Vissza

5. napirendi pont

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2012. november15-i ülésére

Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.

 

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:     Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: Valamennyi bizottság

Iktatószám:    695-5/2012.

                                                                                                        

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.

 

A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012. (IV. 13.), a 15/2012.(VI. 29.), valamint a 20/2012.(IX.14.) számú önkormányzati rendeletekben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 841.324 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 678.103 eFt-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 662.647 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 108.074 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 70.603 eFt-ra módosult.

 

Az szeptember havi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása egyrészt kormányzati döntések, másrészt helyi döntések alapján szükséges. Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként kell, hogy sor kerüljön bevételi oldalon az egyéb központi támogatások kiemelt előirányzaton, illetve kiadások között az érintett kiemelt előirányzatok változtatására. Ennek indoka az, hogy a Magyar Államkincstárhoz benyújtott a III. negyedévig terjedő időszakról szóló költségvetési jelentésben szerepeltetni kellett a június, július és augusztus hóban megkapott bérkompenzáció összegét. Szintén egyéb központi támogatás a felhalmozási célra folyósított Patay József utcában a partoldal suvadásra igényelt vis maior támogatás. A fentieken felül „az iskolai és utánpótlás sport infrastruktúra-fejlesztésére, felújítására” elnevezésű pályázat részeként az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódó központosított előirányzatból származó támogatásban részesült önkormányzatunk.

 A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzatok módosítása az elmúlt időszakban hozott képviselő-testületi döntések és az időközben jelentkező pótelőirányzati igények alapján indokolt. A rendeletmódosítás indokait az alábbiak szerinti részletezettséggel terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.

 

 

Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:

 

Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

Bevételi

Kiadási

 

előirányzat változás

(ezer forintban)

Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként a 2012. évi bérkompenzáció összegét az egyéb központi támogatások előirányzaton kell nyilvántartani.  Az érintett kiemelt előirányzatot - ahogyan azt a háromnegyedéves tájékoztató már tartalmazta - az előző rendelet-módosítás óta eltelt időszakban befolyt összeggel, 1.013 eFt-tal kell növelni.  A kiadási előirányzat módosítása érinti az önkormányzat, a polgármesteri hivatal és az óvoda költségvetését is. A polgármesteri hivatal és az óvoda a pénzeszközt intézményfinanszírozásként kapja meg.

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

1.013

        

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)PH felé

 

          253   

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)Óvoda felé

 

            431 

 

Személyi juttatások                      

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

             43              

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

            118 

 

Tanyagondnoki szolgálat (889928)

 

              31

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)

 

              26

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

              40

 

Munkaadót terhelő járulékok  

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

              12   

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

             32

 

Tanyagondnoki szolgálat (889928)

 

                9

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)

 

               7

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

              11

A 20/2012. (IX. 14.) önkormányzati rendelettel kiadási és bevételi oldalon is tervezésre került az önkormányzat költségvetésében a Patay úti partfalomlás helyreállítására megítélt felhalmozási célú vis-maior támogatás. Jelen rendelettervezetben a bevételi oldalon szükséges kiemelt előirányzatok közti átvezetésre kerül sor.

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

30.558

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevételek

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

-30.558

 

Az „Iskolai és utánpótlás sportinfrastruktúra-fejlesztése, felújítása” elnevezésű pályázat keretében az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódó központosított előirányzatból 13.286 eFt összegű támogatásban részesült önkormányzatunk. A támogatás összege kiadási oldalon a beruházások között jelenik meg. A beruházáshoz képviselő-testületi hatáskörben történt előirányzat módosítás is kapcsolódik.

 

Központosított előirányzatok

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

13.286

 

 

Beruházás

 

 

 

Sportlétesítmények működtetése, fejlesztése (931102)

 

13.286

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

 

Az „Iskolai és utánpótlás sportinfrastruktúra-fejlesztése, felújítása” elnevezésű pályázat beruházási részéhez 20 %-os önerő, összegszerűen 3.322 eFt saját forrás kapcsolódik. A szükséges saját forrást növeli az a foglalkoztatási költség, melyet a képviselő-testület szintén a céltartalék terhére vállalt 5 fő 2 hónap időtartamú teljes munkaidős közfoglalkoztatási költsége fedezetének biztosításával. A kiadások forrását a Képviselő-testület céltartalékból jelölte meg. A járulékok fedezetét az FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása szakfeladaton rendelkezésre álló járulék előirányzat átcsoportosításával javaslom biztosítani.

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

3.322

 

 

Személyi juttatások

 

 

Sportlétesítmények működtetése, fejlesztése (931102)

 

           718

 

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

           

 

 

Sportlétesítmények működtetése, fejlesztése (931102)

 

          97

 

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

           

 

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása (890442)

 

         - 97

 

 

Céltartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

       -4.040

 

A rendezvényház rendezvénytermének befejező munkálataihoz a Képviselő-testület 174/2012.; 175/2012.; és a 176/2012.(IX.13.) határozataiban foglaltak alapján az általános tartalék terhére összességében 1.462 eFt pótelőirányzatot biztosított. Az általános tartalék szükséges igénybevételén túl a beruházás fedezetéül szolgál a Gomba Községért Közalapítvány által a Mága Zoltán hegedűművész jótékonysági koncertjének bevételeként átutalt 484 eFt is.

 

 

Államháztartáson kívülről felhalmozási célra átvett pénzeszköz

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

484

 

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

1.946            

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.462

 

A 206/2012. és a 207/2012.(X.09.) képviselő-testületi határozatban foglaltak alapján a Szemők Balázs téri helyi közbiztonsági központ térfigyelő rendszer technikai felszereltségének kialakítására, valamint az épületgépészeti-, elektromos- és festési munkálatok megvalósítására 4.176 eFt fedezetet biztosított a Képviselő-testület a céltartalék terhére.

 

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

4.176

 

 

Céltartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-4.176

 

Az ősz folyamán vásárlásra került a Kenyeres-kert gyepfelületének szellőztetéséhez egy gyepszellőztető, melynek beszerzési ára 170 eFt volt. Javaslom a beruházás fedezetét az általános tartalékból biztosítani.

 

 

Beruházás

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

170

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-170

 

A 204/2012. (X.09.) képviselő-testületi határozattal az Arató házaspár utca szennyvízcsatorna hálózat bővítéséhez kapcsolódó telekrendezések lebonyolításához 681 eFt pénzeszköz került biztosításra. A döntés értelmében a geodéziai munkákra 259 eFt, a földhivatali eljárás költségeire 349 eFt, az ajándékozási szerződésekhez kapcsolódó földhivatali szolgáltatási díjakra a 11 ingatlan tekintetében 73 eFt fedezet biztosítása szükséges. A kiadási előirányzat fedezeteként az általános tartalék került megjelölésre a vonatkozó határozatban.    

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

681

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-681  

 

A Bercsényi úti ivóvízvezeték kiépítésére 1.230 eFt előirányzat állt rendelkezésre a 2012. évi költségvetésben. Ebből a tervezett beruházás megvalósítása megtörtént, viszont előre nem látható költségként jelentkezett a gerincvezeték meghosszabbításának élőre kötése, melynek összege 452 eFt. Az előre nem látható kiadás az általános tartalékból további fedezetet igényel. 

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

452

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-452

 

A Gomba Községért Közalapítványtól bankett asztalok beszerzésére 216 eFt támogatás érkezett, melyből 10 db bankett aszal beszerzésére volt lehetőség.

 

 

Államháztartáson kívülről működési célra átvett pénzeszköz

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

216

          

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

216

 

Az önkormányzat 2012.évi költségvetésében polgármesteri hivatal felújítására 889 eFt előirányzat szerepel. A tervezett előirányzatból felújításként 303 eFt került felhasználásra. A fennmaradó 586 eFt-ot - tekintettel arra, hogy felhasználására tárgyévben már nem kerülhet sor - az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladat előre nem tervezhető dologi kiadásainak fedezetére javasolom átcsoportosítani.  A fenti összeg  nyújt fedezetet

-       a polgármesteri hivatal kazántest cseréjére 127 eFt és  javítási  karbantartási költségére 121 eFt,

-       az óvodai gázkazán karbantartására 41 eFt,

-       az óvoda épület érintés és tűzvédelmi felülvizsgálatára 89 eFt,

-       az ingatlancsere és  a tóparti ingatlanok telekalakítási  ügyvédi munkadíjára  70 eFt,

-       a gazdálkodási iroda irodabútor készítéséhez vásárolt anyag költségére 65 eFt,  

-       temetésekre koszorúvásárlásra 18 eFt,

-       valamint egyéb kiadásokra 55 eFt összegben.

A fenti tételekre a kiemelt előirányzatok közti átcsoportosítás nyújt fedezetet, tehát pótelőirányzatra nincs szükség.

 

 

Felújítás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-586         

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

586

 

A Gombai Református Egyházközség, mint a Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény fenntartója, valamint Gomba Község Önkormányzata között 2012. 09.26.-án létrejött Támogatási Szerződésben foglaltak alapján pedagógusok jubileumi jutalmának önkormányzatot terhelő részére 3.945 eFt, melyből eredeti előirányzatként 2.884 eFt tervezésre került. A fennmaradó 1.061 eFt fedezetére pótelőirányzat szükséges, amely az általános tartalékot csökkenti a 182/2012.(IX.13.) képviselő-testületi határozat alapján.

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

1.061

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.061

 

A gyermekek védelméről szóló 1997.évi XXXI. törvény  20/A. §-ában foglaltak alapján gyermekvédelmi támogatás jogcímen az igénylések alapján augusztus hóban 754 eFt támogatásban részesült az önkormányzat. A pénzeszköz felhasználására a polgármesteri hivatal jogosult, ezért jelen rendelet-tervezetben a pénzeszköz intézményfinanszírozásként kerül átadásra.

 

 

Államháztartáson belüli működési célra átvett pénzeszköz

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

754

 

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

         754

 

A 112/2012.(VI.28.) Önkormányzati Képviselő-testületi határozatban foglaltakat figyelembe véve, a főző-konyha szakfeladaton előre nem tervezhető bevételként és kiadásként is megjelennek a családi és egyéb rendezvények lebonyolításai. Ezen a jogcímen tárgyidőszakig nettó 400 eFt bevétel folyt be, melyből 326 eFt ÁFA mentes és 74 eFt ÁFA köteles bevétel volt. További bevétel a 74 eFt után megfizetett 20 e Ft ÁFA. A 420 eFt fedezetet nyújt a konyhai dolgozók túlmunkadíjára és az ehhez kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékokra.

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917) 

400

 

 

 

Működési célú ÁFA bevétel

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

20

 

 

 

Személyi juttatás

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

        315

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

          85

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

          20

 

A 2012.évi költségvetésben a szociális étkezők száma az előző évi tényadatok alapján 35 fővel került meghatározásra. A III. negyedévi záráskor az átlag létszám 43 fő volt, amely folyamatosan tovább nő. Az ellátotti létszám növekedése a bevételek között az intézményi ellátási díjak előirányzatán is növekedést okoz nettó 3.000,- Ft-os összeggel, valamint a térítési díjhoz kapcsolódó 810 eFt-os ÁFA bevétellel. A beszedett 810 eFt ÁFA befizetési kötelezettség teljesítéséhez kiadási előirányzatot kell biztosítani. A megnövekedett adagszám több nyersanyag igénybevételét jelenti, melynek fedezetére 3.432 eFt-ot kell a munkahelyi étkeztetés dologi előirányzatára biztosítani. Ez élelmiszer beszerzésként nettó 2.702 eFt és 730 eFt ÁFA költséget jelent a bevétellel szemben. A 730 eFt ÁFA azonban visszaigényelhető, így azt bevételi előirányzaton is számba kell venni. Indokolt továbbá növelni a szociális étkeztetés szakfeladat személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzatait is, mely a szociális étkeztetés házhozszállítására kötött megbízási szerződés alapján kerül kifizetésre a megbízott részére.

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

        3.000

 

 

 

Működési célú ÁFA bevétel

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

           810

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

           730

 

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

810

 

 

Dologi kiadás

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917

 

      3.432

 

 

Személyi juttatás

 

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

235

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

          63

 

A 2012. évi költségvetésben - a közművelődési intézmények szakfeladaton – rendezvények költségének fedezetére a dologi kiadás előirányzaton nettó 3.000 eFt kiadás szerepelt, mely bruttó 3.810 eFt keretösszeget biztosított az év folyamán. E keret terhére javaslom átcsoportosítani a munkahelyi étkeztetés szakfeladatra az önkormányzati rendezvényekhez (pl.: nyárbúcsúztató, szüreti felvonulás) kapcsolódó túlmunkadíjak fedezetét.

 

 

Dologi kiadás

 

 

Közművelődési intézmények (910502)

 

-315

 

 

Személyi juttatás

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

         218   

 

 

Falugondnok, tanyagondnok (889928)

 

30

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

           59

 

 

Falugondnok, tanyagondnok (889928)

 

8

 

A Család és- nővédelmi gondozás szakfeladaton előre nem tervezett kiadásként merült fel a védőnő elmúlt évi elmaradt átsorolásának pótlásához kapcsolódó visszamenőleges illetmény kifizetése és a technikai dolgozó nyugdíjba vonulása során kifizetett szabadságmegváltás összességében 131 eFt-tal. A felmerült többletkiadásra fedezet biztosítható az állategészségügyi szakfeladaton ebösszeírásra tervezett 200 eFt-os megbízási díj előirányzatából, mert az összeírás ez évben nem valósult meg. A két szakfeladat előirányzatai közötti átcsoportosítással a személyi juttatás előirányzatokhoz kapcsolódó munkaadót terhelő járulékok is rendezésre kerülhetnek. Az előirányzatok maradvány összegeivel az általános tartalék összegét javaslom növelni.

 

 

Személyi juttatások

 

 

Állategészségügyi ellátás (750000)

 

-200

 

 

Család és- nővédelmi gondozás (869041)

 

131

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

Állategészségügyi ellátás (750000)

 

-54

 

 

Család és- nővédelmi gondozás (869041)

 

35

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

88

 

A 2012. évi költségvetés tervezésekor és a normatíva igénylésekor a kedvezményes Óvodai étkeztetésben részesülő gyermekek létszáma 35 főben került meghatározásra. Az eddigi tényadatok figyelembe vételével a várható létszám 39-40 fő körül lesz, ezért az óvoda intézményi költségvetésében az önkormányzat által nyújtott ellátások előirányzatának növelése szükséges. A kiadási előirányzat forrása a 2012. évi feladatmutatóhoz kötött normatív állami támogatások elszámolásakor rendeződik, ezért jelenleg a tartalék előirányzatból intézményfinanszírozásként célszerű biztosítani.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

1.108

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.108

 

 

A fogászati ellátás szakfeladaton előre nem tervezett dologi kiadásként jelentkezett a tűzoltó készülékek ellenőrzése és karbantartása. A kiadás fedezetére OEP-től kapott támogatás áll rendelkezésre.

 

 

Dologi kiadások

 

10     

 

 

Fogorvosi alapellátás (862301)

 

          

 

 

 Működési célú támogatásértékű bevétel TB alaptól

 

 

Fogorvosi alapellátás (862301)

10

 

 

 

A 194/2012.(IX.13.) Önkormányzati Képviselő-testületi határozatban foglaltak alapján jelen rendelet-tervezet készítésével egy időben a birkózószőnyeg vásárlásra vonatkozóan 1.010 eFt-os árajánlat érkezett. A fentieken felül várható kiadásként merül fel a szállítási díj,. amely szintén a beruházás részét fogja képezni. Erre jelenleg számadat nem áll rendelkezésre, ezért egy előre kalkulált összeggel, 50 eFt-al számoltunk. A beszerzés fedezetéül a kt. határozatban foglaltakat figyelembe véve általános tartalék kerül felhasználásra.

 

 

Beruházás

 

     

 

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

1.060          

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.060

 

 

A Magyar Államkincstár felülvizsgálta a 2011. évi beszámolóban rögzített óvodai normatívákhoz kapcsolódó feladatmutatókat és 164 eFt jogosulatlanul igénybevett normatívát tárt fel. Ezt az összeget a központi költségvetésbe 12 eFt kamattal együtt kellett visszafizetni. Fedezetét az általános tartalék terhére javaslom meghatározni.

 

 

Dologi kiadás

 

 

Központi költségvetésben befizetés (841902)

 

176

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-176

 

Az óvodai TÁMOP pályázat utolsó támogatás lehívását az intézmény elküldte a támogató felé. A végelszámolás alapján javaslom az intézményi költségvetésből elvonni azt a személyi juttatásra és munkaadót terhelő járulékra fedezetet biztosító előirányzatot, melynek teljesítése a pályázat alapján nem történhetett meg. Az elvonás intézményfinanszírozás csökkentésével valósulhat meg, s az összeg általános tartalékba történő visszahelyezése célszerű.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-1.473

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

1.473

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)    

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

3.400

 

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

1.560

 

 

 

Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból

754

 

 

 

Működési célú támogatás értékű bevétel TB alaptól

10

 

 

 

Egyéb működési célú pénzeszköz átvétel

216

 

 

 

Egyéb központi támogatás (bérkompenzáció)

1013

 

 

 

Beruházási célú pénzeszköz átvétel államháztartáson kívülről

484

 

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel

-30.558

 

 

 

Felhalmozási célú egyéb központi támogatás (vis maior)

30.558

 

 

 

Felhalmozási célú központosított előirányzat

13.286

 

 

 

Személyi juttatások

 

1.705

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

267

 

 

Dologi kiadások

 

4.935

 

 

Egyéb működési célú kiadás

 

1.061

 

 

Intézményfinanszírozás

 

544

 

 

Beruházások

 

25.093

 

 

Felújítások

 

-586

 

 

Általános tartalék

 

-4.609

 

 

Céltartalék

 

-8.216

 

Összesen:

20.723

20.723

 

             

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 662.647 eFt-ról 683.370 eFt-ra módosult.

 

Polgármesteri Hivatal  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

 

 

(ezer forintban)

A gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvény 20/A. §-ában foglaltak alapján gyermekvédelmi támogatás jogcímen az igénylések alapján augusztus hóban 754 eFt támogatásban részesült az önkormányzat. Az önkormányzati intézményi költségvetésből a Polgármesteri Hivatal részére intézményfinanszírozásként kerül átadásra az összeg, mely az ellátottak részére kifizetésre került.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

754

 

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

 

 

Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117)

 

754

A polgármesteri hivatalt érintő bérkompenzáció az előző rendelet-módosítástól eltelt időszakban 253 eFt volt, amelyből 199 eFt személyi juttatás, 54 eFt. A központi támogatás az önkormányzati költségvetésben jelent meg bevételként, melyet intézményfinanszírozásként kell átvezetni a hivatali költségvetésbe, hogy az érintett szakfeladatokon jelentkező kiadási előirányzatok fedezetét a Képviselő-testület megteremtse.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

253

 

 

Személyi juttatás

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

166

 

Adó illeték, kiszabás ellenőrzés (841133)

 

33

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

45

 

Adó illeték, kiszabás ellenőrzés (841133)

 

9

 

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás

678

 

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

329

 

 

Személyi juttatások

 

199

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

54

 

Önkormányzatok által nyújtott ellátások

 

754

Összesen:

1.007

1.007

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 108.074 eFt-ról 109.081 eFt-ra módosult.

 

Gólyafészek Óvoda  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Gólyafészek Óvodát érintő bérkompenzáció az előző rendelet-módosítástól eltelt időszakban 431 eFt volt, amelyből 339 eFt személyi juttatás, 92 eFt. A központi támogatás az önkormányzati költségvetésben jelent meg bevételként, melyet intézményfinanszírozásként kell átvezetni az óvoda költségvetésbe, hogy az érintett szakfeladatokon jelentkező kiadási előirányzatok fedezetét a Képviselő-testület megteremtse.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

431

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

339

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Óvodai nevelés (851011)

 

92

Az önkormányzati költségvetésben tettem javaslatot intézményfinanszírozás csökkentésével a TÁMOP pályázat során tárgyévben fel nem használt 1160 eFt személyi juttatás és 313 eFt munkaadókat terhelő járulék kiadási előirányzatának elvonására. Az elvonás az óvodai nevelés szakfeladatot érinti, ahová az előző rendeletmódosítás alkalmával az átcsoportosítás az óvodai nevelés  programjainak komplex támogatása szakfeladatról került sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-1.473

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

-1.160

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Óvodai nevelés (851011)

 

-313

A gyermekvédelmi kedvezményben és a normatív étkezési térítési-díjkedvezményben részesülő óvodások étkeztetéséhez a normatív támogatás az önkormányzat részére érkezik, mely intézményfinanszírozásként kerül át az óvoda költségvetésébe. Az óvodai gyermekétkeztetés esetén a tervezetthez képest többletbevétellel lehet számolni. Ezzel párhuzamosan megnövekszik a gyermekétkeztetés költsége is az óvodai intézményi költségvetésben, hiszen a főzőkonyha által előállított adagszám az önkormányzat részéről számlázásra kerül az óvoda felé. A bevételi és kiadási előirányzat-módosítások kihatnak az ÁFA-val kapcsolatos befizetendő és visszaigényelhető tétekre is.

 

Egyéb működési célú bevételek

 

Óvodai intézményi étkezés (562912)

1040       

 

 

Működési célú ÁFA bevétel

 

Óvodai intézményi étkezés (562912)

280

 

 

Óvodai nevelés (851011)

280

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

1.108

 

 

Dologi kiadások

 

Óvodai nevelés (851011) (vásárolt élelmezés)

 

1.600

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117)

 

1.108

 

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési célú bevétel

1.040

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

560

 

 

Intézményfinanszírozás

-134

 

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

200

 

 

Személyi juttatások:

 

-821

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

-221

 

Dologi kiadások:

 

1.600

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

1.108

Összesen:

1.666          

1.666

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg70.603 eFt-ról  72.069 eFt-ra módosult.

 

Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

4.440

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

2.120

 

 

Intézményfinanszírozás az önkormányzattól

544

 

 

Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból

754

 

 
Működési célú támogatásérték bevételek TB alaptól

10

 

 

Egyéb működési célú pénzeszköz átvétel

216

 

 

Egyéb központi támogatás (bérkompenzáció)

1.013

 

 

Felhalmozási célú pénzeszköz átvétel államháztartáson kívülről

484

 

 

Felhalmozási célra átvett pénzeszköz

484

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel

-30.558

 

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

529

 

 

Felhalmozási célú egyéb központi támogatás (vis maior)

30.558

 

 

Felhalmozási célú központosított előirányzat

13.286

 

 

Személyi juttatások

 

1.083

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

100

 

Dologi kiadások

 

6.535

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

1.862

 

Egyéb működési célú kiadások

 

1.061

 

Intézményfinanszírozás

 

544

 

Beruházások

 

25.093

 

Felújítások

 

-586

 

Általános tartalék

 

-4.609

 

Céltartalék

 

-8.216

 

Bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

23.396

23.396

 

Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció

 -1.073

 -1.073

Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

22.323

25.896

 

 

Az előterjesztés alapján előkészített rendeletmódosítás a 2012. évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 864.720 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 700.426 eFt-ra változtatja. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 683.370 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 109.081 eFt-ra, konszolidált bevétele 3.555 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 72.269 eFt-ra, konszolidált bevétele 13.501 eFt-ra módosul.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2012. november 13.

 

 

 

                                                              Tisztelettel:

 

 

 

                                                                                                        Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

 

módosító rendelet tervezete

 

rendelet melléklete