2. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2012. június 28-i ülésére
Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi bizottság
Iktatószám: 695-2/2012.
Tisztelt Képviselő-testület !
A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.
A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012.(IV.13.) önkormányzati rendeletben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 754.411 e Ft-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 601.554 e Ft-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 581.752 e Ft-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 109.198 e Ft-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 63.460 e Ft-ra módosult.
Az áprilisi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása szükséges az alábbiakban részletezett indokok, valamint az elmúlt időszakban hozott képviselő-testületi határozatok alapján. Az előirányzatok módosításának részletezését intézményi költségvetésenként terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.
Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|||||
|
|
előirányzat változása |
|
||||||
(ezer forintban) |
|
||||||||
A 2012. május 31. napjáig teljesített helyi iparűzési bevallások alapján megállapítható, hogy az eredeti előirányzatként tervezett iparűzési adó 102 millió forintos összege alultervezett. A MOL által benyújtott bevallás alapján a 2012. évi befizetése várhatóan meghaladja a 131 millió forintot. Javaslom a Tisztelt Képviselő-testület felé, hogy az iparűzési adó eredeti előirányzatát a költségvetési rendeletben növeljük meg 28 millió forinttal. Az összességében 130 millió forintos módosított előirányzat továbbra is óvatos becslés a várható bevételek tekintetében, mert ~10-15 millió forintos - egyéb vállalkozások által fizetett - iparűzési adóbevétellel számolva a MOL teljesítése 115-120 millió forintos tervet tükröz. A központi támogatásokra az idei évben befizetett iparűzési adó összege nincs ráhatással, hatására az állami támogatás 2013-ban fog csökkenni. A várhatóan változó szabályozásra tekintettel a csökkenés mértéke nem becsülhető. Javaslom ezért, hogy a 28 millió forintos előirányzat növekedéssel szemben a Képviselő-testület képezzen 20 millió forintos céltartalékot, a további 8 millió forinttal pedig emelje meg a rendelkezésre álló általános tartalék előirányzatát.
|
|
||||||||
|
Helyi adók |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
28.000 |
|
|
|||||
|
Céltartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
20.000 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
8.000 |
|
|||||
A Képviselő-testület 88/2012.(IV.12.) határozata alapján a Gombai Polgárőr Egyesület 400 e Ft felhalmozási célú támogatásban részesül. A polgárőrség támogatására eredeti előirányzat a működési célú kiadások között az egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások között került tervezésre. Az előirányzat átcsoportosítása szükséges a döntés értelmében az egyéb felhalmozási célú kiadások, pénzeszköz átadások kiemelt előirányzatra.
|
|
||||||||
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
400 |
|
|||||
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
-400 |
|
|||||
A Képviselő-testület 82/2012.(IV.12.) határozatával biztosított 79 e Ft előirányzatot az általános tartalék terhére az Üllő Város Humán Szolgáltató Központnál gombai házi-segítségnyújtásban foglalkoztatott közalkalmazott béren kívüli juttatására. A döntés az alábbi kiemelt előirányzatokat érinti:
|
|
||||||||
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
79 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-79 |
|
|||||
A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatásának megállapítása jegyzői hatáskör. A 2012.évi jogszabályi környezetváltozás miatt az önkormányzat költségvetéséből - finanszírozással szemben - a kiadás átvezetésre került a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe. Az átvezetés az önkormányzati költségvetésben a kiadás csökkentését, míg a hivatal intézményfinanszírozásának növelését eredményezi. A 889967 szakfeladat megszűnése miatt a bevétel tervezése a 841126 szakfeladaton történik.
|
|
||||||||
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|
|||||||
|
Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása (889967) |
|
-150 |
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907) |
|
150 |
|
|||||
|
Támogatásértékű működési bevételek központi ktv.-i szervtől |
|
|
|
|||||
|
Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása (889967) |
-150 |
|
|
|||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
150 |
|
|
|||||
A 2011. évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből az Önkormányzat költségvetését érintő pénzmaradvány 13.030 e Ft, a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványa 3.211 e Ft, valamint a Gólyafészek Óvoda pénzmaradványa 797 e Ft volt. A hivatali és óvodai pénzmaradvány helytelenül került a költségvetési szervek bevételi előirányzatai között pénzmaradvány kiemelt előirányzaton számbavételre, jogszerű eljárással intézményfinanszírozásként kell megkapniuk az összességében 4.008 e Ft-ot. A fentiek alapján került sor korrekcióra az alábbiak szerint:
|
|
||||||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907) |
4.008 |
|
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907) |
|
4.008 |
|
|||||
A Bercsényi úti építési telkek kialakításához szükséges tereprendezésre 1.000 e Ft + Áfa került tervezésre dologi kiadás eredeti kiemelt előirányzatként az önkormányzati költségvetésben. a előirányzaton. Ebből az összegből - a tereprendezés fedezetére - a dologi kiadás előirányzatról a beruházások előirányzatára 903 e Ft + Áfa kerül átcsoportosításra. A fennmaradó 123 e Ft előirányzat a majdani felhasználásától függően kerül módosításra.
|
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
|
-1.147 |
|
|||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
|
1.147 |
|
|||||
A 2012. évi költségvetés előkészítésekor a főző-konyha rezsi költségének tervezéséhez nem állt rendelkezésre teljes évre vonatkozó előző időszaki tényadat. Hosszadalmas egyeztetések eredményeként az ÉMÁSZ 2012.03. hóban számlázta le a 2011.06.23-2012.02.06.-i időszakot, melynek eredményeként bruttó 643 e Ft áramdíj került kifizetésre a tervezett bruttó 508 e Ft-tal szemben. Az elszámolt időszakon felül a havi várható kiadásokat is figyelembe véve bruttó 670 e Ft pótelőirányzat szükséges. A fentieken túlmenően a gázenergia-szolgáltatás tervezett összege sem alapul tényszámokon. A főző-konyhára vonatkozó számlákat a Fővárosi Gázművek tévesen a gombai Fáy András Református Iskola részére küldte meg. A számlák rendezésére irányuló 481/2012 számú 2012.02.28.-án kelt levelünkre mindössze annyi válasz érkezett, hogy továbbították a megfelelő társosztályukra az ügyiratot. A fentiek alapján - mivel a számlázási időszak vissza fog nyúlni 2011.évre - a gázenergia szolgáltatás kiadási előirányzaton is további pótelőirányzat biztosítására lesz szükség, de jelen előterjesztés időszakában még pontos számadat nem áll rendelkezésre. |
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
670 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-670 |
|
|||||
A fogorvosi alapellátás szakfeladaton tervezési hiba történt. A bevételi előirányzatokkal szemben elmaradt a kiadási előirányzatok teljes körű számbavétele. Kiadásként mindössze a fogászati röntgenkészülék beszerzésére került tervezésre 300 e Ft beruházási-, valamint egyéb kiadásokra 146 e forint dologi előirányzatként. Nem került tervezésre a december és január havi teljesítmény alapú, valamint a január havi fix díj. Tényadatokra alapozva megállapítható, hogy az általános tartalék terhére szükséges biztosítani a fogorvosi alapellátás dologi kiadásaira 956 e Ft-ot, mely magába foglalja a helyettesítő orvosok részére a 2011. november 1-től 2012. január 31-ig terjedő időszakra előző testületi ülésen elfogadott elszámolás alapján kifizetett megbízási díjak teljes összegét, valamint az egyéb felmerült költségeket. 56 e Ft pótelőirányzat biztosítása indokolt továbbá a beruházási előirányzaton a beruházási tételként könyvelhető szerelési költség fedezetére.
|
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Fogorvosi alapellátás (862301) |
|
56 |
|
|||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Fogorvosi alapellátás (862301) |
|
956 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-1.012 |
|
|||||
A Gólyafészek Óvoda 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 1.304 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 422 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 840 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 850 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az óvoda részére intézményfinanszírozásként az általános tartalék terhére. |
|
||||||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
|
850 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-850 |
|
|||||
Egyéb költségvetési támogatás (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Polgármesteri Hivatalnak 479 e Ft, a Gólyafészek Óvodának 879 e Ft került átadásra. A fennmaradó 759 Ft az önkormányzathoz tartozó intézmények használták fel az alábbi szakfeladatokon:
|
|
||||||||
|
Egyéb központi támogatás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
2.117 |
|
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
|
1.358 |
|
|||||
|
Személyi juttatások |
|
|
|
|||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
196 |
|
|||||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
205 |
|
|||||
|
Család és nővédelem (869041) |
|
77 |
|
|||||
|
Falugondnok, tanyagondnok (889928) |
|
55 |
|
|||||
|
Közművelődési intézmények (910502) |
|
65 |
|
|||||
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
53 |
|
|||||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
55 |
|
|||||
|
Család és nővédelem (869041) |
|
21 |
|
|||||
|
Falugondnok, tanyagondnok (889928) |
|
15 |
|
|||||
|
Közművelődési intézmények (910502) |
|
17 |
|
|||||
Óvodáztatási támogatás jogcímen a Gyvt.20/C.§ (1) bekezdés b) pontja alapján 20 e Ft bevétel realizálódott. A pénzeszköz felhasználására a Polgármesteri Hivatal költségvetési keretén belül kerül sor. A költségvetési bevételként befolyó támogatási fedezetet a Polgármesteri Hivatal részére intézményfinanszírozásként kell átadni.
|
|
||||||||
|
Egyes szociális feladatok bevételei |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
20 |
|
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktv-i szerveikkel (841907) |
|
20 |
|
|||||
A Család és nővédelmi gondozás szakfeladaton a 2012. évi költségvetésben gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 554 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján- a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 194 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 340 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 472 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az általános tartalék terhére.
|
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Család és nővédelem (869041) |
|
472 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-472 |
|
|||||
A 910502 számú, közösségi színterek működtetése szakfeladaton (Civilház, Faluház a Könyvtárral együtt) a 2012. évi költségvetésben gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 680 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. A Civilházra és a Faluházra április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás, melynek értelmében - a havi résszámlákon felül - 2011.évre bruttó 310 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 613 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után szintén a Civilházra és a Faluházra megállapított havi résszámlák összegét figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 658 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges. A fentieken túlmenően a 2012.04.12.-én átadásra került Rendezvényházra vonatkozó számlákat - a Főző-konyha számláival együtt - a Fővárosi Gázművek tévesen a gombai Fáy András Református Iskola részére küldte meg. A számlák rendezésére irányuló 481/2012 számú 2012.02.28.-án kelt levelünkre mindössze annyi válasz érkezett, hogy továbbították a megfelelő társosztályukra az ügyiratot. A fentiek alapján - mivel a számlázási időszak vissza fog nyúlni 2011.évre - a gázenergia szolgáltatás kiadási előirányzaton is további pótelőirányzat biztosítására lesz szükség, de jelen előterjesztés időszakában még pontos számadat nem áll rendelkezésre.
|
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
658 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-658 |
|
|||||
A Polgármesteri Hivatal szakfeladaton a 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 880 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 597 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 1.269 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 2.114 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges az általános tartalék terhére, melyet intézményfinanszírozásként kell átvezetni a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe.
|
|
||||||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
|
2.114 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-2114 |
|
|||||
Az elsőbbségadás kötelező táblák pótlására, valamint a játszótérre kihelyezett tájékoztató tábla költségeinek fedezetére 218 e Ft pótelőirányzat biztosítását javaslom az általános tartalék terhére, melyek kifizetésére a költségvetési rendeletben biztosított hatáskörömben intézkedtem.
|
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
|||||||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
218 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-218 |
|
|||||
A konyha által előállított gyermek- és felnőtt étkeztetésből várható bevétel az egyéb sajátos működési bevételek között intézményi ellátási díjként került számbavételre. Intézményi ellátási díjként azonban csak a szociális étkeztetés díját lehet figyelembe venni, a többit a szolgáltatások előirányzaton kell nyilvántartani. Kiemelt előirányzatot a módosítás nem érint. A rendelet mellékleteként elfogadott táblázatokban kerül 13.018 e Ft átvezetésre intézményi ellátási díj előirányzatról szolgáltatási díj előirányzatra.
|
|
||||||||
Kiemelt előirányzaton belüli korrekciót igényel az intézményi működési bevételeken belül az elmúlt évről áthúzódó hulladékkezelési hátralék előirányzatának megbontása a megfizetett díjra és az utána fizetendő ÁFA összegére. A 625 e Ft-os eredeti előirányzat egy tételben került tervezésre az egyéb sajátos működési bevételek, ezen belül a szolgáltatások között. A díj ÁFA tartalmát azonban helyesen a működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések között a kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-jaként kell nyilvántartani. A korrekció az alábbi kiemelt előirányzat változásokat vonaj maga után.
|
|
||||||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|
|||||||
|
települési hulladékok kezelése (382101) |
|
-125 |
|
|||||
|
Működésé célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|
|
|
|||||
|
települési hulladékok kezelése (382101) |
|
125 |
|
|||||
A 2011. évi CCI. törvény 234.§-a módosította a könyezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 12.§ (3) bekezdésében foglaltakat, amely a talajterhelési díj egységdíjának mértékét a korábbi 120 Ft/m3 helyett 1200 Ft/m3 összegben határozta meg. A jogszabályváltozás hatására 2012. június 06.-áig a szennyvízközműre történő utólagos rákötési díjat 10 fő, az ivóvízhálózatra történő utólagos rákötési díjat 2 fő fizette meg. A 2012. évi költségvetésben ezen a jogcímen bevételi előirányzat nem került tervezésre. A befolyt bevétel jelen rendelet-tervezetben – az alábbi elszámolások után - kerül a megfelelő bevételi és kiadási előirányzatokra. Az összesen befolyt bruttó bevétel 3.276.600 Ft. Ebből: Az ÁFA befizetési kötelezettség 696.600 Ft., amely bevételként és kiadásként is számbavételre került. A szennyvízcsatorna közműfejlesztési hozzájárulás jogcímen befolyt a nettó 2.500.000 Ft bevétel 50%-a (1.250.000 Ft) a Képviselő-testület 13/2009.(IV.29) határozata értelmében további döntésig függő bevételre elkülönítésre került. A fennmaradó 1.250.000 Ft, valamint az ivóvízközműre befizetett nettó 80.000 Ft, azaz összesen 1.330.000 Ft az általános tartalékra kerülhet.
|
|
||||||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|
|||||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
1.330 |
|
|
|||||
|
Működésé célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
697 |
|
|
|||||
|
Dologi kiadások |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
697 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
1.330 |
|
|||||
A fentiekben feltárt indokok alapján az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai az alábbiak szerint változnak:
|
|
||||||||
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|||||
|
|
előirányzat változása |
|
||||||
(ezer forintban) |
|
||||||||
|
Helyi adók |
28.000 |
|
|
|||||
|
Egyéb sajátos működési bevétel |
1.205 |
|
|
|||||
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
822 |
|
|
|||||
|
Egyéb központi támogatás |
2.117 |
|
|
|||||
|
Normatív kötött felhasználású támogatás |
20 |
|
|
|||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
4.008 |
|
|
|||||
|
Személyi juttatások |
|
598 |
|
|||||
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
161 |
|
|||||
|
Dologi kiadások |
|
2.524 |
|
|||||
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
-150 |
|
|||||
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
-321 |
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
8.500 |
|
|||||
|
Beruházások |
|
1.203 |
|
|||||
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
400 |
|
|||||
|
Céltartalék |
|
20.000 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
3.257 |
|
|||||
Összesen: |
36.172 |
36.172 |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 581.752 e Ft-ról 617.924 e Ft-ra módosult.
Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A 2011.évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből a Polgármesteri Hivatal tevékenységére tekintettel megállapított pénzmaradványa 3.211 e Ft volt, melyet jogszerűen nem pénzmaradványként, hanem az önkormányzatként kapott intézményfinanszírozás kiemelt előirányzaton kell megjeleníteni. Az alábbi korrekció ennek alapulvételével javasolt.
|
||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|||
|
Nem lakóingatlan bérbeadása (680001) |
-100 |
|
|
|
Jogalkotás (841112) |
-528 |
|
|
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
-2.051 |
|
|
|
Adóigazgatás (841133) |
-16 |
|
|
|
Ápolási díj alanyai jogon (882115) |
-516 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolása ktgv-i szerveikkel (841907) |
3.211 |
|
|
A rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátáson belül az óvodai gyermekétkeztetés 50-100%-ban meg nem térített része - a teljes bevétel elszámolása miatt - az Óvoda költségvetésében kell, hogy megjelenjen. Az 1.858 e Ft eredeti előirányzatként a Polgármesteri Hivatal költségvetésében bevételként intézményfinanszírozásként került számbavételre, kiadásként pedig az ellátottak pénzbeli juttatása kiemelt előirányzaton rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás szakfeladaton. A hivatali költségvetésben tervezett összegeket át kell vezetni a Gólyafészek Óvoda költségvetésébe.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-1.858 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|||
|
Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117) |
|
-1.858 |
|
A 2012. évi jogszabályi környezetváltozás miatt a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatásának 150 e Ft-os fedezete az Önkormányzat költségvetéséből került átvezetésre - finanszírozással szemben- a Polgármesteri Hivatal költségvetésébe. A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása a 2012. évi szakfeladatrendben már nem szerepel, így kiadási előirányzat az egyéb működési célú kiadások, pénzeszközátadások kiemelt előirányzaton az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton került feltüntetésre.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
150 |
|
|
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tev.(841126) |
|
150 |
|
Egyéb költségvetési támogatás (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Polgármesteri Hivatalnak 479 e Ft, került átadásra. A pénzeszköz felhasználása az alábbi kiemelt előirányzatokat és szakfeladatokat érintette:
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
479 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
313 |
|
|
Adó és illetékek kiszabása, beszedése, ellenőrzése (841133) |
|
64 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
85 |
|
|
Adó és illetékek kiszabása, beszedése, ellenőrzése (841133) |
|
17 |
|
Óvodáztatási támogatás jogcímen a Gyvt.20/C.§ (1) bekezdés b) pontja alapján az első félévben 20 e Ft bevétel realizálódott. A feladat jegyzői hatáskörben tartozik, ezért a pénzeszköz felhasználására a Polgármesteri Hivatal költségvetési keretén belül kerül sor. Az összeg intézményfinanszírozásként kerül a hivatali költségvetésben bevételként számbavételre, kiadási előirányzat változás az ellátottak pénzbeli juttatásán belül a 882119 szakfeladatot érinti.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
20 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|||
|
Óvodáztatási támogatás (882119) |
|
20 |
|
A Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésében közhatalmi bevételek között, egyéb sajátos bevételként került számbavételre mind a lakó- mind a nem lakóingatlanok bérbeadása és üzemeltetése szakfeladaton a bérleti díjak összege. Ezt helyesen az intézményi működési bevételek kiemelt előirányzaton kell nyilvántartani egyéb sajátos működési bevételként a bérleti díjak előirányzatok között az adott szakfeladatokon. A korrekció az alábbi előirányzat módosításokat érinti:
|
||||
|
Közhatalmi bevételek/Egyéb sajátos bevételek |
|||
|
lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680001) |
|
-555 |
|
|
nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002) |
|
-1.402 |
|
|
Intézményi működési bevételek/Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680001) |
|
555 |
|
|
nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002) |
|
1.402 |
|
A Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 880 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Április hóban megtörtént a 2011. 03. hó és a 2012. 03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás, mely alapján - a havi résszámlákon felül - 2011. évre vonatkozóan bruttó 597 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 1.269 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 2.114 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
2.114 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
2.114 |
|
|
|
|
|
|
A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos bevételek |
-1.957 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
1.957 |
|
|
Intézményfinanszírozás |
4.116 |
|
|
Működési célú pénzmaradvány: |
-3.211 |
|
|
Személyi juttatások |
|
377 |
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
102 |
|
Dologi kiadások |
|
2.114 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
-1.838 |
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
150 |
Összesen: |
905 |
905 |
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 109.198 eFt-ról 110.103 eFt-ra módosult.
Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A 2011. évi költségvetés végrehajtásáról szóló előterjesztés 12. számú melléklete tartalmazza az elemi szintű pénzmaradvány elszámolást. Ebből a Gólyafészek Óvoda pénzmaradványa 797 e Ft, melyet jogszerűen nem pénzmaradványként, hanem az önkormányzatként kapott intézményfinanszírozás kiemelt előirányzaton kell megjeleníteni. Az alábbi korrekció ennek alapulvételével javasolt.
|
||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|||
|
Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000) |
-19 |
|
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
-771 |
|
|
|
SNI gyermekek óvodai ellátása (851012) |
-7 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
797 |
|
|
A rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátáson belül az óvodai gyermekétkeztetés 50-100%-ban meg nem térített része - a teljes bevétel elszámolása miatt - az Óvoda költségvetésében kell, hogy megjelenjen. Ezért jelen rendelettervezetben az óvodai gyermekétkeztetéshez kapcsolódó 50-100%-os kedvezmény bevételi és kiadási előirányzatot érintő része a Polgármesteri Hivatal költségvetéséből - finanszírozással szemben - átvezetésre került az Gólyafészek Óvoda költségvetésében.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
1.858 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|||
|
Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117) |
|
1.858 |
|
Az Óvoda 2012. évi költségvetésében gázenergia fogyasztás fedezetére bruttó 1.304 e Ft előirányzat áll rendelkezésre. Az április hóban megtörtént a 2011.03. hó és a 2012.03. hó közötti gázfogyasztási időszakot érintő elszámolás alapján - a havi résszámlákon felül - 2011.évre vonatkozóan bruttó 422 e Ft, 2012. I. negyedévre bruttó 840 e Ft értékű számla került kibocsátásra. Az elszámolás után megállapított havi résszámlák összegét is figyelembe véve számításaink szerint a tervezett előirányzaton felül bruttó 850 e Ft pótelőirányzat biztosítása szükséges.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
850 |
|
|
|
Dologi kiadás |
|
|
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
850 |
|
Egyéb költségvetési támogatása (bérkompenzáció) jogcímen az első félévben 2.117 e Ft-ot kapott az önkormányzat. Ebből intézmény-finanszírozásként a Gólyafészek Óvodának 879 e Ft került átadásra, mely az alábbi szakfeladatokon kerülhet elszámolásra:
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
879 |
|
|
|
Személyi juttatás |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
692 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
187 |
|
|
|
|
|
|
A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás |
4.384 |
|
|
Működési célú pénzmaradvány: |
-797 |
|
|
Személyi juttatások: |
|
692 |
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
187 |
|
Dologi kiadások: |
|
850 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|
1.858 |
Összesen: |
3.587 |
3.587 |
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 63.460 eFt-ról 67.047 eFt-ra módosult.
Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Helyi adók |
28.000 |
|
|
Egyéb sajátos bevétel |
-1.957 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
3.162 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
822 |
|
|
Intézményfinanszírozás (intézményeknél) |
8.500 |
|
|
Egyéb központi támogatás |
2.117 |
|
|
Egyes szociális feladatok bevétele |
20 |
|
|
Személyi juttatások |
|
1.667 |
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
450 |
|
Dologi kiadások |
|
5.488 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
-130 |
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
-171 |
|
Intézményfinanszírozás (önkormányzattól) |
|
8.500 |
|
Beruházások |
|
1.203 |
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
400 |
|
Céltartalék |
|
20.000 |
|
Általános tartalék |
|
3.257 |
|
Mindösszesen: |
40.664 |
40.664 |
|
Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció |
-8.500 |
-8.500 |
Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen: |
32.164 |
32.164 |
Az előterjesztésnek az Önkormányzati szintű költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 754.411 eFt-ról 795.075 e Ft-ra módosult. A konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszege 601.554 e Ft-ról 633.718 e Ft-ra módosul.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2012. június 18.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester