rendelet 1. §-a
[9] Módosította a 20/2010. (X.29.) sz. rendelet 7. §-a
[10] Módosította a 10/2010. (VI.25.)sz. rendelet 6. §-a
[11] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 6. §-a
[12] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 6. §-a
[13] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 6. §-a
[14] Módosította a 26/2010. (XII.10.) sz. rendelet 7. § (1) bekezdés c) pontja
[15] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 6. §-a
[16] Módosította az 1/2011. (II.11.) sz. rendelet 6. §-a
[17] Módosította a 20/2010. (X.29.) sz. rendelet 8. § (1) bekezdés f) pontja