Vissza

1. napirendi pont

 

 

Előterjesztés

a képviselő-testület 2014. április 10-én megtartandó ülésére

 

 

Tárgy:            Javaslat az önkormányzat 2013. évi költségvetésének teljesítéséről szóló beszámoló elfogadására, és a zárszámadási rendelet megalkotására

 

Előterjesztő: Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:      Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező: valamennyi bizottság

Iktatószám: 606/2014.

 

 

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az 5/2013. (II.15.) rendeletet alkotta. E rendeletben az önkormányzat a 2013. évi összesített költségvetésének bevételi és kiadási főösszegeit 684.563 eFt-ban, konszolidált költségvetésének főösszegét 546.118 eFt-ban állapította meg. Ezen belül az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszege 530.550 eFt-ban, a Polgármesteri Hivatal főösszege 83.260 eFt-ban, a Gólyafészek Óvoda főösszege 70.748 eFt-ban került meghatározásra. A Civilháznak eredeti előirányzata nem volt, tekintettel arra, hogy az intézmény alapítására év közben került sor.

 

Az év közbeni előirányzat módosításokat követően a költségvetés összesített költségvetésének bevételi és kiadási főösszegei 682.558 eFt-ra, konszolidált költségvetésének főösszege 538.367 eFt-ra változott.  Az összesített bevételi és kiadási főösszegből, vagyis a 682.558 eFt-ból  az önkormányzati intézményi költségvetés bevételi és kiadási főösszege 521.242 eFt-ra, a Polgármesteri Hivatal főösszege  82.832 eFt-ra, a Gólyafészek Óvoda főösszege 72.301 eFt-ra, a Civilház főösszege pedig 6.183 eFt-ra növekedett.

 

Az önkormányzati feladatellátás általános értékelése

 

 A község lakosságszámának csökkenése az elmúlt évekéhez hasonló. A 2013. január 1-i lakosságszám 2983 főre csökkent az előző évi 2987 főről. A beszámoló időszakában a lakosságszám a mindössze 4 fős csökkenéssel stagnálónak mondható.

     

Az önkormányzatnak az előző évekhez hasonlóan 2013-ban is sikerült a község zavartalan működtetését megvalósítani.

 

2013-ban már a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §-a határozta meg azokat a feladatokat, amelyek a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok.

 

A feladatfinanszírozási rendszer a korábbiakhoz képest változást jelentett az önkormányzat által ellátandó közfeladatok központi támogatási rendszerében is.

 

Gomba Község Önkormányzata a feladatfinanszírozás keretében az önkormányzati hivatal működésének támogatására a 7,97 fős elismerhető létszám alapján 36.503 eFt-os összeggel, a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátásra tekintettel 15.396 eFt-os összeggel volt jogosult. 2013-ban e két feladatfinanszírozási jogcímet terhelte a 35.893 eFt-os beszámítási összeg, mellyel az összességében 51.899 eFt-os támogatás ténylegesen 16.006 eFt-ra csökkent. A fenti két jogcímen kapott finanszírozás teljes mértékben felhasználásra került.

 

A Polgármesteri Hivatal működésére felhalmozási kiadások nélkül az önkormányzat a 36.503 eFt-tal szemben 2013-ban összesen 62.386 eFt-ot fordított, melyből 40.448 eFt személyi juttatásként, 11.214 eFt szociális hozzájárulási adóként, 10.724 eFt dologi kiadásként került felhasználásra. Amennyiben az adatokat az önkormányzati jogalkotás és a nem lakóingatlan bérbeadása szakfeladatok nélkül vizsgáljuk, akkor a 36.503 eFt-tal szemben összesen 48.571 eFt-ot került felhasználásra, melyből 29.958 eFt személyi juttatásként, 8.476 eFt szociális hozzájárulási adóként, 10.137 eFt dologi kiadásként került felhasználásra. Az elszámolásnál figyelembe vehető kiadások összegét csökkenteni kell a külön finanszírozásként megkapott 814 eFt-os bérkompenzációval.

 

 

A településüzemeltetéshez kapcsolódó finanszírozás 15.396 eFt-os összegéből 6.191 eFt zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatására, 6.691 eFt közvilágításra, 781 eFt köztemető fenntartásra, 1.734 eFt közutak fenntartásának támogatására szolgál.

 

A községgazdálkodási szakfeladaton a működési kiadási előirányzat teljesítése összességében 16.158 eFt, (ebből a feladatfinanszírozás elszámolásakor nem lehet figyelembe venni 2.403 eFt-ot, mely a diákfoglalkoztatáshoz kapcsolódó kiadás, továbbá a szakfeladaton könyvelt 332 eFt-os bérkompenzációt). A közvilágítás szakfeladatán a teljesített kiadás 5.011 eFt, a közutak fenntartása szakfeladaton 793 eFt, a köztemető fenntartás szakfeladaton pedig 436 eFt.

 

Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatására 8.065 eFt került feladatfinanszírozásként biztosításra az önkormányzat részére. A 2.700,- Ft/fő fajlagos összeget a központi költségvetés az előzőekben nem nevesített feladatok ellátására biztosítja. Ilyen például a hulladékkezelés, állategészségügyi ellátás, nemzeti ünnepek programjai, egészségügyi alapellátások OEP finanszírozáson túli költségfedezete,

 

A költségvetési törvény 2. melléklete szerint a települési önkormányzatok működési támogatására vonatkozó közös szabály, hogy a fent nevesített támogatások együttes összege (59.964 eFt) kizárólag az igazgatással, településüzemeltetéssel és egyéb önkormányzati feladatokkal kapcsolatos működési kiadásokra használható fel.

 

Gomba Község Önkormányzatától 2013. évben állami fenntartásba intézmény nem került.

 

A köznevelési törvény hatálya alá tartozó Gólyafészek Óvoda fenntartására tekintettel az önkormányzat egyes köznevelési és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása összességében 53.161 eFt volt 2013-ban, melyből 42.631 eFt az óvodapedagógusok és az óvodapedagógusok munkáját közvetlenül segítők bértámogatása, 6.552 eFt az óvodaműködtetési támogatás, valamint 3.978 eFt az óvodai ingyenes és kedvezményes gyermekétkeztetés támogatása.

 

A Gólyafészek Óvoda működési költségvetése teljesítésének kiadási főösszege 66.390 eFt. Ebből a finanszírozás elszámolásakor nem vehető figyelembe 1.532 eFt bérkompenzációs összeg. Vagyis a feladatfinanszírozás teljes mértékben történő felhasználásán túl a köznevelési intézmény működtetése 11.697 eFt önkormányzati forrást igényelt.  

 

Az önkormányzat a kulturális feladatok támogatására a lakosságszám és az 1.140,- Ft-os fajlagos összeg figyelembe vételével 3.405 eFt feladatfinanszírozásban részesült. Ezzel szemben az összesített önkormányzati költségvetésből 5.670 eFt kiadás teljesítésére került sor a könyvtári és közművelődési szakfeladatokon. A kiadások között nem vehető figyelembe 30 eFt bérkompenzáció, hiszen az a feladatfinanszírozáson kívül megtérítésre került. A kulturális feladatellátás a finanszírozáson túl 2.235 eFt önkormányzati saját forrást kötött le 2013-ban.

 

A települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatásaként összességében 13.549 eFt bevétel realizálódott, melyből a pénzbeli szociális ellátásokhoz történő hozzájárulás 6.238 eFt, a szociális étkeztetés finanszírozása 5.647 eFt, valamint a tanyagondnoki szolgálat 10 havi finanszírozása 1.664 eFt.

 

Az önkormányzat intézményi költségvetésének egyes szociális szakfeladatain összességében 4.305 eFt került kifizetésre az ellátottak részére pénzbeli juttatásként, illetve a polgármesteri hivatal szakfeladatain kifizetett aktív korúak ellátásának, valamint a lakásfenntartási támogatásnak az önkormányzatot terhelő (az ellátás 10-20 %-ának megfelelő) részeként került kifizetésre további 2.885 eFt. A 7.190 eFt-os tényleges felhasználás e területen is meghaladta a feladatfinanszírozás keretében kapott támogatás összegét.

 

A szociális étkeztetés szakfeladaton könyvelt kiadás 6.890 eFt, melyből 2.756 eFt a szociális segítő bérköltsége. A különbözet az I. félévben biztosított szociális étkeztetés nyersanyagnormájának ellátott által meg nem térített összege. Az étkeztetéshez a napi egyszeri melegételt a II. félévben az önkormányzat által alapított Kft üzemeltetésében lévő főzőkonyha biztosította. A 101 fő teljesítmény mutatóval számolt 25.351 adag ebéd nettó nyersanyagnormája és nettó önköltsége összesen 12.397 eFt. Az ellátottak által 2013-ban fizetett térítési díj összege 4.996 eFt. A térítési díjból származó bevétel és a feladatfinanszírozás összege 10.643 eFt. Az önkormányzat saját forrásból 1.754 eFt-ot fordít a szociális étkeztetés kiadásainak fedezetére. A térítési díjak figyelembe vételével a szociális étkeztetés finanszírozási igénye

 

A tanyagondnoki szolgálat szakfeladaton a könyvelt működési kiadás összege 3.630 eFt, mely a tanyagondnoki bérköltségből és a szakfeladaton jelentkező dologi kiadásokból áll. A feladatfinanszírozás keretében e jogcímen rendelkezésre álló 1.664 eFt-ot az önkormányzat a feladat ellátása érdekében (a 122 eFt-os bérkompenzáció figyelmen kívül hagyása mellett) 1.844 eFt-tal egészíti ki.

 

A költségvetés teljesítési adatai alapján az igazgatási, településüzemeltetési és egyéb önkormányzati feladatok figyelembe vehető működési kiadás a 93.678 eFt feladatfinanszírozással együtt összességében 172.617 eFt, melyből

-       önkormányzati hivatal működése:                                     61.572 eFt,

-       településüzemeltetés, melyen belül

o   zöldterület gazdálkodás                                        13.423 eFt,

o   közvilágítás                                                              5.011 eFt,

o   köztemető fenntartás                                                  436 eFt,

o   közutak karbantartása                                                 793 eFt,

-       hulladékkezelés                                                                      240 eFt,

-       állategészségügyi ellátás                                                         190 eFt,

-       nemzeti ünnepek programjai                                                   107 eFt,

-       egészségügyi alapellátás OEP finanszírozáson

túli kiadásai (40 eFt bérkompenzáció

figyelmen kívül hagyásával)                                                2.248 eFt,

-       óvoda fenntartás kiadása                                                   64.858 eFt,

-       közművelődési, könyvtári feladatellátás

finanszírozáson túli kiadásai (30 eFt bérkompenzáció

figyelmen kívül hagyásával)                                                5.640 eFt,

-       pénzbeli szociális ellátásokhoz történő hozzájárulás           7.190 eFt,

-       szociális étkeztetés finanszírozása

            (befizetett térítési díjakon túl szükséges fedezet)               7.401 eFt,

-       tanyagondnoki szolgálat                                                      3.508 eFt,

 

A többcélú kistérségi társulások keretében végzett közszolgáltatások

 

A szociális feladatok közül a családsegítés és a gyámügyi feladatok közül a gyermekjóléti szolgálat ellátása történik kistérségi társulás keretében. A Monor Városi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat intézményi keretei között biztosított közszolgáltatás szakmai színvonala megfelelő, az önkormányzati kötelezettség teljesítésének gazdaságos formája a kistérségi társulás által fenntartott intézményi ellátás igénybevétele.

A házi-segítségnyújtáshoz kapcsolódó feladatokat az I. félévben az Üllő és környéke egyes szociális alapszolgáltatási, gyermekjóléti és pedagógiai szakszolgálat feladatellátására létrehozott Mikro-térségi Intézményi Társulás keretében a II. félévben pedig szintén az üllői intézmény útján az üllői önkormányzattal kötött feladatellátási szerződés alapján látta el az önkormányzat.

 

 

Önkormányzati vagyon

 

Az önkormányzati vagyonról (eszközök nettó értéke) a vagyonkataszteri adatok alapján

 az alábbi adatok rögzíthetők az előző évi bázisadatok figyelembe vételével:

 

Megnevezés

2012. december 31.

2013. december 31.

Vagyonelemek változása az előző évi adatokhoz viszonyítva

forgalomképtelen vagyon

957.839.950

948.864.368

-8.975.582

korlátozottan forgalomképes vagyon

775.230.190

756.915.043

-18.315.147

üzleti vagyon

200.018.726

285.741.178

85.722.452

vagyonelemek összesen:

1.933.088.866

1.991.520.589

58.431.723

 

A forgalomképtelen és a korlátozottan forgalomképes vagyonelemek esetén az előző évi adatokhoz képest a közel 9 millió forintos csökkenést az értékcsökkenés eredményezi, míg az üzleti vagyonelemek tekintetében az értékcsökkenés negatív hatása mellett érvényesült a befejezett beruházások aktivált értékének növelő hatása is.

 

 

Értékpapír- és hitelműveletek

 

Gomba Község Önkormányzatának 2013-ban értékpapír és hitelművelete nem volt.

 

 

BEVÉTELEK

 

Működési bevételek

 

Az önkormányzat összesített költségvetésének működési bevételi költségvetése a 441.411 eFt módosított előirányzattal szemben 443.936 eFt-ra teljesült. A konszolidált működési bevételi főösszeg a 143.641 eFt-os intézményfinanszírozási összeg nélkül 300.295 eFt, mely a 297.770 eFt-os módosított előirányzattal szemben 100,85 %-os teljesítési mutatót eredményez.  Az előző évi működési célú pénzmaradvány 44.091 eFt. A működési bevételek költségvetési szervenkénti megbontásban az alábbiak szerint részletezhetők:

 

I.            Önkormányzati intézményi költségvetés

A működési költségvetés bevételi főösszege a módosított előirányzat 282.806 eFt-os tervadatával szemben  102,62 %-ra, 290.211 eFt-ra teljesült. A 44.091 eFt-os működési célú pénzmaradvánnyal a bevételi főösszeg 334.302 eFt. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A közhatalmi bevételek összege a tervezett 103.460 eFt-tal szemben 107.145 eFt-ra teljesült, mely 103,56 %-os teljesítési mutatót eredményez. A tervadat túlteljesítése a helyi adókon belül az iparűzési adónál, valamint a talajterhelési díjnál mutatkozik.  A tervezett 86.126 eFt helyett a ténylegesen befolyt iparűzési adó összege 89.552 eFt volt. 372 eFt volt a tervezetthez képest kimutatható többletbevétel a talajterhelési díjak tekintetében is. A tervezetthez képest az építményadóból 64 eFt-tal, a telekadóból 47 eFt-tal, a magánszemélyek kommunális adóhátralékából 33 eFt-tal, az idegenforgalmi adó hátralékából 23 eFt-tal folyt be kevesebb. A pótlékok, bírságok teljesítése szintén alacsony, számszerűen 422 eFt helyett 364 eFt bevételt könyvelhettünk el ezen a jogcímen. A közhatalmi bevételeken belül az átengedett központi adók közül a gépjárműadó bevétel 201 eFt-tal kevesebb a tervezett összegnél. Az adóhátralékokról az „A” függelék ad részletesen számot.

 

Az intézményi működési bevételek 102,44 %-ra, összegszerűen 48.351 eFt-ra teljesültek a 47.201 eFt-os módosított előirányzathoz viszonyítva. A tervadat túlteljesítésébe a szolgáltatások 21,34 %-os, valamint a fordított ÁFA miatti 18,97 %-os többletteljesítés játszott ldeginkább szerepet. A túlteljesítéseket a bérleti díjak és a működési célú ÁFA bevételek elmaradása ellensúlyozza.  

 

A működési célú támogatások teljesítése 100,37 %-os, amely 16.986 eFt bevételt jelent. Az OEP-től egészségügyi ellátásra tervezett bevétel a tervezettet meghaladja a védőnői ellátás többletfinanszírozása miatt, illetve a közfoglalkoztatás tervezett bevétele is megközelíti a tervezett összeget, a teljesülési mutató 99 %.

 

Az államháztartáson kívülről működési célra átvett pénzeszközök teljesítése 90,28 %-os, amely 1.114 eFt bevételt jelent. A tervadat alulteljesítését a fogorvos rendelő-fenntartási hozzájárulásának 120 eFt-os hátraléka eredményezi.

 

 

A működési célú központi támogatások jogcímeiről és összegeiről, illetve azok felhasználásának elszámolásáról a bevezető részben részletes tájékoztatást nyújtottam. A működési és felhalmozási célú központi támogatásokról a „B” függelékben nyújtunk részletes információt.

 

II.            Polgármesteri Hivatali költségvetés

A működési költségvetés bevételi főösszege a 81.512 eFt-tal szemben 81 416 eFt. A konszolidált bevételi főösszeg a 77.644 eFt-os működési célú intézményfinanszírozás nélkül 3.772 eFt. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

 

A közhatalmi bevételek összege a tervezett 120 eFt-tal szemben 89 eFt, melynek forrása a hivatal részére befizetett igazgatási szolgáltatási díj.

 

Az intézményi működési bevételek a 3 748 eFt-os tervadattal szemben 3 684 eFt-ra teljesültek, amely 98,28% teljesítmény mutatót eredményez.  A 3.684 eFt-on belül a legnagyobb bevételt a bérleti díjak jelentik 2 177 eFt-os összeggel.  A működési bevételek között a legjelentősebb tétel az önkormányzattól kapott intézményfinanszírozás, melynek összeg 77.644 eFt. Ennek teljesítési adata az előirányzatok utolsó módosítását követően megegyezik a tervadattal.

 

III.            Gólyafészek Óvoda költségvetése

 

A működési költségvetés bevételi főösszege a 70.910 eFt-os módosított előirányzattal szemben 66.124 eFt. A konszolidált bevételi főösszeg a 60.339 eFt-os működési célú intézményfinanszírozás nélkül 5.785 eFt.  Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

 

A 66.124 eFt intézményi működési bevételből az intézményfinanszírozás figyelmen kívül hagyásával 5.785 eFt-ról kell számot adni. Az egyéb sajátos működési bevétel teljesített összege 4.045 eFt, mely döntő mértékben az intézményi ellátási díjak és az alkalmazottak térítési díjainak megfizetéséből ered. A működési célú Áfa bevétel és visszatérülés 1.281 eFt, továbbá e bevételt növeli a rövidlejáratú betétkamat (számlakamat) 16 eFt-os összege.

 

A működési bevételek módosított előirányzati adatai között 560 eFt a működési célú támogatás, ami ténylegesen 443 eFt támogatást jelentett a TÁMOP programhoz kapcsolódóan.

 

 

IV.            Civilház költségvetése

 

A működési költségvetés bevételi főösszege a 6.183 eFt-os módosított előirányzattal szemben 6.185 eFt A konszolidált bevételi főösszeg az 5.658 eFt-os működési célú intézményfinanszírozás nélkül 527eFt. - Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A 6.185 eFt intézményi működési bevételből az intézményfinanszírozás figyelmen kívül hagyásával 527 eFt-ról kell számot adni. Összetevői az egyéb sajátos működési bevételek, a működési célú ÁFA bevétel és visszatérülés, a rövidlejáratú betétkamat (számlakamat, de itt került számbavételre a zumba részvételi díjaiból, a nyárbúcsúztató bevételeiből származó összeg, valamint a Máltai Szeretetszolgálat támogatása is.

 

Felhalmozási bevételek

 

Az önkormányzat összesített költségvetésének felhalmozási bevételi költségvetése a 116.823 eFt módosított előirányzattal szemben 90.998 eFt-ra teljesült. A konszolidált felhalmozási bevételi főösszeg az 550 eFt-os felhalmozási célú intézményfinanszírozás figyelembe vétele nélkül 90.448 eFt. Az előző évi felhalmozási célú pénzmaradvány 80.233 eFt. A felhalmozási bevételek költségvetési szervenkénti megbontásban az alábbiak szerint részletezhetők:

 

I.              Önkormányzati intézményi költségvetés

A felhalmozási költségvetés bevételi főösszege a módosított előirányzat 116,181 eFt-os tervadatával szemben  77,77 %-ra, 90.356 eFt-ra teljesült. A 80.233 eFt-os felhalmozási célú pénzmaradvánnyal a felhalmozási bevételi főösszeg így 170.589  eFt. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A felhalmozási saját bevételek 134,98%-ban teljesültek. A túlteljesítés a Faluház értékesítéséhez kapcsolódó előlegre vezethető vissza. A teljesítési adatra negatív hatással van a fogászati kezelőegység részleteiből kimutatható hátralék. A háztartásoktól beruházási célú átvett pénzeszközök kiemelt előirányzatán 113,34 %-os mutatóval túlteljesítés jelentkezik, ami 1.201 eFt-os Fundamenta-Lakáskassza Zrt. tervadaton túli utalást takar a 9.000 eFt-os módosított tervadathoz képest. Az államháztartáson belülről érkező működési célú támogatások 77,3 %-os teljesítési adatát, vagyis a tervadatokhoz képest alacsonyabb összegű támogatás megérkezését a faluközpont megújításhoz kapcsolódó záró kifizetési kérelem 2014. évre történő áthúzódása okozza. A felhalmozási célú ÁFA bevételek tervadathoz képest kimutatható elmaradása az ivóvizes projekt előkészítő szakaszának decemberben kifizetett számlájához kapcsolódik, hiszen annak ÁFA tartalma csak a 2014. január havi ÁFA bevallás alkalmával volt visszaigényelhető.

 

II.              Polgármesteri Hivatali költségvetés

A felhalmozási költségvetés bevételi főösszege a módosított előirányzat tervadatával egyezően 499 eFt. Tekintettel arra, hogy ebből az összegből a Polgármesteri Hivatal felhalmozási célú intézményfinanszírozásként kapott 407 eFt-ot, így a konszolidált felhalmozási bevétele 92 eFt.

III.              Gólyafészek Óvoda költségvetése

A felhalmozási költségvetés bevételi főösszege a módosított előirányzat tervadatával egyezően 143 eFt. Miután ezt az összeget a Gólyafészek Óvoda felhalmozási célú intézményfinanszírozásként kapta, így a konszolidált bevétele 0 Ft.

 

IV.              Civil Ház költségvetése

A felhalmozási költségvetés bevétele a költségvetési szervnek nem volt.

 

 A függő-, átfutó-, kiegyenlítő bevételek tárgyévi egyenlege -3.546 eFt, mely költségvetési szervenként az alábbi tételeket összegzi:

 

-      Önkormányzati intézményi költségvetést érintő összeg:             -3.466 eFt,

-      Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő összeg:                       -80 eFt,

 

 

Az önkormányzati intézményi költségvetésben

ü  -153 eFt előző évi függő bevétel visszavezetése, mely 150 eFt rendezvény előlegből és 3 eFt illeték továbbutalási kötelezettségből tevődött össze,

ü  -3.325 eFt előző évi átfutó bevétel, mely a közműfejlesztési hozzájárulások 50%-ának szennyvíz-tisztítótelep felújításra nyilvántartott összege a korábban hatályos önkormányzati rendelet alapján, továbbá

ü  + 12 e Ft pénzbeli ellátásból házipénztárba befizetett talajterhelési díj tárgyévi továbbutalása elmaradásának eredménye.

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésében a -80 eFt a tárgyév januárjában Opi Clean Team Bt részére visszautalt kaució összege.

 

KIADÁSOK

 

Működési kiadások

 

Az önkormányzat összesített költségvetésének működési kiadási költségvetése az 530.199 eFt módosított előirányzattal szemben 505.086 eFt-ra, 95.26 %-ra teljesült. A konszolidált működési kiadási főösszeg a 143.641 eFt-os intézményfinanszírozási összeg figyelembe vétele nélkül a 386.558 eFt-os módosított előirányzattal szemben 361.445 eFt, mely 93,5 %-os teljesítési mutatót eredményez. A működési kiadások költségvetési szervenkénti megbontásban az alábbiak szerint részletezhetők:

 

I.      Önkormányzati intézményi költségvetés

 

A működési költségvetés kiadási főösszege a módosított előirányzat 369.433 eFt-os tervadatával szemben 95,03 %-ra, 351.064 eFt-ra teljesült. Az intézményfinanszírozás 143.641 eFt-os összegének figyelmen kívül hagyásával a konszolidált kiadási főösszeg a módosított előirányzat 225.892 eFt-os adatával szemben 91,86 %-os teljesítéssel 207.423 eFt. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A Képviselő-testület által személyi juttatásokra jóváhagyott 37.321 eFt előirányzat teljesítési aránya 90,92 %-os, amely 33.933 eFt felhasználásnak felel meg.  A munkaadókat terhelő járulékok felhasználása arányaiban hasonló. A 8.421 eFt tervadata 7.941 eFt-ra teljesült, amely 94,3 %-os mutatót eredményez.

 

 A dologi kiadások módosított előirányzatának felhasználása 92,16 %-os, amely a módosított 128.575 eFt-os előirányzattal szemben 118.489 eFt-os felhasználást jelent. A dologi kiadások szakfeladatonkénti részletezését az előterjesztéshez csatolt teljesítési adatokat részletező tábla tartalmazza.

 

Az önkormányzat által nyújtott ellátások kiemelt előirányzaton a 11.557 eFt-tal szemben 8.299 eFt a teljesítés. A tervadathoz viszonyítva 3.258 eFt a megtakarítás. Ez abból adódik, hogy

ü  a méltányossági alapon tervezett ápolási díj 1.700 eFt-jából 1.511 eFt került felhasználásra,

ü  átmeneti segélyre az 1.622 eFt-ból 1.001 eFt,

ü  temetési segélyre 195 eFt-ból 75 eFt,

ü  rendkívüli gyermekvédelmi támogatásra 370 eFt-ból 207 eFt,

ü  egyéb eseti pénzbeli ellátásra 954 eFt-ból 570 eFt,

ü  köztemetésre 500 eFt-ból 351 eFt,

ü  szociális étkeztetésre pedig az 5.676 eFt-ból 4.134 eFt került ténylegesen könyvelésre,

ü  születési támogatásként pedig a tervezett 540 eFt helyett 450 eFt kifizetésére került sor.

 

Az önkormányzat által 2013. évben folyósított ellátások részletes adatait a „C” függelék tartalmazza.

 

Az önkormányzat működési kiadási költségvetésében jelentős összeggel szerepel az egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások kiemelt előirányzat. A 39.918 eFt-os tervadathoz viszonyított 97,1 %-os teljesítési mutató 38.761 eFt-os támogatási összeg kifizetését jelenti, mely a „D” függelékben került részletes bemutatásra.

 

II.       Polgármesteri Hivatali költségvetés

 

A működési költségvetés kiadási főösszege a módosított előirányzat 82.425eFt-os tervadatával szemben 99,12 %-ra, 81.696 eFt-ra teljesült. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A Képviselő-testület által személyi juttatásokra jóváhagyott 40.491 eFt előirányzat teljesítési aránya 99,89 %-os, amely 40.448 eFt felhasználásnak felel meg.  A munkaadókat terhelő járulékok felhasználása arányaiban hasonló. A 11.215 eFt tervadata 11.214 eFt-ra teljesült, amely 99,99 %-os mutatót eredményez.

 

A dologi kiadások felhasználása a módosított előirányzat 11.322 eFt-os adatához viszonyítva 94,72 %-os, mely 10.724 eFt teljesítést eredményezett.

 

Az önkormányzat által nyújtott - jegyzői hatáskörben megállapított - ellátások a 19.397 eFt-os előirányzathoz képest 19.310 eFt-ban teljesültek. Alulteljesítés a közgyógyellátás finanszírozásánál mutatható ki.

 

 

III.       Gólyafészek Óvoda költségvetése

 

A működési költségvetés kiadási főösszege a módosított előirányzat 72.158 eFt-os tervadatával szemben 92,01 %-ra, 66,390 eFt-ra teljesült. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

A Képviselő-testület által személyi juttatásokra jóváhagyott 42.206 eFt előirányzat teljesítési aránya 98,76 %-os, amely 41.684 eFt felhasználásnak felel meg.  A munkaadókat terhelő járulékok felhasználása arányaiban hasonló. A 11.775 eFt tervadata 11.757 eFt-ra teljesült, amely 99,85 %-os mutatót eredményez.

 

A dologi kiadások felhasználása a módosított előirányzat 16.129 eFt-os adatához viszonyítva 72.16 %-os, mely 11.644 eFt teljesítést eredményezett.

 

A jegyzői hatáskörben biztosított pénzbeli juttatások 2.048 eFt-os tervadata 1.305 eFt-ra teljesült, mely 63.72 %-os mutatót eredményez. Az alul teljesítés indoka a gyermekétkeztetés II. félévi GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft-n belüli biztosítása és a finanszírozás támogatásként történő átadása.

 

 

IV.       Civilház költségvetése

A Képviselő-testület által személyi juttatásokra jóváhagyott 1.943 eFt előirányzat teljesítési aránya 98,2 %-os, amely 1.908 eFt felhasználásnak felel meg.  A munkaadókat terhelő járulékok felhasználása arányaiban hasonló. Az 563 eFt tervadata 529 eFt-ra teljesült, amely 93,96 %-os mutatót eredményez.

 

A dologi kiadások felhasználása a módosított előirányzat 3.677 eFt-os adatához viszonyítva 95,16 %-os, mely 3.499 eFt teljesítést eredményezett.

 

Felhalmozási kiadások

 

Az önkormányzat összesített költségvetésének felhalmozási kiadási költségvetése az 133.739 eFt módosított előirányzattal szemben - a felhalmozási célú intézményfinanszírozással együtt - 124.018 eFt-ra, 92,73 %-ra teljesült. A konszolidált felhalmozási költségvetés kiadása 133.189 eFt-tal szembe 92,7 %-os teljesítési mutatóval 123.468 eFt.  A felhalmozási kiadások költségvetési szervenkénti megbontásban az alábbiak szerint részletezhetők:

 

   I.      Önkormányzati intézményi költségvetés

A felhalmozási költségvetés kiadási főösszege a módosított előirányzat 133.189 eFt-os tervadatával szemben 92,7 %-ra, 123.468 eFt-ra teljesült. A konszolidált főösszeg az 550 eFt-os felhalmozási célú intézményfinanszírozás figyelembe vételével  a 132.639 eFt-os tervadattal szemben 92,67 %-os teljesítési mutatóval 122.918 eFt. Részletezése az alábbiak szerint mutatható be:

 

A felújítási előirányzatok célonkénti és fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését a beszámolóhoz csatolt melléklet tartalmazza. Összegzésként megállapítható, hogy a beruházások, felújítások között akad olyan terv, feladat, melynek a végrehajtása részben vagy teljes mértékben elmaradt. Ilyen a KEOP pályázat megvalósításhoz szükséges telekvásárlás, CBA előtti parkolóhoz kapcsolódó vízelvezetés, Arató Házaspár utcai szennyvízhálózat bővítés, labdarúgópálya oldalkerítés önerejének felhasználása.

 

I.              Polgármesteri Hivatali költségvetés

A felhalmozási költségvetés kiadási főösszege a 407 eFt-os módosított előirányzattal megegyező.

A beruházás számítástechnikai eszközbeszerzés volt.

 

II.              Gólyafészek Óvoda költségvetése

A felhalmozási költségvetés kiadási főösszege a 143 eFt-os módosított előirányzattal megegyező.

A beruházás projector beszerzése volt.

 

III.              Civilház  költségvetése

A felhalmozási költségvetés kiadása nem volt.

 

A függő-, átfutó-, kiegyenlítő kiadások tárgyévi egyenlege 9 eFt, mely költségvetési szervenként az alábbi tételeket összegzi:

 

-      Önkormányzati intézményi költségvetést érintő összeg:                   67 eFt,

-      Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő összeg:                       -53 eFt,

-      Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő összeg:                           -51 eFt,

-      Civilház költségvetését érintő összeg:                                              46 eFt,

 

Az önkormányzati intézményi költségvetésben

ü  .+377 eFt a következő időszakra átvezetett ÁFA összege.

ü  -306 eFt a személyi juttatások átfutó kiadásainak forgalma, ezen belül -332 eFt volt az előző évi áthúzódó személyi kiadás és 26 eFt a tárgyévi személyi juttatás áthúzódó összege.

ü  - 4 eFt előző évi függő kiadás megtérült.

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésében

ü  -7 eFt a 2012. december 31-i és a 2013. december 31-i időpontban nyilvántartott visszaigényelhető ÁFA egyenlege.

ü  -46 eFt a személyi juttatások átfutó kiadásainak forgalma, ezen belül -346 eFt volt az előző évi áthúzódó személyi kiadás és 300 eFt a tárgyévi személyi juttatás áthúzódó összege.

 

A Gólyafészek Óvoda költségvetésében

ü  +25 eFt a 2012. december 31-i és a 2013. december 31-i időpontban nyilvántartott visszaigényelhető ÁFA egyenlege. A nyitó összeg 816 eFt, a tárgyévi záró egyenleg 841 eFt.

ü  -77 eFt a személyi juttatások átfutó kiadásainak forgalma, ezen belül -202 eFt volt az előző évi áthúzódó személyi kiadás és 125 eFt a tárgyévi személyi juttatás áthúzódó összege. Az egyenlegnél jelentkezik egy elkerülhetetlen 1 eFt-os kerekítési különbözet.

 

A Civilház költségvetésében

ü  +1 eFt az ÁFA függő tétele, valamint

ü  +45 eFt a személyi juttatások átfutó tétele, mely szabadság megváltás és hóközi kifizetésben realizálódott XI. havi bér.

 

A 2013. évi pénzmaradvány elszámolása:

 

 

A 2013-as költségvetési év helyesbített pénzmaradványa 27.526 eFt. Ebből

ü  önkormányzati intézményi költségvetés pénzmaradványa              25.662 eFt,

ü  Polgármesteri Hivatal pénzmaradványa                                               633 eFt,

ü  Gólyafészek Óvoda pénzmaradványa                                                  982 eFt,

ü  Civilház pénzmaradványa                                                                     249 eFt.

 

A helyesbített pénzmaradványt az önkormányzati intézményi költségvetésben 176 eFt terheli „költségvetési befizetés többlettámogatás miatt” jogcímen. A többletnormatíva visszafizetése a kamatfizetési kötelezettség elkerülése miatt megtörtént. Ennek levonásával a módosított pénzmaradvány 27.349 eFt.

 

Az önkormányzat 2014. évi költségvetésében eredeti előirányzatként került tervezésre 13.322 eFt összegű működési célú pénzmaradvány. Eredeti kiadási előirányzatként ezt az összeget 10.000 eFt erejéig céltartalék, 399 eFt összeggel szociális tűzifa támogatás és 2.923 eFt összeggel a téli közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó kiadások terhelik.

 

A 27.349 eFt összesített módosított pénzmaradványból kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány 3.650 eFt.

 

A módosított pénzmaradványból levonva a maradvány tervezett eredeti előirányzatát, valamint a kötelezettséggel terhelt összeget, az összesített önkormányzati szabad pénzmaradvány 13.699 eFt-ban határozható meg. A zárszámadási rendelet elfogadásakor ezzel az összeggel növelhető a költségvetési bevételi főösszeg. A pénzmaradvány felhasználásra az alábbiak szerint teszek javaslatot:

ü  Indokoltnak tartjuk a Civilház 239 eFt-os, a Gólyafészek Óvoda 967 eFt-os, valamint a Polgármesteri Hivatal 624 eFt-os szabad pénzmaradványának megállapítását követően annak elvonását az intézményi költségvetésből oly formában, hogy a költségvetési szervek számára biztosított intézményfinanszírozások összegei csökkentésre kerüljenek a szabad pénzmaradvány összegével. Ezzel egyidőben az önkormányzati intézményi költségvetésben az intézményfinanszírozás 1.830 eFt-os csökkentése mellett azonos összeggel a tartalékokon belül az általános tartalék kerüljön növelésre.

ü  Az önkormányzati intézményi költségvetésben a rendelkezésre álló 11.869 eFt szabad pénzmaradványból javaslom az ingatlanvásárlásra igénybevett céltartalékot visszapótolni 7.000 eFt-os összeggel, továbbá a fennmaradó 4.869 eFt szabad pénzmaradvány az általános tartalékot növelheti.

Az előirányzatok költségvetési rendeleten történő szükségszerű átvezetésére önálló előterjesztés keretében teszek javaslatot. A fenti javaslatok elfogadásával az általános tartalék 6.699 eFt-tal növelhető. Ez a növekedés biztonságot jelenthet a 2014. évi gazdálkodásra.

 

Létszám alakulása

 

 A költségvetési rendeletben meghatározott engedélyezett létszám változása minden alkalommal képviselő-testületi döntéshez kötődik. Az évelején tervezett közfoglalkoztatási létszámnál volt a legjelentősebb változás, hiszen kiszámíthatatlan az év első hónapjaiban, hogy a munkaügyi központ mikor és milyen létszám foglalkoztatását támogatja. A legmarkánsabb létszámnövekedés a 2013. november 1. napjával kezdődő téli közfoglalkoztatáshoz kapcsolható, amikor 30 fő foglalkoztatását kellett megszervezni nagyon rövid idő alatt.

 

Európai Uniós forrásból kapott támogatások

 

Gomba Község Önkormányzata részére Európai Uniós forrásból támogatás megítélésére az előző években az alábbiak szerint került sor:

 

KEOP-7.1.0/11-2011-0015 ivóvízminőség-                        19.750.000,- Ft

javítás projekt

melyből EU Önerő Alap támogatás 2.962.500,- Ft

 

A megítélt támogatásból 2013-ban 13.608.000 Ft került az önkormányzat részére utalásra.  

 

 

 

 

EMVA - Falumegújítás, fejlesztés                                      50.035.280,- Ft

A megítélt támogatásból 2012-ben 25.821 eFt támogatás folyt be a játszótér kialakításra. A 2013. évben benyújtott kifizetési kérelem alapján a támogatás utalására csak 2014-ben került sor 23.896.173 eFt-os összeggel.

 

 

EMVA- IKSZT kialakítás                                                  52.591.261,- Ft

Az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér kialakításához pályázaton elnyert támogatás teljes kifizetésére sor került 2013-ban. Összegszerűen ez az év közben benyújtott kifizetési kérelmek alapján 52.474.008 Ft volt. 

 

TÁMOP-3.1.5-09/A-1-2010-0019 Óvodás gyermekek     4.234.914,- Ft

nyelv és beszédfejlesztése szakirányú képzettség

megszerzésének támogatása

A támogatási összegből 2010-ben 500 eFt, 2011-ben 668 eFt, 2012-ben 1.873 eFt került lehívásra. Az elszámolás benyújtását követően további 443 eFt 2013-ban folyt be az intézmény számára. A megítélt támogatásból így összességében 3.484 eFt felhasználása történt meg.

 

EMVA - Kenyeres-kert

látogatóbarát fejlesztése                                3.370.000,- Ft

A támogatási összegből 2013-ban 779.960 Ft érkezett a kifizetési kérelem alapján. A projekt befejezése és a további támogatás lehívása 2014-ben várható.

 

Összegzés

 

A beterjesztett zárszámadás számot ad arról, hogy Gomba Község Önkormányzata a 2013-as költségvetési évben milyen eredményeket ért el. Az elmúlt esztendő költségvetési gazdálkodását jelentősen befolyásolta az iparűzési adó előző évekhez viszonyított nagymértékű csökkenése. A bevétel csökkenésre tekintettel a fejlesztési elképzeléseket a Képviselő testület átgondolta, egyes tervezett beruházás esetén a kiadási előirányzatot már évközben törölte. Mindemellett a felújítási és beruházási fejlesztési pályázatok megvalósítása a Civilház, mint költségvetési szerv intézményalapítása, a GTÜ Közhasznú Nonprofit Kft. alapítása és ezzel párhuzamosan az intézmények zavartalan működtetése folyamatos leterhelést jelentett az önkormányzat dolgozói számára. A Képviselő-testület által meghatározott célok döntő többségben megvalósultak, illetve egyes beruházások esetében folyamatban vannak.

 

Gomba, 2014. április 3.

 

 

 

                                                                                                          Lehota Vilmos sk.

                                                                                                          polgármester

 

 

E L Ő T E R J E S Z T É S

a Képviselő-testület 2014. április 10-i ülésére

Tárgy:   Javaslat az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 2/2014. (II.14.) önkormányzati rendelet módosítására

 

Előterjesztő:               Lehota Vilmos polgármester

Előkészítő:                  Kósa Erzsébet Anikó jegyző

Véleményező:                         Valamennyi Bizottság

Iktatószám:      …………./2014.

                                                                                                        

Tisztelt Képviselő-testület !

 

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 2/2014. (II.14.) sz. rendeletével kerültek elfogadásra az önkormányzat gazdálkodására irányadó tárgyévi bevételi és kiadási előirányzatokat. A költségvetési rendelet módosítására teszek javaslatot az előterjesztésben. Az összesített költségvetés bevételi és kiadási eredeti előirányzatának főösszege 932.428 eFt, konszolidált főösszege 771.239 eFt., melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetés bevételi- és kiadási főösszege 770.256 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 609.067 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 81.407 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 618 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 70.606 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 57 eFt-tal, valamint a

-       Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 10.159 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 308 eFt-tal került jóváhagyásra.  

 

Az előirányzatok az előző költségvetési rendeletmódosítás alapján az alábbiak szerint változtak:

-       az összesített költségvetés bevételi és kiadási előirányzatának főösszege 945.726 eFt, konszolidált főösszege 784.234 eFt., melyen belül

-       az önkormányzat intézményi költségvetés bevételi- és kiadási főösszege 783.251 eFt-tal, konszolidált kiadási főösszege 621.759 eFt-tal,

-        a Polgármesteri Hivatal bevételi- és kiadási főösszege 81.484 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 618 eFt-tal,

-       a Gólyafészek óvoda bevételi- és kiadási főösszege 70.705 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 57 eFt-tal, valamint a

-       Civilház - Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér bevételi- és kiadási főösszege 10.286 eFt-tal, konszolidált bevételi főösszege 308 eFt-tal került jóváhagyásra. 

 

A 2014. évi költségvetés előirányzatainak további módosítására az alábbiak szerint teszek javaslatot:

 

Kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzat módosítások

 

Polgármesteri Hivatal költségvetése

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

Az önkormányzati képviselők választására a Hivatal a Területi Választási Iroda tájékoztatása alapján 573 eFt központi finanszírozásban részesül. A választási költségek fedezeteként a működési célú támogatás átutalására 2014. március 18-án sor került. Az előirányzatok számbavétele indokolt, a bevételekre és a kiadásokra a vonatkozó 38/2013. (XII. 30.) KIM rendelet irányadó.  A kormányzati funkció a februárban elfogadott alaprendelet melléklete szerinti táblázatoktól eltérően az önkormányzati intézményi költségvetés helyett a hivatali költségvetésben kerül számbavételre. Ezt készítette elő az alapító okirat előző testületi ülésen történő módosítása is.

B16

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

+573

 

K1113

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatások

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+180

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+180

K2

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+109

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+20

K332

Vásárolt élelmezés

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+19

K337

Szolgáltatások

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+43

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

Ogy-i, önk-i és EP-i képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek (016010)

 

 

+22

 

 

 

 

 

 

 

Képviselő-testületi hatáskörbe tartozó előirányzat módosítási javaslatok

önkormányzati intézményi költségvetést érintő javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A Képviselő-testület a 81/2014. (III. 27.) képviselő-testületi határozattal céltartalék terhére ingatlanvásárlásról döntött. Az előirányzatok módosítása az alábbiak szerint indokolt

K62

Ingatlanok beszerzése, létesítése

 

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (013350)

 

 

+7.000

K512

Tartalékok (céltartalékok)

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

-7.000

A pénzmaradvány elszámolás következtében az önkormányzat intézményi költségvetésében 11.869 eFt-ot  kell szabad felhasználású, működési célú pénzmaradványként figyelembe venni A pénzmaradvány figyelembe vételével egyidőben a beszámolóban írtakkal összhangban az összeg tartalékba helyezését javaslom oly formában, hogy a 81/2014. (III. 27.) képviselő-testületi határozattal céltartalékból ingatlanvásárlásra felhasznált összeg kerüljön visszapótlásra, s a fennmaradó  4.869 eFt az általános tartalék összegét növelje.

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

+11.869

 

K512

Tartalékok (céltartalékok)

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

+7.000

K512

Tartalékok (általános tartalékok)

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

+4.869

A pénzmaradvány elszámolás következtében az egyes költségvetési szervek esetén megállapított kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány mellett (melynek összege az intézménynél kerül csak bevételi és kiadási oldalon is figyelembe vételre) a Polgármesteri Hivatalnál 624 eFt-ot, a Gólyafészek Óvodánál  967 eFt, a Civilház esetében  239 eFt szabad felhasználású, működési célú pénzmaradványt kell az előirányzatok között számba venni. A Hivatal, az Óvoda és a Civilház esetében a pénzmaradvány figyelembe vételével egyidőben az intézményfinanszírozás csökkentésére teszek javaslatot ugyan ezen összegekkel.

K915

Központi-, irányítószervi támogatás folyósítása

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

 

-1.830

K512

Tartalékok (általános tartalékok)

 

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása (900070)

 

+1.830

A pénzmaradvány elszámolás során 294 eFt kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány került jóváhagyásra az önkormányzat intézményi költségvetésében. A december havi szállítói tartozások fedezetére a pénzmaradvány számbavételével szemben a kiadási előirányzatokat kell az alábbiak szerint növelni:

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

+294

 

K313

Árubeszerzés

 

Start munkaprogram - téli közfoglalkoztatás (041232)

 

+78

K331
Közüzemi díjak
 
Család- és nővédelmi, egészségügyi gondozás (074031)
 
+5
K337
Egyéb szolgáltatások
 
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)
 
 
+7

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

 

+2

 

Start munkaprogram - téli közfoglalkoztatás (041232)

 

+21

 
Család- és nővédelmi, egészségügyi gondozás (074031)
 
+1
K506
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

 

+180

 

 

Az önkormányzat intézményi költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B813

Maradvány igénybevétele

+12.163

 

K313

Árubeszerzés

 

+78

K331

Közüzemi díj

 

+5

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+7

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+24

K506

Egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre

 

+180

K512

Általános tartalék

 

+6.699

K62

Ingatlan beszerzés teljesítése

 

+7.000

K915

Központi irányítószervi támogatás folyósítása

 

-1.830

Összesen:

+12.163

+12.163

 

 

 

Polgármesteri Hivatal költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A pénzmaradvány elszámolás következtében a költségvetési szervnél 624 eFt pénzmaradványt kell az előirányzatok között számba venni, mellyel egyidőben az intézményfinanszírozás csökkentésére teszek javaslatot szintén a 624 eFt-os összeggel.

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

+624

 

B816

Központi irányítószervi támogatás

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

-624

 

A pénzmaradvány elszámolás során 9 eFt kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány került jóváhagyásra a költségvetési szerv esetén. A december havi szállítói tartozás fedezetére a pénzmaradvány számbavételével szemben a kiadási előirányzatokat kell az alábbiak szerint növelni:

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

+9

 

K337

Egyéb szolgáltatások

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

+7

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége (011130)

 

+2

 

 

A Polgármesteri Hivatal költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak. (Az összesítésben a hivatali költségvetést érintő kormányzati hatáskörbe tartozó előirányzatok is szerepelnek.) :

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B16

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről

 

+573

 

B813

Maradvány igénybevétele

+633

 

B816

Központi irányítószeri támogatás

-624

 

K1113

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

 

+180

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

+180

K2

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+109

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

 

+20

K332

Vásárolt élelmezés

 

+19

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+50

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+24

Összesen

+582

+582

 

 

Gólyafészek Óvoda költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A pénzmaradvány elszámolás következtében a költségvetési szervnél 967 eFt pénzmaradványt kell az előirányzatok között számba venni, mellyel egyidőben az intézményfinanszírozás csökkentésére teszek javaslatot szintén a 967 eFt-os összeggel.

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai  (091110)

+967

 

B816

Központi irányítószervi támogatás

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

-967

 

A pénzmaradvány elszámolás során 15 eFt kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány került jóváhagyásra a költségvetési szerv esetén. A december havi szállítói tartozás fedezetére a pénzmaradvány számbavételével szemben a kiadási előirányzatokat kell az alábbiak szerint növelni:

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai  (091110)

+15

 

K337

Egyéb szolgáltatások

 

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai  (091140)

 

+12

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai  (091140)

 

+3

 

A Gólyafészek Óvoda költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint változnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B813

Maradvány igénybevétele

+982

 

B816

Központi irányítószeri támogatás

-976

 

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+12

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+3

Összesen

+15

+15

 

 

Civilház költségvetését érintő előirányzat módosítási javaslatok

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)

A pénzmaradvány elszámolás következtében a költségvetési szervnél 239 eFt pénzmaradványt kell az előirányzatok között számba venni, mellyel egyidőben az intézményfinanszírozás csökkentésére teszek javaslatot szintén a 239 eFt-os összeggel.

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Helyi térségi közösségi tér biztosítása, működtetése (086020)

+239

 

B816

Központi irányítószervi támogatás

 

Támogatási célú finanszírozási műveletek (018030)

-239

 

A pénzmaradvány elszámolás során 10 eFt kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány került jóváhagyásra a költségvetési szerv esetén. A december havi szállítói tartozás fedezetére a pénzmaradvány számbavételével szemben a kiadási előirányzatokat kell az alábbiak szerint növelni:

B8131

Maradvány igénybevétele

 

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetés (086020)

+10

 

K313

Árubeszerzés

 

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetés (086020)

 

+4

K337

Egyéb szolgáltatások

 

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetés (086020)

 

+4

K351

Működési célú előzetesen felszámított ÁFA

 

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetés (086020)

 

+2

 

 

 

 

 

 

A Civilház költségvetésének kiemelt előirányzatai részleteiben az alábbiak szerint alakulnak:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

előirányzat változása

(ezer forintban)    

B813

Maradvány igénybevétele

+249

 

B816

Központi irányítószeri támogatás

-239

 

K313

Árubeszerzés

 

+4

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+4

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+2

Összesen

+10

+10

 

 

Az önkormányzat összesített költségvetése kiemelt előirányzatainak változásai:

 

 

 

Bevételi

Kiadási

 

 

 

előirányzat változása

 

(ezer forintban)    

 

B16

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről

 

+573

 

 

B813

Maradvány igénybevétele

+14.027

 

 

B816

Központi irányítószeri támogatás

-1.830

 

 

K1113

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

 

+180

 

K123

Egyéb külső személyi juttatások

 

+180

 

K2

Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

 

+109

 

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

 

+20

 

K313

Árubeszerzés

 

+82

 

K331

Közüzemi díjak

 

+5

 

K332

Vásárolt élelmezés

 

+19

 

K337

Egyéb szolgáltatások

 

+73

 

K351

Működési célú, előzetesen felszámított ÁFA

 

+53

 

K506

Egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre

 

+180

 

K512

Általános tartalék

 

+6.699

 

K62

Ingatlan beszerzés teljesítése

 

+7.000

 

K915

Központi irányítószervi támogatás folyósítása

 

-1.830

 

 

Összesen

+12.770

+12.770

 

 

Konszolidáció

-1.830

-1.830

 

Összesen (konszolidált)

+14.600

+14.600

 

 

A fentiek alapján az önkormányzat összesített költségvetési bevételi és kiadási főösszegei 12.770 eFt-tal módosulnak, a konszolidált főösszegek változása 14.600 eFt. A bevételi főösszeg 958.496 e Ft-tal, a konszolidált főösszeg pedig 798.834 eFt-tal kerülhetne elfogadásra. Az általános tartalék 6.699 eFt-tal módosulva 9.640 eFt-ban kerülhetne meghatározásra.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a fenti összegzésben foglaltak alapján a kiemelt előirányzatok módosítására irányuló előterjesztést megtárgyalni, javaslataival, észrevételeivel kiegészíteni, s a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen. 

 

Gomba, 2014. április 3.      

                                                                          Tisztelettel:

 

                                                                                                             Lehota Vilmos sk.

                                                                                                             polgármester

 

zárszámadási rendelettervezet

 

költségvetési rendeletmódosítás tervezete

 

pénzügyi szakértői vélemény

 

 

zárszámadási rendelet mellékletei

 

költségvetési módosító rendelet mellékletei