Vissza

3. napirendi pont

 

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2013. június 27-i ülésére

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására

 

Előterjesztő:              Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:                  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező:             Valamennyi Bizottság

Iktatószám:     509-4/2013.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendeletet a 9/2013. (IV. 12.) és a 13/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendeletek módosították. A módosításokat követően az összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszeg - finanszírozási műveletekkel együtt -707.731 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszeg 555.957 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszege 540.394 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 388.620 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 84.104 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.744 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 73.820 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 11.819 eFt-tal, valamint a

-       Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 9.413 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 0 Ft-tal került jóváhagyásra.  

 

A költségvetés módosítását indokolja a GTÜ Szociális Közhasznú Kft. alapítása után a gazdasági társaságnak átadott feladatokhoz kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzatok rendezése, valamint át kell vezetni a Képviselő-testület döntései következtében szükséges előirányzat módosításokat is.

 

A fenti indokok alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:

 

 

Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások

 

önkormányzati intézményi költségvetés

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A benyújtott támogatás igénylés alapján 95 eFt könyvtári érdekeltségnövelő támogatást kapott önkormányzatunk 2013. évben. A bevételek megjelenítése mellett - melyet a központi utasítás szerint felhalmozási bevételként kell számba venni - a kiadási előirányzatok megemelése is indokolt. Az önkormányzati költségvetésben így a 95 e Ft-os kiadás működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy megjelenjen, mert a könyvvásárlás dologi kiadásként kerül könyvelésre. A tényleges kiadás előirányzata az intézményfinanszírozással szemben a Civilház intézményi költségvetésén belül a dologi kiadásokat növeli.

 

Központosított előirányzat

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+95

  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+95

A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 800.400,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, így a bevételek között számba kell venni. Az önkormányzati költségvetésben működési célú intézményfinanszírozásként kell átadni a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is meg fognak jelenni.

 

Központosított előirányzat

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+800

  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+800

A Magyar Államkincstár felé májusban teljesített adatszolgáltatás szerint a óvodapedagógusok létszáma a 6 fővel növekedett gyermeklétszámra tekintettel 1 fővel nőtt. Az adatszolgáltatás alapján a MÁK az óvodapedagógusok 8 havi támogatását 1.888 eFt-tal, az óvodaműködtetési támogatást 8 hónapra tekintettel 216 eFt pótelőirányzattal megemelte. A bevétel számbavétele mellett az összeg általános tartalékba helyezhető, mert az összesített önkormányzati költségvetésben az óvoda valamennyi kiadása finanszírozott vagy saját bevétellel, vagy önkormányzati intézményfinanszírozással.

 

Egyéb központi támogatás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+2.104

  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+2.104

A 91 eFt-os közművelődési érdekeltségnövelő támogatás összege a júniusi előirányzat módosításkor már számbavételre került. A központi utasítás alapján azonban nem működési célú a támogatás, mint ahogy a végrehajtott előirányzat módosítás a költségvetésbe a bevételt beemelte, hanem felhalmozási célú támogatásként kell elszámolni. A fentiek alapján a korrekció indokolt az alábbiak szerint. 

 

Működési célú központi támogatások (központosított előirányzat)

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

-91

 

 

Központosított előirányzat

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

+91

  

         

 

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok

 

önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Fundamenta-Lakáskassza Zrt-nél még élő előtakarékossági szerződések lezárása folyamatban van. A költségvetés eredeti előirányzatként 6.000 eFt-ot tartalmaz erre tekintettel bevételként. A jelenlegi ismereteink szerint a tárgyévben 9.000 eFt a várható bevétel, ezért a bevételi előirányzat növelése indokolt. A többletbevétel általános tartalékba helyezését javasoljuk.

 

Beruházási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

+3.000

  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+3.000

A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az egyéb sajátos működési bevételek között az alkalmazottak térítési díjának bevételi előirányzatát a július 31-i teljesítés 33 eFt-tal meghaladta, így a bevételi előirányzat növelése szükséges a teljesítés mértékéig az áttekinthetőség érdekében. A 33 eFt az általános tartalékot növeli.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

+33

  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+33

A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az egyéb sajátos működési bevételek között a szolgáltatási díjak bevételi előirányzatát a július 31-i teljesítés 1.322 eFt-tal meghaladta, így a bevételi előirányzat növelése szükséges a teljesítés mértékéig az áttekinthetőség érdekében. Az 1.322 eFt az általános tartalékot növeli.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

+1.322

  

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+1.322

A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton a július 31-i könyvelési adatok alapján ismertek a Kft működésének megkezdése előtti teljesítési adatok. A bevételi előirányzatokat csökkenteni kell a teljesítési adatok mértékéig, mert további bevétel nem várható.

 

Az egyéb sajátos működési bevételeken belül a szolgáltatások bevételi előirányzatát 4.292 eFt-tal, az intézményi ellátási díjak előirányzatát 2091 eFt-tal kell csökkenteni. A működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések kiemelt előirányzaton belül a kiszámlázott termékek és szolgáltatások Áfá-jának bevételi előirányzatát szintén csökkenteni kell 1.596 eFt-tal.

 

A munkahelyi étkeztetés szakfeladat kiadási előirányzatait szintén rendezni kell a főzőkonyha Kft. részére történő bérleti-üzemeltetésbe adására tekintettel. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 4.464 eFt, a járulékok előirányzatából 1.136 eFt, a dologi kiadások előirányzatából 17.838 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

-6.383

  

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

-1.596

  

 

Személyi juttatások

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

-4.464

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

-1.136

 

Dologi kiadások

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

-17 837

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+15.458

A GTÜ Kft. és az önkormányzat között a társadalmi közös szükséglet kielégítésére kötött megállapodás alapján az önkormányzatnak havonta 3.844 eFt-ot kell támogatásként a gazdasági társaság részére átutalni. Ennek fedezetét az általános tartalékból kell biztosítani.

 

Egyéb működési célú kiadások

 

önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

 

+23 063

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-23 063

A községgazdálkodási szakfeladat kiadási előirányzatait szintén rendezni kell miután a tevékenység ellátására a Kft-vel megállapodás aláírására került sor.  A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 4.605 eFt, a járulékok előirányzatából 1.236 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A dologi kiadások előirányzat maradványa 1.866 eFt. Ennek az összegnek a terhére kerül kifizetésre a Kft. részére 1.371 eFt a településüzemeltetési tevékenység végzésére kötött megállapodás alapján. Erről a Kft. számlát állít ki az önkormányzat részére, a fedezetet továbbra is az önkormányzati intézményi költségvetésnek kell tartalmazni.

A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére.

 

Személyi juttatások

 

Községgazdálkodás (841403)

 

-4.605

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Községgazdálkodás (841403)

 

-1.236

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+5.841

A GTÜ Kft. és az önkormányzat között a Rendezvényház üzemeltetésére kötött bérleti-üzemeltetési szerződés alapján a Kft-nek havi nettó 20 eFt fizetési kötelezettsége van az önkormányzat felé. A bevételként megjelenő nettó összeg általános tartalékba helyezése javasolt. Az ÁFA tartalom bevétellel szembeni kiadása (ÁFA befizetés) a dologi kiadások között jelentkezik.

 

Egyéb sajátos működési bevételek

 

önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126)

+152

 

 

Dologi kiadások-

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+32

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+120

A család és nővédelmi ellátás szakfeladat a takarítást végző közalkalmazott bérköltségeivel érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 539 eFt, a járulékok előirányzatából 153 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás a takarításra tekintettel nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére.

 

Személyi juttatások

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)

 

-539

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Család és nővédelmi gondozás (869041)

 

-153

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+692

A szociális étkeztetés szakfeladat a konyhai szociális segítő (szoc. étk. kihordás) bérköltségeivel érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 503 eFt, a járulékok előirányzatából 60 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás a konyhai szociális segítő bérköltségére tekintettel nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére.

 

Személyi juttatások

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

-503

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Szociális étkeztetés (889921)

 

-60

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+563

A főzőkonyha által biztosított szociális étkeztetést, óvodai és iskolai gyermekétkeztetést a GTÜ Kft. megállapodás alapján biztosítja az ellátottak részére. A gazdasági társaság elfogadott üzleti terve az erre fordított költségek fedezeteként - az önkormányzat részére központi forrásokból érkező normatív támogatás terhére - 6.835 eFt támogatást vesz számba. Az üzleti tervben rögzített számadat a jelenleg főzött adagszámok alapján felülvizsgálatra került. Jelenlegi számításaink szerint 2013. II. félévében célra összességében 3.650 eFt-ot kell fordítani, ennek fedezetét az általános tartalékból kell átvezetni, amely azonban bevételi oldalon a központi bevételek között rendelkezésre áll.

 

Egyéb működési célú kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+3.650

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-3.650

A tanyagondnoki szolgálat szakfeladat bérköltségei a tanyagondnoki illetmény egy részével érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 594 eFt, a járulékok előirányzatából 167eFt vonható el, mely fedezetet biztosít a megállapított ügyvezetői díjazásra. A dologi kiadások előirányzatának rendezése akkor indokolt, ha a tanyagondnoki szolgálat működési engedélye a Kft. részére biztosított. A feladathoz kapcsolódó kiadások fedezetét addig az önkormányzati költségvetésben kell biztosítani. 

 

Személyi juttatások

 

Tanyagondnoki szolgáltatás (889928)

 

-594

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Tanyagondnoki szolgáltatás (889928)

 

-167

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+761

A Civilház személyi állománya 1 fővel érintett a Kft. alapítást tekintve. A II. félévi bérelőirányzatok rendezése ezért elkerülhetetlen. Az intézménytől elvont előirányzatok az intézményfinanszírozás csökkentésével majd annak általános tartalékba helyezésével hozzájárulnak a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített önkormányzati fizetési kötelezettség teljesítéséhez.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-688

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+688

A költségvetés tervezésekor az ebösszeírásra előirányzat került biztosításra az állategészségügyi szakfeladaton személyi juttatásként 200 eFt összeggel, járulékaira 54 eFt összeggel. A feladat a nyári diákmunka keretében került megoldásra, így az előirányzat általános tartalékba helyezés mellett elvonható. Szintén csökkenthető e szakfeladat dologi kiadási előirányzata 400 eFt + ÁFA összeggel, mely rágcsálóirtásra és az amerikai szövőlepke elleni permetezésre került tervezésre. A kiadások egyéb szakfeladatokon jelentkeztek.

 

Személyi juttatások

 

Állategészségügyi ellátás (750000)

 

-200

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Állategészségügyi ellátás (750000)

 

-54

 

Dologi kiadások

 

Állategészségügyi ellátás (750000)

 

-508

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+762

Az eredeti előirányzatok között év elején 2.545 eFt kamatbevétel került tervezésre. A féléves teljesítési adat 5.652 eFt. Így a többletbevétel előirányzati szintű számbavétele is indokolt.

 

Működési célú kamatbevétel államháztartáson kívülről

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

+3.107

 

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+3.107

A visszaigényelt 55.146 eFt iparűzési adó visszafizetés fedezetét a céltartalék biztosíthatja, kiadási előirányzatot az önkormányzati igazgatási tevékenység dologi kiadásai között kell biztosítani.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+55.146

 

Céltartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-55146

Az iparűzési adó csökkenése miatt a bevételi előirányzat csökkentése indokolt. Az iparűzési adó előirányzatát a féléves adóigazgatási zárás alapján 86.126 eFt-ban célszerű megállapítani. A bevételi előirányzat ellentételezéseként egyrészt az előző tételben rögzített elvonás után fennmaradó 23.854 eFt céltartalék áll rendelkezésre. További bevételkiesést kompenzálhat a tanyagondnoki gépjármű beszerzésére tervezett 6.350 eFt-os előirányzat elvonása. További fedezet lehet az előzőekben általános tartalékba helyezett 3.000 eFt Fundamenta-Lakáskassza Zrt-től várt többletbevétel, valamint a szintén általános tartalékba helyezett 2.104 eFt óvodaműködtetésre tekintettel kapott központi támogatás, a sportöltöző beruházási költségeiből idén meg nem valósuló feladat előirányzata összességében 2.611 eFt összeggel a sportlétesítmények működtetése és fejlesztése szakfeladaton, illetve 28 e Ft az általános tartalékból.

 

Önkormányzatok sajátos működési bevételei

 

Önkormányzatok elszámolásai (841901)

-39.596

 

 

Beruházások

 

Útépítés (421100)

 

-1.649

 

Tanyagondnoki szolgálat (889928)

 

-6.350

 

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102)

 

-2.611

 

Céltartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-23.854

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-5.132

A Civilház alapításakor a tényleges könyvelési adatok ismerete nélkül nem lehetett pontosan megbecsülni az önkormányzati költségvetésben a közösségi színterek működtetése szakfeladat dologi kiadásainak megbontását.

A július 31-i könyvelési adatok alapján indokolt az önkormányzati intézményi költségvetés és a Civilház intézményi költségvetése közötti végleges előirányzat rendezés figyelemmel arra, hogy az önkormányzati intézményi költségvetésben teljesített kiadások előirányzata a Civilház költségvetésében szerepel jelenleg teljesítés nélkül, s az önkormányzati intézményi költségvetésben az előirányzatok túlteljesítése rögzíthető. 972 eFt átcsoportosítása szükséges az intézményi költségvetések között, mely érinti az intézményfinanszírozás összegét is.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-972

 

Dologi kiadások

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

+972

A Civilház alapításához kapcsolódóan további előirányzat rendezés szükséges az önkormányzati intézményi költségvetésben a könyvelési adatok alapján.

A személyi juttatások előirányzatának kiegészítése szükséges 12 eFt-tal, melynek fedezete lehet a járulékokról elvonható 56 eFt. A fennmaradó 44 eFt általános tartalékba helyezhető.

 

Személyi juttatások

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

+12

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-56

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+44

Szintén a Civilház alapítással összefüggő előirányzat módosítás korrekciója szükséges a könyvtári ellátás szakfeladatokon mind az önkormányzati, mind a Civilház intézményi költségvetésében. Általános tartalékból indokolt kiegészíteni a könyvtári ellátás szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 10 eFt-tal, valamint a járulékok előirányzatát 2 eFt-tal. Az áprilisi előirányzat módosítás során a dologi kiadások között a könyvbeszerzésre tervezett 500 eFt-os előirányzat áthelyezésre került a Civilház intézményi költségvetésébe.

A könyvelési adatok alapján azonban az intézményalapítás előtt az önkormányzat részére került számlázásra 106 eFt értékű könyvvásárlás, melynek fedezetét vissza kell helyezni az önkormányzati intézményi költségvetésbe.

 

Személyi juttatások

 

Könyvtári ellátás (910123)

 

+10

 

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Könyvtári ellátás (910123)

 

+2

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-12

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-106

 

Dologi kiadások

 

Könyvtári ellátás (910123)

 

+106

A Civilház alapításakor nem került a költségvetési szerv költségvetésében munkahelyi étkeztetés szakfeladat feltüntetésre. A szakfeladaton a Civilháznak bevétele keletkezett, amely miatt az intézményfinanszírozás összege csökkenthető. A 12 eFt-os bevétel miatt finanszírozás megtakarítás általános tartalékra helyezése indokol.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-12

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+12

A Civilház alapításakor nem került a dologi kiadások között tervezésre irodaszer és szakmai anyag beszerzésre előirányzat, mert az önkormányzati költségvetésen lévő szakfeladat sem tartalmazott ilyen előirányzatot. A féléves teljesítési adatok alapján az intézményi költségvetésben az előirányzat pótlása szükséges, melyet az önkormányzat intézményfinanszírozással ad át. Fedezetét az általános tartalék terhére lehet megjelölni.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+80

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-80

A Civilháznál intézményi működési bevétel (szolgáltatási díj) nem került tervezésre, azonban a könyvelési adatok alapján 30 eFt számbavétele indokolt. A bevétel összege az önkormányzat által nyújtandó intézményfinanszírozást csökkenti, s ugyanazon összeggel az általános tartalék növelhető.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-30

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+30

A Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében a Kft. alapítás miatt az alkalmazotti étkeztetés bevételi előirányzata nem fog teljesülni, mert az étkeztetési térítési díj a Kft. részére kerül befizetésre a köztisztviselők által. Ezért az intézményi költségvetésben a kieső bevételt intézményfinanszírozással kell pótolni, fedezetét az általános tartalék terhére javaslom biztosítani.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+198

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-198

A Polgármesteri Hivatalnál a bérleti díjak többletbevétele miatt csökkenthető a működési célú intézményfinanszírozás 272 eFt-tal. Az így felszabadult intézményfinanszírozás összege általános tartalékba helyezhető.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-272

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+272

A pénzügyi-számviteli ügyintézői képesítés megszerzése érdekében került beiskolázásra (OKJ-s képzés keretében) köztisztviselő. A költségvetés tervezésekor a kiadás nem volt ismert, így az eredeti előirányzatok között nem szerepel. Kérem a Képviselő-testületet, hogy az összességében 210 eFt összegű képzés finanszírozását az általános tartalék terhére engedélyezze.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+210

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-210

A Polgármesteri Hivatal részére felhalmozási célú intézményfinanszírozásként került átadásra az informatikai eszközbeszerzés kiadási előirányzatának fedezete. A felhasználás alapján a tervezett összegből 18 eFt-ot - kisértékű eszközbeszerzés miatt - dologi kiadásokra kell átcsoportosítani az intézményi költségvetésben. Az önkormányzati intézményi költségvetést a működési és felhalmozási célú intézményfinanszírozás közötti átcsoportosítás érinti.

 

Felhalmozási  célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-18

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+18

A Képviselő-testület a Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás II. félévi működésére tekintettel a júniusi ülésen hozott döntést. A TÖKT-be betagozódott a korábbi Főépítészi Társulás finanszírozását a gesztor önkormányzat tájékoztatása alapján biztosítja az erre tekintettel fizetett tagdíj II. félévi összege.

 

A Háziorvosi Ügyeleti Társulás esetében a II. félév tekintetében 38 eFt fizetési kötelezettsége van önkormányzatunknak, melynek fedezetét az általános tartalék terhére indokolt biztosítani. A kistérségi kiegészítő normatíva kiesésével a gyermekjóléti feladatellátás működési hiányának finanszírozása is a tevékenység ellátását igénylő önkormányzat feladata, mely a II félévre tekintettel 186 eFt fedezetet igényel. Ennek biztosítását szintén az általános tartalék terhére javasoljuk.   

 

Egyéb működési célú kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+224

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-224

Az FHT-ra jogosultak huzamosabb időtartamú közfoglalkoztatása szakfeladaton mind a bevételi, mind a kiadási előirányzatok korrekciója szükséges a könyvelési adatok alapján. Bevételi előirányzatként 4.503 eFt szerepel a tárgyévi költségvetésben, mellyel szemben a kiadási előirányzatok között 5.800 eFt áll rendelkezésre a bruttó bér fedezetére, valamint 1.553 eFt a járulékokra.

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

 

FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442)

+968

 

 

Személyi juttatások

 

FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442)

 

+755

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442)

 

-636

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+849

A Monori Munkaügyi Központ kirendeltsége július második felében és augusztus hónapban lehetőséget biztosított diákmunka szervezésére, melynek a finanszírozását is teljes mértékben átvállalta utólagos igénylés alapján. 18 középiskolás és 1 főiskolás diák részére szerveztük a munkát. A diákmunka bérfedezetét a személyi juttatások között a községgazdálkodási szakfeladaton célszerű megtervezni, bevételét szintén e szakfeladaton a működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól jogcímen.

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

 

Községgazdálkodás (841403)

+2.268

 

 

Személyi juttatások

 

Községgazdálkodás (841403)

 

+2.268

A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. alakítása során a gazdasági társaság részére értékesítésre került egy darab személyi számítógép 92 eFt-os összeggel. A bevétel a Polgármesteri Hivatal bevétele, az önkormányzati költségvetés az intézményfinanszírozás csökkentésével, s ezzel szemben az általános tartalék növekedésével érintett.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-92

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+92

Az önkormányzat intézményi költségvetésében a dologi kiadások között jelenik meg a bankszámlák vezetéséhez kapcsolódó tranzakciós díj. Sajnos az évközi díjemelés miatt már a félévi beszámoló készítésekor látható volt, hogy az előirányzat felhasználás meghaladja a rendelkezésre álló fedezetet. Az általános tartalék terhére javasoljuk az előirányzat 200 eFt-tal történő megemelését.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzatok igazgatási tevékenységes (841126)

 

+200

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-200

Az áprilisi ülés alkalmával került módosításra a kiadási előirányzat a házi-segítségnyújtásra tekintettel. A betervezett előirányzat csökkentése az Üllői HSZK értesítése alapján került végrehajtásra. Az üllői önkormányzat pénzügyesével történt konzultáció alapján tényszerű, tapasztalati adatoknak megfelelő normatíva igénylési adatok szerint a korábbi döntés felülvizsgálata és korrekciója szükséges, ugyanis az üllői értesítésben jelzett 88 eFt-tal szemben közel 140 eFt lett volna önkormányzatunk havi fizetési kötelezettsége. A TÖKT által a házi-segítségnyújtásra I. félév során igényelt kiegészítő normatív támogatás megszűnéséve egyidőben a szociális ellátó intézmény kieső finanszírozását a gombai feladatellátásra tekintettel önkormányzatunknak kell pótolni. A fenti indokok alapján összességében a házi-segítségnyújtás finanszírozása 509 eFt pótelőirányzat biztosítását igényli, melyet az általános tartalék terhére javaslunk biztosítani.

 

Egyéb működési célú kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126)

 

+509

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-509

A Képviselő-testület a 218/2013. (VI. 27.) határozatával hagyta jóvá a családgondozó által szervezett nyári foglalkoztatás étkeztetési és kézműves foglalkozásainak finanszírozását. Az ebéd 30 eFt fedezetet igényel, melyet javaslunk a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás rendelkezésre álló előirányzata terhére biztosítani a 14 gyermeknek 5 napon keresztül, továbbá a 40 eFt dologi kiadás fedezetét az általános tartalék terhére átcsoportosítani.

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126)

 

+70

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás (882124)

 

-30

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-40

A költségvetés eredeti előirányzata a köznevelési törvény januárban hatályos szövegezése alapján a pedagógus életpálya modell alapján számított illetmények kifizetésével került tervezésre. A jogszabály módosítás alapján az illetményalap a minimálbér 200 %-a helyett 2013. szeptember 1. és 2014. augusztus 31. között 157,8 %-a, vagyis a 196 eFt helyett 154.644. A csökkentés miatt előirányzat megtakarítás keletkezik az óvoda személyi juttatások és munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatán.

A Kft. alapításra tekintettel az SZJA munkahelyi étkeztetésre vonatkozó szabályainak maradéktalan betartása érdekében az intézményvezető a kötelező étkezésként funkcionáló óvodai dolgozói étkezési hozzájárulás megszüntetésére tett javaslatot. Ez szintén megtakarítást jelent minkét előbb említett kiemelt előirányzaton. A megtakarítások összegét az intézményfinanszírozással szemben általános tartalékba javaslom helyezni.

További előirányzat megtakarítást eredményez a minőségi munkáért korábban törvényben meghatározott kereset-kiegészítés jogalkotó általi megszüntetése szeptember 1-i hatállyal mind a személyi juttatások, mind a járulékok tekintetében.

A szeptember hónaptól december hónapig tervezhető illetmények és járulékok számbavétele után javaslom, hogy az intézmény költségvetése összességében 1.900 eFt kerüljön csökkentésre, mely az intézményfinanszírozással szemben a döntés alapján kerülhessen általános tartalékba.  

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-1.900

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+1.900[KEA1] 

A Szemők Balázs téri szabadtéri elárusítóhely tetőponyvával történő lefedése 305 eFt fedezetet igényel. A beruházások előirányzatának növelését az általános tartalék terhére javaslom. A beruházáshoz visszaigényelhető ÁFA kapcsolódik, így a bevételi oldalon a felhalmozási célú ÁFA bevételek előirányzata 65 eFt-tal növelésre kell, hogy kerüljön, mely összeggel csökkenthető az általános tartalék igénybevétele a beruházás nettó  összegére.

 

Beruházások

 

Községgazdálkodás(841403)

 

+305

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-240

 

Felhalmozási célú ÁFA bevétel

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126)

+65

 

A Képviselő-testület a 150/2013 (IV.26) határozatával hagyott jóvá 2.300 eFt-ot a Rendezvényház rendezvényterem szellőzését biztosító tetőtéri ablakok kialakítására. A véglegesen beérkezett árajánlatok alapján a kivitelezés bruttó költsége (melyet már a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. végeztetett) 2.806.548,- Ft. A beruházási keret megállapításánál nettó összeget vettünk figyelembe.

A beruházás ÁFA tartalma összességében 597 eFt, mely visszaigényelhető ÁFA-ként bevételként számbavehető, figyelemmel arra, hogy a Rendezvényház 2013. július 1-től bérleti-üzemeltetési szerződés alapján ÁFA-s bérleti díj fizetése mellett folyamatosan bérbeadásra került a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. részére.

A községgazdálkodás szakfeladaton 10 eFt előirányzat maradvány mutatható ki a színpadvilágítás reflektor beszerzésére biztosított összegből. Ennek figyelembe vételével 497 eFt az a pótelőirányzat igény a szakfeladaton, mely a költségek fedezetét biztosítja.

 

Beruházások

 

Községgazdálkodás(841403)

 

+497

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

-497

 

Felhalmozási célú ÁFA bevétel

 

Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126)

+597

 

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

 

+597

         

 

 

Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzat sajátos működési bevételei

-39.596

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

-4.908

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

-1.564

 

 

Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről

+3.107

 

 

Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól

+3.236

 

 

Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások

+2.104

 

 

Központosított előirányzatok (működési)

-91

 

 

Egyéb központi támogatás

+800

 

 

Beruházási célú átvett pénzeszközök államháztartásoktól

+3.000

 

 

Központosított előirányzatok (felhalmozási)

+186

 

 

Felhalmozási célú ÁFA bevételek

+662

 

 

Személyi juttatások

 

-7.860

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-3.496

 

Dologi kiadások

 

+38.181

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

-30

 

Egyéb működési célú kiadások

 

+27.446

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

-2.671

 

Beruházások

 

-9.808

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

 

-18

 

Általános tartalék

 

+4.192

 

Céltartalék

 

-79.000

Összesen

-33.064

-33.064

 

A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 33.064 eFt-tal módosulnak, így 507.330 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a módosítás után 358.245 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében az általános tartalék 4.192 eFt-tal 6.608 eFt-ra változik. A céltartalék megszüntetésre kerül.

 

Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében a Kft. alapítás miatt az alkalmazotti étkeztetés bevételi előirányzata nem fog teljesülni, mert az étkeztetés térítési díja a Kft. részére kerül befizetésre a köztisztviselők által. Ezért az előirányzat csökkentése szükséges. A kiadások fedezetéhez a kieső bevétel pótlását intézményfinanszírozásból kell megoldani.

 

 

Egyéb sajátos működési bevétel (alkalmazotti térítési díj)

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

-156  

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

-42  

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+198

 

A nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése szakfeladaton a tervezetthez képest a könyvelési adatok 272 eFt-os túlteljesítést mutatnak. A nem tervezett bevétel számbavételét követően az összeggel az általános tartalék növelhető.

 

Egyéb sajátos működési bevétel  (bérleti díjak)

 

Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002)

+272  

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-272

 

A Polgármesteri Hivatal előirányzatai között beruházások kiemelt előirányzaton került tervezésre fedezet informatikai eszközbeszerzésre. A felhasználás alapján a tervezett összegből 18 eFt-ot - kisértékű eszközbeszerzés miatt - dologi kiadásokra kell átcsoportosítani. Mindemellett a működési és felhalmozási célú intézményfinanszírozás összegét is módosítani kell a 18 eFt-tal.

 

Felhalmozási  célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

-18

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

 

+18

 

Beruházások

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

-18

 

Dologi kiadások

 

Önkormányzati jogalkotás (841112)

 

+18

A pénzügyi-számviteli ügyintézői képesítés képzési költségének finanszírozása jóváhagyás esetén az általános tartalék terhére biztosított intézményfinanszírozás terhére valósulhat meg.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+210

 

 

Dologi kiadások

 

Adó-, illeték kiszabás, ellenőrzés (841133)

 

+210

A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. alakítása során a gazdasági társaság részére értékesítésre került egy darab személyi számítógép 92 eFt-os összeggel. A bevétel a Polgármesteri Hivatal felhalmozási bevétele, ellentételezése az intézményfinanszírozás csökkentésével érintett.

 

Általános tartalék

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

+92

 

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-92

 

A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 800.400,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, az önkormányzati költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a  megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is megjelennek.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+800

 

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117)

 

+800

         

 

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek

+116

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

-42

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

+862

 

 

Felhalmozási saját bevételek

+92

 

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-18

 

 

Dologi kiadások

 

+228

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

+800

 

Beruházások

 

-18

Összesen

+1.010

+1.010

 

 

A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 1.010 e Ft-tal módosulnak, így 85.114 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 166 eFt-tal növekedve 3.910 eFt-ra módosulhat.

 

 

Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

Az Óvoda intézményi költségvetésén belül az étkeztetésre fordított kiadások (mind a gyermek, mind az alkalmazotti étkeztetés esetén) jelenleg az óvodai nevelés szakfeladatán vannak számba véve. Ezeknek a kiadásoknak a gyermekétkeztetés és a munkahelyi étkeztetés szakfeladaton történő megjelenése indokolt, így a szakfeladatok közötti alábbi előirányzatok átvezetését javasoljuk, mely nem eredményez a kiadásokban tényleges változást.

 

Dologi kiadások

 

Óvodai nevelés ellátás (851011)

 

-8.189

 

Óvodai intézményi étkeztetés (562912)

 

+6.173

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

 

+2.016

Az önkormányzati intézményi költségvetésnél részletezett indokok alapján javaslom az óvodai költségvetés személyi juttatások előirányzatának 1.600 eFt-tal, valamint a munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 300 eFt-tal történő csökkentését.

 

A szeptember hónaptól december hónapig tervezhető illetmények és járulékok számbavétele után javaslom, hogy az intézmény költségvetése összességében 1.900 eFt kerüljön csökkentésre, mely az intézményfinanszírozással szemben a döntés alapján kerülhessen általános tartalékba.  [KEA2] 

 

Személyi juttatások

 

Óvodai nevelés, ellátás (851011)

 

-1.600

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-300

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-1.900 

 

         

 

 

A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-1.900

 

 

Személyi juttatások

 

-1.600

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-300

Összesen

-1.900

-1.900

 

A fentiek alapján a Gólyafészek Óvoda bevételi és kiadási főösszegei 1.900 e Ft-tal módosulnak, így 71.920 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 11.819 eFt-ra változik.

 

 

 

Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Civilház személyi állománya 1 fővel érintett a Kft. alapítást tekintve. A II. félévi bérelőirányzatok rendezése ezért elkerülhetetlen. Az intézménynél csökkentett kiadási előirányzatokkal párhuzamosan csökken a Civilház intézményfinanszírozása is.

 

Személyi juttatások

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-538

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-150

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-688 

 

A Civilház alapításakor a tényleges könyvelési adatok ismerete nélkül nem lehetett pontosan megbecsülni az önkormányzati költségvetésben a közösségi színterek működtetése szakfeladat dologi kiadásainak megbontását. A július 31-i könyvelési adatok alapján indokolt az önkormányzati intézményi költségvetés és a Civilház intézményi költségvetése közötti végleges előirányzat rendezés figyelemmel arra, hogy az önkormányzati intézményi költségvetésben teljesített kiadások előirányzata a Civilház költségvetésében szerepel jelenleg teljesítés nélkül, s az önkormányzati intézményi költségvetésben az előirányzatok túlteljesítése rögzíthető. 972 eFt átcsoportosítása szükséges az intézményi költségvetések között, mely érinti az intézményfinanszírozás összegét is.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-972

 

 

Dologi kiadások

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

 

-972

A Civilház alapítását megelőző időszak könyvbeszerzésének fedezetét vissza kell helyezni az önkormányzati intézményi költségvetésbe. Ez a dologi kiadások és az intézményfinanszírozás 106 eFt-tal történő csökkentését indokolja.

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-106

 

 

Dologi kiadások

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

-106

A költségvetési szerv alapításakor nem került a munkahelyi étkeztetés szakfeladat feltüntetésre. Ennek pótlása szükséges, hogy a szakfeladaton jelentkező bevétel számbavétele megtörténhessen. Az intézményi bevétel a szükséges intézményfinanszírozás összegét csökkenti.

 

Egyéb sajátos működési bevétel (alkalmazotti térítési díj)

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

+10  

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

 

Munkahelyi étkeztetés (562917)

+2  

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

-12

 

A költségvetési szerv alapításakor nem került a dologi kiadások között tervezésre irodaszer és szakmai anyag beszerzésre előirányzat, mert az önkormányzati költségvetésen lévő szakfeladat sem tartalmazott ilyen előirányzatot.

 

A féléves teljesítési adatok alapján az előirányzat pótlása figyelemmel a II. félévi kiadásokra is 80 eFt összeggel szükséges, hogy a szakfeladaton jelentkező kiadások fedezete biztosított lehessen. Az intézményi kiadás a szükséges intézményfinanszírozás összegét növeli.

 

Dologi kiadások

 

Helyi közösségi tér biztosítása (890505)

  

+80

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907)

+80

 

A Civilháznál intézményi működési bevétel nem került tervezésre, azonban a könyvelési adatok alapján 30 eFt számbavétele indokolt.

 

Egyéb sajátos működési bevétel

 

Helyi közösségi tér biztosítása (890505)

+2

 

 

Közösségi színterek működtetése (910502)

+28

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908)

-30

 

A benyújtott támogatás igénylés alapján 95 eFt könyvtári érdekeltségnövelő támogatást kapott az önkormányzat. A tényleges kiadás előirányzat az intézményfinanszírozással szemben a Civilház intézményi költségvetésén belül a dologi kiadásoknál kerül számbavételre.

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

Önkormányzatok elszámolásai (841907)

+95

  

 

Dologi kiadások

 

Könyvtári szolgáltatások (910123)

 

+95

         

 

 

 

A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Egyéb sajátos működési bevételek és visszatérülések

+40

 

 

Működési célú ÁFA bevételek

+2

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-1.633

 

 

Személyi juttatások

 

-538

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-150

 

Dologi kiadások

 

-903

Összesen

-1.591

-1.591

 

A fentiek alapján a Civilház bevételi és kiadási főösszegei 1.591 e Ft-tal módosulnak, így 7.822 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra, míg a konszolidált bevételek 42 eFt-tal.

 

Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

 

Önkormányzat sajátos működési bevételei

-39.596

 

 

Egyéb sajátos működési bevételek

-4.752

 

 

Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések

-1.604

 

 

Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről

+3.107

 

 

Működési célú támogatások elkülönített állami pénzalaptól

+3.236

 

 

Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások

+2104

 

 

Központosított támogatások (működési)

-91

 

 

Egyéb központi támogatások

+ 800

 

 

Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól

-2.671

 

 

Felhalmozási saját bevételek

+92

 

 

Beruházási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól

+3.000

 

 

Központosított előirányzatok (felhalmozási)

+186

 

 

Felhalmozási célú ÁFA bevételek

+662

 

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

-18

 

 

Személyi juttatások

 

-9.998

 

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

-3.946

 

Dologi kiadások

 

+37.506

 

Ellátottak pénzbeli juttatásai

 

+770

 

Egyéb működési célú kiadások

 

+27.446

 

Működési célú intézményfinanszírozás

 

-2.671

 

Beruházások

 

-9.826

 

Felhalmozási célú intézményfinanszírozás

 

-18

 

Általános tartalék

 

+4.192

 

Céltartalék

 

-79.000

Összesen

-35.545

-35.545

Bevétel/kiadás konszolidáció

-2.689

-2.689

Mindösszesen a konszolidáció figyelembe vételével

-32.856

-32.856

 

A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 35.545 e Ft-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása 32.856 eFt. A bevételi főösszeg 672.186 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 523.101 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. A döntés értelmében a céltartalék megszüntetésre kerül, s az általános tartalék 4.192 e Ft-tal módosulva 6.608 e Ft-ban kerülhetne meghatározásra. A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a 42.908 eFt-ról -117.716 eFt-ra változna.

 

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2013. szeptember 6.    

                                                                          Tisztelettel:

 

                                                                                                             Lehota Vilmos

                                                                                                             polgármester

 

 

módosító rendelet tervezete

 

rendelettervezet mellékeltei


 [KEA1]A módosítás testületin vissza lett rendezve!

 [KEA2]Az előirányzat a testületin vissza lett rendezve!