Vissza

3. napirendi pont

 

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2012. szeptember 13-i ülésére

 

Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.

 

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:     Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: Valamennyi bizottság

Iktatószám:    695-4/2012.

                                                                                                        

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.

 

A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012. (IV. 13.), valamint a 15/2012.(VI. 29.) számú önkormányzati rendeletekben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 795.075 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 633.718 eFt-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 617.924 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 110.103 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 67.047 eFt-ra módosult.

 

Az június havi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása egyrészt kormányzati döntések, másrészt helyi döntések alapján szükséges. Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként kell, hogy sor kerüljön bevételi oldalon a központosított előirányzatok, valamint az egyéb központi támogatások kiemelt előirányzaton, illetve kiadások között az érintett kiemelt előirányzatok változtatására. Ennek indoka, hogy a  Magyar Államkincstár által a féléves beszámolóhoz rendelkezésre bocsátott egyeztető tábla már tartalmazta a könyvtári és a közművelődési érdekeltségi hozzájárulások, valamit korábban számításba nem vett bérkompenzáció összegét.

A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzatok módosítása az elmúlt időszakban hozott képviselő-testületi döntések és az időközben jelentkező pótelőirányzati igények alapján indokolt. A rendeletmódosítás indokait az alábbiak szerinti részletezettséggel terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.

 

Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:

 

Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

Bevételi

Kiadási

 

előirányzat változás

(ezer forintban)

Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként a központosított támogatások előirányzatát a könyvtári érdekeltségnövelő támogatás 35 eFt-os, a közművelődési érdekeltségnövelő támogatás 140 eFt-os, valamint bérkompenzációra nyilvántartott 2011. évi 66 eFt-os, illetve 2012. évi további 194 eFt-os előleg összegével kell módosítani.  A 2011. évi és 2012. évi bérkompenzációt eltérő kiemelt előirányzatokon kell nyilvántartani. A 2011, évi 66 eFt-os bérkompenzáció előirányzata a júniusi rendeletmódosítással már bekerült az önkormányzat költségvetésébe egyéb központi támogatások kiemelt előirányzaton, melyet át kell vezetni a központosított előirányzatokra. A 2012. évi bérkompenzáció összegét az egyéb központi támogatások előirányzaton kell nyilvántartani, melyet csökkent az átvezetésre váró 2011. évi bérkompenzáció előirányzata,  az érintett kiemelt előirányzaton 128 e Ft növekedés történik. 

A könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás a megfelelő szakfeladatok dologi kiadásait növeli, míg a bérkompenzációra kapott előleg összeggel kiadási oldalon az általános tartalékot célszerű növelni, mert ennek az összegnek az év végi visszavonása várható.

 

Központosított előirányzatok

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

241

 

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

128

        

 

Dologi kiadások

 

 

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

           35

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

           140

 

Általános tartalék

 

           

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

            194

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

 

(ezer forintban)

 

 

A 143/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozat értelmében az „INTEGRÁLT KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÓ TÉR KIALAKÍTÁSA” tárgyú építési beruházáshoz az általános tartalék terhére pótelőirányzatként 433.292.- Ft + ÁFA került biztosításra. A kiemelt előirányzatokat így bruttó 550 eFt-tal kell módosítani.

 

 

 

Beruházás

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

550            

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-550

 

 

A 145/2012. (VI.. 28.) képviselő-testületi határozattal a folyamatban lévő KEOP-7.1.0/11-2011-0015 azonosító számú ivóvízminőség-javítási projekt megvalósításához szükséges 606/2 hrsz-ú, 4.313 m3 területű ingatlan megvásárlására 4.000 eFt fedezetet biztosított a Képviselő-testület a céltartalék terhére.

 

 

 

Beruházás

 

 

Víztermelés, kezelés, ellátás (360000)

 

         4.000

 

 

Céltartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-4.000

 

A 154/2012. (VII. 11.) képviselő-testületi határozatban a fogászati rendelő klimatizálására 160 eFt pénzeszköz került biztosításra.  A beruházás költsége meghaladta a jóváhagyott előirányzatot, 216 eFt volt, amely a telepítés 57 eFt költségét is magában foglalja. A klímaberendezés beszerelésének jóváhagyott összegen túli fedezetét a költségvetési rendeletben rögzített hatáskörömben biztosítottam. A beruházás teljes összegének fedezeteként az általános tartalékot jelölöm meg.

 

 

Beruházás

 

 

Fogorvosi alapellátás (862301)

 

            216

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-216

 

A 157/2012. (VII. 11.) képviselő-testületi határozattal a Kenyeres-kerti sportöltöző építésére 5.000 eFt pénzeszköz került biztosításra. A kiadási előirányzat fedezeteként a céltartalék került megjelölésre a vonatkozó határozatban.

 

 

Beruházás

 

 

Sportlétesítmények működtetése (931102)

 

5.000

 

 

Céltartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-5.000  

 

A 167/2012. (VIII. 08.) határozattal a Képviselő-testület csereszerződés megkötéséről döntött.  A csereszerződésben értékesíteni kívánt 780 hrsz-ú ingatlan bruttó értéke 3.500 eFt. (2.756 eFt + 744 eFt ÁFA). A cserére felajánlott két ingatlan összértéke 3.640 eFt, melyből a 715/1 hrsz-ú ingatlan értéke 2.470 eFt, a 746 hrsz-ú ingatlan értéke 1.170 eFt. A csereingatlanok közötti értékkülönbözet 140 eFt, melynek fedezeteként az általános tartalék felhasználása van megjelölve.  A felmerült 744 eFt ÁFA befizetési kötelezettsége a dologi kiadások előirányzatát növeli, melynek fedezetét szintén az általános tartalékból indokolt biztosítani.

 

 

Ingatlan értékesítés

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

2.756

 

 

 

Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA

 

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

744

 

 

 

Beruházás

 

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

3.640

 

 

Dologi kiadás

 

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

744

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-884

 

A költségvetés 3.175 eFt eredeti előirányzatot biztosított a Bercsényi utcai elektromos közműhálózat kiépítésére. A közműfejlesztés várható költsége 700 eFt, így a 168/2012. (VIII.. 08.) képviselő-testületi határozattal a 3.175 e Ft beruházási előirányzatból a felújítások kiemelt előirányzatra rendelt a Képviselő-testület átcsoportosítani 2.475 eFt-ot, amely fedezetet nyújt a Bercsényi utcai útalap felújítására (1.199 eFt), valamint a Fáy út, Nefelejcs út és a Rákóczi utcák útjainak felújítására (1.276 eFt).

 

 

Beruházás

 

 

Közvilágítás (841402)

 

-2.475          

 

 

Felújítás

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

2.475

 

A 106/2012. (VI. 27) képviselő-testületi határozat értelmében Gomba Község Önkormányzata a DAKÖV Dabas és Környéke Vízügyi Korlátolt Felelősségű Társaságban 100 eFt törzstőkét jegyez. A tartós részesedés vásárlásának fedezeteként a döntésben az általános tartalék került meghatározásra.

 

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások

 

 

Víztermelés, kezelés, ellátás (360000)

 

           100

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-100

 

A Kenyeres-kert látogatóbarát fejlesztésére nettó 3.950 eFt összértékű pályázatot nyújtottunk be, melynek ÁFA vonzata 1.067 eFt-tal céltartalékként a költségvetés eredeti előirányzataként tervezésre került. A támogató határozat alapján önkormányzatunk 3.774 eFt támogatásértékű felhalmozási célú bevételt könyvelhet el a kivitelezés után. A megvalósítás során a támogató nem biztosít fedezetet két kerti bútor beszerzéséhez. Javaslom, hogy a teljes megvalósítás érdekében a hiányzó 176 eFt-ra a Képviselő-testület a céltartalék terhére biztosítson fedezetet. Javaslom továbbá, hogy a fejlesztés megvalósítása érdekében szükséges földmunkák fedezetére szintén a céltartalék terhére 2.000 eFt kerüljön átcsoportosításra a beruházások kiemelt előirányzatra.  A céltartalék csökkentése a fenti részletezés alapján összességében 3.243 eFt összeggel indokolt.

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

3.774

 

 

 

Beruházás

 

 

 

 

Község-gazdálkodás (841403)

 

7.017

 

 

Céltartalék tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-3.243

 

 A 141/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozat fotópályázat díjazására 63 eFt-ot az általános tartalék terhére. A 63 eFt-ból 50 eFt személyi juttatásként, 13 eFt munkaadót terhelő járulékként kell, hogy kifizetésre kerüljön a beérkező pályázatok elbírálása után. A kiemelt előirányzatok módosítása az alábbiak szerint indokolt:

 

 

Személyi juttatások

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

50

 

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

13

 

 

Általános tartalék

 

 

Önkormányzatok elszámolásai ktv-i szerveikkel (841907)

 

-63

 

 

A Képviselő-testület a köztisztviselőkre vonatkozó törvényi szabályozás módosítását követően az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton tervezett jubileumi jutalom személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának terhére biztosított fedezetet a család és nővédelmi szakfeladaton kifizetésre kerülő szakmai tevékenység jutalommal történő elismerésére. Így kiemelt előirányzaton belül, költségvetési szervek közötti előirányzat átcsoportosítás szükséges. Csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal személyi juttatás előirányzatát 409 eFt-tal, valamint munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát 110 eFt-tal. Ugyanezen összeggel kell megnövelni az önkormányzati intézményi költségvetésben a család és nővédelmi gondozás szakfeladat személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát. Az összességében 519 eFt önkormányzati költségvetésbe történő átvezetésével egyidőben ezen összeggel csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának összegét is.

Az eredeti előirányzaton a fenti módosítást követően képződött előirányzat maradványt 3 köztisztviselő jogviszony megszüntetése miatt kifizetésre kerülő szabadság megváltás összege terheli összességében 471 eFt összegben, melyből 371 eFt személyi juttatásként, 100 eFt munkaadót terhelő járulék kiadásként került teljesítésre.

A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal költségvetésében lévő, kötelezettség nélküli előirányzat önkormányzati költségvetésbe, általános tartalék javára történő átvezetésére teszek javaslatot 26 e Ft összeggel. A 26 eFt-tal - önkormányzati költségvetésbe történő átvezetése miatt - szintén csökken a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozása is.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-545

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

26

 

 

Személyi juttatás

 

 

 

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)      

 

409

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)      

 

110

 

A 2011. évi pénzmaradvány elszámolására a zárszámadási rendeletben került sor. A pénzmaradvány terhére került elszámolásra az óvodai pedagógus továbbképzésre rendelkezésre álló előirányzatból fel nem használt 17 eFt visszafizetésének fedezete. A központi támogatások nettó módon történő elszámolása miatt a befizetést nem kellett teljesíteni, így ezzel az összeggel mind a működési célú pénzmaradvány előirányzatát, mind a dologi kiadások előirányzatát csökkenteni kell.

 

További pénzmaradvány elszámolást érintő módosítás szükséges a Roma Nemzetiségi Önkormányzat 2011. évi 24 eFt-os pénzmaradványa miatt. Az önkormányzat intézményi költségvetésében az igazgatási tevékenység szakfeladat működési célú pénzmaradványát meg kell növelni a 24 eFt-tal, melyet kiadásként a 2012. évi költségvetésben egyéb működési célú pénzeszköz átadás kiemelt előirányzaton kell számba venni.  

 

A fenti korrekciók átvezetései tárgyévi pénzeszköz felhasználást nem igényelnek. A működési célú pénzmaradvány összege azonban 7 eFt-tal magasabb lesz, mely a költségvetési rendelet adott §-ának módosítását igényel.

 

 

Működési célú pénzmaradvány

 

 

Központi költségvetésben befizetések (841902))

-17

 

 

 

Dologi kiadás

 

 

Központi költségvetésben befizetések (841902))

 

-17

 

 

Működési célú pénzmaradvány

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

24

 

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

24

 

Az Óvoda 2012. évi költségvetésében tervezési hiba miatt nem került  biztosításra a közoktatási törvényben előírt kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítés, melynek számítási alapja a költségvetési törvény 60. §-a alapján  5250 forint/fő/hónap. Az összességében 724.500,- Ft-ból személyi juttatás előirányzaton kell 570 eFt-ot, munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzaton 154 eFt-ot pótelőirányzatként biztosítani. Az előirányzatok 724 eFt-os fedezetét intézményfinanszírozásként kell az önkormányzati költségvetésben megjeleníteni, célszerűen az általános tartalék terhére.

 

A Gólyafészek Óvodában GYED-en lévő közalkalmazott jelezte 2012. szeptemberi munkába állási szándékát, mivel fiatalabb gyermeke is betölti második életévét. A GYED első éveire dolgozót megillető szabadság kiadása 2012 szeptemberétől lehetséges, így tényleges munkavégzés csak 2013 májusában várható. A 2012. évi költségvetést érintően több mint 2 havi illetmény kifizetésével kell számolni, melynek fedezete az eredeti előirányzatban nem került számbavételre. Az álláshelyen a szabadság időtartama alatt munkát végző óvónő illetményével történt bértervezés, melynek kifizetésére sor fog kerülni. A személyi juttatás előirányzatot a szabadság időtartamára járó illetmény összegével, azaz 283 eFt-tal kell növelni, illetve a munkaadókat terhelő járulékok összegét további 76 eFt-tal. Az összességében 359 eFt-ot intézményfinanszírozásként kell biztosítani szintén az általános tartalék terhére.

 

A Képviselő-testület a 115/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozatával biztosított jutalmazásra előirányzatot a Gólyafészek Óvoda közalkalmazottai tekintetében.  A döntés értelmében a költségvetési szerv személyi juttatás előirányzata 2.447 eFt-tal, munkaadókat terhelő járulékok előirányzata 661 eFt-tal fog növekedni. Az összességében 3.108 eFt-ot az önkormányzatnak intézményfinanszírozásként kell a költségvetési szerv részére biztosítani.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

4.191

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-4.191

 

A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az első félévben jelentkező túlmunkák díjazására 262 eFt került számfejtésre, melynek munkaadókat terhelő járuléka 71 eFt volt.  Az előre nem tervezhető kiadás fedezetét 333 e Ft-ot az általános tartalék terhére javasoljuk biztosítani, annak ellenére, hogy az a megrendelők által önkormányzat részére szolgáltatási díjként, vagy étkezési térítési díjként megfizetett összegből szinte teljes mértékben megtérült.

 

 

Személyi juttatások

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

262

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

71

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-333

 

A polgármesteri hivatal költségvetésében tervezett dologi kiadások közül az alábbi költséghelyeket érintő 1.782 eFt dologi kiadás előirányzat átvezetését kezdeményezzük az önkormányzat 2012. évi költségvetésébe:

-          földhivatali igazgatási szolgáltatási díjra - telek alakítási díjak, tulajdoni lap másolatok, vagyonértékű jog törlés-  tárgyidőszakig bruttó 270 eFt,

-          postaköltségre 100eFt,

-          perköltségre 30 eFt,

-          cafetéria utalványok kezelési költségére 30 eFt,

-          foglalkozás egészségügyi feladatokra 110 eFt,

-          számlavezetési díjra  370 eFt,

-          egyéb előre nem tervezhető feladatra- pl. rágcsálóirtás - 90 eFt, valamint a

-           pénzügyi szakértői tevékenység kiadás bruttó fedezetére 782 eFt. 

A pénzügyi szakértővel egyeztetett vélemény szerint ezeket a tevékenységeket az önkormányzat költségvetésében célszerű megjeleníteni, ezért a rendelettervezetben intézményfinanszírozással szemben javasoljuk az előirányzatok költségvetési szervek közötti átvezetését.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-1782

 

 

Dologi kiadás

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

1782

 

Az önkormányzat 2012.évi költségvetésének tervezésekor fő szempont volt az előző évi tényszámok figyelembe vétele.

Az önkormányzat községgazdálkodás elnevezésű szakfeladatán több előre nem tervezhető kiadás jelentkezik, melyhez az előirányzat biztosítása - javaslatunk szerint - az általános tartalék terhére elengedhetetlen.

A Kenyeres-kert tereprendezés, az esővíz elvezetés, a régi labdarugó pálya felújításához kapcsolódó öntözőrendszer kiépítése dologi kiadásként 1.160 eFt előirányzat biztosítását igényli.

További 272 eFt pótelőirányzat biztosítására teszek javaslatot, melyből a lakosság részéről új bekötési igényként jelentkező szennyvízcsatorna-hálózati csatlakozásokat építtette ki az önkormányzat.

A fentiek alapján a többletfeladatok fedezetére tárgyidőszakig bruttó 1.432 eFt dologi kiadás pótelőirányzat szükséges.

 

 

Dologi kiadások

 

 1.432     

 

 

Községgazdálkodás (841403)

 

          

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-1.432

 

 Az előzőekben felsorolt és jóváhagyásra váró pótelőirányzat igények kielégítése után a megmaradó általános tartalék előirányzata nem nyújt fedezetet további képviselő-testületi döntésekre, valamint a két ülés közti időszakban felmerülő elkerülhetetlen kiadások fedezetére, ezért a biztonságos működés biztosítása érdekében a céltartalék előirányzatból 10.000 eFt átcsoportosítására teszünk javaslatot az általános tartalék terhére.

 

 

Céltartalék

 

 -10.000     

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

          

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

10.000

 

Gomba Község Önkormányzata a Patay út vonatkozásában partfalomlás helyreállítása miatt vis-maior pályázatot nyújtott be, melynek jóváhagyására a 2012. április 10.-én meghozott miniszteri döntés alapján került sor. A támogató okiratban  foglaltak alapján a partfal helyreállítására összesen 33.953 eFt került meghatározásra, melyből a támogatási összeg 90%, azaz 30.558 eFt, az önkormányzati önerő 10%, azaz 3.395 eFt. A saját forrásra a 2012. évi költségvetés eredeti előirányzata nyújt fedezetet. Jelen rendelettervezetben a támogatási összeg –bevételi és kiadási előirányzatként történő számbavételére teszünk javaslatot azzal a megjegyzéssel, hogy az elszámolást követően a támogatásértékű bevételi előirányzatot át kell csoportosítani központi, ezen belül vis-maior támogatás előirányzatra.

 

 

Felhalmozási célú, támogatás értékű bevételek

30.558

        

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

          

 

 

Felújítás

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

30.558

 

 

Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA (fordított Áfa technikai könyvelése)

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

6.515

 

 

 

Dologi kiadás

 

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)(fordított ÁFA befizetése)

 

6.515

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)    

 

 

Központosított előirányzatok

241

 

 

 

Egyéb központi támogatás

128

 

 

 

Ingatlan értékesítés

2.756

 

 

 

Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA

7.259

 

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel

34.332

 

 

 

Működési célú pénzmaradvány

7

 

 

 

Személyi juttatások

 

721

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

194

 

 

Dologi kiadások

 

10.631

 

 

Egyéb működési célú kiadás

 

24

 

 

Intézményfinanszírozás

 

1.864

 

 

Beruházások

 

17.948

 

 

Felújítások

 

33.033

 

 

Egyéb felhalmozási célú kiadás

 

100

 

 

Általános tartalék

 

2.451

 

 

Céltartalék

 

-22.243

 

Összesen:

44.723

44.723

 

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 617.924 eFt-ról 662.647 eFt-ra módosult.

 

 

 

Polgármesteri Hivatal  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

 

A Képviselő-testület a köztisztviselőkre vonatkozó törvényi szabályozás módosítását követően az önkormányzati igazgatási tevékenység szakfeladaton tervezett jubileumi jutalom személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának terhére biztosított fedezetet a család és nővédelmi szakfeladaton kifizetésre kerülő szakmai tevékenység jutalommal történő elismerésére. Így kiemelt előirányzaton belül, költségvetési szervek közötti előirányzat átcsoportosítás szükséges. Csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal személyi juttatás előirányzatát 409 eFt-tal, valamint munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát 110 eFt-tal. Ugyanezen összeggel kell megnövelni az önkormányzati intézményi költségvetésben a család és nővédelmi gondozás szakfeladat személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát. Az összességében 519 eFt önkormányzati költségvetésbe történő átvezetésével egyidőben ezen összeggel csökkenteni kell a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának összegét is.

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésében lévő, kötelezettség nélküli előirányzat önkormányzati költségvetésbe, általános tartalék javára történő átvezetésére teszek javaslatot 26 e Ft összeggel. A 26 eFt-ból 20 eFt a személyi juttatás előirányzaot, míg 6 eFt a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát csökkenti. A 26 eFt-tal - önkormányzati költségvetésbe történő átvezetése miatt - szintén csökken a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozása is.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-545

 

 

Személyi juttatás

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

-429

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

-116

 

A polgármesteri hivatal költségvetésében tervezett dologi kiadások közül - pénzügyi szakértővel egyeztetett vélemény alapján - 1.782 eFt dologi kiadás előirányzat átvezetésére teszünk javaslatot az önkormányzat 2012. évi költségvetésében.

A csökkentés a dologi kiadások előirányzatán túl a költségvetési szerv intézményfinanszírozásának összegét is csökkenti.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai ktgv-i szerveikkel (841907)

-1.782

 

 

Dologi kiadás

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

-1.782

A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal alapító okiratát a 139/2012. (VI. 28.) határozatával módosította és emelte be a hivatali szakfeladatok közé a munkahelyi étkeztetést. A szakfeladaton a hivatal köztisztviselőinek munkahelyi étkeztetése alapján könyvelhető bevételek kerülnek kimutatásra. Egyéb sajátos működési bevételt jelent az eredeti előirányzatból számított 235 eFt  alkalmazotti térítési díj, valamint a hozzá kapcsolódó, kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-jaként nyilvántartott 63 eFt. Az összességében 298 eFt dologi kiadásként kerül számbavételre, mely bevételként az önkormányzat (főzőkonyha) szolgáltatások kiemelt előirányzatán jelenik meg.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Munkahelyi étkeztetés (562 917)

235

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

Munkahelyi étkeztetés (562 917)

63

 

 

Dologi kiadás

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

289

 

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

235

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

63

 

 

Intézményfinanszírozás

-2.327

 

 

Személyi juttatások

 

-429

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

-116

 

Dologi kiadások

 

-1.484

Összesen:

-2.029

-2.029

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 110.103 eFt-ról 108.074 eFt-ra módosult.

 

Gólyafészek Óvoda  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

Az Óvoda 2012. évi költségvetésében tervezési hiba miatt nem került  biztosításra a közoktatási törvényben előírt kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítés, melynek számítási alapja a költségvetési törvény 60. §-a alapján  5250 forint/fő/hónap. Az összességében 724.500,- Ft-ból személyi juttatás előirányzaton kell 570 eFt-ot, munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzaton 154 eFt-ot pótelőirányzatként biztosítani. A pótelőirányzatból 25 eFt a 851012 szakfeladaton, a fennmaradó 545 eFt a 851011 szakfeladaton kerül számbavételre. A munkaadókat terhelő járulékok is hasonló megbontásban kerülnek pótelőirányzatként a megfelelő szakfeladatokra. 147 eFt a 851011 szakfeladaton, míg 7 e Ft a 851012 szakfeladaton. Az előirányzatok fedezetét 724 eFt-os intézményfinanszírozás biztosítja.

 

A Gólyafészek Óvodában GYED-en lévő közalkalmazott jelezte 2012. szeptemberi munkába állási szándékát, mivel fiatalabb gyermeke is betölti második életévét. A GYED első éveire dolgozót megillető szabadság kiadása 2012 szeptemberétől lehetséges, így tényleges munkavégzés csak 2013 májusában várható. A 2012. évi költségvetést érintően több mint 2 havi illetmény kifizetésével kell számolni, melynek fedezete az eredeti előirányzatban nem került számbavételre. Az álláshelyen a szabadság időtartama alatt munkát végző óvónő illetményével történt bértervezés, melynek kifizetésére sor fog kerülni. A személyi juttatás előirányzatot a szabadság időtartamára járó illetmény összegével, azaz 283 eFt-tal kell növelni a 851011 szakfeladaton, illetve a munkaadókat terhelő járulékok összegét további 76 eFt-tal szintén a 851011 szakfeladaton. Az összességében 359 eFt-ot intézményfinanszírozás biztosítja.

 

A Képviselő-testület a 115/2012. (VI. 28.) képviselő-testületi határozatával biztosított jutalmazásra előirányzatot a Gólyafészek Óvoda közalkalmazottai tekintetében.  A döntés értelmében a költségvetési szerv személyi juttatás előirányzata 2.447 eFt-tal, munkaadókat terhelő járulékok előirányzata 661 eFt-tal fog növekedni. Az előirányzatok szakfeladatok közötti megbontásából ered, hogy a 851011 szakfeladaton 2.367 eFt személyi juttatás és 639 eFt munkaadókat terhelő járulék, míg a 851012 szakfeladaton 80 eFt személyi juttatás és 22 eFt munkaadókat terhelő járulék kerülhet számbavételre. Az összességében 3.108 eFt kiadási előirányzatot intézményfinanszírozás fedezi.

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

3.195

 

SNI gyermekek óvodai ellátása (851012)

 

105

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

Óvodai nevelés (851011)

 

862

 

SNI gyermekek óvodai ellátása (851012)

 

29

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

4.191

 

Az Óvodai nevelés intézményeinek programjai elnevezésű, 851000 szakfeladaton került tervezésre a TÁMOP-os pályázatból várt bevétel. A tervezettől eltérően nem ezen a szakfeladaton került felhasználásra a pályázat végrehajtásaként kifizetésre kerülő 1.160 eFt személyi juttatás, valamint a 283 eFt munkaadókat terhelő járulék, továbbá a dologi kiadások 328 eFt előirányzata. Javasoljuk a kiadások előirányzatát a költségvetési szerv szakfeladatai között a tényleges költségviselő 851 011 szakfeladatra átvezetni. A művelet pénzeszköz felhasználást nem igényel, kiemelt előirányzatot nem érint, mindössze csak intézményen belüli szakfeladatok közötti átcsoportosítást jelent.

 

Az Óvoda költségvetésében TÁMOP pályázat jogcímen 3.068 e Ft működési célú támogatásértékű bevétel került tervezésre, melyből az előterjesztés készítésének időpontjáig1.873 eFt realizálódott és végelszámolásként 560 eFt lehívása van folyamatban. A tervezett és a várható bevételi előirányzat közti különbözet -635 eFt, mely egyéb kiadásként nem jelentkező és így fel nem használt tételekből adódik. A bevételi előirányzat csökkenéssel egy időben ugyanazon összeggel csökkentésre kerül az óvoda dologi kiadások előirányzata is.

 

Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból

 

Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000)

        -635

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000)

 

-1.160

 

Óvodai nevelés (851011)

 

1.160

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000)

 

-283

 

Óvodai nevelés (851011)

 

283

 

Dologi kiadások

 

 

 

Óvodai nevelés programjainak komplex támogatása (851000)

 

-328

 

Óvodai nevelés (851011)

 

328

 

Óvodai nevelés (851011)

 

-635

Az Óvoda költségvetésében a 851011-es szakfeladaton kisértékű tárgyieszközök beszerzésére 508 eFt került tervezésre.  Az intézményvezető kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra tett javaslatot. A fenti előirányzatból 200 eFt értékben udvari mászóka beszerzésére kerül sor. Indokolt a dologi kiadásokról a 200 eFt átcsoportosítása a beruházások kiemelt előirányzatra.  

 

Dologi kiadás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

-200

 

Beruházás

 

 

 

Óvodai nevelés (851011)

 

200

 

 

 

 

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás

4.191

 

 

Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzat

-635

 

 

Személyi juttatások:

 

3.300

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

891

 

Dologi kiadások:

 

-835

 

Beruházás

 

200

Összesen:

          3.556 

3.556

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 67.047 eFt-ról  70.603 eFt-ra módosult.

 

Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

235

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

63

 

 

Intézményfinanszírozás önkormányzattól

1.864

 

 
Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzatból

-635

 

 

Központosított előirányzatok

241

 

 

Egyéb központi támogatás

128

 

 

Ingatlan értékesítés

2.756

 

 

Beruházáshoz kapcsolódó ÁFA

7.259

 

 

Felhalmozási célú támogatásértékű bevétel

34.332

 

 

Működési célú pénzmaradvány

7

 

 

Személyi juttatások

 

3.592

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

969

 

Dologi kiadások

 

8.312

 

Egyéb működési célú kiadások

 

24

 

Intézményfinanszírozás

 

1.864

 

Beruházások

 

18.148

 

Felújítások

 

33.033

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások

 

100

 

Általános tartalék

 

2.451

 

Céltartalék

 

-22.243

 

Bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

46.250

46.250

 

Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció

-1.864

-1.864

Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

44.386

44.386

 

 

Az előterjesztés alapján előkészített rendeletmódosítás a 2012. évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 841.324 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 678.103 eFt-ra változtatja. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 662.647 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 108.074 eFt-ra, konszolidált bevétele 3.555 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 70.603 eFt-ra, konszolidált bevétele 11.901 eFt-ra módosul.

 

Az előző költségvetési rendelet módosításakor nem került módosításra az alaprendelet 12. §-a, mely a felhalmozási hitel visszafizetésére meghatározott előirányzatot rögzíti. Az előirányzat emelése megtörtént, jelen rendeletben e § utólagos módosítása is indokolt.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2012. szeptember 3.

 

                                                              Tisztelettel:

 

                                                                                                        Lehota Vilmos sk.

                                                                                                             polgármester

módosító rendelet tervezete

rendelet mellékletei