Vissza

2. napirendi pont

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2012. november 22-i ülésére

Tárgy: Tájékoztató az Önkormányzat 2012. évi költségvetésének I-III. negyedévi teljesítéséről

Előterjesztő:   Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

                        Bán Ibolya gazdálkodási előadó

Véleményező:             Valamennyi bizottság

Iktatószám:    1551/2012.

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Az önkormányzat gazdálkodásának jogi kereteit a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.), a 369/2011. (XII. 31.) Korm. rendelettel módosított államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz), valamint a Magyar Köztársaság 2012. évi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVI-III. törvény, és az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről, valamint annak módosításairól szóló helyi rendeletek határozzák meg.

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2/2012. (II. 10.) sz. önkormányzati rendeletével (továbbiakban: költségvetési alaprendelet) hagyta jóvá a települési önkormányzat 2012 évi költségvetését, amely a módosításokkal együtt alapját képezi az éves gazdálkodásnak. A 2012 évi költségvetés végrehajtása során a gazdálkodást befolyásoló előirányzat módosításra a 10/2012. (IV.13.), a 15/2012. (VI. 29.), a 19/2012.(VI-III.09.), valamint a 20/2012. (IX.14.) önkormányzati rendeletekben került sor.

 

Az I-III. negyedéves tájékoztató során figyelembe kellett venni azt a Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosítást is, mely a július-szeptember hónapokban kapott bérkompenzáció miatt 1.103 eFt-tal emeli a működési célú központi támogatások kiemelt előirányzat összegét, s így a költségvetési főösszegeket is. Az 1.013 e Ft egy része duplikáltan jelenik meg a költségvetési főösszegben, mert egyrészt bevétel az önkormányzat költségvetésében teljes egészében, de intézményfinanszírozásként 253 e Ft bevétel a Polgármesteri Hivatal, és 431 e Ft a Gólyafészek Óvoda megfelelő szakfeladatain. Kiadásként a bérkompenzáció egy része megjelenik az önkormányzat szakfeladatain és a két költségvetési szerv intézményfinanszírozásaként, de az intézményfinanszírozás összegei kiadásként szintén megjelennek a hivatal és az óvoda szakfeladatain a személyi juttatások előirányzatai között. E hatást a már ismert konszolidáció szűri ki az összesített költségvetésben.

 

Az önkormányzat összesített bevételi és kiadási előirányzatainak főösszege így 708.174 eFt eredeti előirányzattal szemben 843.021 eFt-ra módosult. Ezen belül az Önkormányzat főösszege a 577.444 eFt eredeti előirányzattal szemben 663.660 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal főösszege a 77.483 eFt eredeti előirányzattal szemben 108.327 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda főösszege az 53.247 eFt eredeti előirányzattal szemben 71.034 eFt-ra módosult.

 

A költségvetési alaprendeletben engedélyezett létszámkeret önkormányzati szinten 54,45 fő, melyből a közfoglalkoztatás létszámkerete 8,5 fő volt.  Az I-III. negyedévi gazdálkodás során az engedélyezett létszámkeret a módosító rendeletek alapján 59,45 főre emelkedett, melyből a közfoglalkoztatási létszámkeret 13 fő nőtt.

2012 I-III. negyedévében Gomba Község Önkormányzata, és az általa irányított költségvetési szervek - az önállóan működő Gólyafészek Óvoda, valamint az önállóan működő és gazdálkodó Polgármesteri Hivatal - a kötelező és önként vállalt feladatainak ellátását maradéktalanul biztosította.

Az I-III. negyedéves gazdálkodásról szóló központi előírásoknak megfelelő formában összeállított költségvetési jelentés határidőre elkészült és továbbításra került a Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatóságához.

 

A Képviselő-testület tájékoztatására az I-III. negyedévi gazdálkodás szöveges tájékoztatójának mellékleteként szerepelnek a jogszabály által előírt számszaki kimutatások. A mellékletek felépítése igazodik a költségvetés struktúrájához, amely számot ad az Önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatairól és azok teljesítési adatairól.

 

Az önkormányzat összesített költségvetésének I-III. negyedéves teljesítési adatait a módosított előirányzathoz viszonyítva az 1. melléklet foglalja össze.

 

 Az önkormányzat módosított előirányzathoz viszonyított összesített bevételei főösszegének I-III. negyedéves teljesítése 71,33 %-os, amely az 843.021 eFt módosított előirányzat 601.363 eFt-ra történő teljesítését jelenti. Az összesített konszolidált - intézményfinanszírozás nélküli - bevételi főösszeg I-III. negyedévi teljesítése 71,5 %-os arányt mutat, amely a 679.116 eFt módosított előirányzattal szemben 485.586 eFt teljesítést jelent. A módosított előirányzathoz viszonyított önkormányzati összesített kiadások teljesítési aránya 48,91 %, amely összegszerűen 412.312 eFt felhasználást jelent a 843.021 eFt előirányzati adathoz képest. Az önkormányzat összesített konszolidált - intézményfinanszírozás nélküli –kiadási főösszegének I-III. negyedévi teljesítése 43,66 %-os arányt mutat, amely az önkormányzati szintű 679.116 eFt módosított előirányzatból 296.535 eFt felhasználást jelent.

 

Az önkormányzat módosított előirányzathoz viszonyított bevételei főösszegének I-III. negyedéves teljesítése 71,34 %-os, amely a 663.660 eFt módosított előirányzat 473.475 eFt-ra történő teljesítését jelenti. Az önkormányzat bevételi főösszegeinél konszolidációt nem kellett végrehajtani. A módosított előirányzathoz viszonyított önkormányzati összesített kiadások teljesítési aránya 43,49 %, amely összegszerűen 288.626 eFt felhasználást jelent a 663.660 eFt előirányzati adathoz képest. Az önkormányzat összesített konszolidált - intézményfinanszírozás nélküli –kiadási főösszegének I-III. negyedévi teljesítése 34,59 %-os arányt mutat, amely az önkormányzati szintű 499.755 eFt módosított előirányzatból 172.849 eFt felhasználást jelent.

 

A Polgármesteri Hivatal módosított előirányzathoz viszonyított bevételei főösszegének I-III. negyedéves teljesítése 70,86 %-os, amely az 108.327 eFt módosított előirányzat 76.761 eFt-ra történő teljesítését jelenti. A konszolidált - intézményfinanszírozás nélküli - bevételi főösszeg I-III. negyedévi teljesítése 104,75 %-os arányt mutat, amely a 3.555 eFt módosított előirányzattal szemben 3.724 eFt teljesítést jelent. A Polgármesteri Hivatal kiadásainak módosított előirányzathoz viszonyított teljesítési aránya 67,98 %, amely összegszerűen 73.639 eFt felhasználást jelent a 108.327 eFt előirányzati adathoz képest. A költségvetési szerv kiadásaira a konszolidáció nincs hatással.

 

A Gólyafészek Óvoda módosított előirányzathoz viszonyított bevételei főösszegének I-III. negyedéves teljesítése 71,98 %-os, amely az 71.034 eFt módosított előirányzat 51.127 eFt-ra történő teljesítését jelenti. A konszolidált - intézményfinanszírozás nélküli - bevételi főösszeg I-III. negyedévi teljesítése 69,31 %-os arányt mutat, amely a 12.101 eFt módosított előirányzattal szemben 8.387 eFt teljesítést jelent. A Gólyafészek Óvoda kiadásainak módosított előirányzathoz viszonyított teljesítési aránya 70,45 %, amely összegszerűen 50.047 eFt felhasználást jelent a 71.034 eFt előirányzati adathoz képest. A konszolidáció az óvodai kiadásokra sincs hatással.

 

A 2. melléklet költségvetési szervenkénti bontásban részletesen tartalmazza a felújítási- és felhalmozási jellegű kiadási előirányzatok I-III. negyedévi teljesítését.

 

A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok - finanszírozási műveleteket is figyelembe vevő- önkormányzati szintű összesített mérlegszerű bemutatása a 3. mellékletben történik. A pénzeszköz átadások részletezése a 4. mellékletben történt.

 

 

I. BEVÉTELEK

 

I.1     MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK

 

I. 1. 1                       

Az önkormányzat működési bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Az Önkormányzat módosított működési bevételi előirányzatának főösszege 359.880 eFt. A tárgyévi gazdálkodás során 331.743 eFt bevétel realizálódott, amely 92,18 %-os teljesítési arányt jelent. A finanszírozási műveletek (előző évi működési célú pénzmaradvány) figyelembe vételével a teljesítés 376.583 eFt (93,05 %) a 404.719 eFt bevételi előirányzattal szemben.

A befolyt bevételek indoklása:

A közhatalmi bevételek előirányzata 232.476 eFt, mellyel szemben 236.043 e Ft (101,53 %) folyt be tárgyidőszakig az alábbi megbontásban:

-       a helyi adó bevételek jogcímen 138.475 e Ft előirányzat szerepel a költségvetésben. Ezzel szemben összességében az I-III. negyedévben 161.770 eFt bevétel realizálódott. A helyi adókon belül ki kell emelni a helyi iparűzési adó 130.000 eFt-os módosított előirányzatával szemben a 154.545 eFt-os tényadatot.

-       az egyéb adók módjára behajtható bevételek (pótlékokat, bírságokat) jogcímen 200 e Ft előirányzat került tervezésre, melyből 237 eFt realizálódott.

-       az átengedett központi adók - Szja helyben maradó része, Szja. települési önkormányzatok jövedelemdifferenciálódás mérséklésre, gépjárműadó és a termőföld bérbeadásából származó bevételek -  92.701 eFt előirányzattal kerültek tervezésre, melyből 72.688 eFt bevétel folyt be.

-       a talajterhelési díj 1.100 eFt-os bevételi előirányzata 1.017 eFt-ra teljesült.

 

A fentieken felül nem tervezett bevételként közigazgatási bírság jogcímen 331 eFt bevétel folyt be. Az önkormányzati adóhatóság által behajtott közigazgatási bírság 60 %-át kell tovább utalni a bírságot kiszabó szerv részére, s 40 % marad az önkormányzat költségvetésében. Kivételt képez a megosztás alól a közlekedési helyszíni bírságok behajtása, mert a helyszíni bírságok 100 %-a önkormányzati költségvetési bevétel marad.

Intézményi működési bevételként az önkormányzati költségvetés 35.034 eFt módosított előirányzattal szemben 28.225 eFt (80,57 %) folyt be. Ezen belül

a)      egyéb sajátos működési bevételként 17.787 eFt, ebből

-     szolgáltatások jogcímen 11.582 eFt realizálódott. Ebből az elmaradt hulladékkezelési díjak bevétele 30 eFt, a munkahelyi vendéglátás 9.490 eFt volt. Az önkormányzati igazgatás szakfeladaton 1.643 eFt bevétel realizálódott, melyből az előre nem tervezett víz-csatorna közmű hozzájárulási díj 1.455 eFt, közterület használati díjként 110 eFt, elmaradt lakossági csatornadíj befizetésként 78 eFt volt. Köztemetés térítésére 13 eFt befizetés történt. A részvételi díjas közművelődési programokra a tervezett 1.143 eFt előirányzattal szembe mindössze 356 eFt folyt be. Sírhely megváltásként 50 eFt befizetés történt.

-     egyéb sajátos bevétel jogcímen 15 e Ft folyt be, amely a TOYOTA gépkocsi előző évi balesetmentes közlekedése kapcsán visszatérített díj.

-     továbbszámlázott közvetített szolgáltatás jogcímen 490 eFt bevétel keletkezett. Az egészségügyi szolgáltatók rezsiköltség térítéséből tárgyidőszakig 480 e Ft került befizetésre.  Előre nem tervezett bevételként - a munkahelyi vendéglátás és az önkormányzati igazgatási szakfeladaton 5-5 eFt bevétel került könyvelésre.

-     bérleti díj jogcímen 409 eFt bevétel realizálódott, amely a KÖVÁL vízmű-vagyon nettó bérleti díjának 402 eFt összegéből, valamint 6 eFt előző évről áthúzódó lakbér bevételből és 1 eFt haszonbérleti díjból tevődik össze.

-     az étkeztetéshez kapcsolódó térítési díjakon belül az intézményi ellátási díj - szociális étkeztetés- nettó bevétele 5.112 eFt volt a I-III. negyedévig.

-     az önkormányzat alkalmazásában álló dolgozókat érintő alkalmazottak térítési díjának nettó bevétele 126 eFt volt tárgyidőszakig.

-     kötbér, bánatpénz, egyéb kártérítés jogcímen előre nem tervezett bevételként összességében 53 e Ft bevétel folyt be, melyet az ÉMÁSZ késedelmes számlázás miatt utalt át az önkormányzatnak.

b)      A működési célú ÁFA bevétel jogcímen összességében 7.745 eFt realizálódott, melyből a működési kiadásokhoz kapcsolódó ÁFA visszatérülés 2.974 eFt, és a kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-ja 4.471 eFt volt.

c)      A működési célú kamatbevételek teljesítése 2.693 eFt, melyből a szabad pénzeszközök tárgyévi rövidlejáratú lekötése után 2.665 eFt, egyéb kamatbevételből 28 eFt bevétel realizálódott.

 

Támogatásértékű működési bevételként a 13.335 eFt-os előirányzattal szemben 7.968 eFt (59,75 %) folyt be az I-III. negyedévben, melyből

a)      központi költségvetési szervtől a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása jogcímen 112 eFt érkezett,

b)      fejezeti kezelésű előirányzatból 754 eFt érkezett a nyáron kifizetett rendszeres gyermekvédelmi támogatás térítéseként

c)      TB Alaptól az egészségügyi ellátások OEP finanszírozása tárgyidőszakig 3.241 eFt volt, melyből a fogászati ellátásra: 795 eFt, védőnői ellátásra: 2.406 eFt, az óvodai egészségügyi ellátásra 40eFt folyt be.

d)      Közfoglalkoztatás jogcímen 8.739 eFt támogatási bevétel került tervezésre, melyből 3.563 eFt realizálódott. Az alacsony teljesítés indoka az, hogy a tárgyhó 10-ig elküldött visszaigénylések kb. 3 hónapos csúszással kerülnek az önkormányzat számlájára.  

e)      a kistérségi társuláson keresztül érkező logopédiai működési támogatás jogcímen 298 eFt folyt be a tárgyidőszakban.

 

Az államháztartáson kívülről érkező működési célú pénzeszköz átvétel előirányzata 494 eFt volt, mely a kegyeleti közszolgáltatási szerződésben meghatározott temető-fenntartási hozzájárulás összegét jelenti. A kiemelt előirányzat teljesítési adata 1.248 eFt (252,63 %).

a)      A tervezett bevételből tárgyidőszakban 330 eFt realizálódott.

b)      E kiemelt előirányzatra került könyvelésre az I-III. negyedévben a Gomba Községért Közalapítvány által átutalt 700 eFt, valamint

c)      a teljesítési adat növekedését okozta az előző évi egyéb költségvetési kiegészítés, visszatérítés (2011. évi normatíva elszámolás) jogcímen 218 eFt bevétel.    

 

A működési célú központi támogatások 75.022 eFt-os eredeti előirányzata a tárgyidőszakban 78.540 eFt-ra nőtt. A 3.518 eFt előirányzat növekedést az alábbi jogcímeken kapott támogatás eredményezte:

 

-  óvodáztatási támogatás                                              20 eFt,

-  bérkompenzáció 2011. december havi része             65 eFt,

-  bérkompenzáció 2012. 1-8. havi része                 3.064 eFt,

-  könyvtári érdekeltségnövelő támogatás                    35 e Ft,

-  közművelődési érdekeltségnövelő támogatás          140 eFt,

-  bérkompenzáció tárgyévi előleg                              194 eFt.

A működési célú központi támogatások teljesítési adata 58.259 eFt-tal 74,17 %-os arányszámot eredményez, melyből

a)      normatív hozzájárulásként érkezett 38.320 eFt, (ebből lakosságszámhoz kötött normatív hozzájárulás 9.263 eFt, és feladatmutatóhoz kötött normatív hozzájárulás 29.057 eFt);

b)      241 eFt a központosított előirányzatok teljesítése, amit közművelődési- és könyvtári érdekeltségnövelő támogatás és az elmúlt évi bérkompenzáció ellentételezése;

c)      normatív kötött felhasználású támogatásként került könyvelésre 16.440 eFt, mely az egyes szociális kiadások 14.586 eFt-os - mellékleteken részletezett jogcímeken megállapított - támogatásán túl tartalmazza a közoktatási feladatokhoz nyújtott kiegészítő támogatás 1.854 eFt-os összegét is,

d)      bérkompenzációként került a központi támogatások között számbavételre a tárgyidőszak alatt érkezett 3.258 e Ft.

 

Az önkormányzati bevételek mérlegszerű bemutatásában kerül még számbavételre a - későbbiekben részletezett - működési célú pénzmaradvány 44.840 eFt-os összege is.

 

I. 1. 2             

A Polgármesteri Hivatal működési bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

A Polgármesteri Hivatal módosított működési bevételi előirányzatának főösszege 107.998 eFt. A tárgyévi gazdálkodás során 76.432 eFt bevétel realizálódott, amely 70,77%-os teljesítési arányt jelent. A konszolidált működési bevételi előirányzatot és a teljesítési adatot csökkenteni kell az önkormányzattól kapott intézményfinanszírozás összegével (az előirányzat esetében 104.443 eFt-tal, a teljesítés esetében 72.708 eFt-tal). Ennek következtében a polgármesteri hivatalnál a konszolidált működési bevételek előirányzata 3.555 eFt, a I-III. negyedévi teljesítési adat 3.724 eFt volt.

 

A befolyt bevételek indoklása:

Közhatalmi bevétel - igazgatási szolgáltatási díj - jogcímen a tervezett 100 eFt előirányzattal szemben 91 eFt folyt be.

Intézményi működési bevételként a 107.898 eFt módosított előirányzattal szemben 76.341 eFt folyt be, melyből

a)      az egyéb sajátos működési bevételek teljesítése 3.269 eFt, ami az alábbi tételekből tevődik össze:

-     Áru és készletértékesítés jogcímen 1 eFt folyt be.

-     a hivatali munkaidőn túli anyakönyvi tevékenységért fizetendő szolgáltatási díj előirányzata 30 eFt, melyből az első félévben 24 eFt realizálódott.

-     továbbszámlázott közvetített szolgáltatás jogcímen 761 eFt előirányzattal számoltunk, melyből 550 eFt realizálódott. Ebből a zöldség üzlet rezsiköltség térítési díja 183 eFt, a képviselők és a hivatali dolgozók internet térítési díja 367 eFt volt.

-     a lakóingatlanok és nem lakóingatlanok bérbeadására az 1.957 eFt módosított előirányzatból 2.437 eFt bevétel realizálódott.

-     alkalmazottak térítése jogcímen - előre nem tervezett bevételként - 247 eFt folyt be, amely az adható cafetéria juttatás összegén felüli étkezési térítési díjból származik. 

-     kötbér, bánatpénz, egyéb kártérítés jogcímen előre nem tervezett bevételként összességében 10 e Ft bevétel folyt be, melyet az ÉMÁSZ késedelmes számlázás miatt utalt át az önkormányzatnak.

b)      A működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések teljesítése 363 eFt volt, amely a kiszámlázott termékek és szolgáltatások általános forgalmi adó bevételéből származik.

c)      A működési célú kamatbevételek teljesítése 1 eFt,

d)      A működési célú intézményfinanszírozás a tárgyévben végrehajtott költségvetési rendelet-módosítások következtében a tervezett 77.483 eFt-ról 104.443 e Ft-ra változott, amely 72.708 eFt-ra teljesült.

 

I. 1. 3             

A Gólyafészek Óvoda működési bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Működési bevételként az óvoda költségvetésébe a 70.833 eFt módosított előirányzattal szemben 50.926 eFt  (71,9 %) folyt be. A működési bevételi előirányzatot és a teljesítési adatot csökkenti az önkormányzattól kapott intézményfinanszírozás (Eredeti előirányzat tekintetében 58.932 eFt, teljesítési adatként 42.539 eFt). A konszolidáció következtében a Gólyafészek Óvoda konszolidált működési bevételi előirányzata 11.901 eFt, a I-III. negyedévi teljesítési adat 8.387 eFt volt.

Az intézményi működési bevételek előirányzata 49.053 eFt-ra teljesült, melyből

a)      Az egyéb sajátos működési bevételek teljesítése 5.121 eFt, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

-     előre nem tervezett bevételként vas hulladék értékesítése jogcímen 11 eFt folyt be az első félévben.

-     továbbszámlázott közvetített szolgáltatás jogcímen 90 eFt előirányzattal számoltunk, amely az óvodai dolgozók internet térítési díja volt. A tervezett 90 eFt-ból 15 eFt realizálódott.

-     intézményi térítési díj jogcímen a gyermekétkeztetés bevétele szerepel. Az óvodai gyermek étkeztetésre 4.387 e Ft előirányzat került tervezésre, melyből  4.005  eFt folyt be.

-     Az alkalmazottak térítési díjának előirányzata 1.687 eFt, melyből 1.090 eFt bevétel realizálódott.

b)      A működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések teljesítése 1.387 eFt, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

-     működési célú ÁFA bevétel jogcímen összességében 1.387 eFt folyt be, amelyből a működési ÁFA visszatérülés összege 7 eFt, a kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA bevételétele 1.380 eFt volt.

c)      A működési célú kamatbevételek teljesítése 6 e Ft volt.

d)      A tárgyévben végrehajtott költségvetési rendeletmódosítások következtében a tervezett 50.065 eFt-os működési célú intézményfinanszírozás előirányzata 58.933 e Ft-ra nőtt a Gólyafészek Óvoda esetében, melyből az I-III. negyedév során 42.539 eFt teljesítése történt meg.

 

Támogatásértékű működési bevételként - a 2010-ben indult TÁMOP pályázatból - 2.433 eFt-os fejezeti kezelésű módosított előirányzat van meghatározva az óvoda költségvetésében, melyből 1.873 eFt folyt be.

 

I.2     FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK

 

I. 2. 1             

Az önkormányzat felhalmozási bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

A felhalmozási költségvetés módosított előirányzatának (előző évi felhalmozási célú pénzmaradvány nélküli) bevételi főösszege 198.440 eFt, melyből 36.391 eFt (18,34 %) teljesült. A mérlegszerű felhalmozási bevételi előirányzatot növeli a 60.501 e Ft felhalmozási célú pénzmaradvány, mellyel a mérlegszerű felhalmozási bevételi előirányzat 258.941 eFt-ra nő. A 60.501 eFt figyelembe vételével a teljesülés 96.892 eFt-ban határozható meg, amely 37,42 %-os arányszámot eredményez.

 

Felhalmozási célú saját bevétel jogcímen eredeti előirányzatként 32.713 eFt került tervezésre, amely a tárgyévben végrehajtott előirányzat-módosítások következtében 42.728 eFt-ra változott. A tárgyidőszakban a tervezett bevételből 9.799 eFt-ra realizálódott, melyből:

-     az ingatlan értékesítés bevétele                                                          2.756 e Ft,

-     a beruházásokhoz kapcsolódó ÁFA visszatérülés bevétele                 1.556 eFt,

-     a beruházásokhoz kapcsolódó fordított Áfa bevétel                           3.693 eFt,

-      az értékesített tárgyi eszközök ÁFA bevétele                                        967 eFt,

-     a fogászati kezelőegység értékesítéséből származó bevétel                     827 eFt

volt.

 Az államháztartáson kívülről felhalmozási célra átvett pénzeszközök eredeti előirányzata 4.900 eFt volt, melyből az érdekeltségi hozzájárulás (LTP) jogcímen 726 eFt folyt be.

A beruházási célú Európai Uniós támogatás értékű bevétel jogcímen eredeti előirányzatként 120.245 eFt került tervezésre, melynek összege a tárgyévben végrehajtott költségvetési rendeletmódosítások alapján 116.460 eFt-ra változott. A116.460 eFt módosított előirányzat magában foglalja a KEOP - helyi ivóvíz bázis kialakítása- pályázat (eredeti ei.:19.338 eFt; módosított ei.:15.553 e Ft), az IKSZT pályázat (52.591 eFt), valamint a Faluközpont megújítás (48.316 eFt) pályázat támogatási összegét. A fenti pályázatokhoz kapcsolódó bevételek közül a faluközpont megújítási pályázatból a játszótér beruházás elszámolását követően 25.821 eFt realizálódott.

A felhalmozási célú támogatások/kölcsönök tervezett összege 20 eFt volt, mellyel szemben 45 eFt  a tárgyévi teljesítés.

A fentieken felül pénzforgalom nélküli bevételként (felhalmozási célú pénzmaradványként) 60.501 eFt módosított előirányzat áll rendelkezésre a 2012.évi költségvetésben a III. negyedév végén

 

I. 2. 2 

A Polgármesteri Hivatal felhalmozási bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Informatikai eszközök beszerzésére 329 eFt felhalmozási célú intézményfinanszírozás pótelőirányzat került biztosításra, amely a tárgyidőszakban átadásra került a költségvetési szerv részére.

 

I. 2. 3 

A Gólyafészek Óvoda felhalmozási bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Udvari mászóka beszerzésére 200 eFt felhalmozási célú intézményfinanszírozás pótelőirányzat került biztosításra, melyet bevételként tartalmaz az óvoda költségvetése.

 

 

I.3     PÉNZFOGALOM NÉLKÜLI BEVÉTELEK

 

I. 3. 1

Az önkormányzat pénzforgalom nélküli bevételi előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

 Az Önkormányzat 2012. évi bevételi előirányzatai között pénzforgalom nélküli bevételként a módosított előirányzat 105.340 eFt-ot tartalmaz. A képviselő-testület által jóváhagyott pénzmaradvány előirányzat összege és a könyvelésre került 105.341 eFt teljesítés között 1 eFt-os eltérés mutatkozik, amely kerekítési különbözetből adódik.

 

  A 2012. évi költségvetési rendelet módosításai során az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott működési célú pénzmaradvány eredeti előirányzata 6.544 e Ft-tal 44.839 eFt-ra nőtt. A 6.544 eFt-ból 797 eFt a Gólyafészek Óvoda, 3.211 eFt a Polgármesteri Hivatal előző évi pénzmaradványa volt. A pénzmaradvány összegét a két költségvetési szerv intézményfinanszírozásként kapta meg.  A további 2.536 eFt az önkormányzathoz tartozó szakfeladatokat érintette.  A felhalmozási célú pénzmaradvány eredeti 50.000 eFt-os előirányzata a zárszámadási rendelet alapján 10.501 eFt-tal 60.501 eFt-ra nőtt.

 

I.4     FÜGGŐ-ÁTFUTÓ-KIEGYENLÍTŐ BEVÉTELEK

 

I. 4. 1

Az önkormányzat függő-átfutó-kiegyenlítő bevételei

 

Az önkormányzat függő-átfutó-kiegyenlítő bevételeinek szeptember 30-i egyenlege 1.341 eFt, amelyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódnak:

2011. évi leltárban szereplő függő-átfutó tételek rendezése:          -63 eFt

(Közigazgatási bírságok továbbutalása: 63 eFt),

NAV-tól befolyt adóhátralékok átvezetése adó beszedési számlára: 4 eFt,

Közigazgatási bírság átutalása:                                                        -5 eFt,

Kenyeres-kerti közterület használati díj (Búcsú) kauciója:             30 eFt,

Csatorna hozzájárulási díjak nettó összegének 50%-a:              1.375 eFt,                                  

 

I. 4. 2

A Polgármesteri Hivatal függő-átfutó-kiegyenlítő bevételei

 

A Polgármesteri Hivatal kiegyenlítő, függő, átfutó bevételének szeptember 30-i egyenlege 80 e Ft, mely az OPI CLEAN TEAM Kft Rendezvényház bérleti díjához tartozó (önkormányzat részére a rendezvénysorozatra tekintettel folyamatosan rendelkezésre bocsátott - óvadék összege.

 

 

II. KIADÁSOK

 

II.1    MŰKÖDÉSI KIADÁSOK

 

II. 1. 1

Az önkormányzat működési kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Az Önkormányzat módosított működési kiadási előirányzatának főösszege 335.538 eFt. A tárgyévi gazdálkodás során 220.755 eFt kiadás teljesült, amely 65.79 %-os teljesítési arányt jelent. A működési kiadási előirányzatot és a teljesítési adatot csökkenti az önkormányzat által nyújtott intézményfinanszírozás (eredeti előirányzat tekintetében 163.905 eFt, teljesítési adatként 115.777 eFt). A konszolidáció következtében az önkormányzat konszolidált működési kiadási előirányzata 171.633 eFt, a I-III. negyedévi teljesítési adat 104.978 eFt (61,16 %) volt.

A működési kiadások az alábbiak szerint részletezhetők:

A személyi juttatások eredeti előirányzata az önkormányzati költségvetésben 34.307 eFt volt, amely tárgyidőszakig 36.366 eFt-ra módosult. A fenti előirányzat tartalmazza a főzőkonyha, a községgazdálkodás, a védőnői szolgálat, a tanyagondnoki szolgálat, a könyvtár, a közművelődés, valamint a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás szakfeladatain alkalmazott dolgozók illetményét/munkabérérét, továbbá a szociális étkeztetés házhoz szállítására adott megbízási díj fedezetét is.  A fenti szakfeladatokon a I-III. negyedévig 26.652 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 73,29%-a.

Az önkormányzat költségvetésében munkaadókat terhelő járulékok jogcímen az eredeti előirányzat 9.427 eFt volt, amely tárgyidőszakig 9.827 eFt-ra módosult. Tárgyidőszakig 6.613 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 67,29 %-a.

A dologi kiadások eredeti előirányzatának összege 87.877 eFt volt, amely tárgyidőszakig 101.753 eFt-ra  módosult.  A módosított előirányzatból 59.316 eFt került felhasználásra, amely 58,29%-os teljesítést jelent.

 

Az ellátottak pénzbeli juttatásai eredeti előirányzatának összege 35.537 eFt volt, amely jelen előterjesztés időszakáig 6.895 eFt-ra módosult. A csökkenés mértéke -28.642 eFt volt, amely nem az ellátottak számának csökkenése miatt következett be, hanem a feladat egy része – amely jegyzői hatáskörbe tartozik (rendszeres szociális segély, foglalkoztatást helyettesítő támogatás, időskorúak járadéka, normatív lakásfenntartási támogatás, normatív ápolási díj, közgyógyellátás) - átkerült az Polgármesteri Hivatal költségvetésébe. A rendszeres gyermekvédelmi támogatáson belül az óvodai gyermek étkeztetés pedig az óvoda költségvetésébe került átcsoportosításra.  A módosított 6.895 e Ft előirányzatból összességében 5.488 eFt került felhasználásra, amely 79,59 %-os teljesítésnek felel meg. 

 

Az egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) eredeti előirányzata 16.754 eFt volt, amely a tárgyévi költségvetési rendelet módosítások következtében 16.792 eFt-ra módosult. Ebből a háromnegyedév végéig 6.909 eFt (41,14 %) került teljesítésre.

A pénzeszköz átadások közül

-       a legnagyobb volument az általános iskola támogatása jelenti. A tervezett kiadási előirányzatból a 2007. évi megállapodás szerint kell az önkormányzatnak jubileumi jutalom kiadásaihoz hozzájárulni 2.884 eFt összeggel, valamint az elmúlt év módosítására is figyelemmel a működési célú támogatást biztosítani 8.730 eFt-os összeggel. Az általános iskolának átutalt 4.111 eFt 35%-os teljesítést jelent.

-       A nyáregyházi építéshatósági igazgatási társulás finanszírozása céljából teljesített kiadás 788 eFt volt.

-       Az üllői mikro-térségi társulás finanszírozásához a házi segítségnyújtásra tekintettel önkormányzatunk az év első kilenc hónapjában 1.191 eFt-tal járult hozzá.

-       További nagyobb tétel még a társadalmi szervezetek támogatására biztosított 700 eFt-os módosított előirányzatból 600 eFt került felhasználásra, amely az alábbi tételekből tevődik össze:

ü  a Szivárvány Alapítványnak átadott pénzeszköz 100 eFt,

ü  az Üllői Hagyományőrző Egyesületnek átadott pénzeszköz 100 eFt,

ü  a Gomba Hagyományőrző egyesületnek 300 eFt,

ü  Rendőrség támogatása 100 eFt.

-       A Bursa Hungarica ösztöndíj fedezetére 210 eFt került meghatározásra, melyből 195 eFt lett felhasználva.

-       A fentieken felül 24 eFt került átadásra a Roma Nemzetiségi Önkormányzatnak, amely megegyezik a 2011. évi pénzmaradvány összegével.

 

Intézményfinanszírozás jogcímen, eredeti előirányzatként az önkormányzat költségvetésében a hivatal és az óvoda működéséhez szükséges kiadások fedezetére 123.655 eFt szerepelt, amely a tárgyévben végrehajtott költségvetési rendeletmódosítások után 163.905 eFt-ra módosult, melyből a  felhalmozási célra meghatározott finanszírozás összege 529 eFt. Az összességében 40.250 eFt előirányzat növekedés nagyobb része, 28.675 eFt a társadalom és szociálpolitikai juttatások átcsoportosításából adódott. A fennmaradó 11.575 eFt előirányzat növekedésből a 2011. évi pénzmaradvány a polgármesteri hivatalt érintő része 3.211 eFt, és az óvodát érintő része 797 eFt volt. Felhalmozási célra a polgármesteri hivatal 329 eFt-ot, az óvoda 200 e Ft-ot kapott. A fentieken felüli pótelőirányzat nagy része a közüzemi díjak fedezetére, valamint személyi juttatásokra, ezen belül bérkompenzációra, valamint szakmai munkavégzés elismeréséhez, illetve az ezekhez kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékokra lett jóváhagyva. A 163.905 eFt módosított előirányzatból 115.777 eFt került felhasználásra (70,64 %-os teljesítés), melyből a felhalmozási célra adott finanszírozás összege 529 e Ft volt.

 

Az általános tartalék eredeti előirányzataként tervezett összeg 11.457 eFt volt, amely a tárgyidőszakig végrehajtott rendeletmódosítások következtében 10.887 eFt-ra változott.

 

 

II. 1. 2

A Polgármesteri Hivatal működési kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

A Polgármesteri Hivatal működési kiadásainak 77.483 eFt-os eredeti előirányzata az év folyamán 107.998 eFt-ra emelkedett.  A működési kiadások teljesítése 73.310 eFt, amely a módosított előirányzathoz viszonyítva 67,88%-os felhasználást jelent.

A személyi juttatások eredeti előirányzata a polgármesteri hivatalnál 46.268 eFt volt, amely a tárgyidőszakig a bérkompenzáció összegével 46.615 eFt-ra módosult. A fenti előirányzat tartalmazza az önkormányzati jogalkotás, a polgármesteri hivatal, az adó és illeték kiszabása, beszedése, ellenőrzése szakfeladatokon alkalmazott dolgozók illetményét/munkabérérét. A fenti szakfeladatokon 33.282 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 71,4%-a.

A munkaadókat terhelő járulékok eredeti előirányzatának összege önkormányzati költségvetésben 12.575 eFt volt, amely tárgyidőszakig 12.852 eFt-ra módosult. Ebből 9.182 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 71,44 %-a. A hivatal szakfeladatain foglalkoztatottak után fizetendő járulékok mellett itt került számbavételre az alanyi jogon biztosított ápolási díj után fizetendő járulék is.

A dologi kiadások eredeti előirányzatának összege 18.040 eFt volt, amely tárgyidőszakig 20.628 eFt-ra módosult.  A módosított előirányzatból 12.047 eFt került felhasználásra, amely 58,4%-os teljesítést jelent.

Az ellátottak pénzbeli juttatásai kiemelt előirányzaton eredeti előirányzat nem került tervezésre. Az első félévben az önkormányzat költségvetéséből a jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok átcsoportosításra kerültek. A módosított előirányzat 27.153 eFt, melyből összességében 18.694 eFt került felhasználásra, ami 68,85 %-os teljesítésnek felel meg. 

 

Egyéb működési célú pénzeszköz átadás jogcímen eredeti előirányzatként a képviselői alap 600 eFt-os összege került tervezésre, melynek felhasználására tárgyidőszakig nem került sor. A képviselői alap tervezett előirányzatán túl a tárgyévi költségvetési rendeletmódosítások következtében az önkormányzat költségvetéséből ide került átvezetésre a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása jogcímen tervezett 150 eFt, melyből 105 eFt került felhasználásra. A kemelt előirányzat felhasználási adata így a 105 eFt, mely 14 %-os felhasználást jelent.

 

 

II. 1. 3

A Gólyafészek Óvoda működési kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

Összességében az óvoda működési kiadásainak eredeti előirányzata 53.247 eFt, míg a módosított előirányzata 70.834 eFt volt. A tárgyidőszak működési kiadásainak teljesítése 49.846 eFt, amely a módosított előirányzathoz viszonyítva 70,37 %-os felhasználást jelent.

A személyi juttatások eredeti előirányzata az óvodánál 37.055 eFt volt, amely tárgyévben 40.674 eFt-ra módosult. A fenti előirányzat tartalmazza az óvodai nevelés programjainak komplex támogatása, az óvodai nevelés, ellátás és az SNI óvodai ellátás szakfeladatokon alkalmazott dolgozók illetményét/munkabérérét.  A fenti szakfeladatokon 28.908 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 71.07%-a.

A munkaadókat terhelő járulékok eredeti előirányzatának összege önkormányzati költségvetésben 10.453 eFt volt, amely tárgyévben 11.570 eFt-ra módosult. A módosított előirányzattal szemben 7.933 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzat 68,57%-a.

A dologi kiadások eredeti előirányzatának összege 5.789 eFt volt, amely az első félévben 16.732 eFt-ra módosult.  A módosított előirányzatból 10.654 eFt került felhasználásra, amely 63,67%-os teljesítést jelent.

Az ellátottak pénzbeli juttatásai kiemelt előirányzaton eredeti előirányzatként kiadás nem került tervezésre. Az első félévben az önkormányzat költségvetéséből a rendszeres gyermekvédelmi támogatáson belül az óvodai gyermek étkeztetés került átcsoportosításra az óvoda költségvetésébe. A módosított 1.858 eFt előirányzattal szemben összességében 2.351 eFt került felhasználásra, amely 126,53 %-os teljesítésnek felel meg. A többletkiadásra a fedezetet tárgyévben biztosítani kell, melynek a bevételi oldala a 2012.évi költségvetésről szóló beszámoló készítésekor elszámolásra kerülő normatíva lesz.

 

 

II.2    FELHALMOZÁSI KIADÁSOK

 

II. 2. 1

Az önkormányzat felhalmozási kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

 

A felhalmozási költségvetés módosított kiadási előirányzatának (finanszírozási műveletek nélküli) főösszege 256.062 eFt, melyből 60.046 eFt (23,45 %) teljesült. A mérlegszerű felhalmozási kiadási előirányzatot és teljesítési adatot növeli a felhalmozási hitel visszafizetésének adata, illetve a beruházási céltartalék. A mérlegszerű felhalmozási kiadási előirányzat 317.235 eFt-ra nő. A teljesítési adat az 50.013 eFt céltartalék és a felhalmozási hitel 7.825 eFt-os teljesítési összegének figyelembe vételével 117.884 eFt-ban határozható meg, amely 37,16 %-os arányszámot eredményez.

 

A 2012. évi költségvetésben eredeti előirányzatként beruházások kiemelt előirányzaton 182.313 eFt került meghatározásra, amely a tárgyidőszakig végrehajtott költségvetési rendeletmódosításokkal 209.101 eFt-ra módosult.  A tervezett kiadási előirányzatból 43.304 eFt került felhasználásra, amely a módosított előirányzathoz viszonyítottan 20,71 %-os felhasználást jelent.

 

Felújítás kiemelt előirányzaton 8.373 eFt került tervezésre a 2012. évi költségvetésben eredeti előirányzatként, amely a tárgyévi költségvetési rendeletmódosításokkal 41.406 eFt-ra változott. A tervezett kiadási előirányzatból 12.464 eFt került felhasználásra, amely 30,1%-os teljesítésnek felel meg. A felhasználás részletesen került bemutatásra az előterjesztéshez csatolt mellékletben.

 

Az alacsony teljesítési arányszámok indoka, hogy a jelentős előirányzattal rendelkező nagyberuházásokhoz kapcsolódó kivitelezői számlák benyújtása és teljesítése - Faluközpont megújítás, IKSZT, KEOP helyi ivóvízhálózat létesítés - a IV. negyedévben várhatóak.

 

A költségvetésben eredeti előirányzatként egyéb felhalmozási célú kiadások jogcímen 5.055 eFt került tervezésre, amely az első félévben a Polgárőrségnek nyújtott 400 eFt támogatás összegével nőtt. A módosított előirányzat így 5.455 eFt-ra változott. Az eredeti előirányzat nyújt fedezetet az iskolának megállapodás alapján biztosított felhalmozási célú 4.365 eFt támogatására, ezen túl életjáradék jogcímen 690 ezer forint került számbavételre. A fentieken felül egyéb pénzügyi befektetés jogcímen a DAKÖV Kft. törzsbetét fedezetére 100 eFt előirányzat került meghatározásra, amely felhasználásra került. A tervezett kiadások teljesítési aránya 77,01 %, amely 4.278 eFt felhasználást jelent.


Felhalmozási célú hiteltörlesztés jogcímen 11.160 eFt módosított előirányzat szerepel a költségvetésben. Ez a 2010. és 2011. évben felvett beruházási hitelek tőketörlesztésének a fedezete. A felhalmozási célra felvett hitelek tőketörlesztése a rendezvényház beruházáshoz kapcsolódó 56 millió Ft-os hitel kivételével időarányosan megtörtént. A rendezvényház építéshez felvett beruházási hitel szeptember 30-án esedékes törlesztő részletét a pénzintézet októberben emelte le az önkormányzat számlájáról, mely így nem része a háromnegyedéves tájékoztató adatainak. A hitelek törlesztésére 7.825 eFt került felhasználásra, amely 70,11% a teljesítési aránynak felel meg.

 

 A költségvetésben eredeti előirányzatként 52.256 eFt céltartalék került meghatározásra. Az első félévi bevételek alakulása után a céltartalék 20.000 eFt-tal történő növelésére volt lehetőség. Év közbeni felhasználás alapján került a céltartalék összege 22.243 eFt-tal csökkentésre, így a szeptember 30-án rendelkezésre álló céltartalék 50.013 eFt volt.

A felhalmozási kiadásokat bemutató melléklet tartalmazza a dologi kiadások között tervezett és teljesített, de szorosan a felhalmozási kiadásokhoz tartozó tételek kimutatását is, melyből a felhalmozási célú hitel kamatfizetési kötelezettsége 5.658 eFt, a felhalmozási bevételekhez kapcsolódó ÁFA befizetési kötelezettség pedig 2.473 eFt,

 

II. 2. 2

A Polgármesteri Hivatal felhalmozási kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

A polgármesteri hivatal költségvetésben eredeti előirányzatként felhalmozási kiadás nem került tervezésre, viszont pótelőirányzatként, informatikai eszközök beszerzésére összességében 329 eFt került átadásra, melynek felhasználására az első félévben sor került.

 

II. 2. 3

A Gólyafészek Óvoda felhalmozási kiadásai előirányzatainak háromnegyedéves teljesítése:

A Gólyafészek Óvoda költségvetésben eredeti előirányzatként felhalmozási kiadás nem került tervezésre, viszont pótelőirányzatként, udvari mászóka beszerzésére összességében 200 eFt került átadásra, melynek felhasználására a I-III. negyedévben sor került.

 

II.3    FÜGGŐ-ÁTFUTÓ-KIEGYENLÍTŐ KIADÁSOK

 

II. 3. 1

Az önkormányzat függő-átfutó-kiegyenlítő kiadásai:

 

A függő-átfutó-kiegyenlítő kiadások I-III. negyedévi egyenlege - 2.810 e Ft, amelyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódnak:

2011. évi leltárban szereplő függő-átfutó tételek rendezése:    -7.295 eFt,

Közcélú munkavállalók illetmény előlege:                                     20 eFt,

Vásárlásra kiadott előlege:                                                            195 eFt,

Egyéb tárgyévi folyó általános kiadások:                                      84 e Ft,

2012. 09. havi munkabér és cafetéria juttatások egyenlege:      4.186 eFt,                  

 

II. 3. 2

A Polgármesteri Hivatal függő-átfutó-kegyenlítő kiadásai:

 

Kiegyenlítő, függő, átfutó kiadások tárgyévi egyenlege 2.818 e Ft, amelyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódnak:

Vásárlásra kiadott előlege:                                                                4 eFt,

Illetményelőleg:                                                                            200 eFt,

2012. 09. havi munkabér és cafetéria juttatások egyenlege:      2.604 eFt,

 

II. 3. 3

A Gólyafészek Óvoda függő-átfutó-kegyenlítő kiadásai:

 

Kiegyenlítő, függő, átfutó kiadások tárgyévi egyenlege 642 eFt, amelyhez az alábbi könyvelési tételek kapcsolódnak:

Vásárlásra kiadott előleg:                                                                    60 eFt,

 2012. évi cafetéria juttatások,                                                          582 eFt,                    

Összegzés:

 

A 2012. évi költségvetés háromnegyedéves teljesítési adatainak tükrében megállapítható, hogy a bevételek szeptember 30-ig közel időarányos, 71,48 %-os teljesítési arányszámot produkáltak annak ellenére, hogy a felhalmozási bevételek teljesülése lényegesen elmarad a tervezett adattól. Ennek oka a működési bevételek túlteljesítése. Jelentős a túlteljesítés már a háromnegyedév végén a helyi adók előirányzatain. Az iparűzési adó esetében indokolt a bevételi előirányzat módosítása a soron következő költségvetési rendelet módosításakor. Ez a közhatalmi bevételek előirányzat-csoport adataira jelentős hatással lesz majd. Előirányzati korrekció szükséges a jövőben a bérleti díjak, valamint az intézményi térítési díjak tekintetében is. A tájékoztató időpontjában időarányos teljesítést eredményező kiemelt bevételi előirányzatokon várhatóan a tervadatok teljesülni fognak. Az adóhátralékok behajtására tett intézkedések eredményeként - várakozásaink szerint - az elmaradt adóbevétel összege csökkenni fog, s a zárszámadás során a teljesítés 90-100 % között várható. Az átengedett központi adók közül az önkormányzat az SZJA felosztás alapján tervezett összeggel számolhat az év végén. A gépjárműadó teljesítési adata vélhetően nem sokkal fog év végéig emelkedni, hiszen ezen az adónemen a végrehajtási eljárás során már a forgalomból történő kivonások is megtörténtek. A jelentős összegű tartozást felhalmozó felszámolási eljárás, vagy adóigazgatási eljárás alatt lévő vállalkozások hátralékának megfizetésével reálisan nem számolhat az önkormányzati adóhatóság. Az intézményi működési bevételek tekintetében jelentős elmaradás nem valószínűsíthető. A támogatásértékű működési bevételek előirányzathoz viszonyított teljesítése során az arányszám javulásával számolunk az utolsó negyedévben, hiszen a közfoglalkoztatásból számított támogatási összegek év közben igen vontatottan érkeztek, de az utóbbi időszakban a támogatás utalásának üteme javult. A működési célú központi támogatások teljesítése várhatóan nem marad el év végére a tervezett mértéktől.

A működési célú kiadások tekintetében év végére a tervezett adatok megvalósulásával lehet számolni. A háromnegyedéves tájékoztató időpontjáig az iskola nem igényelte a működési célú támogatást csak az I. félévre vonatkozóan, ezért alacsony a működési célú pénzeszköz átadások teljesítési arányszáma. A tapasztalat azt mutatja, hogy az igénylés a II. félévre vonatkozóan december hónapban fog megérkezni, s annak teljesítésével a felhasználás nem marad el a tervezettől.

 

A felhalmozási kiadások alacsony szintje hatással van a beruházásokra elnyert támogatások igénylésére, s így a bevételekre is. Az IKSZT, a Szemők Balázs téri beruházás, a KEOP pályázat végrehajtásának üteméből következtetni lehet, hogy a felújítási és beruházási kiadási előirányzatok teljesítése nem fogja megközelíteni a tervadatot, melynek következménye lesz a bevételi terv teljesítés elmaradása is. A felhalmozási bevételek alulteljesítésénél ki kell emelni a tervezett ingatlan értékesítésekből származó bevételek hiányát. A számszaki mellékletben található teljesítési adat a csereszerződésen alapul, tényleges ingatlan értékesítése az önkormányzatnak nem volt. Előre mutató e tény, hiszen a teljesítési arányszám javulásával év végéig sem számolhatunk.

Megállapítható, hogy a költségvetésben nem teljesül egy-egy bevételi és kiadási előirányzat, ennek ellenére az önkormányzat és intézményeinek működése biztosított.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a 2012. évi költségvetés I-III. negyedévi végrehajtására vonatkozó tájékoztató megtárgyalását követően az előterjesztést megvitatni, észrevételeivel kiegészíteni, s a határozati javaslatot annak mellékleteivel  együtt elfogadni szíveskedjen.

 

Gomba, 2012. november 6.

                                                                          Tisztelettel:

 

 

 

                                                                                                             Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

 

  a beszámoló számszaki mellékletei

 

pénzeszköz átadások

 

szakértői vélemény

 

Határozati javaslat

…./2012. (XI. 22.) képviselő-testületi határozat

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az önkormányzat 2012. évi költségvetése I-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztatót és az alábbi határozatot hozta.

 

1.        A Képviselő-testület az Önkormányzat 2012. évi költségvetésének I-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztatót elfogadta

 

 A határozat végrehajtást nem igényel.