4. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2013. június 27-i ülésére
Tárgy: Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi Bizottság
Iktatószám: 509-…../2013.
Tisztelt Képviselő-testület !
Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendeletet a 9/2013. (IV. 12.) önkormányzati rendelet módosította, mely szerint az összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszege - finanszírozási műveletekkel együtt -698.266 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszege 547.843 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül
- az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszege 532.310 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 381.917 eFt-tal,
- a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 83.825 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.744 eFt-tal,
- a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 72.813 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 11.819 eFt-tal, valamint a
- Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 9.318 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 0 Ft-tal került jóváhagyásra.
A költségvetési módosítása szükséges a kormányzati hatáskörben tett előirányzatok módosítása következtében, valamint át kell vezetni a Képviselő-testület döntései következtében szükséges előirányzat módosításokat is.
A fenti indokok alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:
Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások
önkormányzati intézményi költségvetés
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Közművelődési érdekeltségnövelő támogatásként 91.000,- Ft érkezett az önkormányzat számlájára 2013. június 12-én. Az összeg intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Civilház részére a támogatás igénylésekor meghatározott eszközbeszerzés fedezeteként. |
||||
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+91 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai intézményeikkel (841907) |
|
+91 |
|
Lakossági közműfejlesztési hozzájárulás igénylése történt ivóvízhálózat közműfejlesztési hozzájárulásának befizetése után. A jogszabály alapján a befizető a támogatást megigényelte, azt továbbítottuk a Magyar Államkincstár felé, melynek következtében a 13 eFt az önkormányzat számlájára megérkezett. A kifizetés a közműfejlesztést végrehajtó lakos részére megtörtént. |
||||
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+13 |
|
|
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+13 |
|
Szociális feladat támogatásaként 20 eFt érkezett központi forrásból az önkormányzat számlájára alanyi jogú ápolási díj megállapításához szükséges szakértői díj finanszírozásaként. Az összeg intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahonnan a szakértői díj kifizetése megtörtént. |
||||
|
Egyes szociális feladatok támogatása |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+20 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai intézményeikkel (841907) |
|
+20 |
|
Óvodáztatási támogatás kifizetésére tekintettel érkezett 10 eFt központi forrásból az önkormányzat számlájára. Az összeg intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahonnan a támogatás kifizetése történik. |
||||
|
Egyes szociális feladatok támogatása |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+10 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai intézményeikkel (841907) |
|
+10 |
|
Bérkompenzáció előlegként került az önkormányzat számára kifizetésre 153 eFt, mely decemberben visszavonásra fog kerülni. Az összeg általános tartalékba helyezését javaslom. |
||||
|
Egyéb központi támogatás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+153 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolásai (841908) |
|
+153 |
|
A vonatkozó jogszabály alapján igénylés és a Magyar Államkincstár megállapítása szerint a munkavállalók részére bérkompenzáció került kifizetésre, mely központi forrásból az önkormányzat számlájára átutalásra került. A kompenzáció egy része 528 eFt a Polgármesteri Hivatal és 1.007 eFt a Gólyafészek Óvoda részére került intézményfinanszírozásként átadásra, felosztása az intézményi költségvetésben történt meg. A további összeg az önkormányzati intézményi költségvetés egyes szakfeladatain foglalkoztatottakra figyelemmel a személyi juttatások és szociális hozzájárulási adó előirányzatait növeli. |
||||
|
Egyéb központi támogatás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+1.593 |
|
|
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+336 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai intézményeikkel (841907) |
|
+1.529 |
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
+14 |
|
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+225 |
|
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
+16 |
|
|
Tanyagondnoki szolgálat (889928) |
|
+37 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+24 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
+4 |
|
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+60 |
|
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
+4 |
|
|
Tanyagondnoki szolgálat (889928) |
|
+10 |
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+6 |
|
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok
önkormányzati intézményi költségvetést érintő
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Nem gombai lakóhelyű elhunyt közköltségen történő eltemetése került elrendelésre. A temetési költséget az állandó lakóhely szerinti önkormányzat megtérítette. A bevételi és kiadási előirányzatok rendezése az alábbiak szerint szükséges |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
+96 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Köztemetés (882203) |
|
+96 |
|
Az ingatlan-vagyonkataszteri nyilvántartás vezetéséről az önkormányzat megbízás útján gondoskodik. Tervezési hiba miatt a szükséges kiadási előirányzat számbavétele elmaradt, ennek pótlása indokolt az alábbiak szerint: |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+127 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-127 |
|
A 71/2013. (II. 24.) határozattal döntött a Képviselő-testület a papárkai geodéziai felmérés elkészítéséről. Az előirányzatok április módosítása alkalmával a 250 eFt-os ajánlati ár átcsoportosítása megtörtént. A tényleges teljesítési összeg a felmérés alá vont helyrajzi számok alapján 400 eFt volt. További 150 eFt előirányzat biztosítása szükséges az általános tartalék terhére. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+150 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-150 |
|
A költségvetés tervezése során a vagyonbiztosítás a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésébe került tervezésre. A biztosítási szerződés az önkormányzattal került megkötésre, így az intézményfinanszírozással szemben lehet a dologi kiadások előirányzatát a szükséges mértékig megemelni. A módosítással a hivatali intézményi költségvetés is érintett |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+300 |
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-300 |
|
A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft alapítása során a 168/2013. (V. 30.) határozattal 2 millió forintos törzstőkéről döntött a Képviselő-testület az alapító okirat elfogadásakor. A bírósági eljáráshoz 100 eFt illetéket és 5 eFt költségtérítést kellett megfizetni. Az előirányzatok módosítása az alábbiak szerint szükséges: |
||||
|
Befektetési célú részesedések vásárlása |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+2.000 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+105 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-2.105 |
|
Az építéshatósági igazgatási társulásban foglalkoztatott építész december havi bérköltségének finanszírozása a költségvetés eredeti előirányzatai között nem szerepelt, így a pótelőirányzat biztosítása munkaidő arányosan 162 eFt-os összeggel az általános tartalék terhére indokolt. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+162 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-162 |
|
A művelődésszervező év eleji jogviszony megszűnésekor a ki nem adott szabadságok megváltására került sor. Az általános tartalék terhére indokolt biztosítani az 55 eFt-os személyi juttatás és a 15 eFt-os járulék előirányzatot
|
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (901502) |
|
+55 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (901502) |
|
+15 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-70 |
|
A beruházási előadó köztisztviselői jogviszonyból közalkalmazotti jogviszonyba történő áthelyezésekor a ki nem adott szabadságok megváltására sor kerül. Az általános tartalék terhére indokolt biztosítani az 24 eFt-os személyi juttatás és a 7 eFt-os járulék előirányzatának intézményfinanszírozási fedezetét a hivatal részére, ahol a kifizetés megtörtént. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+31 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-31 |
|
Tóth József képviselő decemberben rendelkezett a képviselői alap terhére hifi berendezés elzárására alkalmas szekrény beszerzéséről. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+14 |
|
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
-14 |
|
A vis maior támogatások központi támogatásként történő számbavételére csak akkor kerülhet sor, ha a Magyar Államkincstártól az az önkormányzat számlájára megérkezik. A bevételi-kiadási egyensúly miatt a Patay József utcai partfalomlás támogatásából 2013-ban kiutalásra kerülő 716 eFt ezért a költségvetés tervezésekor felhalmozási célú támogatásként került figyelembe vételre. A támogatás megérkezett. Az állami finanszírozással történő egyezőség megteremtése érdekében a központi támogatások közé kell átcsoportosítani. |
||||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
-716 |
|
|
Központosított előirányzatok |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
|
+716 |
|
A 191/2013. (VI. 11.) határozattal döntött a Képviselő-testület a Bercsényi utcai út szintmódosítási munkálatainak elvégzésére 650.000,- Ft-os összeggel az általános tartalék terhére. Az előirányzatok átcsoportosítása szükséges. |
||||
|
Felújítások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+650 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-650 |
|
A 150/2013. (IV. 26.) határozattal a Rendezvényház rendezvénytermének szellőzése érdekében a tetőablak kiépítésére az általános tartalék terhére 2.300 eFt-ot biztosított a Képviselő-testület. Az előirányzatok az alábbiak szerint kerülnek átcsoportosításra: |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+2.300 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-2.300 |
|
Az IKSZT átadását követően a biztosított előirányzat maradvány elvonható 187 eFt összeggel. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
-187 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+187 |
|
Termőföld haszonbérbe adásáról döntött a Képviselő-testület a 146/2013. (IV. 26.) és a 148/2013. (IV. 26.) határozatokkal összességében 45 eFt-os összeggel, valamint korábbi termőföld vásárlásból eredően folyt be 750,- 35,410,- 37.495,- és 39.575,- Ft bevétel az önkormányzat számlájára. A bevételek számbavételét követően annak általános tartalékba helyezését javasoljuk. |
||||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei |
|||
|
Bérleti díjak (841126) |
+158 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+158 |
|
A 2013. május 30-án tartott ülésen a polgármesteri jelentés elfogadásáról szóló 157/2013. (V. 30.) határozat alapján kérjük az aszfaltos pályához vezető út kialakításának fedezetét az általános tartalék terhére biztosítani 324 eFt összeggel. A vállalkozó a számlát 264 eFt összeggel nyújtotta be, így ennek átcsoportosítása indokolt |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+264 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-264 |
|
A Petőfi u. 11. szám alatti önkormányzati ingatlant és az ingatlan előtti utat érintő pincebeszakadás miatt az önkormányzat 5.646 eFt vis maior támogatásban részesült. A benyújtott támogatási kérelemben a helyreállítási költség 6.274 eFt-tal került meghatározásra. A felújításhoz szakvélemény és kiviteli terv elkészíttetése megtörtént. A 419 eFt-os számla kiegyenlítésre került. Az előirányzatok rögzítése a költségvetésben elengedhetetlen. |
||||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
+5.646 |
|
|
|
Felújítások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+6.274 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-628 |
|
A Szemők Balázs téri közbiztonsági központ kialakítására 2.006 eFt-ot tartalmaz a költségvetés eredeti előirányzatként. A belső felújítás már kifizetett számlái ezt az összeget 478 eFt-tal már meghaladták. Kérjük az előirányzat általános tartalék terhére történő biztosítását. |
||||
|
Felújítások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+478 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-478 |
|
A KEOP EU önerő alap támogatása eredeti előirányzatként tervezésre került a felhalmozási célú támogatások között. Az átutalást követően a számlára érkezett 1.589 eFt a központosított előirányzatok között kell, hogy megjelenjen. A módosítás az alábbiak szerint indokolt |
||||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
|||
|
Víztermelés-, kezelés, ellátás (360000) |
-1.589 |
|
|
|
Központosított előirányzatokhoz |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+1.589 |
|
|
A KEOP előkészítő pályázat tekintetében az eredeti előirányzat bevételei között a közbeszerzésre 2.500 e Ft + ÁFA volt tervezve. A szerződés megkötésére 2.475 eFt + ÁFA összeggel került sor. A bevételi előirányzatot a 25 eFt +ÁFA összeggel csökkenteni kell. A KEOP II. fordulójában az ivóvízpályázat benyújtásához szükséges tulajdoni lapok és térképkivonatok költségének fedezetét az általános tartalék terhére indokolt biztosítani. A teljesített kiadások figyelembe vételével az előirányzat növelése 202 eFt összeggel indokolt az általános tartalék terhére |
||||
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
|||
|
Víztermelés-, kezelés, ellátás (360000) |
-25 |
|
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevételek |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
-7 |
|
|
|
Beruházások |
|||
|
Víztermelés-, kezelés, ellátás (360000) |
|
+170 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-202 |
|
A közbiztonsági központ riasztórendszerének, és a jelenlegi kamerarendszer kiépítésének számlák alapján kifizetett költsége 1.567 eFt. A költségvetés e célra 1.176 eFt-ot tartalmaz eredeti előirányzatként. A különbözetként jelentkező 391 eFt fedezetét az általános tartalék terhére javasoljuk átcsoportosítani. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+391 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-391 |
|
A Kenyeres-kerti aszfaltozott pálya kerítés építése során többletköltségként merült fel a belépő részek burkolata és a palánk oszlopok ütésvédő borítása 299 eFt-os összege, valamint a tervezett 17.400 eFt-os kiadási előirányzat 17.449 eFt-ra teljesült. Az összességében 348 eFt-os kiadás fedezetét az általános tartalék terhére javasoljuk átcsoportosítani. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+348 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-348 |
|
A faluközpont megújítási pályázat megvalósítása során a pályázatban el nem számolható részre biztosított eredeti előirányzat nem a terveknek megfelelően felújítási előirányzaton került teljes mértékben felhasználásra. Az 1.076 eFt-os összegből 450 eFt általános tartalékra helyezése, valamint 626 eFt dologi kiadásokra történő átcsoportosítása indokolt. |
||||
|
Felújítások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
-1.076 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+626 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+450 |
|
Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+254 |
|
|
Működési célú központi támogatások |
+2.203 |
|
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
3.316 |
|
|
Központosított előirányzat |
2.318 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevételek |
-7 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+371 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+99 |
|
Dologi kiadások |
|
+1.682 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
+148 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
+1.381 |
|
Beruházások |
|
+3.022 |
|
Felújítások |
|
+6.326 |
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
|
+13 |
|
Befektetési célú részesedések vásárlása |
|
+2000 |
|
Általános tartalék |
|
-6.958 |
Összesen |
+8.084 |
+8.084 |
A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 8.084 e Ft-tal növekedtek, így 540.394 e Ft-os összeggel kerülhet elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a csökkenés után 388.620 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében az általános tartalék 6.958 eFt-tal 2.416 eFt-ra csökken. A céltartalék nem változik.
Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére az alanyi jogú ápolási díj megállapítása érdekében dologi kiadások között teljesített szakértői díj fedezete. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+20 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Ápolás díj alanyi jogon (882115) |
|
+20 |
|
Intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére 10 eFt óvodáztatási támogatás jogcímen. A bevételi és kiadási előirányzatok rendezése az alábbiak szerint indokolt |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+10 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Óvodáztatási támogatás (882119) |
|
+10 |
|
A beruházási előadó köztisztviselői jogviszonyból közalkalmazotti jogviszonyba történő áthelyezésekor a ki nem adott szabadságok megváltására sor kerül. Intézményfinanszírozásként került 24 eFt-os személyi juttatás és a 7 eFt-os járulék fedezetének biztosítására sor. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+24 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+7 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzatoktól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+31 |
|
|
A hivatali dolgozók bérkompenzáció fedezete intézményfinanszírozásként kerül biztosításra a központi forrásból. Felosztása az egyes szakfeladatok között az alábbiak szerint kell, hogy megtörténjen: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+518 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+343 |
|
|
Adó-, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés (841133) |
|
+65 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok, szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+92 |
|
|
Adó-, illeték kiszabás, beszedés, ellenőrzés (841133) |
|
+18 |
|
A költségvetés tervezése során a vagyonbiztosítás a Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésébe került tervezésre. A biztosítási szerződés az önkormányzattal került megkötésre, így az intézményfinanszírozással szemben lehet a dologi kiadások előirányzatát a szükséges mértékig csökkenteni. A módosítással az önkormányzati intézményi költségvetés is érintett |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
-300 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-300 |
|
|
A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+279 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+432 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+117 |
|
Dologi kiadások |
|
-280 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+10 |
Összesen |
+279 |
+279 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 279 e Ft-tal növekedtek, így 84.104 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.
Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Az óvodai dolgozók bérkompenzáció fedezete intézményfinanszírozásként kerül biztosításra a központi forrásból. Felosztása a kiemelt előirányzatok között az alábbiak szerint kell, hogy megtörténjen: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+1.007 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
+793 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok, szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Óvodai nevelés (851011) |
|
+214 |
|
A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+1.007 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+793 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+214 |
Összesen |
+1.007 |
+1.007 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 1.107 e Ft-tal növekedtek, így 73.820 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.
Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Az önkormányzat a június 12-én számlájára érkezett közművelődési érdekeltségnövelő támogatást intézményfinanszírozásként adja át a Civilház részére, melynek költségvetésében az eszközbeszerzés dologi kiadásként jelenik meg. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+91 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése (890505) |
|
+91 |
|
A Civilház dolgozójának bérkompenzáció fedezete intézményfinanszírozásként kerül biztosításra a központi forrásból. Felosztása a kiemelt előirányzatok között az alábbiak szerint kell, hogy megtörténjen: |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+4 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+3 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok, szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+1 |
|
|
||||
A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+95 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+3 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+1 |
|
Dologi kiadások |
|
+91 |
Összesen |
+95 |
+95 |
A fentiek alapján a Civilház bevételi és kiadási főösszegei 95 e Ft-tal növekedtek, így 9.413 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra.
Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+254 |
|
|
Működési célú központi támogatások |
+2.203 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+1.381 |
|
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről |
+3.316 |
|
|
Központosított előirányzat |
+2.318 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevételek |
-7 |
|
|
Személyi juttatások |
|
+1.599 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
+431 |
|
Dologi kiadások |
|
+1.493 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+10 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
+148 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
+1.381 |
|
Beruházások |
|
+3.022 |
|
Felújítások |
|
+6.326 |
|
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
|
+13 |
|
Befektetési célú részesedések vásárlása |
|
+2000 |
|
Általános tartalék |
|
-6.958 |
Összesen |
+9.465 |
+9.465 |
|
Bevétel/kiadás konszolidáció |
-1.381 |
-1.381 |
|
Mindösszesen a konszolidáció figyelembe vételével |
+8.084 |
+8.084 |
A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 9.465 e Ft-tal növekedtek, a konszolidált főösszegek növekedése 8.084 eFt. A bevételi főösszeg 707.731 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 555.957 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. A döntés értelmében a céltartalék változatlan, s az általános tartalék 6.958 e Ft-tal csökkentve 2.416 e Ft-ban kerülhetne meghatározásra. A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a 35.950 eFt-ról 42.908 eFt-ra növekedne.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2013. június 20.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester