Vissza

2. napirendi pont

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2013. február 14-ei ülésére

Tárgy: Javaslat Gomba Község Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletének módosítására.

 

 

Előterjesztő:  Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:     Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: Valamennyi bizottság

Iktatószám:    147/2013.

                                                                                                        

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A Képviselő-testület a 2/2012. (II.10.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: költségvetési rendelet) a települési önkormányzat 2012. évi költségvetésének összesített kiadási és bevételi főösszegét 708.174 eFt-ban, a konszolidált költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 584.519 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 577.444 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 77.483 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeget 53.247 eFt-ban állapította meg.

 

A fenti bevételi és kiadási előirányzatok módosítására a 10/2012. (IV. 13.), a 15/2012. (VI. 29.), a 20/2012. (IX. 14.), a 24/2012. (XI. 23.) valamint a 25/2012. (XII.14.) számú önkormányzati rendeletekben került sor, melynek során a 2012.évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 865.910 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 701.797 eFt-ra módosult. Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 684.741 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 108.307 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 72.862 eFt-ra módosult.

 

A 2012. december havi rendelet módosítás óta eltelt időszakban a kiemelt előirányzatok változtatása egyrészt kormányzati döntések, másrészt helyi döntések alapján szükséges. Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításként kell, hogy sor kerüljön bevételi oldalon a normatív kötött felhasználású támogatások, valamint a felhalmozási célú egyéb központi (vis-maior) támogatás kiemelt előirányzaton, illetve kiadások között az érintett kiemelt előirányzatok változtatására. Ennek indoka, hogy az egyes szociális feladatok 2012. évben eredeti előirányzatként tervezett összege és a ténylegesen felhasznált keret közti különbözet rendezésére jelen rendelet-tervezetben kerül sor. A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó pénzbeli támogatás II. ütemét a jogosultak Erzsébet-utalvány formájában kapták meg az önkormányzat közbeiktatásával a Kormányhivataltól. Ennek összege 806 eFt volt. Az ehhez kapcsolódó teendőkről a Magyar Államkincstár a 10711/17/2013 számú ügyiratában adott tájékoztatást, melynek alapján jelen rendelet-tervezetben rendezésre kerülnek a bevételi és kiadási előirányzatok. A fentieken felül az önkormányzat partfalomlás helyreállítására 30.558 eFt támogatást kapott. A támogatás felhasználása 2012-ben megtörtént, a Magyar Államkincstár 2012. évben 29.842 eFt önkormányzati számlára történő utalásról intézkedett. A 716 eFt különbözet 2013. évben került átutalásra, ezért a felhalmozási célú egyéb központi támogatás előirányzat csökkentése szükséges.

 

 

A rendeletmódosítás indokait az alábbi részletezettséggel terjesztjük a Tisztelt Képviselő-testület elé.

 

 

Önkormányzati intézményi költségvetést érintő módosítási javaslatok:

 

 

Kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

 

Bevételi

Kiadási

 

előirányzat változás

(ezer forintban)

 

A 2012.évi költségvetés tervezésekor normatív kötött felhasználású támogatások között az egyes szociális feladatok kiegészítő támogatásaként 21.972 eFt került tervezésre. Ebből a keretből, valamint az önkormányzat saját forrásából kerültek finanszírozásra az önkormányzat által folyósított ellátások. Jelen rendelet-tervezetben az egyes szociális feladatokra tervezett és a ténylegesen befolyt bevételi, valamint a ténylegesen felhasznált kiadási előirányzatok rendezésére kerül sor. Az intézményfinanszírozásként átadott összeg tartalmazta az egyes ellátásokhoz kapcsolódó önkormányzati kiegészítéseket is, melyek maradványa a tényleges felhasználás elmaradása miatt általános tartalékba helyezhető.

 

 

 Normatív kötött felhasználású támogatások

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

    -2.848

        

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

    -3.274                            

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

         426                           

 

Önkormányzatunk a Belügyminisztérium BMÖGF-85/15/2012 számú ügyiratában foglaltak alapján partomlás helyreállítása jogcímen 30.558 eFt vis-maior támogatásban részesült, melyből 2012.évben 29.842 eFt került átutalásra. A fennmaradó 716 eFt átutalására a benyújtott elszámolás alapján 2013-ban kerül sor. A fentiek alapján a felhalmozási célú központi támogatás előirányzatának csökkentése szükséges. Az átmenetileg kieső forrást a 2012. évi költségvetésben az általános tartalékból szükséges pótolni.

 

 

Felhalmozási célú egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

         -716

 

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-716

 

A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó pénzbeli támogatást II. ütemét a jogosultak Erzsébet-utalvány formájában kapták meg.  A természetben nyújtott szociális juttatás értéke 806 eFt volt, melynek bevételi és kiadási előirányzatainak biztosítása jelen rendelet-tervezetben történik.

 

Támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelési előirányzatból

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

806

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

      806

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képviselő-testület hatáskörébe tartozó előirányzat módosítások

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)

 

A képviselői alapról szóló 22/2007.(XII.11.) számú önkormányzati rendelete alapján képviselői alap jogcímen 600 eFt került elkülönítésre a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében. Az előirányzatnak helyesen az önkormányzat intézményi költségvetésében kellett volna szerepelnie. A szükséges korrekció a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának csökkentése mellett az önkormányzati intézményi költségvetés egyéb működési célú kiadásainak előirányzatát növeli.

A tényleges felhasználás alapján azonban a képviselői rendelkezés alapján vásárolt HI-FI beszerzésének 79 eFt-os fedezetét célszerű jelen módosítás keretében a dologi kiadások előirányzatára áthelyezni, s a fennmaradó 521 eFt-tal növelni az egyéb működési célú kiadások kiemelt előirányzatát. Ebből a keretből december hónapban összességében 279 eFt került felhasználásra.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-600         

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

521

 

Dologi kiadás

 

Sportlétesítmények működtetése, fejlesztése (931102)

 

79

A 24/2012.(XI. 22.) önkormányzati rendeletben a 207/2012.(X.09.) számú képviselő-testületi határozatban foglaltak alapján a Szemők Balázs tér helyi közbiztonsági központban az épületgépészeti-, elektromos- és festési munkálatok fedezetére biztosított 3.000 eFt keretösszeg téves kiemelt előirányzatra – felújítás helyett beruházásra – került, ezért jelen rendelet-tervezetben a kiemelt előirányzatok közti átcsoportosítást kezdeményezzük.

 

Beruházás

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-3.000

 

Felújítás

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

3.000

A Patay József úti partomlás helyreállítása érdekében közbeszerzési eljárást kellett lefolytatni. A közbeszerzési szakértő díjazása, valamint a kötelező közbeszerzési hirdetmények megjelentetése további 335 eFt kiadást okozott. A szükséges pótelőirányzatot az általános tartalékból célszerű biztosítani.

 

Felújítás

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

      335

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

     -335

2012.évben a gyerekek nyári táboroztatásának költségére az Emberi Erőforrások Minisztériuma írt ki pályázatot. Az Önkormányzat részéről a művelődés-szervező bonyolította a táboroztatást és a pályázat elszámolását. A 390 eFt pályázati pénzeszköz 2012.12.19.-én folyt be az önkormányzat számlájára. A befolyt bevétel előirányzatok közötti megjelenítésére jelen rendelettervezetben kerül sor. A pályázati támogatás bevételi előirányzatok közötti megjelenítésével egy időben a közösségi színterek 910502 szakfeladaton tervezett egyéb sajátos működési bevételi pályázati támogatással megegyező összegű csökkentésére teszünk javaslatot. A javaslat támogatása esetén a tervezett előirányzattal szembeni bevételi kiesés kompenzálása történhet meg. Mindemellett a 2012. évi költségvetésben jóváhagyott dologi kiadási előirányzatok fedezetet nyújtottak a gyermekek nyári táboroztatásának költségeire.

 

 

Támogatásértékű működési bevételek központi ktgv-i szervtől

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

390

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

        -390

 

A Rendezvényház befejezéséhez kapcsolódó kiadások fedezetére az évközben biztosított pótelőirányzaton túl további 750 eFt pótelőirányzat biztosítása szükséges.

A pótelőirányzat biztosítását az alábbi kiadások miatt kérjük a Képviselő-testülettől:

-       megtörtént a színpad csiszolása, polírozása, melynek költsége 115 eFt volt,

-       a 2011. évi pénzmaradvány jóváhagyásakor 500 eFt-ot biztosítottak a képviselők a képviselői alap terhére a Rendezvényház emeleti szintjén folyó munkálatokhoz. A tényleges felhasználás a biztosított keretet 62 eFt-tal meghaladta,

-       a Rendezvényház körüli csapadékvíz elvezetés kiépítés 470 eFt fedezetet igényelt.

A kiadások fedezetére előirányzatot az általános tartalék terhére javasoljuk biztosítani.

 

Beruházás

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

750          

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

      -750

A Rendezvények zavartalan lebonyolításához szükségessé vált egy mikrofon-szett vásárlása. A szett költsége 118 eFt, melynek fedezetét az általános tartalékból célszerű biztosítani.

 

Beruházás

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

       118

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

     -118      

A közutak, hidak, alagutak üzemeltetése 522001-es szakfeladat november hóban került be a 2012. évi költségvetés alcímei közé. A közutakkal kapcsolatos önkormányzati feladatellátásra fordított kiadások szakfeladaton történő megjelenését indokolja a feladatfinanszírozáshoz kapcsolódó törvényi rendelkezés. A 2013. évi költségvetési törvény előírásai szerint a közutak fenntartására a normatíva számításának az alapja az tárgyévet megelőző második évi nettó kiadásának 110%-a. Vagyis a 2012. évi kiadás előreláthatóan hatással lesz a 2014. évi feladatfinanszírozás összegére is.  A pótelőirányzat az alábbi kiadások fedezetének biztosítására szolgálhat:

-       finn aszfalt vásárlás 384 eFt, ennek a szállítási költsége 36 eFt,

-       az utak, járdák, közterületek sózására vásárolt útszóró só 68 eFt, valamint

-       a Bercsényi utcai víznyelőrács építésének 260 eFt-os költsége.

 A pótelőirányzat biztosítását az általános tartalék terhére kezdeményezzük.

 

Dologi kiadás

 

közutak, hidak, alagutak üzemeltetése (522001)

 

748          

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

-748

A bértervezéshez viszonyított előirányzat felhasználás miatt célszerű a személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak módosítása az alábbiak szerint. A költségvetési szervek intézményfinanszírozását (melynek döntő hányadát a személyi juttatások és járulékok fedezet biztosítása képezi) célszerű a tényleges felhasználás szintjére csökkenteni, s ezzel elkerülhető az intézmény alul- illetve túlfinanszírozása. A javaslat az intézményfinanszírozás összegére is hatást gyakorol. A Polgármesteri Hivataltól elvonható 477 eFt, a Gólyafészek Óvodától pedig 765 eFt, mely összességében 1.242 eFt-ot jelent. Az előirányzat módosítások pénzeszköz felhasználást nem igényelnek, a fel nem használt előirányzatot az általános tartalékra javasoljuk áthelyezni.

 

Személyi juttatások                     

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

-68

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-40

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

-130

 

Család- és nővédelem (869041)

 

-99

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

216

 

Falugondnok-tanyagondnok (889928)

 

-5

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása (890442)

 

110

 

Könyvtár (910123)

 

          -5

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

          -5

 

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102)

 

          -6

 

Munkaadókat terhelő járulékok  

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

         77

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

        -10

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

      -189

 

Család –és nővédelem (869041)

 

       -10

 

Ápolási díj méltányossági jogon (882116)

 

          -3

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

         58

 

Falugondnok-tanyagondnok (889928)

 

          -3

 

FHT-ra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása (890442)

 

34

 

Könyvtár (910123)

 

        -21

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

         76

 

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102)

 

          -1

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)PH-tól

 

   -1.242

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

    1.266

A Rendezvényház melletti tároló befejezésére 1.399 eFt került tervezésre a 2012. évi költségvetésben. Ezzel szemben a teljesített kiadás1.563 eFt volt. A fentiek alapján a kiadások fedezetére 164 eFt általános tartalék előirányzat felhasználása szükséges.

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

164

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

    -164  

 

A felújítási és beruházási feladatokhoz kapcsolódó fordított Áfa bevétel és kiadás előirányzat módosítása szükséges. A művelet végrehajtása pénzeszköz felhasználást nem igényel.

 

Beruházáshoz kapcsolódó ÁFa

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

     6.073

      

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

    6.073       

 

A 2012. évi költségvetésben tervezett hitel törlesztés negyedik negyedévi része és az időarányos kamatok előirányzat csökkentésére teszünk javaslatot, mivel az önkormányzati adósságkonszolidáció végrehajtása során az önkormányzat hitelállománya tárgyidőszak - IV. negyedévi esedékesség - előtt megszűnt. A felszabadult pénzeszköz a céltartalék összegét növeli.

Indoklása:

Az önkormányzat adósságkonszolidáció jogcímen 182.931 eFt támogatásban részesült.  A támogatással érintett adósságállomány (hiteltörlesztés) 181.461 eFt, míg az ehhez kapcsolódó utolsó negyedévi kamat kiadás 1.470 eFt volt. A pénzeszköz a Magyar Államkincstár 10711/13/2013 számú ügyirata alapján a fenti megbontásban a 2012. évi önkormányzati költségvetésben bevételként és kiadásként is könyvelésre került.  Viszont szintén a Magyar Államkincstár által kiadott 10771/18/2013 számú ügyiratban foglaltak alapján a 182.931eFt-ot csak teljesítésként szabad szerepeltetni az önkormányzat 2012.évi költségvetésében, módosított előirányzatként nem. Ez azt jelenti, hogy a fenti összeg bevételként és kiadásként is előirányzat nélkül fog szerepelni a 2012.évi önkormányzati költségvetésben. Ez az állapot a jelen információk birtokában igazak, de még az év zárásáig - ami 2013. február 28. - elképzelhető az, hogy mégis át kell egy újabb rendeletmódosítással vezetni az előirányzatokon is  az adósságkonszolidációra kapott 182.931 eFt-ot.

 

Hiteltörlesztés

 

 

Finanszírozási műveletek (841906)

 

-2.608

 

 

Dologi kiadás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

 -2.627      

 

 

Céltartalék

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

   5.235    

 

A 2012.évi költségvetésben a Posta-CBA közötti járda és parkoló építésére 20.320.000 Ft került tervezésre. Ennek az előirányzatnak a terhére került jóváhagyásra a Faluközpont felújítás pályázathoz rendelt önerő kiegészítéseként - a Rákóczi utcai ároklefedés és járdaépítés költségeinek fedezeteként - 4.008 eFt a 200/2012 (X. 9.) határozattal. Az előirányzat útépítési szakfeladatról községgazdálkodási szakfeladatra történő átvezetése indokolt, többletfedezetet nem igényel.

 

Beruházás

 

 

Útépítés (421000)

 

-4.008

 

 

Beruházás

 

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

   4.008             

 

A Faluközpont megújítási pályázat kapcsán megvalósuló konyha homlokzat felújítás fedezete, valamint a piac kialakítás fedezete beruházásként szerepel a 2012. évi költségvetésben. Jelen rendelettervezetben a tervezett előirányzatok megbontására kerül sor, melynek eredményeként a konyha homlokzat felújítás költsége átvezetésre kerül a felújítási előirányzatra. A művelet végrehajtása pénzeszköz felhasználást nem igényel.

 

Beruházás

 

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

-11.259

 

 

Felújítás

 

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

11.259             

 

A felhalmozási kiadások előirányzat felhasználás ellenőrzése kapcsán az alábbi tételek előirányzat módosításaira teszünk javaslatot. Ezen előirányzatok módosításának átvezetését követően egyszerűbben lehet megállapítani a 2012. évben a képviselő-testület által meghatározott felhalmozási feladatok 2013. évi költségvetésben visszatervezendő előirányzat maradványait.

A módosítási javaslataink az alábbiak:

-       Fáy, Rákóczi, Nefelejcs és Bercsényi utcai utak felújítás előirányzatából -37 eFt,

-       nagyteljesítményű takarítógép vásárlásra +38 eFt,

-       Bercsényi utcai ivóvízhálózat bővítés előirányzatából -83 eFt,

-       2 darab fűnyíró és 1 darab bozótvágó beszerzésére tervezett összegből -39 eFt,

-       küzdő sportszőnyeg vásárlására tervezett összegből -24 eFt,

-       óvodai udvari mászóka beszerzésére +1 eFt,

-        Felhalmozási célú pénzeszköz átadás kiadási előirányzatból -15 eFt.

Az előirányzat módosítások végrehajtásának eredményként 159 eFt-tal növelhető az általános tartalék összege.

 

Felújítás

 

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

-37

 

 

Beruházás

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

        38          

 

 

közvilágítás (841402)

 

      -83

 

 

 Községgazdálkodás (841403)

 

      -39

 

 

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102)

 

      -24

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

          1          

 

 

Egyéb felhalmozási célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

      -15             

 

 

Általános tartalék

 

 

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

      159

 

A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatására 150 eFt előirányzat szerepel a Polgármesteri Hivatal 2012.évi költségvetésében. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-45

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

       45          

 

A Polgármesteri hivatal dologi kiadás és egyéb folyó kiadásainak 2012. évi előirányzata 20.628 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény - felhasználás és szállítói tartozás - közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-4324

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

    4324           

 

A Polgármesteri hivatal 2012.évi intézményi működési bevételi előirányzata 3.455 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a ténylegesen befolyt bevétel közötti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-1458

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

    1458             

 

A Gólyafészek Óvoda dologi kiadás és egyéb folyó kiadásainak 2012. évi előirányzata 18.332 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény - felhasználás és szállítói tartozás - közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-1.987

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

   1.987        

 

A Gólyafészek Óvoda költségvetésében a rendszeres gyermekvédelmi ellátás szakfeladaton a 2012. évi előirányzat 2.966 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

49

 

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

      -49          

 

A Gólyafészek Óvoda 2012.évi intézményi működési bevételi előirányzata 11.068 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a ténylegesen befolyt bevétel közötti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

611

 

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

    -611         

 

A támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzaton - TÁMOP pályázat – 2.433 eFt-tal számoltunk. A pályázat elszámolása kapcsán esedékes utolsó részlet lehívása most van folyamatban, ezért a bevételi előirányzat csökkentése szükséges. Az így visszavont támogatási előirányzat a 2013. évi költségvetésben fog szerepelni.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

560

 

 

 

Általános tartalék

 

 

Fejezeti és általános tartalékok (841908)

 

   - 560           

 

           

A fentiekben feltárt indokok alapján az Önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Normatív kötött felhasználású támogatás

-2848

 

 

Felhalmozási célú egyéb központi támogatás

-716

 

 

Támogatásértékű működési bevételek/fejezeti kezelésű ie.

          806

 

 

Támogatásértékű működési bevételek/központi ktv.szervtől

          390

 

 

Egyéb sajátos bevételek

-390

 

 

Beruházásokhoz kapcsolódó Áfa bevétel

6.073

 

 

Intézményfinanszírozás/működési célú

 

 -10.904

 

Intézményfinanszírozás/felhalmozási célú

 

            1

 

Személyi juttatások

 

-32

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

8

 

Dologi kiadások

 

4.273

 

Egyéb működési célú kiadások

 

521

 

Felújítások

 

14.557

 

Beruházások

 

-13.335

 

Egyéb felhalmozási célú pénzeszköz átadás

 

-15

 

Hitel törlesztés

 

-2.608

 

Általános tartalék

 

5.614

 

Céltartalék

 

5.235

Összesen:

3.315

3.315

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján az Önkormányzat 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszege 684.741 eFt-ról 688.056 eFt-ra módosult.

A Polgármesteri Hivatal és a Gólyafészek Óvoda tekintetében az intézményfinanszírozás előirányzatát célszerű a tárgyévi tényleges teljesítéshez igazítani. Ezáltal az intézmények éves költségvetési beszámolójának elkészítése egyszerűbbé, áttekinthetőbbé válik, nem kell alul, vagy túlfinanszírozással számolni. A fentieket figyelembe véve a kormány hatáskörébe tartozó előirányzat módosításokon felül, Képviselő-testületi hatáskörben az alábbiak szerint javasoljuk a bevételi és kiadási előirányzatok módosítását.

Polgármesteri Hivatal  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

 

 

(ezer forintban)

 

A 2012.évi költségvetés tervezésekor normatív kötött felhasználású támogatások között az egyes szociális feladatok kiegészítő támogatásaként 21.972 eFt került tervezésre. Ebből a keretből, valamint az önkormányzat saját forrásából kerültek finanszírozásra az önkormányzat által folyósított ellátások. Jelen rendelet-tervezetben az egyes szociális feladatokra tervezett és a ténylegesen befolyt bevételi, valamint a ténylegesen felhasznált kiadási előirányzatok rendezésére kerül sor. Az intézményfinanszírozásként átadott összeg tartalmazta az egyes ellátásokhoz kapcsolódó önkormányzati kiegészítéseket is, melyek maradványa a tényleges felhasználás elmaradása miatt az intézményfinanszírozásból visszavonásra kerül.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

    -3274

 

 

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

 

Aktív korúak ellátása (882111)(55.év felettiek ellátása)

 

    -3.192

 

 

Időskorúak járadéka (882112)

 

-79

 

 

Normatív lakásfenntartási támogatás (882113)

 

        701

 

 

Ápolási díj alanyi jogon (882115)

 

       -687

 

 

Óvodáztatási támogatás (882119)

 

          10

 

 

Közgyógyellátás (882202)

 

         -27

 

A képviselői alapról szóló 22/2007.(XII.11.) számú önkormányzati rendelete alapján képviselői alap jogcímen 600 eFt került elkülönítésre a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében. Az előirányzatnak helyesen az önkormányzat intézményi költségvetésében kellett volna szerepelnie. A szükséges korrekció a Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozásának csökkentése mellett az önkormányzati intézményi költségvetés egyéb működési célú kiadásainak előirányzatát növeli.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

        -600       

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

-600

A bértervezéshez viszonyított előirányzat felhasználás miatt célszerű a személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak módosítása az alábbiak szerint. A költségvetési szervek intézményfinanszírozását (melynek döntő hányadát a személyi juttatások és járulékok fedezet biztosítása képezi) célszerű a tényleges felhasználás szintjére csökkenteni, s ezzel elkerülhető az intézmény alul- illetve túlfinanszírozása. A Polgármesteri Hivatal intézményfinanszírozása így  477 eFt-tal csökkenthető.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-477

 

 

Személyi juttatások

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

-3

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-308

 

Adó, illetékkiszabás, beszedés (841133)

 

-12

 

Munkaadókat terhelő járulékok  

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

-46

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

-109

 

Adó, illetékkiszabás, beszedés (841133)

 

1

A mozgáskorlátozottak közlekedési támogatására 150 eFt előirányzat szerepel a Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésében. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-45

 

 

 

Egyéb működési célú kiadások (pénzeszköz átadások)

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

       -45       

 

A Polgármesteri hivatal dologi kiadás és egyéb folyó kiadás 2012. évi előirányzata 20.628 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény - felhasználás és szállítói tartozás - közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-4324

 

 

 

Dologi kiadás

 

 

Lakóingatlan bérbeadás (680001)

 

      -227

 

 

Nem lakóingatlan bérbeadás (680002)

 

      -125

 

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

      -185      

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

    -2.374

 

 

Adó, illetékkiszabás, beszedés (841133)

 

    -1.413

 

A Polgármesteri hivatal 2012. évi intézményi működési bevételi előirányzata 3.455 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a ténylegesen befolyt bevétel közötti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-1458

 

 

 

Közhatalmi bevételek

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

           16

      

 

 

Áru-és készlet értékesítés

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

             4

 

 

 

Szolgáltatások

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

           -6

 

 

 

Továbbszámlázott közvetített szolgáltatás

 

 

Nem lakóingatlan bérbeadása (680002)

           -4

 

 

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

           34

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

          -68

 

 

 

Adó, illetékkiszabás, beszedés (841133)

           -3

 

 

 

Bérleti díjak

 

 

Lakóingatlan bérbeadása (680001)

            -6

 

 

 

Nem lakóingatlan bérbeadása (680002)

      1.292

 

 

 

Alkalmazottak térítési díja

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

         118

 

 

 

Kötbér, bánatpénz, egyéb

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

          15

 

 

 

Működéshez kapcsolódó Áfa visszatérülés

 

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

           47

 

 

 

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-ja

 

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

           32

 

 

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

             9

 

 

 

Nem lakóingatlan bérbeadása (680002)

           -4

 

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

          -18

 

 

 

Adó, illetékkiszabás, beszedés (841133)

            -1

 

 

 

Működési célú kamat bevételek

 

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

             1

 

 

A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó pénzbeli támogatást II. ütemét a jogosultak Erzsébet-utalvány formájában kapták meg.  A természetben nyújtott szociális juttatás értéke 806 eFt volt, melynek bevételi és kiadási előirányzatainak biztosítása jelen rendelet-tervezetben történik.

 

Intézményfinanszírozás

 

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

806

 

 

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

 

Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117)

 

     806        

 

           

 

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)     

 

Intézményfinanszírozás

-9.372

 

 

Közhatalmi bevételek

16

 

 

Áru-és készlet értékesítés

4

 

 

Szolgáltatások

-6

 

 

Továbbszámlázott közvetített szolgáltatás

-41

 

 

Bérleti díjak

1.286

 

 

Alkalmazottak térítési díja

118

 

 

Kötbér, bánatpénz, egyéb

15

 

 

Működéshez kapcsolódó Áfa visszatérülés

47

 

 

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-ja

18

 

 

Működési célú kamat bevételek

1

 

 

Személyi juttatások

 

-323

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

-154

 

Dologi kiadások

 

-4.324

 

Önkormányzatok által nyújtott ellátások

 

-2.468

 

egyéb működési célú kiadás

 

-645

Összesen:

-7.914

-7.914

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Polgármesteri Hivatal 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 108.307 eFt-ról 100.393 eFt-ra módosult.

 

 

 

 

 

 

 

Gólyafészek Óvoda  intézményi költségvetését érintő módosítási javaslatok:

 

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

 

A bértervezéshez viszonyított előirányzat felhasználás miatt célszerű a személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak módosítása az alábbiak szerint. A költségvetési szervek intézményfinanszírozását (melynek döntő hányadát a személyi juttatások és járulékok fedezet biztosítása képezi) célszerű a tényleges felhasználás szintjére csökkenteni, s ezzel elkerülhető az intézmény alul- illetve túlfinanszírozása. A javaslat az intézményfinanszírozás összegére is hatást gyakorol, mely alapján a Gólyafészek Óvodától 765 eFt vonható el.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-765

 

 

Személyi juttatás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

       -226

 

Óvodai nevelés int. programja (850000)

 

        -45

 

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nev.(851012)

 

          -4

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

Óvodai nevelés (851011)

 

       -451

 

Óvodai nevelés int. programja (850000)

 

         -46

 

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nev.(851012)

 

            7

A 2012.évi költségvetésben az udvari mászóka beszerzésére 200 eFt előirányzat került meghatározásra. Jelen rendelet-tervezetben a tényleges kiadás alapján az előirányzat 1 eFt-tal történő növelésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

1

 

 

Beruházás

 

Óvodai nevelés (851011)

 

            1       

A Gólyafészek Óvoda dologi kiadás és egyéb folyó kiadás 2012. évi előirányzata 18.332 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény - felhasználás és szállítói tartozás - közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-1.987

 

 

Dologi kiadások

 

Óvodai nevelés (851011)

 

    -1.987    

A Gólyafészek Óvoda költségvetésében a rendszeres gyermekvédelmi ellátás szakfeladaton 2012.évi előirányzata 2.966 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a tényleges igény közti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

49

 

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás (882117)

 

          49

A Gólyafészek Óvoda 2012.évi intézményi működési bevételi előirányzata 11.068 eFt volt. Jelen rendelet-tervezetben a tervezett és a ténylegesen befolyt bevétel közötti különbözet finanszírozással szembeni előirányzat rendezésére kerül sor.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

611

 

 

Áru-és készlet értékesítés

 

Óvodai nevelés (851011)

           11

 

 

Továbbszámlázott közvetített szolgáltatás

 

Óvodai nevelés (851011)

          -75

 

 

Intézményi ellátási díjak

 

Óvodai intézményi étkeztetés (562912)

79

 

 

Alkalmazottak térítési díja

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

          -97

      

 

Működési kiadásokhoz kapcsolódó ÁFA visszatérülés

 

Óvodai nevelés (851011)

        -518

 

 

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások Áfa-ja

 

Óvodai intézményi étkeztetés (562912)

22

      

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

-25

       

 

Óvodai nevelés (851011)

-20

 

 

Működési célú kamat bevételek

 

Óvodai nevelés (851011)

           12

 

A támogatásértékű működési bevételek fejezeti kezelésű előirányzaton - TÁMOP pályázat – 2.433 eFt-tal számoltunk. A pályázat elszámolása kapcsán esedékes utolsó részlet lehívása most van folyamatban, ezért a 2012. évi bevételi előirányzat csökkentése szükséges. A bevétel a 2013. évi költségvetésben fog realizálódni.

 

Intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

560

 

 

Támogatásértékű működési bevétel fejezeti kezelésű előirányzatból

 

Óvodai nevelés int. programja (850000)

        -560

      

       

 

A fentiekben feltárt indokok alapján a Gólyafészek Óvoda intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás/működési célú

-1.532

 

 

Intézményfinanszírozás/Felhalmozási célú

1

 

 

Áru-és készlet értékesítés

11

 

 

Továbbszámlázott közvetített szolgáltatás

-75

 

 

Intézményi ellátási díjak

79

 

 

Alkalmazottak térítési díja

-97

 

 

Működési kiadásokhoz kapcsolódó ÁFA visszatérülés

-518

 

 

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások Áfa-ja

-23

 

 

Működési célú kamat bevételek

12

 

 

Támogatásértékű működési bevétel fejezeti kezelésű előirányzatból

-560

 

 

Intézményfinanszírozás

 

 

 

Személyi juttatások:

 

-275

 

Munkaadókat terhelő járulékok

 

-490

 

Dologi kiadások

 

-1987

 

Önkormányzat által nyújtott ellátások

 

49

 

Beruházások

 

1

Összesen:

-2.702

-2.702

 

Az előterjesztésnek az intézményi költségvetés kiemelt előirányzatait érintő módosításai alapján a Gólyafészek Óvoda 2012. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási főösszeg 72.862 eFt-ról  70.160 eFt-ra módosult.

 

Az önkormányzat összesített költségvetése előirányzatainak módosításai kiemelt előirányzatonként az alábbi változásokat generálják:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Normatív kötött felhasználású támogatás

-2848

 

 

Felhalmozási célú egyéb központi támogatás

-716

 

 

Támogatásértékű működési bevételek/fejezeti kezelésű ie.

          246

 

 

Támogatásértékű működési bevételek/központi ktv.szervtől

          390

 

 

Egyéb sajátos bevételek

-390

 

 

Beruházásokhoz kapcsolódó Áfa bevétel

6.073

 

 

Intézményfinanszírozás/működési célú

-10904

 -10.904

 

Intézményfinanszírozás/felhalmozási célú

1

            1

 

Közhatalmi bevételek

16

 

 

Áru-és készlet értékesítés

15

 

 

Szolgáltatások

-6

 

 

Továbbszámlázott közvetített szolgáltatás

-116

 

 

Intézményi ellátási díj

79

 

 

Bérleti díjak

1.286

 

 

Alkalmazottak térítési díja

21

 

 

Kötbér, bánatpénz, egyéb

15

 

 

Működéshez kapcsolódó Áfa visszatérülés

-471

 

 

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások ÁFA-ja

-5

 

 

Működési célú kamat bevételek

13

 

 

Személyi juttatások

 

-630

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

-639

 

Dologi kiadások

 

-2038

 

Egyéb működési célú kiadások

 

-124

 

Önkormányzat által folyósított ellátások

 

-2419

 

Felújítások

 

14.557

 

Beruházások

 

-13.334

 

Egyéb felhalmozási célú pénzeszköz átadás

 

-15

 

Hitel törlesztés

 

-2.608

 

Általános tartalék

 

5.614

 

Céltartalék

 

5.235

 

Bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

-7.301

-7301

 

Intézményfinanszírozás miatti konszolidáció

10.903

10.903

Konszolidált bevételi és kiadási főösszeg módosulás mindösszesen:

3.603

3.603

 

 

Az előterjesztés alapján előkészített rendeletmódosítás a 2012. évi költségvetési összesített kiadási és bevételi főösszeg 858.609 eFt-ra, a konszolidált költségvetési főösszeg 705.400 eFt-ra változtatja.

 

Ezen belül az önkormányzat gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 688.056 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 100.393 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda gazdálkodásához kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzat főösszege 70.160 eFt-ra módosul.

 

A költségvetési rendelet 11. mellékletében meghatározott felhalmozási előirányzatok módosítása a fentiek szerint részletesen indokolt kiemelt előirányzat változásokon túl is szükségessé válik, hiszen a biztosított előirányzatokon belül a Képviselő-testület döntésein alapuló célok szerinti átvezetésekre kell, hogy sor kerüljön az alábbiak szerint:

 

-       a közbiztonsági központ kialakítására korábbi döntés alapján 4.176 eFt került biztosításra, mely a 11. mellékletben a faluközpont megújítás előirányzatát növelte. Ebből a részletes indoklás szerint kerül át 3.000 eFt felújítási előirányzatra, a további 1.176 eFt-ot beruházási előirányzaton belül külön célként jeleníti meg a melléklet,

-       a Posta - CBA közötti járda és parkoló építés eredeti előirányzatából került korábbi döntés alapján biztosításra a Szemők Balázs tér pályázaton kívüli munkáira 4.008 eFt

-       a Szemők Balázs téri kiviteli terv 508 eFt-os külön soron jelölt előirányzata összevonásra kerül a faluközpont megújítás előirányzatával,

-       A Posta - CBA közötti járda és parkoló építés eredeti előirányzatából került külön tételként kimutatásra a Petőfi utcai vízelvezetés és ároklefedés költségeinek 1.197 eFt-os előirányzati igénye.

 Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok, valamint a költségvetési rendelet mellékleteinek módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosításának tervezetét elfogadni szíveskedjen. 

 Gomba, 2013. február 6.

                                                              Tisztelettel:

 

 

                                                                                                        Lehota Vilmos sk.

                                                                                                             polgármester

 

módosító rendelettervezet

 

rendelettervezet melléklete