Vissza

2. napirendi pont

 

  

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2012. június 28-i ülésére

Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:     Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: Valamennyi bizottság

Iktatószám:    695-2/2012.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.

A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012.(IV.13.) önkormányzati rendeletben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 754.411 e Ft-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 601.554 e Ft-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 581.752 e Ft-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 109.198 e Ft-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 63.460 e Ft-ra módosult.

 

Az áprilisi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása szükséges az alábbiakban részletezett indokok, valamint az elmúlt időszakban hozott képviselő-testületi határozatok alapján. Az előirányzatok módosításának részletezését intézményi költségvetésenként terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.

 

Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

 

(ezer forintban)

 

 

A 2012. május 31. napjáig teljesített helyi iparűzési bevallások alapján megállapítható, hogy az eredeti előirányzatként tervezett iparűzési adó 102 millió forintos összege alultervezett. A MOL által benyújtott bevallás alapján a 2012. évi befizetése várhatóan meghaladja a 131 millió forintot. Javaslom a Tisztelt Képviselő-testület felé, hogy az iparűzési adó eredeti előirányzatát a költségvetési rendeletben növeljük meg 28 millió forinttal. Az összességében 130 millió forintos módosított előirányzat továbbra is óvatos becslés a várható bevételek tekintetében, mert ~10-15 millió forintos - egyéb vállalkozások által fizetett - iparűzési adóbevétellel számolva a MOL teljesítése 115-120 millió forintos tervet tükröz. A központi támogatásokra az idei évben befizetett iparűzési adó összege nincs ráhatással, hatására az állami támogatás 2013-ban fog csökkenni. A várhatóan változó szabályozásra tekintettel a csökkenés mértéke nem becsülhető. Javaslom ezért, hogy a 28 millió forintos előirányzat növekedéssel szemben a Képviselő-testület képezzen 20 millió forintos céltartalékot, a további 8 millió forinttal pedig emelje meg a rendelkezésre álló általános tartalék előirányzatát.

 

 

 

Helyi adók

 

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

28.000

            

 

 

Céltartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

20.000

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

8.000

 

 

A Képviselő-testület 88/2012.(IV.12.) határozata alapján a Gombai Polgárőr Egyesület 400 e Ft felhalmozási célú támogatásban részesül. A polgárőrség támogatására eredeti előirányzat a működési célú kiadások között az egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások között került tervezésre. Az előirányzat átcsoportosítása szükséges a döntés értelmében az egyéb felhalmozási célú kiadások, pénzeszköz átadások kiemelt előirányzatra.

 

 

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

             400

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-400

 

 

A Képviselő-testület 82/2012.(IV.12.) határozatával biztosított 79 e Ft előirányzatot az általános tartalék terhére az Üllő Város Humán Szolgáltató Központnál gombai házi-segítségnyújtásban foglalkoztatott közalkalmazott béren kívüli juttatására.  A döntés az alábbi kiemelt előirányzatokat érinti:

 

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

               79

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-79

 

 

A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatásának megállapítása jegyzői hatáskör. A 2012.évi jogszabályi környezetváltozás miatt az önkormányzat költségvetéséből - finanszírozással szemben - a kiadás átvezetésre került a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe. Az átvezetés az önkormányzati költségvetésben a kiadás csökkentését, míg a hivatal intézményfinanszírozásának növelését eredményezi. A 889967 szakfeladat megszűnése miatt a bevétel tervezése a 841126 szakfeladaton történik.

 

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

 

Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása (889967)

 

-150

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907)

 

150  

 

 

Támogatásértékű működési bevételek központi ktv.-i szervtől

 

 

 

 

Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása (889967)

            -150

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

             150

 

 

 

A 2011. évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből az Önkormányzat költségvetését érintő pénzmaradvány 13.030 e Ft, a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványa 3.211 e Ft, valamint a Gólyafészek Óvoda pénzmaradványa 797 e Ft volt. A hivatali és óvodai pénzmaradvány helytelenül került a költségvetési szervek bevételi előirányzatai között pénzmaradvány kiemelt előirányzaton számbavételre, jogszerű eljárással intézményfinanszírozásként kell megkapniuk az összességében 4.008 e Ft-ot. A fentiek alapján került sor korrekcióra az alábbiak szerint:

 

 

 

Működési célú pénzmaradvány

 

 

Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907)

4.008

 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

 

 

Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907)

 

4.008  

 

 

A Bercsényi úti építési telkek kialakításához szükséges tereprendezésre 1.000 e Ft + Áfa került tervezésre dologi kiadás eredeti kiemelt előirányzatként az önkormányzati költségvetésben.  a előirányzaton. Ebből az összegből - a tereprendezés fedezetére - a dologi kiadás előirányzatról a beruházások előirányzatára 903 e Ft + Áfa kerül átcsoportosításra. A fennmaradó 123 e Ft előirányzat a majdani felhasználásától függően kerül módosításra.

 

 

 

Dologi kiadások

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

-1.147

 

 

Beruházás

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

1.147

 

A 2012. évi költségvetés előkészítésekor a főző-konyha rezsi költségének tervezéséhez nem állt rendelkezésre teljes évre vonatkozó előző időszaki tényadat. Hosszadalmas egyeztetések eredményeként az ÉMÁSZ 2012.03. hóban számlázta le a 2011.06.23-2012.02.06.-i időszakot, melynek eredményeként bruttó 643 e Ft áramdíj került kifizetésre a tervezett bruttó 508 e Ft-tal szemben. Az elszámolt időszakon felül a havi várható kiadásokat is figyelembe véve bruttó 670 e Ft pótelőirányzat szükséges. A fentieken túlmenően a gázenergia-szolgáltatás tervezett összege sem alapul tényszámokon. A főző-konyhára vonatkozó számlákat a Fővárosi Gázművek tévesen a gombai Fáy András Református Iskola részére küldte meg. A számlák rendezésére irányuló 481/2012 számú 2012.02.28.-án kelt levelünkre mindössze annyi válasz érkezett, hogy továbbították a megfelelő társosztályukra az ügyiratot. A fentiek alapján - mivel a számlázási időszak vissza fog nyúlni 2011.évre - a gázenergia szolgáltatás kiadási előirányzaton is további pótelőirányzat biztosítására lesz szükség, de jelen előterjesztés időszakában még pontos számadat nem áll rendelkezésre.

 

 

Dologi kiadások

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

           670

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-670

 

 

A fogorvosi alapellátás szakfeladaton tervezési hiba történt. A bevételi előirányzatokkal szemben elmaradt a kiadási előirányzatok teljes körű számbavétele. Kiadásként mindössze a fogászati röntgenkészülék beszerzésére került tervezésre 300 e Ft beruházási-, valamint egyéb kiadásokra 146 e forint dologi előirányzatként. Nem került tervezésre a december és január havi teljesítmény alapú, valamint a január havi fix díj. Tényadatokra alapozva megállapítható, hogy az általános tartalék terhére szükséges biztosítani a fogorvosi alapellátás dologi kiadásaira 956 e Ft-ot, mely magába foglalja a helyettesítő orvosok részére a 2011. november 1-től 2012. január 31-ig terjedő időszakra előző testületi ülésen elfogadott elszámolás alapján kifizetett megbízási díjak teljes összegét, valamint az egyéb felmerült költségeket. 56 e Ft pótelőirányzat biztosítása indokolt továbbá a beruházási előirányzaton a beruházási tételként könyvelhető szerelési költség fedezetére.

 

 

 

Beruházás

 

 

Fogorvosi alapellátás (862301)

 

           56

 

 

Dologi kiadások

 

 

Fogorvosi alapellátás (862301)

 

956

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.012

 

A Gólyafészek Óvoda 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 1.304 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 422 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 840 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 850 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az óvoda részére intézményfinanszírozásként az általános tartalék terhére.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

 

          850

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-850

 

 

Egyéb költségvetési támogatás (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e  Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Polgármesteri Hivatalnak 479 e Ft, a Gólyafészek Óvodának 879 e Ft került átadásra. A fennmaradó 759 Ft az önkormányzathoz tartozó intézmények használták fel az alábbi szakfeladatokon: 

 

 

 

Egyéb központi támogatás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

2.117

 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

 

         1.358

 

 

Személyi juttatások

 

 

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

           196

 

 

Községgazdálkodás (841403)

 

           205

 

 

Család és nővédelem (869041)

 

            77

 

 

Falugondnok, tanyagondnok (889928)

 

            55

 

 

Közművelődési intézmények (910502)

 

             65

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

             53

 

 

Községgazdálkodás (841403)

 

             55

 

 

Család és nővédelem (869041)

 

             21

 

 

Falugondnok, tanyagondnok (889928)

 

            15

 

 

Közművelődési intézmények (910502)

 

            17

 

 

Óvodáztatási támogatás jogcímen a Gyvt.20/C.§ (1) bekezdés b) pontja alapján 20 e Ft bevétel realizálódott. A pénzeszköz felhasználására a Polgármesteri Hivatal költségvetési keretén belül kerül sor. A költségvetési bevételként befolyó támogatási fedezetet a Polgármesteri Hivatal részére intézményfinanszírozásként kell  átadni.

 

 

 

Egyes szociális feladatok bevételei

 

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

20

 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai ktv-i szerveikkel (841907)

 

20

 

 

A Család és nővédelmi gondozás szakfeladaton a 2012. évi költségvetésben gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 554 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján- a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 194 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 340 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 472 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az általános tartalék terhére.

 

 

 

Dologi kiadások

 

 

Család és nővédelem (869041)

 

472

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-472

 

 

A 910502 számú, közösségi színterek működtetése szakfeladaton (Civilház, Faluház a Könyvtárral együtt) a 2012. évi költségvetésben gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 680 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. A Civilházra és a Faluházra április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás, melynek értelmében - a havi résszámlákon felül - 2011.évre bruttó 310 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 613 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után szintén a Civilházra és a Faluházra megállapított havi résszámlák összegét figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 658 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges.

A fentieken túlmenően a 2012.04.12.-én átadásra került Rendezvényházra vonatkozó számlákat - a Főző-konyha számláival együtt - a Fővárosi Gázművek tévesen a gombai Fáy András Református Iskola részére küldte meg. A számlák rendezésére irányuló 481/2012 számú 2012.02.28.-án kelt levelünkre mindössze annyi válasz érkezett, hogy továbbították a megfelelő társosztályukra az ügyiratot. A fentiek alapján - mivel a számlázási időszak vissza fog nyúlni 2011.évre - a gázenergia szolgáltatás kiadási előirányzaton is további pótelőirányzat biztosítására lesz szükség, de jelen előterjesztés időszakában még pontos számadat nem áll rendelkezésre.

 

 

 

Dologi kiadások

 

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

658

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-658

 

 

A Polgármesteri Hivatal szakfeladaton a 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 880 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 597 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 1.269 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 2.114 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az általános tartalék terhére, melyet intézményfinanszírozásként kell átvezetni a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe.

 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

 

2.114

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-2114

 

 

Az elsőbbségadás kötelező táblák pótlására, valamint a játszótérre kihelyezett tájékoztató tábla költségeinek fedezetére 218 e Ft pótelőirányzat biztosítását javaslom az általános tartalék terhére, melyek kifizetésére a költségvetési rendeletben biztosított hatáskörömben intézkedtem.

 

 

 

Dologi kiadások

 

 

Községgazdálkodás (841403)

 

218

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-218

 

 

A konyha által előállított gyermek- és felnőtt étkeztetésből várható bevétel az egyéb sajátos működési bevételek között  intézményi ellátási díjként került számbavételre. Intézményi ellátási díjként azonban csak a szociális étkeztetés díját lehet figyelembe venni, a többit a szolgáltatások előirányzaton kell nyilvántartani. Kiemelt előirányzatot a módosítás nem érint. A rendelet mellékleteként elfogadott táblázatokban kerül 13.018 e Ft átvezetésre intézményi ellátási díj előirányzatról szolgáltatási díj előirányzatra.

 

 

 

Kiemelt előirányzaton belüli korrekciót igényel az intézményi működési bevételeken belül az elmúlt évről áthúzódó hulladékkezelési hátralék előirányzatának megbontása a megfizetett díjra és az utána fizetendő ÁFA összegére. A 625 e Ft-os eredeti előirányzat egy tételben került tervezésre az egyéb sajátos működési bevételek, ezen belül a szolgáltatások között. A díj ÁFA tartalmát azonban helyesen a működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések között  a kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-jaként kell nyilvántartani. A korrekció az alábbi kiemelt előirányzat változásokat vonaj maga után.

 

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

 

települési hulladékok kezelése (382101)

 

-125

 

 

Működésé célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

 

 

 

települési hulladékok kezelése (382101)

 

125

 

 

 

A 2011. évi CCI. törvény 234.§-a módosította a könyezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 12.§ (3) bekezdésében foglaltakat, amely a talajterhelési díj egységdíjának mértékét a korábbi 120 Ft/m3 helyett 1200 Ft/m3 összegben határozta meg. A jogszabályváltozás hatására 2012. június 06.-áig a szennyvízközműre történő utólagos rákötési díjat 10 fő, az ivóvízhálózatra történő utólagos rákötési díjat 2 fő fizette meg. A 2012. évi költségvetésben ezen a jogcímen bevételi előirányzat nem került tervezésre. A befolyt bevétel jelen rendelet-tervezetben –  az alábbi elszámolások után - kerül a megfelelő bevételi és kiadási előirányzatokra. Az összesen befolyt bruttó bevétel 3.276.600 Ft.

Ebből: Az ÁFA befizetési kötelezettség 696.600 Ft., amely bevételként és kiadásként is számbavételre került. A szennyvízcsatorna közműfejlesztési hozzájárulás jogcímen befolyt a nettó 2.500.000 Ft bevétel 50%-a (1.250.000 Ft) a Képviselő-testület 13/2009.(IV.29) határozata értelmében további döntésig függő bevételre elkülönítésre került. A fennmaradó 1.250.000 Ft, valamint az ivóvízközműre befizetett nettó 80.000 Ft, azaz összesen 1.330.000 Ft az általános tartalékra kerülhet.

 

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

1.330

 

 

 

Működésé célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

697

 

 

 

Dologi kiadások

 

           

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

            697

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

1.330

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)    

 

 

Helyi adók

        28.000

 

 

 

Egyéb sajátos működési bevétel

           1.205

 

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

             822

 

 

 

Egyéb központi támogatás

           2.117

 

 

 

Normatív kötött felhasználású támogatás

             20

 

 

 

Működési célú pénzmaradvány

           4.008

 

 

 

Személyi juttatások

 

            598

 

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

161

 

 

Dologi kiadások

 

         2.524

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

          -150

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

          -321

 

 

Intézményfinanszírozás

 

8.500

 

 

Beruházások

 

         1.203             

 

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

           400

 

 

Céltartalék

 

20.000

 

 

Általános tartalék

 

       3.257

 

Összesen:

36.172

36.172

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 581.752 e Ft-ról 617.924 e Ft-ra módosult.

 

 

 

 

Polgármesteri Hivatal  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

 

A 2011.évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből a Polgármesteri Hivatal tevékenységére tekintettel megállapított pénzmaradványa 3.211 e Ft volt, melyet jogszerűen nem pénzmaradványként, hanem az önkormányzatként kapott intézményfinanszírozás kiemelt előirányzaton kell megjeleníteni. Az alábbi korrekció ennek alapulvételével javasolt.

 

 

Működési célú pénzmaradvány

 

Nem lakóingatlan bérbeadása (680001)

-100

 

 

Jogalkotás (841112)

-528

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

-2.051

 

 

Adóigazgatás (841133)

-16

 

 

Ápolási díj alanyai jogon (882115)

-516

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907)

          3.211

 

 
A rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátáson belül az óvodai gyermekétkeztetés 50-100%-ban meg nem térített része - a teljes bevétel elszámolása miatt - az Óvoda költségvetésében kell, hogy megjelenjen. Az 1.858 e Ft eredeti előirányzatként a Polgármesteri Hivatal költségvetésében bevételként intézményfinanszírozásként került számbavételre, kiadásként pedig az ellátottak pénzbeli juttatása kiemelt előirányzaton rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás szakfeladaton. A hivatali költségvetésben tervezett összegeket át kell vezetni a Gólyafészek Óvoda költségvetésébe. 

 

 

Intézményfinanszírozás  

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

         -1.858

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117)

 

        -1.858

 

A 2012. évi jogszabályi környezetváltozás miatt a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatásának 150 e Ft-os fedezete az Önkormányzat költségvetéséből került átvezetésre - finanszírozással szemben- a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe. A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása a 2012. évi szakfeladatrendben már nem szerepel, így kiadási előirányzat az egyéb működési célú kiadások, pénzeszközátadások kiemelt előirányzaton az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton került feltüntetésre.  

 

 

Intézményfinanszírozás  

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

              150

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

Önkormányzati igazgatási tev.(841126)

 

             150

 

Egyéb költségvetési támogatás (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Polgármesteri Hivatalnak 479 e Ft, került átadásra. A pénzeszköz felhasználása az alábbi kiemelt előirányzatokat és szakfeladatokat érintette: 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

              479

 

 

Személyi juttatások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

             313

 

Adó és illetékek kiszabása, beszedése, ellenőrzése (841133)

           

               64

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

               85

 

Adó és illetékek kiszabása, beszedése, ellenőrzése (841133)

 

               17

 

Óvodáztatási támogatás jogcímen a Gyvt.20/C.§ (1) bekezdés b) pontja alapján az első félévben 20 e Ft bevétel realizálódott. A feladat jegyzői hatáskörben tartozik, ezért a pénzeszköz felhasználására a Polgármesteri Hivatal költségvetési keretén belül kerül sor. Az összeg intézményfinanszírozásként kerül a hivatali költségvetésben bevételként számbavételre, kiadási előirányzat változás az ellátottak pénzbeli juttatásán belül a 882119 szakfeladatot érinti.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

                20

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

Óvodáztatási támogatás (882119)

 

               20

 

A Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésében közhatalmi bevételek között, egyéb sajátos bevételként került számbavételre mind a lakó- mind a nem lakóingatlanok bérbeadása és üzemeltetése szakfeladaton a bérleti díjak összege. Ezt helyesen az intézményi működési bevételek kiemelt előirányzaton kell nyilvántartani egyéb sajátos működési bevételként a bérleti díjak előirányzatok között az adott szakfeladatokon. A  korrekció az alábbi előirányzat módosításokat érinti:

 

 

Közhatalmi bevételek/Egyéb sajátos bevételek

 

lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680001)

 

-555

 

nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002)

 

-1.402

 

Intézményi működési bevételek/Egyéb sajátos működési bevételek

 

lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680001)

 

555

 

nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002)

 

1.402

 

A Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 880 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Április hóban megtörtént a 2011. 03. hó és a 2012. 03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás, mely alapján - a havi résszámlákon felül - 2011. évre vonatkozóan bruttó 597 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 1.269 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 2.114 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

           2.114

 

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

         2.114

 

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos bevételek

-1.957

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

1.957

 

 

Intézményfinanszírozás

            4.116

 

 

Működési célú pénzmaradvány:

          -3.211

 

 

Személyi juttatások

 

          377

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

          102

 

Dologi kiadások

 

2.114

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

-1.838

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

            150

Összesen:

905

905

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 109.198 eFt-ról 110.103 eFt-ra módosult.

 

 

Gólyafészek Óvoda  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

 

A 2011. évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből a Gólyafészek Óvoda pénzmaradványa 797 e Ft, melyet jogszerűen nem pénzmaradványként, hanem az önkormányzatként kapott intézményfinanszírozás kiemelt előirányzaton kell megjeleníteni. Az alábbi korrekció ennek alapulvételével javasolt.

 

 

Működési célú pénzmaradvány

 

Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000)

-19

 

 

Óvodai nevelés (851011)

-771

 

 

SNI gyermekek óvodai ellátása (851012)

-7

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

797

 

 
A rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátáson belül az óvodai gyermekétkeztetés 50-100%-ban meg nem térített része - a teljes bevétel elszámolása miatt - az Óvoda költségvetésében kell, hogy megjelenjen. Ezért jelen rendelettervezetben az óvodai gyermekétkeztetéshez kapcsolódó 50-100%-os kedvezmény bevételi és kiadási előirányzatot érintő része a Polgármesteri Hivatal költségvetéséből - finanszírozással szemben - átvezetésre került az Gólyafészek Óvoda költségvetésében.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

         1.858

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117)

 

      1.858

 

Az Óvoda 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 1.304 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 422 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 840 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 850 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

850

 

 

Dologi kiadás

 

 

 

Óvodai nevelés (851011)

 

850

 

Egyéb költségvetési támogatása (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Gólyafészek Óvodának 879 e Ft került átadásra, mely az alábbi szakfeladatokon kerülhet elszámolásra:

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

             879

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

692

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Óvodai nevelés (851011)

 

187

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás

            4.384                       

 

 

Működési célú pénzmaradvány:

-797

 

 

Személyi juttatások:

 

            692

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

            187

 

Dologi kiadások:

 

850

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

1.858

Összesen:

            3.587

         3.587

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 63.460 eFt-ról  67.047 eFt-ra módosult.

 

Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Helyi adók

         28.000

 

 

Egyéb sajátos bevétel

            -1.957

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

3.162

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

              822

 

 

Intézményfinanszírozás (intézményeknél)

          8.500

 

 

Egyéb központi támogatás

            2.117

 

 

Egyes szociális feladatok bevétele

                 20

 

 

Személyi juttatások

 

         1.667

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

           450

 

Dologi kiadások

 

         5.488

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

          -130

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

          -171

 

Intézményfinanszírozás (önkormányzattól)

 

8.500

 

Beruházások

 

         1.203           

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

          400

 

Céltartalék

 

20.000

 

Általános tartalék

 

       3.257

 

Mindösszesen:

40.664

40.664

 

Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció

-8.500

-8.500

Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

32.164

32.164

 

 

Az előterjesztésnek az Önkormányzati szintű költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 754.411 eFt-ról 795.075 e Ft-ra módosult. A konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszege 601.554 e Ft-ról 633.718 e Ft-ra módosul.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2012. június 18.

 

                                                              Tisztelettel:

 

                                                                                                        Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

rendelettervezet

 

rendelettervezet mellékletei