Vissza

3. napirendi pont

 

Előterjesztés

a képviselő-testület 2010. november 18-án megtartandó ülésére

 

 

Tárgy:  Javaslat az önkormányzat 2011. évi költségvetési koncepciójára

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Ügyiratszám:  1403/2010.

Véleményező: valamennyi bizottság

 

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (továbbiakban: Áht.) 70. §-a értelmében a jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester, a tárgyév november 30-ig, a helyi önkormányzati képviselő-testület tagjai általános választásának évében legkésőbb december 15-ig - kell, hogy benyújtsa a képviselő testületnek. 

A 2010. évi munkaterv elfogadása során a november havi ülés napirendjeként került beiktatásra a 2011. évi költségvetési koncepció megtárgyalása. E napirendi pontot megelőzően került a tárgysorozatba az önkormányzat gazdálkodásának háromnegyedéves helyzetéről szóló tájékoztató az Áht 79. § (1) bekezdésében foglalt előírásnak megfelelően.

Az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 25. § (1) bekezdése írja elő helyi önkormányzat, helyi kisebbségi önkormányzat esetén a költségvetési koncepció összeállítását. A koncepció a tervezés fő kereteit meghatározó költségvetési irányelveket rögzíti.  

Az Ámr. 35. §-a szerint a helyi önkormányzat költségvetési koncepcióját a helyben képződő tervévi bevételek, valamint az ismert kötelezettségek, továbbá a tervévre vonatkozó költségvetési törvényjavaslat figyelembevételével állítja össze. A költségvetési koncepció összeállítása előtt a jegyző - a helyi kisebbségi önkormányzat költségvetési szerveinek tekintetében a helyi kisebbségi önkormányzat elnökével - áttekinti a költségvetési szervek következő költségvetési évre vonatkozó feladatait, az önkormányzat bevételi forrásait. A költségvetési koncepciót a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A polgármester a költségvetési koncepció tervezetéről a helyi önkormányzatnál működő bizottságok véleményét a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint kikéri, és azt a helyi kisebbségi önkormányzat véleményével együtt a költségvetési koncepció tervezetéhez csatolja. A pénzügyi bizottságnak a költségvetési koncepció tervezetének egészéről kell véleményt alkotnia. Ezt követően tárgyalja meg a képviselő-testület a koncepció tervezetét, majd határozatot hoz a költségvetés-készítés további munkálatairól.

 

A koncepció tartalmára, formájára és mélységére nincs kötelező érvényű törvényi előírás. Irányadó szabályozást a koncepció elkészítésének folyamatára is az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2007. (XI.27.) sz. önkormányzati rendelet 4. sz. melléklete tartalmaz. A 4. sz. melléklet 7. pontja az alábbi előírásokat tartalmazza:

-     A polgármesteri hivatal apparátusa a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelező- és önként vállalt feladatai, illetve az önkormányzat intézménye és a lakosság által benyújtott kérelmek alapos elemzése alapján költségvetési koncepció-tervezetet állít össze, melynek keretében számításba veszi

~        a bevételi forrásokat,

~        a források bővítésének lehetőségeit,

~        meghatározza a kiadási szükségleteket,

~        javaslatot tesz azok gazdaságos, célszerű megoldásaira.

-      A polgármesteri hivatal apparátusa által összeállított költségvetési koncepció-tervezetet a Pénzügyi Bizottság megtárgyalja, s egyezteti a szükséges igényeket, a célkitűzéseket a lehetőségekkel, s megfogalmazza a lakosság igényeinek figyelembevételével a szükségletek kielégítésének sorrendjét, alternatíváit. A polgármester az így előkészített javaslatot az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben foglaltak betartásával nyújtja be tárgyalásra a képviselő-testület elé. A koncepció képviselő-testületi ülésen történő tárgyalása során a Pénzügyi Bizottság elnöke ismerteti a bizottsági véleményt.

 

A koncepció összeállítása, tartalma

 

Az információk részben a 2011. évi költségvetési törvény T/1498 számú tervezetének az önkormányzatokra vonatkozó előzetes információin, részben helyi tapasztalatokon alapulnak. A jogszabályi előírásoknak megfelelően került sor az önkormányzat bevételi forrásainak, valamint a költségvetési szervek feladatainak az áttekintésére. A 2011. évben új elemként kerül be az önkormányzat éves költségvetésébe Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzatának költségvetése.

A 2011. évi költségvetési koncepció – az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan – elemi szinten nyugvó előirányzat tervezést, azaz számszerű adatokat nem tartalmaz. Szintén nem tartalmazza a koncepció számszerűen a költségvetési egyensúly megteremtése érdekében várható hitelfelvétel összegét.

Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetési lehetőségeinek három meghatározó tényezője van:

-          az állami költségvetésből az önkormányzatokra visszaosztott állami hozzájárulásokból a település milyen mértékben jut hozzá,

-          az önkormányzat 2010. évi költségvetése teljesítésének egyenlege,

-          az önkormányzat 2011. évre vállalt kötelezettségei és saját döntésén alapuló bevételei, kiadásai.

 

A pénzügyi stabilitás megőrzése, valamint a tárgyévi költségvetés egyensúlyának megteremtése érdekében az elmúlt évhez hasonlóan 2011-ben is szakmailag megalapozott döntéseket kell hoznia a képviselő-testületnek. Olyan helyi közigazgatás és közszolgáltatás elérése a cél, amely mindamellett, hogy a törvény általi hatósági és egyéb kötelező feladatokat magas színvonalon teljesíti, elsődlegesen a községben élők szolgálatát tartja legfontosabb feladatának.

 

A helyi önkormányzatok által ellátandó feladatok megvalósításának egyik legfontosabb alapdokumentuma az éves költségvetés, amelyben a település képviselői egész évre meghatározzák a gazdálkodással kapcsolatos teendőket, azok kereteit, az egyes ellátási formákban a szükséglet-kielégítés mértékét.

 

A költségvetési törvény tervezetének általános indoklása a közfoglalkoztatással kapcsolatban fogalmaz úgy, hogy „A közfoglalkoztatás eddigi bonyolult és egyes elemeiben pazarló rendszerét megalapozottabb, az értékteremtő munkát elismerő, egyszerűbben áttekinthető és finanszírozható Nemzeti Közfoglalkoztatási Program váltja fel.  Ennek keretében megszűnik az önkormányzati közcélú foglalkoztatás, a munkaügyi központok által szervezett közhasznú foglalkoztatás és megszűnik a hagyományos központi önkormányzati közmunkaprogram. Helyben a munkaügyi központok döntenek az önkormányzatok közfoglalkoztatási programjairól, …. A Nemzeti Közfoglalkoztatási Program egyik lényegi eleme, hogy közfoglalkoztatási támogatás automatikusan nem jár. A támogatások csak abban az esetben kerülnek folyósításra, ha a támogatott képes alátámasztani, hogy a foglalkoztatás értékteremtő, költségigénye megalapozott, garantálja, hogy bővül a munkahelyek száma és mindezt ellenőrizhető, elszámoltatható módon valósítja meg. …. A Nemzeti Közfoglalkoztatási Program keretében megvalósuló foglalkoztatás mellett a valóban munkaképes, de munkával nem rendelkezők bérpótló járandóságot kapnak. Az ellátásra való jogosultságot az önkormányzat állapítja meg és a juttatást folyósítja. A közfoglalkoztatás visszautasítása a törvény erejénél fogva automatikusan kizár a további ellátásból.” A korábbi 95 %-os támogatás 80 %-ra csökken.

 

A törvénytervezet adó- és járulékpolitikai célkitűzések címszava alatt olvasható, hogy a személyi jövedelemadó esetében a 2011. évtől valamennyi jövedelem tekintetében az alkalmazandó adó mértéke egységesen 16%. A „szuperbruttósítás” intézménye (azaz, hogy a személyi jövedelemadó alapja a bruttó jövedelmek munkáltatói, kifizetői 27%-os járulék-, illetve EHO-mértékkel növelt összege) 2011-ben nem változik. Egyes pénzbeli és nem pénzbeli béren kívüli juttatások esetén a kifizetőnek a juttatás értéke 1,19-szerese után 16%-os mértékű adót kell fizetni, és ezen juttatások járulékmentesek. Lesznek olyan juttatási formák, melyek az összevont adóalap részeként, a „szuperbruttósítás” szabályait követve adókötelesek, és így a juttatások utáni személyi jövedelemadót a magánszemély fizeti, és mind a magánszemélyt, mind a kifizetőt terheli járulék- vagy egészségügyi hozzájárulás-fizetési kötelezettség is.

 

Az önkormányzati tervezéssel és gazdálkodással kapcsolatos stratégiaként meghatározható, hogy a költségvetésnek úgy kell biztosítania az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges feltételrendszert és ennek összefüggésében a működési kiadások és bevételek egyensúlyát, hogy a működéshez felhalmozási bevétel ne kerüljön felhasználásra. 

 

Fontos törvényi változás a helyi adókra vonatkozóan, hogy 2011-től csökken az adófajták száma, megszűnik a vállalkozók kommunális adója mellett az építményekre kivetett idegenforgalmi adó. A gépjárműadóban 2011-től csökken a súlyos mozgáskorlátozottakat megillető gépjárműadó-mentesség: az adómentesség csak a súlyos mozgáskorlátozottak által üzemeltetett személygépkocsik átlagos (évi 12 ezer forint) adóterhéig jár majd.

 

A fentiek alapján a költségvetési koncepciót a Tisztelt Képviselő-testület számára az alábbi tartalommal terjesztem elő.

 

 

Bevételek tervezése

 

Intézményi működési bevételként a 2011. évi költségvetés a 199/2010. (X.28.) és a 200/2010. (X.28.) számú határozatokban megállapított bérleti díjakkal, - az étkezési térítési díjak emelését nem tervezve - a nyersanyagnormákról és a megállapított étkezési térítési díjakról szóló 35/2008. (XII.30.) rendeletben meghatározott térítési díjakkal, a gyakorlati tapasztalatokon alapuló helyiségbérletből származó bevételekkel számolhat.

 

Az önkormányzat sajátos működési bevételeinek tervezési alapját egyrészt a 2009. január 1-től hatályos helyi adókról szóló 32/2009. (XII.12.) sz. rendelet alapján benyújtott adóbevallások, s az ezek alapján számszerűsíthető adó összege jelentheti. Kényszerű változást okoz majd a helyi adórendelet módosítása.

-  Az egyes gazdasági és pénzügyi tárgyú törvények megalkotásáról, illetve módosításáról szóló 2010. évi XC. törvény hatályon kívül helyezte a helyi adókról szóló C. törvény 30. (1) bekezdés b) pontját, illetve második bekezdését. E módosítás alapján megszűnik a helyi önkormányzatoknak az az adó megállapítási joga, hogy az üdülésre szolgáló építményekre alapterület után megállapított idegenforgalmi adót vessen ki. Ez maga után vonja a helyi adókról szóló 32/2008. (XII.11.) sz. önkormányzati rendelet módosításának szükségességét is. Az idegenforgalmi adó megszüntetése 1 millió forintos bevételkiesést okoz az önkormányzatnak.

-  Az építmény- és a telekadó 2011. évi tervadata a 2010. évi adóelőírások adataival számolhat, mely a tervezés során növelhető az idegenforgalmi adó megszűnésével érintett ingatlanokra benyújtott adóbevallások adatain alapuló építményadó számított összegével.

-  A helyi iparűzési adó tervezése során az idei tapasztalatok alapján újra óvatos becslés szükséges. A 2010. évi tényadatok 90 %-ában javasolom a bevételi előirányzat meghatározását az elemi szintű költségvetés kidolgozása során.

-  A gépjárműadó tervezése a 2010. évi előírások adatain alapulhat. Minimális növekedést okozhat a mozgáskorlátozottak gépjárműveire vonatkozó jogszabályváltozás, ennek azonban az előirányzatra gyakorolt hatását nem célszerű figyelembe venni.

 

Az önkormányzat költségvetési támogatásainak összege szinte teljes mértékben a költségvetési törvénytől függ. A normatív hozzájárulások, és a normatív kötött felhasználású támogatások megalapozó felmérése 2010. október 15-ig került benyújtásra a Magyar Államkincstár felé.

Ebben a települési önkormányzatot megillető, a településre kimutatott személyi jövedelemadó 8 %-a a tavalyi 30,7 millió forint helyett 29,6 millió forint. A jövedelem-differenciálás mértékére még nem rendelkezünk adattal. A szociális étkezés teljesítmény mutatóját 25 fővel, a tanyagondnoki szolgálatot 12 működési hónappal, az óvodai ellátást 8 hónapra 117, s a további 4 hónapra 124 gyermekkel, 8 hónapra 1 fő sajátos nevelési igényű óvodással jelöltük. Kedvezményes óvodai étkeztetést 42 gyermek tekintetében jeleztünk, akik közül 24-en rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülnek, 17-en három- vagy többgyermekes családban élnek, és egy gyermek tartósan beteg. Az óvodában pedagógus munkakörben foglalkoztatottak számát 11 fővel adtuk meg, az oktatási statisztika tartalmazza a 4 órában foglalkoztatott logopédust is.

 

A költségvetési törvényjavaslat 3. számú melléklete tartalmazza a helyi önkormányzatok várható normatív hozzájárulásait. Összehasonlítva az idei és a tervévi fajlagos összegeket az alábbi eredmény látható.

 

 

A normatíva változását illetve változatlanságát az alábbi táblázat szemlélteti.

 

 

Fajlagos összeg 2010-ben

Fajlagos összeg 2011-ben

Települési önkormányzatok üzemeltetési, igazgatási, sport és kulturális feladatai

1.947 Ft/fő

2.769 Ft/fő

de településenként legalább 3.600 ezer forint

Lakott területtel kapcsolatos feladatok

2.612 Ft/fő

2.612 Ft/fő

otthonközeli ellátás (étk)

221.450 Ft/fő 25 %-a (55.362 Ft)

xxx

szociális étkeztetés

xxx

55.360 Ft/fő

Falugondnoki szolgálat

1.996.550 Ft/szolgálat

1.996.550 Ft/szolgálat

Közoktatási alaphozzájárulás

2.350.000 Ft/Tm/év

2.350.000 Ft/Tm/év

SNI oktatás

224.000 Ft/fő/év

224.000 Ft/fő/év

Óvodai kedvezményes étkeztetés

65.000 Ft/fő/év

68.000 Ft/fő/év

 

Felhalmozási és tőkejellegű bevételként fog megjelenni még a 2011. évi költségvetési bevételek között is a szennyvízcsatorna beruházáshoz kapcsolódó jövő évre áthúzódó előtakarékossági összeg kifizetése. A Fundamenta-Lakáskassza előtakarékossági szerződések lezárása folyamatban van. E jogcímen további kifizetésekkel számolhatunk 2011-ben a Fundamenta-Lakáskassza Zrt-től.  

 

A támogatásértékű bevételek közül

-  a 2011-es törvényi szabályozás alapján kell új alapokra helyezni a közfoglalkoztatás utáni támogatások tervezett összegét. A költségvetési előirányzatnak a munkaügyi központtal történő egyeztetés adatain kell nyugodnia.

-  felhalmozási célú támogatás értékű bevételként tervezhető az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér kialakítására, illetve a Falumegújítás és –fejlesztésre benyújtott igényünk elbírálása esetén a megállapított támogatás összege. Érvényes döntés nélkül bevétel a fenti két beruházás esetén nem tervezhető.

-  működési célú támogatásként kell számba venni a temető-fenntartási hozzájárulás megállapított összegét, melynek módosításáról a képviselő-testület a 201/2010. (X.28) sz. határozatával döntött.

 

A 2010. évre előkészített 200 millió forint felhalmozási célú hitel felvételének lehetőségét nem merítettük ki teljes mértékben. Támogatási cél (IKSZ, faluközpont megújítás) megvalósulása esetén - amennyiben a pénzintézet engedélyezheti a hitel felvételének 2011-re történő átütemezését - az előirányzatok között lehet szerepeltetni mintegy 9 millió forint összegű hitelt. A finanszírozási műveletek között nem tervezhető azonban előre a pénzmaradvány illetve annak jövő évi felhasználása még megközelítő pontossággal sem.

 

Kiadások tervezése

 

A kiadások meghatározásánál kiemelt figyelmet kell fordítani a takarékos, szabályszerű gazdálkodás követelményére. A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezése során elengedhetetlen a munkajogviszonyokat, az adó- és járulékfizetési kötelezettségeket, a közfoglalkoztatást szabályozó törvények változásainak nyomon követése. Célszerű a garantált béreken túl a 2010-től működő juttatási rendszer fenntartása, és a 2011. évi költségvetésben történő megjelenítése, mely önkormányzati szinten legalább reálértéken megőrzi és szinten tartja az elmúlt időszakban jóváhagyott juttatásokat. Ennek indokaként lehet rögzíteni, hogy immár negyedik éve nem tartalmaz a költségvetési törvény tervezete sem a köztisztviselői illetményalap, sem a közalkalmazotti bértábla tekintetében emelést.

 

A személyi juttatások előirányzatára a minimálbér emelkedése növelő, míg a képviselő-testület létszámának csökkenése csekély mértékű csökkentő hatással lesz.  A járulékokat változatlan mértékben kell tervezni. Számszerűen jelentős változás nem várható.

 

A létszámgazdálkodás terén mindenképpen figyelemmel kell lenni a 2010-ben közcélú foglalkoztatás keretében elvégzett községgazdálkodási feladatokra. Ezek a tennivalók a jövőben is munkahelyet biztosítanak a szociális törvény alapján ellátásban részesülőknek, hiszen a munkavégzési kötelezettség a keresetpótló juttatáshoz a jövőben is elengedhetetlen feltétel lesz.  

 

Előrelátó tervezést igényel a rendezvényházban megvalósuló, nagyobb kapacitású konyha technológiai folyamataihoz szükséges létszám biztosítása. A főzőkonyhán alkalmazott - speciális képesítést igénylő - élelmezésvezető szakszerű helyettesítésének biztosítása 2011-re megvalósul.

 

Az önkormányzat háromnegyedéves beszámolójának tényadatai alapján igyekszünk szem előtt tartani a dologi kiadások inflációhoz igazodó mértékű növekedését. Ez azonban az intézmény-üzemeltetési és fenntartási kiadások, valamint a községgazdálkodási és tanyagondnoki feladatok tekintetében jövőre is kevésnek bizonyul. Itt az inflációt meghaladó mértékű emelés indokolt jövőre is a kiadások tervszerű ütemezése mellett, a felállított prioritások figyelembe vételével.

 

Az ellátottak pénzbeli juttatása és a társadalom- és szociálpolitikai juttatások szerkezetének átalakulása, az aktív korú ellátás felé történő eltolódás, az átmeneti segély és rendkívüli gyermekvédelmi támogatások iránti kérelmek megemelkedett száma indokolja a tapasztalati adatokon nyugvó szociális jellegű kiadások legalább 10 %-os növelését a 2009. évi záró adatokhoz viszonyítottan. A 2011. évi költségvetésben is célszerű előirányzatot biztosítani az év végi 65 év fölötti korosztály támogatására. Ennek mértékét 2000.- Ft/főben javaslom meghatározni.

 

A működési célú pénzeszköz átadás tervezése az előző időszakhoz hasonlóan történhet. A Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási intézmény részére biztosított támogatás összege a legjelentősebb e kiemelt előirányzat tekintetében. A működési célú - elszámolási kötelezettséggel biztosított - támogatás értékmeghatározása a vonatkozó megállapodásban foglaltak alapján történhet a 2011. költségvetési évben is. A Gombai Református Egyházközséggel 2007. július 3-án megkötött megállapodás felülvizsgálata indokolt, azonban a támogatás összegszerűségére ez jelentős hatást vélhetően nem gyakorol majd.

 

A felhalmozási kiadások a 2010-es év terveihez képest lényegesen kisebb súllyal lehetnek jelen a 2011. évi költségvetésben. Nagyobb összeggel csupán a rendezvényház építés kapcsán várható következő évre áthúzódóan benyújtott kiadásai szerepelnek majd az eredeti előirányzatok között. 

 

A hitelek kiemelt előirányzat tekintetében leszögezhető, hogy az önkormányzat a 2011. költségvetési évben működési célú hitelt nem tervez. A 2010. évben folyósított felhalmozási hitel tőke- és kamattörlesztési kötelezettségének ütemezett megjelenítése elengedhetetlen.

 

A költségvetési tervezés során az általános tartalék meghatározását célszerűnek tartom a következő esztendőben is a kiadási előirányzatok közel 2 %-os értékének figyelembe vételével számba venni. Céltartalékban kell megjeleníteni annak a felhalmozási célú kiadásnak a fedezetét, mely a fejlesztések tervezési és kivitelezési munkáinak megvalósításához szükséges.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztésben foglaltakat megtárgyalni, azt véleményével, javaslatával kiegészíteni, s az önkormányzat 2011. évi koncepciójára vonatkozó határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.

 

Gomba, 2010. november 10.

 

                                                                       Tisztelettel:

 

                                                                                                                      Lehota Vilmos sk.

                                                                                                                      polgármester

                   

 pénzügyi szakértői vélemény
 

Határozati javaslat

 

…./2010. (XI.18.) sz. határozat

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az önkormányzat 2011. évi költségvetési koncepciójára vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozza:

 

1.    Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat 2011. évi költségvetési koncepciójára tett javaslatot elfogadta, s a 2011. évi költségvetés készítés kiindulási alapjának tekinti.

2.    A képviselő-testület a 2011. évi költségvetésben a kötelező feladatokhoz szükséges fedezet biztosítását tekinti elsődlegesnek.

3.    A Képviselő-testület elsődleges célként jelöli meg

a)      az önkormányzat működőképességének megőrzését, a szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítását,

b)      a költségvetési egyensúly megtartását,

c)      a rendezvényház építés I. ütemének befejezését,

4.    A képviselő-testület a működőképesség megőrzése, a költségvetési egyensúly megtartása érdekében szükségesnek tartja, hogy:

a)      az intézményi működési bevételek tervezése a hatályos bérleti-, és térítési díjakon alapuljon,

b)      az építmény- és telekadó 2011. évi tervadata a 2010. évi adóelőírások adataival számolhat, mely a tervezés során növelhető az idegenforgalmi adó megszűnésével érintett ingatlanokra benyújtott adóbevallások adtain alapuló számítás összegével,

c)      az iparűzési adóból számítható bevétel a 2010. évi adóbevallások adatának 90 %-án tervezhető, e jogcímen újra figyelembe kell majd venni a vállalkozók december 20-i feltöltési kötelezettségét is.

d)     a gépjárműadó előirányzata egyezzen meg a 2010. évi tapasztalati adattal,

e)      a költségvetési támogatások előirányzata a Magyar Államkincstár tájékoztatása alapján, illetve az elfogadott 2011. évi költségvetési törvény fajlagos összegei alapján, a megigényelt mutatószámok figyelembevételével tervezhető,

f)       az ingatlanértékesítésből származó bevétel tervezését 2011-ben is mértéktartás kell, hogy jellemezze, a bevételi előirányzathoz a kapcsolódó kiadási előirányzatok tervezésével szinkronban,

g)      a felhalmozási és tőke jellegű bevételeknél számot kell vetni a 2011-ben kifizetésre kerülő Fundamenta-Lakáskassza kifizetések összegével,

h)      támogatás értékű bevételt a közfoglalkoztatás új szabályozása figyelembe vételével kell megállapítani, melynek főösszegét növeli a védőnői ellátásra - létszám és pontszám alapján megállapított - OEP finanszírozás,

i)        a 2008. október 1-én Mészáros Terézia vállalkozóval kötött kegyeleti közszolgálati szerződés 30./ pontjában rögzített – és vállalkozó által 2011. évre fizetendő temetőfenntartási hozzájárulás összege – 5 %-os mértékű, 100.- Ft-ra kerekített emeléssel – az elfogadott képviselő-testületi határozat alapján kerüljön meghatározásra,

j)        képezzen bevételi előirányzatot a fejlesztési feladatok végrehajtása érdekében a 2009. évi közbeszerzési eljárás során biztosított 200 millió forintból fel nem használt 9,4 millió forint, amennyiben a Dél-Pest Megyei Takarékszövetkezet hozzá tud járulni a hitelfolyósítás átütemezéséhez,

k)      a felhalmozási célú hitelfelvétel mellett működési hitel igénybevétele nem tervezhető,

l)        a személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok tervezése során az itt rögzített elvek érvényesüljenek:

-   A közalkalmazottak és köztisztviselők esetében 2011. évben az illetményalap, illetve a közalkalmazotti illetménytábla, valamint az illetménypótlék-alap a jogszabályok szerint változatlan marad.

-   A kötelező legkisebb munkabér emelkedésének mértékét - a jogszabály adta lehetőségek keretein belül - kövesse az önkormányzattal jogviszonyban álló köztisztviselők, közalkalmazottak illetménye és munkavállalók  munkabére is.

-   A választható béren kívüli juttatások rendszerét - az új törvényi szabályozással összhangban - úgy kell kidolgozni, hogy az önkormányzattal és annak költségvetési szerveivel jogviszonyban álló köztisztviselők, közalkalmazottak és munkavállalók juttatásai a 2010. évhez viszonyítva ne csökkenjenek.

-   A választható béren kívüli juttatások előirányzata ezek adó és járulék vonzatát is tartalmazza.

-   A vezetői bérek az azt meghatározó 2010. január 1-i 3021 fővel meghatározott lakosságszám alapján kerüljenek tervezésre.  A jegyzői illetmény a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény előírásai szerint, a polgármesteri illetmény, alpolgármesteri tiszteletdíj, illetve költségátalány a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény (továbbiakban: Pttv.)  3. § (2) bekezdése szerint - a Pénzügyi Bizottság javaslata alapján - az eddig alkalmazott 12-es szorzó figyelembe vételével, míg a hozzá kapcsolódó költségátalány a Pttv. 18. § (2) bekezdésében foglaltak szerint 30 %-os mértékben,

m)    történjen meg a Fundamenta-Lakáskassza Zrt-nél kötött előtakarékossági szerződések hiánytalan lezárása.

5.    A Képviselő-testület a 2011. évi engedélyezett létszámkeret tervezését az elmúlt évi létszámadatok szerint irányozza elő, korrigálva a közfoglalkoztatás új törvényi szabályozása alapján meghatározható létszámmal.

6.         A társadalom- és szociálpolitikai juttatások kiadási előirányzata a 2010. évi tényadatok szintjén tervezhető, kivéve a 65 év feletti korosztály év végi juttatását, melynek tervezési irányszáma 2000.- Ft/fő.

7.    A fejlesztési hitelhez kapcsolódó költségek tervezése során a képviselő-testület a tőke és kamatfizetést a hitelszerződés mellékletében meghatározottak szerint írja elő.

8.         A felújítási, karbantartási igények felmérését szükséges elvégezni, a különböző munkákra prioritási sorrendet felállítani.

9.         A telekértékesítést megelőzően a Bercsényi utcai és a Liliom-Gombai utca között kialakításra kerülő telkek közművesítéséhez még szükséges kiadási előirányzat - a 2010. évi tényadatok figyelembe vételével - a tervezői költségbecslés alapján kerüljön tervezésre.

10.     A tartalékok tervezése során általános tartalékot a kiadási előirányzatok közel 2 %-os értékének figyelembe vételével, céltartalékot a beruházási hitel összegén túl a fejlesztések megvalósításához szükséges mértékben kell biztosítani.

11.     A Képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a határozat alapján az önkormányzat 2011. évi költségvetésének összeállításáról, a költségvetési rendelet tervezetének elkészítéséről gondoskodjon.

 

 

Határidő:             2011. február 15. illetve folyamatos

Felelős:    Lehota Vilmos polgármester