1. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2013. április 11-i ülésére
Tárgy: Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi Bizottság
Iktatószám: 509/2013.
Tisztelt Képviselő-testület !
Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.01.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendelet szerint a 2013. évi összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszege 684.563 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszege 546.118 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül
- az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszegét 530.555 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 392.110 eFt-tal,
- a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 83.260 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.744 eFt-tal,
- a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszegét 70.748 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszegét 11.819 eFt-tal került jóváhagyásra.
A 2013. március 26-án megtartott rendkívüli ülésen hozott 118/2013. (III. 26.) képviselő-testületi határozat értelmében szükséges a MOL iparűzési adófizetési kötelezettségének csökkenése miatt a költségvetési egyensúly megteremtése, de ennek határidejét kérem a bevallások beérkezése utánra időzíteni. További rendeletmódosítást indokol az időközben hozott testületi döntések végrehajtása, melyek az alábbi táblázatban részletes indoklással szerepelnek.
A költségvetési rendelet alapjaiban történő változtatása szükséges továbbá a 99/2013. (III. 21.) képviselő-testületi döntés értelmében, mellyel a testület Civilház elnevezéssel intézményalapításról hozott határozatot. Az intézmény törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyeztetése folyamatban van, azonban a május 1-től történő jogszerű működés alapkövetelménye az intézményi költségvetés elfogadása, s annak költségvetési rendeletben történő megjelenítése is. A fentieken túl a költségvetés korrekciója szükséges egyrészt tervezési hiba miatt, melyet az előkészítés során használt excel táblázat képlethibája okozott, továbbá a 2012. évi zárszámadás pénzmaradvány elszámolása alapján.
A fenti indokok alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó önkormányzati intézményi költségvetést érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A 70/2013. (II. 24.) határozat alapján szükséges az általános tartalék terhére biztosítani az IKSZT folyosóját elválasztó rács fedezetét bruttó 343.560,- összegben. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+344 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-344 |
|
A 71/2013 (II. 24.) határozattal döntött a képviselő-testület a papárkai településrész geodéziai felméréséről. A kapott árajánlat 50 eFt/100 méter volt. A közel 500 méterre tekintettel az előirányzat biztosítása az általános tartalék terhére 250 eFt összeggel indokolt. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
250 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-250 |
|
A 77/2013 (II. 24.) határozattal döntött a képviselő-testület a papárkai területen felhalmozódott hulladék elszállításáról, melyre költségvetési fedezetet biztosított. Előreláthatóan a költségek elérik a 100 eFt-ot, így ennek fedezetét az általános tartalék terhére javaslom biztosítani. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Települési hulladékok kezelése (382101) |
|
100 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-100 |
|
A 90/2013 (III. 7.) határozattal döntött a Képviselő-testület az Úri KSK által benyújtásra kerülő pályázathoz önrész biztosításáról a labdarugó pálya oldalkerítésének megépítéséhez. A tárgyévben várható szoros költségvetési gazdálkodás indokolja, hogy előirányzati szinten biztosítva legyen a támogató döntéshez kapcsolódó 600 eFt-os önerő fedezete a beruházási előirányzatok között, így javaslom a támogatásra vonatkozó döntés ismerete nélkül is az előirányzat módosítását. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102) |
|
+600 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-600 |
|
A 92/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület a tárgyidőszaki polgármesteri jelentést, melyben az előterjesztő - a költségvetési rendeletben rögzítettek alapján - utólagos tájékoztatással kérte az előirányzat biztosítását - a Kenyeres-kerti öntözőkút meghibásodott szivattyúja helyetti csereszivattyú beszerzéséhez, melynek bruttó értéke 120.685,- Ft, - a 6 db használt színházi reflektor és kiegészítői beszerzéséhez, melynek bruttó értéke 277.114,- Ft, - IKSZT épületébe beépített kamera-rendszer beszerzéséhez bruttó 486.156,- Ft, Az összességében 884 eFt kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+884 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-884 |
|
A 95/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület az Iskola u. - Jókai u. közötti feltáró út és zöldterület létesítés érdekében az elővásárlási jog bejegyzésére vonatkozó határozatot. A határozat alapján 10 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 66.000 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
+66 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-66 |
|
A 96/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület a Deési Pál u. - Kenyeres-kert közötti feltáró út létesítése érdekében az elővásárlási jog bejegyzésére vonatkozó határozatot. A határozat alapján 6 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 39.600 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
+40 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-40 |
|
Az üllői HSZK a költségvetés elfogadása után értesítette önkormányzatunkat a házi-segítségnyújtásra tekintettel Gombát érintő működési célú pénzeszköz átadás megközelítően 1.100 eFt-os várható összegéről. Az eredeti előirányzat e célra 1.700 eFt-ot tartalmaz. A 600 eFt-os többlet előirányzat elvonását javaslom annak általános tartalékba helyezése mellett. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
|
|
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
-600 |
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+600 |
|
Az építési tilalom elrendeléséről szóló 8/2013. (III. 22.) önkormányzati rendelettel a település papárkai részén 15 ingatlan került az építési tilalom hatálya alá. A rendelet alapján 15 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 99.000 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
+99 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-99 |
|
A 2012. évi zárszámadás során megtörtént a módosított pénzmaradvány elszámolása. A rendelettervezet elfogadása esetén a 6.255 eFt-os pénzmaradvány különbözete az általános tartalék összegét növeli. |
||||
|
Működési célú pénzmaradvány |
|
|
|
|
Pénzmaradvány |
+6.255 |
|
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+6.255 |
|
A 2013. évi bértervezés során a bevezetőben jelzett excel képlethiba miatt az óvodai személyi juttatások tervezése során nem került az összegzésbe egy közalkalmazott teljes évi személyi juttatás- és szociális hozzájárulási adó előirányzata, továbbá a polgármesteri hivatali bértervezés során egy köztisztviselő illetménykiegészítésének éves összege. A költségvetés kiadási előirányzatát a hibás tervezés miatt kell megemelni összességében 2.630 eFt-tal. Az előirányzatot intézményfinanszírozásként az általános tartalék terhére lehet átadni a szerveknek, ahol a kiadások között kiemelt előirányzaton kerül tervezésre a bér és a járulék. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel(841907) |
|
+2.630 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-2.630 |
|
A költségvetési kondíciók megváltozása miatt a folyamatban lévő beruházások befejezése tervezett, a beruházási referensi álláshely betöltése 2013. május 1-től nem indokolt, ezért az álláshelyen májustól tervezett személyi juttatás és szociális hozzájárulási adó előirányzatán keletkező 1.600 eFt-os maradvány általános tartalékba helyezhető. Ezzel párhuzamosan kell csökkenteni a községgazdálkodási szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 1.260 eFt-tal, valamint a szociális hozzájárulási adó előirányzatát 340 eFt-tal. |
||||
|
Személyi juttatások |
|
|
|
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
-1.260 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
-340 |
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+1.600 |
|
Az eredménytelen pénzügyi referensi álláshely pályázat a működési költségvetésben II-IV. hónapokban 516 eFt előirányzat maradványt okoz, mely általános tartalékba helyezhető. Ezzel párhuzamosan kell csökkenteni a községgazdálkodási szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 406 eFt-tal, valamint a szociális hozzájárulási adó előirányzatát 110 eFt-tal. |
||||
|
Személyi juttatások |
|
|
|
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
-406 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
-110 |
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+516 |
|
Az önkormányzati intézményi költségvetés eredeti előirányzata az FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása szakfeladaton 10.439 eFt személyi juttatással és 2.953 eFt járulékfizetéssel került tervezésre. Figyelemmel arra, hogy a munkaügyi Központ egy éves időtartamra - 2013. március 1-től 2014. február 28-ig - biztosított 70 %-os támogatást 7 fő 6 órás foglalkoztatásához, így az eredeti előirányzatok e szakfeladaton csökkenthetők. A személyi juttatás tervezett előirányzat szükséglete jelenlegi ismereteink 5.797 eFt, a járulékok előirányzat igénye ez alapján 1.547 eFt. Azaz a személyi juttatások előirányzata a 890442 szakfeladaton 4.639 eFt-tal, a járulékok előirányzata pedig 1.400 eFt-tal csökkenthető. Ezzel párhuzamosan a bevételi előirányzatok között is csökkenteni kell a közfoglalkoztatásra tervezett támogatási bevétel összegét 10.038 eFt-ról 4.503 eFt-ra. Vagyis a bevétel csökkenés 5.535 eFt. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442) |
|
-4.639 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442) |
|
-1.400 |
|
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
|||
|
FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442) |
-5.535 |
|
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+504 |
|
A költségvetési megszorítási szükséglet alapján javaslok a Posta - CBA közötti járda és parkoló előirányzatából 6.350 eFt-ot elvonni. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Útépítés(421100) |
|
-6.350 |
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+6.350 |
|
Az elmúlt év február 1. napjától megemelkedett talajterhelési díj mértékére tekintettel javaslom az elmúlt évi szinten tervezett talajterhelési díj bevételi előirányzatának 1.145 eFt-tal történő megemelését a költségvetési egyensúly megteremtése érdekében. A 2012. évi teljesítési adat 1.242 eFt volt. |
||||
|
Önkormányzatok sajátos működési bevételei |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+1.035 |
|
|
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+1.035 |
|
A 118/2013. (III. 26.) határozat rendelkezik a MOL iparűzési adófizetési kötelezettségének várható csökkenése miatt szükséges intézkedésekről. A pénzügyi szakértő előzetes véleménye alapján jelenleg nem teszek javaslatot az előirányzatok rendezésére a május 31-i iparűzési adóbevallások adatainak ismerete nélkül.
Célszerű azonban az előzőekben részletezett, általános tartalékot csökkentő és növelő tételek figyelembe vételével az általános tartalékot 9.484 eFt-ra csökkenteni, amely a május 31-e után csökkenő költségvetési főösszeghez igazodik. A csökkentésből 1.548 eFt az általános tartalék eredeti előirányzatának csökkentése, a további elvonás az általános tartalékba helyezett előző módosítások 11.847 eFt-os egyenlegét érinti. Az így számított általános tartalék céltartalékba történő átcsoportosítását javaslom azzal, hogy a megnövelt céltartalék terhére a június havi ülésig a Képviselő-testület ne hozzon döntést.
|
||||
|
Általános tartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
-13.395 |
|
|
Céltartalék |
|
|
|
|
Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908) |
|
+13.395 |
|
A Képviselő-testület a 99/2013. (III. 21.) határozatával döntött a Civilház intézményalapításáról. Ennek következményeként az elfogadott költségvetési rendeletben a könyvtári és közművelődési szakfeladatokon tervezett előirányzatokból 2013. május 1-től tervezhető kiadásokat az új intézményi költségvetésbe kell átcsoportosítani. Az átcsoportosításra kerülő előirányzatok összegét az önkormányzat intézményi költségvetéséből intézményfinanszírozásként kell átadni az új költségvetési szerv költségvetésébe az alábbiak szerint |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+9.318 |
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
-427 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-2.218 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
-115 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-617 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
-740 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-5.201 |
|
|
|
|
|
|
Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzatok sajátos működési bevételei (talajterhelési díj) |
+1.035 |
|
|
Működési célú támogatások |
-5.535 |
|
|
Működési célú pénzmaradvány |
+6.255 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-8.950 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-2.582 |
|
Dologi kiadások |
|
-5.386 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
-600 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
+11.948 |
|
Beruházások |
|
-4.522 |
|
Általános tartalék |
|
-1.548 |
|
Céltartalék |
|
+13.395 |
Összesen |
+1.755 |
+1.755 |
A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 1.755 e Ft-tal növekedtek, így 532.310 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a csökkenés után 381.917 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében a céltartalék 13.935 eFt-tal 79.000 eFt-ra nő, az általános tartalék 1.548 e Ft-tal csökkentve 9.374 e Ft-ban kerülhet meghatározásra.
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó
Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A hibás bértervezés során a polgármesteri hivatalban egy köztisztviselő illetménykiegészítésének éves összege nem szerepel az eredeti előirányzatban, ezért azt pótelőirányzat formájában intézményfinanszírozásként szükséges pótolni az intézményi költségvetésben. Az 565 eFt finanszírozás 445 e Ft személyi juttatás és 120 eFt járulék fedezetét biztosítja. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+565 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+445 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+120 |
|
|
|
|
|
|
A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+565 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+445 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+120 |
Összesen |
+565 |
+565 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 565 e Ft-tal növekedtek, így 83.825 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó
Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A hibás bértervezés során a Gólyafészek Óvodában egy közalkalmazott éves bér- és járulék előirányzata nem szerepel az eredeti előirányzatban, ezért azt pótelőirányzat formájában intézményfinanszírozásként szükséges pótolni az intézményi költségvetésben. A 2.065 finanszírozás 1.609 e Ft személyi juttatás és 456 eFt járulék fedezetét biztosítja. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Óvodai nevelés, ellátás (851011) |
+2.065 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Óvodai nevelés, ellátás (851011) |
|
+1.609 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
|
|
|
Óvodai nevelés, ellátás (851011) |
|
+456 |
|
|
|
|
|
|
A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+2.065 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+1.609 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+456 |
Összesen |
+2.065 |
+2.065 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 2.065 e Ft-tal növekedtek, így 72.813 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó javaslat
a Civilház költségvetésének jóváhagyására
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A Képviselő-testület a 99/2013. (III. 21.) határozatával döntött a Civilház intézményalapításáról. Ennek következményeként az elfogadott költségvetési rendeletben a könyvtári és közművelődési szakfeladatokon tervezett előirányzatokból 2013. május 1-től tervezhető kiadásokat az új intézményi költségvetésbe kell átcsoportosítani. Az átcsoportosításra kerülő előirányzatok összegét az önkormányzat intézményi költségvetéséből intézményfinanszírozásként kell átadni az új költségvetési szerv költségvetésébe az alábbiak szerint: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
9.318 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890211) |
|
560 |
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505) |
|
804 |
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
427 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (890505) |
|
854 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890211) |
|
157 |
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505) |
|
221 |
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
115 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (890505) |
|
239 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Egyéb távközlés (619000) |
|
156 |
|
|
Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése (890211) |
|
245 |
|
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505) |
|
3.193 |
|
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
547 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
1.800 |
|
|
|
|
|
|
A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
9.318 |
|
|
Személyi juttatások |
|
2.645 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
732 |
|
Dologi kiadások |
|
5.941 |
Összesen |
9.318 |
9.318 |
A fentiek szerint részletezettek szerint az önkormányzat összesített költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei (talajterhelési díj) |
+1.035 |
|
|
Működési célú támogatások |
-5.535 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+11.948 |
|
|
Működési célú pénzmaradvány |
+6.255 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-4.251 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-1.274 |
|
Dologi kiadások |
|
+555 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
-600 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
+11.948 |
|
Beruházások |
|
-4.522 |
|
Általános tartalék |
|
-1.548 |
|
Céltartalék |
|
+13.395 |
Összesen |
13.703 |
13.703 |
|
Bevétel/kiadás konszolidáció |
-11.948 |
-11.948 |
|
Mindösszesen a konszolidáció figyelembe vételével |
1.755 |
1.755 |
A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 13.703 e Ft-tal növekedtek, a konszolidált főösszegek növekedése 1.755 eFt. A bevételi főösszeg 698.266 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 547.843 eFt-tal kerülhet elfogadásra.
A döntés értelmében a céltartalék teljes 79.000 eFt-ra növekszik, s az általános tartalék 1.548 e Ft-tal csökkentve 9.374 e Ft-ban kerülhet meghatározásra.
A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a 41.542 eFt-ról 35.950 eFt-ra csökkent.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2013. április 5.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester