VISSZA az alaprendeletekhez VISSZA a főoldalra
Gomba Község Önkormányzat Képviselő-testületének
18/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI. 27.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályon kívül helyezte a 18/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelet 4. §-a
Gomba Község Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18.§ (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI. 27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: SZMSZ) 19. §-a az alábbi (6) bekezdéssel egészül ki:
(6) A Képviselő-testület a hivatal közreműködésével látja el az önkormányzat és Gomba Község Nemzetiségi Önkormányzata között a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-ával előírt és megállapodásban rögzített feladatait. A megállapodást e rendelet 5. melléklete tartalmazza.
2. § Az SZMSZ 64. § (3) bekezdése az alábbi e) ponttal egészül ki:
e) 5. melléklet: Megállapodás Gomba Község Önkormányzata és Gomba Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata között
3. § Az SZMSZ az e rendelet 1. melléklete szerinti 5. melléklettel egészül ki.
4. § E rendelet kihirdetése napján lép hatályba és a kihirdetést követő napon hatályát veszti.
Gomba, 2012. június 28.
Lehota Vilmos Kósa Erzsébet Anikó
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetése
2012. június 29-én megtörtént.
Gomba, 2012. június 29.
Kósa Erzsébet Anikó
jegyző
1. sz. melléklet a 18/2012. (IV. 29.) önkormányzti rendelethez
Gomba Község Önkormányzata Képviselő-testületének
az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
16/2007. (XI.27.) önkormányzati rendeletéhez
MEGÁLLAPODÁS
mely létrejött
egyrészt Gomba Község Önkormányzata (székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky u. 2., adószáma: 15730600-2-13, képviseli: Lehota Vilmos polgármester, továbbiakban: Települési Önkormányzat)
másrészről Gomba Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata (székhelye: 2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky u. 2., adószáma: 15778374-1-13, képviseli: Pángyánszki Jánosné elnök, továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat)
(együttesen továbbiakban: Felek)
között alulírott helyen és napon a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban: Njtv.) 80. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint 159. § (3) bekezdésében foglaltak szerint
1.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés a) pontja alapján a Települési Önkormányzat a Nemzetiségi önkormányzat részére havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát biztosítja a helyiséghez, továbbá a helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségek Települési Önkormányzat által történő viselése mellett.
2.) Települési Önkormányzat az 1.) pontban rögzített helyiség használatot a Községháza tárgyalótermében biztosítja a hónap első és harmadik hetének csütörtöki napjain 8 órától 16 óráig.
3.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés b) pontja alapján az Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi feltételeket Gomba Község Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Hivatal) eszközellátottságának megfelelő színvonalon, a személyi feltételeket a Hivatal állományába tartozó köztisztviselők részére - előzetes egyeztetésen alapuló - feladat meghatározással biztosítja.
4.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés c) pontja szerinti testületi ülések előkészítését (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása) a jegyző vagy a jegyző által megbízott - vele azonos képesítési előírásoknak megfelelő - köztisztviselő koordinálja.
5.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés d) pontja szerinti testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítését, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátását a jegyző vagy a jegyző által megbízott - vele azonos képesítési előírásoknak megfelelő - köztisztviselő koordinálja.
6.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés e) pontja szerinti, a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a Hivatal gazdálkodási előadói látják el.
7.) Az Njtv. 80. § (1) bekezdés a)–e) pontjai alapján a megállapodás 1-6.) pontjaiban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket (a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata költségei kivételével) - A Települési Önkormányzat nem hárítja át a Nemzetiségi Önkormányzatra, amennyiben azok nem jelentenek a Települési Önkormányzat részére aránytalanul magas költséget.
8.) A 7.) pont vonatkozásában aránytalanul magas költségnek minősül, ha az igazoltan Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez igénybevett dologi kiadások mértéke meghaladja a Nemzetiségi Önkormányzat részére központi költségvetésből biztosított éves működési célú támogatás 1/60-ad részét.
9.) Amennyiben a Nemzetiségi Önkormányzat működése aránytalanul magas költséggel jár, a Települési Önkormányzat polgármestere a tárgyhónapot követő hónap utolsó napjáig írásban értesíti a Nemzetiségi Önkormányzat elnökét az éves működési célú támogatás 1/60-ad részét meghaladó költség összegéről. A Nemzetiségi Önkormányzat elnöke az értesítés alapján a tárgyhónapot követő második hónap utolsó napjáig intézkedik az éves működési célú támogatás 1/60-ad részét meghaladó költség megtérítéséről.
10.) Felek megállapítják, hogy a Nemzetiségi Önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásba vétele, adószám igénylése és fizetési számla nyitása megtörtént. A Nemzetiségi Önkormányzat 65100321-11031459 számú számláját a Pátria Takarékszövetkezet vezeti. A megállapodás megkötését követően a fenti működésre vonatkozó dokumentumok módosításának kezdeményezése a Nemzetiségi Önkormányzat elnökének kötelessége. A Települési Önkormányzat jegyzője a módosítás bejelentésétől számított 15 napon belül megteszi a szükséges intézkedéseket a módosítások átvezetése érdekében.
11.) A Települési Önkormányzat költségvetésének előkészítésére vonatkozó előírásokat és határidőket az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht) 23.-24. §-ai, a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésének előkészítésére vonatkozó előírásokat és határidőket az Áht. 26. §-a rögzíti. a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésére az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat és határidőket. A Nemzetiségi Önkormányzat elnöke köteles együttműködni a jegyzővel (jegyző által megbízottal) az Áht. 26. §-ában rögzített feladatok és határidők teljesítése érdekében.
12.) A Nemzetiségi Önkormányzat nevében kötelezettségvállalásra, utalványozásra és szakmai teljesítés igazolására az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes jogosult.
13.) A Nemzetiségi Önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos pénzügyi ellenjegyzésre, érvényesítésre a Hivatal kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítés igazolás, érvényesítés rendjéről szóló szabályzatában meghatározott köztisztviselő jogosult.
14.) A Nemzetiségi Önkormányzat kötelezettségvállalásai tekintetében a nyilvántartási kötelezettséget a jegyző által kijelölt gazdálkodási előadó végzi. Az összeférhetetlenséget a vonatkozó jogszabályok alapján kell megállapítani.
15.) A Nemzetiségi Önkormányzat működése és gazdálkodása során köteles betartani a Hivatal működésre és gazdálkodásra vonatkozó szabályzatainak előírásait. Az irányadó szabályzatok betartásáért a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke felelős.
Gomba, 2012. április 23. Gomba, 2012. április 23.
Lehota Vilmos sk. Pángyánszki Jánosné sk.
polgármester elnök