Vissza

1. napirendi pont

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2013. április 11-i ülésére

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására

 

Előterjesztő:              Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:                  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező:             Valamennyi Bizottság

Iktatószám:     509/2013.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.01.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendelet szerint a 2013. évi összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszege 684.563 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszege 546.118 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetésének  2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszegét 530.555 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 392.110 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 83.260 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.744 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszegét 70.748 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszegét 11.819 eFt-tal került jóváhagyásra.  

 

A 2013. március 26-án megtartott rendkívüli ülésen hozott 118/2013. (III. 26.) képviselő-testületi határozat értelmében szükséges a MOL iparűzési adófizetési kötelezettségének csökkenése miatt a költségvetési egyensúly megteremtése, de ennek határidejét kérem a bevallások beérkezése utánra időzíteni. További rendeletmódosítást indokol az időközben hozott testületi döntések végrehajtása, melyek az alábbi táblázatban részletes indoklással szerepelnek.

A költségvetési rendelet alapjaiban történő változtatása szükséges továbbá a 99/2013. (III. 21.) képviselő-testületi döntés értelmében, mellyel a testület Civilház elnevezéssel intézményalapításról hozott határozatot. Az intézmény törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyeztetése folyamatban van, azonban a május 1-től történő jogszerű működés alapkövetelménye az intézményi költségvetés elfogadása, s annak költségvetési rendeletben történő megjelenítése is. A fentieken túl a költségvetés korrekciója szükséges egyrészt tervezési hiba miatt, melyet az előkészítés során használt excel táblázat képlethibája okozott, továbbá a 2012. évi zárszámadás pénzmaradvány elszámolása alapján.

 

A fenti indokok alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó önkormányzati intézményi költségvetést érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A 70/2013. (II. 24.) határozat alapján szükséges az általános tartalék terhére biztosítani az IKSZT folyosóját elválasztó rács fedezetét bruttó 343.560,- összegben.  

 

Beruházások

 

Községgazdálkodás (841403)

 

+344  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-344

A 71/2013 (II. 24.) határozattal döntött a képviselő-testület a papárkai településrész geodéziai felméréséről. A kapott árajánlat 50 eFt/100 méter volt. A közel 500 méterre tekintettel az előirányzat biztosítása az általános tartalék terhére 250 eFt összeggel indokolt.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

250

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-250

A 77/2013 (II. 24.) határozattal döntött a képviselő-testület a papárkai területen felhalmozódott hulladék elszállításáról, melyre költségvetési fedezetet biztosított. Előreláthatóan a költségek elérik a 100 eFt-ot, így ennek fedezetét az általános tartalék terhére javaslom biztosítani.  

 

Dologi kiadások

 

Települési hulladékok kezelése (382101)

 

100

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-100

A 90/2013 (III. 7.) határozattal döntött a Képviselő-testület az Úri KSK által benyújtásra kerülő pályázathoz önrész biztosításáról a labdarugó pálya oldalkerítésének megépítéséhez. A tárgyévben várható szoros költségvetési gazdálkodás  indokolja, hogy előirányzati szinten biztosítva legyen a támogató döntéshez kapcsolódó 600 eFt-os önerő fedezete a beruházási előirányzatok között, így javaslom a támogatásra vonatkozó döntés ismerete nélkül is az előirányzat módosítását.  

 

Beruházások

 

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102)

 

+600   

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-600

A 92/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület a tárgyidőszaki polgármesteri jelentést, melyben az előterjesztő - a költségvetési rendeletben rögzítettek alapján - utólagos tájékoztatással kérte az előirányzat biztosítását

-          a Kenyeres-kerti öntözőkút meghibásodott szivattyúja helyetti  csereszivattyú beszerzéséhez, melynek bruttó értéke 120.685,- Ft,

-       a 6 db használt színházi reflektor és kiegészítői beszerzéséhez, melynek bruttó értéke 277.114,- Ft,

-       IKSZT épületébe beépített kamera-rendszer beszerzéséhez bruttó 486.156,- Ft,

Az összességében 884 eFt kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli.

 

Beruházások

 

Községgazdálkodás (841403)

 

+884  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-884

A 95/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület az Iskola u. - Jókai u. közötti feltáró út és zöldterület létesítés érdekében az elővásárlási jog bejegyzésére vonatkozó határozatot. A határozat alapján 10 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 66.000 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

+66 

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-66

 

A 96/2013. (III. 21.) határozattal fogadta el a Képviselő-testület a Deési Pál u. - Kenyeres-kert közötti feltáró út létesítése érdekében az elővásárlási jog bejegyzésére vonatkozó határozatot.

A határozat alapján 6 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 39.600 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

+40  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-40

Az üllői HSZK a költségvetés elfogadása után értesítette önkormányzatunkat a házi-segítségnyújtásra tekintettel Gombát érintő működési célú pénzeszköz átadás megközelítően 1.100 eFt-os várható összegéről. Az eredeti előirányzat e célra 1.700 eFt-ot tartalmaz. A 600 eFt-os többlet előirányzat elvonását javaslom annak általános tartalékba helyezése mellett.

 

Egyéb működési célú kiadások

 

 

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

-600 

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+600

Az építési tilalom elrendeléséről szóló 8/2013. (III. 22.) önkormányzati rendelettel a település papárkai részén 15 ingatlan került az építési tilalom hatálya alá. A rendelet alapján 15 ingatlanra kell az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzést kérni, melynek igazgatási szolgáltatási díja összességében 99.000 eFt. A kiadási előirányzat fedezete a döntés értelmében az általános tartalékot terheli.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

+99 

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-99

A 2012. évi zárszámadás során megtörtént a módosított pénzmaradvány elszámolása. A rendelettervezet elfogadása esetén a 6.255 eFt-os pénzmaradvány különbözete az általános tartalék összegét növeli.

 

Működési célú pénzmaradvány

 

 

 

Pénzmaradvány

+6.255

 

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+6.255

A 2013. évi bértervezés során a bevezetőben jelzett excel képlethiba miatt az óvodai személyi juttatások tervezése során nem került az összegzésbe egy közalkalmazott teljes évi személyi juttatás- és szociális hozzájárulási adó előirányzata, továbbá a polgármesteri hivatali bértervezés során egy köztisztviselő illetménykiegészítésének éves összege. A költségvetés kiadási előirányzatát a hibás tervezés miatt kell megemelni összességében  2.630 eFt-tal.

Az előirányzatot intézményfinanszírozásként az általános tartalék terhére lehet átadni a szerveknek, ahol a kiadások között kiemelt előirányzaton kerül tervezésre a bér és a járulék.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel(841907)

 

+2.630

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-2.630

A költségvetési kondíciók megváltozása miatt a folyamatban lévő beruházások befejezése tervezett, a beruházási referensi álláshely betöltése 2013. május 1-től nem indokolt, ezért az álláshelyen májustól tervezett személyi juttatás és szociális hozzájárulási adó előirányzatán keletkező 1.600 eFt-os maradvány általános tartalékba helyezhető. Ezzel párhuzamosan kell csökkenteni a községgazdálkodási szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 1.260 eFt-tal, valamint a szociális hozzájárulási adó előirányzatát 340 eFt-tal.

 

Személyi juttatások

 

 

 

Községgazdálkodás(841403)

 

-1.260

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Községgazdálkodás(841403)

 

-340

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+1.600

Az eredménytelen pénzügyi referensi álláshely pályázat a működési költségvetésben II-IV. hónapokban 516 eFt előirányzat maradványt okoz, mely általános tartalékba helyezhető. Ezzel párhuzamosan kell csökkenteni a községgazdálkodási szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 406 eFt-tal, valamint a szociális hozzájárulási adó előirányzatát 110 eFt-tal.

 

Személyi juttatások

 

 

 

Községgazdálkodás(841403)

 

-406

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Községgazdálkodás(841403)

 

-110

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+516

Az önkormányzati intézményi költségvetés eredeti előirányzata az FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása szakfeladaton 10.439 eFt személyi juttatással és 2.953 eFt járulékfizetéssel került tervezésre. Figyelemmel arra, hogy a munkaügyi Központ egy éves időtartamra - 2013. március 1-től 2014. február 28-ig - biztosított 70 %-os támogatást 7 fő 6 órás foglalkoztatásához, így az eredeti előirányzatok e szakfeladaton csökkenthetők. A személyi juttatás tervezett előirányzat szükséglete jelenlegi ismereteink 5.797 eFt, a járulékok előirányzat igénye ez alapján 1.547 eFt. Azaz a személyi juttatások előirányzata a 890442 szakfeladaton 4.639 eFt-tal, a járulékok előirányzata pedig 1.400 eFt-tal csökkenthető. Ezzel párhuzamosan a bevételi előirányzatok között is csökkenteni kell a közfoglalkoztatásra tervezett támogatási bevétel összegét 10.038 eFt-ról 4.503 eFt-ra. Vagyis a bevétel csökkenés 5.535 eFt.

 

Személyi juttatások

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442)

 

-4.639

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442)

 

-1.400

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása(890442)

-5.535

 

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+504

A költségvetési megszorítási szükséglet alapján javaslok a Posta - CBA közötti járda és parkoló előirányzatából 6.350 eFt-ot elvonni.

 

Beruházások

 

Útépítés(421100)

 

-6.350

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+6.350

Az elmúlt év február 1. napjától megemelkedett talajterhelési díj mértékére tekintettel javaslom az elmúlt évi szinten tervezett talajterhelési díj bevételi előirányzatának 1.145 eFt-tal történő megemelését a költségvetési egyensúly megteremtése érdekében. A 2012. évi teljesítési adat 1.242 eFt volt.

 

Önkormányzatok sajátos működési bevételei

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+1.035

 

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+1.035

A 118/2013. (III. 26.) határozat rendelkezik a MOL iparűzési adófizetési kötelezettségének várható csökkenése miatt szükséges intézkedésekről. A pénzügyi szakértő előzetes véleménye alapján jelenleg nem teszek javaslatot az előirányzatok rendezésére a május 31-i iparűzési adóbevallások adatainak ismerete nélkül.

 

Célszerű azonban az előzőekben részletezett, általános tartalékot csökkentő és növelő tételek figyelembe vételével az általános tartalékot 9.484 eFt-ra csökkenteni, amely a május 31-e után csökkenő költségvetési főösszeghez igazodik. A csökkentésből 1.548 eFt az általános tartalék eredeti előirányzatának csökkentése, a további elvonás az általános tartalékba helyezett előző módosítások 11.847 eFt-os egyenlegét érinti. Az így számított általános tartalék céltartalékba történő átcsoportosítását javaslom azzal, hogy a megnövelt céltartalék terhére a június havi ülésig a Képviselő-testület ne hozzon döntést.

 

 

Általános tartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

-13.395

 

Céltartalék

 

 

 

Fejezeti és általános tartalék elszámolás (841908)

 

+13.395

A Képviselő-testület a 99/2013. (III. 21.) határozatával döntött a Civilház intézményalapításáról. Ennek következményeként az elfogadott költségvetési rendeletben a könyvtári és közművelődési szakfeladatokon tervezett előirányzatokból 2013. május 1-től tervezhető kiadásokat az új intézményi költségvetésbe kell átcsoportosítani. Az átcsoportosításra kerülő előirányzatok összegét az önkormányzat intézményi költségvetéséből intézményfinanszírozásként kell átadni az új költségvetési szerv költségvetésébe az alábbiak szerint

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+9.318

 

Személyi juttatások

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

-427

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-2.218

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

-115

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-617

 

Dologi kiadások

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

-740

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-5.201

 

 

 

 

 

 

 

 

Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzatok sajátos működési bevételei (talajterhelési díj)

+1.035

 

 

Működési célú támogatások

-5.535

 

 

Működési célú pénzmaradvány

+6.255

 

 

Személyi juttatások

 

-8.950

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-2.582

 

Dologi kiadások

 

-5.386

 

Egyéb működési célú kiadások

 

-600

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

+11.948

 

Beruházások

 

-4.522

 

Általános tartalék

 

-1.548

 

Céltartalék

 

+13.395

Összesen

+1.755

+1.755

 

A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 1.755 e Ft-tal növekedtek, így 532.310 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a csökkenés után 381.917 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében a céltartalék 13.935 eFt-tal 79.000 eFt-ra nő, az általános tartalék 1.548 e Ft-tal csökkentve 9.374 e Ft-ban kerülhet meghatározásra.


 

 

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó

Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A hibás bértervezés során a polgármesteri hivatalban egy köztisztviselő illetménykiegészítésének éves összege nem szerepel az eredeti előirányzatban, ezért azt pótelőirányzat formájában intézményfinanszírozásként szükséges pótolni az intézményi költségvetésben. Az 565 eFt finanszírozás 445 e Ft személyi juttatás és 120 eFt járulék fedezetét biztosítja.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+565

 

 

Személyi juttatások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+445

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+120

 

 

 

 

 

 

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

+565

 

 

Személyi juttatások

 

+445

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+120

Összesen

+565

+565

 

 

A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 565 e Ft-tal növekedtek, így 83.825 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó

Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A hibás bértervezés során a Gólyafészek Óvodában egy közalkalmazott éves bér- és járulék előirányzata nem szerepel az eredeti előirányzatban, ezért azt pótelőirányzat formájában intézményfinanszírozásként szükséges pótolni az intézményi költségvetésben. A 2.065 finanszírozás 1.609 e Ft személyi juttatás és 456 eFt járulék fedezetét biztosítja.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Óvodai nevelés, ellátás (851011)

+2.065

 

 

Személyi juttatások

 

Óvodai nevelés, ellátás (851011)

 

+1.609

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

 

 

Óvodai nevelés, ellátás (851011)

 

+456

 

 

 

 

 

 

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

+2.065

 

 

Személyi juttatások

 

+1.609

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+456

Összesen

+2.065

+2.065

 

A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 2.065 e Ft-tal növekedtek, így 72.813 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó javaslat  

a Civilház költségvetésének jóváhagyására

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Képviselő-testület a 99/2013. (III. 21.) határozatával döntött a Civilház intézményalapításáról. Ennek következményeként az elfogadott költségvetési rendeletben a könyvtári és közművelődési szakfeladatokon tervezett előirányzatokból 2013. május 1-től tervezhető kiadásokat az új intézményi költségvetésbe kell átcsoportosítani. Az átcsoportosításra kerülő előirányzatok összegét az önkormányzat intézményi költségvetéséből intézményfinanszírozásként kell átadni az új költségvetési szerv költségvetésébe az alábbiak szerint:

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

9.318

 

 

Személyi juttatások

 

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése

(890211)

 

 

560

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505)

 

804

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

427

 

Közösségi színterek működtetése (890505)

 

854

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése

(890211)

 

 

157

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505)

 

221

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

115

 

Közösségi színterek működtetése (890505)

 

239

 

Dologi kiadások

 

Egyéb távközlés (619000)

 

156

 

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra működtetése

(890211)

 

 

245

 

Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505)

 

3.193

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

547

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

1.800

 

 

 

 

 

 

A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

9.318

 

 

Személyi juttatások

 

2.645

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

732

 

Dologi kiadások

 

5.941

Összesen

9.318

9.318

 

 

A fentiek szerint részletezettek szerint az önkormányzat összesített költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzat sajátos működési bevételei (talajterhelési díj)

+1.035

 

 

Működési célú támogatások

-5.535

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

+11.948

 

 

Működési célú pénzmaradvány

+6.255

 

 

Személyi juttatások

 

-4.251

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-1.274

 

Dologi kiadások

 

+555

 

Egyéb működési célú kiadások

 

-600

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

+11.948

 

Beruházások

 

-4.522

 

Általános tartalék

 

-1.548

 

Céltartalék

 

+13.395

Összesen

13.703

13.703

Bevétel/kiadás konszolidáció

-11.948

-11.948

Mindösszesen a konszolidáció figyelembe vételével

1.755

1.755

 

A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 13.703 e Ft-tal növekedtek, a konszolidált főösszegek növekedése 1.755 eFt. A bevételi főösszeg 698.266 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 547.843 eFt-tal kerülhet elfogadásra.

 

A döntés értelmében a céltartalék teljes 79.000 eFt-ra növekszik, s az általános tartalék 1.548 e Ft-tal csökkentve 9.374 e Ft-ban kerülhet meghatározásra.

 

A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a 41.542 eFt-ról 35.950 eFt-ra csökkent.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen. 

 

 

Gomba, 2013. április 5.  

                                                                          Tisztelettel:

 

 

                                                                                                             Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

  Rendelettervezet

 

  Rendelettervezet mellékletei