3. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
a Képviselő-testület 2013. június 27-i ülésére
Tárgy: Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) önkormányzati rendelet módosítására
Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester
Előkészítő: Kósa Erzsébet Anikó jegyző
Véleményező: Valamennyi Bizottság
Iktatószám: 509-4/2013.
Tisztelt Képviselő-testület !
Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 5/2013. (II.15.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A megalkotott alaprendeletet a 9/2013. (IV. 12.) és a 13/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendeletek módosították. A módosításokat követően az összesített költségvetés bevételi és kiadási főösszeg - finanszírozási műveletekkel együtt -707.731 eFt-ban, konszolidált bevételi- és kiadási főösszeg 555.957 eFt-ban került meghatározásra, melyen belül
- az önkormányzat intézményi költségvetésének 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi- és kiadási főösszege 540.394 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 388.620 eFt-tal,
- a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 84.104 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 3.744 eFt-tal,
- a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 73.820 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 11.819 eFt-tal, valamint a
- Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 9.413 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 0 Ft-tal került jóváhagyásra.
A költségvetés módosítását indokolja a GTÜ Szociális Közhasznú Kft. alapítása után a gazdasági társaságnak átadott feladatokhoz kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzatok rendezése, valamint át kell vezetni a Képviselő-testület döntései következtében szükséges előirányzat módosításokat is.
A fenti indokok alapján a költségvetési rendelet egyes előirányzatainak módosítására az alábbiak szerint teszünk javaslatot:
Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások
önkormányzati intézményi költségvetés
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A benyújtott támogatás igénylés alapján 95 eFt könyvtári érdekeltségnövelő támogatást kapott önkormányzatunk 2013. évben. A bevételek megjelenítése mellett - melyet a központi utasítás szerint felhalmozási bevételként kell számba venni - a kiadási előirányzatok megemelése is indokolt. Az önkormányzati költségvetésben így a 95 e Ft-os kiadás működési célú intézményfinanszírozásként kell, hogy megjelenjen, mert a könyvvásárlás dologi kiadásként kerül könyvelésre. A tényleges kiadás előirányzata az intézményfinanszírozással szemben a Civilház intézményi költségvetésén belül a dologi kiadásokat növeli. |
||||
|
Központosított előirányzat |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+95 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+95 |
|
A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 800.400,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, így a bevételek között számba kell venni. Az önkormányzati költségvetésben működési célú intézményfinanszírozásként kell átadni a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is meg fognak jelenni. |
||||
|
Központosított előirányzat |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+800 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+800 |
|
A Magyar Államkincstár felé májusban teljesített adatszolgáltatás szerint a óvodapedagógusok létszáma a 6 fővel növekedett gyermeklétszámra tekintettel 1 fővel nőtt. Az adatszolgáltatás alapján a MÁK az óvodapedagógusok 8 havi támogatását 1.888 eFt-tal, az óvodaműködtetési támogatást 8 hónapra tekintettel 216 eFt pótelőirányzattal megemelte. A bevétel számbavétele mellett az összeg általános tartalékba helyezhető, mert az összesített önkormányzati költségvetésben az óvoda valamennyi kiadása finanszírozott vagy saját bevétellel, vagy önkormányzati intézményfinanszírozással. |
||||
|
Egyéb központi támogatás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+2.104 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+2.104 |
|
A 91 eFt-os közművelődési érdekeltségnövelő támogatás összege a júniusi előirányzat módosításkor már számbavételre került. A központi utasítás alapján azonban nem működési célú a támogatás, mint ahogy a végrehajtott előirányzat módosítás a költségvetésbe a bevételt beemelte, hanem felhalmozási célú támogatásként kell elszámolni. A fentiek alapján a korrekció indokolt az alábbiak szerint. |
||||
|
Működési célú központi támogatások (központosított előirányzat) |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
-91 |
|
|
|
Központosított előirányzat |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
+91 |
|
|
Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok
önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A Fundamenta-Lakáskassza Zrt-nél még élő előtakarékossági szerződések lezárása folyamatban van. A költségvetés eredeti előirányzatként 6.000 eFt-ot tartalmaz erre tekintettel bevételként. A jelenlegi ismereteink szerint a tárgyévben 9.000 eFt a várható bevétel, ezért a bevételi előirányzat növelése indokolt. A többletbevétel általános tartalékba helyezését javasoljuk. |
||||
|
Beruházási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
+3.000 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+3.000 |
|
A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az egyéb sajátos működési bevételek között az alkalmazottak térítési díjának bevételi előirányzatát a július 31-i teljesítés 33 eFt-tal meghaladta, így a bevételi előirányzat növelése szükséges a teljesítés mértékéig az áttekinthetőség érdekében. A 33 eFt az általános tartalékot növeli. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
+33 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+33 |
|
A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton az egyéb sajátos működési bevételek között a szolgáltatási díjak bevételi előirányzatát a július 31-i teljesítés 1.322 eFt-tal meghaladta, így a bevételi előirányzat növelése szükséges a teljesítés mértékéig az áttekinthetőség érdekében. Az 1.322 eFt az általános tartalékot növeli. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
+1.322 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+1.322 |
|
A munkahelyi étkeztetés szakfeladaton a július 31-i könyvelési adatok alapján ismertek a Kft működésének megkezdése előtti teljesítési adatok. A bevételi előirányzatokat csökkenteni kell a teljesítési adatok mértékéig, mert további bevétel nem várható.
Az egyéb sajátos működési bevételeken belül a szolgáltatások bevételi előirányzatát 4.292 eFt-tal, az intézményi ellátási díjak előirányzatát 2091 eFt-tal kell csökkenteni. A működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések kiemelt előirányzaton belül a kiszámlázott termékek és szolgáltatások Áfá-jának bevételi előirányzatát szintén csökkenteni kell 1.596 eFt-tal.
A munkahelyi étkeztetés szakfeladat kiadási előirányzatait szintén rendezni kell a főzőkonyha Kft. részére történő bérleti-üzemeltetésbe adására tekintettel. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 4.464 eFt, a járulékok előirányzatából 1.136 eFt, a dologi kiadások előirányzatából 17.838 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
-6.383 |
|
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
-1.596 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
-4.464 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
-1.136 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
-17 837 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+15.458 |
|
A GTÜ Kft. és az önkormányzat között a társadalmi közös szükséglet kielégítésére kötött megállapodás alapján az önkormányzatnak havonta 3.844 eFt-ot kell támogatásként a gazdasági társaság részére átutalni. Ennek fedezetét az általános tartalékból kell biztosítani. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
|
+23 063 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-23 063 |
|
A községgazdálkodási szakfeladat kiadási előirányzatait szintén rendezni kell miután a tevékenység ellátására a Kft-vel megállapodás aláírására került sor. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 4.605 eFt, a járulékok előirányzatából 1.236 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A dologi kiadások előirányzat maradványa 1.866 eFt. Ennek az összegnek a terhére kerül kifizetésre a Kft. részére 1.371 eFt a településüzemeltetési tevékenység végzésére kötött megállapodás alapján. Erről a Kft. számlát állít ki az önkormányzat részére, a fedezetet továbbra is az önkormányzati intézményi költségvetésnek kell tartalmazni. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
-4.605 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
-1.236 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+5.841 |
|
A GTÜ Kft. és az önkormányzat között a Rendezvényház üzemeltetésére kötött bérleti-üzemeltetési szerződés alapján a Kft-nek havi nettó 20 eFt fizetési kötelezettsége van az önkormányzat felé. A bevételként megjelenő nettó összeg általános tartalékba helyezése javasolt. Az ÁFA tartalom bevétellel szembeni kiadása (ÁFA befizetés) a dologi kiadások között jelentkezik. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
|||
|
önkormányzatok igazgatási tevékenysége (841126) |
+152 |
|
|
|
Dologi kiadások- |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+32 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+120 |
|
A család és nővédelmi ellátás szakfeladat a takarítást végző közalkalmazott bérköltségeivel érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 539 eFt, a járulékok előirányzatából 153 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás a takarításra tekintettel nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
-539 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Család és nővédelmi gondozás (869041) |
|
-153 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+692 |
|
A szociális étkeztetés szakfeladat a konyhai szociális segítő (szoc. étk. kihordás) bérköltségeivel érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 503 eFt, a járulékok előirányzatából 60 eFt vonható el, mert a szakfeladaton további kiadás a konyhai szociális segítő bérköltségére tekintettel nem várható az önkormányzat intézményi költségvetésében. A bevételi- és kiadási előirányzatok csökkentésének különbözete az általános tartalékot növeli, melynek terhére kerül majd előirányzat biztosításra a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített támogatás fedezetére. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Szociális étkeztetés (889921) |
|
-503 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Szociális étkeztetés (889921) |
|
-60 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+563 |
|
A főzőkonyha által biztosított szociális étkeztetést, óvodai és iskolai gyermekétkeztetést a GTÜ Kft. megállapodás alapján biztosítja az ellátottak részére. A gazdasági társaság elfogadott üzleti terve az erre fordított költségek fedezeteként - az önkormányzat részére központi forrásokból érkező normatív támogatás terhére - 6.835 eFt támogatást vesz számba. Az üzleti tervben rögzített számadat a jelenleg főzött adagszámok alapján felülvizsgálatra került. Jelenlegi számításaink szerint 2013. II. félévében célra összességében 3.650 eFt-ot kell fordítani, ennek fedezetét az általános tartalékból kell átvezetni, amely azonban bevételi oldalon a központi bevételek között rendelkezésre áll. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+3.650 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-3.650 |
|
A tanyagondnoki szolgálat szakfeladat bérköltségei a tanyagondnoki illetmény egy részével érintett a Kft. alapítás előirányzat rendezése tekintetében. A július 31-i könyvelési adatok alapján a személyi juttatások előirányzatából 594 eFt, a járulékok előirányzatából 167eFt vonható el, mely fedezetet biztosít a megállapított ügyvezetői díjazásra. A dologi kiadások előirányzatának rendezése akkor indokolt, ha a tanyagondnoki szolgálat működési engedélye a Kft. részére biztosított. A feladathoz kapcsolódó kiadások fedezetét addig az önkormányzati költségvetésben kell biztosítani. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Tanyagondnoki szolgáltatás (889928) |
|
-594 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Tanyagondnoki szolgáltatás (889928) |
|
-167 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+761 |
|
A Civilház személyi állománya 1 fővel érintett a Kft. alapítást tekintve. A II. félévi bérelőirányzatok rendezése ezért elkerülhetetlen. Az intézménytől elvont előirányzatok az intézményfinanszírozás csökkentésével majd annak általános tartalékba helyezésével hozzájárulnak a Kft-vel kötött megállapodásban rögzített önkormányzati fizetési kötelezettség teljesítéséhez. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-688 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+688 |
|
A költségvetés tervezésekor az ebösszeírásra előirányzat került biztosításra az állategészségügyi szakfeladaton személyi juttatásként 200 eFt összeggel, járulékaira 54 eFt összeggel. A feladat a nyári diákmunka keretében került megoldásra, így az előirányzat általános tartalékba helyezés mellett elvonható. Szintén csökkenthető e szakfeladat dologi kiadási előirányzata 400 eFt + ÁFA összeggel, mely rágcsálóirtásra és az amerikai szövőlepke elleni permetezésre került tervezésre. A kiadások egyéb szakfeladatokon jelentkeztek. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Állategészségügyi ellátás (750000) |
|
-200 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Állategészségügyi ellátás (750000) |
|
-54 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Állategészségügyi ellátás (750000) |
|
-508 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+762 |
|
Az eredeti előirányzatok között év elején 2.545 eFt kamatbevétel került tervezésre. A féléves teljesítési adat 5.652 eFt. Így a többletbevétel előirányzati szintű számbavétele is indokolt. |
||||
|
Működési célú kamatbevétel államháztartáson kívülről |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
+3.107 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+3.107 |
|
A visszaigényelt 55.146 eFt iparűzési adó visszafizetés fedezetét a céltartalék biztosíthatja, kiadási előirányzatot az önkormányzati igazgatási tevékenység dologi kiadásai között kell biztosítani. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+55.146 |
|
|
Céltartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-55146 |
|
Az iparűzési adó csökkenése miatt a bevételi előirányzat csökkentése indokolt. Az iparűzési adó előirányzatát a féléves adóigazgatási zárás alapján 86.126 eFt-ban célszerű megállapítani. A bevételi előirányzat ellentételezéseként egyrészt az előző tételben rögzített elvonás után fennmaradó 23.854 eFt céltartalék áll rendelkezésre. További bevételkiesést kompenzálhat a tanyagondnoki gépjármű beszerzésére tervezett 6.350 eFt-os előirányzat elvonása. További fedezet lehet az előzőekben általános tartalékba helyezett 3.000 eFt Fundamenta-Lakáskassza Zrt-től várt többletbevétel, valamint a szintén általános tartalékba helyezett 2.104 eFt óvodaműködtetésre tekintettel kapott központi támogatás, a sportöltöző beruházási költségeiből idén meg nem valósuló feladat előirányzata összességében 2.611 eFt összeggel a sportlétesítmények működtetése és fejlesztése szakfeladaton, illetve 28 e Ft az általános tartalékból. |
||||
|
Önkormányzatok sajátos működési bevételei |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841901) |
-39.596 |
|
|
|
Beruházások |
|||
|
Útépítés (421100) |
|
-1.649 |
|
|
Tanyagondnoki szolgálat (889928) |
|
-6.350 |
|
|
Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102) |
|
-2.611 |
|
|
Céltartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-23.854 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-5.132 |
|
A Civilház alapításakor a tényleges könyvelési adatok ismerete nélkül nem lehetett pontosan megbecsülni az önkormányzati költségvetésben a közösségi színterek működtetése szakfeladat dologi kiadásainak megbontását. A július 31-i könyvelési adatok alapján indokolt az önkormányzati intézményi költségvetés és a Civilház intézményi költségvetése közötti végleges előirányzat rendezés figyelemmel arra, hogy az önkormányzati intézményi költségvetésben teljesített kiadások előirányzata a Civilház költségvetésében szerepel jelenleg teljesítés nélkül, s az önkormányzati intézményi költségvetésben az előirányzatok túlteljesítése rögzíthető. 972 eFt átcsoportosítása szükséges az intézményi költségvetések között, mely érinti az intézményfinanszírozás összegét is. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-972 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+972 |
|
A Civilház alapításához kapcsolódóan további előirányzat rendezés szükséges az önkormányzati intézményi költségvetésben a könyvelési adatok alapján. A személyi juttatások előirányzatának kiegészítése szükséges 12 eFt-tal, melynek fedezete lehet a járulékokról elvonható 56 eFt. A fennmaradó 44 eFt általános tartalékba helyezhető. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
+12 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-56 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+44 |
|
Szintén a Civilház alapítással összefüggő előirányzat módosítás korrekciója szükséges a könyvtári ellátás szakfeladatokon mind az önkormányzati, mind a Civilház intézményi költségvetésében. Általános tartalékból indokolt kiegészíteni a könyvtári ellátás szakfeladat személyi juttatás előirányzatát 10 eFt-tal, valamint a járulékok előirányzatát 2 eFt-tal. Az áprilisi előirányzat módosítás során a dologi kiadások között a könyvbeszerzésre tervezett 500 eFt-os előirányzat áthelyezésre került a Civilház intézményi költségvetésébe. A könyvelési adatok alapján azonban az intézményalapítás előtt az önkormányzat részére került számlázásra 106 eFt értékű könyvvásárlás, melynek fedezetét vissza kell helyezni az önkormányzati intézményi költségvetésbe. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Könyvtári ellátás (910123) |
|
+10 |
|
|
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Könyvtári ellátás (910123) |
|
+2 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-12 |
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-106 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Könyvtári ellátás (910123) |
|
+106 |
|
A Civilház alapításakor nem került a költségvetési szerv költségvetésében munkahelyi étkeztetés szakfeladat feltüntetésre. A szakfeladaton a Civilháznak bevétele keletkezett, amely miatt az intézményfinanszírozás összege csökkenthető. A 12 eFt-os bevétel miatt finanszírozás megtakarítás általános tartalékra helyezése indokol. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-12 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+12 |
|
A Civilház alapításakor nem került a dologi kiadások között tervezésre irodaszer és szakmai anyag beszerzésre előirányzat, mert az önkormányzati költségvetésen lévő szakfeladat sem tartalmazott ilyen előirányzatot. A féléves teljesítési adatok alapján az intézményi költségvetésben az előirányzat pótlása szükséges, melyet az önkormányzat intézményfinanszírozással ad át. Fedezetét az általános tartalék terhére lehet megjelölni. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+80 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-80 |
|
A Civilháznál intézményi működési bevétel (szolgáltatási díj) nem került tervezésre, azonban a könyvelési adatok alapján 30 eFt számbavétele indokolt. A bevétel összege az önkormányzat által nyújtandó intézményfinanszírozást csökkenti, s ugyanazon összeggel az általános tartalék növelhető. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-30 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+30 |
|
A Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében a Kft. alapítás miatt az alkalmazotti étkeztetés bevételi előirányzata nem fog teljesülni, mert az étkeztetési térítési díj a Kft. részére kerül befizetésre a köztisztviselők által. Ezért az intézményi költségvetésben a kieső bevételt intézményfinanszírozással kell pótolni, fedezetét az általános tartalék terhére javaslom biztosítani. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+198 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-198 |
|
A Polgármesteri Hivatalnál a bérleti díjak többletbevétele miatt csökkenthető a működési célú intézményfinanszírozás 272 eFt-tal. Az így felszabadult intézményfinanszírozás összege általános tartalékba helyezhető. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-272 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+272 |
|
A pénzügyi-számviteli ügyintézői képesítés megszerzése érdekében került beiskolázásra (OKJ-s képzés keretében) köztisztviselő. A költségvetés tervezésekor a kiadás nem volt ismert, így az eredeti előirányzatok között nem szerepel. Kérem a Képviselő-testületet, hogy az összességében 210 eFt összegű képzés finanszírozását az általános tartalék terhére engedélyezze. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+210 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-210 |
|
A Polgármesteri Hivatal részére felhalmozási célú intézményfinanszírozásként került átadásra az informatikai eszközbeszerzés kiadási előirányzatának fedezete. A felhasználás alapján a tervezett összegből 18 eFt-ot - kisértékű eszközbeszerzés miatt - dologi kiadásokra kell átcsoportosítani az intézményi költségvetésben. Az önkormányzati intézményi költségvetést a működési és felhalmozási célú intézményfinanszírozás közötti átcsoportosítás érinti. |
||||
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-18 |
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+18 |
|
A Képviselő-testület a Monor és Térsége Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás II. félévi működésére tekintettel a júniusi ülésen hozott döntést. A TÖKT-be betagozódott a korábbi Főépítészi Társulás finanszírozását a gesztor önkormányzat tájékoztatása alapján biztosítja az erre tekintettel fizetett tagdíj II. félévi összege.
A Háziorvosi Ügyeleti Társulás esetében a II. félév tekintetében 38 eFt fizetési kötelezettsége van önkormányzatunknak, melynek fedezetét az általános tartalék terhére indokolt biztosítani. A kistérségi kiegészítő normatíva kiesésével a gyermekjóléti feladatellátás működési hiányának finanszírozása is a tevékenység ellátását igénylő önkormányzat feladata, mely a II félévre tekintettel 186 eFt fedezetet igényel. Ennek biztosítását szintén az általános tartalék terhére javasoljuk. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+224 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-224 |
|
Az FHT-ra jogosultak huzamosabb időtartamú közfoglalkoztatása szakfeladaton mind a bevételi, mind a kiadási előirányzatok korrekciója szükséges a könyvelési adatok alapján. Bevételi előirányzatként 4.503 eFt szerepel a tárgyévi költségvetésben, mellyel szemben a kiadási előirányzatok között 5.800 eFt áll rendelkezésre a bruttó bér fedezetére, valamint 1.553 eFt a járulékokra. |
||||
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
|||
|
FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442) |
+968 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442) |
|
+755 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
FHT-ra jogosultak huzamos időtartamú foglalkoztatása (890442) |
|
-636 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+849 |
|
A Monori Munkaügyi Központ kirendeltsége július második felében és augusztus hónapban lehetőséget biztosított diákmunka szervezésére, melynek a finanszírozását is teljes mértékben átvállalta utólagos igénylés alapján. 18 középiskolás és 1 főiskolás diák részére szerveztük a munkát. A diákmunka bérfedezetét a személyi juttatások között a községgazdálkodási szakfeladaton célszerű megtervezni, bevételét szintén e szakfeladaton a működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól jogcímen. |
||||
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
+2.268 |
|
|
|
Személyi juttatások |
|||
|
Községgazdálkodás (841403) |
|
+2.268 |
|
A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. alakítása során a gazdasági társaság részére értékesítésre került egy darab személyi számítógép 92 eFt-os összeggel. A bevétel a Polgármesteri Hivatal bevétele, az önkormányzati költségvetés az intézményfinanszírozás csökkentésével, s ezzel szemben az általános tartalék növekedésével érintett. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-92 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+92 |
|
Az önkormányzat intézményi költségvetésében a dologi kiadások között jelenik meg a bankszámlák vezetéséhez kapcsolódó tranzakciós díj. Sajnos az évközi díjemelés miatt már a félévi beszámoló készítésekor látható volt, hogy az előirányzat felhasználás meghaladja a rendelkezésre álló fedezetet. Az általános tartalék terhére javasoljuk az előirányzat 200 eFt-tal történő megemelését. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzatok igazgatási tevékenységes (841126) |
|
+200 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-200 |
|
Az áprilisi ülés alkalmával került módosításra a kiadási előirányzat a házi-segítségnyújtásra tekintettel. A betervezett előirányzat csökkentése az Üllői HSZK értesítése alapján került végrehajtásra. Az üllői önkormányzat pénzügyesével történt konzultáció alapján tényszerű, tapasztalati adatoknak megfelelő normatíva igénylési adatok szerint a korábbi döntés felülvizsgálata és korrekciója szükséges, ugyanis az üllői értesítésben jelzett 88 eFt-tal szemben közel 140 eFt lett volna önkormányzatunk havi fizetési kötelezettsége. A TÖKT által a házi-segítségnyújtásra I. félév során igényelt kiegészítő normatív támogatás megszűnéséve egyidőben a szociális ellátó intézmény kieső finanszírozását a gombai feladatellátásra tekintettel önkormányzatunknak kell pótolni. A fenti indokok alapján összességében a házi-segítségnyújtás finanszírozása 509 eFt pótelőirányzat biztosítását igényli, melyet az általános tartalék terhére javaslunk biztosítani. |
||||
|
Egyéb működési célú kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység (841126) |
|
+509 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-509 |
|
A Képviselő-testület a 218/2013. (VI. 27.) határozatával hagyta jóvá a családgondozó által szervezett nyári foglalkoztatás étkeztetési és kézműves foglalkozásainak finanszírozását. Az ebéd 30 eFt fedezetet igényel, melyet javaslunk a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás rendelkezésre álló előirányzata terhére biztosítani a 14 gyermeknek 5 napon keresztül, továbbá a 40 eFt dologi kiadás fedezetét az általános tartalék terhére átcsoportosítani. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126) |
|
+70 |
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|||
|
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás (882124) |
|
-30 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-40 |
|
|
||||
|
|
|||
|
|
|
-1.900 |
|
|
|
|||
|
|
|
+1.900[KEA1] |
|
A Szemők Balázs téri szabadtéri elárusítóhely tetőponyvával történő lefedése 305 eFt fedezetet igényel. A beruházások előirányzatának növelését az általános tartalék terhére javaslom. A beruházáshoz visszaigényelhető ÁFA kapcsolódik, így a bevételi oldalon a felhalmozási célú ÁFA bevételek előirányzata 65 eFt-tal növelésre kell, hogy kerüljön, mely összeggel csökkenthető az általános tartalék igénybevétele a beruházás nettó összegére. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
+305 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-240 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevétel |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126) |
+65 |
|
|
A Képviselő-testület a 150/2013 (IV.26) határozatával hagyott jóvá 2.300 eFt-ot a Rendezvényház rendezvényterem szellőzését biztosító tetőtéri ablakok kialakítására. A véglegesen beérkezett árajánlatok alapján a kivitelezés bruttó költsége (melyet már a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. végeztetett) 2.806.548,- Ft. A beruházási keret megállapításánál nettó összeget vettünk figyelembe. A beruházás ÁFA tartalma összességében 597 eFt, mely visszaigényelhető ÁFA-ként bevételként számbavehető, figyelemmel arra, hogy a Rendezvényház 2013. július 1-től bérleti-üzemeltetési szerződés alapján ÁFA-s bérleti díj fizetése mellett folyamatosan bérbeadásra került a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. részére. A községgazdálkodás szakfeladaton 10 eFt előirányzat maradvány mutatható ki a színpadvilágítás reflektor beszerzésére biztosított összegből. Ennek figyelembe vételével 497 eFt az a pótelőirányzat igény a szakfeladaton, mely a költségek fedezetét biztosítja. |
||||
|
Beruházások |
|||
|
Községgazdálkodás(841403) |
|
+497 |
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
-497 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevétel |
|||
|
Önkormányzati igazgatási tevékenység(841126) |
+597 |
|
|
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
|
+597 |
|
Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei |
-39.596 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
-4.908 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
-1.564 |
|
|
Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről |
+3.107 |
|
|
Működési célú támogatás elkülönített állami pénzalaptól |
+3.236 |
|
|
Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások |
+2.104 |
|
|
Központosított előirányzatok (működési) |
-91 |
|
|
Egyéb központi támogatás |
+800 |
|
|
Beruházási célú átvett pénzeszközök államháztartásoktól |
+3.000 |
|
|
Központosított előirányzatok (felhalmozási) |
+186 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevételek |
+662 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-7.860 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-3.496 |
|
Dologi kiadások |
|
+38.181 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
-30 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
+27.446 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
-2.671 |
|
Beruházások |
|
-9.808 |
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás |
|
-18 |
|
Általános tartalék |
|
+4.192 |
|
Céltartalék |
|
-79.000 |
Összesen |
-33.064 |
-33.064 |
A fentiek alapján az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszegei 33.064 eFt-tal módosulnak, így 507.330 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált kiadási főösszeg a módosítás után 358.245 eFt-ban kerülhet megállapításra. A döntés értelmében az általános tartalék 4.192 eFt-tal 6.608 eFt-ra változik. A céltartalék megszüntetésre kerül.
Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A Polgármesteri Hivatal intézményi költségvetésében a Kft. alapítás miatt az alkalmazotti étkeztetés bevételi előirányzata nem fog teljesülni, mert az étkeztetés térítési díja a Kft. részére kerül befizetésre a köztisztviselők által. Ezért az előirányzat csökkentése szükséges. A kiadások fedezetéhez a kieső bevétel pótlását intézményfinanszírozásból kell megoldani.
|
||||
|
Egyéb sajátos működési bevétel (alkalmazotti térítési díj) |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
-156 |
|
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
-42 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+198 |
|
|
A nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése szakfeladaton a tervezetthez képest a könyvelési adatok 272 eFt-os túlteljesítést mutatnak. A nem tervezett bevétel számbavételét követően az összeggel az általános tartalék növelhető. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevétel (bérleti díjak) |
|||
|
Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002) |
+272 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-272 |
|
|
A Polgármesteri Hivatal előirányzatai között beruházások kiemelt előirányzaton került tervezésre fedezet informatikai eszközbeszerzésre. A felhasználás alapján a tervezett összegből 18 eFt-ot - kisértékű eszközbeszerzés miatt - dologi kiadásokra kell átcsoportosítani. Mindemellett a működési és felhalmozási célú intézményfinanszírozás összegét is módosítani kell a 18 eFt-tal. |
||||
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
-18 |
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
|
+18 |
|
|
Beruházások |
|||
|
Önkormányzati jogalkotás (841112) |
|
-18 |
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Önkormányzati jogalkotás (841112) |
|
+18 |
|
A pénzügyi-számviteli ügyintézői képesítés képzési költségének finanszírozása jóváhagyás esetén az általános tartalék terhére biztosított intézményfinanszírozás terhére valósulhat meg. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+210 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Adó-, illeték kiszabás, ellenőrzés (841133) |
|
+210 |
|
A GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. alakítása során a gazdasági társaság részére értékesítésre került egy darab személyi számítógép 92 eFt-os összeggel. A bevétel a Polgármesteri Hivatal felhalmozási bevétele, ellentételezése az intézményfinanszírozás csökkentésével érintett. |
||||
|
Általános tartalék |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
+92 |
|
|
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-92 |
|
|
A természetben biztosított gyermekvédelmi ellátás összege 800.400,- Ft. A kiosztott utalványok fedezete központi forrásból finanszírozott, az önkormányzati költségvetésből működési célú intézményfinanszírozásként kerül átadásra a Polgármesteri Hivatal részére, ahol az Erzsébet utalványok a megfelelő szakfeladaton kiadási oldalon is megjelennek. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+800 |
|
|
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|||
|
Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (882117) |
|
+800 |
|
A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
+116 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
-42 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
+862 |
|
|
Felhalmozási saját bevételek |
+92 |
|
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-18 |
|
|
Dologi kiadások |
|
+228 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+800 |
|
Beruházások |
|
-18 |
Összesen |
+1.010 |
+1.010 |
A fentiek alapján a Polgármesteri Hivatal bevételi és kiadási főösszegei 1.010 e Ft-tal módosulnak, így 85.114 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 166 eFt-tal növekedve 3.910 eFt-ra módosulhat.
Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
Az Óvoda intézményi költségvetésén belül az étkeztetésre fordított kiadások (mind a gyermek, mind az alkalmazotti étkeztetés esetén) jelenleg az óvodai nevelés szakfeladatán vannak számba véve. Ezeknek a kiadásoknak a gyermekétkeztetés és a munkahelyi étkeztetés szakfeladaton történő megjelenése indokolt, így a szakfeladatok közötti alábbi előirányzatok átvezetését javasoljuk, mely nem eredményez a kiadásokban tényleges változást. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Óvodai nevelés ellátás (851011) |
|
-8.189 |
|
|
Óvodai intézményi étkeztetés (562912) |
|
+6.173 |
|
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
|
+2.016 |
|
|
||||
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A fentiek alapján a Gólyafészek Óvoda bevételi és kiadási főösszegei 1.900 e Ft-tal módosulnak, így 71.920 eFt-os összeggel kerülhetnek elfogadásra. A konszolidált bevételi főösszeg 11.819 eFt-ra változik.
Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
|
előirányzat változása |
||
(ezer forintban) |
||||
A Civilház személyi állománya 1 fővel érintett a Kft. alapítást tekintve. A II. félévi bérelőirányzatok rendezése ezért elkerülhetetlen. Az intézménynél csökkentett kiadási előirányzatokkal párhuzamosan csökken a Civilház intézményfinanszírozása is. |
||||
|
Személyi juttatások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-538 |
|
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-150 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-688 |
|
|
A Civilház alapításakor a tényleges könyvelési adatok ismerete nélkül nem lehetett pontosan megbecsülni az önkormányzati költségvetésben a közösségi színterek működtetése szakfeladat dologi kiadásainak megbontását. A július 31-i könyvelési adatok alapján indokolt az önkormányzati intézményi költségvetés és a Civilház intézményi költségvetése közötti végleges előirányzat rendezés figyelemmel arra, hogy az önkormányzati intézményi költségvetésben teljesített kiadások előirányzata a Civilház költségvetésében szerepel jelenleg teljesítés nélkül, s az önkormányzati intézményi költségvetésben az előirányzatok túlteljesítése rögzíthető. 972 eFt átcsoportosítása szükséges az intézményi költségvetések között, mely érinti az intézményfinanszírozás összegét is. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-972 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
|
-972 |
|
A Civilház alapítását megelőző időszak könyvbeszerzésének fedezetét vissza kell helyezni az önkormányzati intézményi költségvetésbe. Ez a dologi kiadások és az intézményfinanszírozás 106 eFt-tal történő csökkentését indokolja. |
||||
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-106 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
-106 |
|
A költségvetési szerv alapításakor nem került a munkahelyi étkeztetés szakfeladat feltüntetésre. Ennek pótlása szükséges, hogy a szakfeladaton jelentkező bevétel számbavétele megtörténhessen. Az intézményi bevétel a szükséges intézményfinanszírozás összegét csökkenti. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevétel (alkalmazotti térítési díj) |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
+10 |
|
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
|||
|
Munkahelyi étkeztetés (562917) |
+2 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
-12 |
|
|
A költségvetési szerv alapításakor nem került a dologi kiadások között tervezésre irodaszer és szakmai anyag beszerzésre előirányzat, mert az önkormányzati költségvetésen lévő szakfeladat sem tartalmazott ilyen előirányzatot.
A féléves teljesítési adatok alapján az előirányzat pótlása figyelemmel a II. félévi kiadásokra is 80 eFt összeggel szükséges, hogy a szakfeladaton jelentkező kiadások fedezete biztosított lehessen. Az intézményi kiadás a szükséges intézményfinanszírozás összegét növeli. |
||||
|
Dologi kiadások |
|||
|
Helyi közösségi tér biztosítása (890505) |
|
+80 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel (841907) |
+80 |
|
|
A Civilháznál intézményi működési bevétel nem került tervezésre, azonban a könyvelési adatok alapján 30 eFt számbavétele indokolt. |
||||
|
Egyéb sajátos működési bevétel |
|||
|
Helyi közösségi tér biztosítása (890505) |
+2 |
|
|
|
Közösségi színterek működtetése (910502) |
+28 |
|
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
|||
|
Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (841908) |
-30 |
|
|
A benyújtott támogatás igénylés alapján 95 eFt könyvtári érdekeltségnövelő támogatást kapott az önkormányzat. A tényleges kiadás előirányzat az intézményfinanszírozással szemben a Civilház intézményi költségvetésén belül a dologi kiadásoknál kerül számbavételre. |
||||
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|||
|
Önkormányzatok elszámolásai (841907) |
+95 |
|
|
|
Dologi kiadások |
|||
|
Könyvtári szolgáltatások (910123) |
|
+95 |
|
A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Egyéb sajátos működési bevételek és visszatérülések |
+40 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek |
+2 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-1.633 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-538 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-150 |
|
Dologi kiadások |
|
-903 |
Összesen |
-1.591 |
-1.591 |
A fentiek alapján a Civilház bevételi és kiadási főösszegei 1.591 e Ft-tal módosulnak, így 7.822 e Ft-os összeggel kerülhetnek elfogadásra, míg a konszolidált bevételek 42 eFt-tal.
Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:
|
|
Bevételi |
Kiadási |
|
|
előirányzat változása |
|
(ezer forintban) |
|||
|
Önkormányzat sajátos működési bevételei |
-39.596 |
|
|
Egyéb sajátos működési bevételek |
-4.752 |
|
|
Működési célú ÁFA bevételek és visszatérülések |
-1.604 |
|
|
Működési célú kamatbevételek államháztartáson kívülről |
+3.107 |
|
|
Működési célú támogatások elkülönített állami pénzalaptól |
+3.236 |
|
|
Nettófinanszírozásban önkormányzatot megillető támogatások |
+2104 |
|
|
Központosított támogatások (működési) |
-91 |
|
|
Egyéb központi támogatások |
+ 800 |
|
|
Intézményfinanszírozás helyi önkormányzattól |
-2.671 |
|
|
Felhalmozási saját bevételek |
+92 |
|
|
Beruházási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól |
+3.000 |
|
|
Központosított előirányzatok (felhalmozási) |
+186 |
|
|
Felhalmozási célú ÁFA bevételek |
+662 |
|
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás |
-18 |
|
|
Személyi juttatások |
|
-9.998 |
|
Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
|
-3.946 |
|
Dologi kiadások |
|
+37.506 |
|
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
+770 |
|
Egyéb működési célú kiadások |
|
+27.446 |
|
Működési célú intézményfinanszírozás |
|
-2.671 |
|
Beruházások |
|
-9.826 |
|
Felhalmozási célú intézményfinanszírozás |
|
-18 |
|
Általános tartalék |
|
+4.192 |
|
Céltartalék |
|
-79.000 |
Összesen |
-35.545 |
-35.545 |
|
Bevétel/kiadás konszolidáció |
-2.689 |
-2.689 |
|
Mindösszesen a konszolidáció figyelembe vételével |
-32.856 |
-32.856 |
A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 35.545 e Ft-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása 32.856 eFt. A bevételi főösszeg 672.186 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 523.101 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. A döntés értelmében a céltartalék megszüntetésre kerül, s az általános tartalék 4.192 e Ft-tal módosulva 6.608 e Ft-ban kerülhetne meghatározásra. A költségvetési hiány államháztartási törvény szerint rögzített összege a 42.908 eFt-ról -117.716 eFt-ra változna.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen.
Gomba, 2013. szeptember 6.
Tisztelettel:
Lehota Vilmos
polgármester