Vissza

2. napirendi pont

 

Előterjesztés

a képviselő-testület 2011. április 14-én megtartandó ülésére

 

Tárgy:            Javaslat az önkormányzat 2010. évi költségvetésének teljesítéséről szóló beszámoló elfogadására, és a zárszámadási rendelet megalkotására

 

Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: valamennyi bizottság

Iktatószám:     592/2011.

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat 2010. évi költségvetéséről a 4/2010. (II.05.) rendeletet alkotta. A 2010. évi költségvetés kiadási és bevételi főösszegét a képviselő-testület rendeletében - az elemi költségvetés eredeti előirányzatai alapján 600.140 e Ft-ban állapította meg. Az év során a költségvetés kiemelt előirányzatait is tartalmazó rendelet több ízben módosításra került.  A beszámoló készítésének időszakában hatályos költségvetési rendelet már 643.500 e Ft-os főösszeget rögzít.

 

A feladatellátás általános értékelése

 

 A község lakossága az elmúlt időszakban évről-évre folyamatosan növekedett. 2008. január 1-jén a lakosságszám 2994 fő volt, ezzel szemben 2009. január 1-jén 3022 fő állandó lakosságszámot értünk el, a külterületen figyelembe vehető lakosságszám 14 fő volt. Viszont a növekvő tendencia megállni látszik, mivel a 2010. január 1-i lakosságszám 3021 fő, a külterületen figyelembe vehető lakosságszám 17 fő volt.

     

Az önkormányzatnak az előző évhez hasonlóan 2010-ben is sikerült a község zavartalan működtetését megvalósítani.

 

A helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény 8. § (4) bekezdése határozza meg azokat a feladatokat, melyekről a települési önkormányzat köteles gondoskodni.

 

Az egészséges ivóvízellátás a község központi belterületén biztosított. Egyéb belterületek esetében sajnos az önkormányzatnak e téren még vannak hiányosságai. Megoldatlan továbbra is Felsőfarkasdon, illetve a Tóparti területen a vezetékes ivóvíz ellátás.

 

2010-ben is biztosított volt az önállóan működő Gólyafészek Óvoda üzemelése. A tényleges férőhelyek száma 125 fő, ezzel szemben az ellátotti létszám a 2009/2010-es nevelési évben 130 fő volt, a vonatkozó időszakra a szükséges létszámtúllépésre vonatkozó engedély megkérése az Oktatási Hivataltól megtörtént. A 2010/2011-es nevelési évben az óvodások száma már csak 117 fő volt, tehát átmenetileg csökkenő tendencia mutatkozik.  Bevételi oldalon ez tárgyévre vonatkozóan a normatíva elszámoláskor 585 e Ft visszafizetési kötelezettséget jelentett.

A 2010-es gazdálkodási év is igazolta, hogy a képviselő-testület által jóváhagyott támogatások mellett is pozitív hatással volt az önkormányzati költségvetési gazdálkodásra az alapfokú oktatási feladatokat ellátó iskola egyházi fenntartásba történő átadása.

 

Az egészségügyi alapellátást a községben az eü-vállalkozók által működtetett egy háziorvosi és egy fogorvosi praxis, illetve az önkormányzat által fenntartott védőnői szolgálat egy körzeti védőnővel biztosítja. A sürgősségi ellátás a Monor és környéke háziorvosi ügyeleti alapellátási társulás által biztosított.

 

2010. évben is könnyíti a Felsőfarkasdi és Tetepusztai egyéb belterületen élők mindennapjait könnyíti a 2009. július 1-től új tevékenységként megszervezett tanyagondnoki szolgálat.

 

2010-ben is folyamatos az óvodás gyermekek részére a - Gólyafészek Óvoda intézményi keretei között 2009-től szervezett - logopédiai ellátás egy részmunkaidőben alkalmazott szakember segítségével.

 

Egész éves, sikeres működést tudhat maga mögött egyre népszerűbb szolgáltatással a Polgármesteri Hivatal szakfeladatán működő Főzőkonyha, mely ebédet biztosít az óvodás, iskolás korosztálynak, a szociálisan rászorultaknak, s mellette a napi egyszeri meleg ételt igénylőknek is.

  

A köztemető fenntartása kegyeleti közszolgáltatási szerződés keretében történik.

 

A községben a közvilágítási feladatok ellátása zavartalan.

 

A helyi közutak üzemeltetési fenntartási kiadásai mellett az Önkormányzat 2009 és 2010. évben összességében útépítésre 5.439 e Ft-ot, felújításokra 146.378 e Ft-ot használt fel.

Ezen felhalmozási kiadások fedezetére az alábbi pénzeszközök álltak rendelkezésre:

-       Közutak építésére felvett hosszú lejáratú hitel összege:                         4.902 e Ft,

-       Infrastruktúra fejlesztési hitelből út felújításra felvett hitel összege:  125.000 e Ft,

-       TEUT útfelújítási pályázat, pályázati pénzeszköz:                               18.603 e Ft,

-       Önkormányzati egyéb forrás:                                                                  3.312 e Ft.                                               

 

A fentieken felül a rendezvényház beruházáshoz kapcsolódó 56.000 e Ft-os hitelkeretből 2010.évben 27.258 e Ft került lehívásra.

 

 A többcélú kistérségi társulások keretében végzett közszolgáltatások

 

A szociális feladatok közül egyrészt a családsegítés és a gyámügyi feladatok közül a gyermekjóléti szolgálat ellátása történik kistérségi társulás keretében. A Monor Városi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat intézményi keretei között biztosított közszolgáltatás szakmai színvonala megfelelő, az önkormányzati kötelezettség teljesítésének gazdaságos formája a kistérségi társulási által fenntartott intézményi ellátás igénybevétele.

 

A házi-segítségnyújtáshoz kapcsolódó feladatokat az önkormányzat az Üllő és Környéke egyes szociális alapszolgáltatási, gyermekjóléti és pedagógiai szakszolgálat feladatellátására létrehozott Mikro-térségi Intézményi Társulási megállapodás alapján látja el.

 

A bevételek alakulása

 

A bevételek tételes alakulásáról az alábbi mérlegszerű számszaki összegzés adható:

 

                                                                                                                   (adatok eFt-ban)

 

 

 

BEVÉTELEK

2010. évi eredeti előirányzat

2010. évi módosított  előirányzat

2010. évi teljesítési adat

Működési bevételek

1. Intézményi működési bevételek

16.727

39.275

41.427

2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei

150.731

153.389

171.678

3.Működési célú támogatásértékű bevételek

9.765

12.672

13.448

4. ÁHT. kívülről véglegesen működési  célú  pénzeszköz átvétel

1.261

451

 

451

5. Önkormányzatok költségvetési támogatása

          79.662

116.165

116.165

5. Előző évi pénzmaradvány igénybevétele

12.151

11.807

11.839

Működési célú bevételek összesen

270.297

333.759

355.008

Felhalmozási bevételek

1. Felhalmozási és tőke jellegű bevételek

18730

18.730

272

2. Felhalmozási célú támogatásértékű bevételek, egyéb támogatások

17.142

150

 

150

3. ÁHT. kívülről végleges felhalmozási pénzeszköz átvétel

          98.480

           95.370

            93.121

4. Felhalmozási  célú hitel

        195.491

         195.491

          157.160

5.Támogatási kölcsön visszatérülés államháztartáson kívülről

   

                   74

Felhalmozási célú bevételek összesen

        329.843

         309.741

          250.777

Bevételek mindösszesen:

        600.140

         643.500

          605.785

   Függő és átfutó bevételek:

   

-8.903

Bevételi teljesítési adatok korrigálva a függő és átfutó bevételekkel:

596.882

 

 

Működési bevételek:

Az önkormányzati bevételek jelentős részét az intézményi működési bevételek, illetve a helyi önkormányzatok sajátos működési bevételei alkotják.

 

Az intézményi működési bevételek 41.427 e Ft-ra teljesültek. Ebből a hatósági jogkörhöz köthető működési bevétel 64 e Ft volt. Egyéb saját bevétel 21.109 e Ft, melyet a szolgáltatások ellenértéke az intézményi ellátási díjak (étkeztetési térítési díjak), a továbbszámlázott közvetített szolgáltatások és az alkalmazottak térítései alkotják. A fentieken felül szintén az intézményi működési bevételek részét képezik az ÁFA bevételek és visszatérülések 17.768 e Ft összege, valamint a lekötött pénzeszközök után kapott 2.486 e Ft kamat bevétel.

 

A sajátos működési bevételek jogcímen befolyt összeg 171.678 e Ft volt, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

 

-      gépjármű adó bevétel:                                               16.463 e Ft,

-       helyi adó bevételek:                                                  47.758 e Ft,

-       pótlék és birság bevétel:                                                599 e Ft,

-       egyéb sajátos bevételek (Bérleti díjak és egyéb                               

adók módjára  behajtásra kerülő bevételek)                         3.586 e Ft,

-       talajterhelési díj:                                                         1.308 e Ft,

-      termőföld bérbeadásból származó bevétel:                    107 e Ft,

-      átengedett központi adóbevételek:                         101.857 e Ft.

 

A 101.857 e Ft átengedett központi adóbevételből 30.710 e Ft az SZJA átengedett 8 %-os része, illetve 71.147 e Ft volt a jövedelemdifferenciálás mérséklésére számított bevétel.

 

Helyi adókból származó bevételek:

A költségvetési év tervezésekor helyi adókból, pótlékokból és bírságokból megközelítően 28.890 e Ft bevételre számított a Képviselő-testület. Ezzel szemben a teljesítés alapján megállapítható, hogy összességében 48.357 e Ft bevételt folyt be a 2010-es költségvetési évben. A tervadat 67,5 %-os túlteljesítését javarészt a terven felül érkezett iparűzési adó befizetés - legjelentősebb tétel a MOL Zrt. részéről december hóban befizetett 23.327 e Ft- illetve a hátralékok beszedésére tett intézkedések eredményezték.

 

Működési célú támogatásértékű bevételek és kiegészítések jogcímen 13.448 e Ft folyt be, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

-       Társadalombiztosítási Alaptól- védőnői szolgálatra, óvodai iskola-egészségügyi ellátásra - átvett pénzeszköz 3.740 e Ft.

-       Az elkülönített állami pénzalapoktól, Munkaerő-piaci Alaptól közhasznú foglalkoztatásra átvett pénzeszköz 939 e Ft.

-       Többcélú Kistérségi Társulástól logopédiai feladatok ellátásához kapcsolódó bevétel 470 e Ft.

-       Központi költségvetési szervtől kapott támogatás összege 5.877 e Ft volt, melyből a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása 207 e Ft, a 2010. évi Országgyűlési képviselő, Kisebbségi Önkormányzati képviselő,valamint a Önkormányzati képviselő választásokra 1.478 e Ft,

-       Kríziskezelői programra 18 e Ft.

-       A Cigány Kisebbségi Önkormányzat támogatására 94 e Ft.

-       A fentieken felül ezen jogcímen szereplő bevétel a 2008.évi   normatíva elszámolás ellenőrzését követően a Magyar Államkincstár által   megállapított és kiutalt  4.080 e Ft támogatás.  

-       Fejezeti kezelésű előirányzatból 1904 e Ft bevétel realizálódott, amely magában foglalja a rendszeres gyermekvédelmi támogatás jogcímen kapott 1.554 e Ft-ot, valamint a Gólyafészek Óvoda TÁMOP pályázatához kapcsolódó 350 e Ft-ot.

-       A fentieken felül a 2009.évi beszámolóhoz kapcsolódó normatíva elszámolásokból 518 e Ft folyt be.

 

Államháztartáson kívülről véglegesen működési célra átvett pénzeszköz jogcímen - Kegyeleti Közszolgáltatási Szerződésben foglaltak alapján – a temető-fenntartási hozzájárulás 451 e Ft átalánydíja szerepel.

Az önkormányzat költségvetési támogatása 116.165 e Ft, amelyet  az alábbi jogcíme alkotnak:

-       normatív hozzájárulások jogcímen 52.823 e Ft bevétel folyt be, melyből 5.920 e Ft lakosságszámhoz kötött,  46.903 e Ft feladatmutatóhoz kötött normatív hozzájárulás;

-       az egyes szociális feladatokhoz kapott támogatás összege 24.406 e Ft volt. Ebből időskorúak járadéka 1.093 e Ft, közcélú munka támogatása 8.407 e Ft, rendszeres szociális segély 2.834 e Ft, ápolási díj 4.031 e Ft, lakásfenntartási támogatás 2.504 e Ft, rendelkezésre állási támogatás 5.537 e Ft;

-       vis maior tartalékból kapott támogatás összege 15.223 e Ft volt, amely a Kölcsey utcai partfalomlás helyreállítási munkálataihoz kapcsolódik;

-       központosított előirányzatok jogcímen 23.713 e Ft bevétel realizálódott, melyből a gyermekszegénység elleni program keretében nyári étkeztetés biztosítására 619 e Ft, bérpolitikai intézkedések támogatására 4.491 e Ft, TEUT pályázathoz kapcsolódó pénzeszköz 18.603 e Ft volt.

 

2009.évi pénzmaradvány felhasználása:

2009.évi gazdálkodás végrehajtása kapcsán elszámolt és rendelkezésre álló pénzmaradvány összege 11.839 e Ft volt. A pénzforgalom nélküli bevétel 2010.évben igénybe vételre és ezt követően felhasználásra is került.

 

 Felhalmozási bevételek:

Felhalmozási és tőke jellegű bevételünk összességében 272 e Ft volt az elmúlt évben, amely  földterületek értékesítéséből származik.

  

Felhalmozási célú támogatásértékű bevételből 150 e Ft-ot folyt be a költségvetésben, amely a Gólyafészek Óvoda TÁMOP pályázatához kapcsolódik.

 

Államháztartáson kívülről véglegesen felhalmozási célra átvett pénzeszköz jogcímen 93.121 e Ft bevétel folyt be. Ebből a legjelentősebb tétel a Fundamenta–Lakáskassza Zrt. előtakarékossági szerződéseiből származó bevételek kiutalása volt, amely tárgyévben 92.753 e Ft bevételt jelentett. A fentieken felül szennyvízkezelés jogcímen 368 e Ft bevétel realizálódott.

 

Felhalmozási célú hitel műveletek jogcímen összesen 157.160 e Ft igénybevételére került sor, amely az alábbi beruházásokhoz és felújításokhoz kapcsolódik:

-      közutak építésére felvett hosszú lejáratú hitel összege:                                 4.902 e Ft

-      infrastruktúra fejlesztési hitelből út felújításra felvett hitel összege:             125.000 e Ft                                              

-      rendezvényház beruházáshoz igénybe vett hitel:                                          27.258 e Ft

      Tárgyévben igényvett hitel összesen:                                              157.160 e Ft

 

Hosszú lejáratú kölcsönök visszatérülése jogcímen 74 e Ft bevétel folyt be, amely a korábbi években a háztartások részére nyújtott kamatmentes kölcsönök részletfizetéseiből származik.

 

 A költségvetési aktív függő és átfutó bevételek tárgyévi forgalma -8.903 e Ft volt.

 

A kiadások alakulása

 

A kiadások tételes alakulásáról az alábbi számszaki összegzés adható

 

                                                                                                                           (adatok eFt-ban)

Kiadások

2010. évi eredeti előirányzat

2010. évi módosított  előirányzat

2010. évi teljesítési adat

Működési kiadások

1. Személyi juttatások

108.213

114.553

110.717

2. Munkaadókat terhelő járulékok

30.767

31.788

29.203

3. Dologi kiadások

72.502

85.074

68.918

4. Működési célú támogatásértékű kiadások

2.866

3.020

2.998

5. Önkormányzat által folyósított ellátások

25.984

29.966

28.542

6. Államháztartáson kívülre végleges működési

    célú pénzeszközátadás

12.655

12.151

11.389

7. Általános tartalékok

12.003

        6.056

 

Működési célú kiadások összesen

264.990

282.608

 

         251.767

Felhalmozási kiadások

1. Felújítások

146.436

         150.574

146.464

2. Beruházások

150.236

                                     175.275

83.724

4. Felhalmozási célú támogatásértékű kiadások

     

5. ÁHT. kívülre végleges felhalmozási pénzeszköz átadások

6.228

7.108

7.075

6.  Felhalmozási célú hitel

16.087

18.501

17.774

7. Céltartalék

16.163

9.434

 

Felhalmozási célú kiadások összesen:

335.150

360.892

255.037

Kiadások mindösszesen:

600.140

643.500

506.804

 

 

Működési kiadások

 

A Képviselő-testület által személyi juttatásokra jóváhagyott 114.553 e Ft előirányzat teljesítési aránya 97%-os, amely 110.717 e Ft felhasználásnak felel meg.  A fennmaradó 3.836 e Ft előirányzatból a pénzmaradvány terhére kötelezettséggel terhelt 2.848 e Ft, amely a december hóban önkormányzati szinten kifizetésre került jutalom összegének felel meg.              Az ezen felüli közel 1.000 e Ft fel nem használt előirányzat a közcélú munkavégzés szakfeladatot érinti. A munkaadókat terhelő járulékok felhasználása hasonlóképpen történt és a tényleges megtakarítás ebben az esetben is a közcélú munkavégzés szakfeladatot érinti.

 

 A dologi kiadások felhasználása 81%-os, amely a módosított 85.074 e Ft előirányzattal szemben 68.918 e Ft felhasználást jelent. A felhasználásból a felhalmozási célú kamatkiadásokra fordított összeg 2.914 e Ft volt. A tervezett előirányzatból fel nem használt összeg 16.156 e Ft, amely az alábbiak szerint kerül indoklásra:

 Az Önkormányzati igazgatási szakfeladaton a tervezett előirányzatból 10.650 e Ft nem került felhasználásra. Ebből 2.025 e Ft a rehabilitációs hozzájárulásra tervezett összeg, valamint a 7.624 e Ft a rendezvényház építéséhez kapcsolódó fordított ÁFA befizetési kötelezettség tárgyévet követő évben esedékes része. Nem fejeződött be a hivatal karbantartása, amely átmenetileg szintén megtakarítást eredményezett, de a feladat végrehajtására a 2011.évi költségvetésben a fedezet részben biztosítva van. Továbbá a munkahelyi vendéglátás szakfeladaton 1.368 e Ft, a közvilágítás szakfeladaton 1.242 e Ft, az Óvodai nevelés szakfeladaton 1.414 e Ft, a család és nővédelem szakfeladaton 910 e Ft, megtakarítás mutatkozik. A fentieken felül 453 e Ft a kötelezettséggel terhelt szállítói tartozás, amely a pénzmaradvány elszámolás részét képezi.

 

Fejlesztési kiadások

Felhalmozási kiadások teljesítése 255.037 e Ft volt, amely az alábbi kiemelt előirányzatokat érintette: Felújításokra 146.464 e Ft-ot, beruházásokra 83.724 e Ft-ot, Felhalmozási célú pénzeszköz átadásokra 7.075 e Ft-ot és hiteltörlesztésre 17.774 e Ft-ot fordított az önkormányzat. A felújítási előirányzatok célonkénti és fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését az előterjesztés 3. számú melléklete tartalmazza.

 

A fejlesztési kiadások fedezeteként saját forráson felül 157.160 e Ft hitel felvétel, 150 e Ft pályázati pénzeszköz (TÁMOP pályázat:150 e Ft), 33.826 e Ft központi támogatás (TEUT pályázat: 18.603 e Ft, Vis maior pályázat:15.223 e Ft) felhasználása szerepel. Szintén a fejlesztési kiadások forrására szolgál a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. szerződései alapján 92.753 e Ft nagyságban kiutalt bevételek, amely tárgyévben csak részben került felhasználásra, a fel nem használt rész viszont lekötésre került. A rövid lejáratú lekötött betétek állomány 2010.december 31.-én 87.232 e Ft volt.

 

Hitelműveletek alakulása

 

Az Önkormányzat 2009. évi záró hitelállománya 16.087 e Ft volt, melynek törlesztése 2010. évben megtörtént.

A fejlesztési kiadások fedezetének biztosítására 2010. évben 157.160 e Ft hosszú lejáratú hitel felvételére került sor, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

 

-      Közutak építésére felvett hosszú lejáratú hitel összege:                            4.902 e Ft,

-      Infrastruktúra fejlesztési hitelből út felújításra felvett hitel összege:    125.000 e Ft,

-      Rendezvényház beruházáshoz felvett hitel összege:                               27.258 e Ft.

 

A közutak építésére felvett 4.902 e Ft hitelből 64 e Ft, az útfelújításokra felvett 125.000 e Ft hitelből 1.624 e Ft volt a 2010.évi törlesztés. A fentiek alapján a 2010.évi mérlegben a záró hitelállomány 155.472 e Ft. Ebből rövid lejáratú kötelezettség, amely a 2011.évben esedékes törlesztő részlet 8.935 e Ft, hosszú lejáratú kötelezettség, amely a 2011. év utáni évek törlesztő részleteit takarja 146.537 e Ft.

 

A költségvetési  aktív függő és átfutó  kiadások forgalma -394 e Ft volt.

 

A 2010.évi pénzmaradvány elszámolása:

 

A 2010. évi gazdálkodás végrehajtása után az önkormányzat tárgyévi helyesbített pénzmaradványa 98.464 e Ft. Ebből többlettámogatásból adódó költségvetési befizetési kötelezettség -308 e Ft, amely csökkenti a felhasználható pénzmaradvány összegét. A 308 e Ft befizetési kötelezettség az óvodai gyermekétkeztetés -585 e Ft összegű csökkenéséből, a szociális étkeztetés + 277 e Ft összegű növekedés különbözetéből adódik.

 

 A fentiek alapján a módosított pénzmaradvány összege: 98.156 e Ft. Ebből a 2011.évi költségvetésben eredeti előirányzatként, mint várható- kalkulált- pénzmaradvány 87.543 e Ft beépítésre került, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

Tárgyévet terhelő működési célú kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány:

-        2010. december hóban kifizetett jutalom járulékokkal:                      3.617 e Ft,

                                                            

Tárgyévet követő évet terhelő felhalmozási célú kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány:

-        Rendezvényház beruházáshoz kapcsolódó

            2011. 01. 18-án esedékes számla bruttó összege:                             30.719 e Ft.

 

2011. évi költségvetésben egyéb működési és felhalmozási kiadások fedezetére eredeti előirányzatként felhasznált pénzeszköz:                                                                                                   53.207 e Ft.

melyből

-        Cigány Kisebbségi Önkormányzat működési célú pénzmaradványa:     89 e Ft.

                                                                                            

A módosított 98.156 e Ft pénzmaradvány és a 2011.évben eredeti előirányzatként már a 2011.évi költségvetésben eredeti előirányzatként felhasznált 87.543 e Ft pénzmaradvány közti különbözet 10.613 e Ft. Ebből kötelezettséggel terhelt összeg a tárgyévi működési célú szállítói tartozás 610 e Ft. A fentieket figyelembe véve 10.003 e Ft a fennmaradó még feladattal fel nem címkézett szabad pénzmaradvány összege, melyet jelen előterjesztés 9. számú mellékletében foglaltak alapján további döntésig javaslunk a 2011. évi általános tartalék előirányzatra helyezni.

 

 

A vagyon alakulása

 

Gomba Község Önkormányzat vagyona a 2009. december 31-i 1.835.870 e Ft záró állományról 2.031.925 e Ft-ra változott. A könyvviteli mérleg soraiban az előző évi záró állományhoz viszonyított növekedés 196.055 e Ft volt. Ezen belül a befektetett eszközök állomány változása 212.996 e Ft volt, amely magában foglalja a tárgyévi felújítások és beruházások aktiválásából származó állománynövekedést, valamint a tárgyévben elszámolt értékcsökkenést.

 A forgóeszközök állománya 16.941 e Ft csökkenést mutat. Indoka egyrészt a követelések állományának 91.978 e Ft összegű csökkenése, melynek nagy része a Fundamenta-Lakáskassza megtakarítás összegéből származó kintlévőség csökkenésének eredménye. Mivel ez a pénzeszköz befolyt a bankszámlánkra nagymértékben (75.332 e Ft-tal) növelte az előző évhez viszonyított pénzeszközök állományát.

 

 Forrásoldalon a magas összegű bankszámla egyenlegeknek köszönhetően a költségvetési tartalékok állománya nagymértékű növekedést mutat. Azonban a kötelezettségek állomány változása is nagymértékben, 159.284 e Ft-al nőtt, melyen belül a hitelállomány növekedés a legjelentősebb 155.472 e Ft.

 

 Létszám alakulása

 

 A költségvetési rendelet módosítását eredményező létszámváltozást minden alkalommal képviselő-testületi döntés előzte meg. 

 

Összegzés

 

A beterjesztett zárszámadásból kitűnik, hogy Gomba Község Önkormányzatának 2010-es költségvetési éve kiemelkedően eredményesnek mondható. A költségvetési stabilizáció tovább erősödött. A felújítási és beruházási feladatok végrehajtása, és ezzel párhuzamosan az intézmények zavartalan működtetése folyamatos leterhelést jelentett a hivatal számára. Azonban az eredmények birtokában ez nem volt hiába való. A Képviselő-testület által elhatározott célok döntő többségében megvalósultak, illetve egyes beruházások esetében – rendezvényház beruházás- folyamatban vannak.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztésben foglaltakat megtárgyalni, javaslatával, észrevételével kiegészíteni, és a 2010. évi költségvetésről szóló beszámoló alapján a zárszámadási rendeletet megalkotni szíveskedjen.

 

Gomba, 2011. április 4.

 

                                                                       Tisztelettel:

 

                                                                                                          Lehota Vilmos

                                                                                                           polgármester

 

                                                                     

szakértői vélemény      rendelet tervezet             rendelet mellékletei