Vissza

6. napirendi pont

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület  2011. február 10-én megtartandó ülésére

 

 

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2011. évi költségvetési rendeletének elfogadására

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: Valamennyi bizottság

Iktatószám:     257/2011.

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

Az államháztartásról szóló többször módosított 1992. évi XXXVIII. tv. (továbbiakban: Áht.), valamint az államháztartás működési rendjéről szóló többször módosított 292/2009. (XII. 30.) sz. Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) alapján elkészítettük Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetésének rendelet-tervezetét.

A 2011. évi költségvetés összeállításának alapja:

-       A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény.

-       Gomba Község Önkormányzatának 2011. évi költségvetési koncepciójáról szóló 211/2010. (XI.18.) sz. képviselő-testületi határozat.

-       Gomba Község Önkormányzata 2010. évi költségvetésének előirányzatai, a várható teljesítési adatok, és ezek szerkezeti változásai, szintre hozásai, továbbá az ismert és tervezhető előirányzati többlet

-       Gomba Község Cigány Kisebbségi Önkormányzatának …./2011. (II…) sz. határozata  a kisebbségi önkormányzat költségvetésének elfogadásáról

 

Az önkormányzat költségvetésének bevételi és kiadási előirányzatait - a költségvetési rendelet tervezetének 1. sz. mellékletében rögzített címrendnek megfelelően - címek, alcímek előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti részletezésben összefoglalva tartalmazza az előterjesztéshez csatolt tervezet 2. sz. melléklete. Az összegző táblázat tartalmában és szerkezetében követi a korábbi évek során megszokott 2/a táblát. Új eleme a kisebbségi önkormányzat költségvetését tartalmazó cím, illetve a polgármesteri hivatal és az óvoda szakfeladatainak összesítését tartalmazó települési önkormányzati összesítő adatsor. Az Áht. és Ámr. által előírt adattartalomnak megfelelően kerültek összeállításra a további mellékletek.

 

Az elmúlt évi költségvetési tervezéshez képest új elem Gomba Község Önkormányzata 2011. évi költségvetési tervezésénél a 2010. októberében megválasztott kisebbségi önkormányzati költségvetés számbavétele. A vonatkozó jogszabályok szerint a települési önkormányzat költségvetése mellett az önkormányzati költségvetésnek tartalmaznia kell a kisebbségi önkormányzat bevételi- és kiadási előirányzatait, pénzmaradványát és tartalékait is. A tervezet a hatályos jogszabályok szerint készült el.

 

 

BEVÉTELEK

 

 Működési bevételek

A költségvetés tervezetében - a finanszírozási műveletek és az előző évi működési célú pénzmaradvány figyelembe vételével - 329.039 e Ft működési célú bevétel szerepel, amely az alábbi tételekből tevődik össze: 

 

A 36.466. e Ft intézményi működési bevételi előirányzat a koncepcióról szóló határozatban foglaltak szerint került tervezésre. Az étkeztetéshez kapcsolódó térítési díjak bevételeként - a változatlan szinten maradt térítési díjak figyelembe vételével -  20.831 e Ft került tervezésre. Nagyobb tételként emelhető ki a működési célú ÁFA visszaigényelt összege 5.614 e Ft-tal.

 

Új szakfeladat előirányzataként szerepel a hulladékkezeléssel összefüggő bevételek tervezése. A 2010. év végén hozott döntések alapján került számbavételre 6 havi hulladékkezelési díj megfizetése. Korábbi évek tapasztalata alapján 85 %-os befizetési hajlandósággal számol a tervezet. Így az érvényes díjrendelet alapján összességében a féléves időtartamra 6.286 e Ft  bevételi előirányzat került tervezésre.

1.088 e Ft bevételt eredményez 3 ivóvíz hálózati és 5 szennyvízhálózati csatlakozás közműfejlesztési hozzájárulásának önkormányzatot megillető része. Az egészségházban működő háziorvosi- és fogorvosi praxis rezsiköltség térítésére vonatkozó megállapodás szerint került számbavételre 720 e Ft az intézményi működési bevételek között. A további 1.927 e Ft bevételt a továbbszámlázott szolgáltatásokból származó befizetés, a búcsú megrendezése során befizetett helypénzek, bérleti díj, hivatali időn kívüli házasságkötésért fizetett díj és egyéb helyiséghasznosításból származó bérleti díjak és rendezvénybevételek eredményezik.

Az önkormányzatok sajátos működési bevételeit a helyi adók, az átengedett központi adók és az egyéb sajátos bevételek (bírságok, talajterhelés díj, helyiségbérleti díjak és lakbérek) alkotják. A helyi adók 2011. évi tervezett összege 26.705 e Ft. Ezen a kiemelt előirányzaton többletbevétellel a tóparti üdülőövezetben megemelt telekadó mértéke alapján számoltunk. Óvatos tervezés jellemzi a helyi iparűzési adó 18.000 e Ft-os előirányzatát. Itt a MOL által 2010. év végén befizetett nagyobb összegű adó nem képezi a tervezés alapját. Amennyiben a 2011. évi bevallás adatai alátámasztják az alultervezés tényét, évközi előirányzat módosítással növelhető majd a helyi adókon belül az iparűzési adó tervezhető bevétele. Azonban ezzel párhuzamosan számolni kell majd az átengedett központi adókból befolyó bevétel arányos csökkenésével.

A sajátos működési bevételek egyik legnagyobb volumenét ez évben is az átengedett központi adók képviselik. Az önkormányzatot megillető SZJA 8%-a 29.636 e Ft-tal, míg a jövedelemdifferenciálás mérséklésére kapott támogatás 67.022 e Ft-tal növeli a bevételt.  Az SZJA 8 %-a 2011-ben 1.074 e Ft-tal, míg a jövedelemdifferenciálás mérséklésére kapott támogatás 2.431 e Ft-tal alacsonyabb az előző évi támogatás tervezett mértékénél.  A 100 %-ban átengedett - központi adónak minősülő - gépjárműadó tervezett előirányzata 18.250 e Ft helyett 2011-ben a behajtásra tervezett hátralékokkal együtt 16.500 e forintot biztosít a kiadások fedezeteként. A tervszám kialakításakor nem vettük figyelembe az 1 millió forintot is meghaladó olyan gépjárműadó hátralékot, melynek megfizetése felszámolási eljárások és egyéb behajthatatlanságot eredményező körülmények miatt az előterjesztők előtt ismertek.

 

Az adópótlékok, bírságok, talajterhelési díj tervezett befizetése 1.500 e Ft bevételt eredményez. További bevételi forrás az egyéb sajátos bevételek között a helyiségek- és önkormányzati lakások bérleti szerződése alapján fizetett díj- és lakbér összege 3.428 e Ft-tal. A koncepciós határozatra utalva indokolt arról is tájékoztatást nyújtani, hogy a Jókai u. 21. sz. alatti lakás lakbére nem került tervezésre, azonban a helyiségbérleti díjat megállapító korábbi határozat alapján a zöldséges üzletnek helyet biztosító helyiség bérleti díja 12 hónapra került tervezésre. Az IKSZT-re vonatkozó tervek alapján a Civilházban lévő bérlakás bérleti díjának tervezésére is 6 havi időtartamra került sor.

A központi költségvetésből kapott támogatások között a legnagyobb összeget a lakosságszámhoz és feladatmutatóhoz kötött normatív támogatások biztosítják 53.301 e Ft-tal. Ez az összeg közel 500 e Ft-tal haladja meg az előző évi normatív támogatás tervezett összegét. A növekedést a települési önkormányzatok üzemeltetési, igazgatási, sport és kulturális feladataira kapott fajlagos összeg növekedése okozza. /2010 - 1.947.- Ft/fő  ; 2011 - 2.769,- Ft/fő/

Az egyes szociális feladatok kiegészítő támogatására önkormányzatunk 2011-ben 21.694 e Ft-ot tervezhet. A közfoglalkoztatás jogszabályi környezetének jelentős átalakítása meghatározó az önkormányzati bevételek szempontjából is. Közel 5 millió forint az a támogatás, mely ezen jogcímen hiányzik 2011-ben a központi forrásból származó önkormányzati bevételek közül.

A működési célú támogatásértékű bevételek között került tervezésre a védőnői szolgálat OEP finanszírozása 3.740. e Ft-tal, az óvoda elmúlt évi pályázatával elnyert 3.735 e Ft TÁMOP támogatás, a munkaügyi központ által községünkre lebontott foglalkoztatási támogatás a rövid- és hosszú távú közfoglalkoztatásra összesen 4.620 e Ft-tal, a Cigány Kisebbségi Önkormányzat 12 havi központi támogatása 588 e Ft-tal. A kisebbségi választás központi finanszírozása, a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása, a logopédiai ellátás kiegészítő normatívája valamint bértámogatással tervezett foglalkoztatás támogatása összességében további 1.362 e Ft támogatásértékű bevétel tervezését tette lehetővé.

Államháztartáson kívülről, működési célra átvett pénzeszközként került tervezésre a kegyeleti közszolgálati szerződés alapján tervezett, közszolgáltató által fizetendő temetőfenntartási hozzájárulás 440 e Ft-tal.

A 2009. évi normatíva elszámolás felülvizsgálata után előző évi maradvány átvétele központi költségvetésből kiemelt előirányzaton 2.282 e Ft bevétel számbavételére került sor. Utólagos normatívára az önkormányzat azért volt jogosult, mert az óvodában ellátott gyermekek után a normatíva életkor szerint került igénylésre, azonban a vegyes csoportok esetén a normatíva igénylése során a 3. nevelési évre vonatkozó szabályokat kellett volna alkalmazni.

Működési célú pénzmaradványként 55.797 e Ft-ot lehet számba venni a költségvetés tervezetében megjelenített 2010. évi pénzmaradvány 87.454 e Ft-os teljes összegéből. Az előzetes felhalmozási mérleg alapján a 2010. évi felhalmozási kiadások nem érték el a felhalmozási célú bevételek összegét. A felhalmozási bevételből 31.657 e Ft maradt felhasználatlanul.  Ezzel az összeggel kell csökkenteni a pénzmaradvány teljes összegét, s a maradék tervezhető működési célú pénzmaradványként.

 

Felhalmozási bevételek

A költségvetés tervezetében - a finanszírozási műveleteket és az előző évi felhalmozási célú pénzmaradványt is figyelembe véve - 110.450 e Ft felhalmozási bevétel szerepel, amely az alábbi tételekből tevődik össze: 

A tárgyi eszközök és immateriális javak értékesítése során önkormányzati ingatlanok értékesítéséből származó 16.670,- bevétellel számol a tervezet. Az értékesítésre tervezett ingatlanok között 2 db családi ház, 2 db építési telek és egy külterületi ingatlan szerepel.

A rendezvényház építéshez kapcsolódóan kerülhetett tervezésre a fejlesztési kiadásokhoz kapcsolódó ÁFA bevétel 14.760,- Ft-tal.

Államháztartáson kívülről felhalmozási célra átvett pénzeszközként kerül sor 4.600 e Ft bevétel tervezésére a 2011. évre áthúzódó Fundamenta-Lakáskassza Zrt általi kifizetésekből. Az elmúlt évről áthúzódó, többségében öröklések miatt rendezetlen szerződésekből biztonsággal kb. 60 %-os bevétellel számolhatunk tárgyévben. A további Fundamenta Zrt-nél még lezáratlan szerződéses összegek átutalására biztonsággal csak 2012-ben számolhatunk. 

A lakosságnak korábbi években biztosított felhalmozási célú kölcsönök megtérüléséből 20 e Ft bevétellel számolunk mindössze. Sajnos a korábbi években biztosított kölcsönök fizetési hajlandósága a lakosság részéről nem maradéktalan. A hátralékok behajtása érdekében tárgyévben a szükséges intézkedéseket meg kell tennünk.

Felhalmozási célú hitelfelvételből összességében 42.743 e Ft bevételi előirányzat kerül számbavételre. A hitelkeret összegéből 28.743 e Ft a rendezvényház építésre jóváhagyott 56 millió forintból 2010 decemberéig fel nem használt összeg. A hitelkeret teljes igénybevételére legkésőbb 2011. március 31-ig van lehetőség a jelenlegi hitelszerződés alapján. További 14 millió forint hitel felvételére a számlavezető pénzintézet hitelígérvénye áll rendelkezésre. E hitel szintén része a 2009. évben lefolytatott közbeszerzés alapján rendelkezésre álló 200 millió forintos hitelkeretnek. A felhasználása célhoz kötött, önrészként vehető igénybe a faluközpont megújítás, valamint az IKSZT kialakítására benyújtott és még jogerősen el nem bírált pályázati igényünknek.

 

Az Önkormányzat bevételei mindösszesen:                                                          439.489 e Ft

melyből a bevételek összege finanszírozási műveletek

és előző évi pénzmaradvány nélkül                                                                       309.203 e Ft

 

 

Az önkormányzat költségvetési létszámkeretének meghatározása:

Az Önkormányzat 2011. évi költségvetési létszámkeretét szakfeladatonkénti megbontásban a 12. számú melléklet tartalmazza.  Az önkormányzat költségvetési szerveinél foglalkoztatottak engedélyezett létszáma 41,42 fővel kerülhet meghatározásra a rendelet tervezetének elfogadásával. Ez a létszám 0,2 fővel haladja meg a 2010. évi engedélyezett létszámot. A növekedést szakképesítéssel rendelkező részmunkaidős könyvtáros alkalmazása eredményezi a  nyitva tartáshoz igazodó heti 8 órás foglalkoztatással.

A külön meghatározásra kerülő, közfoglalkoztatásba bevont munkavállalói létszám jelentősen csökken a 2010-es, közfoglalkoztatási terven alapuló létszámhoz mérten. A munkaügyi központ által Gomba részére lebontott keret a tavalyi 15-20 fős létszámhoz képest mindössze 9,5 fő foglalkoztatását teszi lehető oly formában, hogy 1 fő 5 hónapos, és egy fő 11 hónapos bértámogatott foglalkoztatására, 1 fő munkavállaló hosszú távú foglalkoztatására, és 21 fő rövid távú (napi 4 órás, 3,5 hónapos) foglalkoztatására nyújt lehetőséget.

 

 

 

KIADÁSOK

 

Működési kiadások

 

A 2010. évi költségvetés tervezetében a személyi juttatások tervezésére a koncepciós határozattól eltérően - a képviselő-testület tagjaival történt előzetes egyeztetést követően - csökkentett mértékű juttatások tervezésével került sor. A 2011. évi bértervezés a garantált illetményt és a jogszabályon alapuló juttatásokat minden dolgozó részére maradéktalanul biztosítja. A dolgozók számára meghatározott cafeteria keret a költségvetési törvény előírásainak megfelelően 200 ezer forintos összegben került tervezésre.

Cafeteria juttatás a közfoglalkoztatásba bevont dolgozók részére nem tervezett kiadási tétel. A közalkalmazotti jogviszonyban és munkaviszonyban állók cafeteria kerete nem csökkent.

A közszolgálati jogviszonyban állók cafeteria keretének csökkenése a bértervben nem rendszeres juttatásként ellentételezésre került. Tervezésére a A polgármesteri hivatal  köztisztviselőinek munkavégzéséről, a köztisztviselőket megillető juttatások rendszeréről szóló 2/2008. (II.1.) sz. önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése alapján került sor. A bértervezés figyelembe vette a minimálbér és a garantált bérminimum növekedését. A takarékos gazdálkodás elvének figyelembe vételével került elvonásra a 2010-ben biztosított munkáltatói  döntésen alapuló - elmúlt évi minimálbér növekedését követő - illetményrész. Ezek a bérelemek 2010. január 1-től 2010. december 31-ig kerültek az elmúlt évben megállapításra.

Az előzőekben vázolt bértervezés eredményeként a személyi juttatások előirányzata a rendelet tervezetének elfogadásával 107.914 e Ft-os összegben kerülhet meghatározásra. Ez a 2010. évi eredeti előirányzathoz, azaz a 108.213 e Ft-hoz képest közel 0,7 %-os csökkenést, az aktuális ülés keretei között előterjesztett módosított előirányzathoz, vagyis a 114.551 e Ft-hoz képest pedig 5,8 %-os csökkenést eredményez. A csökkenésben jelentős szerepet játszik a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó személyi juttatás előirányzatok jelentős mérséklődése (10.398 e Ft-ról 7.034 e Ft-ra). Amennyiben a közfoglalkoztatás személyi juttatás előirányzata nélkül vizsgáljuk a tervadatot, akkor a 2011. évi 100.880 e Ft 3,2 %-os csökkenést mutat a 2010. évi 104.153 e Ft-hoz képest.  Ez utóbbi arányszám azonban még mindig torzított a 2010. év során központi forrásból biztosított és dolgozók részére kifizetett keresetkiegészítések összegével.

A munkaadókat terhelő járulékok mértéke az előző évhez képest változatlan. A járulékként számba vett cafeteria juttatást terhelő adó mértéke változott 2011-ben. Ez évben nem 25 % adó terhel egyes juttatási formákat, hanem a juttatás 1,19-szeresének 16 %-a. Kedvezőtlen változás, hogy tárgy évben már nincs olyan juttatási elem, melyet a dolgozó adómentesen vehet igénybe. A munkáltatói járulékok tervezett összege 2011-ben 29.968 e Ft. Ez a 2010. évi eredeti előirányzathoz, azaz a 30.766 e Ft-hoz képest közel 2,6 %-os csökkenést, a módosított előirányzathoz, vagyis a 31.785 e Ft-hoz képest pedig 5,7 %-os csökkenést eredményez.

A dologi kiadások tervezésénél figyelembe vettük a várható inflációs hatásokat, valamint a szerkezeti változásokat és a szintrehozásokat. A 87.231 e Ft-os dologi kiadás tervezett összegét elemezve megállapítható, hogy az meghaladja a dologi kiadások 2010. év módosított előirányzatának 85.080 e Ft-os összegét is.  Tény azonban, hogy a felhalmozási célú hitelfelvétel kamatfizetési kötelezettségre tekintettel a megemelkedett összeg 7.060 e Ft kiadást is tartalmaz. Szintén nem szerepel az elmúlt évi dologi kiadások között az a 6.176 e Ft, melyet a hulladékkezelés (gyűjtés és szállítás, valamint ártalmatalanítás) költsége indukál. Kiemelhető továbbá, hogy a munkahelyi étkeztetés dologi kiadásai 2010-ben 15.638 e Ft-ot jelentettek, míg ez az összeg a jelentős mértékben megnövekedett adagszám miatt 21.427 e Ft. A dologi kiadásokra ez évben is, ahogyan az elmúlt év során is jelentős hatást gyakorol a beruházásokhoz kapcsolódó fordított ÁFA befizetési kötelezettség.

A társadalom- és szociálpolitikai juttatások kiemelt előirányzaton 32.507 e Ft-os összeggel rendszeres szociális segély, időskorúak járadéka, normatív és egyéb helyi megállapítású lakásfenntartási támogatás, ápolási díjak és a jogszabályok által előírt kedvezményes óvodai étkeztetés került megtervezésre. Társadalom, és szociálpolitikai juttatás továbbá a pénzbeli átmeneti segély, temetési segély, köztemetés, közgyógyellátás, természetben nyújtott szociális segélyek, valamint a mozgáskorlátozottak támogatása szerepel a rendelet tervezetének 2. sz. mellékletében rögzített összegekkel.

 

Az egyéb működési célú kiadások közül a legnagyobb volument az általános iskola 9.017 e forintos támogatása jelenti. Ezen túl további az Önkormányzat számára önként vállalt feladatokból adódó kisebb összegű pénzeszköz átadások kerültek tervezésre összességében 3.972 e Ft-tal. Ebből a nyáregyházi építéshatósági igazgatási társulás finanszírozása 1.462 e Ft, az üllői mikrotérségi társulás finanszírozása a házi segítségnyújtásra tekintettel 1.211 e Ft, további 600 e Ft a képviselői alap, 500 e Ft a társadalmi szervezetek támogatására elkülönített keret,valamit 195 e Ft az önkormányzat által biztosított ösztöndíjak fedezete. Itt került számbavételre a kisebbségi önkormányzat 4 e Ft-os alapítványi támogatása is.

 

Felhalmozási kiadások

 

A 2010. évi költségvetési tervezetben beruházás jogcímen 124.773 e Ft került meghatározásra a beruházási tervek és a folyamatban lévő rendezvényház építés költségei alapján. Ebből 106.426 e Ft-ot köt le a rendezvényház építésének befejezése, és működésének előkészítése. A további előirányzat nyújt fedezetet az ivóvíz minőség javítási pályázat I. fordulójának önerejére 1.703 e Ft-tal, a Kölcsey utcai partfalomlás helyreállításának befejezéséhez szükséges 2.688 e Ft-tal, víz- és csatornahálózat bővítésére a Gombai út - Liliom utca közötti új telkeknél és a Bercsényi utca végén, valamint az Arató Házaspár utcában összességében 9.000 e Ft-tal, közvilágítás bővítésre 900 e Ft-tal, informatikai eszközbeszerzésre, valamint riasztóbővítésre 1.106 e Ft-tal. E helyen került megtervezésre a Bercsényi utca végén szükséges földmunkák előirányzata is 500 e Ft-tal, valamint a Bercsényi utca végén és a Gombai - Liliom közben a tervezett útalap építés fedezete is 2.450 e Ft-tal.

 

Felújítás jogcímen összességében 7.221 e Ft-ot tartalmaz a tervezet. Ebből 500 e Ft szolgál fedezetül a hivatal belső felújítására, 400 e Ft a felsőfarkasdi iskolaépület felújítására. 1.000 e Ft került tervezésre az óvodai felújításokra tornaterem szigetelésre, elektromos hálózat felújításra és udvarrendezésre. A Szemere Huba utcában elmúlt év szeptemberében bejelentett pinceomlás helyreállításához 30 %-os önerő, vagyis 1.167 e Ft került az előirányzatok között tervezésre. Tartalmaz a felújítási előirányzat 1.000 e Ft-ot a Jókai utca 21. szám alatti önkormányzati ingatlan értékesítés előtti felújítására, valamint 90 e Ft-ot az egészségház előtti pihenőterület kialakítására. Szintén a felújítás kiemelt előirányzaton került megtervezésre a tavaly decemberben elkészült, de januárban teljesítésre váró Gombai úti - Jókai utcai járdafelújítás 2.464 e Ft-os kivitelezői számlájának fedezete. Az előirányzat biztosít lehetőséget mind a Rákóczi utcai, mind a felsőfarkasdi ravatalozók felújítására is 600 e Ft-tal.

 

Az egyéb felhalmozási célú kiadások kiemelt előirányzatának összege 5.161 e Ft-tal került tervezésre, melynek jelentős része az iskolának megállapodás alapján biztosított felhalmozási célú támogatás az alapnormatíva 10 %-os mértékének megfelelően, 4.509 e Ft-tal. Ezen túl  életjáradék jogcímen 652 ezer forint került számba vételre.

 

Felhalmozási célú pénzmaradványként 31.657 e Ft tervezhető a működési célú pénzmaradványnál írt indoklás alapján. 


Felhalmozási célú hiteltörlesztés jogcímen előirányzatot a tervezet 8.935 e Ft összeggel tartalmaz. Ez a 2010-ben felvett beruházási hitelek tőketörlesztését testesíti meg.  

 

A tartalékok között az általános tartalék tervezése megfelel a koncepciós határozatban megjelölt 2 %-os mértéknek, mely alapján összege 8.789 e Ft.

Céltartalékként került fedezet tervezésre összességében 14.000 e Ft-ként az IKSZ, illetve a faluközpont megújítás önerejének finanszírozására.

 

Az Önkormányzat kiadásai mindösszesen:                                                          439.489 e Ft

melyből a kiadások összege finanszírozási műveletek nélkül                             430.554 e Ft                                                                                                 

 

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a 2011. évi költségvetés előkészítésére vonatkozó tájékoztató tárgyalását követően az előterjesztést véleményével, javaslatával kiegészíteni, s Gomba Község Önkormányzatának 2011. évi költségvetéséről szóló rendelet-tervezetét elfogadni szíveskedjen.

 

 

Gomba, 2011. január 31.

 

 

                                                           Tisztelettel:

 

 

Lehota Vilmos

 polgármester

 

 

                                                         

rendelet        mellékletek        szakértői        kisebbségi önkormányzat

tervezete                                vélemény                határozata