VISSZA az alaprendeletekhez VISSZA a főoldalra
Gomba Község Önkormányzat Képviselő-testületének
5/2013. (II. 15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Egységes szerkezetben a 9/2013. (IV. 12.), a 13/2013. (VI. 28.) a 20/2013. (IX. 13.), a 26/2013. (X. 25.), a 3/2014. (II.14.), és a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletekkel
Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§. (4) bekezdés b) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCIV. törvény helyi önkormányzatokra vonatkozó előírásainak figyelembe vételével –, tekintettel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben meghatározottakat – a 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Gomba Község Önkormányzatának Képviselő-testületére, és annak bizottságaira, valamint a helyi önkormányzat költségvetési szerveire.
2. § (1) Gomba Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve a polgármesteri hivatal (továbbiakban: Hivatal).
(2)[1] Az Önkormányzat önállóan működő költségvetési szerve a Gólyafészek Óvoda és a Civilház.
Az Önkormányzat 2013. évi összesített költségvetési bevételei és összesített költségvetési kiadásai
3. § (1)[2] A Képviselő-testület a 2013. évi összesített költségvetésének bevételi főösszegét 682.558 eFt-ban, konszolidált költségvetésének bevételi főösszegét 538.367 eFt-ban állapítja meg.
(2)[3] A Képviselő-testület a 2013. évi összesített költségvetésének kiadási főösszegét 682.558 eFt-ban, konszolidált költségvetésének kiadási főösszegét 538.367 eFt-ban állapítja meg.
(3) A képviselő-testület Gomba Község Önkormányzata 2013. évi összesített költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait - költségvetési szervenként - előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a rendelet 1. melléklete szerint fogadja el.
Az Önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai
4. § (1)[4] A képviselő-testület az Önkormányzat intézményi költségvetése 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi főösszegét 521.242 eFt-ban állapítja meg.
(2)[5] A képviselő-testület az Önkormányzat intézményi költségvetése 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó kiadási főösszegét 521.242 eFt-ban, konszolidált kiadási főösszegét 377.051 eFt-ban állapítja meg.
(3) A képviselő-testület az Önkormányzat 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a rendelet 2. melléklete szerint fogadja el.
A Hivatal 2013. évi költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai
5. § (1)[6] A képviselő-testület a Hivatal 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi főösszegét 82.832 eFt-ban, konszolidált bevételi főösszegét 4.781 eFt-ban állapítja meg.
(2)[7] A képviselő-testület a Hivatal 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó kiadási főösszegét 82.832 eFt-ban állapítja meg.
(3) A képviselő-testület a Hivatal 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a rendelet 3. melléklete szerint fogadja el.
A Gólyafészek Óvoda 2013. évi költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai
6. § (1)[8] A képviselő-testület a Gólyafészek Óvoda 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi főösszegét 72.301 eFt-ban, konszolidált bevételi főösszegét 11.819 eFt-ban állapítja meg.
(2)[9] A képviselő-testület a Gólyafészek Óvoda 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó kiadási főösszegét 72.301 eFt-ban állapítja meg.
(3) A képviselő-testület a Gólyafészek Óvoda 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a rendelet 4. melléklete szerint fogadja el.
5/A. A Civilház 2013. évi költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai[10]
6/A. §[11] (1)[12] A képviselő-testület a Civilház 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételi főösszegét 6.183 eFt-ban, konszolidált bevételi főösszegét 525 Ft-ban állapítja meg.
(2)[13] A képviselő-testület a Civilház 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó kiadási főösszegét 6.183 eFt-ban állapítja meg.
(3) A képviselő-testület a Civilház 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a rendelet 13. melléklete szerint fogadja el.
Engedélyezett létszám
7. § A képviselő-testület az Önkormányzat és költségvetési szervei engedélyezett létszámát a rendelet 5. melléklete szerint határozza meg.
Költségvetési egyenleg
8. §[14] A Képviselő-testület az Önkormányzat összesített költségvetése, az önkormányzat intézményi költségvetése, a Hivatal, a Gólyafészek Óvoda, valamint a Civilház költségvetései működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatainak mérlegszerű bemutatását – a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve – a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.
Költségvetési hiány, a hiány belső finanszírozásának módja, a pénzmaradvány
9. § (1)[15] A Képviselő-testület az Önkormányzat tárgy évi – finanszírozási műveletek és az előző évi pénzmaradvány nélküli – összesített bevételeinek és kiadásainak különbözeteként a költségvetési hiány összegét 10.704 eFt-ban állapítja meg.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított költségvetési hiányt az előző évi pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza.
(3) A pénzmaradvány elszámolására és felhasználására vonatkozóan az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) előírásai szerint kell eljárni.
10. § (1)[16] A képviselő-testület a 2012. évi működési célú pénzmaradvány összegét 44.091 eFt-ban állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a 2012. évi felhalmozási célú pénzmaradvány összegét 80.233 eFt-ban állapítja meg.
Felhalmozási célok
11. § (1) A képviselő-testület az Önkormányzat 2013. évi felhalmozási előirányzatainak célonkénti és feladatonkénti részletezését a 7. melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekteket a 8. melléklet mutatja be.
10. Több éves kihatással járó feladatok
12. § Az Önkormányzat több éves kihatással járó feladatainak előirányzatait a 9. melléklet mutatja be.
11. Költségvetési tartalékok
13. § (1)[17] A Képviselő-testület az Önkormányzat összesített tartalékát 18.620 eFt-ban állapítja meg.
(2)[18] Az (1) bekezdésben megállapított összesített tartalékból az általános tartalék 18.620 eFt.
(3)[19]A (1) bekezdésben megállapított összesített tartalékból a céltartalék 0 eFt
(4) Az általános- felett az (5) bekezdés kivételével a Képviselő-testület rendelkezik.
(5) A Képviselő-testület – a soron következő testületi ülésen történő utólagos tájékoztatás kötelezettségével – felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános tartalék terhére alkalmanként 500 eFt összegig rendelkezzen.
(6) Az általános tartalék az év közben váratlanul jelentkező, költségvetésbe be nem épített kiadások fedezetéül szolgál.
Közvetett támogatások
14. § A Képviselő-testület az Önkormányzat által biztosított közvetett támogatásokat a 10. mellékletben határozza meg.
Kötelezettségvállalás rendje
15. § A kiadások teljesítéséhez kapcsolódó megrendelések, kötelezettségvállalások esetében 1.500 eFt összeget meghaladó beszerzésnél, szolgáltatás vásárlásánál legalább három gazdálkodó szervezettől kell írásos árajánlatot kérni, lehetőleg nyílt eljárás formájában.
Az előirányzat módosítása
16. § (1) Az Önkormányzat valamint költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben – felsorolt, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek közötti átcsoportosítás joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
17. § (1) A költségvetési rendelet módosítására a polgármester az Áht.-ban és az Ávr.-ben szabályozottak szerint tesz javaslatot.
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a Képviselő-testület által előzetesen jóváhagyottnál nagyobb (többlet) kiadással nem járhatnak.
(3) A kiemelt és a Képviselő-testület által meghatározott előirányzatot csak jogszabály, illetőleg a Képviselő-testület módosíthatja.
18. § (1) Amennyiben a költségvetési év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet negyedévente tájékoztatni köteles.
(2) Az önkormányzat költségvetési szervei a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól – az Ávr.-ben foglaltak figyelembevételével – előirányzat módosítás nélkül is eltérhetnek. Az előirányzat módosítás, átcsoportosítás nem irányulhat az előirányzat módosítási kötelezettség nélkül teljesülő előirányzatok jóváhagyott céltól eltérő csökkentésére.
(3) A polgármester az előirányzat módosítására benyújtott javaslatban, valamint a pótelőirányzatot igénylő előterjesztésben tájékoztatja a Képviselő-testületet a kiadási többlet egyszeri (csak az adott költségvetési évben érvényesülő) vagy tartós (a költségvetési előirányzatokba véglegesen beépülő) jellegéről.
(4) A tartós jellegű előirányzat növekményből eredő, további költségvetési éveket érintő hatásokat be kell mutatni a döntés előkészítés során.
A költségvetési szervek gazdálkodása
19. § (1) Az Önkormányzat által létesített, vagy fenntartott költségvetési szerv kiadási előirányzatát nem lépheti túl, kivéve, ha az államháztartás más alrendszereitől, alapítványból és saját tevékenységéből származó nem tervezett bevételt ér el.
(2) A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli többletbevételét és a külön jogszabályban szabályozott felülvizsgálatot követően jóváhagyott, előző évi előirányzati maradványát kizárólag a Képviselő-testület döntése után használhatja fel.
(3) A költségvetési szerv vezetője felelős az intézmény gazdálkodásának szabályszerűségéért, az intézmény számára előírt bevételi terv teljesítéséért, a gazdálkodásról készült információk valódiságáért, valamint az előirányzat módosítások e rendeletben meghatározott időpontban történő Képviselő-testület elé terjesztéséért.
(4) A 2013. január 1. és jelen költségvetési rendelet elfogadása közötti időszakban (átmeneti gazdálkodás időszakában) beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat jelen rendelet tartalmazza.
Költségvetési többlet
20. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet (felhalmozási vagy működési jellegű) – átmenetileg, vagy tartósan rendelkezésre álló szabad pénzeszköz – pénzlekötés útján hasznosítható.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a Képviselő-testület a Polgármester hatáskörébe utalja. A Polgármester a megtett intézkedésről a soron következő előirányzat-módosítással egyidejűleg tájékoztatást ad a Képviselő-testület számára.
(3) Értékpapír vásárlásról a Képviselő-testület esetenként dönt. Törekedni kell arra, hogy a megvásárolt értékpapírok állami garanciával rendelkezzenek.
Pénzellátás
21. § (1) Az Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a Hivatal.
(2) A Képviselő-testület az előirányzat-felhasználási ütemtervet a 11. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az előirányzat-felhasználási ütemtervtől esetenként eltérjen. Ennek során az éves előirányzatot nem lépheti túl.
22. § (1) Az Önkormányzat költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat Gomba Község Önkormányzatának hivatalos honlapján közzé kell tenni, legkésőbb a döntés meghozatalát követő 60. napig.
(2) A közzétételre nem kerül sor, ha – az (1) bekezdésben meghatározott határidő előtt – a támogatást visszavonják, vagy arról a kedvezményezett lemond.
23. § (1) Az Önkormányzat pénzeszközei felhasználásával, az Önkormányzathoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő – a nettó ötmillió forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű – árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás-megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződések esetében annak időtartamát, valamint az említett adatok változásait közzé kell tenni a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül. A közzétételről az önkormányzati költségvetési szerv nevében szerződést kötő személy gondoskodik.
(2) A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén pedig a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét az (1) bekezdés szerinti közzétételi kötelezettség szempontjából egybe kell számítani.
Képviselői alap
24. § A Képviselő-testület Gomba Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselői alapról szóló 22/2007. (XII.11.) önkormányzati rendelet alapján az alap működéséhez a 2013. évi költségvetésében a 2012. évi 321 eFt maradvánnyal együttesen 921 eFt előirányzatot biztosít.
Születési támogatás
25. § A Képviselő-testület Gomba Község Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekvédelmi támogatásokról szóló 5/2009. (III.27.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése alapján a születési támogatás mértékét a 2013. január 1-től 2013. december 31-ig terjedő időszakra gyermekenként 30 eFt-ban állapítja meg.
Vegyes és záró rendelkezések
26. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a társadalombiztosítási források átvételére vonatkozó megállapodás megkötésére.
27. § (1) Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet mellékletei:
1. melléklet[20] Az Önkormányzat 2013. évi - költségvetési szervenként összesített - költségvetése bevételi és kiadási kiemelt előirányzatainak részletezése
2. melléklet[21] Az Önkormányzat intézményi költségvetése 2013. évi gazdálkodásához kapcsolódó költségvetési bevételi és kiadási előirányzatainak költségvetési alcímenkénti részletezése
3. melléklet[22] A Hivatal 2013. évi költségvetési bevételi és kiadási előirányzatainak költségvetési alcímenkénti részletezése
4. melléklet[23] A Gólyafészek Óvoda 2013. évi költségvetési bevételi és kiadási előirányzatainak költségvetési alcímenkénti részletezése
5. melléklet[24] Az Önkormányzat létszámkeretének meghatározása
6. melléklet[25] Az Önkormányzat 2013. évi összesített költségvetése, az önkormányzat intézményi költségvetése, a Hivatal, a Gólyafészek Óvoda, valamint a Civilház költségvetései működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatainak mérlegszerű bemutatását
7. melléklet[26] Az Önkormányzat 2013. évi felhalmozási előirányzatainak célonkénti és feladatonkénti részletezése
8. melléklet Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projektek bemutatása
9. melléklet Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatainak bemutatása
10. melléklet Az Önkormányzat által biztosított közvetett támogatások
11. melléklet[27] Előirányzat felhasználási ütemterv
12. melléklet Gomba Község Önkormányzata önként vállalt feladatainak bemutatása
13. melléklet[28] A Civilház 2013. évi költségvetési bevételi és kiadási előirányzatainak költségvetési alcímenkénti részletezése
Gomba, 2013. február 14.
Lehota Vilmos sk. Kósa Erzsébet Anikó sk.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetése 2013. február 15-én,
egységes szerkezetbe foglalása 2014. február 28-án megtörtént.
Gomba, 2014. február 28.
Kósa Erzsébet Anikó sk.
jegyző
[1] Módosította a 9/2013. (IV. 12.) önkormányzati rendelet 1. §-a
[2] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 1. §-a
[3] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 1. §-a
[4] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 2. §-a
[5] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 2. §-a
[6] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 3. §-a
[7] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 3. §-a
[8] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 4. §-a
[9] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 4. §-a
[10] Módosította a 13/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[11] Módosította a 13/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[12] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[13] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[14] Módosította a 9/2013. (IV. 12.) önkormányzati rendelet 7. §-a
[15] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 4. §-a
[16] Módosította a 9/2013. (IV. 12.) önkormányzati rendelet 9. §-a
[17] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[18] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 5. §-a
[19] Módosította a 20/2013. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 7. §-a
[20] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 6. §-a
[21] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 6. §-a
[22] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 6. §-a
[23] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 8. §-a a
[24] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 8. §-a
[25] Módosította a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet 6. §-a
[26] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 8. §-a
[27] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 8. §-a
[28] Módosította a 3/2014. (II. 14.) önkormányzati rendelet 8. §-a