3. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2012. szeptember 13-i ülésére
Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi bizottság
Iktatószám: 695-4/2012.
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.
A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012. (IV. 13.), valamint a 15/2012.(VI. 29.) számú önkormányzati rendeletekben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 795.075 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 633.718 eFt-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 617.924 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 110.103 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 67.047 eFt-ra módosult.
Az június havi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása egyrészt kormányzati döntések, másrészt helyi döntések alapján szükséges. Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként kell, hogy sor kerüljön bevételi oldalon a központosított előirányzatok, valamint az egyéb központi támogatások kiemelt előirányzaton, illetve kiadások között az érintett kiemelt előirányzatok változtatására. Ennek indoka, hogy a Magyar Államkincstár által a féléves beszámolóhoz rendelkezésre bocsátott egyeztető tábla már tartalmazta a könyvtári és a közművelődési érdekeltségi hozzájárulások, valamit korábban számításba nem vett bérkompenzáció összegét.
A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzatok módosítása az elmúlt időszakban hozott képviselő-testületi döntések és az időközben jelentkező pótelőirányzati igények alapján indokolt. A rendeletmódosítás indokait az alábbiak szerinti részletezettséggel terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.
Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:
Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változás |
||
(ezer forintban) |
|||
Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként a központosított támogatások előirányzatát a könyvtári érdekeltségnövelő támogatás 35 eFt-os, a közművelődési érdekeltségnövelő támogatás 140 eFt-os, valamint bérkompenzációra nyilvántartott 2011. évi 66 eFt-os, illetve 2012. évi további 194 eFt-os előleg összegével kell módosítani. A 2011. évi és 2012. évi bérkompenzációt eltérő kiemelt előirányzatokon kell nyilvántartani. A 2011, évi 66 eFt-os bérkompenzáció előirányzata a júniusi rendeletmódosítással már bekerült az önkormányzat költségvetésébe egyéb központi támogatások kiemelt előirányzaton, melyet át kell vezetni a központosított előirányzatokra. A 2012. évi bérkompenzáció összegét az egyéb központi támogatások előirányzaton kell nyilvántartani, melyet csökkent az átvezetésre váró 2011. évi bérkompenzáció előirányzata, az érintett kiemelt előirányzaton 128 e Ft növekedés történik. A könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás a megfelelő szakfeladatok dologi kiadásait növeli, míg a bérkompenzációra kapott előleg összeggel kiadási oldalon az általános tartalékot célszerű növelni, mert ennek az összegnek az év végi visszavonása várható. |
|||
|
Központosított előirányzatok |
||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
241 |
|
|
Egyéb központi támogatás |
||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
128 |
|
|
Dologi kiadások |
|
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
35 |
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
140 |
|
Általános tartalék |
|
|
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
194 |
Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|||||
|
|
előirányzat változása |
|
||||||
(ezer forintban) |
|
||||||||
A 143/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozat értelmében az „INTEGRÁLT KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÓ TÉR KIALAKÍTÁSA” tárgyú építési beruházáshoz az általános tartalék terhére pótelőirányzatként 433.292.- Ft + ÁFA került biztosításra. A kiemelt előirányzatokat így bruttó 550 eFt-tal kell módosítani.
|
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
|
550 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-550 |
|
|||||
A 145/2012. (VI.. 28.) képviselő-testületi határozattal a folyamatban lévő KEOP-7.1.0/11-2011-0015 azonosító számú ivóvízminőség-javítási projekt megvalósításához szükséges 606/2 hrsz-ú, 4.313 m3 területű ingatlan megvásárlására 4.000 eFt fedezetet biztosított a Képviselő-testület a céltartalék terhére.
|
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Víztermelés, kezelés, ellátás (360000) |
|
4.000 |
|
|||||
|
Céltartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-4.000 |
|
|||||
A 154/2012. (VII. 11.) képviselő-testületi határozatban a fogászati rendelő klimatizálására 160 eFt pénzeszköz került biztosításra. A beruházás költsége meghaladta a jóváhagyott előirányzatot, 216 eFt volt, amely a telepítés 57 eFt költségét is magában foglalja. A klímaberendezés beszerelésének jóváhagyott összegen túli fedezetét a költségvetési rendeletben rögzített hatáskörömben biztosítottam. A beruházás teljes összegének fedezeteként az általános tartalékot jelölöm meg. |
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Fogorvosi alapellátás (862301) |
|
216 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-216 |
|
|||||
A 157/2012. (VII. 11.) képviselő-testületi határozattal a Kenyeres-kerti sportöltöző építésére 5.000 eFt pénzeszköz került biztosításra. A kiadási előirányzat fedezeteként a céltartalék került megjelölésre a vonatkozó határozatban. |
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Sportlétesítmények működtetése (931102) |
|
5.000 |
|
|||||
|
Céltartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-5.000 |
|
|||||
A 167/2012. (VIII. 08.) határozattal a Képviselő-testület csereszerződés megkötéséről döntött. A csereszerződésben értékesíteni kívánt 780 hrsz-ú ingatlan bruttó értéke 3.500 eFt. (2.756 eFt + 744 eFt ÁFA). A cserére felajánlott két ingatlan összértéke 3.640 eFt, melyből a 715/1 hrsz-ú ingatlan értéke 2.470 eFt, a 746 hrsz-ú ingatlan értéke 1.170 eFt. A csereingatlanok közötti értékkülönbözet 140 eFt, melynek fedezeteként az általános tartalék felhasználása van megjelölve. A felmerült 744 eFt ÁFA befizetési kötelezettsége a dologi kiadások előirányzatát növeli, melynek fedezetét szintén az általános tartalékból indokolt biztosítani. |
|
||||||||
|
Ingatlan értékesítés |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
2.756 |
|
|
|||||
|
Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
744 |
|
|
|||||
|
Beruházás |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
3.640 |
|
|||||
|
Dologi kiadás |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
744 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|
|
|||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-884 |
|
|||||
A költségvetés 3.175 eFt eredeti előirányzatot biztosított a Bercsényi utcai elektromos közműhálózat kiépítésére. A közműfejlesztés várható költsége 700 eFt, így a 168/2012. (VIII.. 08.) képviselő-testületi határozattal a 3.175 e Ft beruházási előirányzatból a felújítások kiemelt előirányzatra rendelt a Képviselő-testület átcsoportosítani 2.475 eFt-ot, amely fedezetet nyújt a Bercsényi utcai útalap felújítására (1.199 eFt), valamint a Fáy út, Nefelejcs út és a Rákóczi utcák útjainak felújítására (1.276 eFt). |
|
||||||||
|
Beruházás |
|
|||||||
|
Közvilágítás (841402) |
|
-2.475 |
|
|||||
|
Felújítás |
|
|||||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
|
2.475 |
|
|||||
A 106/2012. (VI. 27) képviselő-testületi határozat értelmében Gomba Község Önkormányzata a DAKÖV Dabas és Környéke Vízügyi Korlátolt Felelősségű Társaságban 100 eFt törzstőkét jegyez. A tartós részesedés vásárlásának fedezeteként a döntésben az általános tartalék került meghatározásra. |
|
||||||||
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
|
|||||||
|
Víztermelés, kezelés, ellátás (360000) |
|
100 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-100 |
|
|||||
A Kenyeres-kert látogatóbarát fejlesztésére nettó 3.950 eFt összértékű pályázatot nyújtottunk be, melynek ÁFA vonzata 1.067 eFt-tal céltartalékként a költségvetés eredeti előirányzataként tervezésre került. A támogató határozat alapján önkormányzatunk 3.774 eFt támogatásértékű felhalmozási célú bevételt könyvelhet el a kivitelezés után. A megvalósítás során a támogató nem biztosít fedezetet két kerti bútor beszerzéséhez. Javaslom, hogy a teljes megvalósítás érdekében a hiányzó 176 eFt-ra a Képviselő-testület a céltartalék terhére biztosítson fedezetet. Javaslom továbbá, hogy a fejlesztés megvalósítása érdekében szükséges földmunkák fedezetére szintén a céltartalék terhére 2.000 eFt kerüljön átcsoportosításra a beruházások kiemelt előirányzatra. A céltartalék csökkentése a fenti részletezés alapján összességében 3.243 eFt összeggel indokolt. |
|
||||||||
|
Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel |
|
|||||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
3.774 |
|
|
|||||
|
Beruházás |
|
|
|
|||||
|
Község-gazdálkodás (841403) |
|
7.017 |
|
|||||
|
Céltartalék tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-3.243 |
|
|||||
A 141/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozat fotópályázat díjazására 63 eFt-ot az általános tartalék terhére. A 63 eFt-ból 50 eFt személyi juttatásként, 13 eFt munkaadót terhelő járulékként kell, hogy kifizetésre kerüljön a beérkező pályázatok elbírálása után. A kiemelt előirányzatok módosítása az alábbiak szerint indokolt: |
|
||||||||
|
Személyi juttatások |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
50 |
|
|||||
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
|||||||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
13 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktv-i szerveikkel (841907) |
|
-63 |
|
|||||
A Képviselő-testület a köztisztviselőkre vonatkozó törvényi szabályozás módosítását követően az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton tervezett jubileumi jutalom személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának terhére biztosított fedezetet a család és nővédelmi szakfeladaton kifizetésre kerülő szakmai tevékenység jutalommal történő elismerésére. Így kiemelt előirányzaton belül, költségvetési szervek közötti előirányzat átcsoportosítás szükséges. Csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal személyi juttatás előirányzatát 409 eFt-tal, valamint munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát 110 eFt-tal. Ugyanezen összeggel kell megnövelni az önkormányzati intézményi költségvetésben a család és nővédelmi gondozás szakfeladat személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát. Az összességében 519 eFt önkormányzati költségvetésbe történő átvezetésével egyidőben ezen összeggel csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának összegét is. Az eredeti előirányzaton a fenti módosítást követően képződött előirányzat maradványt 3 köztisztviselő jogviszony megszüntetése miatt kifizetésre kerülő szabadság megváltás összege terheli összességében 471 eFt összegben, melyből 371 eFt személyi juttatásként, 100 eFt munkaadót terhelő járulék kiadásként került teljesítésre. A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal költségvetésében lévő, kötelezettség nélküli előirányzat önkormányzati költségvetésbe, általános tartalék javára történő átvezetésére teszek javaslatot 26 e Ft összeggel. A 26 eFt-tal - önkormányzati költségvetésbe történő átvezetése miatt - szintén csökken a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozása is. |
|
||||||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-545 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
26 |
|
|||||
|
Személyi juttatás |
|
|
|
|||||
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
409 |
|
|||||
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|||||
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
110 |
|
|||||
A 2011. évi pénzmaradvány elszámolására a zárszámadási rendeletben került sor. A pénzmaradvány terhére került elszámolásra az óvodai pedagógus továbbképzésre rendelkezésre álló előirányzatból fel nem használt 17 eFt visszafizetésének fedezete. A központi támogatások nettó módon történő elszámolása miatt a befizetést nem kellett teljesíteni, így ezzel az összeggel mind a működési célú pénzmaradvány előirányzatát, mind a dologi kiadások előirányzatát csökkenteni kell.
További pénzmaradvány elszámolást érintő módosítás szükséges a Roma Nemzetiségi Önkormányzat 2011. évi 24 eFt-os pénzmaradványa miatt. Az önkormányzat intézményi költségvetésében az igazgatási tevékenység szakfeladat működési célú pénzmaradványát meg kell növelni a 24 eFt-tal, melyet kiadásként a 2012. évi költségvetésben egyéb működési célú pénzeszköz átadás kiemelt előirányzaton kell számba venni.
A fenti korrekciók átvezetései tárgyévi pénzeszköz felhasználást nem igényelnek. A működési célú pénzmaradvány összege azonban 7 eFt-tal magasabb lesz, mely a költségvetési rendelet adott §-ának módosítását igényel. |
|
||||||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|
|||||||
|
Központi költségvetésben befizetések (841902)) |
-17 |
|
|
|||||
|
Dologi kiadás |
|
|||||||
|
Központi költségvetésben befizetések (841902)) |
|
-17 |
|
|||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
24 |
|
|
|||||
|
Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások) |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
24 |
|
|||||
Az Óvoda 2012. évi költségvetésében tervezési hiba miatt nem került biztosításra a közoktatási törvényben előírt kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítés, melynek számítási alapja a költségvetési törvény 60. §-a alapján 5250 forint/fő/hónap. Az összességében 724.500,- Ft-ból személyi juttatás előirányzaton kell 570 eFt-ot, munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzaton 154 eFt-ot pótelőirányzatként biztosítani. Az előirányzatok 724 eFt-os fedezetét intézményfinanszírozásként kell az önkormányzati költségvetésben megjeleníteni, célszerűen az általános tartalék terhére.
A Gólyafészek Óvodában GYED-en lévő közalkalmazott jelezte 2012. szeptemberi munkába állási szándékát, mivel fiatalabb gyermeke is betölti második életévét. A GYED első éveire dolgozót megillető szabadság kiadása 2012 szeptemberétől lehetséges, így tényleges munkavégzés csak 2013 májusában várható. A 2012. évi költségvetést érintően több mint 2 havi illetmény kifizetésével kell számolni, melynek fedezete az eredeti előirányzatban nem került számbavételre. Az álláshelyen a szabadság időtartama alatt munkát végző óvónő illetményével történt bértervezés, melynek kifizetésére sor fog kerülni. A személyi juttatás előirányzatot a szabadság időtartamára járó illetmény összegével, azaz 283 eFt-tal kell növelni, illetve a munkaadókat terhelő járulékok összegét további 76 eFt-tal. Az összességében 359 eFt-ot intézményfinanszírozásként kell biztosítani szintén az általános tartalék terhére.
A Képviselő-testület a 115/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozatával biztosított jutalmazásra előirányzatot a Gólyafészek Óvoda közalkalmazottai tekintetében. A döntés értelmében a költségvetési szerv személyi juttatás előirányzata 2.447 eFt-tal, munkaadókat terhelő járulékok előirányzata 661 eFt-tal fog növekedni. Az összességében 3.108 eFt-ot az önkormányzatnak intézményfinanszírozásként kell a költségvetési szerv részére biztosítani. |
|
||||||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
4.191 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-4.191 |
|
|||||
A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az első félévben jelentkező túlmunkák díjazására 262 eFt került számfejtésre, melynek munkaadókat terhelő járuléka 71 eFt volt. Az előre nem tervezhető kiadás fedezetét 333 e Ft-ot az általános tartalék terhére javasoljuk biztosítani, annak ellenére, hogy az a megrendelők által önkormányzat részére szolgáltatási díjként, vagy étkezési térítési díjként megfizetett összegből szinte teljes mértékben megtérült. |
|
||||||||
|
Személyi juttatások |
|
|||||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
262 |
|
|||||
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|||||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
71 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-333 |
|
|||||
A polgármesteri hivatal költségvetésében tervezett dologi kiadások közül az alábbi költséghelyeket érintő 1.782 eFt dologi kiadás előirányzat átvezetését kezdeményezzük az önkormányzat 2012. évi költségvetésébe: - földhivatali igazgatási szolgáltatási díjra - telek alakítási díjak, tulajdoni lap másolatok, vagyonértékű jog törlés- tárgyidőszakig bruttó 270 eFt, - postaköltségre 100eFt, - perköltségre 30 eFt, - cafetéria utalványok kezelési költségére 30 eFt, - foglalkozás egészségügyi feladatokra 110 eFt, - számlavezetési díjra 370 eFt, - egyéb előre nem tervezhető feladatra- pl. rágcsálóirtás - 90 eFt, valamint a - pénzügyi szakértői tevékenység kiadás bruttó fedezetére 782 eFt. A pénzügyi szakértővel egyeztetett vélemény szerint ezeket a tevékenységeket az önkormányzat költségvetésében célszerű megjeleníteni, ezért a rendelettervezetben intézményfinanszírozással szemben javasoljuk az előirányzatok költségvetési szervek közötti átvezetését. |
|
||||||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-1782 |
|
|||||
|
Dologi kiadás |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
1782 |
|
|||||
Az önkormányzat 2012.évi költségvetésének tervezésekor fő szempont volt az előző évi tényszámok figyelembe vétele. Az önkormányzat községgazdálkodás elnevezésű szakfeladatán több előre nem tervezhető kiadás jelentkezik, melyhez az előirányzat biztosítása - javaslatunk szerint - az általános tartalék terhére elengedhetetlen. A Kenyeres-kert tereprendezés, az esővíz elvezetés, a régi labdarugó pálya felújításához kapcsolódó öntözőrendszer kiépítése dologi kiadásként 1.160 eFt előirányzat biztosítását igényli. További 272 eFt pótelőirányzat biztosítására teszek javaslatot, melyből a lakosság részéről új bekötési igényként jelentkező szennyvízcsatorna-hálózati csatlakozásokat építtette ki az önkormányzat. A fentiek alapján a többletfeladatok fedezetére tárgyidőszakig bruttó 1.432 eFt dologi kiadás pótelőirányzat szükséges. |
|
||||||||
|
Dologi kiadások |
|
1.432 |
|
|||||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
|
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
-1.432 |
|
|||||
Az előzőekben felsorolt és jóváhagyásra váró pótelőirányzat igények kielégítése után a megmaradó általános tartalék előirányzata nem nyújt fedezetet további képviselő-testületi döntésekre, valamint a két ülés közti időszakban felmerülő elkerülhetetlen kiadások fedezetére, ezért a biztonságos működés biztosítása érdekében a céltartalék előirányzatból 10.000 eFt átcsoportosítására teszünk javaslatot az általános tartalék terhére. |
|
||||||||
|
Céltartalék |
|
-10.000 |
|
|||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
|
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
|||||||
|
Fejezeti és általános tartalékok (841908) |
|
10.000 |
|
|||||
Gomba Község Önkormányzata a Patay út vonatkozásában partfalomlás helyreállítása miatt vis-maior pályázatot nyújtott be, melynek jóváhagyására a 2012. április 10.-én meghozott miniszteri döntés alapján került sor. A támogató okiratban foglaltak alapján a partfal helyreállítására összesen 33.953 eFt került meghatározásra, melyből a támogatási összeg 90%, azaz 30.558 eFt, az önkormányzati önerő 10%, azaz 3.395 eFt. A saját forrásra a 2012. évi költségvetés eredeti előirányzata nyújt fedezetet. Jelen rendelettervezetben a támogatási összeg –bevételi és kiadási előirányzatként történő számbavételére teszünk javaslatot azzal a megjegyzéssel, hogy az elszámolást követően a támogatásértékű bevételi előirányzatot át kell csoportosítani központi, ezen belül vis-maior támogatás előirányzatra. |
|
||||||||
|
Felhalmozási célú, támogatás értékű bevételek |
30.558 |
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
|
|
|||||
|
Felújítás |
|
|||||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
30.558 |
|
|||||
|
Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA (fordított Áfa technikai könyvelése) |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
6.515 |
|
|
|||||
|
Dologi kiadás |
|
|
|
|||||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)(fordított ÁFA befizetése) |
|
6.515 |
|
|||||
A fentiekben feltárt indokok alapján az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai az alábbiak szerint változnak:
|
|
||||||||
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|||||
|
|
előirányzat változása |
|
||||||
(ezer forintban) |
|
||||||||
|
Központosított előirányzatok |
241 |
|
|
|||||
|
Egyéb központi támogatás |
128 |
|
|
|||||
|
Ingatlan értékesítés |
2.756 |
|
|
|||||
|
Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA |
7.259 |
|
|
|||||
|
Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel |
34.332 |
|
|
|||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
7 |
|
|
|||||
|
Személyi juttatások |
|
721 |
|
|||||
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
194 |
|
|||||
|
Dologi kiadások |
|
10.631 |
|
|||||
|
Egyéb működési célú kiadás |
|
24 |
|
|||||
|
Intézményfinanszírozás |
|
1.864 |
|
|||||
|
Beruházások |
|
17.948 |
|
|||||
|
Felújítások |
|
33.033 |
|
|||||
|
Egyéb felhalmozási célú kiadás |
|
100 |
|
|||||
|
Általános tartalék |
|
2.451 |
|
|||||
|
Céltartalék |
|
-22.243 |
|
|||||
Összesen: |
44.723 |
44.723 |
|
||||||
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 617.924 eFt-ról 662.647 eFt-ra módosult.
Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A Képviselő-testület a köztisztviselőkre vonatkozó törvényi szabályozás módosítását követően az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton tervezett jubileumi jutalom személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának terhére biztosított fedezetet a család és nővédelmi szakfeladaton kifizetésre kerülő szakmai tevékenység jutalommal történő elismerésére. Így kiemelt előirányzaton belül, költségvetési szervek közötti előirányzat átcsoportosítás szükséges. Csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal személyi juttatás előirányzatát 409 eFt-tal, valamint munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát 110 eFt-tal. Ugyanezen összeggel kell megnövelni az önkormányzati intézményi költségvetésben a család és nővédelmi gondozás szakfeladat személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát. Az összességében 519 eFt önkormányzati költségvetésbe történő átvezetésével egyidőben ezen összeggel csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának összegét is.
A Polgármesteri Hivatal költségvetésében lévő, kötelezettség nélküli előirányzat önkormányzati költségvetésbe, általános tartalék javára történő átvezetésére teszek javaslatot 26 e Ft összeggel. A 26 eFt-ból 20 eFt a személyi juttatás előirányzaot, míg 6 eFt a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát csökkenti. A 26 eFt-tal - önkormányzati költségvetésbe történő átvezetése miatt - szintén csökken a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozása is.
|
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-545 |
|
|
|
Személyi juttatás |
|
|
|
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
-429 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
-116 |
|
A polgármesteri hivatal költségvetésében tervezett dologi kiadások közül - pénzügyi szakértővel egyeztetett vélemény alapján - 1.782 eFt dologi kiadás előirányzat átvezetésére teszünk javaslatot az önkormányzat 2012. évi költségvetésében. A csökkentés a dologi kiadások előirányzatán túl a költségvetési szerv intézményfinanszírozásának összegét is csökkenti. |
||||
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907) |
-1.782 |
|
|
|
Dologi kiadás |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
-1.782 |
|
A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal alapító okiratát a 139/2012. (VI. 28.) határozatával módosította és emelte be a hivatali szakfeladatok közé a munkahelyi étkeztetést. A szakfeladaton a hivatal köztisztviselőinek munkahelyi étkeztetése alapján könyvelhető bevételek kerülnek kimutatásra. Egyéb sajátos működési bevételt jelent az eredeti előirányzatból számított 235 eFt alkalmazotti térítési díj, valamint a hozzá kapcsolódó, kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-jaként nyilvántartott 63 eFt. Az összességében 298 eFt dologi kiadásként kerül számbavételre, mely bevételként az önkormányzat (főzőkonyha) szolgáltatások kiemelt előirányzatán jelenik meg. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562 917) |
235 |
|
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562 917) |
63 |
|
|
|
Dologi kiadás |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
289 |
|
|
|
|
|
|
A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
235 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
63 |
|
|
Intézményfinanszírozás |
-2.327 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-429 |
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
-116 |
|
Dologi kiadások |
|
-1.484 |
Összesen: |
-2.029 |
-2.029 |
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 110.103 eFt-ról 108.074 eFt-ra módosult.
Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Az Óvoda 2012. évi költségvetésében tervezési hiba miatt nem került biztosításra a közoktatási törvényben előírt kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítés, melynek számítási alapja a költségvetési törvény 60. §-a alapján 5250 forint/fő/hónap. Az összességében 724.500,- Ft-ból személyi juttatás előirányzaton kell 570 eFt-ot, munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzaton 154 eFt-ot pótelőirányzatként biztosítani. A pótelőirányzatból 25 eFt a 851012 szakfeladaton, a fennmaradó 545 eFt a 851011 szakfeladaton kerül számbavételre. A munkaadókat terhelő járulékok is hasonló megbontásban kerülnek pótelőirányzatként a megfelelő szakfeladatokra. 147 eFt a 851011 szakfeladaton, míg 7 e Ft a 851012 szakfeladaton. Az előirányzatok fedezetét 724 eFt-os intézményfinanszírozás biztosítja.
A Gólyafészek Óvodában GYED-en lévő közalkalmazott jelezte 2012. szeptemberi munkába állási szándékát, mivel fiatalabb gyermeke is betölti második életévét. A GYED első éveire dolgozót megillető szabadság kiadása 2012 szeptemberétől lehetséges, így tényleges munkavégzés csak 2013 májusában várható. A 2012. évi költségvetést érintően több mint 2 havi illetmény kifizetésével kell számolni, melynek fedezete az eredeti előirányzatban nem került számbavételre. Az álláshelyen a szabadság időtartama alatt munkát végző óvónő illetményével történt bértervezés, melynek kifizetésére sor fog kerülni. A személyi juttatás előirányzatot a szabadság időtartamára járó illetmény összegével, azaz 283 eFt-tal kell növelni a 851011 szakfeladaton, illetve a munkaadókat terhelő járulékok összegét további 76 eFt-tal szintén a 851011 szakfeladaton. Az összességében 359 eFt-ot intézményfinanszírozás biztosítja.
A Képviselő-testület a 115/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozatával biztosított jutalmazásra előirányzatot a Gólyafészek Óvoda közalkalmazottai tekintetében. A döntés értelmében a költségvetési szerv személyi juttatás előirányzata 2.447 eFt-tal, munkaadókat terhelő járulékok előirányzata 661 eFt-tal fog növekedni. Az előirányzatok szakfeladatok közötti megbontásából ered, hogy a 851011 szakfeladaton 2.367 eFt személyi juttatás és 639 eFt munkaadókat terhelő járulék, míg a 851012 szakfeladaton 80 eFt személyi juttatás és 22 eFt munkaadókat terhelő járulék kerülhet számbavételre. Az összességében 3.108 eFt kiadási előirányzatot intézményfinanszírozás fedezi.
|
||||
|
Személyi juttatás |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
3.195 |
|
|
SNI gyermekek óvodai ellátása (851012) |
|
105 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
862 |
|
|
SNI gyermekek óvodai ellátása (851012) |
|
29 |
|
|
Intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
4.191 |
|
|
Az Óvodai nevelés intézményeinek programjai elnevezésű, 851000 szakfeladaton került tervezésre a TÁMOP-os pályázatból várt bevétel. A tervezettől eltérően nem ezen a szakfeladaton került felhasználásra a pályázat végrehajtásaként kifizetésre kerülő 1.160 eFt személyi juttatás, valamint a 283 eFt munkaadókat terhelő járulék, továbbá a dologi kiadások 328 eFt előirányzata. Javasoljuk a kiadások előirányzatát a költségvetési szerv szakfeladatai között a tényleges költségviselő 851 011 szakfeladatra átvezetni. A művelet pénzeszköz felhasználást nem igényel, kiemelt előirányzatot nem érint, mindössze csak intézményen belüli szakfeladatok közötti átcsoportosítást jelent.
Az Óvoda költségvetésében TÁMOP pályázat jogcímen 3.068 e Ft működési célú támogatásértékű bevétel került tervezésre, melyből az előterjesztés készítésének időpontjáig1.873 eFt realizálódott és végelszámolásként 560 eFt lehívása van folyamatban. A tervezett és a várható bevételi előirányzat közti különbözet -635 eFt, mely egyéb kiadásként nem jelentkező és így fel nem használt tételekből adódik. A bevételi előirányzat csökkenéssel egy időben ugyanazon összeggel csökkentésre kerül az óvoda dologi kiadások előirányzata is. |
||||
|
Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból |
|||
|
Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000) |
-635 |
|
|
|
Személyi juttatás |
|||
|
Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000) |
|
-1.160 |
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
1.160 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
|
|
Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000) |
|
-283 |
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
283 |
|
|
Dologi kiadások |
|
|
|
|
Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000) |
|
-328 |
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
328 |
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
-635 |
|
Az Óvoda költségvetésében a 851011-es szakfeladaton kisértékű tárgyieszközök beszerzésére 508 eFt került tervezésre. Az intézményvezető kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra tett javaslatot. A fenti előirányzatból 200 eFt értékben udvari mászóka beszerzésére kerül sor. Indokolt a dologi kiadásokról a 200 eFt átcsoportosítása a beruházások kiemelt előirányzatra. |
||||
|
Dologi kiadás |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
-200 |
|
|
Beruházás |
|
|
|
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
200 |
|
|
|
|
|
|
A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás |
4.191 |
|
|
Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzat |
-635 |
|
|
Személyi juttatások: |
|
3.300 |
|
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
891 |
|
Dologi kiadások: |
|
-835 |
|
Beruházás |
|
200 |
Összesen: |
3.556 |
3.556 |
Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 67.047 eFt-ról 70.603 eFt-ra módosult.
Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
235 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
63 |
|
|
Intézményfinanszírozás önkormányzattól |
1.864 |
|
|
Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból |
-635 |
|
|
Központosított előirányzatok |
241 |
|
|
Egyéb központi támogatás |
128 |
|
|
Ingatlan értékesítés |
2.756 |
|
|
Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA |
7.259 |
|
|
Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel |
34.332 |
|
|
Működési célú pénzmaradvány |
7 |
|
|
Személyi juttatások |
|
3.592 |
|
Munkaadót terhelő járulékok |
|
969 |
|
Dologi kiadások |
|
8.312 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
24 |
|
Intézményfinanszírozás |
|
1.864 |
|
Beruházások |
|
18.148 |
|
Felújítások |
|
33.033 |
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
|
100 |
|
Általános tartalék |
|
2.451 |
|
Céltartalék |
|
-22.243 |
|
Bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen: |
46.250 |
46.250 |
|
Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció |
-1.864 |
-1.864 |
Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen: |
44.386 |
44.386 |
Az előterjesztés alapján előkészített rendeletmódosítás a 2012. évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 841.324 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 678.103 eFt-ra változtatja. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 662.647 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 108.074 eFt-ra, konszolidált bevétele 3.555 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 70.603 eFt-ra, konszolidált bevétele 11.901 eFt-ra módosul.
Az előző költségvetési rendelet módosításakor nem került módosításra az alaprendelet 12. §-a, mely a felhalmozási hitel visszafizetésére meghatározott előirányzatot rögzíti. Az előirányzat emelése megtörtént, jelen rendeletben e § utólagos módosítása is indokolt.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2012. szeptember 3.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos sk.
polgármester